PASSIMIEHEN KENGÄT????

Papparainen

Onko enää olemassa passimiehelle todella lämpimiä talvikenkiä???
Kokokin pitäisi olla 48, että siinä lisävaatimusta.

Olen kierellyt kauppoja koko Pohjois-Suomen, mutta kun ei. Koot loppuvat 46 ja aina vaan kaupataan kumisaapasta huopavuorilla. Ei se kumi todellakaan ole pakkasten kenkä.


Entiseen aikaan sentään löytyi huopasaapasta, nauhoitettavalla lyhyemmällä varrellakin, nahkapäällysteistä turkissaapasta. Eikö todellakaan enää kenenkään muun jalkoja palele???

12

2408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Passimies123

      Parhaat

    • verkkahousu

      mulla ei ole palellu jalkoja sen jälkeen, kun ostin parkanon talvikkaat. saattaa niitä olla lämpimämpiäkin olemassa ,mutta nuo myös mukavat pitää jalassa.

    • Haverisen Jokke

      ei olekaan paras mahdollinen niin silti huopavuori saappaat ovat lämpimämmät metsämiehen/naisen jalkineet. Palelen itse herkästi varpaista ja montaa lajia olen kokeillu. Nahkamaiharit voi unohtaa samantien, sitten on jos jonkinlaista varsikenkää joissa luvataan veden pitävyys yms. Olen jo kolmet core tex kengät käyttäny loppuun ja kaikissa vuotaa kantapäät merkeistä riippumatta. Käveltävyys tosin on huippuluokkaa mutta vain kuivalla kelillä. Mutta sitten huopavuori kumisaapas mallia mettäsuksi versio on lämmin ja pitää kuivana eikä ainakaan itselläni hikoile liikaa varsinkaan viileämmillä pakkas keleillä sekä ovat yllättävän kestäviä. Ja luulisin että isompia kokoja näistäkin löytyy. Itselläni 45-46 kokoa mukavasti ollu tarjolla.

      • Mä täs

        Eiköhän täs keskustelus oo kaikki oikias.
        Itte kans käytän huopakumppareita passis, kun usein on kuitenkin ojien ylityksis ja muutenkin mahdollisuus, että kenkä kastuu ja märillä varpaillahan ei tarkene kukaan. Toisena mulla on jotkut älyttömän halvat Kiinas tehdyt toppakengät. Vanhatkin ne on ja huonot kävellä, mutta kyllä niillä nyt sen muutaman satametriä taapertaa mitä passiin pahimmillaan kävellä joutuu. (Yleensä me hypätään vain autosta ja jäädään siihen istumaan repun päälle.) Näitä mä käytän kunnon pakkasilla, kun ojien jäät kantaa.


    • asdf3

      Muutenkin käy maastossa hyvin, kestää vettä kuin kumpparit, kestää peräti moottoriöljyäkin.

      Eli jenkkiläiset bootsit: PBR, Ammattilaishärkärodeo-kengät, kestää kyllä sitten.

      Itsellä sattuu olemaan :)

      • asdf3

        .. suojaa äärettömän hyvin nilkkoja tuollaiset paksunahkaiset bootsit.


    • HCallahan

      miten ne ajomiehet, jotka touhua hirviä kaltaistesi kermaperseitten ammuttaviksi säilyy lämpimänä ja kuivana...

      • asdf3

        senkun kärsit siellä pirunpellossa :D


      • asdf3
        asdf3 kirjoitti:

        senkun kärsit siellä pirunpellossa :D

        Justiin hyppinyt pirunpelloilla joissa peräti 5-metrisiäkin kiviä... Kentuckylaisilla ja Tennesseelaisilla kunnon bootseilla....

        Että voin sanoa että kun vähän lohkeaa nokian kumppari johonkin koloon, niin se on menoa sitten ja jalka poikki.

        Mutta jos on kovat nahkabootsit, niin ei mitään.

        jalka poikki tai ei, sen voi valita.


      • asdf3
        asdf3 kirjoitti:

        Justiin hyppinyt pirunpelloilla joissa peräti 5-metrisiäkin kiviä... Kentuckylaisilla ja Tennesseelaisilla kunnon bootseilla....

        Että voin sanoa että kun vähän lohkeaa nokian kumppari johonkin koloon, niin se on menoa sitten ja jalka poikki.

        Mutta jos on kovat nahkabootsit, niin ei mitään.

        jalka poikki tai ei, sen voi valita.

        ikinä mitään pirunpeltoa nähnytkään, armeijasta puhumattakaan.


    • sopivat "kengät" taitavat olla balettitossut ja meikkiä naamaan, heh heh. Ja pysyttele poissa sieltä metsästä varpaitasi palelluttamasta. Eipähän tarvitsisi vinkua enää, jotta palelee.

    • asdf3

      4x nahkaa noita Professional Bull Riders -kenkiä, niillä pitäisi pärjätä.

      ... joku idiootti ampunut autoa jossa vielä oli lapsiakin kyydissä... no jooh...

      Pitäisi pärjätä tuollaisilla bootseilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe