Kuka teistä muistaa legendaarisen

kiki--- ?

,,,,,,,,MÄEN MAKKARAN ?

Olin töissä siellä ka asuin siinä pihapiirissä olevassa puutalossa jossa oli joskus kovat bileet 1

44

5921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaltevakaltsu

      vähä enempi tietoo?

      en muista kun Pekan Piirakan :D

      • hilimakäkkä

        siis ne siellä ortodoksikirkon alapuolel?


      • kiki----------
        hilimakäkkä kirjoitti:

        siis ne siellä ortodoksikirkon alapuolel?

        MAKKARATEHDAS ja iloinen 70 luku !


      • ninnuska77
        kiki---------- kirjoitti:

        MAKKARATEHDAS ja iloinen 70 luku !

        noh en oo 70 luvulla ollu hillumas,mut niitä kämppiähän käytettiin 90 luvulla treenikämppinä plus asui eräs läheinen henkilö sielä... :)==)


      • Anonyymi

        Voe pekan piirakat ne parhaat ol!


    • selkiölläpäin

      Joo, sehän lopetti toiminnan 80-90 luvun vaiheessa. Olikohan nimeltään mäenpään makkara? Jotain siihen suuntaan.,,,

      Muistan sen kun joku oli heittänyt sinne metsikköön siansorkkia...

      • ilmanvaihtokanavia

        Mattilan Makkara vanhalla Mikkelintiellä.

        Nykyisin tiloissa toimii Pieksämäen Kanavatarvike Oy.


      • Masan veli Jussi
        ilmanvaihtokanavia kirjoitti:

        Mattilan Makkara vanhalla Mikkelintiellä.

        Nykyisin tiloissa toimii Pieksämäen Kanavatarvike Oy.

        morjestamassa velipoikaa joka asui siinä MÄEN MAKKARAN pihapiirissä 2 kerr. puutalossa jossa nautittiin joita kuita ja siirrtyttin keskustaan sellaiseen kapakaan johon mentiin ikään kuin maan alle ! Mikähän sen paikan nimi oli ? sen omisti joku mies jonka nimeä en enää muista !


      • muistoja siitä
        ilmanvaihtokanavia kirjoitti:

        Mattilan Makkara vanhalla Mikkelintiellä.

        Nykyisin tiloissa toimii Pieksämäen Kanavatarvike Oy.

        oli nimeltään Mäen Makkara Oy. Muutti Joroistentieltä muistaakseni 1961. Silloin valmistui tämä uusi. Oli myös 2 asuntoa, toisessa asuimme me. Isäni kun oli toinen omistaja. Olin sitten viitisen vuotta konttorissa töissä. Vuoden 1973 jälkeen en enää ollut ja se kai meni konkurssiin. Isäni oli kuollut jo paljon aikaisemmin. Sen jälkeen kai siihen tuli tuo Mattilan Makkara, en oikein tuon ajan jälkeisestä vaiheista tiedä. Mutta mitä puurakennusta oikein tarkoitatte? Siinä yläpuolella oli puurakennus, jonka tietääkseni omisti Vihavainen.Edellisenä (2008) kesänä kävin siellä kävelemässä, ei ollut sitä puutaloa ja itse tehdasrakennuskin oli rempallaan.


      • Maakuntien Mies
        ilmanvaihtokanavia kirjoitti:

        Mattilan Makkara vanhalla Mikkelintiellä.

        Nykyisin tiloissa toimii Pieksämäen Kanavatarvike Oy.

        Kanavatarvike toimii vanhassa kaljavarastossa entisen Keinosiemennyksen autokorjaamon vastapäätä...


      • jiohannes
        Maakuntien Mies kirjoitti:

        Kanavatarvike toimii vanhassa kaljavarastossa entisen Keinosiemennyksen autokorjaamon vastapäätä...

        ----TEHDASKIINTIÖN TONTILLA jossa asui mm veljeni joka toimi ko firmassa lihanleikkaajana !

        elettiin vuotta 1975

        Veljeni sai lopputilin ( juopottelu ) jo 70-luvun lopulla ja muutti pois kotikaupunkiinsa !


