Mistä todistajien "tornisymboli" on saanut alkunsa? Raamatussa ei ollut kuvausta symbolista. Onko se pakanallinen merkki vai itsensä saatana panettelijan merkki?
Mistä symboli tulee?
34
1150
Vastaukset
- kysymys?
Entä tietääkö kukaan mistä tulee jehovien pystyssä sojottava pylväs-symboli. Onko olemassa mitään vastaavaa pakanauskonnollista mitä olisi mainittu raamatunkin pakana uskonnoissa?
- asiat!
Entä tietääkö kukaan mistä tulee jehovien pystyssä sojottava pylväs-symboli?
Vastaus:Mielikuvituksesta. TOTUUS on se, että Jeesus naulittiin ristiin. Näin uskovat kaikki ja siitä on myös todisteita. Jehovat ovat ainoa poikkeus, jotka uskovat mielikuvitusjuttuihin, ja vain siksi koska eivät kestä tosiasioita ja haluavat olla eri mieltä. Syy ei ole "totuus" vaan se, ettei haluta käyttää samaa symbolia kuin muut. Tämä on puhtaasti asenneongelma, ei muuta. Tässä on kehitetty oppi ainoastaan mielihaluja vastaamaan, ei tosiasioita. - KÄÄNNÖS
1930/1938
1930/1938 käännös niin sanottu vanha kirkkoRaamattu on sanatarkin käännös joka on saatavilla Suomessa tällä hetkellä. Hommaa tämä kirja ja eroa lahkosta joka johtaa sinut lopulta kadotukseen. Tee se nyt ennen kuin huomaat olevasi yhdessä saatanan kanssa samassa paikassa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Raamattu
Suomenkielisiä
Wanha Biblia (1642)
Wanhan Biblian revisio (1683/85)
Biblia (1776)
Biblian revisio (1859)
Vanha kirkkoraamattu (1933/38)
Uusi kirkkoraamattu (1992)
Jumalan Kansan Raamattu (Uuras Saarnivaaran käännös) (1992)
Raamattu Kansalle (1999-)
Raamattu 2005 (2005-)
Uuden maailman käännös (Jehovan todistajien käännös)
Antiikin käännöksiä
Septuaginta
Vulgata
Alkukielisiä tekstijulkaisuja
Biblia Hebraica Stuttgartensia
Bysantin tekstilaitos
Textus Receptus
Westcott-Hort laitos
Vanha kirkkoraamattu
Vanha kirkkoraamattu tarkoittaa Raamatun suomennosta, joka hyväksyttiin virallisesti Suomen evankelis-luterilaisen kirkon raamatunkäännökseksi XI yleisessä kirkolliskokouksessa vuonna 1933 (Vanha testamentti) ja XII yleisessä kirkolliskokouksessa vuonna 1938 (Uusi testamentti).
Vanha kirkkoraamattu korvasi vuodelta 1776 peräisin olleen suomennoksen, Biblian. Uusi kirkkoraamattu korvasi vanhan virallisessa käytössä vuonna 1992.
Vanha kirkkoraamattu on edelleen käytössä monissa seurakunnissa ja herätysliikkeissä, koska niissä ei ole oltu tyytyväisiä uuteen käännökseen. Tähän on ollut syynä erot vanhan ja uuden kirkkoraamatun käännösperiaatteissa: siinä missä vanha kirkkoraamattu pyrittiin kääntämään siten, että yhtä alkukielen sanaa vastaisi yleensä yksi suomen kielen sana, oli uudessa käännöksessä tavoitteena kääntää vain tekstin ajatus takertumatta yksittäisiin sanoihin. Uuden käännöksen arvostelijat esittävät, että siihen on vaikuttanut liikaa liberaaliteologia, että siinä on näin vesitetty tärkeitä Raamatun kohtia ja että siinä on paljon kääntäjien omia tulkintoja, jotka ovat tuhonneet kohtien muita tulkintamahdollisuuksia.lähde?
Kirjallisuutta
Pyhä Raamattu. Vanha testamentti: XI yleisen kirkolliskokouksen vuonna 1933 käytäntöön ottama suomennos; Uusi testamentti: XII yleisen kirkolliskokouksen vuonna 1938 käytäntöön ottama suomennos. Helsinki: Suomen kirkon sisälähetysseura, 1980. ISBN 951-600-005-3. - ja okkultismi
asiat! kirjoitti:
Entä tietääkö kukaan mistä tulee jehovien pystyssä sojottava pylväs-symboli?
Vastaus:Mielikuvituksesta. TOTUUS on se, että Jeesus naulittiin ristiin. Näin uskovat kaikki ja siitä on myös todisteita. Jehovat ovat ainoa poikkeus, jotka uskovat mielikuvitusjuttuihin, ja vain siksi koska eivät kestä tosiasioita ja haluavat olla eri mieltä. Syy ei ole "totuus" vaan se, ettei haluta käyttää samaa symbolia kuin muut. Tämä on puhtaasti asenneongelma, ei muuta. Tässä on kehitetty oppi ainoastaan mielihaluja vastaamaan, ei tosiasioita.
- JOBIN
Kovin on provosoivan kysymyksen oloinen kysymys. Taidat itse tietää vastauksen?
Eiköhän tuo 'pyhä paalu' ole jostakin muinaisuudesta tuttu, muistelisin.- tämä?
"A"serah on myös Elämän Puu, elämää antava jumalatar. Hän on myös "Taivaan Kuningatar", Dea Coelestis, ja profeettojen ja muiden puristien kiihkeästä vastustuksesta huolimatta Hänellä oli paikkansa israelilaisten elämässä, ja jopa itse Jerusalemin temppelissä sen hävitykseen asti 70 jKr.. "
Aika mielenkiintoista, että jehovilla ja uuspakanoilla molemmilla on sama symboli käytössä, joka on raamatussakin mainittu. - Jolpe
tämä? kirjoitti:
"A"serah on myös Elämän Puu, elämää antava jumalatar. Hän on myös "Taivaan Kuningatar", Dea Coelestis, ja profeettojen ja muiden puristien kiihkeästä vastustuksesta huolimatta Hänellä oli paikkansa israelilaisten elämässä, ja jopa itse Jerusalemin temppelissä sen hävitykseen asti 70 jKr.. "
Aika mielenkiintoista, että jehovilla ja uuspakanoilla molemmilla on sama symboli käytössä, joka on raamatussakin mainittu.Missäs kohdin Raamattua tuosta pylväästä voisi lukea?
Samoin olisin kiinnostunut, missä yhteydessä ja koska Jehovan todistajat ovat
sellaista symbolia käyttäneet. - tutkiminen
Jolpe kirjoitti:
Missäs kohdin Raamattua tuosta pylväästä voisi lukea?
sellaista symbolia käyttäneet.Jos haluat perehtyä totuuteen, voit kokeilla vaikkapa hakusanoilla ” asera paalu” netistä mitä paalusymbolista mainitaan raamatussa. Ja tutustumalla vartiotorni kirjallisuuteen, voidaan havaita, että myös siinä käytetään tietyissä yhteyksissä samaa karsitun puun symboliikkaa, joka aiemmin tunnettiin aserana.
- Jolpe
tutkiminen kirjoitti:
Jos haluat perehtyä totuuteen, voit kokeilla vaikkapa hakusanoilla ” asera paalu” netistä mitä paalusymbolista mainitaan raamatussa. Ja tutustumalla vartiotorni kirjallisuuteen, voidaan havaita, että myös siinä käytetään tietyissä yhteyksissä samaa karsitun puun symboliikkaa, joka aiemmin tunnettiin aserana.
Älä nyt tee tästä vaikeeta!
Kerro se Raamatun kohta ja missä ja miten JT:t ovat sitä symbolia käyttänneet!!!
Oikeesti, jos tiedät, miksi et ketoisi???? - tähän!
Jolpe kirjoitti:
Kerro se Raamatun kohta ja missä ja miten JT:t ovat sitä symbolia käyttänneet!!!
Oikeesti, jos tiedät, miksi et ketoisi????Selvästi et ole perehtynyt totuuteen tai jt seuran julkaisuihin. Ja ehkä hyvä niin? Raamatun tunteminen auttaa ymmärtämääm, että kaanaalaisten uskonnon symbolit, sekä jt seuran käyttämä kuvitus korreloivat keskenään. Mutta jos asia epäilyttää sinua, niin ainahan voit itse selvittää sitä. Yleiset ohjeethan on jo annettu.
- Jolpe
tähän! kirjoitti:
Selvästi et ole perehtynyt totuuteen tai jt seuran julkaisuihin. Ja ehkä hyvä niin? Raamatun tunteminen auttaa ymmärtämääm, että kaanaalaisten uskonnon symbolit, sekä jt seuran käyttämä kuvitus korreloivat keskenään. Mutta jos asia epäilyttää sinua, niin ainahan voit itse selvittää sitä. Yleiset ohjeethan on jo annettu.
Ensin väitetään valhetta todeksi ja sitten peräännytään pää
puskaan piiloon pillittämään.
Tyhjät väittämät eivät mitään todista. Raukkamaista!!! - ja vapaamuurarit
Jolpe kirjoitti:
Missäs kohdin Raamattua tuosta pylväästä voisi lukea?
sellaista symbolia käyttäneet.jehovat ja okkultismi vapaamuurarit ja lusiferistinen järjestelmä harhaoppi ihmistensirut 666 ja antikristus
Kiitos Jeesukselle tulee kovat paikat vielä
Raamattu 1930/1938 on sanatarkka sinne kiiruusti
vartiotorni ja vapaamuurarisuus/okkultismi
http://www.oocities.com/valaisija/h_okkult.htm - ja okkultismi
Jolpe kirjoitti:
Oikeesti, jos tiedät, miksi et ketoisi????http://www.oocities.com/valaisija/h_okkult.htm
koko jehovat liikkeen perustaja oli lusiferisti ja tiesi mitä teki hän kumoaa jehovien väärennettyssä raamatussa Kristuksen antaman ilmoituksen saattaen jehovat suoraa päätä saatanan syliin. paikka jota saatana käski jehovien perustajien käyttää on tämä Raamatun käännös 1930/1938...
Jehovan todistajat
TURMELTUNUT OPPI!
Jeesuksen omat sanat. Tässä ovat Jeesuksen alkuperäiset sanat joita saatana käyttää teitä itseänne vastaan kun kiellätte opillanne Jeesuksen luonteen. saatana tietää Raamatun paremmin kuin te.
Johanneksen evankeliumi:
8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne.
Nyt oppinne kieltää Jeesuksen Jumaluuden ja kolmiyhteisen Jumalan. Se on jo tarpeeksi saattamaan jokaisen lahkonne jäsenen helvettiin. Jeesuksen Jumaluuden kieltäminen on Jumalan kieltämistä. Tietoisesti väärennetyissä kirjoituksissanne Jeesuksen Jumaluutta ruvetaan sorkkimaan pahalla ja katastrofisella tavalla. Ja tiesitkö että käsitykseni mukaan jehovan todistajat, mormoonit ja myöhempien aikojen pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko kuuluvat (vapaamuurareiden)=(lusiferistien) tietoisesti luomiin lahkoihin. Nyt kannattaa erota kun on sielun tilasi kysymyksessä. Jeesus ei peru sanojaan...
Jeesuksen Jumaluudesta:
Johanneksen evankeliumi:
14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
14:5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. >> Jakeen lisätiedot
14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
- 11+4
C.T. Russelin väitettiin olleen varsin korkealla vapaamuurari hierarkiassa. Vapaamuurari symboliikassa väitetään vartiotornilla olevan jonkinlainen rooli. Muistan lukeneeni, että C.T.Russel liitti tuonkin symbolin vapaamuurarisymboliikasta, jotka taasen ottivat symboliikkaa muinaisesta Egyptistä.
C.T.Russel kunnostautui tuossa pakanallisessa symboliikassa. No, Jehovan on ymmärtäväinen, eikä pienistä pakanallisuuksista ihmeemmin kiusaannu ;-)on vanha OCCULTTINEN tunnus, joka on kuvattu mm. Artemis epäjumalan kruunuun. Torni oli tämän epäjumalan tunnus.
KidutusPAAlU taasen. Paalu on vanha FALLOS-symboli eli.ns. 'kyrpä'.
Muinaisillä uhripaikoilla oli aina PAALU-pystyssä hedelmällisyysjumalien kunniaksi.
Eli jehovien mukaan Jeesus ristiinnaulittiin fallokseen.- on asera!
MarkkuP kirjoitti:
on vanha OCCULTTINEN tunnus, joka on kuvattu mm. Artemis epäjumalan kruunuun. Torni oli tämän epäjumalan tunnus.
Muinaisillä uhripaikoilla oli aina PAALU-pystyssä hedelmällisyysjumalien kunniaksi.
Eli jehovien mukaan Jeesus ristiinnaulittiin fallokseen.Ei pidä paikkaansa, kyllä se riisuttu puu on asera paalu, johon Mooseksen kirjoissakin viitattiin. Eli se on vanha kaananilainen symboli.
- - - - >
Palstalla toisinaan kysytään mikä on luopiovaletta.
"11 4":n viesti toiminee yhtenä esimerkkinä joidenkin yksilöiden kieroituneesta mielenlaadusta ja hengestä, joka saa heidät tuntemaan perverssiä tyydytystä ja nautintoa levittelemällä tarkoituksellisesti valheellista propagandaa, pyrkien aktiivisesti ja tieten vääristelemään asioita valheellinen mustamaalaaminen tavoitteenaan.
"Viime aikoina on esitetty väitteitä, joiden mukaan Russell olisi ollut vapaamuurari. Sen kautta Russellilla oli kriitikoiden mielestä kytköksiä myös okkultismiin. Kriitikot ovat viitanneet siihen, että Russellin Raamatun tutkielmien myöhempien painosten kansilehdillä on kuva siivekkäästä auringosta, mikä on vapaamuurarisymboli. Vaikka Russell näyttääkin tunteneen vapaamuurariutta ja olleen kiinnostunut okkultismista, ei hänen ole voitu osoittaa olleen yhdenkään vapaamuurarilooshin jäsen. Hänen nimeään ei löydy yhdestäkään vapaamuurariluettelosta. Russell itse piti vapaamuurariutta teosofian tapaisena epäraamatullisena harhaoppina. Vapaamuurarirituaalit olivat hänestä pahuutta. Siivekkään auringon (joka on vanha ja laajalti käytetty egyptiläinen symboli) hän selitti perustuvan Malakian kirjan 4:2, joka puhuu auringon siivistä. Russellin mielestä tämä symboloi Kristuksen alkanutta hallituskautta."
- http://fi.wikipedia.org/wiki/Charles_Taze_Russell - JOBIN
MarkkuP kirjoitti:
on vanha OCCULTTINEN tunnus, joka on kuvattu mm. Artemis epäjumalan kruunuun. Torni oli tämän epäjumalan tunnus.
Eli jehovien mukaan Jeesus ristiinnaulittiin fallokseen.Muistaakseni risti kuvaa yhdyntää, joten symboliikkaa kerrakseen kummallakin uskontosuunnalla.
- NWO.
- - - > kirjoitti:
"11 4":n viesti toiminee yhtenä esimerkkinä joidenkin yksilöiden kieroituneesta mielenlaadusta ja hengestä, joka saa heidät tuntemaan perverssiä tyydytystä ja nautintoa levittelemällä tarkoituksellisesti valheellista propagandaa, pyrkien aktiivisesti ja tieten vääristelemään asioita valheellinen mustamaalaaminen tavoitteenaan.
"Viime aikoina on esitetty väitteitä, joiden mukaan Russell olisi ollut vapaamuurari. Sen kautta Russellilla oli kriitikoiden mielestä kytköksiä myös okkultismiin. Kriitikot ovat viitanneet siihen, että Russellin Raamatun tutkielmien myöhempien painosten kansilehdillä on kuva siivekkäästä auringosta, mikä on vapaamuurarisymboli. Vaikka Russell näyttääkin tunteneen vapaamuurariutta ja olleen kiinnostunut okkultismista, ei hänen ole voitu osoittaa olleen yhdenkään vapaamuurarilooshin jäsen. Hänen nimeään ei löydy yhdestäkään vapaamuurariluettelosta. Russell itse piti vapaamuurariutta teosofian tapaisena epäraamatullisena harhaoppina. Vapaamuurarirituaalit olivat hänestä pahuutta. Siivekkään auringon (joka on vanha ja laajalti käytetty egyptiläinen symboli) hän selitti perustuvan Malakian kirjan 4:2, joka puhuu auringon siivistä. Russellin mielestä tämä symboloi Kristuksen alkanutta hallituskautta."
- http://fi.wikipedia.org/wiki/Charles_Taze_RussellTuo kertomus Wikipediassa on, kuten huomasit vailla viitteitä. Todennäköisesti teksti on suora kopio Jehovantodistajien historianväärennöksestä.
Otetaan muutama kohta erityiseen käsittelyyn.
>>Siivekkään auringon (joka on vanha ja laajalti käytetty egyptiläinen symboli) hän selitti perustuvan Malakian kirjan 4:2, joka puhuu auringon siivistä. Russellin mielestä tämä symboloi Kristuksen alkanutta hallituskautta."
Kyseinen kuva löydettiin kuningas Tutin hautakammiosta, seitsemän vuotta C.T. Russellin kuoleman jälkeen. Tätä ennen kuvaa käyttivät vapaamuurarit. Egyptissä kuvan variaatioita oli kymmeniä eri pyramidissä, mutta jostain syystä herra C.T.Russel valitsi juuri vapaamuurarien kuvan. Kuinka vapaamuurarit olivat kuvan löytäneet, sitä en tiedä.
Suomestakin löytyy, pyramidi loosi Helsinki. Vapaamuurareilla ja C.T. Russelilla oli kova kiinnostus pyramideihin. Jopa niin, että C.T. Russelin hauta on pyramidin muotoinen, mistähän ajattelet tätä vapaamuurari rekvisiittaa ilmaantuvan. Se, että kaikkia salaseuran jäsenten nimiä ei ole julkaistu, ei pitäisi olla mikään yllätys.
Lähde: Fritz Springmeier Be Wise As Serpents - vaan.
NWO. kirjoitti:
Tuo kertomus Wikipediassa on, kuten huomasit vailla viitteitä. Todennäköisesti teksti on suora kopio Jehovantodistajien historianväärennöksestä.
Otetaan muutama kohta erityiseen käsittelyyn.
>>Siivekkään auringon (joka on vanha ja laajalti käytetty egyptiläinen symboli) hän selitti perustuvan Malakian kirjan 4:2, joka puhuu auringon siivistä. Russellin mielestä tämä symboloi Kristuksen alkanutta hallituskautta."
Kyseinen kuva löydettiin kuningas Tutin hautakammiosta, seitsemän vuotta C.T. Russellin kuoleman jälkeen. Tätä ennen kuvaa käyttivät vapaamuurarit. Egyptissä kuvan variaatioita oli kymmeniä eri pyramidissä, mutta jostain syystä herra C.T.Russel valitsi juuri vapaamuurarien kuvan. Kuinka vapaamuurarit olivat kuvan löytäneet, sitä en tiedä.
Suomestakin löytyy, pyramidi loosi Helsinki. Vapaamuurareilla ja C.T. Russelilla oli kova kiinnostus pyramideihin. Jopa niin, että C.T. Russelin hauta on pyramidin muotoinen, mistähän ajattelet tätä vapaamuurari rekvisiittaa ilmaantuvan. Se, että kaikkia salaseuran jäsenten nimiä ei ole julkaistu, ei pitäisi olla mikään yllätys.
Lähde: Fritz Springmeier Be Wise As Serpents>>>Jopa niin, että C.T. Russelin hauta on pyramidin muotoinen
- Markku_Meilo
- - - > kirjoitti:
- http://fi.wikipedia.org/wiki/Charles_Taze_Russell>>Russell itse piti vapaamuurariutta teosofian tapaisena epäraamatullisena harhaoppina. Vapaamuurarirituaalit olivat hänestä pahuutta.
Ainakaan vuonna 1913 ei siltä näyttänyt:
"...certain very precious truths that are held in part by our Masonic friends". (1913 Convention Report of the International Bible Students, page 120).
Vapaamuurareille puhuessaan Russell esitti olevansa itsekin sellainen, siis yhtä paljon kuin JFK berliininmunk.. eikun berliiniläinen. Jos Russell olisi pitänyt vapaamuuraiutta pahana, niin miksi hän ei sanonut sitä, vaan mielisteli heitä:
"I am very glad to have this particular opportunity of saying a word about some of the things in which we agree with our Masonic friends, because we are speaking in a building dedicated to Masonry, and we also are Masons. I am a Free Mason. I am a free and accepted Mason, if I may carry the matter to its full length, because that is what our Masonic brethren like to tell us, that they are free and accepted Masons. That is their style of putting it. Now I am a free and accepted Mason. I trust we all are. But not just after the style of our Masonic brethren. We have no quarrel with them. I am not going to say a word against Free Masons. In fact, some of my very dear friends are Masons, and I can appreciate that there are certain very precious truths that are held in part by our Masonic friends. I have talked to them at times, and they have said, How do you know about all of these things? We thought nobody knew anything about these things except those who had access to our very highest logic. I said that I had been in conference with th Great Master Workman, the Lord himself, and I have secret information through th Holy Spirit and guidance in respect to what th Bible says, and that contains all the truth, I believe, on every subject. And so if we talk to our Masonic friends about the Temple and its meaning, and about being good Masons, and about the Great Pyramid, which is the very emblem they use, and what the Great Pyramid signifies, our Masonic friends are astonished. One who had been a Mason a long time recently bought a lot of books that had the Great Pyramid discussed, and sent them to I am sure a thousand Masons. He paid for them and sent them out at his own expense. He wanted the Masons to see something about the Great Pyramid. He know that they were greatly interested in that. But we are not going to discuss th Great Pyramid this afternoon. We are going to discuss free and accepted Masonary - the Bible Masonary, my dear friends." (Discourse by Pastor Russell. Subject: "The Temple of God")
- Quotez
The Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania on jehovantodistajien taustalla oleva järjestö, joka saa nimensä sen pääjulkaisusta, joka oli aiemmin nimeltään Siionin Vartiotorni ja Kristuksen läsnäolon airut. Siitä siis nimi.
Isaiah 21:8 KJV: And he cried, A lion: My lord, I stand continually upon the watchtower in the daytime, and I am set in my ward whole nights:
Jesaja 21:8 KR: 8 Ja hetki tuli, tähystäjä huusi: -- Tähystyspaikalla, herrani, olen seissyt päivästä päivään, vartiopaikallani olen viettänyt kaikki yöt,
Tärkeä syy paalun käyttöön oli erottuminen kristikunnasta, jota pidettiin osana Suurta Babylonia sen luopumisen takia (opppi kuolemattomasta sielusta). Erilaisia naulitsemistapoja voi nähdä esimerkiksi täältä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Crucifixion#Cross_shape - ...
pakanallinen merkki vai itsensä saatana panettelijan merkki?
Tuota käytetään perusteluna ristin kieltämiselle. Perustelu ei kelpaa. Jeesus ei valinnut itse välinettä, jolla tulee teloitetuksi. Ja "pahoille ihmisille" on aivan yhdentekevää, mitä jokin teloitusväline symbolisoi. Luuletteko että he miettivät sitä? Siksi "pakanallisuuskortti" ei kelpaa tässä yhteydessä. Jos ihmiset naulitsivat jeesuksen "pakanalliseen symboliin" niin me ei voida sille mitään. Se ei ollut jeesuksen eikä meidän valinta. - ...
Raamatussa ei ollut kuvausta symbolista
Ja kuitenkin tornisymboli pitää painaa joka hiivatin kulmaan lehdissä, valtakunnansalien seinissä yms.
Jehovat käyttävät tornia vähintään yhtä ahkerasti kuin kristityt ristiä, ja sitten kehtaavat selvittää "emme käytä symboleita"- Rintti-
Hiljattain oli sellaista juttua, että järjestön palvontapaikkojen seiniltä aletaan poistamaan näitä tornisymboleita.
- syventyisi?
Rintti- kirjoitti:
Hiljattain oli sellaista juttua, että järjestön palvontapaikkojen seiniltä aletaan poistamaan näitä tornisymboleita.
Tarkoitatko "neljän elementin" tornisymboliikkaa? Mikä sitten voisi tulla tilalle?
- Piilosymboliikka
Kyseessä voi olla myös Baabelin tornin vertauskuva, kun Jumalan piti suutua ihmisille, kun he yrittivät omilla avuillaan ilman yhteyttä Jumalaan rakentaa omilla teoillaan tietä taivaaseen. Eli kyseessä on mitätodennäköisimmin juuri tämä Baabelin kaltaisen tilanteen symboliikka.
- TURLMELTUNUT OPPI
Jehovan todistajat=TURMELTUNUT OPPI!
Jeesuksen omat sanat. Tässä ovat Jeesuksen alkuperäiset sanat joita saatana käyttää teitä itseänne vastaan kun kiellätte opillanne Jeesuksen luonteen. saatana tietää Raamatun paremmin kuin te.
Johanneksen evankeliumi:
8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
Nyt oppinne kieltää Jeesuksen Jumaluuden ja kolmiyhteisen Jumalan. Se on jo tarpeeksi saattamaan jokaisen lahkonne jäsenen helvettiin. Jeesuksen Jumaluuden kieltäminen on Jumalan kieltämistä. Tietoisesti väärennetyissä kirjoituksissanne Jeesuksen Jumaluutta ruvetaan sorkkimaan pahalla ja katastrofisella tavalla. Ja tiesitkö että käsitykseni mukaan jehovan todistajat, mormoonit ja myöhempien aikojen pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko kuuluvat (vapaamuurareiden)=(lusiferistien) tietoisesti luomiin lahkoihin. Nyt kannattaa erota kun on sielun tilasi kysymyksessä. Jeesus ei peru sanojaan...
Jeesuksen Jumaluudesta:
Johanneksen evankeliumi:
14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
14:5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. >> Jakeen lisätiedot
14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. - okkultiikassa
http://www.oocities.com/valaisija/h_okkult.htm
alkuperä on vapaamuurareiden luomassa okkultiikassa eli lusiferismissa jehivan todistajien oppi kieltää Jeesuksen Jumaluuden on syy miksi saatana tekee työtään tässä lahkossa. Jeesus itse sanoo...
