Mihin kulutukseen olette päässeet? Itselläni 1.2 pääasiassa maantieajossa (70% maantietä/moottoritietä) talvirenkailla kulutus pyörii siinä 5,2 - 5,5. Ei ole ajotietokonetta, kulutus itse laskettuna. Kuvittelin että alle 5 voisi päästä mutta en ole siinä itse onnistunut. Virallinen yhdistetty on ilmoitettu 5,2 eli aika alakanttiin. Käytän tosin ilmaistointia koko ajan päällä, ehkäpä siinä voisi säästää. Sisäänajo vasta alussa ehkäpä myöhemmin kulutus tippuu. Muita vinkkejä bensan säästöön?
hyndai i20 kulutus
48
7514
Vastaukset
- korso
mutta kulutus näyttäisi olevan vähemmän kuin 1.1 getzissä ja se joi aika hyvin.En tiedä millä bensa autolla pääsee vähemmällä?
- nipponisti
paras vinkki, oli sitten merkki mikä tahansa, älä käytä ilmastointia turhaan, lämmitä moottori lohkolämmittimellä jo 5 asteen lämpötilassa, aja ennakoiden, ja tärkein on se että ajaa vain ne välttämättömät ajot ja hoitaa samalla reissulla useamman asian, niin säästöä syntyy.
- i 20
i 20 1,4 kulutus on käytössämme 6l/100km
- korso
i 20 kirjoitti:
i 20 1,4 kulutus on käytössämme 6l/100km
joissakin merkeissä ne ovat aika samat.Mutta vähälläpä kulkee 1.2.Taidan päätyä siihen,numeroina tehot ainakin riittäisivät.
- tehoa riittää kyllä
korso kirjoitti:
joissakin merkeissä ne ovat aika samat.Mutta vähälläpä kulkee 1.2.Taidan päätyä siihen,numeroina tehot ainakin riittäisivät.
mitä eroa käytännössä 1.2 ja 1.4 moottoreilla on. itse päädyin pienempään koska se on täysin riittävä. Vääntöä löytyy jopa enemmän kuin Getzin moottoreista. Ohitukset onnistuu nopeudesta 80km/h mutta satasen vaudissa ei enää mielellään lähde ohittamaan. 1.4 tuntui jo "urheilulliselta". Vähäälähän tui 1.2 kyllä kulkee.
- nvfir7
tehoa riittää kyllä kirjoitti:
mitä eroa käytännössä 1.2 ja 1.4 moottoreilla on. itse päädyin pienempään koska se on täysin riittävä. Vääntöä löytyy jopa enemmän kuin Getzin moottoreista. Ohitukset onnistuu nopeudesta 80km/h mutta satasen vaudissa ei enää mielellään lähde ohittamaan. 1.4 tuntui jo "urheilulliselta". Vähäälähän tui 1.2 kyllä kulkee.
ohittamista,varsinkin suomen talvessa.Jos se kiihtyy vitosella reippaasti 80.stä sataseen niin silloin se riittää minulle.
- 2.4
nvfir7 kirjoitti:
ohittamista,varsinkin suomen talvessa.Jos se kiihtyy vitosella reippaasti 80.stä sataseen niin silloin se riittää minulle.
Kerro miten se voisi kiihtyä nopeasti 80:sta sataseen noilla tehoilla?
- huupi9
2.4 kirjoitti:
Kerro miten se voisi kiihtyä nopeasti 80:sta sataseen noilla tehoilla?
käyttämällä kierroksia.Olen saanut siten 1.1 60 heppasen getzinkin menemään rekasta ohi turvallisesti.Niin miksi ei sitten tuota 1.2?
- hynny20
1.4 pensa kyseessä.Kulutukseen vaikuttaa oleellisesti pääseekö lähtmään heti kun auton käynnistää.Jos joutuu vaikka laseja rapaamaan ensitöikseen,niin kyllä kulutus äkkiä lisääntyy.Vararenkaan(7,5kg) olen jättänyt kotia.Ihmeen painava tuo vararengas ,vaikka kapeaa mallia onkin.Hyundai i20 moottori on kerrassaan mainio.
- fffggh
Hankikaa nyt jo elämä, "aikuisilla" ihmisillä ei muuta tekemistä kun itkeä jostain kulutuksesta!
- n97h
näin asian ymmärtäisin.Tietenkin satasen vauhdissa melko saman verran.
- Pääsee..
n97h kirjoitti:
näin asian ymmärtäisin.Tietenkin satasen vauhdissa melko saman verran.
1.1 Getsillkin pystyy hyvin pitämään moottoritiellä 120 nopeutta ja vielä ohittamaankin. Poljinta vaan syvemmälle niin Getsi kyllä lähtee terhakkaasti kuutioihinsa nähden.
- i20 harkitseva
Pääsee.. kirjoitti:
1.1 Getsillkin pystyy hyvin pitämään moottoritiellä 120 nopeutta ja vielä ohittamaankin. Poljinta vaan syvemmälle niin Getsi kyllä lähtee terhakkaasti kuutioihinsa nähden.
Vanhaan ketju eloon.
Aika hiljaiseksi aikoinaan jäi tähän ilmoitetut kulutuslukemat.
Harkinnassa vakaasti 78hv i20, eli 1,2l kone, ei facelift malli, noita kun alkaa näköjään saamaan aika edullisesti.
Kiinnostaa erityisesti sekalainen kulutus.
Maantiekulutus kun on aika helppo saada aika alas.
Itsekin ajoin nykyiselläni corolla 1,6l vm1999 kesälomalla 6,1l /100km, mutta nyt pakkasilla vie yli 9l sekalaisessa ajossa, vaikka aina piuhasta lähtee. - ernesti11
i20 harkitseva kirjoitti:
Vanhaan ketju eloon.
Aika hiljaiseksi aikoinaan jäi tähän ilmoitetut kulutuslukemat.
Harkinnassa vakaasti 78hv i20, eli 1,2l kone, ei facelift malli, noita kun alkaa näköjään saamaan aika edullisesti.
Kiinnostaa erityisesti sekalainen kulutus.
Maantiekulutus kun on aika helppo saada aika alas.
Itsekin ajoin nykyiselläni corolla 1,6l vm1999 kesälomalla 6,1l /100km, mutta nyt pakkasilla vie yli 9l sekalaisessa ajossa, vaikka aina piuhasta lähtee.1,4 moottorilla selviää 4,7 l/100 km maantieajossa , sillä varauksella , että ajaa n.80 km kesärenkailla , talvella menee n. 5,2 . niin vm.-11. Tuo edellyttää ennakointia ei turhia kiihdytyksiä .
- Höpö
ernesti11 kirjoitti:
1,4 moottorilla selviää 4,7 l/100 km maantieajossa , sillä varauksella , että ajaa n.80 km kesärenkailla , talvella menee n. 5,2 . niin vm.-11. Tuo edellyttää ennakointia ei turhia kiihdytyksiä .
Höpöhöpö.
- i20isti
Tuommoiset alle 5 litran kulutukset 1.2 i20:llä on ihan huuhaata normaaliajossa, kun liikutaan muun liikenteen rytmin mukana. Tähänastinen kulutus on pyörinyt 6.5-7 l satasella. Ja nopeuden nosto jonnekin 110 tietämille lisää kulutusta vielä litralla. Väittäisin, että tuo Corolla kulkee maantieajossa vähemmällä kuin i20.
- i20 harkitseva
Edelleen vanhaa ketjua eloon.
Kävin koeajamassa vm 2011 vähän ajettua i20 stä.
Ihan ok vaikutti.
Ainoa mikä vaikeuttaa ostopäätöksen tekemistä on nuo kulutuslukemat.
Eli niitä lisää, ja mieluiten kaupunki ja yhdistettyä kulutusta.
Itselläni tulee kilsoja n.20tkm per vuosi, joista n.15tkm on yhdistettyä, loput rauhallista maantietä.
Kiitosta vaan. - i20 harkitseva
i20 harkitseva kirjoitti:
Edelleen vanhaa ketjua eloon.
Kävin koeajamassa vm 2011 vähän ajettua i20 stä.
Ihan ok vaikutti.
Ainoa mikä vaikeuttaa ostopäätöksen tekemistä on nuo kulutuslukemat.
Eli niitä lisää, ja mieluiten kaupunki ja yhdistettyä kulutusta.
Itselläni tulee kilsoja n.20tkm per vuosi, joista n.15tkm on yhdistettyä, loput rauhallista maantietä.
Kiitosta vaan.Jep, kyllä nyt vaihtamatta jäi, kävin koeajamassa uudelleen samanlaisen, olihan se hiukan hidas kun vertaa tuohon nykyiseen autooni.
Lähinnä tuo kiihtyvyys siis.
Täytyy katella, esim josko tulisi joku hyvä tuo uudemmalla tekniikalla vastaan. - Auris 1.6
Minun 1.6 L Auris 07 automaatti kuluttaa ilmastointi päällä maantie ajossa 5,87L/100 ja sekalaisessa ajossa noin 6,6-7L/100 ja kaupunki ajoa en ole niin tarkkaan mitannut, mutta uskoisin sen olevan siinä 8L/100 hujakoissa!
9T km keskikulutus on 6,6L/100km ja nämä on ihan oikeita kulutuksia tankkaus.com sivustolla ! - Höpö
Nämä ovat lähempänä realistisia lukuja.
- Hyndai i20
Mulla ollut 2kk nyt kulutus ajotietokoneen mukaan 6.4. L/100km mootttori 1.4 ja ajo tosi varovaista.
- Joku vaan
Kulutus riippuu paljon renkaistakin. Hankookeilla pääsin 2-litraisella i30 bensapelillä n. 7 litralla satasella, mutta kun alle tuli nopean ajon Michelinit, kulus on 7,5 l/100 km. Nuo renkaat otin, kun en muita Michelinejä enää saanut. Hyvät ovat epätasaisella tielläkin.
- 654321
Joku vaan kirjoitti:
Kulutus riippuu paljon renkaistakin. Hankookeilla pääsin 2-litraisella i30 bensapelillä n. 7 litralla satasella, mutta kun alle tuli nopean ajon Michelinit, kulus on 7,5 l/100 km. Nuo renkaat otin, kun en muita Michelinejä enää saanut. Hyvät ovat epätasaisella tielläkin.
Meillä on uusi I20 (2014), 1,2l bensa. Kolme kertaa on tankattu. Kulutus on ollut 5,8 , 6,3 ja 6,9l/100km (laskettu tankatusta bensasta). Toi viimeisin melkein 7l tuntuu aika isolta kun noin puolet on ollut maantieajoa eikä pakkasiakaan vielä. Ilmastointi ollut pois päältä, alla alkuperäiset Dunlopin renkaat. Toivottavasti lukemat pienenevät sisäänajon jälkeen (näin ainakin perustelivat Hyundailla korkeaa kulutusta)? Rupee oleen kulutus vaan isompi kuin tähän vaihdetussa 13 vuotta vanhassa farmari Focuksessa (ja oletin että kulutus tippuu reilusti kun Hyundai sentään mainostaa alle 5l lukemia).
- Auris 1.6
654321 kirjoitti:
Meillä on uusi I20 (2014), 1,2l bensa. Kolme kertaa on tankattu. Kulutus on ollut 5,8 , 6,3 ja 6,9l/100km (laskettu tankatusta bensasta). Toi viimeisin melkein 7l tuntuu aika isolta kun noin puolet on ollut maantieajoa eikä pakkasiakaan vielä. Ilmastointi ollut pois päältä, alla alkuperäiset Dunlopin renkaat. Toivottavasti lukemat pienenevät sisäänajon jälkeen (näin ainakin perustelivat Hyundailla korkeaa kulutusta)? Rupee oleen kulutus vaan isompi kuin tähän vaihdetussa 13 vuotta vanhassa farmari Focuksessa (ja oletin että kulutus tippuu reilusti kun Hyundai sentään mainostaa alle 5l lukemia).
Toivottavasti lukemat pienenevät sisäänajon jälkeen (näin ainakin perustelivat Hyundailla korkeaa kulutusta)
Kaikkea paskaa ne ihmisille viittivät syöttääkin ja kaikkea ihmiset uskoo!!!!! - Auris 1.6
Auris 1.6 kirjoitti:
Toivottavasti lukemat pienenevät sisäänajon jälkeen (näin ainakin perustelivat Hyundailla korkeaa kulutusta)
Kaikkea paskaa ne ihmisille viittivät syöttääkin ja kaikkea ihmiset uskoo!!!!!Ihan samalla tavalla VW myyjät kusetta sanomalla ,että kyllä öljyn kulutus tippuu sitten ,kun moottori on sisään ajettu ja paskanmarjat jos kone syö uutena öljyä se syö sitä varmasti jatkossakin ja eikä se ainakaan pienene auton vanhetessa!
- k..
Pitemmän aikavälin tankkauksista laskettu lukema 5,49 litraa / 100km. 2012 mallinen 1,2 bensa. Ajotyyli sellainen tavallisen rauhallinen ja ennakoiva, mutta ei mitenkään erityisesti pihistelyä tavoitteleva. Alkuperäisen kaltaiset Kumho-renkaat.
- Kirveen silemä
Ensimmäinen 5tuhatta 1,2sella bensalla nautiskellen ja nuukailen 5,2litraa/100lle kämmälle,
- tyytyväinenmies
Kirveen silemä kirjoitti:
Ensimmäinen 5tuhatta 1,2sella bensalla nautiskellen ja nuukailen 5,2litraa/100lle kämmälle,
I40 1.6 bensa. 80kmh nopeudella 5.6-5.8l, 100kmh nopeudella 5.9-6.2l. Nämä lukemat on auton tietokoneen ilmoittamia ja mitattu moneen kertaan noin 100km lenkin ajalta vakionopeussäädin päällä. 120kmh kulutus onkin jo 6.6-6.9l.
- Auris 1.6
tyytyväinenmies kirjoitti:
I40 1.6 bensa. 80kmh nopeudella 5.6-5.8l, 100kmh nopeudella 5.9-6.2l. Nämä lukemat on auton tietokoneen ilmoittamia ja mitattu moneen kertaan noin 100km lenkin ajalta vakionopeussäädin päällä. 120kmh kulutus onkin jo 6.6-6.9l.
Ajotietokoneen lukemiin voi huoletta lisätä 0,2-0,4L /100km tuskin ne oikein näyttää!
Tarkimmat kulutukset saa kun pitää kunnolla kirjaa eikä tuijota ajotietokoneen näyttöä ne on aina turhan optimistisia lukemia! - giglaavakatti
Auris 1.6 kirjoitti:
Ajotietokoneen lukemiin voi huoletta lisätä 0,2-0,4L /100km tuskin ne oikein näyttää!
Tarkimmat kulutukset saa kun pitää kunnolla kirjaa eikä tuijota ajotietokoneen näyttöä ne on aina turhan optimistisia lukemia!Mitä helvetinkään merkitystä on jos mittari näyttäisi pari desiä väärin??? Valittu ajotapa säästää tai hukkaa litroja joten sieltä se säästö halutessa löytyy.
- Kevytkenkäinen
Viime viikolla kävin koeajamassa i20:n (1.2l kone, 84 heppaa), tunnin lenkki. Sen havaitsin, että erittäin herkästi hetkellinen kulutus kyllä nousee reippaasti yli 10:n kun vähänkin kiihdyttää tai tulee ylämäkeä. Mun lenkki sisälsi sekä moottoritietä että mutkittelevampaa kylätietä (ei kaupunkiajoa). Vauhti enimmillään tuollaista 110 km/h, keskikulutukseksi jäi jotain vähän päälle 6 (laskeva trendi koko ajan). Lenkille lähtiessä oli muistaakseni näytössä 6.5 tai 6.7, mistä siis lukema pikkuhiljaa putosi. Koska kyseessä liikkeen esittelyauto, niin en lopulta tiedä miltä matkalta/ajalta tuo keskikulutus lasketaan. Ennakoiva ja hötkyilemätön ajotyyli lienee todella tarpeen ja satasen vauhdissa sai kyllä ajaa todella tasaisesti, että hetkellinen näyttö pysyi jossakin 5 tienoille - näyttö on muuten minusta turhan karkea.
No ei se mitään - mukava pelihän tuo oli, joten laitettiin tilaukseen! Kulutuksia pääsee mittailemaan joskus joulukuussa ... Joku 5.5 l/100km olisi mulla tavoite pitkillä reissuilla kun ajelee nopeusrajoituksien mukaan 10 km/h.- 654321
Jatketaan vielä kulutuksesta (pari viestiä ylempää). Kyseessä siis uusi 1,2 I20. Kulutukset oli 5.8, 6.3, 6.9 ja 9.3l/100km (laskettu tankatusta bensasta). Kulutus siis nousi koko ajan ja viimeinen 9,3l oli jo aika iso lukema (ajo pääasiassa 30km työmatka-ajoa). Sitten tehtiin vapaaehtoinen öljynvaihtohuolto (ajettu vajaa 2000km) ja kulutukset tippui taas 5,8l/100km. Olikohan tehtaan öljy aivan kuraa (oli kyllä myös laitettu aika paljon kun kylmänäkin oli reilusti yli max-viivan - toivottavasti ei hajottanut mitään, kun ohjekirjassa varoitetaan täyttämästä liikaa öljyä).
Seurataan josko pysyisi alle kuuden litran jatkossakin. - Kevytkenkäinen
654321 kirjoitti:
Jatketaan vielä kulutuksesta (pari viestiä ylempää). Kyseessä siis uusi 1,2 I20. Kulutukset oli 5.8, 6.3, 6.9 ja 9.3l/100km (laskettu tankatusta bensasta). Kulutus siis nousi koko ajan ja viimeinen 9,3l oli jo aika iso lukema (ajo pääasiassa 30km työmatka-ajoa). Sitten tehtiin vapaaehtoinen öljynvaihtohuolto (ajettu vajaa 2000km) ja kulutukset tippui taas 5,8l/100km. Olikohan tehtaan öljy aivan kuraa (oli kyllä myös laitettu aika paljon kun kylmänäkin oli reilusti yli max-viivan - toivottavasti ei hajottanut mitään, kun ohjekirjassa varoitetaan täyttämästä liikaa öljyä).
Seurataan josko pysyisi alle kuuden litran jatkossakin.Vajaat tuhat kilsaa nyt ajettu uudella i20:llä ja tankattu kahdesti.
Ekalla täydellä tankilla pääsin 627km ja tankkasin miltei heti kun keltainen bensatankin varoitusvalo syttyi. 39 litraa meni tankkiin, keskikulutus oli siis 6.2 l/100km ja tankissa (tilavuus 45 litraa) oli vielä noin kuusi litraa jäljellä. Melkein sata kilsaa olisi tankkaamatta auto vielä kulkenut.
Keskikulutusmittari väitti kulutuksen olleen 5.1 l/100km, joten ihan huuhaata ajotietokone näyttää. Nyttemmin näyttämä on ollut jopa 4.9 l/100km ...
Pääasiassa pääkaupunkiseudulla työmatkoja ajelen, vähäisempi osuus maanteillä 80...90 kilsan tuntivauhtia. Ja ajotapa mulla on rauhallinen ja ennakoiva.
Ihan kohtuulinenhan tuo oikea kulutus vielä lienee 1.2-litraiselle koneelle mutta tuskin tuo ajotietokone alkaa oikeita lukemia näyttämään jatkossakaan.
- köyhä ja kurja
Ensimmäinen puolivuotta 1,2sella 6500km keskikulutus 5,5 l/100km
- roussou
EU direktiivin mukaan auton ilmoittama kulutuslukema ei saa heittää yli 5%, joten jos mittari näyttää lukemana 5.0l niin oikea lukema pitää olla välillä 4.75 - 5.25 l. Jos tämä ei toteudu niin yhteyttä maahantuojaan ja vaatimaan mittarin kalibrointia! Näin tein itsekin kun aikoinaan Golfini näytti liikaa. Ohjelmoivat pajalla näytön kuntoon ilmaiseksi.
- Uuushundaisti
Tankatun bensan määrän ja matkamittarin mukaan laskettunako?
- osssss
roussou kirjoitti:
EU direktiivin mukaan auton ilmoittama kulutuslukema ei saa heittää yli 5%, joten jos mittari näyttää lukemana 5.0l niin oikea lukema pitää olla välillä 4.75 - 5.25 l. Jos tämä ei toteudu niin yhteyttä maahantuojaan ja vaatimaan mittarin kalibrointia! Näin tein itsekin kun aikoinaan Golfini näytti liikaa. Ohjelmoivat pajalla näytön kuntoon ilmaiseksi.
VW laatua.hih
- roussou
Uuushundaisti kirjoitti:
Tankatun bensan määrän ja matkamittarin mukaan laskettunako?
Tankattu määrä ihan tyhjään tankkiin ja ajomatka (kolmisen sataa kilometriä) gps:llä mitattuna.
- ryyyyyssssss
1,12 crdi diesel 4,6L/100km tankatut litrat ja kilometrit. 3 tankauksen arvo ja aina sama.Juoppo mikä juoppo. 180 nm vääntö sentään toimii hyvin.
- körököröö
Keskivertoa pienemmällä menee, taidat körötellä?
http://www.spritmonitor.de/en/overview/19-Hyundai/1128-i20.html?fueltype=1&power_s=70&power_e=88&powerunit=2
- aaaass
Ajotietokoneeseen ei ole luottaminen i 20
- Anonyymi
1.2 84hv i20 v.2018
keskikuluts 5.3L/100km, olisi vähemmänkin jos viitsi ajella maantiella alle 110-130km/h nopeuksia - Anonyymi
Kulutusta voi pienentää rengaspaineille. 2,7 -2.8 sen oveen kirjatun n. 2.2 sijasta. Sillä on iso merkitys. Vaihteella jarrutus aina, kun mahdollista ja välttää siten myös pysähtymistä kaupungissa. Ilmastoinnin toki saa päältä. Ei se taida talvella kylmällä käynnistyäkkään. Ajonopeus tietty, mutta eiköhän kannata ajaa rajoitusten mukaan ja tarkistaa mittarivirheen puhelimen gps:stä.
Onko kukaan ajatellut matkamittarivirhettä? Usein nopeusmittari näyttää 5 % liikaa ja eikös matkamittariin päde sama juttu? Silloin kulutusvirhe tankkauskirjanpidossa on tuo 5 %. Oletteko tarkistaneet mitenkään matkamittaria? - Anonyymi
2018 1.2 i20 keskikuluts 40tkm / 3 v 5.3L/100km.
1.2 moottori on vääntävä joten normaaliajossa ei tarivtse kierrättää yli 2000 rpm.
Jarrutus hoituu moottorijarrulla, jarruja käytän vain liikennevaloihin ja parkkipaikoilla.
Maantieajossa säädän vakkarin 2700-2900 rpm alueelle, kulutus ja moottorin ääni pysyvät pienenä.
Ne ketkä saavat tämän 1.2 moottorin kuluttamaan yli 6l/100km eivät tiedä sujuvasta liikennöinnistä ja ajostamitään, kierrätetään reilusti yli 3000rpm ja poljetaan jarrua pohjaan ja samat uudelleen ja uudelleen... - Anonyymi
Vakionopeussäätimen käyttö lisää kulutusta, mäkisessä maastossa kun nopeutta tiputtaa 10 km ja nostaa taas alamäessä matkanopeuteen. Jos on jonoa takana, ei kannata sooloilla, ne ei tykkää kun joutuu väkisin säästämään bensaa... toisaalta jos ne perässähiihtäjät ymmärtäisivät jättää kunnon turvavälin, ei sitä nopeuden vaihtelua kukaan edes huomaisi. Renkaat kannatta valita pienellä vierintävastuksella, 200 e kalliimpi hinta tulee moninkertaisesti takaisin renkaiden iän aikana.
- Anonyymi
i20 1.0T 100hv 2022, ajettu 30tkm, ja koko matkalta keskikulutus 5.5L/100km.
Matka-ajossa pääsee helposti 4.5-4.7L/100km
Kaupungissa 1.5L enempi
Lukemat on todellisia lukemia kuitilla laskettuna - Anonyymi
Tankkaus
Välilinkki takaukset taitaa olla merkki kuin merkki aina on puhelin vaihto tiedot.
Ei pysy asetukset i
Nukkuma aika mooliin vaikutus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089481 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692368- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227