PUUTUVAT SORMENPÄÄT!!!!!!!!!!

timbuska

Olen huomannut kuukauden ajan että sormenpäät puutuu ja tulee tunnottomaksi melkein päivittäin,mistä mahtanee johtua???????????? Onko jollain sama vaiva??????????

7

13051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sormeni

      Aika yleistä. Niskat jumissa.
      Käy hierojalla.

      • kylmäsormi

        vois olla noin?
        mulla sama vika että sormet, keski - nimetön ja pikku, niinku puutuu ajoittain. ja muissa sormissa nivelet on turvoksissa. eipä silti on kyl keskivarpaatkin. kaikenlaisii kokeita on tehty, reumaa ja borrelioosia ym mutta vikaa ei oo työterveyslääkärit löytäneet -nostavat vaan kädet pystyyn että voi voi -mikähän se nyt sitten on vialla. kukaan ei oo edes ehdottanu että vika vois olla jumittuneessa niskassa. ja minähän kyllä tiedän että jumissa on.
        oisko sulla antaa neuvoa minkä sortin hierojaan kannattais ottaa yhteyttä? ku oon kuullu että niitä on niin monenlaisia, hermoratahierojia ja mitä kaikkii.


      • samaa täällä
        kylmäsormi kirjoitti:

        vois olla noin?
        mulla sama vika että sormet, keski - nimetön ja pikku, niinku puutuu ajoittain. ja muissa sormissa nivelet on turvoksissa. eipä silti on kyl keskivarpaatkin. kaikenlaisii kokeita on tehty, reumaa ja borrelioosia ym mutta vikaa ei oo työterveyslääkärit löytäneet -nostavat vaan kädet pystyyn että voi voi -mikähän se nyt sitten on vialla. kukaan ei oo edes ehdottanu että vika vois olla jumittuneessa niskassa. ja minähän kyllä tiedän että jumissa on.
        oisko sulla antaa neuvoa minkä sortin hierojaan kannattais ottaa yhteyttä? ku oon kuullu että niitä on niin monenlaisia, hermoratahierojia ja mitä kaikkii.

        Kyllä.Sama juttu täällä.Joskus,vaikka autoa ajaessa,toisesta kädestä saattaa tulla muutaman sormen päät ihan totaalisen valkoisiksi.Tulee ihan puutuneiksi ja tunnottomiksi.Joskus sitten nipistelen ja naputtelen niitä hetken aikaa niin alkaa taas väri palautua ja veri kiertää.
        Olen käynyt fysikaalisessa hieronnassa migreenioireiden,näköhäiriöiden takia ,jotka johtuvat niskojen jumiutumisesta.Verenkiertohäiriöt sormissa johtuu kuulemma samoista syistä.


      • syytä itteäs
        kylmäsormi kirjoitti:

        vois olla noin?
        mulla sama vika että sormet, keski - nimetön ja pikku, niinku puutuu ajoittain. ja muissa sormissa nivelet on turvoksissa. eipä silti on kyl keskivarpaatkin. kaikenlaisii kokeita on tehty, reumaa ja borrelioosia ym mutta vikaa ei oo työterveyslääkärit löytäneet -nostavat vaan kädet pystyyn että voi voi -mikähän se nyt sitten on vialla. kukaan ei oo edes ehdottanu että vika vois olla jumittuneessa niskassa. ja minähän kyllä tiedän että jumissa on.
        oisko sulla antaa neuvoa minkä sortin hierojaan kannattais ottaa yhteyttä? ku oon kuullu että niitä on niin monenlaisia, hermoratahierojia ja mitä kaikkii.

        enemmän siitä vaivasta. Tosiasia nimittäin on, että niskajumi voi aiheuttaa myös oireita sormiin nimenomaan puutumisena. Älä nyt heti teilaa kaikkea ja pistä pilkaks, itsehän et kertonut heti alkuunsa koko stoorias, ehkä silloin ei olis ehdotettu hierontaa! Yleensä kyllä ihan tavallinen niska-hartiahieronta auttaa, jos kyseessä on niskajumi eli jännitystila lihaksissa.

        Jos olet kerran kierroksen lääkärissä tehnyt eikä tämä niin tiedä mikä vaivaa, mistä luulet että me tiedettäis - tämä sulle ihan vaan velan maksuna, vaikka en olekaan tuo joka sulle niistä niskoista ekaks aloitti........


    • mahollisesti

      Jos ei lihakset ole jumissa, voi joku hermo olla pinteessä. Mikäli tulee kipeeksi ja herättää öisin ravistelemaan, kannattaa mennä lääkäriin. Vaiva todetaan hermoratatutkimuksella ja pahaksi päässyt hoidetaan leikkauksella. TK- lääkärit tuntee asian huonosti, vaikka se on tosi yleistä. Googlaa "rannekanavaoireyhtymä", tietoa löytyy. Tosin pinne voi olla muuallakin kuin ranteessa, mut se on kaikista tavallisin.

    • vieras 98

      mulla tuli tänään silleen et käsi meni tai siis sormet meni välillä tunnnottomaks ja en erottanu kirjaimia toisistaan ja en oikee pystynyr lukemaan välillä helpotti ja välillä tuli takaisin iskä on ollut vanha lääkäri ja se sano et syynä on tode kasvu kun kasvan nopeasti söin semmosia grillimaustettuja sipsejä ja niistä tuli sormet puutuneiksi ja alko pyörryttää mu meijän suvussa on kuulemma tämmöstä liikkeellä

    • Anonyymi

      Jos ei näe lukea kunnolla niin voisi viitata niskajumiin/migreeniin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      233
      14204
    2. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      49
      3429
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      323
      2819
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      89
      1651
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      56
      1182
    6. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1130
    7. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1069
    8. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      62
      1055
    9. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      61
      995
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      58
      989
    Aihe