Kuka suomentaa mitä Airtop2000D vilkkuvikakoodi ---..... tarkoittaa?
Webasto vikakoodi
17
21842
Vastaukset
- Koodit
After 5 seconds of fast flashing, the error code will be output by a sequence of long flash pulses, the number of flashes is shown in the table below (for example F04 – 4 long flash pulses).
F 00 Control unit error
-> Replace control unit
F 01 No start
-> Check fuel supply (tank empty, lines blocked) Clean burner insert, replace flame sensor
F 02 Flame failure
-> Check fuel supply (tank empty, lines blocked) Clean burner insert, replace flame sensor
F 03 Undervoltage or overvoltage
F 04 Premature flame recognition
-> Replace flame sensor
F 06 External temperature sensor break or short circuit
-> Check cables, replace temperature sensor
-> Check cables and terminating resistor, replace temperature sensor
F 07 Metering pump interrupt or short circuit
-> Check cables, replace metering pump
-> Check cables, replace metering pump
F 08 Drive unit (combustion and hot air blower) break or short circuit
-> Replace drive unit (combustion and hot air blower)
-> Eliminate the cause of the blockage / difficulty in movement
-> Replace drive unit (combustion and hot air blower)
F 09 Glow plug/Flame monitor interrupt or short circuit
-> Replace glow plug / flame monitor
-> Replace glow plug / flame monitor
F 10 Overheating 06 The overheating fault lock-out has tripped (heater overheated)
-> Find and remove the cause of the overheating
NOTE
If no other cause can be found for the overheating, the pressure losses caused
by the hot air distribution (too many resistance points) are too high or a hot air
filter is soiled
F 11 Overheating sensor interrupt or short circuit
-> Replace overheating sensor
-> Replace overheating sensor
F 12 Heater fault lock-out 07 The heater fault lock-out has been activated
-> Remove the fuse and then refit it
NOTE
The following error has occurred several times:
Fault counter more than 3 times
Incorrect start counter more than 9 times
Overheating counter more than 3 times
Flame failure counter more than 2 times
F 13 Permanent heater fault lock-out
-> Delete the error with the PC diagnostic
NOTE
Permanent flame failure counter more than 3 times
F 14 Overheating sensor incorrect position
-> Position the overheating sensor correctly
F 15 Nominal sensor break
-> Check cables, replace control element- Airtopista kokemusta
Ilmeisesti kopiot ohjeet webaston manuaalista, joka löytyy vaikkapa täältä (jos oman lämppärin ohjekirja on kateissa):
http://ca.binnacle.com/pdf/webasto_heater_manual.pdf
Kannattaa lukea manuaali kokonaan, mutta minäkään en jaksa ruveta suomentamaan kaikkea. Alkup kysyjä ei edes kertonut montaako väläystä vikavilkku näytti.
Itselläni oli Airtop 5000 siihen asti, kunnes siirryin sähköttömään kamiinaan. Siinä ei ole vilkkuvaloja ja se toimii aina! - Vm
Airtopista kokemusta kirjoitti:
Ilmeisesti kopiot ohjeet webaston manuaalista, joka löytyy vaikkapa täältä (jos oman lämppärin ohjekirja on kateissa):
http://ca.binnacle.com/pdf/webasto_heater_manual.pdf
Kannattaa lukea manuaali kokonaan, mutta minäkään en jaksa ruveta suomentamaan kaikkea. Alkup kysyjä ei edes kertonut montaako väläystä vikavilkku näytti.
Itselläni oli Airtop 5000 siihen asti, kunnes siirryin sähköttömään kamiinaan. Siinä ei ole vilkkuvaloja ja se toimii aina!selvästi 3 pitkää ja 5 lyhyttä.
Tv Entinen merivoimien viestittäjä - sitten
Vm kirjoitti:
selvästi 3 pitkää ja 5 lyhyttä.
Tv Entinen merivoimien viestittäjäF 03 Undervoltage or overvoltage
eli ali- tai ylijännite? - entinen webasto
sitten kirjoitti:
F 03 Undervoltage or overvoltage
eli ali- tai ylijännite?ja vilkutti vikakoodia - eikä startannut, vaikka volttimittari näytti selvästi yli 12 V. Auttoi, kun käynnisti koneen lämppärin käynnistyksen ajaksi. Ehkäpä johdot lämppäriin olivat liian ohuet, en tiedä. Tällainen ilmiö kumminkin oli omassa Airtopissani, joka kyllä starttasi volttimittarin näyttäessä 12.6-13.8V akkujännitettä. Jälkimmäinen lukema tietysti on vain koneen/maasähkön ladatessa.
- kertoo
entinen webasto kirjoitti:
ja vilkutti vikakoodia - eikä startannut, vaikka volttimittari näytti selvästi yli 12 V. Auttoi, kun käynnisti koneen lämppärin käynnistyksen ajaksi. Ehkäpä johdot lämppäriin olivat liian ohuet, en tiedä. Tällainen ilmiö kumminkin oli omassa Airtopissani, joka kyllä starttasi volttimittarin näyttäessä 12.6-13.8V akkujännitettä. Jälkimmäinen lukema tietysti on vain koneen/maasähkön ladatessa.
että "Volttimittarilla voi karkeasti arvioida akun varaustilaa. Tavallisessa kuusikennoisessa lyijyakusssa 100 % varaustilaa vastaa noin 12,65 V, 75 % 12,45 V, 50% 12,24 V, 25 % 12,06 V, 0 % 11,89 V."
Siis vaikika volttimittari näyttää 12V, niin akku voi olla käytännössä tyhjä. Sitten kun Webasto alkaa hehkuttaa, niin akku menee kontalleen, eli jännite tippuu vieä huomattavasti. - akkujännite
kertoo kirjoitti:
että "Volttimittarilla voi karkeasti arvioida akun varaustilaa. Tavallisessa kuusikennoisessa lyijyakusssa 100 % varaustilaa vastaa noin 12,65 V, 75 % 12,45 V, 50% 12,24 V, 25 % 12,06 V, 0 % 11,89 V."
Siis vaikika volttimittari näyttää 12V, niin akku voi olla käytännössä tyhjä. Sitten kun Webasto alkaa hehkuttaa, niin akku menee kontalleen, eli jännite tippuu vieä huomattavasti.tarkoitti sitä volttimäärää, jonka digitaalinen mittari näytti akun ollessa kuormitettuna (=webaston käynnistyksen aikana).
Wikipediasta löytämäsi asia on monille (useimmille?) veneilijöille ennestään tuttu ja siinä on kysymys kuormittamattoman akun jännitteestä.
Mielestäni veneessä on aika hyvä apu ns. akkumonitorista, joka näyttää paitsi voltit ja ampeerit, myös kulutetut ampeeritunnit. Niistä on helppo arvioida akun varaustila ja lataamisen tarve. Halvimmat akkumonitorit lienevät n. 80 eur hintaisia (esim. NASA battery monitor). - oli sulle
akkujännite kirjoitti:
tarkoitti sitä volttimäärää, jonka digitaalinen mittari näytti akun ollessa kuormitettuna (=webaston käynnistyksen aikana).
Wikipediasta löytämäsi asia on monille (useimmille?) veneilijöille ennestään tuttu ja siinä on kysymys kuormittamattoman akun jännitteestä.
Mielestäni veneessä on aika hyvä apu ns. akkumonitorista, joka näyttää paitsi voltit ja ampeerit, myös kulutetut ampeeritunnit. Niistä on helppo arvioida akun varaustila ja lataamisen tarve. Halvimmat akkumonitorit lienevät n. 80 eur hintaisia (esim. NASA battery monitor).selvää, sillä epäilen, että suurimmalle osalle ei ole. Tultiin äsken tod. näk. viimeseltä viikonloppureissulta ennen talvea ja akkuun olisi kaivannut kyllä lisää kapasiteettia. Päivä kun on lyhyt, niin akkuun tartteis ainakin 14 tunnille kapasitettia Webaston pyörittämiseen. Nyt ei tahtonut riittää ja viimeistään aamukahveja keitellessä Wallaksella piti laittaa prutku käyntiin. Onneksi oli sen verran syvä ranta, että onnistui vielä keula hiekalle ajettuna.
Ensi kaudeksi suunnittelin jo kolmannen akun laittamista toisen rinnalle ainakin kevät- ja syyskeleille.
- -Pete-
Linkki käyttöohjeeseen: http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/Webasto/Kayttoohje AT2000_FIN.pdf
- ilman vikakoodeja
Parempi englanninkielinen löytyy aikaisemmin annetusta linkistä. Siitä löytyy myös vikakoodien selitykset, jotka tästä suomenkielisesta linkistä näyttävät kokonaan puuttuvan.
Toivottavasti alkuperäiselle kysyjälle on jo ehtinyt käydä selväksi, mitä hänen lämppärinsa vikavilkku tarkoitti. Syysreissuilla on mukavampi yöpyä, jos lämmitys toimii! - lämmintä tupaan
ilman vikakoodeja kirjoitti:
Parempi englanninkielinen löytyy aikaisemmin annetusta linkistä. Siitä löytyy myös vikakoodien selitykset, jotka tästä suomenkielisesta linkistä näyttävät kokonaan puuttuvan.
Toivottavasti alkuperäiselle kysyjälle on jo ehtinyt käydä selväksi, mitä hänen lämppärinsa vikavilkku tarkoitti. Syysreissuilla on mukavampi yöpyä, jos lämmitys toimii!vepaston sulake irti pariksiminutiksi nollaa itsensä jonka jälkeen pelittää taas
- tommi_j
Tarkoittavatkohan F02 ja F03 vikakoodit samoja asioita kaikissa malleissa?
Tässä vielä pari viestiketjua aiheesta Webasto.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=140696
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=754.600 - Make122
Mulla on selkeesti F 03 Undervoltage or overvoltage eli jännite vika mun webastossa. Miten tämän saa korjattua?
- Airtoppi
Mulle lipasto kertoi ystävällisesti eräs kevät että akkusi on paskana. Kokeilin jännitemittarilla niin voltit vaelsivat villisti ylös alas > Akku vaihtoon
- Make122
Airtoppi kirjoitti:
Mulle lipasto kertoi ystävällisesti eräs kevät että akkusi on paskana. Kokeilin jännitemittarilla niin voltit vaelsivat villisti ylös alas > Akku vaihtoon
Okei, siis hupiakut vai onko webastol oma? Sit taitaa mennä kaikki akut vaihtoon kerralla... 6kpl?
- kvs
Make122 kirjoitti:
Okei, siis hupiakut vai onko webastol oma? Sit taitaa mennä kaikki akut vaihtoon kerralla... 6kpl?
Ilmoitus tulee siitä, että lämppäri kokee jännitteen alhaisena. Se voi johtua mm. akun alhaisesta varaustilasta tai akun huonoudesta. Sinun pitäisi tietää, onko veneessäsi Webastolle oma akku, eikä kysellä sitä täältä. Jos lämppäri on aiemmin toiminut moitteetta, voi alhainen jännite johtua myös kaapelien tai sulakkeen huonoista liitoksista. Käytä yleismittaria ja hitusen logiikkaa.
- Anonyymi
Tämä artikkeli nousee googlessa aina korkealle, niin hyvä laittaa tännekin. Purjevenfoorumilta bongasin hyvän artikkelin webasto vikakoodeista, jossa koodeja on avattu hieman enemmän ja annettu ohjeita.
https://www.esconet.fi/blog/huolto-8/webasto-air-top-vikakoodit-14
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397790Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde391989Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5929Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812