PASSIMIEHEN KENGÄT????

Papparainen

Onko enää olemassa passimiehelle todella lämpimiä talvikenkiä???
Kokokin pitäisi olla 48, että siinä lisävaatimusta.

Olen kierellyt kauppoja koko Pohjois-Suomen, mutta kun ei. Koot loppuvat 46 ja aina vaan kaupataan kumisaapasta huopavuorilla. Ei se kumi todellakaan ole pakkasten kenkä.


Entiseen aikaan sentään löytyi huopasaapasta, nauhoitettavalla lyhyemmällä varrellakin, nahkapäällysteistä turkissaapasta. Eikö todellakaan enää kenenkään muun jalkoja palele???

12

2083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Passimies123

      Parhaat

    • verkkahousu

      mulla ei ole palellu jalkoja sen jälkeen, kun ostin parkanon talvikkaat. saattaa niitä olla lämpimämpiäkin olemassa ,mutta nuo myös mukavat pitää jalassa.

    • Haverisen Jokke

      ei olekaan paras mahdollinen niin silti huopavuori saappaat ovat lämpimämmät metsämiehen/naisen jalkineet. Palelen itse herkästi varpaista ja montaa lajia olen kokeillu. Nahkamaiharit voi unohtaa samantien, sitten on jos jonkinlaista varsikenkää joissa luvataan veden pitävyys yms. Olen jo kolmet core tex kengät käyttäny loppuun ja kaikissa vuotaa kantapäät merkeistä riippumatta. Käveltävyys tosin on huippuluokkaa mutta vain kuivalla kelillä. Mutta sitten huopavuori kumisaapas mallia mettäsuksi versio on lämmin ja pitää kuivana eikä ainakaan itselläni hikoile liikaa varsinkaan viileämmillä pakkas keleillä sekä ovat yllättävän kestäviä. Ja luulisin että isompia kokoja näistäkin löytyy. Itselläni 45-46 kokoa mukavasti ollu tarjolla.

      • Mä täs

        Eiköhän täs keskustelus oo kaikki oikias.
        Itte kans käytän huopakumppareita passis, kun usein on kuitenkin ojien ylityksis ja muutenkin mahdollisuus, että kenkä kastuu ja märillä varpaillahan ei tarkene kukaan. Toisena mulla on jotkut älyttömän halvat Kiinas tehdyt toppakengät. Vanhatkin ne on ja huonot kävellä, mutta kyllä niillä nyt sen muutaman satametriä taapertaa mitä passiin pahimmillaan kävellä joutuu. (Yleensä me hypätään vain autosta ja jäädään siihen istumaan repun päälle.) Näitä mä käytän kunnon pakkasilla, kun ojien jäät kantaa.


    • asdf3

      Muutenkin käy maastossa hyvin, kestää vettä kuin kumpparit, kestää peräti moottoriöljyäkin.

      Eli jenkkiläiset bootsit: PBR, Ammattilaishärkärodeo-kengät, kestää kyllä sitten.

      Itsellä sattuu olemaan :)

      • asdf3

        .. suojaa äärettömän hyvin nilkkoja tuollaiset paksunahkaiset bootsit.


    • HCallahan

      miten ne ajomiehet, jotka touhua hirviä kaltaistesi kermaperseitten ammuttaviksi säilyy lämpimänä ja kuivana...

      • asdf3

        senkun kärsit siellä pirunpellossa :D


      • asdf3
        asdf3 kirjoitti:

        senkun kärsit siellä pirunpellossa :D

        Justiin hyppinyt pirunpelloilla joissa peräti 5-metrisiäkin kiviä... Kentuckylaisilla ja Tennesseelaisilla kunnon bootseilla....

        Että voin sanoa että kun vähän lohkeaa nokian kumppari johonkin koloon, niin se on menoa sitten ja jalka poikki.

        Mutta jos on kovat nahkabootsit, niin ei mitään.

        jalka poikki tai ei, sen voi valita.


      • asdf3
        asdf3 kirjoitti:

        Justiin hyppinyt pirunpelloilla joissa peräti 5-metrisiäkin kiviä... Kentuckylaisilla ja Tennesseelaisilla kunnon bootseilla....

        Että voin sanoa että kun vähän lohkeaa nokian kumppari johonkin koloon, niin se on menoa sitten ja jalka poikki.

        Mutta jos on kovat nahkabootsit, niin ei mitään.

        jalka poikki tai ei, sen voi valita.

        ikinä mitään pirunpeltoa nähnytkään, armeijasta puhumattakaan.


    • sopivat "kengät" taitavat olla balettitossut ja meikkiä naamaan, heh heh. Ja pysyttele poissa sieltä metsästä varpaitasi palelluttamasta. Eipähän tarvitsisi vinkua enää, jotta palelee.

    • asdf3

      4x nahkaa noita Professional Bull Riders -kenkiä, niillä pitäisi pärjätä.

      ... joku idiootti ampunut autoa jossa vielä oli lapsiakin kyydissä... no jooh...

      Pitäisi pärjätä tuollaisilla bootseilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe