Ajoin autokoulun vuonna

saara-Maritta

1982 ja sain siis silloin ajokortin.Ajoin lieväasteisen peltikolarin 1987,jolloin minulla oli psykiatrinen lääke päällä ja sen seurauksena kortti meni hyllylle.En ole tarvinnut autoa,mutta nyt olisi mukava olla korti olemassa.Mutta miten minun tulee toimia,jotta saisin uudelleen tuon kortin käyttööni ja voisin myöskin ostaa auton ja ajella niin kuin muutkin ihmiset.

6

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haet ajokorttiluvan poliisilta. Sitten teoriakoe ja autokoulusta auto lainaan ja ajokoe. Saat uuden lyhytaikaisen kortin ja välivaihe alkaa uudestaan. Kulut yhteensä noin parisataa.

• ínssi'

Ajokielto on varmaankin jo päättynyt, eli menet hakemaan kortin poliisilta.

• Matsonation

Jos ajokortti on peruutettu ennen 1.4.1982 tai ajokortti on peruutettu kokonaan, joka on mahdollista aina 1.10.1990 asti, jolloin TLL 75 § muuttui siten, että kokonaanperuutuksen tilalle tuli ajokielto. Tällöin jätät ajokorttilupahakemus poliisille, kaksi valokuvaa ja lääkärintodistuksen. Tämän jälkeen suoritat teoria ja ajokokeen ja saat pitkän eli varsinaisen ajokortin.

• aloittaja

kokonaan peruttu, vaan se meni hyllylle muistaakseni muutamaksi kuukaudeksi. Minulla oli silloin vaikea aika elämässäni enkä hakenut korttia,joten se on vieläkin poliisiasemalla. Työni takia en tähän asti ole tarvinnut autoa, mutta nyt minulla suorastaan olisi tarvettakin autolle, kuljetuksia silloin tällöin,niin ei tarvitsisi toisia vaivata.

Koska minulle aikoinaan kävi kuin kävi tuon yhden lääkärin määräämän lääkkeeni kanssa, niin minua on todellakin pelottanut mennä poliisiasemalle, vaikka tilanne silloin ei mikään niin kauhea nyt ollutkaan. Molempiin autoihin tuli todellakin pieni lommo. Silloin minulle sanottiin että voisin otta muutaman ajotunnin ja siinä kaikki ja taas ajokieltolapussa ei lue mitään lisätunneista.

Olen ajatellut, että asia olisi niin yksinkertainen, että hakisin korttini ja sillä selvä.

• Matsonation
        aloittaja kirjoitti:

kokonaan peruttu, vaan se meni hyllylle muistaakseni muutamaksi kuukaudeksi. Minulla oli silloin vaikea aika elämässäni enkä hakenut korttia,joten se on vieläkin poliisiasemalla. Työni takia en tähän asti ole tarvinnut autoa, mutta nyt minulla suorastaan olisi tarvettakin autolle, kuljetuksia silloin tällöin,niin ei tarvitsisi toisia vaivata.

Koska minulle aikoinaan kävi kuin kävi tuon yhden lääkärin määräämän lääkkeeni kanssa, niin minua on todellakin pelottanut mennä poliisiasemalle, vaikka tilanne silloin ei mikään niin kauhea nyt ollutkaan. Molempiin autoihin tuli todellakin pieni lommo. Silloin minulle sanottiin että voisin otta muutaman ajotunnin ja siinä kaikki ja taas ajokieltolapussa ei lue mitään lisätunneista.

Olen ajatellut, että asia olisi niin yksinkertainen, että hakisin korttini ja sillä selvä.

Kysymyksesi on nyt niin yksilöllinen, että varman vastauksen korttisi tilanteesta antaa vain se poliisipiiri, missä asuit kortin menetettyäsi. Mikäli se ei ole tallella, sinulle pitää tilata uusi ajokortti. Kuljettajantutkintoon joudut kuitenkin, koska ajokorttisi on ollut peruutettuna jo noinkin kauan. Tämä sen vuoksi, että on todennäköistä syytä epäillä, oletko säilyttänyt ajotaitosi.
        Ota reippaasti yhteyttä poliisiin, eläkä kysele täältä.

• Saara-Maritta
        Matsonation kirjoitti:

Kysymyksesi on nyt niin yksilöllinen, että varman vastauksen korttisi tilanteesta antaa vain se poliisipiiri, missä asuit kortin menetettyäsi. Mikäli se ei ole tallella, sinulle pitää tilata uusi ajokortti. Kuljettajantutkintoon joudut kuitenkin, koska ajokorttisi on ollut peruutettuna jo noinkin kauan. Tämä sen vuoksi, että on todennäköistä syytä epäillä, oletko säilyttänyt ajotaitosi.
        Ota reippaasti yhteyttä poliisiin, eläkä kysele täältä.

ja muutkin neuvoistanne. Minä menen ja hoidan asian.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe