Mitäpäs jos KESKUSTELTAISIIN?

ALUSTUS

*

Oliko Jeesus sodan vai rauhan lähettiläs?

* Joh. 14:27 "Rauhan minä (Jeesus) jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille."
* Ap. 10:36 "Sen sanan jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa."
* Luuk. 2:14 "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"
* Matt. 26:52 "... Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat."
* Joh. 16:33 "Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha."

vs.

* Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
* Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
* Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

Jeesuksen kuolemaa seuranneet tapahtumat.

Kuvaukset Jeesuksen kuolemaa seuranneista tapahtumista kuuluvat Raamatun ristiriitaisimpiin selontekoihin. Seuraavassa muutama esimerkki;

* Ruumiin voitelu.
* Joh. 19:39-40 -- Joosef ja Nikodeemus voitelevat ja käärivät ruumiin, ja asettavat sen hautaan. vs.
* Luuk. 23:55-56 -- Naiset näkevät kuinka ruumis asetetaan hautaan, ja tämän jälkeen menevät valmistamaan yrttejäja voiteita. Mark. 16:1-2 -- Naiset tulevat varhain aamulla voitelemaan ruumiin.
* Ketkä olivat ensimmäiset vierailijat?
* Matt. 28:1 "Maria Magdaleena ja se toinen Maria." (Kaksi)

vs.

* Mark. 16:1 "Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome." (Kolme)

vs.

* Luuk. 24:10 "Maria Magdaleena ja Johanna ja Maria, Jaakobin äiti, ja muut naiset heidän kanssansa." (Vähintään viisi)

vs.

* Joh. 20:1 "Maria Magdaleena." (Yksin)

Milloin vierailijat saapuivat haudalle?

* Mark. 16:2 "... ani varhain, auringon noustessa."

vs.

* Joh. 20:1 "... varhain, kun vielä oli pimeä."

Oliko kivi haudan edessä?

* Matt. 28:1-2 -- Kivi oli paikallaan naisten saapuessa, vieritettiin pois heidän nähden.

vs.

* Luuk. 24:2 -- Kivi oli vieritetty pois ennen heidän saapumistaan, naisten näkemättä.

Tapahtumat haudan suulla naisten saapuessa.

* Matt. 28:2 -- Maanjäristys, Herran enkeli istuu haudan ulkopuolella.
* Matt. 28:2 "Ja katso, tapahtui suuri maanjäristys, sillä Herran enkeli astui alas taivaasta, tuli ja vieritti kiven pois ja istui sille."

vs.

* Mark. 16:5 -- Ei maanjäristystä, Herran enkeli istuu haudan sisäpuolella.
* Mark. 16:5 "Ja mentyään hautakammion sisään he näkivät nuorukaisen istuvan oikealla puolella, puettuna pitkään, valkeaan vaatteeseen; ja he peljästyivät suuresti."

vs.

* Luuk. 24:3-4 -- Ei maanjäristystä, kaksi enkeliä ilmestyy haudan sisäpuolelle.
* Luuk. 24:3-4 "Niin he menivät sisään, mutta eivät löytäneet Herran Jeesuksen ruumista. Ja kun he olivat tästä ymmällä, niin katso, kaksi miestä seisoi heidän edessään säteilevissä vaatteissa."

vs.

* Joh. 20:1-2 -- Ei maanjäristystä, ei enkeleitä. Maria Magdaleena uskoo jonkun varastaneen Jeesuksen ruumiin. Enkelit saapuvat vasta myöhemmin (Joh. 20:12).
* Joh. 20:1-2 -- "Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta. Niin hän riensi pois ja tuli Simon Pietarin luo..."
* Naisten reaktio - kertovatko he kenellekään?
* Mark. 16:8 "Niin he tulivat ulos ja pakenivat haudalta, sillä heidät oli vallannut vavistus ja hämmästys, eivätkä sanoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

vs.

* Luuk. 24:9 "Ja he palasivat haudalta ja veivät sanan tästä kaikesta niille yhdelletoista ja kaikille muille."

vs.

* Joh. 20:2 "Niin hän riensi pois ja tuli Simon Pietarin luo ja sen toisen opetuslapsen luo, joka oli Jeesukselle rakas, ja sanoi heille: Ovat ottaneet Herran pois haudasta, emmekä tiedä, mihin ovat hänet panneet."

