Ajoin autokoulun vuonna

saara-Maritta

1982 ja sain siis silloin ajokortin.Ajoin lieväasteisen peltikolarin 1987,jolloin minulla oli psykiatrinen lääke päällä ja sen seurauksena kortti meni hyllylle.En ole tarvinnut autoa,mutta nyt olisi mukava olla korti olemassa.Mutta miten minun tulee toimia,jotta saisin uudelleen tuon kortin käyttööni ja voisin myöskin ostaa auton ja ajella niin kuin muutkin ihmiset.

6

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haet ajokorttiluvan poliisilta. Sitten teoriakoe ja autokoulusta auto lainaan ja ajokoe. Saat uuden lyhytaikaisen kortin ja välivaihe alkaa uudestaan. Kulut yhteensä noin parisataa.

• ínssi'

Ajokielto on varmaankin jo päättynyt, eli menet hakemaan kortin poliisilta.

• Matsonation

Jos ajokortti on peruutettu ennen 1.4.1982 tai ajokortti on peruutettu kokonaan, joka on mahdollista aina 1.10.1990 asti, jolloin TLL 75 § muuttui siten, että kokonaanperuutuksen tilalle tuli ajokielto. Tällöin jätät ajokorttilupahakemus poliisille, kaksi valokuvaa ja lääkärintodistuksen. Tämän jälkeen suoritat teoria ja ajokokeen ja saat pitkän eli varsinaisen ajokortin.

• aloittaja

kokonaan peruttu, vaan se meni hyllylle muistaakseni muutamaksi kuukaudeksi. Minulla oli silloin vaikea aika elämässäni enkä hakenut korttia,joten se on vieläkin poliisiasemalla. Työni takia en tähän asti ole tarvinnut autoa, mutta nyt minulla suorastaan olisi tarvettakin autolle, kuljetuksia silloin tällöin,niin ei tarvitsisi toisia vaivata.

Koska minulle aikoinaan kävi kuin kävi tuon yhden lääkärin määräämän lääkkeeni kanssa, niin minua on todellakin pelottanut mennä poliisiasemalle, vaikka tilanne silloin ei mikään niin kauhea nyt ollutkaan. Molempiin autoihin tuli todellakin pieni lommo. Silloin minulle sanottiin että voisin otta muutaman ajotunnin ja siinä kaikki ja taas ajokieltolapussa ei lue mitään lisätunneista.

Olen ajatellut, että asia olisi niin yksinkertainen, että hakisin korttini ja sillä selvä.

• Matsonation
        aloittaja kirjoitti:

kokonaan peruttu, vaan se meni hyllylle muistaakseni muutamaksi kuukaudeksi. Minulla oli silloin vaikea aika elämässäni enkä hakenut korttia,joten se on vieläkin poliisiasemalla. Työni takia en tähän asti ole tarvinnut autoa, mutta nyt minulla suorastaan olisi tarvettakin autolle, kuljetuksia silloin tällöin,niin ei tarvitsisi toisia vaivata.

Koska minulle aikoinaan kävi kuin kävi tuon yhden lääkärin määräämän lääkkeeni kanssa, niin minua on todellakin pelottanut mennä poliisiasemalle, vaikka tilanne silloin ei mikään niin kauhea nyt ollutkaan. Molempiin autoihin tuli todellakin pieni lommo. Silloin minulle sanottiin että voisin otta muutaman ajotunnin ja siinä kaikki ja taas ajokieltolapussa ei lue mitään lisätunneista.

Olen ajatellut, että asia olisi niin yksinkertainen, että hakisin korttini ja sillä selvä.

Kysymyksesi on nyt niin yksilöllinen, että varman vastauksen korttisi tilanteesta antaa vain se poliisipiiri, missä asuit kortin menetettyäsi. Mikäli se ei ole tallella, sinulle pitää tilata uusi ajokortti. Kuljettajantutkintoon joudut kuitenkin, koska ajokorttisi on ollut peruutettuna jo noinkin kauan. Tämä sen vuoksi, että on todennäköistä syytä epäillä, oletko säilyttänyt ajotaitosi.
        Ota reippaasti yhteyttä poliisiin, eläkä kysele täältä.

• Saara-Maritta
        Matsonation kirjoitti:

Kysymyksesi on nyt niin yksilöllinen, että varman vastauksen korttisi tilanteesta antaa vain se poliisipiiri, missä asuit kortin menetettyäsi. Mikäli se ei ole tallella, sinulle pitää tilata uusi ajokortti. Kuljettajantutkintoon joudut kuitenkin, koska ajokorttisi on ollut peruutettuna jo noinkin kauan. Tämä sen vuoksi, että on todennäköistä syytä epäillä, oletko säilyttänyt ajotaitosi.
        Ota reippaasti yhteyttä poliisiin, eläkä kysele täältä.

ja muutkin neuvoistanne. Minä menen ja hoidan asian.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      54
      3686
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2371
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2318
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2218
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      28
      1638
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      71
      1564
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1467
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      56
      1022
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      992
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      879
    Aihe