Kyllä potuttaa koko Golfi Vm-06 !!!!!
Kallista autoa tulee tuosta rakkineesta uutena ostin 80 tkm mittarissa ja vikaa on kyllä ollut ja tulee koko ajan lisää. Viimeisin vika Takaluukun johtosarjat vialliset osa johdoista poikki ja monia jo katkeamispisteessä. (kojelaudassa komeilee liuta vikavaloja) Korjauskustannuksia tietää 450 Eur. Golfin kytkin toimii moitteettomasti 2-vuotta tai 40 tkm. Alkaa liikkkelle lähtiessä jytistää kostealla ilmalla. Toinen kytkinasetelma on menossa. Vakkarin viiksiä on mennyt jo kolme kappaletta.
Kyllä mielestäni tuollaiset OVIEN ja LUUKKUJEN johtosarjat pitäisi kestää enemmän kuin reilut 4-vuotta.
Auton iän ne kuuluisi kestää mielestäni. ONKO muilla Volkkaristeilla samanlaisia kokemuksia. Tämä ei ole mikään PROVO täyttä asiaa ja faktaa.............
V- sarjan Golf
23
1202
Vastaukset
- ONNEA ONNEA
OLI MUUTEN AIKAHYVÄ PROOOOOOVOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO JATKA SAMAAN TYYLIIN
- Superkestotesti
Autohistorian uskomattomin saavutus. 100000 km jälkeen auto tuntui kuin uudelta,joten päätettiin että testiä jatketaan 200000km asti.
138000km kohdalla toimittaja totesi: " ainoa joka aiheuttaa kolinaa on alumiinilaukkuni etumatkustajan jalkatilassa".
Ainoa asia autoa vaivasi,se oli jäähdytyspuhaltimen ohjausyksikkö joka jouduttiin vaihtamaan kahdesti.
Myös omassani on ohjausyksikkö vaihdettu kerran ,120000 km kohdalla.Superkestotesti- Pottu Golfi
Kaikki on silkkaa totta mitä aloituksessani kirjoitin. Tässä kuussa menee pajalle EUROJA Jakopäänlaitto 650 Eur., Long-Life huolto 550 Eur. , Sähkövikojen etsintään 130 Eur. (rikkinäiset johtosarjat takaluukussa ilmeni viaksi),. Niiden korjaus 450 Eur. Kyllä panee potuttaan vaikka olenkin vankkumaton VW-mies. Ensi talveksi tulossa lisää vikoja jotka oireilivat jo viimetalvena LÄMPPÄRINPUHALLIN joka kitisee pakkasella vaihtoon menee varmaan tulevana talvena.
Kysynkin lähinnä nuista johtosarjoista onko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia ?
PELLET älkää vaivautoko vastailemaan. - varmasti
Autohistorian uskomattomin saavutus. 100 000km aikana auto suorastaan asui korjaamolla:
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-touran-2.0-tdi-58765.html
Lujaa laatua VW - rahan menoa
Pottu Golfi kirjoitti:
Kaikki on silkkaa totta mitä aloituksessani kirjoitin. Tässä kuussa menee pajalle EUROJA Jakopäänlaitto 650 Eur., Long-Life huolto 550 Eur. , Sähkövikojen etsintään 130 Eur. (rikkinäiset johtosarjat takaluukussa ilmeni viaksi),. Niiden korjaus 450 Eur. Kyllä panee potuttaan vaikka olenkin vankkumaton VW-mies. Ensi talveksi tulossa lisää vikoja jotka oireilivat jo viimetalvena LÄMPPÄRINPUHALLIN joka kitisee pakkasella vaihtoon menee varmaan tulevana talvena.
Kysynkin lähinnä nuista johtosarjoista onko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia ?
PELLET älkää vaivautoko vastailemaan.Omassa autossani etuovien johtosarjat uusitaan tänään. Golfilla ikää 2 vuotta, kilometrejä 65000. Kohtuutonta noin uudelle autolle, sanoisin. Onneksi osista saa tästä syystä 70% hyvitystä. Kallis keikka silti töineen. Aika paljon on ollut takuuajallakin uusimista mm vaihdelaatikkoon jne, joten minäkin ennen niin suuri VW-fani alan saada pahasti tarpeekseni.
- väsyttääääääääääää
Pottu Golfi kirjoitti:
Kaikki on silkkaa totta mitä aloituksessani kirjoitin. Tässä kuussa menee pajalle EUROJA Jakopäänlaitto 650 Eur., Long-Life huolto 550 Eur. , Sähkövikojen etsintään 130 Eur. (rikkinäiset johtosarjat takaluukussa ilmeni viaksi),. Niiden korjaus 450 Eur. Kyllä panee potuttaan vaikka olenkin vankkumaton VW-mies. Ensi talveksi tulossa lisää vikoja jotka oireilivat jo viimetalvena LÄMPPÄRINPUHALLIN joka kitisee pakkasella vaihtoon menee varmaan tulevana talvena.
Kysynkin lähinnä nuista johtosarjoista onko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia ?
PELLET älkää vaivautoko vastailemaan.ja tilipäivänä tulee. Provoja tulee tänne joka päivä, mutta ei haittaisi, jos joskus tulisi joku uusi provo, esim.
GOLF ON P***A!!!!! RENKAAT KULUUUUU!!!!! MILJOOONA AJAN JA RENKAAT JO KULUNUT KOLME MILLIÄ -KOLME MILLIÄ VIIKOSSA!!!!! MILJOONA KILOMETRIÄ YÖSSÄ!!!! KUMIT KULUUU!!!!! VAIHTAKAA AUTOA, GOLF KULUTTAA RENKAITA JA BISSIPOJAN NESTETTÄ!!!!!! EI KIA KULUTTAISI!!!!! VBAIHTAKAA KIAAAAAAN!!!!
- 16+7=?
Kytkimen vavistus ensimmäisellä liikkeellelähdöllä kun on kostea sää on ominaisuus, ei vika.Merkkiliike ei sen vuoksi kytkin-pakettia vaihtaisi. Ongelma poistuu kun kytkin pinnalta tiivistinyt kosteus tjsp poistuu käytön myötä. Siihen tarvitaan siis se yksi liikkeellelähtö :)
Johtosarja voi mennä poikki jos luukun reunat sen rikkovat. Tähän voi vaikuttaa itsekin katsomalla ettei autoon tule mitään vaurioita mikä voisi tuon aiheuttaa, tai pyytää huoltoa tekemään tarkastukset noiden osalta - vakiona ne eivät kuulu ns. huolto-ohjelmaan. Pelkkä jää tai lumi voi hangata johtoa koria vasten jos ongelmaan ei puutu. Jollei jäätä tai lunta luukun välistä koskaan poista voi se aiheuttaa luukun johtosarjallekin tuhoja - ihan perus asioita mitkä tuntuu unohtuvat nykypäivän uusavuttomilta.
Vakkarin viiksestä sentään tiesit mainita todellisena ongelmana :)- Pottu Golfi
Kytkimen ravistaminenhan on silloin ominaisuus jos se vika on Volkkarissa. Ei pidä ensinkään paikkaansa ,että vain ensimmäisellä lähdöllä kytkin ravistaa. Kaupungissa kun lähtee kylmällä ja kostealla ilmalla niin menee kuule 5 minuttia ennen kuin kytkin pelaa kunnolla. HA HAA- Merkkiliike vaihtoi nimenomaan takuuseen uuden kytkinpaketin, vaikka takuuaika oli jo ummessa koska vika oli jo takuuaikana kirjattuna auton historiaan. Samanlaisia ongelmia on taas uudessakin kytkinpaketissa, täytyy viedä liikkeeseen,että taas polttavat kytkintä VW-hultoa. Siis hei haloo !! miten sinä voit HB-golfissa vaikuttaa niihin johtoihin jotka kulkee sielä yläpäässä luukun molemmilla reunoilla ?. Ei siellä kuule koskaan ole jäätä eikä lunta paskaa jauhat. Et voi vaikuttaa mitenkään. Johtimet ovat yksinkertaisesti niin helvetin huonoa tekoa ohuet ja lyhyet (tiukalla)ettei niillä ole mahdollistakaan kestää näköjään edes 5- vuotta. Mitä puhut "uusavuttomuudesta" niin varmaan kokemusta autoista on enemmän kuin sinulla. Olen ajellut kymmeniä vuosia autoilla ja Volkkareitakin olen omistanut liki 20-kappaletta, eikä yhtään näin vika-altista autoa ole ollut kuin tämä V-koppanen Golfi. Minäkin pidin ihan pellepuheina kun yksi tuttu VW asentaja kertoi näistä johtosarjaongelmista, mutta kyllä nyt alan uskomaan. Ihmisen pitää myös pystyä näkemään omastakin autostaan negatiiviset puolet eikä vaan aina kehua. Tosi on aina totta. Jos olet ajanut enemmän kuin miljoona kilometriä niin sitten voin tunnustaa sinulle ,että olet kokeneempi autojen kanssa ja omistanut n. 20 autoa, etupäässä uutena ostettuja. Kyllä nyt Golfi LÄHTEE meidän huushollista.
- kun siiryt
polkupyörään,julkisin kulkuneuvoihin tai kävelet.
- Vetikö herneen
kun siiryt kirjoitti:
polkupyörään,julkisin kulkuneuvoihin tai kävelet.
Vaikuttavan sinun aivoihisi vomakkaasti.
- On tietoo rutosti
VW johtosarjavauriot
- 3+5=?
Pottu Golfi kirjoitti:
Kytkimen ravistaminenhan on silloin ominaisuus jos se vika on Volkkarissa. Ei pidä ensinkään paikkaansa ,että vain ensimmäisellä lähdöllä kytkin ravistaa. Kaupungissa kun lähtee kylmällä ja kostealla ilmalla niin menee kuule 5 minuttia ennen kuin kytkin pelaa kunnolla. HA HAA- Merkkiliike vaihtoi nimenomaan takuuseen uuden kytkinpaketin, vaikka takuuaika oli jo ummessa koska vika oli jo takuuaikana kirjattuna auton historiaan. Samanlaisia ongelmia on taas uudessakin kytkinpaketissa, täytyy viedä liikkeeseen,että taas polttavat kytkintä VW-hultoa. Siis hei haloo !! miten sinä voit HB-golfissa vaikuttaa niihin johtoihin jotka kulkee sielä yläpäässä luukun molemmilla reunoilla ?. Ei siellä kuule koskaan ole jäätä eikä lunta paskaa jauhat. Et voi vaikuttaa mitenkään. Johtimet ovat yksinkertaisesti niin helvetin huonoa tekoa ohuet ja lyhyet (tiukalla)ettei niillä ole mahdollistakaan kestää näköjään edes 5- vuotta. Mitä puhut "uusavuttomuudesta" niin varmaan kokemusta autoista on enemmän kuin sinulla. Olen ajellut kymmeniä vuosia autoilla ja Volkkareitakin olen omistanut liki 20-kappaletta, eikä yhtään näin vika-altista autoa ole ollut kuin tämä V-koppanen Golfi. Minäkin pidin ihan pellepuheina kun yksi tuttu VW asentaja kertoi näistä johtosarjaongelmista, mutta kyllä nyt alan uskomaan. Ihmisen pitää myös pystyä näkemään omastakin autostaan negatiiviset puolet eikä vaan aina kehua. Tosi on aina totta. Jos olet ajanut enemmän kuin miljoona kilometriä niin sitten voin tunnustaa sinulle ,että olet kokeneempi autojen kanssa ja omistanut n. 20 autoa, etupäässä uutena ostettuja. Kyllä nyt Golfi LÄHTEE meidän huushollista.
Hyvä Golfari - taas piti alkaa kehua itseäsi - kestipä se kauan :)
Sinä se jaksat aloittaa uusia keskusteluja jatkuvasti samoista 'ongelmista'. Koska alat taas parjata ESP:tä?
Oli niin naurettavaa seurata jo aiempia keskustelujasi, joten odotetaan innolla mitä päätöntä taas keksit :) - Satusetä tutti Pate
3+5=? kirjoitti:
Hyvä Golfari - taas piti alkaa kehua itseäsi - kestipä se kauan :)
Sinä se jaksat aloittaa uusia keskusteluja jatkuvasti samoista 'ongelmista'. Koska alat taas parjata ESP:tä?
Oli niin naurettavaa seurata jo aiempia keskustelujasi, joten odotetaan innolla mitä päätöntä taas keksit :)Autoilija ei sellaisia leluja tarvitse.
Älä sekaannu kokeneiden autoilijoiden keskusteluun. Mene kypärä päässä nukkumaan - o)= = TUTTI
3+5=? kirjoitti:
Hyvä Golfari - taas piti alkaa kehua itseäsi - kestipä se kauan :)
Sinä se jaksat aloittaa uusia keskusteluja jatkuvasti samoista 'ongelmista'. Koska alat taas parjata ESP:tä?
Oli niin naurettavaa seurata jo aiempia keskustelujasi, joten odotetaan innolla mitä päätöntä taas keksit :)SIELLÄ TAAS YRITTÄÄ LOISTAA OMILLA TYNKÄAIVOILLAAN.
- VW-autossa
Pottu Golfi kirjoitti:
Kytkimen ravistaminenhan on silloin ominaisuus jos se vika on Volkkarissa. Ei pidä ensinkään paikkaansa ,että vain ensimmäisellä lähdöllä kytkin ravistaa. Kaupungissa kun lähtee kylmällä ja kostealla ilmalla niin menee kuule 5 minuttia ennen kuin kytkin pelaa kunnolla. HA HAA- Merkkiliike vaihtoi nimenomaan takuuseen uuden kytkinpaketin, vaikka takuuaika oli jo ummessa koska vika oli jo takuuaikana kirjattuna auton historiaan. Samanlaisia ongelmia on taas uudessakin kytkinpaketissa, täytyy viedä liikkeeseen,että taas polttavat kytkintä VW-hultoa. Siis hei haloo !! miten sinä voit HB-golfissa vaikuttaa niihin johtoihin jotka kulkee sielä yläpäässä luukun molemmilla reunoilla ?. Ei siellä kuule koskaan ole jäätä eikä lunta paskaa jauhat. Et voi vaikuttaa mitenkään. Johtimet ovat yksinkertaisesti niin helvetin huonoa tekoa ohuet ja lyhyet (tiukalla)ettei niillä ole mahdollistakaan kestää näköjään edes 5- vuotta. Mitä puhut "uusavuttomuudesta" niin varmaan kokemusta autoista on enemmän kuin sinulla. Olen ajellut kymmeniä vuosia autoilla ja Volkkareitakin olen omistanut liki 20-kappaletta, eikä yhtään näin vika-altista autoa ole ollut kuin tämä V-koppanen Golfi. Minäkin pidin ihan pellepuheina kun yksi tuttu VW asentaja kertoi näistä johtosarjaongelmista, mutta kyllä nyt alan uskomaan. Ihmisen pitää myös pystyä näkemään omastakin autostaan negatiiviset puolet eikä vaan aina kehua. Tosi on aina totta. Jos olet ajanut enemmän kuin miljoona kilometriä niin sitten voin tunnustaa sinulle ,että olet kokeneempi autojen kanssa ja omistanut n. 20 autoa, etupäässä uutena ostettuja. Kyllä nyt Golfi LÄHTEE meidän huushollista.
Johdinsarjojen menekki on tuttua myös Transporterissa, missä etenkin kuljettajan ovessa alkaa sähköikkuna temppuilemaan . Kylmillä ilmoilla erityisen mukavaa kun ikkuna jää alas.
Maahantuojan mielestä harvinaista, mutta huollon työnjohdon mielestä "niitä vaihdetaan ihan solkenaan" Valmistaja tietää, että pakettiautossa kuskin ovesta kuljetaan melko monta kertaa päivässä, mutta ostaa siihen silti halvan johtosarjan eikä kunnollista. Kestää juuri ja juuri takuuajan loppuun.
Transporterissa oven johdot ja sen lisäksi kytkin kestivät 130 tkm. Jakohihnakaan ei kestä sitä 90 tkm, vaan se pitää jakeluajossa vaihtaa jo 75 tkm:n kohdilla. Tämä havainto EI OLE yksittäistapaus, vaan usean auton kokemukseen perustuvaa. - _rengasmelua_
VW-autossa kirjoitti:
Johdinsarjojen menekki on tuttua myös Transporterissa, missä etenkin kuljettajan ovessa alkaa sähköikkuna temppuilemaan . Kylmillä ilmoilla erityisen mukavaa kun ikkuna jää alas.
Maahantuojan mielestä harvinaista, mutta huollon työnjohdon mielestä "niitä vaihdetaan ihan solkenaan" Valmistaja tietää, että pakettiautossa kuskin ovesta kuljetaan melko monta kertaa päivässä, mutta ostaa siihen silti halvan johtosarjan eikä kunnollista. Kestää juuri ja juuri takuuajan loppuun.
Transporterissa oven johdot ja sen lisäksi kytkin kestivät 130 tkm. Jakohihnakaan ei kestä sitä 90 tkm, vaan se pitää jakeluajossa vaihtaa jo 75 tkm:n kohdilla. Tämä havainto EI OLE yksittäistapaus, vaan usean auton kokemukseen perustuvaa.Toivottavasti ihmisillä on joskus mahdollisuus,vaikka kaljakuppilassa jutella VW asentajan kanssa.
Tarjotkaa hänelle muutama neloskalja,niin tulette kuulemaan uskomattomia tapauksia,eikä vaan
näitä ajovalopoltin juttuja. - 13+19
VW-autossa kirjoitti:
Johdinsarjojen menekki on tuttua myös Transporterissa, missä etenkin kuljettajan ovessa alkaa sähköikkuna temppuilemaan . Kylmillä ilmoilla erityisen mukavaa kun ikkuna jää alas.
Maahantuojan mielestä harvinaista, mutta huollon työnjohdon mielestä "niitä vaihdetaan ihan solkenaan" Valmistaja tietää, että pakettiautossa kuskin ovesta kuljetaan melko monta kertaa päivässä, mutta ostaa siihen silti halvan johtosarjan eikä kunnollista. Kestää juuri ja juuri takuuajan loppuun.
Transporterissa oven johdot ja sen lisäksi kytkin kestivät 130 tkm. Jakohihnakaan ei kestä sitä 90 tkm, vaan se pitää jakeluajossa vaihtaa jo 75 tkm:n kohdilla. Tämä havainto EI OLE yksittäistapaus, vaan usean auton kokemukseen perustuvaa.Todella ikävää, ettei kaltaisesi huippusuunnittelija QC:n hallitsemisella höystettynä ole päässyt osaamistaan vastaavaan työhän, vaan joutuu todistelemaan osaamistaan tällaisessa hukkaputkessa. Ehdottomasti hakemusta Saksaan, jossa vapautuu muutamassa vuodessa tuhansia autoalan tuotekehityksen työpaikkoja! Siellä osaamistasi arvostetaan.
- lisää viinaa
_rengasmelua_ kirjoitti:
Toivottavasti ihmisillä on joskus mahdollisuus,vaikka kaljakuppilassa jutella VW asentajan kanssa.
Tarjotkaa hänelle muutama neloskalja,niin tulette kuulemaan uskomattomia tapauksia,eikä vaan
näitä ajovalopoltin juttuja.siellä viisastumme ja opimme vaikka mitä. Sanoinko, että siellä kuulemme totuuden! Sanoinko, että kaikki kuppilaan1
- Pottuvarvas.
13+19 kirjoitti:
Todella ikävää, ettei kaltaisesi huippusuunnittelija QC:n hallitsemisella höystettynä ole päässyt osaamistaan vastaavaan työhän, vaan joutuu todistelemaan osaamistaan tällaisessa hukkaputkessa. Ehdottomasti hakemusta Saksaan, jossa vapautuu muutamassa vuodessa tuhansia autoalan tuotekehityksen työpaikkoja! Siellä osaamistasi arvostetaan.
Kuka on tyhmempi kuin insinööri ? Suunnittelevat aivan älyköyhiä juttuja. Kyllä kuules niin on ,että käytännön järki tulee vasta kantapään kautta.
- aka t mikko
Pottuvarvas. kirjoitti:
Kuka on tyhmempi kuin insinööri ? Suunnittelevat aivan älyköyhiä juttuja. Kyllä kuules niin on ,että käytännön järki tulee vasta kantapään kautta.
Akateemiset ihmiset ovat kehitelleet meille ihan älyköyhiä juttuja! Esmes. tietokone ja internet. Ilman niitä ei tarvitsisi lukea kaltaistesi tyhjäpäisiä kommentteja.
- Viisasjätkä
aka t mikko kirjoitti:
Akateemiset ihmiset ovat kehitelleet meille ihan älyköyhiä juttuja! Esmes. tietokone ja internet. Ilman niitä ei tarvitsisi lukea kaltaistesi tyhjäpäisiä kommentteja.
Kunhan nyt selviäisivät yksinkertaisemmistakaan asioista. Kyllä laitteet monesti kehitellään käyttäjiij perustuvalla tiedolla, näin son.
Tulee tunne ,että luulet olevasi joku valopää, luulisin kuitenkin sinulta käytännön älyn puuttuvan kirjoituksiesi perusteella. Sanotaan esimerkiksi talonrakennusala, kyllä kuule joku koulusta tullut jus ja just läpipäässy akateemikko on aika surkea esitys työmaalla. ja kuuntelee hyvinkin korvat höröllään mitä vanhemmat ammattimiehet sanoo. Se siitä sinun AKA t mikko koulutuksesta. Monet niistä on niin tyhmiä ja avuttomia ettei hallitse mitään "KENKÄÄÄÄÄÄÄÄ"
- Ex-Asentaja.........
Johtosarjat ovat kuuluisan heikkoa tavaraa. Katkeilee ja kovettuvat taitoskohdista paskaksi.
- Laatua koko rahalla
johtosarjan uusiminen / 5-vuosi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172413
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42786
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694