26

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tremoles

Rauhan lähettiläs, tosin vain harvoille ja valituille sen hän jätti. Kuten sen täälläkin voi huomata melkein joka päiväisesti ja iltaisesti joskus jopa öiseenkin aikaan nämä jeesusnaamareilla ja lammasturkeilla varustetut tulevat tänne vihaansa näyttelemään, tekeytyen vain rauhantekijöiksi. Suullansa he ihmisten silmien alla kyllä mieluusti tunnustavat olevan uskossa ja siinä mielessä myös kirjoittavat lukijolle, mutta teoillansa he Luojan, Jumalan, taivaallisen Isän kieltävät. Kuten ennalta tiedetty sekin oli ja on. Sinäkin siitä esimerkiksi käyt.

• ALUSTUS

Eipä näy Raamattukeskustelu kiinnostavan kiivailijoita.

• Raamattupalsta

Vain lihalliset aiheet kiinnostavat, valitettavasti.

• ALUSTUS

* 2. Moos. 20:13 "Älä tapa."
      * 3. Moos. 24:17 "Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla."

vs.

* 2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
      * Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
      * 4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
      * 1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
      * Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
      * 5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
      * Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
      * 4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
      * Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

• m.

Jeesuksessa näemme kaksijakoisuuden, ja miksi siksi koska hän vie molemmat perille.

Rauhan minä jätän teille,*

Joh. 14:27 "Rauhan minä (Jeesus) jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille."

En minä ole tullut tuomaan rauhaa vaan...

* Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."

Tässä myös Jeesus myöntää olevansa Lusifer.

Ilm. 22
        16 "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."

Tämä kaikki om Jumalan suunnitelmaa pelastaa pahuudelta luomakuntansa.

• ALUSTUS
        m. kirjoitti:

Jeesuksessa näemme kaksijakoisuuden, ja miksi siksi koska hän vie molemmat perille.

Rauhan minä jätän teille,*

Joh. 14:27 "Rauhan minä (Jeesus) jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille."

En minä ole tullut tuomaan rauhaa vaan...

Tässä myös Jeesus myöntää olevansa Lusifer.

Ilm. 22
        16 "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."

Tämä kaikki om Jumalan suunnitelmaa pelastaa pahuudelta luomakuntansa.

* 3. Moos. 11:44 "Sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne; pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
        * 3. Moos. 19:2 "Puhu kaikelle israelilaisten seurakunnalle ja sano heille: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä."

vs.

* Ilm. 15:4 "Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä;"

• ALUSTUS
        ALUSTUS kirjoitti:

* 3. Moos. 11:44 "Sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne; pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
        * 3. Moos. 19:2 "Puhu kaikelle israelilaisten seurakunnalle ja sano heille: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä."

vs.

* Ilm. 15:4 "Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä;"

* Joh. 3:13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

vs.

* 2. Kun. 2:11 "... ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen."
        * 2. Kor. 12:2-4 "Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen ... Ja minä tiedän, että tämä mies ... temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua."

• ALUSTUS

Luukkaan (23:43) mukaan Jeesus väitti kuolinpäivänään olevansa paratiisissa vielä samana iltana. Kolme päivää myöhemmin hän sanoo, ettei ole vielä siellä ollut (Joh. 20:17). Ap. 1:3-12 mukaan hän nousi taivaaseen vasta 40 päivän kuluttua kuolleista heräämisestään.

Jeesus sanoi ennalta olevansa kuolleena 3 päivää ja 3 yötä (Matt 12:40) mutta onkin vain 1 yön ja 2 päivää (Mark. 15:42-43, Joh. 20:1),

Matt. 16:28, 23:36, 24:34 Jeesus lupaa seuraajilleen palata ja perustaa valtakuntansa näiden elinaikana.
      Mark. 13:30 Jeesus ennustaa paluutaan ja maailman loppua kuulijoidensa elinaikana (kuten lukemattomissa kohdissa muuallakin, ja hänen seuraajansa ym. monesti todistavat uskovansa tähän).

• ALUSTUS

Uusi testamentti:

Matteuksen evankeliumi
      5:17 Jeesus hyväksyy täysin lain ja profeetat. Hän ei vähäisimmässäkään määrin vastusta Vanhan testamentin kauheuksia ja sanoo, että sen lait sitovat ikuisesti. (Lisäksi hän muistaa väärin Vanhan testamentin sisällön: Mark. 2:25-26.)
      5:29, 18:8 Jeesus suosittelee, että syntien välttämiseksi katkoisimme kätemme ja puhkoisimme silmämme. Jos joku katsoo naista himoitsevasti, hän tekee aviorikoksen.
      6:5-6 Jeesus kehottaa opetuslapsiaan olemaan rukoilematta julkisesti.
      7:13-14 Hän sanoo, että useimmat ihmiset päätyvät helvettiin.
      10:34 Jeesus sanoo, että hän on tullut tuhoamaan perheet saattamalla perheenjäsenet vihaamaan toisiaan. Hän ei ole tullut ”tuomaan rauhaa vaan miekan”.
      11:3 Edes Jeesuksen kastamisen ihmetapahtumien jälkeen Johannes Kastaja ei usko Jeesukseen (ja on vankilassa ja kuolee pian) vaan on epävarma: ”Oletko sinä se, joka on tuleva, vai etsimmekö jotakuta toista?” Miten kukaan sitten voi olla varma ellei hän, omin silmin ihmeet nähnyt?
      16:28, 23:36, 24:34 Jeesus lupaa seuraajilleen palata ja perustaa valtakuntansa näiden elinaikana.

Matt. 5:22 (Jeesus puhuu) "Joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen."
      Luuk. 11:40 Jeesus kutsuu kriitikkojaan hulluiksi.
      Jer. 4:22 (Herra puhuu) "Sillä minun kansani on hullu."
      (Gal. 3:13 Jumala kirosi Jeesuksen.)

• ALUSTUS

* Mark. 15:23 "Ja he tarjosivat hänelle mirhalla sekoitettua viiniä, mutta hän ei sitä ottanut."

vs.

* Matt. 27:34 "He tarjosivat hänelle juotavaksi katkeralla nesteellä sekoitettua viiniä; mutta maistettuaan hän ei tahtonut sitä juoda."

vs.

* Joh. 19:29-30 "Siinä oli astia, hapanviiniä täynnä ... Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: Se on täytetty."

• Ved.2

itselläsi on kuvattuun "epäloogisuuteen" ? Raamattu on mielestäni hengellinen teos, ei ihmisen loogisuudella arvioitavissa. Se pitää tulkita hengellisesti. Muuten tuollaista epäloogisuutta voi luoda Raamatusta yhä uusia ja uusia tulkintoja. Lähtökohta Raamatun lukuun onkin usko Jumalaan! Meidän loogisuus on vain toisaalta hylättävä, siis inhimillisen viisauden antama järki. "Ihminen ei sitä käsitä." Se onkin "hullutusta" ihmismielelle. Raamatusta täytyy löytää oma hengen logiikka, mtä se on? Se on eräänlainen viesti ihmiselle, koetinkivi, -kirja.

Ihan hyvin voidaan kysyä, miksi kaikki on niin kuin on? Mutta siksi juuri Raamattu antaakin vaihtoehtoisen tarkastelukulman elämään, eksistentialismiin. Ehkä olisi syytä tarkastella filosofisesti järjen järjettömyyttä.
        Alustajan järjellisyys on aiheellinen ja hyvä keskustelun aihe. Näin vaan pintapuolisesti raapaisten.

• tolkutonta
        Ved.2 kirjoitti:

itselläsi on kuvattuun "epäloogisuuteen" ? Raamattu on mielestäni hengellinen teos, ei ihmisen loogisuudella arvioitavissa. Se pitää tulkita hengellisesti. Muuten tuollaista epäloogisuutta voi luoda Raamatusta yhä uusia ja uusia tulkintoja. Lähtökohta Raamatun lukuun onkin usko Jumalaan! Meidän loogisuus on vain toisaalta hylättävä, siis inhimillisen viisauden antama järki. "Ihminen ei sitä käsitä." Se onkin "hullutusta" ihmismielelle. Raamatusta täytyy löytää oma hengen logiikka, mtä se on? Se on eräänlainen viesti ihmiselle, koetinkivi, -kirja.

Ihan hyvin voidaan kysyä, miksi kaikki on niin kuin on? Mutta siksi juuri Raamattu antaakin vaihtoehtoisen tarkastelukulman elämään, eksistentialismiin. Ehkä olisi syytä tarkastella filosofisesti järjen järjettömyyttä.
        Alustajan järjellisyys on aiheellinen ja hyvä keskustelun aihe. Näin vaan pintapuolisesti raapaisten.

ihmisille opiksi, miksi ihmiset eivät sitä sitten ymmärrä, minkä ihmeen takia edes on tehty niin sekava teos ettei sitä ilman erityistä ulkopuolista apua voi ymmärtää?

• Usko sinäkin
        tolkutonta kirjoitti:

ihmisille opiksi, miksi ihmiset eivät sitä sitten ymmärrä, minkä ihmeen takia edes on tehty niin sekava teos ettei sitä ilman erityistä ulkopuolista apua voi ymmärtää?

Jumalan lapsille,eikä uskosta osattomille pilkkaajille!

• öpöhöpöH
        Usko sinäkin kirjoitti:

Jumalan lapsille,eikä uskosta osattomille pilkkaajille!

Usko tulee oivalluksesta, sisäisestä valosta. Ei ihmisopeista, jota kristinuskokin on kuten kaikki uskonnot. On täysin perusteetonta väittää sellaista soopaa, että Raamattu olisi tarkoitettu joillekin ja toiset olisivat kuin ulkopuolisia. Tyypillistä lahkolais-ajattelua; "jos et usko kuten minä uskon, olet saatanasta!"

• Ved.2
        tolkutonta kirjoitti:

on se ulkopuolinen apu. Jos kaikesta sydämestä ja sielusta ja mielestä sitä etsii, niin se avataan. Kirjan hengellinen koodi avataan jokaiselle sitä vilpittömästi etsivälle. Ymmärrän tunteenpurkaukset, mutta muuta keinoa totuuden selvittämiseksi ei olle Raamatun suhteen. Muuten joudutaan näihin mielipiteiden mereen, mikä on aivan järjetöntä ja epäloogista sinänsä. "Etsivä löytää ja kollkuttavalle avataan."

Joillakin se voi kestää vuosikymmeniä. Jotkut saavat vastauksen ja ilmestyksen välittömästi. Se ei tapahdu meidän määrittelemällä tavalla. Se tulee sitten lahjana. Mutta jos on näinkin paljon kiinnostusta, niin se voi olla kutsumus, mitä ei kannata heittää pilalle näihin inhimillisiin väittelyihin, spekulointeihin, riitoihin ym. Jos on etsintä päällä, niin kannattaa vaan lukea Raamattua ja rukoilla Isää Jumalaa, Jeesusta Kristusta avaamaan kirjoitukset.

On ääretön ilo löytää ikuisen elämän sanat ja tunne siitä, että minullakin on toivo ja eräänä hetkenä olla palastettujen joukossa. Kun lähestyy Jumalaa, niin Hän lähestyy meitä. Olen kokenut. Kukaan toinen ihminen ei voi ottaa sitä sinulta pois. Kenenkään mielipide ei vaan yksinkertaisesti siihen riitä! Usko ainoastaan, älä epäile!

• 6=3+3
        Ved.2 kirjoitti:

on se ulkopuolinen apu. Jos kaikesta sydämestä ja sielusta ja mielestä sitä etsii, niin se avataan. Kirjan hengellinen koodi avataan jokaiselle sitä vilpittömästi etsivälle. Ymmärrän tunteenpurkaukset, mutta muuta keinoa totuuden selvittämiseksi ei olle Raamatun suhteen. Muuten joudutaan näihin mielipiteiden mereen, mikä on aivan järjetöntä ja epäloogista sinänsä. "Etsivä löytää ja kollkuttavalle avataan."

Joillakin se voi kestää vuosikymmeniä. Jotkut saavat vastauksen ja ilmestyksen välittömästi. Se ei tapahdu meidän määrittelemällä tavalla. Se tulee sitten lahjana. Mutta jos on näinkin paljon kiinnostusta, niin se voi olla kutsumus, mitä ei kannata heittää pilalle näihin inhimillisiin väittelyihin, spekulointeihin, riitoihin ym. Jos on etsintä päällä, niin kannattaa vaan lukea Raamattua ja rukoilla Isää Jumalaa, Jeesusta Kristusta avaamaan kirjoitukset.

On ääretön ilo löytää ikuisen elämän sanat ja tunne siitä, että minullakin on toivo ja eräänä hetkenä olla palastettujen joukossa. Kun lähestyy Jumalaa, niin Hän lähestyy meitä. Olen kokenut. Kukaan toinen ihminen ei voi ottaa sitä sinulta pois. Kenenkään mielipide ei vaan yksinkertaisesti siihen riitä! Usko ainoastaan, älä epäile!

Paljonhan niitä on erilaisia kokemuksia ihmisillä. Jokaisesta oma kokemus tuntuu ainoalta oikealta. Ei tulisi väheksyä kenenkään kokemusta, eikä ainakaan väittää sitä vääräksi. Ihminen ei voi tietää, mikä on toiselle aitoa ja oikeata. Tietysti lahkojohtajat ja -kellokkaat luulevat tietävänsä. Uskonnosta sekaisin menneille se onkin jo peräti totuutta.
        Hirttä ollaan osoittamassa toisten silmissä, vaan omasta sitä ei edes havaita.

• ALUSTUS

Sinun mielestäsi tämä palsta on siis uskonnon levittämistä varten? Oman uskon saarnaamisen foorumi?
        Minä halusin lähinnä puuttua niiden paatokseen,jotka väittävät, että jokainen sana Raamatussa on totta ja Jumalan sanaa. Ei ole. Ei sama Jumala voi toisaalla sanoa esimerkiksi "Älä tapa" ja toisaalla käskeä tappamaan kaikki vastustajat. Tällaiset ristiriitaisuudet tulisi selvittää muuten, kuin väittämällä, että "joko olet saatanasta tai tyhmä tai Raamatun sana ei ole avautunut."
        Vielä se, että tuo vastineesi viimenen kappale ylimielisyytäsi ja sen, että miellät palstan juuri niin kuin oletan; uskonnon ja uskon saarnaamisen foorumiksi, etkä keskustelupalstaksi.
        Muistutan siitäkin, että vakaumuksesi, uskosi on tasan sinun omien korviesi välissä muodostunut ajattelumalli,eikä mikään yleispätevä, kaikkitietävä ja ylivoimaisen viisas ymmärrys. Vaikuta yhtä kiihkolta kuin eräs melkein Jumalaksi itsensä ylentänyt maallikkosaarnaaja. Kielenkäyttösi on, sen myönnän, toki paljon sivistyneempää ja hillitympää.
        Lupasin jo poistua palstalta ja nyt sen teenkin. Pidän myös lupauksen. Toisin kuin entinen esikuvasi ja suuri palvonnan kohteesi, eräs lahkosaarnaaja.

• Ved.2
        ALUSTUS kirjoitti:

Sinun mielestäsi tämä palsta on siis uskonnon levittämistä varten? Oman uskon saarnaamisen foorumi?
        Minä halusin lähinnä puuttua niiden paatokseen,jotka väittävät, että jokainen sana Raamatussa on totta ja Jumalan sanaa. Ei ole. Ei sama Jumala voi toisaalla sanoa esimerkiksi "Älä tapa" ja toisaalla käskeä tappamaan kaikki vastustajat. Tällaiset ristiriitaisuudet tulisi selvittää muuten, kuin väittämällä, että "joko olet saatanasta tai tyhmä tai Raamatun sana ei ole avautunut."
        Vielä se, että tuo vastineesi viimenen kappale ylimielisyytäsi ja sen, että miellät palstan juuri niin kuin oletan; uskonnon ja uskon saarnaamisen foorumiksi, etkä keskustelupalstaksi.
        Muistutan siitäkin, että vakaumuksesi, uskosi on tasan sinun omien korviesi välissä muodostunut ajattelumalli,eikä mikään yleispätevä, kaikkitietävä ja ylivoimaisen viisas ymmärrys. Vaikuta yhtä kiihkolta kuin eräs melkein Jumalaksi itsensä ylentänyt maallikkosaarnaaja. Kielenkäyttösi on, sen myönnän, toki paljon sivistyneempää ja hillitympää.
        Lupasin jo poistua palstalta ja nyt sen teenkin. Pidän myös lupauksen. Toisin kuin entinen esikuvasi ja suuri palvonnan kohteesi, eräs lahkosaarnaaja.

menevät nyt pesuveden mukana. Alustajan tuomat epäloogisuudet on rehellisyyden nimissä jollain lailla käsiteltä, ei kiihkoilla. KriH tuo nyt omaa elävää elettyä Raamatun todellisuutta keskusteluun. Tämän pitäisi olla rikastuttavaa. Turha tunnekiihkoilu olisi jätettävä syrjään. Ja mietittävä mitä pidemmälle mielenkiintoista tästä kehittyykään.

Vaikka uskommekin, että raamatun sana on totta, nniin ristiriitaisuuksia olisi yhdessä mietittävä, mistä siinä on kysymys. Kaksijakoinen suhtautuminen vihollisasenteella on typeryyttä.
        Oikealla asenteella Raamatun ristiriitaisuudet häviävät, kummallista. Kysymys on inhimillisen järjen päätelmistä. Inhimillinen logikika ei käy Raamatun arviointiin. Tällöin se on täysin ristiriitaista. Mutta kysyä pitää. Ei sen perusteella meitä pidä asettaa vastakkain.

• tetragrammiin-JHWH

Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."

Jeesuksen palvelus sai aikaan jakaumia, jopa perheissä (Lu 12:51–53), mutta se johtui siitä, että hän piti kiinni Jumalan vanhurskaista mittapuista ja totuudesta ja julisti niitä. Jakaumat aiheutuivat siitä, että monet paaduttivat sydämensä näitä totuuksia vastaan, kun taas toiset hyväksyivät ne (Joh 8:40, 44–47; 15:22–25; 17:14). Tältä ei voitu välttyä, mikäli haluttiin noudattaa jumalallisia periaatteita, mutta syypäitä syntyneeseen tilanteeseen olivat ne, jotka hylkäsivät sen, mikä oli oikein.

Vihollisuuksia ennustettiin syntyvän senkin takia, että Jumala ei täydellisten normiensa vuoksi voisi suvaita Saatanan ”siemenen” kapinallista menettelyä. Sillä, että Jumala ei hyväksyisi kapinallisia ja että hän toisaalta siunaisi niitä, jotka pitävät kiinni vanhurskaasta elämäntavasta, olisi jakava vaikutus (Joh 15:18–21; Ja 4:4), kuten jo Kainin ja Abelin tapauksessa (1Mo 4:2–8; Hpr 11:4; 1Jo 3:12; Ju 10, 11).

• tetragrammiin-JHWH

Luukkaan 22:36:ssa esitetyt Jeesuksen sanat ”Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan” eivät tarkoittaneet sitä, että hänen opetuslastensa edessä olisivat olleet vaaralliset ajat. Sen sijaan hän halusi seuraajiensa kantavan miekkaa mukanaan tuona yönä, jotta hän voisi osoittaa selvästi, että vaikka he joutuisivat tilanteeseen, joka helposti houkuttelisi aseelliseen vastarintaan, hän ei aikonut turvautua miekkaan, vaan antautuisi vapaaehtoisesti Jumalan tahdon mukaisesti. Kun Pietari sitten toimi toisin ja yritti ryhtyä aseelliseen vastarintaan sivaltamalla irti Malkoksen korvan, Jeesus käski: ”Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.” (Mt 26:52; Joh 18:10, 11.)

Eikö ollutkin paljon puhuva esimerkki siitä, miten tulisi toimia.

• Ajanmerkit

Rauhan niille, jotka haluavat tulla valkeuteen, tunnustaa syntinsä ja hyljätä ne, pyytää Jumalan armoa Herran Hengen voimassa.

Loukkaukseksi niille, jotka eivät halua tulla valkeuteen, vaan tahtovat jatkaa pimeydessään Jumalan vihan ja tuomion alla epäuskossaan, vaikka myös heille on Tie Jeesuksessa avattu, jos vain tahtovat nöyrtyä Jumalan Sanan alle, kirjoituksien ja Hengen opetukseen Jeesuksessa.

Nämä loukkaantuneet sitten vihaavat totuutta ja Jumalaa ja myös niitä, jotka esillä Jumalan armoa ja totuutta pitävät, eivät omavanhurskautta eikä omaa kunniaansa etsien vaan Jumalan tahtoa ja Evankeliumia esillä pitäen.

Jeesuksen paluun Evankeliumiin liittyy sanoma Jumalan tuomioista ja Pedon Merkistä, sillä maailma on pahan vallassa maailmallisesti, mutta Jumalan kaikkivaltiuden alla Hengellisesti ja Kaikkinaisesti, kuitenkin saallii Pahan sotia pyhiä vastaan tässä maailmassa ja jopa voittaa heidät. Kuitenkaan Paha ei voi mitään Totuutta vastaan eikä Jumalan tuomioiden edessä, koska Jeesus on jo voittanut Pahan ja tämän maailman.