Johanneksen evankeliumi:
8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." >> Jakeen lisätiedot
Johanneksen evankeliumi:
8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." >> Jakeen lisätiedot
Johanneksen evankeliumi:
eli jos Jeesuksen Jumaluutta ei tunnusta hukkuu synteihinsä eli KADOTTUU HELVETTIIN....löytyy myös Efesos-Artemis epäjumalan kruunusta.
Sillä on myös palvonnallinen merkitys, sillä pienoistornialttareita palvottiin tai niissä palvottiin antiikin aikana luonnonhenkiä Bacchusta, meinadeja yms.
- Uskova
Jeesus Kristus-Minun Herrani ja Jumalani
- Uloffi
Jehovan Todistajat sekoavat omassa UM käännöksessään. Joh. 1:1:ssä Jeesuksen Jumaluus on kirjoitettu pienellä j:llä. Joh. 20:28:ssa isolla J:llä.
- 25
Vartiotorni
Tähystyspaikka, joka usein rakennettiin kaupungin muurille .
Muita vartiotorneja rakennettiin erämaahan tai rajaseuduille. Niillä oli pääasiassa sotilaallinen tarkoitus, ja ne
suojelivat kaupunkia tai rajaa;
niitä rakennettiin myös syrjäseuduilla paimenten ja maanviljelijöiden turvapaikoiksi, ja vartijat saattoivat niistä käsin varoittaa ryöstelijöistä, jotta alueella olevaa karjaa ja kypsyvää viljaa voitiin suojella (2Ai 20:24; Jes 21:8; 32:14).
Joillekin kaupungeille annettiin nimeksi Mispe (hepr. mits‧peh′ ’vartiotorni’) luultavasti siksi, että ne sijaitsivat korkealla tai niihin oli pystytetty huomattavia torneja.
Joskus Raamatussa erotetaan nämä kaupungit toisistaan mainitsemalla, missä ne sijaitsivat, esim. ”Gileadin Mispe” (Tu 11:29) ja ”Mispe Moabissa” (1Sa 22:3).
Jaakob kokosi kiviröykkiön ja antoi sille nimen ”Galed” (’todistusröykkiö’) ja ”Vartiotorni”. Sitten Laban sanoi: ”Jehova pitäköön vartiota välillämme, minun ja sinun, kun olemme poissa toistemme näkyvistä.” (1Mo 31:45–49.) Tämä kiviröykkiö todisti Jehovan tarkkailevan sitä, että Jaakob ja Laban noudattivat rauhanliittoaan.- hereillä....
Vartiotorni-lehti kertoo s.2:
"Aivan kuten muinaisten aikojen vartiotorneista voitiin tarkkailla tapahtumien kehittymistä kaukaa,
tämä lehti osoittaa meille maailman tapahtumien merkityksen Raamatun valossa.
Se lohduttaa ihmisiä sillä hyvällä uutisella, että Jumalan valtakunta,
joka on taivaassa oleva todellinen hallitus,
tekee pian lopun kaikesta pahuudesta ja muuttaa maan paratiisiksi.
Se vahvistaa uskoa Jeesukseen Kristukseen, joka kuoli, jotta me voisimme saada ikuisen elämän,
ja joka hallitsee nyt Jumalan valtakunnan kuninkaana.
Jehovan todistajat ovat julkaisseet tätä lehteä kesketyksettä vuodesta 1879 lähtien.
Se on epäpoliittinen ja pitää Raamattua auktoriteeettinaan.******************
Vartiotornista näkyy hyvin maailman tapahtumat, ja sieltä on hyvä kaiuttaa varoituksia ihmisille, joita kiinnostaa ikuinen elämä Jumalan valtakunnan alaisuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63849
- 61835