Moi!
Saisin yhdeltä huoltamolta sellaista bensaa, jossa on noin 10% dieseliä seassa.
Uskallnko kokeilla sitä bensa mersuuni?
Meseni on vanha 200 vm-87.
Mitä se aiheuttaa koneelle?
Joku sanoi, että voi käyttää ihan normaalisti.
Bensa-Diesel seos
2
562
Vastaukset
- käyttää
Dieselosuus ei höyrysty vaan menee nestesumuna palotilaan. Huuhtelee sylinterin seinämiä ja menee männänrenkaiden ohi moottoriöljyyn. Jo pari % dieseliä bensan seassa on pahasta moottorille ja öljylle. Jos näin kävisi vaikka vahingossa, on sekä polttoaine että moottoriöljy vaihdettava.
10 % dieseliä alentaa oktaanilukua selvästi, koska dieselin oktaaniluku on lähempänä nollaa kuin 95:ttä. Liian matala oktaaniluku voi aiheuttaa pahan moottorivaurion (mäntä puhki).
Tuollainen seos kuuluu ongelmajätteenä Ekokemille. Ei edes lämmityspolttoöljyn sekaan, koska bensa aiheuttaa sillä puolella räjähdysvaaran.- *Make*
Jotenkin tuntuu, että ei diesel ole enää dieseliä. ja bensa ei ihan bensaa tämän seoksen jälkeen.
Joten eihän se diesel siinä seoksessa pysy siellä niinkuin hiekka.
Joten se palaa siinä niinkuin nyt seos palaa...
Miten palaa siitä on kyse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965