Ketä petetään ja miten?

Katselin noiden iltapäivälehtien sivustoja ja sieltä nousi esiin nämä säätiöiden hommelit.

Vasemmistoliiton Arhimmäki on saanut vaalitukea 18.000e Hebe säätiöltä Hyvinkää Riihimäki ammattikoulun säätiöltä.

Jani Sievinen saanut EU vaaleissa urheiluopistosäätiöltä jonka pj on Markku Pohjola joka toimi Janin kamppanjapäällikkönä.

Eduskunnan urheilukerhon pj on toiminut Matti Saarinen sd joka on myöskin eduskunnan tilintarkastaja ja tälläistä toimintaa pääsee tapahtumaan joten tällä tolalla on maassa asiat.Joten muualla on jo keskustaa ryöpytetty ja olen myös tuonut asioita esiin mitä hieman aikissa puolueissa on tapahtunut, joten ei ole karvoihin katsomista siksi sdp myöskin vaikeni koska sinnekkin tuli rahoja noilta liikemiehiltä myöskin Lieksalaiselle kansanedustajalle 2000e siitä oli juttu myös Lieksan lehdessä jotta sillee Markku Korpinen

12

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joten voinen vaikka laulaa "hiljainen on kylätie jolloin ennen sun naurusi raikui" et enää ... MK

• Nyt on sitten vihreiden ministerillä käsissä työryhmän esitys miten vaalirahoitus voidaan järjestää.siitä on ollut vääntöä olisiko joku katto olemassa.
        Millainen vaalirahoituskatto sitten sopisi Lieksan valtuustoon pyrkiville? MK

• saituri,ja rahaa on
        markkukorpinen kirjoitti:

Nyt on sitten vihreiden ministerillä käsissä työryhmän esitys miten vaalirahoitus voidaan järjestää.siitä on ollut vääntöä olisiko joku katto olemassa.

on tämä yhtä jeesustelua koko vaalirahoitus juttu,mun mielestä ei mitään kattoa kun porsaanreikiä on vaikka kuinka jos ns."katto"laitetaan,jos joku on niin tyhmä että antaa rahaa tai lahjoittaa jollekin valtuustoon pyrkivälle,niin antakaan niin paljon kuin haluaa

• saituri,ja rahaa on kirjoitti:

on tämä yhtä jeesustelua koko vaalirahoitus juttu,mun mielestä ei mitään kattoa kun porsaanreikiä on vaikka kuinka jos ns."katto"laitetaan,jos joku on niin tyhmä että antaa rahaa tai lahjoittaa jollekin valtuustoon pyrkivälle,niin antakaan niin paljon kuin haluaa

On valmis kyykyttämään lisää porukkaa.On aivan selvää myöskin se, että jopa valtuustotasolla voidaan rahoittaa läpimenoa yrityksen rahoilla ja tuo mainitsemasi linja katosta ei ole kokoomuksen pirtaan käyvä eduskunnassa jos olen asian oikein ymmärtänyt, mistä keskustelevat nyt ja ilmeisesti tuo tehtävän saanut toimikunta äänestää asioista ja esitys tulee jo valmiiksi ristiriitaisena eduskuntaan.MK

• mikkelitär
        saituri,ja rahaa on kirjoitti:

minä homaan sinussa ruhellisyyttä hylkää ihmeessä tuo petturipuole hylkää tuo äidin maidossa tullut.
        alota uudelta pohjalta.eipä oe pystynyt maatalouspoitkaan paljon vaikuttaa.kaikki tuottajahinnat ovat kai perseestä.
        Muuten papolaiskeskus Lieksaan on viimmeinen kuolinisku lieksalle.Niiden paapomiseen menee viimmeisetkin eucut.tottakai ne saa kovat avustuset ja kauppiaat ym liikemiehet luulee voittavansa,mutta ne laittaa rahansa kotimaahansa ei ne niitä tänne jätä.Jotku voi kuvitellla saavansa tummaa lihaa sekin on aivan huuhaata eipä ole kestäneet ja hirmu riidat päälle.

• äänestäjän äimä
        markkukorpinen kirjoitti:

Nyt on sitten vihreiden ministerillä käsissä työryhmän esitys miten vaalirahoitus voidaan järjestää.siitä on ollut vääntöä olisiko joku katto olemassa.