Etsikää Jumalan Valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, sillä sitä hän tahtoo jokaiselle ihmisille antaa armossa ja totuudessa, Pyhässä Hengessä.

• tetragrammiin-JHWH

Luuk. 12:49: "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!...

Jeesus huomauttaa, että hänen tulonsa on aiheuttanut juutalaisille tuliset oltavat, kun jotkut hyväksyvät ja toiset hylkäävät hänen opetuksensa.

• yykaacoo

Ai missä kohtaa Jeesus tuollaisen huomautuksen on sanonut? Kerro Raamatun kohta. Ihanko itse keksit seliselityksen?

• tetragrammiin-JHWH
        yykaacoo kirjoitti:

Ai missä kohtaa Jeesus tuollaisen huomautuksen on sanonut? Kerro Raamatun kohta. Ihanko itse keksit seliselityksen?

Jeesus itse vastaa:" Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

Eikö näin juuri käynyt juutalaisten kohdalla, suurin osa hylkäsi Jeesuksen ja vain pieni osa hyväksyi. Tästä seurasi että he menettivät asemansa Jumalan valittuna kansakuntana.

• Siunausta Israelille
        tetragrammiin-JHWH kirjoitti:

Jeesus itse vastaa:" Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

Eikö näin juuri käynyt juutalaisten kohdalla, suurin osa hylkäsi Jeesuksen ja vain pieni osa hyväksyi. Tästä seurasi että he menettivät asemansa Jumalan valittuna kansakuntana.

Ja paatumus juutalaisille tapahtui, että pakanakansat saisivat vastaanottaa sanoman, muutoinhan juutalaiset olisivat Jumalan kansan tehtävät jo hoitasivatkin eikä pakanoille olisi tarvinnut julistaakaan. Jumala näki hyväksi saarnauttaa Evankeliumin pakanakansoissa myös, sillä hänen armonsa on suuri ja Aabraham on "kansojen isä".

Juutalaiset eivät kuitenkaan menettäneet asemaansa Jumalan valittuna kansana, vaikka kansakuntana paatuivatkin. Paavali tuo tämän hyvin selvästi esille. Korvausoppi on väärää opetusta. Jumala on jälleen koonut kansansa maahan, jonka Aabrahamille lupasi ja tulee myös vuodattamaan Armon ja Rukouksen Hengen eli Kevätsateen juutalaisten ylle, niiden, jotka ovat siihen tuleva, jäännös nykyisestä.

Pakanakansoista pelastuneita varotetaan ylpeilemästä juutalaisoksien rinnalla, sillä heidät tullaan oksastamaan omaan öljypuuhunsa paljon varmemmin kuin pakanakansoille pelastus tuli. Heidän täytyy vain tunnustaa Yeshua Messiaaksi ja Herraksi. Siunatkaa Israelia ja rukoilkaa kaikkien Jaakobin sukukuntien puolesta, sillä se on otollista. Kun juutalaiset kääntyvät kansana, se on koko maailmalle ja kaikille kansoille, niiden uskoville siunaukseksi, sillä Jeesus on juutalainen ja pelastus on juutalaisista. Ymmärtäkää tämä ja pysyttäkää itsenne Jumalan rakkaudessa ja armossa ja totuudessa, sillä Herra on myös ankara ja pyhä Jumala.

• Ensimmäinen silmäänpistävä piirre on se, että irroittelet Raamatunlauseita asiayhteyksistään ja liität niitä rinnakkain. Mistähän tämä johtuu? Tuskin teet niin muidenkaan kirjojen suhteen. Kun asioita irroitetaan asiayhteyksistään, niin että niiden alkuperäinen merkitys muuttuu saadaan aikaan väärää,jopa valheellista merkitystä ja tulkintaa. Tälläisen ei uskois palvelevan ketään, mutta mene ja tiedä? Totuutta se ei ainakaa tuo esiin.
      Toinen huomioitava seikka on että evankeljumit usein täydentävät toisiaan, meillä on neljän erillaisen ihmisen,persoonan näkemys asioista. Jos joku on maininnut jotain, ei pidä olettaa että kaikki sen mainitsevat. Mutta hyvä on tutkia Sanaa, ja kysellä siten ne "ristiriidat" selviävät.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      82
      4384
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2908
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      26
      2815
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      114
      2547
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2489
    6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      112
      2228
    7. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      101
      2180
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      638
      2058
    9. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      34
      2008
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1985
    Aihe