Golffin kestävyys harhaa.

MH

Pettynyt olen Golffin tekniikan kestävyyteen, niinpaljon on sähkölaitteita huollettu.
Normaalihuoltojen lisätyöt on pitkä lista.
Eberi korjattu viime vuonna ei toimi enään, istuinlämmittimet ei toimi, peilinlämmittimet ei toimi, keskuslukitus kaikki lukot uusittu, takaluukun lukko ei toimi avaimella vaikka lukkopesä vaihdettu, virtalukko uusittu, takalasin pyyhkijän moottori vaihdettu, tuulilasin pyyhkijän mekanismi jumittui vaihdettu,
turvatyynyjen varoitusvalo jää palamaan kojelaudassa korjattu kerran aikaisemmin nyt sama vika uudestaan.
Voisi sanoa etä Golffissa on yksi osa mikä toimii se on TDI moottori.
Onko muille sattunut kohdalle katalysaattorin uusimista ?
Huolto löysi reiän katista hinta varaosalle ilman töitä melkein 1000e ja auton oletettu arvo vm 2000 ????
Ei anna VW kovin luotettavaa kuvaa kestävyydestä, usko auton kestävyyteen taitaa olla autolehtien ja mainosmiesten luomaa harhaa.

57

2869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kymmenen vuotta on paljon sähkölaitteille (joita suurin osa vioista tuntuu olevan) Suomen olosuhteissa.

      Katti ei ole minulla mennyt vielä yhdestäkään autosta, mutta muuten on reikää pakopuolella ollut enemmän ja vielä enemmän viimeisten 15 vuoden aikana. Golffissa ei toki vielä mitään tuollaista, mutta eipä tämä ole vielä neljääkään vuotta vanha kulkupeli. Ja olipa niitä sähkövikoja oma osansa Rellussa muutenkin, mutta sehän oli odotettavaa...

      Eberin vioista ei voi oikein volkkaria syyttää, eri firman laite... Korjauksen toimimattomuudesta voit varmaan syyttää korjaamoa, mutta et kai kymmenvuotiasta autoa maahantuojan huollossa enää käytä?

      Joka tapauksessa, väittäisin että sinulla on huono yksilö. Tilastojen valossa kun klonkswagen on aika kestävä...

      • eivol

        Mulla oli volsuja pitkään. Kyllästyin niiden maineen ja todellisen kestävyyden ristiriitaan. Isojakin vikoja oli vähän väliä. Jos kunnossa, volsut olivat mukavia ja helppoja käyttää. Volsukauden jälkeen nyt kolmas Tojo menossa. Niissä ei ole ollut ensimmäistäkään vakavaa vikaa. Herääkin kysymys miksi pitäisi ajaa huonoilla autoila kun hyviäkin voi valita.


      • Gulf
        eivol kirjoitti:

        Mulla oli volsuja pitkään. Kyllästyin niiden maineen ja todellisen kestävyyden ristiriitaan. Isojakin vikoja oli vähän väliä. Jos kunnossa, volsut olivat mukavia ja helppoja käyttää. Volsukauden jälkeen nyt kolmas Tojo menossa. Niissä ei ole ollut ensimmäistäkään vakavaa vikaa. Herääkin kysymys miksi pitäisi ajaa huonoilla autoila kun hyviäkin voi valita.

        "Herääkin kysymys miksi pitäisi ajaa huonoilla autoila kun hyviäkin voi valita"

        Siinä se juuri onkin. Kun Toyota tekee muutoin huonoja autoja niin miksi ajaa niillä vain siksi, että kestävät. Kun ajaa paljon niin mieluummin ajaa autolla joka on hyvä ajaa, jos joutuu korjaamaan pari vikaa enemmän niin se on aivan sama, mieluummin pari korjaamokäyntiä joista kärsii pari päivää vuodessa kuin että kärsisi koko vuoden huonosta ajettavuudesta, epämukavista istuimista, ahtaista tiloista yms.


      • golfmullaki
        Gulf kirjoitti:

        "Herääkin kysymys miksi pitäisi ajaa huonoilla autoila kun hyviäkin voi valita"

        Siinä se juuri onkin. Kun Toyota tekee muutoin huonoja autoja niin miksi ajaa niillä vain siksi, että kestävät. Kun ajaa paljon niin mieluummin ajaa autolla joka on hyvä ajaa, jos joutuu korjaamaan pari vikaa enemmän niin se on aivan sama, mieluummin pari korjaamokäyntiä joista kärsii pari päivää vuodessa kuin että kärsisi koko vuoden huonosta ajettavuudesta, epämukavista istuimista, ahtaista tiloista yms.

        voihan sitä noinkin itselleen uskotella... ymmärrettävää itsepetosta, kun on pistänyt 30te kiinni koslaan, joka on "vain" pari kertaa vuodessa huoltamolla -eikai sillä rahalla kuulukaan saada täysin toimivaa autoa :)


      • Gulf
        golfmullaki kirjoitti:

        voihan sitä noinkin itselleen uskotella... ymmärrettävää itsepetosta, kun on pistänyt 30te kiinni koslaan, joka on "vain" pari kertaa vuodessa huoltamolla -eikai sillä rahalla kuulukaan saada täysin toimivaa autoa :)

        Ei se ole itsepetosta vaan valinta. Jos painotan esim. ajettavuutta, tiloja, mukavia istuimia ennen kestävyyttä, niin se on valinta, ei itsepetos.
        Jotkut valitsevat mukavuuden ennen muita ominaisuuksia ja usein silloin päätyvät ranskalaisiin automerkkeihin, vaikka niissä taas vuorostaan on omat ongelmansa.
        Kun ei vieläkään ole tehty täydellistä autoa joka sopisi meille jokaiselle ja miellyttäisi meitä jokaista, niin siihen asti autonkin valinta on omien mieltymyksien täyttämistä ja miellyttämistä. Se että joku pitää toista ominaisuutta tärkeämpänä kuin sinä ei tarkoita, että hänen valintansa olisi väärä juuri hänelle tai hän tekisi itsepetosta.

        Valitettavasti rahallakaan ei saa täydellistä autoa, vaan on valittava olemassa olevista vaihtoehdoista :)


      • VWG
        Gulf kirjoitti:

        "Herääkin kysymys miksi pitäisi ajaa huonoilla autoila kun hyviäkin voi valita"

        Siinä se juuri onkin. Kun Toyota tekee muutoin huonoja autoja niin miksi ajaa niillä vain siksi, että kestävät. Kun ajaa paljon niin mieluummin ajaa autolla joka on hyvä ajaa, jos joutuu korjaamaan pari vikaa enemmän niin se on aivan sama, mieluummin pari korjaamokäyntiä joista kärsii pari päivää vuodessa kuin että kärsisi koko vuoden huonosta ajettavuudesta, epämukavista istuimista, ahtaista tiloista yms.

        AAMEN!


      • Ex-volkkaristi
        Gulf kirjoitti:

        "Herääkin kysymys miksi pitäisi ajaa huonoilla autoila kun hyviäkin voi valita"

        Siinä se juuri onkin. Kun Toyota tekee muutoin huonoja autoja niin miksi ajaa niillä vain siksi, että kestävät. Kun ajaa paljon niin mieluummin ajaa autolla joka on hyvä ajaa, jos joutuu korjaamaan pari vikaa enemmän niin se on aivan sama, mieluummin pari korjaamokäyntiä joista kärsii pari päivää vuodessa kuin että kärsisi koko vuoden huonosta ajettavuudesta, epämukavista istuimista, ahtaista tiloista yms.

        Tuota, joo, ei uudehko Toyota nyt sentään niin huono ole ajaa tms, että sen päivittäinen käyttö mitään kärsimystä ole. Itse asiassa melkein jokainen nykyauto - jotain Ladaa lukuunottamatta - on melko hyvä ajaa ja käyttöominaisuudet useimmille riittäviä, kun puhutaan saman luokan autoista. Sen sijaan voi ajatukset helposti karata luotettavuusasioden perään, kun takuuajan jälkeen tiedossa on joku 1000 euron remontti tai istuu höyrypilvessä tien sivussa odottamassa hinausautoa.
        Itse omistin aikoinaan melko uuden Volkkarin ja satsasin siihen juuri sen takia, koska kuvittelin, että kyseessä on jämäkkä laatuauto. Mutta siinä taisi ollakkin juuri se vika, että se oli "melko uusi Volkkari". Takuu oli juuri mennyt umpeen ja jatkuvia pikkuvikoja piisasi siihen malliin, että hävitin lopulta koslan alle 100 thkm ajettuna pois kiusaamasta ja rahapussia syömästä. Hyvät ajo-ominaisuudet ja muu krumeluuri ruukkasi jäädä jatkuvien teknisten murheiden varjoon. Nykyään ajan riisinsyöjien valmistamalla autolla - alla ei ole Toyota vaan sen paha kilpailija merkki - ja ei tarvitse autoilusta paljoa huolehtia, kunhan käyttää määräajoin huollossa. Jne. Kyllä minä käyttöluotettavuudella lasken Suomen olosuhteissa ison arvon, toki ajettavuus ja muutkin asiat ovat tärkeitä. Mutta mitä iloa niistä on, jos saat koko ajan harmaita hiuksia tapellessasi VW-auton tiskillä kuka maksaa mitäkin.


      • Nomoregolf

        alle 10 vuotinen mitsu galant (bensa). kaikki toimii kuin unelma, paitsi ovien omat punaiset huomiovalot ei aina heti syty ovia avattaessa, kattovalo taas syttyy heti.
        Omistan myös saman ikäisen golffin (bensa) kutakuinkin samat ongelmat mitä keskustelun aloittaja on ilmoittanut paitsi itsellä on ikkunaveivit, niistäkin vähemmällä käytöllä olleet saakelin raskaat avata. Ainiin mulla on myös tuo flekti juuri nyt paskana.

        Ajettavuutta näiden kahden välillä on toki epäreilua vertailla kun sen verran erikokoluokkaa ovat, eli tietty galantti pesee ajettavuudessa golffini 100-0, pidän myös mitsun penkeistä ja sisustasta huomattavasti enemmän kuin golffini.


      • -kokemus-
        eivol kirjoitti:

        Mulla oli volsuja pitkään. Kyllästyin niiden maineen ja todellisen kestävyyden ristiriitaan. Isojakin vikoja oli vähän väliä. Jos kunnossa, volsut olivat mukavia ja helppoja käyttää. Volsukauden jälkeen nyt kolmas Tojo menossa. Niissä ei ole ollut ensimmäistäkään vakavaa vikaa. Herääkin kysymys miksi pitäisi ajaa huonoilla autoila kun hyviäkin voi valita.

        Mulla taas oli yksi tojota, ensimmäinen ja viimeinen. En todellakaan halua sellaista uudelleen, joo toimii ihan ok kun käyttää pajalla 2 kertaa vuoteen, mutta se auto itsessään oli niin huono ajajan autoksi, että kestän kaukana firman tuotteista. Minulle VW istuu paljon paremmin, eikä ole tarvinnut käydä pajalla kun kerran kahteen vuoteen, longlife huollossa.


    • osastolle

      Ei noin vanhan auton vioista kannata paljoa huudella kun kukaan ei tiedä joko sillä puoli miljoonaa ajettu.

      • MH

        Siis olet sitä mieltä että VW autona on historiaa jo 10 vuotta käytettynä, miksi kannattaisi ostaa käytetty VW jos elinkaari on alle 10 vuotta...


      • ymmärsit
        MH kirjoitti:

        Siis olet sitä mieltä että VW autona on historiaa jo 10 vuotta käytettynä, miksi kannattaisi ostaa käytetty VW jos elinkaari on alle 10 vuotta...

        10-vuotiaat autot ovat amiksilla ja muilla harrastelijoilla ja niiden ongelmat voisi käsitellä ammattikoulujen sisäisillä keskustelupaikoilla.


      • varmasti
        ymmärsit kirjoitti:

        10-vuotiaat autot ovat amiksilla ja muilla harrastelijoilla ja niiden ongelmat voisi käsitellä ammattikoulujen sisäisillä keskustelupaikoilla.

        Ajossa 16 vuotias Mondeo: auton historian ainoa vika on ollut ilmamassa-anturi. Nyky volkkarit ovat täysiä susia laadultaan ja on ihme, miksi niitä ostetaan. Koska suomalaisella autonostajalla ei ole omaa mielipidettä, niin ostetaan "se. varmasti. samanlainen.". Viat eivät tunnetusti VW-pappoja häiritse, eläkkeellä on aikaa käydä nauttimassa Juhla-Mokkaa huollon tiskillä vaikka joka viikko.


      • MH

        Ei nuo kaikki viat ilmenneet vasta kymmenvuotiaassa Golffissa vaan kyllä autoa on korjattu ahkerasti koko käyttövuosien ajan, useimmat viat ilmenevät vasta takuuajan jälkeen.
        Minulla on kuitenkin säilynyt näihin päiviin asti usko että osien hajoaminen loppuu ja että auto loppujenlopuksi osoittautuu maineensa veroiseksi luotettavaksi kansanautoksi.
        Mutta mitä vielä kun saa yhden asian kuntoon hajoaa jo jostain muualta lisää.


      • kestää pidempään.
        MH kirjoitti:

        Ei nuo kaikki viat ilmenneet vasta kymmenvuotiaassa Golffissa vaan kyllä autoa on korjattu ahkerasti koko käyttövuosien ajan, useimmat viat ilmenevät vasta takuuajan jälkeen.
        Minulla on kuitenkin säilynyt näihin päiviin asti usko että osien hajoaminen loppuu ja että auto loppujenlopuksi osoittautuu maineensa veroiseksi luotettavaksi kansanautoksi.
        Mutta mitä vielä kun saa yhden asian kuntoon hajoaa jo jostain muualta lisää.

        mazdalla tehtaan miehet ilmoittavat, että auton isot kokonaisuudet suunnitellaan kestämään 400 tkm.
        Tämä onkin uskottavaa sillä merkki on luotettavuudessa huippuluokkaa.
        Vakaa käsitykseni on että kunnollisen auton (merkkiin katsomatta) pitää kestää ainakin sen 200 tkm, ennenkuin tarvii mennä normihuollon lisäksi eri aikaan korjauksille.
        Hankin 180 tkm:n ajetun tojon. Tasaisesta pölystä päätelleen mitään ei konehuoneessa oltu vaihdettu (pl. tulpat) Ajoin sillä vajaat 5 äärimmäisen viatonta vuotta ja 100 tkm tyyliin jarrujen säätö leima.
        Vasta 280-300 tkm välillä on sähkövehkeet pettäneet eli laturi, virtalukko ja vilkun viiksi.
        Ihmettelen kun joku kehuu ajaneensa 17800 km viatta ! Haloo !! tuo määrä pitää päästä 10 kertaa ennenkuin tarvitsee mennä korjaamolle jonkin selvän vian vuoksi.
        Näin oli aikanaan vanhojen volvojenkin kanssa. Vasta yli 200 tkm ajetuissa vaihdettiin joku pallonivel , vesipumppu tai vastaava, nykyisistä en meneisi sanomaan samaa.


      • vwgner
        MH kirjoitti:

        Ei nuo kaikki viat ilmenneet vasta kymmenvuotiaassa Golffissa vaan kyllä autoa on korjattu ahkerasti koko käyttövuosien ajan, useimmat viat ilmenevät vasta takuuajan jälkeen.
        Minulla on kuitenkin säilynyt näihin päiviin asti usko että osien hajoaminen loppuu ja että auto loppujenlopuksi osoittautuu maineensa veroiseksi luotettavaksi kansanautoksi.
        Mutta mitä vielä kun saa yhden asian kuntoon hajoaa jo jostain muualta lisää.

        Joopa joo, jotenkin en usko että edes omistat Golfia tai sitten et tosiaankaan osaa pitää autoa.

        315tkm ja korikaan ei ole löystynyt pätkääkään. Yksi virtalukon pohja vaihdettu ja lukot korjattiin toisena talvena takuuseen, normaalien jarrupalojen ja lamppujenvaihtojen lisäksi.

        Muita vikoja ei ole ollut, eli on pelittänyt hyvin tämän jälkeen. Itsellä kans tdi kone.
        Haluaisin myös ajaa yhtä paljoilla kilometreillä ajetun tojon, eikä se varmasti olisi yhtään ainakaan parempi.
        Kyllä niissä ajettavuuksissa on eroja ja minä arvostan paljon hyvin ajettavaa jämäkkää autoa, siksi päädyin volkkariin. Ehkä seuraava auto on VW/Audi/Mercedes.


      • vwgner
        vwgner kirjoitti:

        Joopa joo, jotenkin en usko että edes omistat Golfia tai sitten et tosiaankaan osaa pitää autoa.

        315tkm ja korikaan ei ole löystynyt pätkääkään. Yksi virtalukon pohja vaihdettu ja lukot korjattiin toisena talvena takuuseen, normaalien jarrupalojen ja lamppujenvaihtojen lisäksi.

        Muita vikoja ei ole ollut, eli on pelittänyt hyvin tämän jälkeen. Itsellä kans tdi kone.
        Haluaisin myös ajaa yhtä paljoilla kilometreillä ajetun tojon, eikä se varmasti olisi yhtään ainakaan parempi.
        Kyllä niissä ajettavuuksissa on eroja ja minä arvostan paljon hyvin ajettavaa jämäkkää autoa, siksi päädyin volkkariin. Ehkä seuraava auto on VW/Audi/Mercedes.

        Voi tietty olla että olet saanut huonon yksilönkin tai autossa on jotain sähköteknistä vikaa itsessään, koska noin paljon sähköhiluja hajoaa.

        Meneekö sulakkeita paljon?


      • MH
        vwgner kirjoitti:

        Voi tietty olla että olet saanut huonon yksilönkin tai autossa on jotain sähköteknistä vikaa itsessään, koska noin paljon sähköhiluja hajoaa.

        Meneekö sulakkeita paljon?

        Tämä 00 golf on omassa käytössä ollut vuodesta 02, kun en osaa itse huoltaa autoa niin se on huollettu autotalo laakkosella myös takuuajan jälkeen.
        Auton käyttö on ollut normaalia rauhallista työmatka ajoa ilman kuormaa.
        Mielestäni en itse ole aiheuttanut sähkölaitteiden rikkoutumista auton kaikki sulakkeet ovat ehjiä.
        Katalysaattorin rikkoutuminen on minusta outoa putki on alkuperäinen mutta huolto löysi reiän katista.
        Olisiko katti saanut kolhun huolosssa mene ja tiedä.
        Laakkosen huolto on aika huolimatonta erään kerran olivat jättäneet kiintoavaimen roikkumaan etupyörän jarrun ilmausnippaan, ihmettelin kun huollon jälkeen kuului ajoittain kilinää.
        No avain löytyi mutta vasta talvirenkaanvaihdon yhteydessä.
        Turvatyynyvalon palaminen kojelaudassa tarkoittaa ettei auto mene läpi katsastuksesta.
        Eli ei nämä sähköviat aivan harmittomia ole.
        Autolla oli ikää muistaakseni alle 5 vuotta kun piti uusia kaikki lukot virtalukonpohjia myöten.
        Oma Golffini on varustetasoltaan karvalakkimalli niin ei ole mitään hienouksia ei luistonestoa ei lasinnostimia ei ilmastointia.
        Kuinkahan on nuo paremmat versiot kestäneet ajan hammasta, kun omasta on nuo vähäiset sähköosat hajalla....


      • yutiopå
        MH kirjoitti:

        Tämä 00 golf on omassa käytössä ollut vuodesta 02, kun en osaa itse huoltaa autoa niin se on huollettu autotalo laakkosella myös takuuajan jälkeen.
        Auton käyttö on ollut normaalia rauhallista työmatka ajoa ilman kuormaa.
        Mielestäni en itse ole aiheuttanut sähkölaitteiden rikkoutumista auton kaikki sulakkeet ovat ehjiä.
        Katalysaattorin rikkoutuminen on minusta outoa putki on alkuperäinen mutta huolto löysi reiän katista.
        Olisiko katti saanut kolhun huolosssa mene ja tiedä.
        Laakkosen huolto on aika huolimatonta erään kerran olivat jättäneet kiintoavaimen roikkumaan etupyörän jarrun ilmausnippaan, ihmettelin kun huollon jälkeen kuului ajoittain kilinää.
        No avain löytyi mutta vasta talvirenkaanvaihdon yhteydessä.
        Turvatyynyvalon palaminen kojelaudassa tarkoittaa ettei auto mene läpi katsastuksesta.
        Eli ei nämä sähköviat aivan harmittomia ole.
        Autolla oli ikää muistaakseni alle 5 vuotta kun piti uusia kaikki lukot virtalukonpohjia myöten.
        Oma Golffini on varustetasoltaan karvalakkimalli niin ei ole mitään hienouksia ei luistonestoa ei lasinnostimia ei ilmastointia.
        Kuinkahan on nuo paremmat versiot kestäneet ajan hammasta, kun omasta on nuo vähäiset sähköosat hajalla....

        ja ABS jarrut, ne oli vakiona jo 1998 esitellyssä IV korimallin ekoissa autoissa


      • airbagit
        yutiopå kirjoitti:

        ja ABS jarrut, ne oli vakiona jo 1998 esitellyssä IV korimallin ekoissa autoissa

        Neloskoppaisessa on alusta lähtien ollut vakiona myös etupenkkien sivuturvatyynyt eli 4x airbag.


      • Gulf
        airbagit kirjoitti:

        Neloskoppaisessa on alusta lähtien ollut vakiona myös etupenkkien sivuturvatyynyt eli 4x airbag.

        Vain IV Variantissa on aina ollut 4xbägi. HB IV mallia sai ilman sivubägejäkin aluksi.


    • parempi.

      No osta parempi jos löydät...sillähän siitä selviää...Mitä ihmettä sinä olet sillä autolla tehnyt, ei meinaan kuulosta ihan normaalilta tuo sähkövikojen määrä...? Eberi nyt voikin mennä se ei ole VW:n tekemä. Ettet vaan olis mennyt ostamaan kolariautoa joka on korjattu huonosti? Tuo vikojen määrä viittaa kyllä provoon.

      • olikin!

        Joku h-vetin hengästynyt tojokauppias se oli. Vituttaahan se suunnattomasti kun ei ole tarjota asiakkaalle kuin jotain 1,33l vapaastihengittäviä nuhapumppuja.


      • MH

        Se että vikoja on kertynyt niin paljon on se syy miksi aloin aiheesta kirjoitella palstalle, tämä ei ole provo.


    • kokemusta on

      Jotain kommentteja vioista:
      - peilit & takakuukku sähköpongelmissa voi ihan hyvin olla olla syynä olla se tavallinen vika: sähtköjohto(ja) on poikki; todennäköinen paikka likkuvat kohdat kuljettajan ovessa ja takaluukussa.
      - tuulilasin pyykijän mekanismit ei tyypillisesti kestä 10 vuotta kun ei niitä mitenkään huolleta; voi niitä vähän herkistellä, mutta sitten vaihto
      - Jos Eberi akku on kestänyt 10 vuotta, niin hyvä.

      • natsipakastin

        itellä on 98vm gti golffi. tähän mennessä kertyneitä sähkövikoja on sytytyksenvahvistin, lämpötila-anturi ja muutama polttimo. sitten neloskoppaisen tyypilliset lasin-nostimet ja ovenkahvat. empä näistä ole masentunut, muuten auto hyvä ajaa ja moottori on todella miellytävä ( 1.8t-20v). tällä palstalla kuulee hyvin miten toinen kehuu japsiautoja ja toinen eurooppalaisia. minusta tälläiset keskustelut on täysin turhia. sellaista autoa ei ole keksittykään missä ei jotain häikkää olisi.. ja sellaisella autollahan ei ole pakko ajaa joka ei miellytä..


    • tdi66

      Ostin ensimmäisen golfin pari kuukautta sitten (tdi). Pettynyt olen. Ensi viikolla jälleen huoltamolle. Starttaaminen onnistuu vasta muutaman yrityksen jälkeen... Aiemmin todettiin vettä takalamppu-umpioissa. Ajomukavuus ei ole parasta mitä olen kokenut. Joka ikinen kivi ja kolo tuntuu ajaessa. Rengasmelukin tuntuu yllättävn kovalta.

      Kovin tuputtavat huoltosopimusta. Joka maksaa lähes 60 ekeä/kk.!!! Aikaisemmassa autossa huoltosopimus maksoi 30 euroa/kk. Mitä mieltä olette volkkarin huoltosopimuksesta?

      • Kreeintziaani

        painu v...n


    • VW autoilija jo 17 v

      Kyllähän VW:n perustekniikka on edelleen kestävää.Kannattaa ottaa vain mahd
      karvalakkiversio nykyään uusissa autoissa,niin kyllä pärjää.Itsellä 3 vuotta sitten ostettu uusi TSI Bensa Golf 73 tkm takana ja on toiminut moitteetta ainakin vielä.
      Uskaltaisin väittää että VW:n laatu on hyvin lähellä oikeita laatumerkkejä eli Audia,Volvoa;Mersua ja BMW:tä.

      • 16+18

        On nemmän sähkövikoja kuin muissa. Moottoriongelmat 1.4TSI koneissa vakava ongelma.


      • Vai laatua

        Vai in Audi laatumerkki. Nokkahihnan vaihdon jälkeen jättänyt 3 kertaa tielle, kolmessa viikossa, huolto ei löydä autosta mitään vikaa.


    • voketti

      tekniikan maailman testit voittaa AINA volkkari!!

      • vanha-volkkaristi

        TM ei testaakkaan auton kestävyyttä, ja vikoja, vaan Uusien auton ajo-ominaisuuksia, tekniikkaa, turvallisuutta, jarruja yms. Niissä VW on yleensä ykkönen.
        Jos katsoo katsastus tai joitain esim. hs vikasarjatilastoja niin ei VW ole niissä kärkipäässä.


      • Voketti
        vanha-volkkaristi kirjoitti:

        TM ei testaakkaan auton kestävyyttä, ja vikoja, vaan Uusien auton ajo-ominaisuuksia, tekniikkaa, turvallisuutta, jarruja yms. Niissä VW on yleensä ykkönen.
        Jos katsoo katsastus tai joitain esim. hs vikasarjatilastoja niin ei VW ole niissä kärkipäässä.

        VW Variantti on keskivertoa huonompi auto. Kaikki tilastot joita ei pysty lahjomaan osoittaa sen,


      • VW Variantti
        Voketti kirjoitti:

        VW Variantti on keskivertoa huonompi auto. Kaikki tilastot joita ei pysty lahjomaan osoittaa sen,

        Miksiköhän VW Variantit ovat kysytyimpiä ja parhaiten arvonsa pitäviä autojaan? ja kadehdituimpia.


      • Voketti
        VW Variantti kirjoitti:

        Miksiköhän VW Variantit ovat kysytyimpiä ja parhaiten arvonsa pitäviä autojaan? ja kadehdituimpia.

        Se kadehtimisasia on vaan Varianttien omassa päässä pahana luulotautina. Moni kiertää kaukaa. Jokaisella automerkillä on vastaava tuote pitemmällä takuulla ja kestävimmillä moottoreilla ja vielä lisäksi lämpimiäkin.


      • VW Variantti
        Voketti kirjoitti:

        Se kadehtimisasia on vaan Varianttien omassa päässä pahana luulotautina. Moni kiertää kaukaa. Jokaisella automerkillä on vastaava tuote pitemmällä takuulla ja kestävimmillä moottoreilla ja vielä lisäksi lämpimiäkin.

        Se on puhdasta faktaa mutta variant on kaiken kadehtimisen ansainnut. Parempaa autoa ei saa isolla rahallakaan.


      • Vari antti
        VW Variantti kirjoitti:

        Se on puhdasta faktaa mutta variant on kaiken kadehtimisen ansainnut. Parempaa autoa ei saa isolla rahallakaan.

        Ei voi kuin kompata. Golf farkku on kaikki vertailuvoittonsa ansainnut. Ylivoimaista laatua ja ajettavuutta! Eikä täälläkään provopellet roikkuisi, ellei se olisi paljon parempi kuin pojujen omat rupukärryt.


      • ei aivopesty
        Vari antti kirjoitti:

        Ei voi kuin kompata. Golf farkku on kaikki vertailuvoittonsa ansainnut. Ylivoimaista laatua ja ajettavuutta! Eikä täälläkään provopellet roikkuisi, ellei se olisi paljon parempi kuin pojujen omat rupukärryt.

        Tekniikan Maailman vertailuvoitot...pphhhhhh....

        Niin kaamean näköinen vessa että toista yhtä rumaa saa hakea!

        Tekniikkamurheet; TSI, DSG, ruostuminen, kaksimassavauhtipyörä, anturi- ja sähköviat, maalausvirheet, takaluukun johtosarjan murtuminen vuoden ikäisenä...tarvitseeko jatkaa?

        Vertailutestin voitto? Siinä testissäkö todetaan ettei auto ole kallis pommi takuuajan jälkeen? Herääppäs tähän maailmaan, VW tekee sutta ja sekundaa...


    • Klonkswagen

      Tarkoitit varmaan huonompaa ei saa hakemallakaan?

      • Voketti

        Pirusti sähkövikoja ja TSI moottorit pommeja.


    • loka poika

      hyvä on

    • pyyhi takalistosi...

      Ostakaa volkkareita.....Tuette kasantaloutta........
      Mielellään uutena thank you..........
      Sain, Kun mielisairaala totesi minut umpihulluksi, Niin kaksion keskustasta, Ja tonnin rahaa elämiseen kuukaudessa..........

      Ottakaa oppia suomalaisesta oikeuskäytännöstä........
      Kiinalaisilla on muut jutzkat käytössä....Jota suomalaiset "Vihreät" Ovat aina kärkkäästi arvostelemassa..............Kiinassa ongelma hoidetaan......Suomessa ongelma "Unohdetaan".................

      Äiskä.......Tuu pyyhkiin mun Perse!!!!!!

    • osssss

      Vielä pitempi lista on Touranissa.
      TDI on vielä kone kestäny sentään.Ja 230tkm takana.
      Lieneekö tiheä öljynvaihtoväli syynä koneen kunnossa pysymiseen ja öljyt Teboil diamond.

    • 10vuotta helmikuussa

      Lukekaa AB-Suomen superkestotesti. 100000 km jälkeen testaajat totesivat : On pakko jatkaa testiä vielä 100000 tonnilla, kun auto on vielä ihan kuin uusi.

      lehden voin etsiä ja laittaa numeron ym tietoa, teille PELLET:

    • Tässä juttua
    • Jäävauriot ovissa

      Viat 10 vuotta vanhassa Golfissa.
      -virtalukon pohja
      -toinen tuuletttaja( joka jää päälle kuumalla kelillä, kun sammutat autoan)
      -bensapumppu

      • Nollavitonen meksikon variant sdi, nyt takana 386000, viat: 3 pyöränlaakeria, yx lämpötila-anturi, lampunpesurin suutin, katalysaattori, personien kääntölaakerit, iskarit nurkkiin, siinäpä ne. Noh, etuoviin tarttis vaihtaa mikrokytkimet ja takaluukkuun koko kahva. Pirulainen söi öljyä uudesta lähtien ja sadankuudenkumpin kantturoissa nakatiin mahlen männät joissa leveämpi öljyrengas ja nokan päälle loiskelevy, siinäpä nuo ja aattelin nakuttaa tuohon parisataatonnia lisää. Nojoo, jälkiasennuseeberi nakkas henkselit naulaan kahenpuolensadan kantturoissa vaan uus makso rahteineen 536 egee. varsin halpoja kilometrejä ja ennenkaikkea vaivattomia.


      • katurakki kirjoitti:

        Nollavitonen meksikon variant sdi, nyt takana 386000, viat: 3 pyöränlaakeria, yx lämpötila-anturi, lampunpesurin suutin, katalysaattori, personien kääntölaakerit, iskarit nurkkiin, siinäpä ne. Noh, etuoviin tarttis vaihtaa mikrokytkimet ja takaluukkuun koko kahva. Pirulainen söi öljyä uudesta lähtien ja sadankuudenkumpin kantturoissa nakatiin mahlen männät joissa leveämpi öljyrengas ja nokan päälle loiskelevy, siinäpä nuo ja aattelin nakuttaa tuohon parisataatonnia lisää. Nojoo, jälkiasennuseeberi nakkas henkselit naulaan kahenpuolensadan kantturoissa vaan uus makso rahteineen 536 egee. varsin halpoja kilometrejä ja ennenkaikkea vaivattomia.

        Vasen alapallonivel unohtui, meni jossain kolmenviidenkympin kantturoissa. toki, autolla on pitkanmatkankulkija.


    • Mara

      2012 Golf Variant 1,6 TDI DSG viat:
      Etupenkin keskikyynärnoja jäi etuasentoon
      Takaoven lukko temppuili, aukesii vasta toisella yrittämällä
      Takalampuun pääsi vettä
      Kaikki korjattu takuuna.

    • Golf17vee

      VW golf 1,8i HB -96 aj. n. 270 000 km. Viat:
      Startti n. 150 tkm.
      Pientä ruostetta helmoissa, joka ei haittaa ajoa. Alusta alkuperäisessä massassa.
      mutta ei ruosteessa.

      Kuluvia osia: Jakohihna vaihdettu n. 90 tkm välein.
      1 kerran Jarrupalat, ja levyt, tulppia, pakoputki, polttimoita yms. Öljyt vaihdettu n. 10 -15000 km välein.

      -90 luvulla tehtiin autot käyttäjiä varten, Nykyään Eu:n ilmastosäännösten, turvallisuuden, polttoainetaloudellisuuden yms. ehdoilla.

    • hyvä volkkari joo

      Golf Variant 2011 "¡ viva méxico!" 1.4 TSI

      -Eturoiskeläpät irtosivat
      -Takaluukun lukon salvan muovinen "koristepeitelevy" irtosi rikkipoikki
      -Kuskin penkin istuinosa retkahti
      -Kattokaiteet narisevat
      -B pilarin sisällä helisee jokin
      -Ne metalliosat joihin takapyörät on ripustettu on pintaruosteessa
      -takapuskurin muoviosat tehtaanjäljiltä killissä
      -muovipuskurista irtosi viidensenti kolikon kokoinen maalipala

      ay ay ay!

    • herätkää lampaat
    • tshihiii

      ja tämän kamppanjan jälkeen noi sitten pelaa?? eikö niin? vag saannut jättierän mineraaliöljyä ja aatteli että dumpataan ne noihin paskoihin niin saadaan maine taas kuntoon.. asiakkaat on tyytyväisiä kun heille tulee tunne että pidetään huolta..

      • zutta ja zekundaa

        VW sai jättierän vaihteistoja Aisinilta (josta Toyota omistaa 20 pros) ja niillä vaihteistoilla korvataan tuotannossa baskat LuKit.


    • gfgdf

      itelläni oli joskus 03 vuotinen golf 1.8t 2 vuotta se oli niin iha hyvi se kesti kertaakaan ei tarvinnut kone remppaa tehdä !

    • klonkswagen

      Abs,keskuslukitus,dsg,kaksoismassa vauhtip,sähköikkunat ja sähkösitä sekä sähkötätä.. voi itku näitä vehkeitä. Suurin osa ihan turhia hilavitkuttimia autoon.
      mm tuolla variantticlubin foorumilla kun seurailee noita volkkareiden vikoja niin suurin osa on ihan turhia koska ko vehkeet ei ole mitenkään välttämättömiä autoon..
      Aika yleinen syy esim ettei autolla voi lähtee kaupungille on kun.. ovet ei aukee tai mee lukkoon tai ikkuna jää auki etc etc..
      No onhan noissa kyllä niitä oikeitakin vikoja ihan riittävästi.. Omassakin mm virtalukko odottaa vaihtoo (vw tyyppivika)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe