Risiiniöljy..

ummetus rv39

Tästä on varmaan ollut monia keskusteluja, mutta nyt ei ole kysymys raskauden käynnistämisestä..(olen kyllä raskaana rv39).Vaan kun on tosi paha ummetus..ja minulle ystäväni sanoi että on josku ottanut raskausaikana risiiniöljyä siihen,ihan vain n.1-2rkl .Onko muilla kokemusta, siis onko turvallista ottaa? Ei muu näytä auttavan =/ .Ja paljonko pullo maksaa? Ja voiko se tosiaan käynnistyä jos nyt otan sitä öljyä? Kun en haluaisi mitään riskeerata..

7

1041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö..

olisi helpompaa syödä luumuja yms.? On siihen ummetuksen hoitoon muitakin keinoja ja lääkkeitä kuin risiiniöljy.

• ummetus rv39

..sepä tässä onkin että kun mikään ei tunnu auttavan.Olen noudattanut niin neuvolan kuin lääkärinkin ohjeita..eikä ole auttanut.

• Kakkaepeli
        ummetus rv39 kirjoitti:

..sepä tässä onkin että kun mikään ei tunnu auttavan.Olen noudattanut niin neuvolan kuin lääkärinkin ohjeita..eikä ole auttanut.

minullakaan mikään siihen loppuraskauden ummetukseen, peräpukamat tuli vielä lisäksi...synnytys auttaa siihen. Pari päivää synnytyksen jälkeen mulla alkoi taas kakka kulkea normaalisti. Oli vielä aika paha ummetus, loppuajasta sattui jo käveleminenkin kun takapuoleen sattui, niin oli suoli tukossa.

• ummetus rv39
        Kakkaepeli kirjoitti:

minullakaan mikään siihen loppuraskauden ummetukseen, peräpukamat tuli vielä lisäksi...synnytys auttaa siihen. Pari päivää synnytyksen jälkeen mulla alkoi taas kakka kulkea normaalisti. Oli vielä aika paha ummetus, loppuajasta sattui jo käveleminenkin kun takapuoleen sattui, niin oli suoli tukossa.

..sitten varmaan vain kestää..=/ .Tulisi sitten maailmaan ajallaan, ettei kovin kauvaa tästä ummetuksesta tarvi kärsiä.Alkaa meinaan oleen jo tuollainen olo että hyvä jos kävelemään pääsee..suoli niin tukos.
        Mutta jos nyt jollain on kokemusta tuosta risiiniöljystä, niin laittakaahan kirjoitusta.

• ...
        ummetus rv39 kirjoitti:

..sitten varmaan vain kestää..=/ .Tulisi sitten maailmaan ajallaan, ettei kovin kauvaa tästä ummetuksesta tarvi kärsiä.Alkaa meinaan oleen jo tuollainen olo että hyvä jos kävelemään pääsee..suoli niin tukos.
        Mutta jos nyt jollain on kokemusta tuosta risiiniöljystä, niin laittakaahan kirjoitusta.

voithan apteekista käydä peräruiskeen ostamassa,niin ainakin suoli tyhjenee. niin minä ainakin tekisin jos muut ei auta,

• opopopopop
        ... kirjoitti:

voithan apteekista käydä peräruiskeen ostamassa,niin ainakin suoli tyhjenee. niin minä ainakin tekisin jos muut ei auta,

..alkasi minuakin kiinnostamaan, siis miten se vaikuttaa, onko joillain käynnistynyt? ja miten pian sen tyhjentymisen jälkeen?..vaikka en nyt aio mitään risiiniöljyä ottaakkaan, olen kuullut että suurimalle osalle ei tule mitään muuta kuin jopa tunteja kestävä ripuli joka on kuin peräaukko olisi tulessa..ja tämä polttava tunne voi kestää muutaman päivän..kuulemma.Joten en aio kärsiä =) .

• ummet ja lammet

Hui hitto! Kuulostaa kyllä risiiniöljyn käyttö aika epäilyttävältä. Hae apteekista ensiapuun esimerkiksi Microlax-ruiskeita jos on jo niin paha niitti, ettei suoli tunnu kulkevan ollenkaan. Ja pyydä samalla jotain mikä tasoittaa suolen toimintaa. Vi-Siblin -rakeet esimerkiksi lisäävät suolen massan määrää ja tasoittavat suoliston toimintaa. Eivät siis ole mitään laksatiiveja, joihin suolisto herkästi tottuu. Mulla on ollut kanssa ajoittain raskausaikana ummetusta, mutta ihme kyllä ei mitään superongelmaa ole tullut, vaikka normaalistikin olen huonovatsainen. Kokeilin kanssa alkuun noita luumuja, enkä huomannut niiden auttavan. Nyt kuitenkin, kun olen syönyt ihan maun vuoksi tuoreita luumuja 3-4 päivittäin, vatsa onkin toiminut ihan ok. Luumuja on varmaan siis käytettävä pitempään että alkavat vaikuttaa. Ja mulla nyt siis viikkoja tasan 39.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3382
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3202
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2718
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1495
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82