Kuka suomentaa mitä Airtop2000D vilkkuvikakoodi ---..... tarkoittaa?
Webasto vikakoodi
17
22755
Vastaukset
- Koodit
After 5 seconds of fast flashing, the error code will be output by a sequence of long flash pulses, the number of flashes is shown in the table below (for example F04 – 4 long flash pulses).
F 00 Control unit error
-> Replace control unit
F 01 No start
-> Check fuel supply (tank empty, lines blocked) Clean burner insert, replace flame sensor
F 02 Flame failure
-> Check fuel supply (tank empty, lines blocked) Clean burner insert, replace flame sensor
F 03 Undervoltage or overvoltage
F 04 Premature flame recognition
-> Replace flame sensor
F 06 External temperature sensor break or short circuit
-> Check cables, replace temperature sensor
-> Check cables and terminating resistor, replace temperature sensor
F 07 Metering pump interrupt or short circuit
-> Check cables, replace metering pump
-> Check cables, replace metering pump
F 08 Drive unit (combustion and hot air blower) break or short circuit
-> Replace drive unit (combustion and hot air blower)
-> Eliminate the cause of the blockage / difficulty in movement
-> Replace drive unit (combustion and hot air blower)
F 09 Glow plug/Flame monitor interrupt or short circuit
-> Replace glow plug / flame monitor
-> Replace glow plug / flame monitor
F 10 Overheating 06 The overheating fault lock-out has tripped (heater overheated)
-> Find and remove the cause of the overheating
NOTE
If no other cause can be found for the overheating, the pressure losses caused
by the hot air distribution (too many resistance points) are too high or a hot air
filter is soiled
F 11 Overheating sensor interrupt or short circuit
-> Replace overheating sensor
-> Replace overheating sensor
F 12 Heater fault lock-out 07 The heater fault lock-out has been activated
-> Remove the fuse and then refit it
NOTE
The following error has occurred several times:
Fault counter more than 3 times
Incorrect start counter more than 9 times
Overheating counter more than 3 times
Flame failure counter more than 2 times
F 13 Permanent heater fault lock-out
-> Delete the error with the PC diagnostic
NOTE
Permanent flame failure counter more than 3 times
F 14 Overheating sensor incorrect position
-> Position the overheating sensor correctly
F 15 Nominal sensor break
-> Check cables, replace control element- Airtopista kokemusta
Ilmeisesti kopiot ohjeet webaston manuaalista, joka löytyy vaikkapa täältä (jos oman lämppärin ohjekirja on kateissa):
http://ca.binnacle.com/pdf/webasto_heater_manual.pdf
Kannattaa lukea manuaali kokonaan, mutta minäkään en jaksa ruveta suomentamaan kaikkea. Alkup kysyjä ei edes kertonut montaako väläystä vikavilkku näytti.
Itselläni oli Airtop 5000 siihen asti, kunnes siirryin sähköttömään kamiinaan. Siinä ei ole vilkkuvaloja ja se toimii aina! - Vm
Airtopista kokemusta kirjoitti:
Ilmeisesti kopiot ohjeet webaston manuaalista, joka löytyy vaikkapa täältä (jos oman lämppärin ohjekirja on kateissa):
http://ca.binnacle.com/pdf/webasto_heater_manual.pdf
Kannattaa lukea manuaali kokonaan, mutta minäkään en jaksa ruveta suomentamaan kaikkea. Alkup kysyjä ei edes kertonut montaako väläystä vikavilkku näytti.
Itselläni oli Airtop 5000 siihen asti, kunnes siirryin sähköttömään kamiinaan. Siinä ei ole vilkkuvaloja ja se toimii aina!selvästi 3 pitkää ja 5 lyhyttä.
Tv Entinen merivoimien viestittäjä - sitten
Vm kirjoitti:
selvästi 3 pitkää ja 5 lyhyttä.
Tv Entinen merivoimien viestittäjäF 03 Undervoltage or overvoltage
eli ali- tai ylijännite? - entinen webasto
sitten kirjoitti:
F 03 Undervoltage or overvoltage
eli ali- tai ylijännite?ja vilkutti vikakoodia - eikä startannut, vaikka volttimittari näytti selvästi yli 12 V. Auttoi, kun käynnisti koneen lämppärin käynnistyksen ajaksi. Ehkäpä johdot lämppäriin olivat liian ohuet, en tiedä. Tällainen ilmiö kumminkin oli omassa Airtopissani, joka kyllä starttasi volttimittarin näyttäessä 12.6-13.8V akkujännitettä. Jälkimmäinen lukema tietysti on vain koneen/maasähkön ladatessa.
- kertoo
entinen webasto kirjoitti:
ja vilkutti vikakoodia - eikä startannut, vaikka volttimittari näytti selvästi yli 12 V. Auttoi, kun käynnisti koneen lämppärin käynnistyksen ajaksi. Ehkäpä johdot lämppäriin olivat liian ohuet, en tiedä. Tällainen ilmiö kumminkin oli omassa Airtopissani, joka kyllä starttasi volttimittarin näyttäessä 12.6-13.8V akkujännitettä. Jälkimmäinen lukema tietysti on vain koneen/maasähkön ladatessa.
että "Volttimittarilla voi karkeasti arvioida akun varaustilaa. Tavallisessa kuusikennoisessa lyijyakusssa 100 % varaustilaa vastaa noin 12,65 V, 75 % 12,45 V, 50% 12,24 V, 25 % 12,06 V, 0 % 11,89 V."
Siis vaikika volttimittari näyttää 12V, niin akku voi olla käytännössä tyhjä. Sitten kun Webasto alkaa hehkuttaa, niin akku menee kontalleen, eli jännite tippuu vieä huomattavasti. - akkujännite
kertoo kirjoitti:
että "Volttimittarilla voi karkeasti arvioida akun varaustilaa. Tavallisessa kuusikennoisessa lyijyakusssa 100 % varaustilaa vastaa noin 12,65 V, 75 % 12,45 V, 50% 12,24 V, 25 % 12,06 V, 0 % 11,89 V."
Siis vaikika volttimittari näyttää 12V, niin akku voi olla käytännössä tyhjä. Sitten kun Webasto alkaa hehkuttaa, niin akku menee kontalleen, eli jännite tippuu vieä huomattavasti.tarkoitti sitä volttimäärää, jonka digitaalinen mittari näytti akun ollessa kuormitettuna (=webaston käynnistyksen aikana).
Wikipediasta löytämäsi asia on monille (useimmille?) veneilijöille ennestään tuttu ja siinä on kysymys kuormittamattoman akun jännitteestä.
Mielestäni veneessä on aika hyvä apu ns. akkumonitorista, joka näyttää paitsi voltit ja ampeerit, myös kulutetut ampeeritunnit. Niistä on helppo arvioida akun varaustila ja lataamisen tarve. Halvimmat akkumonitorit lienevät n. 80 eur hintaisia (esim. NASA battery monitor). - oli sulle
akkujännite kirjoitti:
tarkoitti sitä volttimäärää, jonka digitaalinen mittari näytti akun ollessa kuormitettuna (=webaston käynnistyksen aikana).
Wikipediasta löytämäsi asia on monille (useimmille?) veneilijöille ennestään tuttu ja siinä on kysymys kuormittamattoman akun jännitteestä.
Mielestäni veneessä on aika hyvä apu ns. akkumonitorista, joka näyttää paitsi voltit ja ampeerit, myös kulutetut ampeeritunnit. Niistä on helppo arvioida akun varaustila ja lataamisen tarve. Halvimmat akkumonitorit lienevät n. 80 eur hintaisia (esim. NASA battery monitor).selvää, sillä epäilen, että suurimmalle osalle ei ole. Tultiin äsken tod. näk. viimeseltä viikonloppureissulta ennen talvea ja akkuun olisi kaivannut kyllä lisää kapasiteettia. Päivä kun on lyhyt, niin akkuun tartteis ainakin 14 tunnille kapasitettia Webaston pyörittämiseen. Nyt ei tahtonut riittää ja viimeistään aamukahveja keitellessä Wallaksella piti laittaa prutku käyntiin. Onneksi oli sen verran syvä ranta, että onnistui vielä keula hiekalle ajettuna.
Ensi kaudeksi suunnittelin jo kolmannen akun laittamista toisen rinnalle ainakin kevät- ja syyskeleille.
- -Pete-
Linkki käyttöohjeeseen: http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/Webasto/Kayttoohje AT2000_FIN.pdf
- ilman vikakoodeja
Parempi englanninkielinen löytyy aikaisemmin annetusta linkistä. Siitä löytyy myös vikakoodien selitykset, jotka tästä suomenkielisesta linkistä näyttävät kokonaan puuttuvan.
Toivottavasti alkuperäiselle kysyjälle on jo ehtinyt käydä selväksi, mitä hänen lämppärinsa vikavilkku tarkoitti. Syysreissuilla on mukavampi yöpyä, jos lämmitys toimii! - lämmintä tupaan
ilman vikakoodeja kirjoitti:
Parempi englanninkielinen löytyy aikaisemmin annetusta linkistä. Siitä löytyy myös vikakoodien selitykset, jotka tästä suomenkielisesta linkistä näyttävät kokonaan puuttuvan.
Toivottavasti alkuperäiselle kysyjälle on jo ehtinyt käydä selväksi, mitä hänen lämppärinsa vikavilkku tarkoitti. Syysreissuilla on mukavampi yöpyä, jos lämmitys toimii!vepaston sulake irti pariksiminutiksi nollaa itsensä jonka jälkeen pelittää taas
- tommi_j
Tarkoittavatkohan F02 ja F03 vikakoodit samoja asioita kaikissa malleissa?
Tässä vielä pari viestiketjua aiheesta Webasto.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=140696
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=754.600 - Make122
Mulla on selkeesti F 03 Undervoltage or overvoltage eli jännite vika mun webastossa. Miten tämän saa korjattua?
- Airtoppi
Mulle lipasto kertoi ystävällisesti eräs kevät että akkusi on paskana. Kokeilin jännitemittarilla niin voltit vaelsivat villisti ylös alas > Akku vaihtoon
- Make122
Airtoppi kirjoitti:
Mulle lipasto kertoi ystävällisesti eräs kevät että akkusi on paskana. Kokeilin jännitemittarilla niin voltit vaelsivat villisti ylös alas > Akku vaihtoon
Okei, siis hupiakut vai onko webastol oma? Sit taitaa mennä kaikki akut vaihtoon kerralla... 6kpl?
- kvs
Make122 kirjoitti:
Okei, siis hupiakut vai onko webastol oma? Sit taitaa mennä kaikki akut vaihtoon kerralla... 6kpl?
Ilmoitus tulee siitä, että lämppäri kokee jännitteen alhaisena. Se voi johtua mm. akun alhaisesta varaustilasta tai akun huonoudesta. Sinun pitäisi tietää, onko veneessäsi Webastolle oma akku, eikä kysellä sitä täältä. Jos lämppäri on aiemmin toiminut moitteetta, voi alhainen jännite johtua myös kaapelien tai sulakkeen huonoista liitoksista. Käytä yleismittaria ja hitusen logiikkaa.
- Anonyymi
Tämä artikkeli nousee googlessa aina korkealle, niin hyvä laittaa tännekin. Purjevenfoorumilta bongasin hyvän artikkelin webasto vikakoodeista, jossa koodeja on avattu hieman enemmän ja annettu ohjeita.
https://www.esconet.fi/blog/huolto-8/webasto-air-top-vikakoodit-14
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812