No eipä taida niin paljon olla ainakaan lieksassa yksittäisellä valtuutetulla valtaa, että olisi kovin paljon mahdollisuuksia vaalirahoituksella vaikuttaa.

Vai mitä olet itse markku mieltä, siis jos puhutaan yksittäisen ehdokkaan rahoituksesta? Suuret puolueethan jyräävät tietenkin omilla mainoksillaan aina, kukaan ehdokas ei lue sitä "vaalitueksi" kun puolue kustantaa tuhansilla euroilla mainoksia lehtien kansiin, ja neljällä värillä.

Ei ole muutenkaan niin kummoisia kuntavaalien budjetit (ainakaan lieksassa) että tarvitsisi niitä alkaa rajoittamaan..

• äänestäjän äimä kirjoitti:

No eipä taida niin paljon olla ainakaan lieksassa yksittäisellä valtuutetulla valtaa, että olisi kovin paljon mahdollisuuksia vaalirahoituksella vaikuttaa.

Vai mitä olet itse markku mieltä, siis jos puhutaan yksittäisen ehdokkaan rahoituksesta? Suuret puolueethan jyräävät tietenkin omilla mainoksillaan aina, kukaan ehdokas ei lue sitä "vaalitueksi" kun puolue kustantaa tuhansilla euroilla mainoksia lehtien kansiin, ja neljällä värillä.

Ei ole muutenkaan niin kummoisia kuntavaalien budjetit (ainakaan lieksassa) että tarvitsisi niitä alkaa rajoittamaan..

Mistä tiedätte olenko miten imenyt sitä äidin tissiä ja onko sitä maitoa ollut riittävästi?
        Eli olen kyllä maatalon poika ja osasin kyllä hoitaa karjaa muuallakin nuorukaisena ja osaan myöskin käsilypsyn joskus tuli käytyä alaikäisenä jotakin karjanhoitokurssia.Mulla on varmaan myös muisti mennyt paljonko meillä oli lehmiä ainakin yksi hännänhuske kuului navetasta.
        Mutta äitee joskus totesi meillä on poikia joka junaan kun vei oli eri puolueessa kuin he ja minä taas omassa kuitenkin lienee hyvinkin arvopohja se että muista köyhän asia.

Mutta olen kuitenkin sitä mieltä,että myöskin Lieksassa käyttivät rahaa jotkut ehdokkaat aika melkoisesti jos ajattelee palstatilaa niin yksi tanssi ilmoituksen koko maksaa jo noin 100e ja kun niitä on useita joillakin ja on tavan duunari voinee vain arvata kuka tuen antaa,aikanaan tiesin senkin asian läheltä seuranneena ay toiminnassa.
        Kyllä niitä mahdollisuuksia siten on jos on sitä vallanhimoa ja taktiikkaa mutta sillä ei pitkälle pötkitä täytyy olla myöskin luottamus ja äänestäjillä usko jokaiseen markkinatarjoukseen mitä kukin tuo esille.
        Miksi olisi joku hylättävä? aina on mahdollista tuoda joka puolueessa ihmisen näkökantoja esiin ja se on valinta,on aina olemassa susia lammasten vaateissa vaikka missä sehän on jo nähty joista olen kirjoittanut toisaallaa kuka aikanaan möi sielunsa hopearahasta ja kuka kielsi kolme kertaa ennenkuin kukko kiekaisi,tällaisia me ihmiset olemme kuin körttilääset aina pitääs parannusta teherä ja olla aralla tunnolla,olemme armoa siten vailla,Muistuu laulu armosta.armosta te olette pelastetut ette tekojenne kautta,ettei kukaan kerskaisi se on Jumalan suuri lahja ,ja tuo laulun olen joskus laulanut kirkossa. Mutta välillä menee jätkän humppa ja jätkät ovat rehtiä MK

• markkukorpinen kirjoitti:

Mistä tiedätte olenko miten imenyt sitä äidin tissiä ja onko sitä maitoa ollut riittävästi?
        Eli olen kyllä maatalon poika ja osasin kyllä hoitaa karjaa muuallakin nuorukaisena ja osaan myöskin käsilypsyn joskus tuli käytyä alaikäisenä jotakin karjanhoitokurssia.Mulla on varmaan myös muisti mennyt paljonko meillä oli lehmiä ainakin yksi hännänhuske kuului navetasta.
        Mutta äitee joskus totesi meillä on poikia joka junaan kun vei oli eri puolueessa kuin he ja minä taas omassa kuitenkin lienee hyvinkin arvopohja se että muista köyhän asia.

Mutta olen kuitenkin sitä mieltä,että myöskin Lieksassa käyttivät rahaa jotkut ehdokkaat aika melkoisesti jos ajattelee palstatilaa niin yksi tanssi ilmoituksen koko maksaa jo noin 100e ja kun niitä on useita joillakin ja on tavan duunari voinee vain arvata kuka tuen antaa,aikanaan tiesin senkin asian läheltä seuranneena ay toiminnassa.
        Kyllä niitä mahdollisuuksia siten on jos on sitä vallanhimoa ja taktiikkaa mutta sillä ei pitkälle pötkitä täytyy olla myöskin luottamus ja äänestäjillä usko jokaiseen markkinatarjoukseen mitä kukin tuo esille.
        Miksi olisi joku hylättävä? aina on mahdollista tuoda joka puolueessa ihmisen näkökantoja esiin ja se on valinta,on aina olemassa susia lammasten vaateissa vaikka missä sehän on jo nähty joista olen kirjoittanut toisaallaa kuka aikanaan möi sielunsa hopearahasta ja kuka kielsi kolme kertaa ennenkuin kukko kiekaisi,tällaisia me ihmiset olemme kuin körttilääset aina pitääs parannusta teherä ja olla aralla tunnolla,olemme armoa siten vailla,Muistuu laulu armosta.armosta te olette pelastetut ette tekojenne kautta,ettei kukaan kerskaisi se on Jumalan suuri lahja ,ja tuo laulun olen joskus laulanut kirkossa. Mutta välillä menee jätkän humppa ja jätkät ovat rehtiä MK

Myöskin neuvotellaan miten noita vaalikiemuroita hoidetaan seuraavana on jo eduskuntavaalit niinkö? ja kenties puolueet ovat alkaneet jo toimimaan noiden rahoituskuvioiden hyväksi ja siten kovin yksimieliseltä ei asia näytä.

Mutta Liksalaiset kävivät sitten seminaarissa joukolla Lieksanlehti asiasta kertoi otsikolla"Maahanmuuttajien potentiaali nähtävä"
        Mukana oli Esko Lehto kpj sivistysjohtaja Määttänen osastopäällikkö Syrjäläinen sekä pakolaiskoordinaattori Sarasoja sekä luottamushenkilöistä Reijo Kortelainen kok Maija Riikonen kesk ja Raimo Orava sdp joten edustus oli kaupunginhallituksen suurimmat puolueet.
        Tilaisuuden järjesti maakuntaliitto ja ministeri oli paikalla näin lehti toteaa lisäksi,että kaupunginjohtaja lupaa,että asiasta tuli virallista tietoa ja tietoa jaetaan valtuutetuille ja ja lautakunnille.ensi maanantaina sitten valtuutetuille pidetään seminaari.

Henkilökohtainen kantani nyt näyttää siltä,että jälleen kansa pidetään pimennossa ja tieto ja asiat hoidetaan ylhäältä alaspäin ja näin ollen kuntalain henki ei toteudu jälleen kerran tiedotuksen osalta mitä lainsäädäntö tuntee kuntalaisia koskevissa laajoissa kysymyksissä.MK

Myöskin neuvotellaan miten noita vaalikiemuroita hoidetaan seuraavana on jo eduskuntavaalit niinkö? ja kenties puolueet ovat alkaneet jo toimimaan noiden rahoituskuvioiden hyväksi ja siten kovin yksimieliseltä ei asia näytä.

Mutta Liksalaiset kävivät sitten seminaarissa joukolla Lieksanlehti asiasta kertoi otsikolla"Maahanmuuttajien potentiaali nähtävä"
        Mukana oli Esko Lehto kpj sivistysjohtaja Määttänen osastopäällikkö Syrjäläinen sekä pakolaiskoordinaattori Sarasoja sekä luottamushenkilöistä Reijo Kortelainen kok Maija Riikonen kesk ja Raimo Orava sdp joten edustus oli kaupunginhallituksen suurimmat puolueet.
        Tilaisuuden järjesti maakuntaliitto ja ministeri oli paikalla näin lehti toteaa lisäksi,että kaupunginjohtaja lupaa,että asiasta tuli virallista tietoa ja tietoa jaetaan valtuutetuille ja ja lautakunnille.ensi maanantaina sitten valtuutetuille pidetään seminaari.

Henkilökohtainen kantani nyt näyttää siltä,että jälleen kansa pidetään pimennossa ja tieto ja asiat hoidetaan ylhäältä alaspäin ja näin ollen kuntalain henki ei toteudu jälleen kerran tiedotuksen osalta mitä lainsäädäntö tuntee kuntalaisia koskevissa laajoissa kysymyksissä.MK

vaan näkyy paremmin kiinnostavan kansalaisia nuo toisten sänkyhommat.

vaan näkyy paremmin kiinnostavan kansalaisia nuo toisten sänkyhommat.

Jälleen kerran näitä henkilöitä jotka toimivat vastoin puheitaan löytyy myös PS eli seinäjoen kaupunginvaltuuston jäsen sai 7 kk ehdollisen tuomion ja erottamisasia oli siellä käsittelyssä.
        Hän sai pitää paikkansa joten näitä ystäviä löyty.
        Ehdottoman tuomion saatua asia on selvä kuntalain mukaan.

Nyt myöskin Toni Halme taas hieman töppäili eli oli ottanut pari viivaa huumetta, joten häntä ei tarvita sotapoliisin roolissa teatterissa.

Joten tällainen toiminta on hyvin surkeaa ja ala arvoista,mutta kukin taaplaa tyylillään.MK

• vieras hyvin kaukaa

suo anteeksi kuka olet ja mitä tiet?
      En löytänyt muita tietoja kuin kirjoituksiasi.

• Olen nimeni rekisteröinyt ja minusta on tiedot siis olemassa ne saa nähdä jos on itse rekisteröitynyt?

Olen melkolailla kertonut työstäni ja toiminnastani elämäni aikana kirjoituksisani.
        Syntynyt Alavudella käynyt siellä pari ammatillista koulua harrastanutkuorolaulua jo silloin poikakuorossa työskennellyt kerhojen vetäjänä ja jonkun verran urheillut muutin Pieksämäelle työskentelin ja kouluttauduin kehitysvammaisten hoitajaksi muutin ohjaajaksi Imatralle työskentelin päivähuoltolassa 2 vuotta olin Nuorten palvelussa ja opiskelin yksinlaulua muutin Liperiin työskentelemään ohjaajaksi sitä ennen pätevöidyin päteväksi ohjaajaksi ay toiminnassa ja politiikassa mukana työsuojelukouluttaja myöskin Kuorotoiminta yksinlauluopiskelua Joensuussa SPR ea ryhmä ja väestönsuojeluhomma koulutus.Muutin Lieksaan ja työskentelin johtavana ohjaajana suojatyökeskuksessa.Sitten tuli tapaturma laskettelussa ja tappelua hoidon saannissa joka kulutti voimavaroja pääsin yksityisesti hoitoon ja leikkaukseen joka epä onnistu.Olen kuitenkin harrastanu lauleskellut toiminut urheilutoimitsijana ja osallistunut laulukilpailuihin ja niissä menestynyt jopa, tällä hetkellä työskentelen kansalaisopistossa käyn laulamassa ja laulattamassa vanhaikodissa ja pidän musiikkiryhmää kehitysvammaisille Laulan myöskin sotaveteraanien kuorossa Pielisen laulun lisäksi.Olen ollut avioliitossa josta kaksi aikuista lasta jäin leskeksi 3,5 v sitten ja tapasin uuden ihmissuhteen ja elän avoliitossa kihloissa.
        Pidän luonnossa liikkumisesta vammastani huolimatta joten marjoja on tullut kerättyä jotta voi sitten harrastaa kilpailutoimintaa maailmalla niiden myyntituloilla.
        Olen ollut nelja kautta aikanaan Lieksan valtuustossa ja myöskin kirkkovaltuustotyöskentelyä.
        Tässä avoin käytävä sielun maisemaani,toivottavasti en ole ketään näillä asioilla härnännyt.
        Otan kantaa asioihin omalla nimellä ja tarkoitukseni on olla ihmisläheinen heikomman puollustaja.

Mutta nyt on toisaalla alkanut jälleen vieritys ja samasta aiheesta joku jaksaa jankuttaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      6601
    2. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      21
      4687
    3. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      544
      2871
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      67
      2403
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      34
      2106
    6. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      33
      1944
    7. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      40
      1593
    8. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      31
      1591
    9. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      39
      1576
    10. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      7
      1351
    Aihe