Mitä mieltä olette nyt kun pakolaiskeskuskin on tulossa ja rakennetaan uusi Honkalampi-säätiön paikka, niin tuhlataanko näissä mielestänne yhteiskunnan rahoja? ja jos olisi vain että jompikumpi rakennettaisiin ja jos saisitte päättää niin kumpaan hankkeeseen pistäisitte varanne ja antaisitte tukenne?
Pitkä kysymys, mutta varmasti mietityttää nyt monia... Kummatkin hankkeet tarvitsevat lieksalaisten tuen ja avun!
Yhteiskunnan ja Lieksan varat
20
205
Vastaukset
- valtuutettuz
Honkalampisäätiö rakennuttaa omin rahavaroin. Kaupunki ei tue rakentamista mitenkään. Säätiö saa avustuksia rakentamiseen paremmin kuin kaupunki. Siis ei tarvita vastakkainasettelua tässä kohtaan vaikka kuinka tikulla kaivelisi.
- Vehicle
Jos sellaista tulisi niin Honkalampi veisi voiton 10-0. Kyseiset laitokset ovat välttämättömiä ja todellisen tarpeen sanelemia.
Pakolaiskeskukset eivät ole välttämättömiä ja ovat kaiken lisäksi kaikkea muuta kuin järkeviä hankkeita. Varsinkin pienille kunnille ne ovat kuolinisku.
- Kuotta
Kannattasi alustajan tutustua, kirjoitettavan asian ydinkohtiin, ennenkun kirjoittaa alustuksen !
Honkalampisäätiö ei ole Lieksan kaupungin omistama eikä kustannettava!- dädädädä
Tarkoitushakuisesti asetellaan vastakkain ja itse oli vastannut 10-0. Kumpikaan ei ole Lieksan kaupungin maksama yksikkö!! Voisi seuraavaksi kysyä, että pitääkö Lieksassa olla viinakauppa ja poliisilaitos ja jos saisitte päättää, että vain jompi kumpi olisi, niin kumman valitsisitte. Edelleenkin aika pitkä kysymys, mutta varmasti jokainen haluaa valita.
No minä haluaisin poliisilaitoksen 10-0. - Kuotta
dädädädä kirjoitti:
Tarkoitushakuisesti asetellaan vastakkain ja itse oli vastannut 10-0. Kumpikaan ei ole Lieksan kaupungin maksama yksikkö!! Voisi seuraavaksi kysyä, että pitääkö Lieksassa olla viinakauppa ja poliisilaitos ja jos saisitte päättää, että vain jompi kumpi olisi, niin kumman valitsisitte. Edelleenkin aika pitkä kysymys, mutta varmasti jokainen haluaa valita.
No minä haluaisin poliisilaitoksen 10-0.Valitettavasti, pitkällä tähtäyksellä pakolaiskustannuksista osa tulee lankeamaan Lieksan maksettavaksi !
Kolmen vuoden jälkeen jokainen Lieksan veronmaksaja, saa nauttia veronkorotuksista!
Honkalampisäätiö ei tuo menoja Lieksan kaupungille vaan tuloja monin tavoin ! - Kuotan sisar
Kuotta kirjoitti:
Valitettavasti, pitkällä tähtäyksellä pakolaiskustannuksista osa tulee lankeamaan Lieksan maksettavaksi !
Kolmen vuoden jälkeen jokainen Lieksan veronmaksaja, saa nauttia veronkorotuksista!
Honkalampisäätiö ei tuo menoja Lieksan kaupungille vaan tuloja monin tavoin !SPR maksaa kustannukset niin kauan kuin yksikkö on olemassa. Ei tule Lieksan kaupungin maksettavaksi! Asukkaat muuttavat asumaan ympäri Suomea, eivät jää Lieksaan. Kaupunkiin jää vain ne, joille on kuntapaikka ja näiden osalta saa kustannukset kolmelta vuodelta.
- irmeli a.t.
dädädädä kirjoitti:
No minä haluaisin poliisilaitoksen 10-0.Lieksasta on ehdottomasti lopetettava viinakauppa puolesta 435 vastaan 0,0012
Poliisinvirkoja Lieksaa lisättäva,liikennevalvonta 123,järejestyksenvalvonta 123 ja muut virkatoimet
123.
Lieksasta tehtävä poliisivaltio,valtion sisään.
