Vaivaako muita täällä pissahädän tunne? Itselläni on ajoittain vaivannut, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Nyt kuitenkin on äitynyt välillä todella pahaksi ja olen joutunut olemaan sen takia pois töistä. Tai eilen lähdin reilun tunnin aiemmin pois kun olo oli niin tukala eikä vessassakäynnistä ollut apua, tunne vain jatkui. Tänään tunne on myös ollut läsnä lähes koko ajan, varsinkin kävellessä tuntuu todella ikävältä ja pitäisi joka kerta mennä vessaan kun vain liikkuu, ja hainkin sen vuoksi tämän illan sairaslomaa.
Tänään oli neuvola ja siellä katsottiin ettei pissatulehdusta ollut ja hoitaja oli vain sitä mieltä, että vauva on siellä jotenkin niin, että painaa virtsarakkoon. Sairaslomaa hakiessani tuntui että hoitaja piti minua ihan tyhmänä kun valittelin tällaista vaivaa ja sanoi vain, että pitää vain koittaa kestää ja että se vain pahenee myöhemmässä vaiheessa kun maha kasvaa. Ylireagoinko nyt vain tähän vaivaan vai onko muilla yhtä inhottavana sama vaiva? Voiko jokin muu aiheuttaa tätä vai onko se vauva tosiaan siellä vain niin, että painaa rakkoon ja aiheuttaa pissahädän tunteen? Tänään onkin sitten mennyt sohvalla makoillessa koko päivä, kun liikkeellä oleminen tuntuu niin ikävältä..
Ja nyt menossa vasta rv 21..
Pissahädän tunne..
8
8129
Vastaukset
Bakteeriviljely olisi hyvä ottaa. Kaikki virtsatietulehduksen aiheuttajat eivät näy stickkitestissä. Mullakin oli vähän sama homma. Ehkä joskus tuossa rv 15-17 aikoihin. Kummaa painetta ja sellaista ikävää tuikkimista tuntui virtsaputkessa. Vessassa juoksin 20 kertaa päivässä tirauttamassa pienen lusikallisen. Mitään ei löytynyt kokeissa ja epäiltiin juuri tuota vauvan painamista. Muutaman viikon kuluttua se meni ohitse. Eli voipi olla ihan normaalia, mutta bakteeriviljely sulkisi varmasti tulehduksen pois. Joskus myös piilevä klamydia voi alkaa oireilemaan raskausaikana.
- Minniska
Kuulostaa täysin normaalilta...
- fisutt
Normaalia tämä sitten varmaan onkin.. Toivon vaan, että alkaa tästä paranemaan välillä, koska ei tämän takia kuitenkaan paljoa voi töistä pois olla. Ja kun taas pahimmilleen kun tunne alkaa niin ei pysty töissäkään olemaan, kun tuntuu ihan samalta kuin olisi se pissatulehdus, mutta sitä vaan ei ole. Eikä kukaan sitä tahdo ymmärtää..
On tämä raskaana olo vain välillä yhtä kärsimystä, mutta onneksi tästä palkitaan sitten myöhemmin :)
- joops!
aivan normaalia!Itselläni oli tuota samaa vaivaa tuossa rv 12 jälkeen.Ja todella tukalat oltavat oli noin viikon verran.Olin aivan varma,että on pissatulehdus,mutta pakko oli uskoa,että johtuu vaan kasvavasta kohdusta kun 3. viljelynkin jälkeen pissa oli ihan puhdas. Vauvan sydänäänetkin saatiin kuuluviin vasta tosi alhaalta niin ajattelin,että helposti se vauva siellä sitten painaa rakkoa.Nykyäänkin (rv21)joskus samaa vaivaa satunnaisesti,mutta paljon lievempänä.
- 40+1
Mulla oli sama vaiva samoilla viikoilla: jos viljelykin puhdas, niin kasvava kohtu se siellä painaa rakkoa. Tee näin: juo litra-pari vettä / mehua ja pidättele. Ainakin tunnin tai jos vaan suinkin mahdollista pidempään. Jos olet ravannut nyt koko ajan vessassa, niin rakkosi on kutistunut luultavasti jo ihan olemattomaksi ja sitä on näin ollen venytettävä, eli "koulutettava" kuten lääkäri mulle sanoi kun samasta vaivasta kävin näytillä. Nyt sinne ei mahdu juuri mitään. Ja mulla vaiva helpotti muutaman "koulutus" kerran jälkeen- itse join kaksi kannullista vetää ja olin n. vajaan pari tuntia käymättä vessassa vaikka hätä oli ihan h*****tillinen: auttoi todella ja jatkossakin vältin ihan jatkuvaa vessassa ravaamista ja pikkuhiljaa vaiva häipyi lähes kokonaan. On nyt tietysti viimeisillä viikoilla taas tultu juostua hieman tavallista useammin vessassa, mutta tuohon raskausviikkojen 20-22 kamalaan vessahätä kierteeseen en ole enää joutunut kun olen tosiaan hiukan "säästellyt" niissä käynneissä. Ja mulla oli tosiana tuolloin rv 20-22 aikana ihan sellainen olo, etät on jokin tulehdus: kun nousin pöntöltä nii tuntui, että heti olisi päästävä uusiksi. Mutta kaikki 3 viljelyä olivat puhtaat eli kertomastani vaivasta tosiana oli kyse!
- fisutt
Tuota olen välillä tehnytkin, eli koittanut "väkisin" pidättää enkä juossut aina heti vessaan kun siltä tuntuu, joskus se helpottaakin kun jonkin aikaa saa pidätettyä, joskus taas vain pahenee. Nyt muutamaa päivää myöhemmin on taas vaivat vähän helpottaneet eli varmaankin se vauva oli siellä jotenkin sellaisessa asennossa, että painoi virtsarakkoon vielä tavallista pahemmin. Toivottavasti ei noin pahana ala jatkuvasti tulemaan, kotona vaivan kanssa pärjääkin, mutta muuten on ihan järkyttävän tuskallista.
Enkä siis jatkuvasti joudu niin usein vessassa käymään, että tuskin tuo virtsarakko on mihinkään kutistunut. Töissäkin pyrin pitämään aina vähintään sen tunnin vessassakäyntien välissä :)
Ehkä tämä tästä.. Kiitos ymmärtävistä ja lohduttavista vastauksista, kiva kuulla ettei ole yksin tämän vaivan kanssa, vaikka ei tätä tietenkään kenellekään toiselle toivoisi.
- hazel25
Mulla on taas pissahädän tunne riivannut alusta asti aina 18 raskausviikolle asti. Silloin kohtuni kunnolla nousi ylöspäin, joten enää ei ole sellaista paniikki oloa. Itse tuntui, että töissä pystyi paljon paremmin pidättämään kun oli muuta ajateltavaa. Kaupassa käynti ym. oli ihan hirveetä kun ajattelin kassajonossa, että nyt tulee pissat housuun. Joka paikan jälkeen oli ihan pakko käydä "varmistus" pissalla. Automatkatkin oli ihan kauheita.
Nyt siis on jo parempi olo rv.21 1. Odotan taas kauhulla sitä, että se kohtu alkaa painaan niin paljon rakkoa, että täytyy taas vessa rumba aloitaa... - emättimestä
myös bakteeriviljely. kaikki tulehdukset eivät näy virtsasta. samanlaisella puikolla ottavat kokeen kuin hiivasienitulehduksessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760