Oikeusasiamies huomauttaa Lieksan poliisia

Eduskunnan oikeusasiamies huomauttaa Lieksan Nurmeksen ja kiteen poliisilaitoksia siitä,että nämä käyttävät pidätettyjen vartioinnissa ulkopuolisia vartioita joka jos oikein kuulin uutisista on perustuslain vastaista toimintaa.
Asiasta on kannellut yksityishenkilö
Lieksan putkassa vastoittain kuoli henkilö jonka tunsin joten jokaisella henkilöllä on perustuslailliset oikeudet tasa arvoiseen elämään tässä yhteiskunnassa.
Sen verran tiedän niistä oloista mitä se on kun virkamerkin takaa toimitaan epäinhimillisesti se on oma tarina.MK

10

416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisarvojako?

Itse tunsin henkilön joka menehtyi lieksan poliisiputkaan. Hän "syyllistyi" useita kertoja katujuopotteluun joka aiheutti paheksuntaa joidenkin mielestä. Useita kertoja vietiin putkaan ilman tilannearviota vaikkapa hoitoonohjauksen tarpeesta päihdeongelman takia. Ns. vakijuoppo viedään selviämään ilman terveydentilan arviointia. Partiolla ei riittänyt hänelle aikaa kenties hänen taustansa takia, tahi resurssipulan takia. Nämä eivät mielestäni oikeuta unohtamaan ihmisarvoa joka hänellekin kuului. Mielestäni partion ollessa epävarma talteenotetun kunnosta asia kuuluisikin lääkärin arvioitavaksi.

• Mitenkä tämä nyt sitten tuli esille koska asian nostin esiin aivan muusta syystä ja minullakin on kokemusta miten ihmistä käsitellään dokumentit olemassa.MK

• Kuotta
        markkukorpinen kirjoitti:

Mitenkä tämä nyt sitten tuli esille koska asian nostin esiin aivan muusta syystä ja minullakin on kokemusta miten ihmistä käsitellään dokumentit olemassa.MK

Mitäpä opimme tästä ketjusta?
        Sitä ettei kannata juuva itseän sellaiseen kuntoon että joutuu putkaan!

Tv: Kuotta, viittä vaille apsolutisti.

• Kuotta kirjoitti:

Epäasiallista käytöstä on sinullakin jos minullakin mutta kuitenkin on käynyt niin,että en henkilöä tuntenut kun oli pöydässä jossa oli tuttaviani siihen tuli juopunut henkilö katsoo minua ja alkaa sättimään
        V maisen näköinen jätkä paskapää s tana homo. Kysyin kenelle sinä puhut niin sama toistu sanoin tuo on epäasiallista ja kävin sanomassa portsarille en ollut itse humalassa, tuttavani sanoi tunnenko henkilön sanoin en tunne kun en tuntenut selvisi että hän on poliisi, seuraavana aamuna soitin esimiehelle.
        Mielestäni tuollainen teksti on asiatonta kielenkäyttöä jokaiselta ihmiseltä joka on hyvinkin jopa rasistista ilmaisua ja häneltä oikeudetonta kohtaani koska mitenkään en ollut keskustellut henkilön kanssa.
        Minä en ole sen jälkeen käynyt PKO ravintolassa eilen kyllä Kimmelissä emännän kanssa. eläkeläisten pirteiden mukana MK

• ihmetarina
        Kuotta kirjoitti:

Millaisessa kunnossa se juoppo on itse hän on aiheuttanut alkoholiongelmat, josta sairaudet on tulleet, pitää juopokin älytä että putkaa joutuu. eihän lääkäri ole poliisi, eikä koulutuskaan riitä mikä on terveyden tila juopolla. terveyskeskuksessa ei riitä aika juoppojen hoitoon lääkäreitä on vähän, putkassa on nimen omaan lämmin suoja ja onhan nykyää ohut patja makailla.lopettakaa putkakuoleman kirjoittaminen joka on tapahtunut kuukausia sitten näitä juoppoja kuolee putkaa koko maassa eikä vain Lieksassa

• ihmetarina kirjoitti:

Millaisessa kunnossa se juoppo on itse hän on aiheuttanut alkoholiongelmat, josta sairaudet on tulleet, pitää juopokin älytä että putkaa joutuu. eihän lääkäri ole poliisi, eikä koulutuskaan riitä mikä on terveyden tila juopolla. terveyskeskuksessa ei riitä aika juoppojen hoitoon lääkäreitä on vähän, putkassa on nimen omaan lämmin suoja ja onhan nykyää ohut patja makailla.lopettakaa putkakuoleman kirjoittaminen joka on tapahtunut kuukausia sitten näitä juoppoja kuolee putkaa koko maassa eikä vain Lieksassa

JOs on riitävää perehtyneisyyttä yleisellä tasolla ja koulutusta jopa ea toimintaan niin silloin osataan paremmin ottaa huomioon ihminen.
        On aivan selvää että aina tuollainen tapahtuma on inhimillisesti vakava ja siksi tuota ennaltaehkäisevää toimintaa tulee kehittää.

Mutta sen sanon kuitenkin että minua on kurmuutettu häpäisty ja vaurioitettu aiheutettu ruumiinvamma sen vuoksi,että aukaisin puustellissa suuni asiasta josta olin mielestäni oikeutettu eli olin maksanut elävästä musiikista musiikimaksun ja musiikki ei sitä ollut vaan rumpali oli toimetonna ja rumpukone teki tehtävän, minulle nakattiin takki sillmille hyvänä palveluna ja poliisit tulivat ja repäisivät jänteeseen vaurion jonka hoito kesti viisi vuotta olin myöskin mustelmilla. Olin kylmällä lattialla sain pyytämääni vettä aamulla jonkun likaisesta kahvimukista.
        Koska minua porukalla vielä häväistiin ja kiristettiin näiden nuorukaisten toimesta,että kertovat kylillä ja laula vielä sininen ja valkoinen pyysin esimiehet paikalle ja sain soittaa myöskin komisarion lupauksen mukaan psykologille joka tuli paikallemk

• Kuotta
        markkukorpinen kirjoitti:

JOs on riitävää perehtyneisyyttä yleisellä tasolla ja koulutusta jopa ea toimintaan niin silloin osataan paremmin ottaa huomioon ihminen.
        On aivan selvää että aina tuollainen tapahtuma on inhimillisesti vakava ja siksi tuota ennaltaehkäisevää toimintaa tulee kehittää.

Mutta sen sanon kuitenkin että minua on kurmuutettu häpäisty ja vaurioitettu aiheutettu ruumiinvamma sen vuoksi,että aukaisin puustellissa suuni asiasta josta olin mielestäni oikeutettu eli olin maksanut elävästä musiikista musiikimaksun ja musiikki ei sitä ollut vaan rumpali oli toimetonna ja rumpukone teki tehtävän, minulle nakattiin takki sillmille hyvänä palveluna ja poliisit tulivat ja repäisivät jänteeseen vaurion jonka hoito kesti viisi vuotta olin myöskin mustelmilla. Olin kylmällä lattialla sain pyytämääni vettä aamulla jonkun likaisesta kahvimukista.
        Koska minua porukalla vielä häväistiin ja kiristettiin näiden nuorukaisten toimesta,että kertovat kylillä ja laula vielä sininen ja valkoinen pyysin esimiehet paikalle ja sain soittaa myöskin komisarion lupauksen mukaan psykologille joka tuli paikallemk

Siik haili!

Korpinen taitaa omien sanojensa mukaan olla aika omituinen jos ihan poliisit ja sykolookit pitää hälyyttää paikalle!
        Hyh hyh.

Sanotaan näin että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis!

• Kuotta kirjoitti:

Siik haili!

Korpinen taitaa omien sanojensa mukaan olla aika omituinen jos ihan poliisit ja sykolookit pitää hälyyttää paikalle!
        Hyh hyh.

Sanotaan näin että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis!

Ja kuotta sinähän olet sen toisen pään asiantuntija.
        Aikanaan talavipakkasella nuori mies lähti kemuihin ja ei päässyt saatille niin laitto vehkeensä polkupyörän rungon päälle ja loi havulla ja totesi sun tähde kärsii koko ruppi.

Olen aina ollut valpa nuo järjestelmät tutkimaan, koska minullehan tuo oli ihan jopa kriisipalvelun ja ryhmän väärti joten kyllä niistä puhutaan mutta mitä ne tekee.Miten vaikutetaan ja saadaan sitten kootuksi ihminen kasaan uudelleen, joka on lyöty kasaan kun ei pysty hyppimään virkavallan pillin mukaan autoon jalkavamman vuoksi vaan sinne runtataan, jotta on mustelmilla ja jänne vaurioitunut kädestä ja pitäisi roudata tavaroita ja jotakin tehdä muuta.
        Olen kyllä siinä suhteessa omituinen otus etten voi kaikkea ymmärtää mitä virkamerkin takaa tehdään olen tutustunut siihen poliisilakiin sain kirjan rovaniemen yliopiston lainaamosta MK

• retku jo syntyessään

tuossa elämän eri vaiheissa tuli nuorna miesnä oltua putkassa varmaan 20-kertaa ja aina sama laulu
      "turvansoiton" takia.Ei ollut kännipäissään mitään rajaa.
      En ksokaan tapellut mutta kännipäissään soitin aina poskea paikoissa joissa ei olisi tarvinnut.
      Poliisi vei putkaan ja päästi tietyn ajan jälkeen ulos.Joskus 35-vuotta sitten en suostunut maksamaan sakkoja veivät kaksi kertaa lusimaan ja nyt kun jälkeenpäin mietin ei minulla ole koskaan ollut vaikeuksia poliisin kanssa.Minä töppäsin ja he tekivät työnsä.
      Tuossa kauan sitten oli pakko hyväksyä se tosiasia,että viina ei sovi minulle.
      Onpahan tuo aikan mennyt raittiinakin.
      Poliisi on inhimillinen ihminen ja vahinkoja voi tapahtua toivoisin,että poliisi näkyisi enemmän suomalaisessa katukuvassa.

• Töppäys mikä töppäys syytä sysissä kuin sepissä mutta kovaa oli kyyti 1997ja osoittaa sitä ,että rasismi on syvällä
        Mutta nykyisin olen jopa toiminut järjestyksenvalvojana ja esimies on antanut ohjeet, ettei minua ärsytetä. Toiminta on ollut sitemmin asiallisella pohjalla.
        Mutta entinen päällikö oli silloin todennut remonttimiehelleen, että minun takia lähtee tukka päästä kun on sellainen henkilö vastassa kuin minä , jotta näin sitten "tietotoimisto" laulo jätkille saunassa joten näin sitä toimittiin ja minä maksoin viullut mutta sanonpajhan asian jottei tarvitse eppäillä ja tarinoitakertoa eiköhän riitä aiheesta.MK

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5548
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      490
      2543
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1369
    4. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1355
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1089
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      964
    7. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      872
    8. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      867
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      863
    10. Siellä taas pyörin

Nimittäin sinun paikkakunnalla mies. Mutta en vieläkään nähnyt sinua. Miksi sinä olet minulta aina piilossa?
      Tunteet
      9
      796
    Aihe