      • Ex.Pmäkeläinen
        Masan veli Jussi kirjoitti:

        morjestamassa velipoikaa joka asui siinä MÄEN MAKKARAN pihapiirissä 2 kerr. puutalossa jossa nautittiin joita kuita ja siirrtyttin keskustaan sellaiseen kapakaan johon mentiin ikään kuin maan alle ! Mikähän sen paikan nimi oli ? sen omisti joku mies jonka nimeä en enää muista !

        Joo se rafla entisen Kinolinnan vastapäätä,jos rappusilla istuis niin hieman vasemmalle päin.Itsekkin siellä nuorena 80 luvulla muutaman tuopin kävin sillointällöin ottamassa.Paikka oli varsinaisesti asiakaskunnaltaan jo hieman vanhempaa väkeä varten, mutta jollain tavoin viihtyisä.Sinne aina silloin tällöin kavereiden kanssa pistäydyttiin, vaikka ei sieltä juuri tainnut muistaakseni piparia saadakaan,tai edes kehdannut yrittääkään, vanhempaa daamia tarjolla nääs.Eihän sellaisia paikkoja edes enää ole, Pieksämäkeläisyyttä parhaimmillaan, hitto nimeä en kyllä nyt muista.Oilisiko ollut Pata ässä tai Pata Rouva.


      • Krapulapussi
        Ex.Pmäkeläinen kirjoitti:

        Joo se rafla entisen Kinolinnan vastapäätä,jos rappusilla istuis niin hieman vasemmalle päin.Itsekkin siellä nuorena 80 luvulla muutaman tuopin kävin sillointällöin ottamassa.Paikka oli varsinaisesti asiakaskunnaltaan jo hieman vanhempaa väkeä varten, mutta jollain tavoin viihtyisä.Sinne aina silloin tällöin kavereiden kanssa pistäydyttiin, vaikka ei sieltä juuri tainnut muistaakseni piparia saadakaan,tai edes kehdannut yrittääkään, vanhempaa daamia tarjolla nääs.Eihän sellaisia paikkoja edes enää ole, Pieksämäkeläisyyttä parhaimmillaan, hitto nimeä en kyllä nyt muista.Oilisiko ollut Pata ässä tai Pata Rouva.

        Taisipa nimi olla alunperin Amin Krouvi, mutta Montuksi paikkaa sanottiin. Ollut nyt jo muutaman vuoden kiinni. Viimeisinä vuosina asiakkaita ei kovin runsaasti enää käynyt. Taisi olla Montulla parhaat vuodet 70-90-luvuilla. Vanhemmista ajoista en tiedä, kun ei vielä ollut ravintola iässä.


      • Anonyymi
        Krapulapussi kirjoitti:

        Taisipa nimi olla alunperin Amin Krouvi, mutta Montuksi paikkaa sanottiin. Ollut nyt jo muutaman vuoden kiinni. Viimeisinä vuosina asiakkaita ei kovin runsaasti enää käynyt. Taisi olla Montulla parhaat vuodet 70-90-luvuilla. Vanhemmista ajoista en tiedä, kun ei vielä ollut ravintola iässä.

        Voi että ite tornipolulla asuessa kävin yläristin pubilla , ei taida enää sen nimine olla sekään paikka. Eikä sököäkään taida enää olla.


      • Anonyymi
        Krapulapussi kirjoitti:

        Taisipa nimi olla alunperin Amin Krouvi, mutta Montuksi paikkaa sanottiin. Ollut nyt jo muutaman vuoden kiinni. Viimeisinä vuosina asiakkaita ei kovin runsaasti enää käynyt. Taisi olla Montulla parhaat vuodet 70-90-luvuilla. Vanhemmista ajoista en tiedä, kun ei vielä ollut ravintola iässä.

        Moni kuollut joiden kanssa juotu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi että ite tornipolulla asuessa kävin yläristin pubilla , ei taida enää sen nimine olla sekään paikka. Eikä sököäkään taida enää olla.

        Niinpä.


      • Anonyymi
        muistoja siitä kirjoitti:

        oli nimeltään Mäen Makkara Oy. Muutti Joroistentieltä muistaakseni 1961. Silloin valmistui tämä uusi. Oli myös 2 asuntoa, toisessa asuimme me. Isäni kun oli toinen omistaja. Olin sitten viitisen vuotta konttorissa töissä. Vuoden 1973 jälkeen en enää ollut ja se kai meni konkurssiin. Isäni oli kuollut jo paljon aikaisemmin. Sen jälkeen kai siihen tuli tuo Mattilan Makkara, en oikein tuon ajan jälkeisestä vaiheista tiedä. Mutta mitä puurakennusta oikein tarkoitatte? Siinä yläpuolella oli puurakennus, jonka tietääkseni omisti Vihavainen.Edellisenä (2008) kesänä kävin siellä kävelemässä, ei ollut sitä puutaloa ja itse tehdasrakennuskin oli rempallaan.

        Olin töissä kyseisessä tehtaassa vuodesta 1962 kesäkuusta vuoden 1975 helmikuuhun. Omistajina olivat Reino Jormakka ja Voitto Pynnönen. Olin valmistus puolen hommissa ruiskussa (makkaran teossa) sekä loppuvalmistus ( savustus ja kypsennys).


    • Annanpoika
      • Annanpoika

        Kohta filmillä onkin 8:40


      • phoca5

        Upea ajankuva, dokumentiksi muuttunut mainos.


    • tivole

      epäilen on pohjanmaaalta..

      mistä hevoset savonrataa

      tulivat tekee.

    • jeesus

      jees

    • jokkeriz

      Omistaja oli Jormakka ei siinä omistajia ollut muita Mäen Makkara Oy:llä.
      Makkaramestarina oli Mäkinen alansa huippu ja varastoesimiehenä Hämäläinen.

      • Annanpoika

        Sannoko nimi Veikko Itkonen mitään? Olen kuullut arvelun, että yo. filmillä Uikkanen Oy:n kaupassa makkaroita asetteleva Mäen Makkaran edustaja olisi nimeltään Veikko Itkonen.

        http://www.youtube.com/watch?v=RzK7dGU8wRE


      • Anonyymi
        Annanpoika kirjoitti:

        Sannoko nimi Veikko Itkonen mitään? Olen kuullut arvelun, että yo. filmillä Uikkanen Oy:n kaupassa makkaroita asetteleva Mäen Makkaran edustaja olisi nimeltään Veikko Itkonen.

        http://www.youtube.com/watch?v=RzK7dGU8wRE

        Mitäs muuta


    • Anonyymi

      Voi ne pekan piirakan rasvaa tirsuvat lihapiirakat ja entäs joku express bändi. Tais kuolla viinaan joku tyypeistä. Vai tappoko ittensä 1998.

      • Anonyymi

        Joo itsemurha oli sillä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nuo pojat laittoi makkaraansa kaverin suoleen.

    • Anonyymi

      Kyllä muistan. Kaveri asui joskus.

    • Anonyymi

      En muista niistä bileistä mitään🤪

    • Anonyymi

      Ei se Mäenpään makkara nykyisen Kanavatarvikkeen tiloissa toiminut. Kyllä muistan lapsuudestani sen missä Mäen makkara oli. Senkin muistan kun sen tontin laidalla oli sian sorkkia. Tuliko tämä nyt selväs! Häh?

      • Anonyymi

        Eipä tullut!


      • Anonyymi

        Kuka vei porstuasta porkat,sian sorkat😂


      • Anonyymi

        Mäen Makkaran konkurssin jälkeen perustimme siihen Pieksän Makkaran vuosi oli 1977 ja 1982 myimme sen Mattilan veljeksille.


    • Anonyymi

      Voi että niitä aekoja!

    • Anonyymi

      Parasta makkaraa saunan kiukaalle 1950-60 -luvulla.

    • Anonyymi

      Kyllä muistan. Olen joskus muinoin myynyt paljonkin Mäen makkaraa.
      Jotenkin jännä maku, ei hyvää eikä pahaa.Kauppa savossa missä myin noita tuotteita oli ainoa mitä oli tuoreena.

    • Anonyymi

      Minä muistan orkkuirkun ja liepon piirakan.

      • Anonyymi

        Semmosta elämä on.


    • Anonyymi

      Muistan herkulliset pekan piirakat.

      • Anonyymi

        Minä muistan Pekan siskon Muhkeat munkit.


      • Anonyymi

        Kyllä hyviä oli


    • Anonyymi

      Anna Mäki ja Usko Kylmänen tapasivat:

      -Mä en anna!

      - Kyl mä sen usko!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe