...joskus asiat voi olla hullusti. tulin erimielisyyksiin anoppini kanssa( lasten mummun)..siitä seurauksena hän lakkasi pitämästä mitään yhteyttä lapsenlapsiin. lapsille niin rakas mummo käänsi selkänsä kun salamakirkkaalta taivaalta...nyt sitten lapset ihmettelee missä mummu on ja miksi se ei käy...vihastuttaa...sanonko edelleen että mummu on kiireinen, että ei ehdi vai kerronko totuuden?
ja mikä se totuus on...?.... mummi on niin lapsellinen, että kostaa teille sen jos äiti ei ole samaa mieltä kaikista asioista. kertokaa te mitä tehdä. sydän särkyy joka kerta kun täällä leikitään mummua ja soitellaan leikkipuhelimella sille...
mummon rooli
8
933
Vastaukset
- äiti ihminen
Lapselle pitää kertoa totuus, mutta kuitenkin sillä tasolla, millä lapsi pystyy sen ymmärtämään.
Kerro esim. että mummu ei käy, koska on vihainen äidille. Vakuuta myös, ettei mummu ole lapselle yhtään vihainen.- 2 mummo
etkö itse voinut vähän joustaa? riidellä nyt anopin kanssa....tuskin niin vakavasta asiast kuitenkaan oli kyse? välit kannatti uhrata, vai? ei kai anoppi takaisin tulet jos öykkäröit sille. onko niin ....tin tärkeätä AINA olla itse oikeassa?
- miniä
2 mummo kirjoitti:
etkö itse voinut vähän joustaa? riidellä nyt anopin kanssa....tuskin niin vakavasta asiast kuitenkaan oli kyse? välit kannatti uhrata, vai? ei kai anoppi takaisin tulet jos öykkäröit sille. onko niin ....tin tärkeätä AINA olla itse oikeassa?
Sama sinne mummollekin: onko se nyt aina niin hel...tin pakko olla oikeassa! Etkö voi vähän joustaa - riidellä nyt miniän kanssa??!! Miksi ei voi kunnioittaa toisen mielipidettä ja ajatusta, vaikka se eriävä omaan onkin? Siihen pitää sitten omat lapsenlapset uhrata?! Unohtaa pienet lapset oman jääräpäisyyden ja itsepäisyyden takia - haloo ! Aikuinen ihminen!! Ja kahdesta naisesta vieläpä se vanhempi, järkevämpi ja viisaampi ja elämänkokeneempi siis ???
Miniä-anoppi-suhde lähtee AINA anopista! hän on vanhempi, hän on viisaampi, hänellä on ns. valtaa enemmän. - Hyllytetyt
miniä kirjoitti:
Sama sinne mummollekin: onko se nyt aina niin hel...tin pakko olla oikeassa! Etkö voi vähän joustaa - riidellä nyt miniän kanssa??!! Miksi ei voi kunnioittaa toisen mielipidettä ja ajatusta, vaikka se eriävä omaan onkin? Siihen pitää sitten omat lapsenlapset uhrata?! Unohtaa pienet lapset oman jääräpäisyyden ja itsepäisyyden takia - haloo ! Aikuinen ihminen!! Ja kahdesta naisesta vieläpä se vanhempi, järkevämpi ja viisaampi ja elämänkokeneempi siis ???
Miniä-anoppi-suhde lähtee AINA anopista! hän on vanhempi, hän on viisaampi, hänellä on ns. valtaa enemmän.Veit sanat suustani ja säästit kirjoittamisen vaivan! Kiitos :-D
- Kaisu
Itseläni on kans aika karsee anoppi ja mieheni heidän ainoa poikansa. Paljon olen joutunut kestämään paskaa kaikenlaista ikävää anopin katkeruuden (omaa rankkaa elämäänsä kohtaan, jonka itse on kylläkin valinnut...)vuoksi. Loppuviimein sain sanottua päin naamaa kaiken mikä sisälläni oli ja anoppi mössähti. No, päivän mietittyäni päätin soittaa anopille ja pyytää anteeksi vaikken sitä tarkoittanutkaan koska hän on ainoa joka voi hoitaa lapsiamme ja en halua ettei lapsillamme ole toista mummoa joka vielä lähelläkin asuu. Tuumasin vain anopille että molemmin puolin tässä tarvitaan toisiamme niin että koitetaan nyt vaan kestää ja tulla toimeen. sen jälkeen asiat ovat sujuneet hyvin ja läes ongelmitta eikä lapsemme menettäneet mummoaan. Itse en piittaisi vaikken koko ihmistä enää koskaan näkisikään. sitten kun lapset vat vanhempia en ole enää velvollinen pitämään yhteyttä tms. Olen päättänyt kestää tosin en mitä tahansa. Pidä peukkuja että kestän.
- mummo 38v.
Jospa ottaisit yhteyttä anoppiisi ja kertoisit kuinka lapset ikävöivät mummua.Jos ei ala asiat sujua, ei voi sanoa muuta kuin että ompa aikuinen ihminen pöljä!!!!
- Anonyymi
Oisko nyt viisasta lopettaa turha riitely, sopia asiat. Aina ei kaikki mene hyvin eri sukupolvien välillä. Avoin keskustelu syyttelemättä ketään puhdistaa ilman. Mummojen vaarien anoppien ja appiukkojen on syytä olla liikaa puuttumatta jälkikasvunsa lapsen kasvatukseen tai hoitamiseen. Me mummit ja vaarit molemmilta puolilta osallistutaan auttaen lapsen hoitoon, kun sitä pyydetään/ tarvitaan. Tarjotkaa apuanne ettei nuori pariskunta ole liian lujilla. Mutta ei tyrkytetä omia kasvatustapoja. Meillä on mummulassa samat säännöt kuin kotonakin nämä olemme yhdessä sopineet. Lasten on ollut helppo omaksua ne kun tavat on samat. Ne sujuu oikein hyvin. Tehdään yhteistyötä siinä lapsetkin näkevät hyvän mallin elämäänsä. Ollaan esimerkkinä lapsille. 😁
- Anonyymi
Pian mummu unohtuu. Hänhän siinä häviää.
Lapsilla on kaverinsa, tarhansa, koulunsa. He eivät tarvitse torjuvaa mummua.
Älä puhu mummusta mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150