vaivoja? Minä en voi nukkua ollenkaan oikealla kyljelläni. Alkaa heti sydän lyömään nopeaa ja tulee sydämeen sellainen ilkeä olo että on pakko kääntyä. Yleensä aamuöisin herään juuri tähän, että olen kääntynyt oikealle kyljelle ja olo on äärettömän kamala. Paras korjauskeino on nousta ylös ja toiseksi paras on kääntyä selälleen. Vasemmalle kyljellekin kääntyminen auttaa aika usein mutta ei ole mikään patenttilääke, ainakin jos olo on kovin ilkeä.
Löysin jostain jotain sellaista, että jotkut läppäviat voisivat aiheuttaa jotain tällaista.
Onko kellään asennosta johtuvia
18
13136
Vastaukset
- Ikekl
eli en ole vuosiin voinut nukkua vasemma kyljellä, koska pallea tai vatsa painaa sydäntä ja herään aika nopeaan tuskaiseen oloon ja sydän pulppuaa, heti kun kääntyy selälleen tai vasemmalle kyljelle niin helpottaa heti. Kardiologini sanoi että varsinkin vasemmalla kyljellä jotkut oireilevat samalla lailla kuin minä. Vatsa painaa sydäntä ja luo sinne pientä painetta.
- Normaalipainoinen
Minun on mahdotonta nukkua vasemmalla kyljellä tai vähänkään vasemmalle kallistuneena. Ei kuitenkaan sydänongelman takia, vaan korvista kuuluvan epämääräisen rutinan johdosta. Olen paikallistanut rutinan jonnekin niskaan ja korvien välimaastoon. Rutina häviää hetkeksi, jos pystyy lopettamaan pään normaalin liikkumisen. Normaali liike syntyy mm. hengityksestä.
Tämä ei ehkä liity palstan ongelmiin, mutta kerroinpahan vaan kun en ole asiasta viitsinyt lääkärinkään kanssa jutella.
PS Kuinka paljon teillä edellä kirjoittaneella on ylipainoa? - kylki se,
Normaalipainoinen kirjoitti:
Minun on mahdotonta nukkua vasemmalla kyljellä tai vähänkään vasemmalle kallistuneena. Ei kuitenkaan sydänongelman takia, vaan korvista kuuluvan epämääräisen rutinan johdosta. Olen paikallistanut rutinan jonnekin niskaan ja korvien välimaastoon. Rutina häviää hetkeksi, jos pystyy lopettamaan pään normaalin liikkumisen. Normaali liike syntyy mm. hengityksestä.
Tämä ei ehkä liity palstan ongelmiin, mutta kerroinpahan vaan kun en ole asiasta viitsinyt lääkärinkään kanssa jutella.
PS Kuinka paljon teillä edellä kirjoittaneella on ylipainoa?jolla ei voinut nukkua. Oli se tilanne pari vuotta mutta nyt on ollut jo 4-5 v että ei voi nukkua oikealla kyljellä.
Ylipainoa meikällä on n. 10 kg eli painoindeksi on n. 28. Mahtaisikohan laihtuminen auttaa vai auttaneeko mikään? - Vielä vähän ylipai
kylki se, kirjoitti:
jolla ei voinut nukkua. Oli se tilanne pari vuotta mutta nyt on ollut jo 4-5 v että ei voi nukkua oikealla kyljellä.
Ylipainoa meikällä on n. 10 kg eli painoindeksi on n. 28. Mahtaisikohan laihtuminen auttaa vai auttaneeko mikään?Paksusuolen vasen mutka ja ylipaino n 10 kg aiheuttivat mulla lyöntijohtumiset,ei se sydän sen kiivaammin lyönyt mutta se oli tunnettavissa vain asennosta johtuen epänormaalisti.
Painon pudotus kyllä meikäläisellä auttoi,joskus noita lyöntejä tuntuu aivan selällään ollessa vatsan alueella epänormaalisti mikä on yleistä jos on vatsan alueella verisuonen pullistuma jota multa ei kuitenkaan löytynyt.
Suosittelen lääkärillä käyntiä jos ongelma tuntuu pysyvältä,painon rauhallista pudotusta suosittelen lämpimästi - ikekl
Normaalipainoinen kirjoitti:
PS Kuinka paljon teillä edellä kirjoittaneella on ylipainoa?pituus 182 paino 82 ja ikä 43.
- lefaar
tulee vaikka söisi illalla minkälaisen määrän lääkkeitä jos ovat selällään tullakseen.
- zack999
Itse en voi nukkua vasemmalla kyljellä, koska silloin sydän alkaa lyödä nopeasti, ja lyönnit tuntuvat epämiellyttävän alhaalla, melkein kyljessä. Joskus heräänkin siihen kun olen kääntynyt vasemmalle kyljelle ja sydän hakkaa. Vasen käsi myös puutuu joskus tässä asennossa.
- Tykyttäjä
Puhuin hiljattain siiitä lekurille mutta ainakaan tämä yleislääkäri ei osannut sanoa yhtään mitään. Onko sinulle esitetty jotain mahdollista syytä?
- ikekl
Tykyttäjä kirjoitti:
Puhuin hiljattain siiitä lekurille mutta ainakaan tämä yleislääkäri ei osannut sanoa yhtään mitään. Onko sinulle esitetty jotain mahdollista syytä?
juu, oireilu lähtee sisäelimistä. Itseasiassa tiesin sen ilman kardiologin määritystäkin. Mulla on aina ollut herkkä vatsa, ruokailun jälkeen turpoaa lähes aina vaikka syö mitä tahansa. 90-luvun alussa mulla oli vatsakatari, jolloin tuli ensimmäiset kunnon rytmihäiriöt, kun vatsa rauhoittui hävisivät rytmihäiriötkin. Nyt kun ikää tullut lisää ja selkä alkanut temppuilemaan, siinä samalla vatsakin villiintyi. Eli öisin jostakin syystä mun vatsa, pallea tai paksusuoli tai kaikki, työntyy pumppuun päin vasemmalla kyljellä ollessa tai joskus ihan selällään makaessa ja luo jonkinlaista tilanpuutetta pumpulle joka provosoituu. Tähän auttaa nukkua oikealla kyljellä tai jos nukkuu selällään, niin korottaa kehon yläosaa hieman korkeammalla tyynyllä tai ostaa sängyn jonka yläosan voi taitaa ylöspäin. Varsinkin alkoholi välillä provosoi yöllisiin tuskaisiin oloihin, nykyään varaudun juhlimisen jälkeen nostamalla valmiiksi sängyn päädyn ylös päin, joka auttaa ettei tarvii yöllä herätä.
- Pumppuvika muutenkin
ikekl kirjoitti:
juu, oireilu lähtee sisäelimistä. Itseasiassa tiesin sen ilman kardiologin määritystäkin. Mulla on aina ollut herkkä vatsa, ruokailun jälkeen turpoaa lähes aina vaikka syö mitä tahansa. 90-luvun alussa mulla oli vatsakatari, jolloin tuli ensimmäiset kunnon rytmihäiriöt, kun vatsa rauhoittui hävisivät rytmihäiriötkin. Nyt kun ikää tullut lisää ja selkä alkanut temppuilemaan, siinä samalla vatsakin villiintyi. Eli öisin jostakin syystä mun vatsa, pallea tai paksusuoli tai kaikki, työntyy pumppuun päin vasemmalla kyljellä ollessa tai joskus ihan selällään makaessa ja luo jonkinlaista tilanpuutetta pumpulle joka provosoituu. Tähän auttaa nukkua oikealla kyljellä tai jos nukkuu selällään, niin korottaa kehon yläosaa hieman korkeammalla tyynyllä tai ostaa sängyn jonka yläosan voi taitaa ylöspäin. Varsinkin alkoholi välillä provosoi yöllisiin tuskaisiin oloihin, nykyään varaudun juhlimisen jälkeen nostamalla valmiiksi sängyn päädyn ylös päin, joka auttaa ettei tarvii yöllä herätä.
Viime yönä taas kerran yritin nukahtaa vasemmalla kyljelläni mutta en viitsynyt pisempään yrittää vas kyljellä kun sai sitä jytkettä kuunnella että nuppi tutisi,mulla on pumppuremppakin tehty mutta tämä asentojuttu ei siihen remppavaivaan liity millään lailla.
Kärsin paksusuolen kouristeluongelmista ja mulla on voimakas vasen ylämutka paksusuolessa joka ilmeisesti aiheuttaa näitä tuntemuksia,rytmihän mulla on niissä asentotuntemuksissa ihan normaali mutta se tuntuu joskus ärsyttävältä kun kuuntelee jytinää,en tiedä tekeekö palleatyräni myös tätä paksusuolen lisäksi.
Eräs lääkäri kertoi potilaastaan jolle tuli rytmihäiriöitä suolisto-ongelman takia kun otin jutuksi että voisiko paksusuoleni aiheuttaa näitä ongelmia jotka ainakin kohdallani ovat täysin harmittomia muuten mutta joskus vähän kiusallisiakin.
Syömistä kun välttelen ennen nukkumaan menoa niin oireisto voi olla pitkäänkin pois,läskin pudotus mun kohdallani tepsii hyvin..mutta kuten kerroin että asennon muutos auttaa niin se myös tepsi kohdallani viime yönäkin niin hyvin että käännyttyäni oikealle kyljelleni olen nukahtanut välittömästi ja 8 tuntia meni hienosti pötköön.
- yksi kohtalo
Kun sain vauvan, sen jälkeen huomasin että en voi nukkua vasemalla kyljellä ollenkaan, sydän alkoi
pulputtaa oudosti ja oli pakko kääntyä.(olin vasta 17vuotias)
Siitä sitten alkoi mun sydänmessä tuntuvat vaivat ja 36v mulla todettiin liian pitkä PQ- aika ja siitä
sitten olessani 53v laitettiin lopulta tahdistin.
Nyt on kaikki hyvin.- lefaar
Tosin siihen joutuu totuttelemaan, siis siihen että nukkuu kotonakin samanlaisessa asennossa selällään kuin sairaalan bunkassa. siis lantiosta lähtien suunnilleen 45 asteen kulmassa ja selällään, helpottaa kyllä. Mutta totuttautumista on kyllä, kaikenlaista kiusaa ja kidutusta, ei olis nuorena uskonu,sitä ihminen joutuu vanhemmiten kestämään. Mutta ihminenhän tottuu kai kaikkeen.
- tuntemuksia
Minullakin on asennosta johtuvaa häikkää pumpussa. Mutta olen huomannut että kun vähennän rutkasti kahvin juontia niin se auttaa ja vähentää outoja tuntemuksia ja tykytyksiä. Kokeilkaapas muutkin, jos kahvia juotte, niin vähentää sitä. Ainakin iltakahvia.
- Jokojokojokojoko
Päälle viikon jo ollut sellainen episodi että rytmäreitä tulee maaten oli asento mikä tahansa. Nukkumisesta siis ei tule mitään.
Itselläni Flimmeri oirehtii enemmän vasemmalla kyljellä. Oletko käynyt EKG:ssä tai puhunut asiasta lääkärin kanssa. Voi johtua toki suolistosta/refluksista ym...sydämellä ja ruokatorvella esim sama hermotus. Kannattaa kuitenkin vaatia erotusdiagnoosia niin vaivaa voi hoitaa sen perussyyn mukaan!
- Luulosairasko
Herää kysymys, lähtisivätkö tässä ketjussa kuvatut ongelmat liikkeelle pallean epänormaalista asennosta. Onko tehty Thorax-kuvaus? Onko siinä toinen pallea "kääntynyt"? Jos on, voisiko se aiheuttaa hengitys- ja sydänongelmia painamalla tietyissä asennoissa keuhkoja ja sydäntä?
- siispäkävelen
Minulle on tullut kammiotakykardia pyöräillessä,ja sauvakävellessä,Sairastin sydänsarkoidoosin,ja siitä jäi arpi,joka tietyissä asennoissa aiheuttaa tämän.Siis etukumara asento...
- Anonyymi
Minulle on tehty viisi ohitusta,kaksi stenttiä ja aorttalääpä uusittu.En voi missään nimessä nukkua vasemmalla kyljellä.alkaa yskittämään ja tuntuu että sydämellä ei ole tarpeeksi tilaa toimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984