PUUTUVAT SORMENPÄÄT!!!!!!!!!!

timbuska

Olen huomannut kuukauden ajan että sormenpäät puutuu ja tulee tunnottomaksi melkein päivittäin,mistä mahtanee johtua???????????? Onko jollain sama vaiva??????????

7

13939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sormeni

Aika yleistä. Niskat jumissa.
      Käy hierojalla.

• kylmäsormi

vois olla noin?
        mulla sama vika että sormet, keski - nimetön ja pikku, niinku puutuu ajoittain. ja muissa sormissa nivelet on turvoksissa. eipä silti on kyl keskivarpaatkin. kaikenlaisii kokeita on tehty, reumaa ja borrelioosia ym mutta vikaa ei oo työterveyslääkärit löytäneet -nostavat vaan kädet pystyyn että voi voi -mikähän se nyt sitten on vialla. kukaan ei oo edes ehdottanu että vika vois olla jumittuneessa niskassa. ja minähän kyllä tiedän että jumissa on.
        oisko sulla antaa neuvoa minkä sortin hierojaan kannattais ottaa yhteyttä? ku oon kuullu että niitä on niin monenlaisia, hermoratahierojia ja mitä kaikkii.

• samaa täällä
        kylmäsormi kirjoitti:

vois olla noin?
        mulla sama vika että sormet, keski - nimetön ja pikku, niinku puutuu ajoittain. ja muissa sormissa nivelet on turvoksissa. eipä silti on kyl keskivarpaatkin. kaikenlaisii kokeita on tehty, reumaa ja borrelioosia ym mutta vikaa ei oo työterveyslääkärit löytäneet -nostavat vaan kädet pystyyn että voi voi -mikähän se nyt sitten on vialla. kukaan ei oo edes ehdottanu että vika vois olla jumittuneessa niskassa. ja minähän kyllä tiedän että jumissa on.
        oisko sulla antaa neuvoa minkä sortin hierojaan kannattais ottaa yhteyttä? ku oon kuullu että niitä on niin monenlaisia, hermoratahierojia ja mitä kaikkii.

Kyllä.Sama juttu täällä.Joskus,vaikka autoa ajaessa,toisesta kädestä saattaa tulla muutaman sormen päät ihan totaalisen valkoisiksi.Tulee ihan puutuneiksi ja tunnottomiksi.Joskus sitten nipistelen ja naputtelen niitä hetken aikaa niin alkaa taas väri palautua ja veri kiertää.
        Olen käynyt fysikaalisessa hieronnassa migreenioireiden,näköhäiriöiden takia ,jotka johtuvat niskojen jumiutumisesta.Verenkiertohäiriöt sormissa johtuu kuulemma samoista syistä.

• syytä itteäs
        kylmäsormi kirjoitti:

vois olla noin?

enemmän siitä vaivasta. Tosiasia nimittäin on, että niskajumi voi aiheuttaa myös oireita sormiin nimenomaan puutumisena. Älä nyt heti teilaa kaikkea ja pistä pilkaks, itsehän et kertonut heti alkuunsa koko stoorias, ehkä silloin ei olis ehdotettu hierontaa! Yleensä kyllä ihan tavallinen niska-hartiahieronta auttaa, jos kyseessä on niskajumi eli jännitystila lihaksissa.

Jos olet kerran kierroksen lääkärissä tehnyt eikä tämä niin tiedä mikä vaivaa, mistä luulet että me tiedettäis - tämä sulle ihan vaan velan maksuna, vaikka en olekaan tuo joka sulle niistä niskoista ekaks aloitti........

• mahollisesti

Jos ei lihakset ole jumissa, voi joku hermo olla pinteessä. Mikäli tulee kipeeksi ja herättää öisin ravistelemaan, kannattaa mennä lääkäriin. Vaiva todetaan hermoratatutkimuksella ja pahaksi päässyt hoidetaan leikkauksella. TK- lääkärit tuntee asian huonosti, vaikka se on tosi yleistä. Googlaa "rannekanavaoireyhtymä", tietoa löytyy. Tosin pinne voi olla muuallakin kuin ranteessa, mut se on kaikista tavallisin.

• vieras 98

mulla tuli tänään silleen et käsi meni tai siis sormet meni välillä tunnnottomaks ja en erottanu kirjaimia toisistaan ja en oikee pystynyr lukemaan välillä helpotti ja välillä tuli takaisin iskä on ollut vanha lääkäri ja se sano et syynä on tode kasvu kun kasvan nopeasti söin semmosia grillimaustettuja sipsejä ja niistä tuli sormet puutuneiksi ja alko pyörryttää mu meijän suvussa on kuulemma tämmöstä liikkeellä

• Anonyymi

Jos ei näe lukea kunnolla niin voisi viitata niskajumiin/migreeniin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      156
      6849
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      31
      3986
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      110
      1938
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      61
      1876
    5. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      191
      1438
    6. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1436
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1081
    8. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    9. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      13
      974
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      947
    Aihe