Minulla todettiin tänään sydämen ultraäänessä reikä sydämessä. Ensi viikolla on vuorossa lisätutkimuksia. Minulla on ollut pitkään rytmihäiriötutkimuksia ja ultraääni tehtiin myös n. 10 v. sitten, jolloin todettiin vain minimaalisen pientä vuotoa.
Osaako kukaan sanoa millainen leikkaus sydämessä olevan reijän kiinniompelemisleikkaus on? Onko leikkaus vaarallinen ja kestääkö toipuminen pitkään? Vaikuttaako kiinniommeltu reikä eliniän ennusteeseen eli onko myöhemmällä iällä odotettavissa ongelmia sen suhteen?
Olen 25 v. nainen, muuten hyväkuntoinen.
Reikä sydämessä
2
7006
Vastaukset
- sydänsairas
moi.olen sinua vanhempi nainen,minulla on synnynnäinen vika eli reikä kammioiden seinämässä sitä ei oo koskaan edes ajateltu leikata.koska oikovirtaus niin vähäinen.mulla on todella paljon lisälyöntejä.lääkärit sanovat vaikka reikä tukittaisiin lisärit ei silti luultavasti loppuisi.lisäksi minulla vuotaa aortta-sekä mitraali eli hiippaläppä.nyt minulla on rytmivalvuri se asennettiin 25.9.-09 siihen on tullut jo monta sarjaa eli pyrähdyksiä osa on eteislisäreitä ja osa kämmioperäisiä ja paljon yksittäisiä lisälyöntejä.valvuria pidetään joulukuulle asti.ps.ehdotin myöskin leikkausta mut lääkärit sano että riski on liian suuri.
- reikäsydän
Moro. Minulla oli synnynnäinen reikä vasemmen ja oikean kammion välissä, siitä reiästä "valui" aina osa verestä (25%) takaisin vasempaan kammioon, reikä paikattiin vuonna 1993 Kuopiossa leikkaus onnistui hyvin ja potilas elää vieläkin. Leikkauksen kesto oli n. 4 tuntia josta sydän oli pysäyksissä n. 25 min.
Rohkeasti vaan leikkaukseen, ikävintä oli herääminen, keuhkone päällä ja suu kuiva kuin saharan autiomaa.
Seuraavana päivänä kävelemään ja siitä se toipuminen alkaa, kolmeen kuukauteen et saa nostaa maitopurkkia painavampaa mutta minä olin jo reilun kuukauden päästä portsarihommissa.
Tsemppiä terveisin Pekko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️871853Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1471312YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä681141- 651002
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan82931Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli86858Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.128840Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029836Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47827- 57810