Lapsella E621- allergia

tätä mietin

Lapsi on 8-vuotias. Hän ei voi syödä yhtään sellaista ruokaa jossa on natriumglutamaattia(E621). Siitä aiheutuvat voimakkaat oireet, esim. kutiava punainen kipeä ihottuma suun ympärillä ja paha olo. Lapselle tulee väsymystä ja päänsärkyä ja mahakipua. Saattaa tulla jopa ripuli.

Kotona ja koulussa lapselle laitetaan sellaista puhdasta ruokaa, jonka ansiosta hän on lähes oireeton. Silloin tällöin sattuu lipsahduksia. Hänellä on paljon kavereita ja viimeksi yhden kaverin luona lapsi oli pyydetty syömään eikä lapsi muista varsinkaan jos tarjolla on lihapullia ja muusia. Mutta lihapullissa oli jauhelihamaustetta. Sen jälkeen lapsen suun ympärillä oli taas se ikävä ihottuma.

Haluaisin tietää onko kukaan kokenut samaa?
Onko kenelläkään tällainen voimakas allergia kadonnut iän myötä tai edes lieventynyt?

6

4964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirella06

      tämäa allergia? tehtiinkö joku allergia testi lääkärissä vai kokeilemallako sen löysite mikä ei sovi? itse olen vaan kiinnostunut tietämään kun aina vaan vatsavaivoja ja ihotumaa ja mistään ei vikaa löydy.

    • nwofrl

      allergiasta. Seurustelin erään tytön kanssa jolla oli mainitsemasi E621- yliherkkyys. Valitettavasti se oli vaan pahentunut iän myötä - henkitorvi uhkasi turvota umpeen mikäli söi esim. chipsejä.
      (onneksi adrenaliini-piikki on keksitty, sillä saa turvotuksen laskemaan.)

      Oireet ovat lähtöisin siitä, että Natrium-glutamaatti vaikuttaa suoraan aivoihin - yksi välittäjäaine (glutamaatti) on lähes sama.) Mikäli elimistö ei pysty kompensoimaan ylenmääräisen na-glut. aiheuttamia reaktioita syntyy epätarkoituksenmukaisia reaktioita - kuten kuvailit.

      En tiedä muuta terapiaa, kun E621 välttämisen - valitettavasti.

      Suosittelen käyntiä etnisessä ruoka kaupassa. Siellä on yleensä Na- Glut. vapaita ruokia - non MSG , ruoka (eng. mono sodium glutamate) (vapaa käännös; yksittäinen natrium glutamaatti. Natrium on Sodium englanniksi. (En halua holhota, mutta en tiedä miten hyvin tunnet kemiaa. Varmistelen vaan...)

    • puhdasta

      Hei!

      Tässä blogissa http://kemikaalicocktail.blogspot.com/ paljon tietoa niin natriumglutamaatista, kuin paljon muustakin terveyteen ja kemikaaleihin liittyvissä jutuissa. Laita vain hakupalkkiin E621 tai Natriumglutamaatti. Annoin blogin linkin, koska ehkä ei kannatakaan ajatella E621-allergiaa ongelmana, vaan mahdollisuutena elää terveempää elämää - lapsellasi jo pienestä pitäen : ) Jaksamisia, toivottavasti auttaa!

    • ykskirjain

      Meillä tyttö myös kahdeksan vuotias ja kärsii erittäin pahasta suun ympäryksen ihottumasta. Huulten ympäryksen iho alkaa kutiamaan melken välittömästi jos on syönyt kyseistä lisäainetta. Iho menee täysiin rikki ja kestää parantua noin viikon. Ihan kuin olisit meidän lapsesta kirjoittanut. Voimi Ap:lle.

    • Luettavaa
    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa mitä tuote sisältää e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe