Tämän päivän TS:n yleisönosastossa vastasynnyttänyt äiti kehuu vuolaasti TYKSissäö saamaansa kohtelua.
Mutta eikös vaan totea, että aitoa turkulaisuutta TYKS ei lisää perinteisesti Heidekkenillä synyneeseen perheeseemme.
Tässä taas paljastuu turkulaisen tyhmyys, he luulevat heidekkenin tehneen heistä jotenkin muita parempia. Onneksi Heidekken on katoavaa kansanperinnettä ja aika vähitellen korjaa nämä siellä syntyneet
itseään parempina pitävät turkulaiset.
Tyhmyyden tyyssija
23
613
Vastaukset
- turkkusemm
saksalaista verta,,, heideken...
- Ihaa-aa
Jaahas, sitä on taas joku aasi käynyt rakentamassa sillan ruotsalaissyntyisen synnytyslääkärin perustaman yksityisen synnytyssairaalan, saksalaisuuden ja uskonnon välille. Saksalaisuudella viitaten ilmeisimmin polittiikkaan. Toisin sanoen tämä kansan kynttilä sotkee uskonnon, politiikan, lääketieteen ja faktan iloiseksi sekalmelskaksi palvelemaan hänen omia luulojaan.
- jalorotuisia
Ihaa-aa kirjoitti:
Jaahas, sitä on taas joku aasi käynyt rakentamassa sillan ruotsalaissyntyisen synnytyslääkärin perustaman yksityisen synnytyssairaalan, saksalaisuuden ja uskonnon välille. Saksalaisuudella viitaten ilmeisimmin polittiikkaan. Toisin sanoen tämä kansan kynttilä sotkee uskonnon, politiikan, lääketieteen ja faktan iloiseksi sekalmelskaksi palvelemaan hänen omia luulojaan.
... on selvää, että heidekkeniläiset ovat ainoita aitoja turkulaisia ja paljon parempia kuin muut. Pikkasen vaan kyllä tyhmiä. Onneksi aika tekee tehtävänsä, että niistä joskus päästäisiin.
- -TSS-
Tuo heidekkenilaisuus on jokin urbaani legenda sillä en ole koskaan elävässä elämässä kuullut kenenkään väittävän olevansa jotenkin enemmän turkulainen heidekkenin vuoksi.
- hauskaa;-)
olen joutunut kuuntelemaan turkkulaisen kehuja heidekkeenissä syntyneenä;-))
- dingelidongeli
hauskaa;-) kirjoitti:
olen joutunut kuuntelemaan turkkulaisen kehuja heidekkeenissä syntyneenä;-))
Eikös Heidekkenissä syntyminen tänä päivänä tarkoita sitä, että ihminen on vähintään 60 vuotias?
- Heidekenilöinen
dingelidongeli kirjoitti:
Eikös Heidekkenissä syntyminen tänä päivänä tarkoita sitä, että ihminen on vähintään 60 vuotias?
Ei todellakaan tarkoita. Synnytyssairaalan tointa loppui 1995 eli viimeisimät Heidekenillä syntyneet ovat vuonna 2009 14v ikäisiä.
Mitä tulee Heidekenilä syntyneiden paremmuuteen, niin se on puppua. Ainoa mikä tuossa on mainittavaa on, että Heidekenille synnyttämään pääseminen koettiin etuoikeutena siksi, että se oli pieni kodikas synnytyksiin erikoistunut yksikkö.
Heidekenin poulustajat puhuivat Heidekenin puolesta siksi, että he halusivat tarjota kaikille synnyttäville äideille sen erityiskohtelun ja erityisosaamisen jonka sai vain Heidekenillä. - tyhmää
Heidekenilöinen kirjoitti:
Ei todellakaan tarkoita. Synnytyssairaalan tointa loppui 1995 eli viimeisimät Heidekenillä syntyneet ovat vuonna 2009 14v ikäisiä.
Mitä tulee Heidekenilä syntyneiden paremmuuteen, niin se on puppua. Ainoa mikä tuossa on mainittavaa on, että Heidekenille synnyttämään pääseminen koettiin etuoikeutena siksi, että se oli pieni kodikas synnytyksiin erikoistunut yksikkö.
Heidekenin poulustajat puhuivat Heidekenin puolesta siksi, että he halusivat tarjota kaikille synnyttäville äideille sen erityiskohtelun ja erityisosaamisen jonka sai vain Heidekenillä.kyllä monet turkukaiset korostavat syntyneensä heidekkenillä ja olevansa siten ainoita oikeita alkuperäisiä turkulaisia. Eli alemmudentunnosta kärsiviä reppanoita.
- niin väittää
Näin sanoo aloittaja-äitikin: "aitoa turkulaisuutta TYKS ei lisää perinteisesti Heidekkenillä syntyneeseen perheeseemme." - Mitäs tämä sitten on? Aitoa turkulaisuutta eli suurta tyhmyyttä, jollaista ei muualta Suomessa tapaa.
- Vanhemman vastuu
tyhmää kirjoitti:
kyllä monet turkukaiset korostavat syntyneensä heidekkenillä ja olevansa siten ainoita oikeita alkuperäisiä turkulaisia. Eli alemmudentunnosta kärsiviä reppanoita.
Pitää paikkansa, että monet turkulaiset korostavat syntyneensä Heidekenillä, mutta se, että sillä tarkoittaisivat olevansa ainoita oikeita alkuperäisiä turkulaisia on sinun omaa kuvitelmaasi. Taidat itse kärsiä alemmuuden tunnosta.
Se mitä Heidekenillä syntymisellä halutaan kertoa on arvostusta korkeatasoista erikoissairaalaa kohtaan. Minä olen syntynyt TYKS:ssä ja olen saanut hyvää hoitoa, mutta olin silti aikanaan onnellinen kun lapseni sai syntyä Heidekenillä. En tarkoita, että olisin epäillyt hänen saavan huonoa hoitoa TYKS:ssä, mutta tiesin varmuudella hänen saavan Heidekenillä parasta mahdollista hoitoa.
Minä en ollut onnellinen siitä, että lapseni olisi parempi turkulainen vaan siitä, että minulle kaikkein rakkain silmäteräni saisi varmasti parhaan mahdollisen alun elämälleen.
- Heinekken
ne vasta itseään parempina pitävätkin. Heistä monet kun kehuvat syntyneensä Heinekkenillä!
- ME TURKULAISET
Heidekkenillä syntyneet on enemmän Turkulaisia. Tyks on Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin erityis/opetussairaala.
Eli kaikenlaiset syrjäkyläläiset tulee sinne kans synnyttämään.
Turkulaisuus itsessään on erityisarvo, muuallahan on vaa kopioita turun aloittamasta Suomen historiasta.
Kyllähän niitä muuallakin kasvaneita voidaan ottaa turkulaiseks, kuhan vaan oppivat hyvät tavat ensin.
Kolme sukupolvea Turkulaisuutta takka Laadun.- show wat
Voi,Äiti-maa..mitä helvetin väliä sillä on missä on syntynyt???Itse en edes muista kuin kaupungin hämeessä ja ei mitään väliä..
- vihje
show wat kirjoitti:
Voi,Äiti-maa..mitä helvetin väliä sillä on missä on syntynyt???Itse en edes muista kuin kaupungin hämeessä ja ei mitään väliä..
käsijarru päällä ja sitä et ole vieläkään huomannut vapauttaa.
- osaa kirjoittaa
...Turkulaisia....turun... vaa....Turkulaisuutta.... takka Laadun.... - isot ja pienet kirjaimet täysin sekaisin
- Tsäpädääää
Ettekö todellakaan tajua että jutut Heidekenillä syntymisestä on pelkkää läppää jota turkulaiset lämpimikseen heittelee. Ja täysurpo pitää olla että ottaa sen tosissaan, tällä tarkoitaan sekä turkulaisia että ei-turkulaisia...
Heidekenillä syntynyt tarkoittaa lähinnä vaan sitä että on yleensä syntynyt Turussa. Vielä 60-luvulla suurinpiirtein kaikki synnytykset (Turussa) hoidettiin Heidekenillä.
Siis vetäkääs pipoa vähän löysemmälle.... - heitekken
Tsäpädääää kirjoitti:
Ettekö todellakaan tajua että jutut Heidekenillä syntymisestä on pelkkää läppää jota turkulaiset lämpimikseen heittelee. Ja täysurpo pitää olla että ottaa sen tosissaan, tällä tarkoitaan sekä turkulaisia että ei-turkulaisia...
Heidekenillä syntynyt tarkoittaa lähinnä vaan sitä että on yleensä syntynyt Turussa. Vielä 60-luvulla suurinpiirtein kaikki synnytykset (Turussa) hoidettiin Heidekenillä.
Siis vetäkääs pipoa vähän löysemmälle....miksi heidekkeniläiset eivätsitten vain kerro syntyneensä Turussa. Ei missään muallakaan sanota syntyneensä esimerkiksi Niuvanniemellä, vaan Kuopiossa. Kyllä heidekkeniläiset ovat sitten tyhmiä, turkulaisista kaikkein tyhmempiä. Luulevat olevansa jotain.... Hävetköön.
- Olenko vai enkö ole
heitekken kirjoitti:
miksi heidekkeniläiset eivätsitten vain kerro syntyneensä Turussa. Ei missään muallakaan sanota syntyneensä esimerkiksi Niuvanniemellä, vaan Kuopiossa. Kyllä heidekkeniläiset ovat sitten tyhmiä, turkulaisista kaikkein tyhmempiä. Luulevat olevansa jotain.... Hävetköön.
On itsestään selvää, että mikäli Heidekenillä syntynyt ei sano syntyneensä Turussa vaan Heidekenillä niin tyhmyys on siihen ainoa syy.
Tämä on TOSI järkimiehen päätelmä! Olkaa te joita hän pitää itseään tyhmempinä ihan hiljaa!
Se on nyt viisasta. - Legelee
heitekken kirjoitti:
miksi heidekkeniläiset eivätsitten vain kerro syntyneensä Turussa. Ei missään muallakaan sanota syntyneensä esimerkiksi Niuvanniemellä, vaan Kuopiossa. Kyllä heidekkeniläiset ovat sitten tyhmiä, turkulaisista kaikkein tyhmempiä. Luulevat olevansa jotain.... Hävetköön.
!miksi heidekkeniläiset eivätsitten vain kerro syntyneensä Turussa"
Siksi koska Turussa on ollut sellainen tapa joka kuvaa sitä että on paljasjalkainen turkulainen. Ei mitään muuta.
Jos se sua noin paljon rassaa niin ei voi mitään. Vaikutat hieman tosikolta joten älä mieti tämmöisiä juttuja.
- synnyttäjäx4
Miten kukaan voi kirjoittaa, että Heidekenillä pieni rakas elämäni silmäterä saa parasta mahdollista hoitoa? Heidekenissä oli ilmeisesti myös teho-osasto ja leikkaussali vai? Mitä jos synnytyksessä olisi tapahtunut jotain dramaattista ja jompikumpi äiti tai vauva tarvitsisi välitöntä teho- tai leikkaushoitoa, nehän olisi jouduttu ambulanssilla siirtämään Heidekeniltä Tyksiin ja siinä matkassa ehtii jo hengenvaarassa oleva kuolla monet kerrat. Hyi olkoon, onneksi itse sain synnyttää TYKSissä, eipä tulisi mieleenkään vaaraantaa omaa tai lapsen elämää jossain rupusessa pikku "sairaalassa". Mutta tämä on vain mielipiteeni, mitä isompi sairaala sen laajempi osaaminen ja sitä varmemmin sairaalasta löytyy kaikki mahdollinen tietotaito ja tekniikka mitä hengenhädässä tarvitaan ihmishegen pelastamiseksi.
- Seikolla!
Brahenkadun kulmauksessa oleva Seiko oli ainoa oikea paikka synnyttää oikeita vaikutusvaltaisia turkulaisia - sellaisia kuin minä. Vain köyhiin oloihin synnytettiin kunnallisessa laitoksessa Heidekenillä! Yksikään itseään kunnioittava turkulainen vaikuttaja ei tunnusta tulleensa synnytetyksi kunnan kustannnuksella!
- siitäkö johtuu?
Seikolla! kirjoitti:
Brahenkadun kulmauksessa oleva Seiko oli ainoa oikea paikka synnyttää oikeita vaikutusvaltaisia turkulaisia - sellaisia kuin minä. Vain köyhiin oloihin synnytettiin kunnallisessa laitoksessa Heidekenillä! Yksikään itseään kunnioittava turkulainen vaikuttaja ei tunnusta tulleensa synnytetyksi kunnan kustannnuksella!
- siitäkö heidekkeniläisten alemmuuden tunto ja itsensä korostamisen tarve johtuukin. En ole milloinkaan kuullut seikolaisten kehuvan sen kummemmin syntymäpaikkaansa eli ovat ilmeisen normaaleja ihmisiä.
- Turuturuus
siitäkö johtuu? kirjoitti:
- siitäkö heidekkeniläisten alemmuuden tunto ja itsensä korostamisen tarve johtuukin. En ole milloinkaan kuullut seikolaisten kehuvan sen kummemmin syntymäpaikkaansa eli ovat ilmeisen normaaleja ihmisiä.
Et näköjään ymmärrä läppää ollenkaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850