Perustelu eräiden asukkaiden synnynäinen tyhmyys.(löytyy jokunen tuttukin)
Lisäksi Lieksa on asetettava kansallisen holhuksen alle,suvaitsemattomuuden suhteen. - Vehicle
Kuotan sisar kirjoitti:
SPR maksaa kustannukset niin kauan kuin yksikkö on olemassa. Ei tule Lieksan kaupungin maksettavaksi! Asukkaat muuttavat asumaan ympäri Suomea, eivät jää Lieksaan. Kaupunkiin jää vain ne, joille on kuntapaikka ja näiden osalta saa kustannukset kolmelta vuodelta.
SPR maksaa itse keskuksen aiheuttamat kulut maailman tappiin saakka, mutta jokainen keskuksesta vapautuva saapumiserä aina kolmen vuoden välein siirtyy sujuvasti suoraan kaupungin sosiaalitoimen "palkkalistoille" ts avustusten piiriin.
Olettetaan aina kolmen vuoden välein näitä sosiaalitoimen piikkiin tipahtavia olevan vaikka se 200 ja siihen lisätään heidän perheensä sekä sukulaisensa tulemiset kaukaisista maista, niin ei mene montaa vuotta, kun Lieksan väkiluku kasvaa noin tuhannella työttömällä, jotka ovat erittäin monilla tavoin kuormittamassa sosiaalitoimea.
Tuo yhtälö tulee Lieksalle ja sen asukkaille niin kalliiksi, että te raukat ette kykene sitä edes käsittämään. Toivottavasti kuitenkin päöättäjät käsittävät ennen kuin on liian myöhäistä. - Zamb0
irmeli a.t. kirjoitti:
Lieksasta on ehdottomasti lopetettava viinakauppa puolesta 435 vastaan 0,0012
Poliisinvirkoja Lieksaa lisättäva,liikennevalvonta 123,järejestyksenvalvonta 123 ja muut virkatoimet
123.
Lieksasta tehtävä poliisivaltio,valtion sisään.
Perustelu eräiden asukkaiden synnynäinen tyhmyys.(löytyy jokunen tuttukin)
Lisäksi Lieksa on asetettava kansallisen holhuksen alle,suvaitsemattomuuden suhteen.Älä ajattele. Ihan tosi lopeta se. Ei ole resursseja sinulla siihen.
- Zamb0
dädädädä kirjoitti:
No minä haluaisin poliisilaitoksen 10-0.Älä sinäkään mieti hei tällaisia asioita. Älä edes yritä ajatella. Ihan tosi hei. Mee kattoon pikproteria nauhalta vaan.
- Ikämuori
Vehicle kirjoitti:
SPR maksaa itse keskuksen aiheuttamat kulut maailman tappiin saakka, mutta jokainen keskuksesta vapautuva saapumiserä aina kolmen vuoden välein siirtyy sujuvasti suoraan kaupungin sosiaalitoimen "palkkalistoille" ts avustusten piiriin.
Olettetaan aina kolmen vuoden välein näitä sosiaalitoimen piikkiin tipahtavia olevan vaikka se 200 ja siihen lisätään heidän perheensä sekä sukulaisensa tulemiset kaukaisista maista, niin ei mene montaa vuotta, kun Lieksan väkiluku kasvaa noin tuhannella työttömällä, jotka ovat erittäin monilla tavoin kuormittamassa sosiaalitoimea.
Tuo yhtälö tulee Lieksalle ja sen asukkaille niin kalliiksi, että te raukat ette kykene sitä edes käsittämään. Toivottavasti kuitenkin päöättäjät käsittävät ennen kuin on liian myöhäistä.Lieksasta lähtee kaikki omat nuoret muuaalle ja me mahdolliset paluumuuttajat jäämme tänne etelään. Ja jo sinne paluumuuttaneet tulevat myös lähtemään. Joten vähenee lieksalaisten veronmaksajien määrä ja niin sitten kustannatte ihanien pakolaisnuorukaisten elelyn Lieksa cityssä.
- Aino E M
Zamb0 kirjoitti:
Älä sinäkään mieti hei tällaisia asioita. Älä edes yritä ajatella. Ihan tosi hei. Mee kattoon pikproteria nauhalta vaan.
Kerrankin yksi älykäs ihminen on osannut ottaa kantaa. Hän on Irmeli. Viinakaupat pois, lähin voisi olla Rovaniemellä! Ja poliisivoimia lisää! Minä kannatan myös holhouksen lisäämistä. Hyvällä tasollahan se on jo tänä päivänä, mutta aina lisätä voisi. Esitän, että jokaisen pitää tehdä omaisuudestaan lista ja tehtävä Lieksan päättäjille selvitys, millä rahalla on hankkinut mitäkin. Lisäksi tuloista myös tehtävä tilit. Jatkossa voisi olla niin, että suurempiin hankintoihin pitäisi anoa lupa. Esimerkiksi jos meinaa hankkia 20 euron käytetyn polkupyörän, tulisi siitä tehdä hakemus. Kaikki hakemukset käsiteltäisiin kaupunginvaltuustossa.
ZambO,hanki sinä itsellesi joku harrastus. Yritä täytellä vaikka ristikoita ja jätä nämä keskustelut väliin. Älä edes yritä ajatella! - Zamb0
Aino E M kirjoitti:
Kerrankin yksi älykäs ihminen on osannut ottaa kantaa. Hän on Irmeli. Viinakaupat pois, lähin voisi olla Rovaniemellä! Ja poliisivoimia lisää! Minä kannatan myös holhouksen lisäämistä. Hyvällä tasollahan se on jo tänä päivänä, mutta aina lisätä voisi. Esitän, että jokaisen pitää tehdä omaisuudestaan lista ja tehtävä Lieksan päättäjille selvitys, millä rahalla on hankkinut mitäkin. Lisäksi tuloista myös tehtävä tilit. Jatkossa voisi olla niin, että suurempiin hankintoihin pitäisi anoa lupa. Esimerkiksi jos meinaa hankkia 20 euron käytetyn polkupyörän, tulisi siitä tehdä hakemus. Kaikki hakemukset käsiteltäisiin kaupunginvaltuustossa.
ZambO,hanki sinä itsellesi joku harrastus. Yritä täytellä vaikka ristikoita ja jätä nämä keskustelut väliin. Älä edes yritä ajatella!Ei tarvitse edes yrittää kun alitajuntakin on suurempi kapasiteetiltaan kuin sulla ja vastaavilla koko sen harmaan homehtuneen möykynne tuottama sisäinen ajatusenergia. Voiko miinusasteessa edes tapahtua tuollaista??? Olette sittenkin tieteellinen ihme!
EHHEHHEEEHHEEEE! Zamb0 kirjoitti:
Ei tarvitse edes yrittää kun alitajuntakin on suurempi kapasiteetiltaan kuin sulla ja vastaavilla koko sen harmaan homehtuneen möykynne tuottama sisäinen ajatusenergia. Voiko miinusasteessa edes tapahtua tuollaista??? Olette sittenkin tieteellinen ihme!
EHHEHHEEEHHEEEE!Honkalampi säätiö tuottaa palvelut Lieksalaisille ja näin ollen niistä Lieksalaisille tuotetuista palveluista maksetaan kaupungin varoista,toisaalla henkilö voi saada erilaisia tukimuotoja riipuu siitä katsotaanko palvelu laitokseksi vai tukipalveluiksi siitä voinee paremmin lausua mielipiteen asiantuntijat paremmin mitä toiminta on.
Aikanaan kehitysvammaisten sekä invalidien työtoiminta oli honkalammen kuntayhtymän hoidossa sekä asuntolatoiminta ja Lieksan kaupunki luovutti nimellistä korvausta vastaan entisen vastaaottoasuntolan partalanmäellä toukolantiellä.kuntayhtymä remontoi tilat ja myi palveluja siten näille henkilöille ja kaupunki näin ollen osaltaan makso palveluista mutta asukkaat oli silloin ja on nytkin tuetussa asumismuodossa jolloin he saavat esim asumistukea asumiseen kelalta tämä suuntaus on olemassa myöskin nyt mielenterveys ja vanhustenhuollossa.
Myöhemmin Lieksan kaupunki otti hoitaakeeen tuon kuntayhtymän toiminnan ja näin ollen työntekijät siirtyivat Lieksan kaupungin palvelukseen ja siten myöskin työntekijöiden joustava siirtyminen on mahdollista toiseen kohteeseen.
On kuitenkin vielä sellaisia tarpeita olemassa joita hoitaa honkalampisäätiö tai kuntayhtymän erityisasiantuntijat koska näitä virkoja ei voida täyttää omin toimin ja niihin ei ole hakijoita silloin joudutaan käyttämään ostopalveluita joihin jopa lainsäädäntö edellyttää.MK- irmeli a.t.
Aino E M kirjoitti:
ZambO,hanki sinä itsellesi joku harrastus. Yritä täytellä vaikka ristikoita ja jätä nämä keskustelut väliin. Älä edes yritä ajatella!Rovaniemelle ei viinakauppaa lappilaiset juovat liikaa.
Ainut viinakauppa laitetaan "kossutehtaan" viereen Rajamäelle.Siellä saa asioida kaksi kertaa vuodessa 25 vuotiaat kansalaisluottamuksen omaavat kansalaiset.
Kunkin paikkakunnan nimismiehelle annetaan oikeus myöntää tai evätä tässä asiassa
kansalaisluottamus. Alle 25-vuotiaat eivat saa klo 20.00 jälkeen kulkea ilman vanhempien lupaa kylänraitilla.
Juopuneet toimitetaan 14 päiväksi "hörhöselliin".
Kerskakulutkselle laitetaan "eliittivero" esim.plasmatelevisio yli 32 tuumaa 5000 euron sakko.
Kaikki muut autot paitsi Lada asetetaan erityisveron alaiseksi.
Autolla saa ajaa työajot ja kaksi kertaa vuodessa käydä sukuloimassa,muuten verotetaan 0.30 e/km.
30% elintarvikeista ,koskee marjat,kalat,metsästetty riista tulee hankkia luonnosta.
Kyliin perustetaan valvonta ryhmiä valvomaan hyvää käytöstä,lain kunnioitusta,ystävällisyytta ja inhimillisyyttä lähimmäistä kohtaan,rotuun tai ihonväriin katsomatta. - mie vuan
Zamb0 kirjoitti:
Ei tarvitse edes yrittää kun alitajuntakin on suurempi kapasiteetiltaan kuin sulla ja vastaavilla koko sen harmaan homehtuneen möykynne tuottama sisäinen ajatusenergia. Voiko miinusasteessa edes tapahtua tuollaista??? Olette sittenkin tieteellinen ihme!
EHHEHHEEEHHEEEE!lukee vain sen mitä silmät ei haluasi nähdä - eli älykkyysosamääräsi on pienempi kuin kengännumerosi. Hanki itsellesi elämä!
- hohoo
mie vuan kirjoitti:
lukee vain sen mitä silmät ei haluasi nähdä - eli älykkyysosamääräsi on pienempi kuin kengännumerosi. Hanki itsellesi elämä!
Toiveajattelua senkin idiootti
mie vuan kirjoitti:
lukee vain sen mitä silmät ei haluasi nähdä - eli älykkyysosamääräsi on pienempi kuin kengännumerosi. Hanki itsellesi elämä!
Olen sentään käynyt aikanaan testeissä ja päässyt opiskelemaan sekä hoitamaan niitä ihmisiä joille olen koulutukseni ja elämänkatsomukseni mukaisesti luonut edelletyksiä ihmisarvoiseen elämään ja myöskin monta koulutusta jo eri ammatteihin, joten tuo heitto kengännumeroon minua kohti on selkeä solvaus kengännumeroni 42 joten tokko olisin selvinnyt työssäni jopa harrastuksissa yhteiskuntaelämässä omin voimin.Mutta onneksi on sentään ihmisiä jotka hyväksyvät ihmisen ihmisenä.
Toivon sinulta muutakin sanottavaa kuin tuo ainainen viestisi "Hanki itsellesi elämä" tuo on jo kulunut lause.MK- mie vuan
markkukorpinen kirjoitti:
Olen sentään käynyt aikanaan testeissä ja päässyt opiskelemaan sekä hoitamaan niitä ihmisiä joille olen koulutukseni ja elämänkatsomukseni mukaisesti luonut edelletyksiä ihmisarvoiseen elämään ja myöskin monta koulutusta jo eri ammatteihin, joten tuo heitto kengännumeroon minua kohti on selkeä solvaus kengännumeroni 42 joten tokko olisin selvinnyt työssäni jopa harrastuksissa yhteiskuntaelämässä omin voimin.Mutta onneksi on sentään ihmisiä jotka hyväksyvät ihmisen ihmisenä.
Toivon sinulta muutakin sanottavaa kuin tuo ainainen viestisi "Hanki itsellesi elämä" tuo on jo kulunut lause.MKei sinulle. :) Illan jatkoa1
mie vuan kirjoitti:
ei sinulle. :) Illan jatkoa1
Minulla on kuitenkin siitäkin asiasta näkemys jos henkilö kirjoittaa tänne vaikka mitä niin hänellä on myöskin älykkyyttä jotenkin toimia ja ilmaista ajatuksiaan.
Toivon siksi sinua ajattelemaan sanomaasi ettet loukkaa ketään tahallisesti.
Hyvässä olkaamme hyviä ja pahassa taitamattomia,näin meitä opettaa iso kirja.MK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla4501312- 641116
- 61852
- 61805
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18747Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k100723- 72694
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49671- 62664
- 27663