hyndai i20 kulutus

menovettä satasella

Mihin kulutukseen olette päässeet? Itselläni 1.2 pääasiassa maantieajossa (70% maantietä/moottoritietä) talvirenkailla kulutus pyörii siinä 5,2 - 5,5. Ei ole ajotietokonetta, kulutus itse laskettuna. Kuvittelin että alle 5 voisi päästä mutta en ole siinä itse onnistunut. Virallinen yhdistetty on ilmoitettu 5,2 eli aika alakanttiin. Käytän tosin ilmaistointia koko ajan päällä, ehkäpä siinä voisi säästää. Sisäänajo vasta alussa ehkäpä myöhemmin kulutus tippuu. Muita vinkkejä bensan säästöön?

46

6535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korso

      mutta kulutus näyttäisi olevan vähemmän kuin 1.1 getzissä ja se joi aika hyvin.En tiedä millä bensa autolla pääsee vähemmällä?

    • nipponisti

      paras vinkki, oli sitten merkki mikä tahansa, älä käytä ilmastointia turhaan, lämmitä moottori lohkolämmittimellä jo 5 asteen lämpötilassa, aja ennakoiden, ja tärkein on se että ajaa vain ne välttämättömät ajot ja hoitaa samalla reissulla useamman asian, niin säästöä syntyy.

      • i 20

        i 20 1,4 kulutus on käytössämme 6l/100km


      • korso
        i 20 kirjoitti:

        i 20 1,4 kulutus on käytössämme 6l/100km

        joissakin merkeissä ne ovat aika samat.Mutta vähälläpä kulkee 1.2.Taidan päätyä siihen,numeroina tehot ainakin riittäisivät.


      • tehoa riittää kyllä
        korso kirjoitti:

        joissakin merkeissä ne ovat aika samat.Mutta vähälläpä kulkee 1.2.Taidan päätyä siihen,numeroina tehot ainakin riittäisivät.

        mitä eroa käytännössä 1.2 ja 1.4 moottoreilla on. itse päädyin pienempään koska se on täysin riittävä. Vääntöä löytyy jopa enemmän kuin Getzin moottoreista. Ohitukset onnistuu nopeudesta 80km/h mutta satasen vaudissa ei enää mielellään lähde ohittamaan. 1.4 tuntui jo "urheilulliselta". Vähäälähän tui 1.2 kyllä kulkee.


      • nvfir7
        tehoa riittää kyllä kirjoitti:

        mitä eroa käytännössä 1.2 ja 1.4 moottoreilla on. itse päädyin pienempään koska se on täysin riittävä. Vääntöä löytyy jopa enemmän kuin Getzin moottoreista. Ohitukset onnistuu nopeudesta 80km/h mutta satasen vaudissa ei enää mielellään lähde ohittamaan. 1.4 tuntui jo "urheilulliselta". Vähäälähän tui 1.2 kyllä kulkee.

        ohittamista,varsinkin suomen talvessa.Jos se kiihtyy vitosella reippaasti 80.stä sataseen niin silloin se riittää minulle.


      • 2.4
        nvfir7 kirjoitti:

        ohittamista,varsinkin suomen talvessa.Jos se kiihtyy vitosella reippaasti 80.stä sataseen niin silloin se riittää minulle.

        Kerro miten se voisi kiihtyä nopeasti 80:sta sataseen noilla tehoilla?


      • huupi9
        2.4 kirjoitti:

        Kerro miten se voisi kiihtyä nopeasti 80:sta sataseen noilla tehoilla?

        käyttämällä kierroksia.Olen saanut siten 1.1 60 heppasen getzinkin menemään rekasta ohi turvallisesti.Niin miksi ei sitten tuota 1.2?


    • hynny20

      1.4 pensa kyseessä.Kulutukseen vaikuttaa oleellisesti pääseekö lähtmään heti kun auton käynnistää.Jos joutuu vaikka laseja rapaamaan ensitöikseen,niin kyllä kulutus äkkiä lisääntyy.Vararenkaan(7,5kg) olen jättänyt kotia.Ihmeen painava tuo vararengas ,vaikka kapeaa mallia onkin.Hyundai i20 moottori on kerrassaan mainio.

      • fffggh

        Hankikaa nyt jo elämä, "aikuisilla" ihmisillä ei muuta tekemistä kun itkeä jostain kulutuksesta!


      • n97h

        näin asian ymmärtäisin.Tietenkin satasen vauhdissa melko saman verran.


      • Pääsee..
        n97h kirjoitti:

        näin asian ymmärtäisin.Tietenkin satasen vauhdissa melko saman verran.

        1.1 Getsillkin pystyy hyvin pitämään moottoritiellä 120 nopeutta ja vielä ohittamaankin. Poljinta vaan syvemmälle niin Getsi kyllä lähtee terhakkaasti kuutioihinsa nähden.


      • i20 harkitseva
        Pääsee.. kirjoitti:

        1.1 Getsillkin pystyy hyvin pitämään moottoritiellä 120 nopeutta ja vielä ohittamaankin. Poljinta vaan syvemmälle niin Getsi kyllä lähtee terhakkaasti kuutioihinsa nähden.

        Vanhaan ketju eloon.
        Aika hiljaiseksi aikoinaan jäi tähän ilmoitetut kulutuslukemat.
        Harkinnassa vakaasti 78hv i20, eli 1,2l kone, ei facelift malli, noita kun alkaa näköjään saamaan aika edullisesti.
        Kiinnostaa erityisesti sekalainen kulutus.
        Maantiekulutus kun on aika helppo saada aika alas.
        Itsekin ajoin nykyiselläni corolla 1,6l vm1999 kesälomalla 6,1l /100km, mutta nyt pakkasilla vie yli 9l sekalaisessa ajossa, vaikka aina piuhasta lähtee.


      • ernesti11
        i20 harkitseva kirjoitti:

        Vanhaan ketju eloon.
        Aika hiljaiseksi aikoinaan jäi tähän ilmoitetut kulutuslukemat.
        Harkinnassa vakaasti 78hv i20, eli 1,2l kone, ei facelift malli, noita kun alkaa näköjään saamaan aika edullisesti.
        Kiinnostaa erityisesti sekalainen kulutus.
        Maantiekulutus kun on aika helppo saada aika alas.
        Itsekin ajoin nykyiselläni corolla 1,6l vm1999 kesälomalla 6,1l /100km, mutta nyt pakkasilla vie yli 9l sekalaisessa ajossa, vaikka aina piuhasta lähtee.

        1,4 moottorilla selviää 4,7 l/100 km maantieajossa , sillä varauksella , että ajaa n.80 km kesärenkailla , talvella menee n. 5,2 . niin vm.-11. Tuo edellyttää ennakointia ei turhia kiihdytyksiä .


      • Höpö
        ernesti11 kirjoitti:

        1,4 moottorilla selviää 4,7 l/100 km maantieajossa , sillä varauksella , että ajaa n.80 km kesärenkailla , talvella menee n. 5,2 . niin vm.-11. Tuo edellyttää ennakointia ei turhia kiihdytyksiä .

        Höpöhöpö.


    • i20isti

      Tuommoiset alle 5 litran kulutukset 1.2 i20:llä on ihan huuhaata normaaliajossa, kun liikutaan muun liikenteen rytmin mukana. Tähänastinen kulutus on pyörinyt 6.5-7 l satasella. Ja nopeuden nosto jonnekin 110 tietämille lisää kulutusta vielä litralla. Väittäisin, että tuo Corolla kulkee maantieajossa vähemmällä kuin i20.

      • i20 harkitseva

        Edelleen vanhaa ketjua eloon.
        Kävin koeajamassa vm 2011 vähän ajettua i20 stä.
        Ihan ok vaikutti.
        Ainoa mikä vaikeuttaa ostopäätöksen tekemistä on nuo kulutuslukemat.
        Eli niitä lisää, ja mieluiten kaupunki ja yhdistettyä kulutusta.
        Itselläni tulee kilsoja n.20tkm per vuosi, joista n.15tkm on yhdistettyä, loput rauhallista maantietä.

        Kiitosta vaan.


      • i20 harkitseva
        i20 harkitseva kirjoitti:

        Edelleen vanhaa ketjua eloon.
        Kävin koeajamassa vm 2011 vähän ajettua i20 stä.
        Ihan ok vaikutti.
        Ainoa mikä vaikeuttaa ostopäätöksen tekemistä on nuo kulutuslukemat.
        Eli niitä lisää, ja mieluiten kaupunki ja yhdistettyä kulutusta.
        Itselläni tulee kilsoja n.20tkm per vuosi, joista n.15tkm on yhdistettyä, loput rauhallista maantietä.

        Kiitosta vaan.

        Jep, kyllä nyt vaihtamatta jäi, kävin koeajamassa uudelleen samanlaisen, olihan se hiukan hidas kun vertaa tuohon nykyiseen autooni.
        Lähinnä tuo kiihtyvyys siis.
        Täytyy katella, esim josko tulisi joku hyvä tuo uudemmalla tekniikalla vastaan.


      • Auris 1.6

        Minun 1.6 L Auris 07 automaatti kuluttaa ilmastointi päällä maantie ajossa 5,87L/100 ja sekalaisessa ajossa noin 6,6-7L/100 ja kaupunki ajoa en ole niin tarkkaan mitannut, mutta uskoisin sen olevan siinä 8L/100 hujakoissa!

        9T km keskikulutus on 6,6L/100km ja nämä on ihan oikeita kulutuksia tankkaus.com sivustolla !


      • Höpö

        Nämä ovat lähempänä realistisia lukuja.


      • Paskapuhetta kyllä alle 5litraa vie satasella.ajotietokone näyttää.


    • Hyndai i20

      Mulla ollut 2kk nyt kulutus ajotietokoneen mukaan 6.4. L/100km mootttori 1.4 ja ajo tosi varovaista.

      • Joku vaan

        Kulutus riippuu paljon renkaistakin. Hankookeilla pääsin 2-litraisella i30 bensapelillä n. 7 litralla satasella, mutta kun alle tuli nopean ajon Michelinit, kulus on 7,5 l/100 km. Nuo renkaat otin, kun en muita Michelinejä enää saanut. Hyvät ovat epätasaisella tielläkin.


      • 654321
        Joku vaan kirjoitti:

        Kulutus riippuu paljon renkaistakin. Hankookeilla pääsin 2-litraisella i30 bensapelillä n. 7 litralla satasella, mutta kun alle tuli nopean ajon Michelinit, kulus on 7,5 l/100 km. Nuo renkaat otin, kun en muita Michelinejä enää saanut. Hyvät ovat epätasaisella tielläkin.

        Meillä on uusi I20 (2014), 1,2l bensa. Kolme kertaa on tankattu. Kulutus on ollut 5,8 , 6,3 ja 6,9l/100km (laskettu tankatusta bensasta). Toi viimeisin melkein 7l tuntuu aika isolta kun noin puolet on ollut maantieajoa eikä pakkasiakaan vielä. Ilmastointi ollut pois päältä, alla alkuperäiset Dunlopin renkaat. Toivottavasti lukemat pienenevät sisäänajon jälkeen (näin ainakin perustelivat Hyundailla korkeaa kulutusta)? Rupee oleen kulutus vaan isompi kuin tähän vaihdetussa 13 vuotta vanhassa farmari Focuksessa (ja oletin että kulutus tippuu reilusti kun Hyundai sentään mainostaa alle 5l lukemia).


      • Auris 1.6
        654321 kirjoitti:

        Meillä on uusi I20 (2014), 1,2l bensa. Kolme kertaa on tankattu. Kulutus on ollut 5,8 , 6,3 ja 6,9l/100km (laskettu tankatusta bensasta). Toi viimeisin melkein 7l tuntuu aika isolta kun noin puolet on ollut maantieajoa eikä pakkasiakaan vielä. Ilmastointi ollut pois päältä, alla alkuperäiset Dunlopin renkaat. Toivottavasti lukemat pienenevät sisäänajon jälkeen (näin ainakin perustelivat Hyundailla korkeaa kulutusta)? Rupee oleen kulutus vaan isompi kuin tähän vaihdetussa 13 vuotta vanhassa farmari Focuksessa (ja oletin että kulutus tippuu reilusti kun Hyundai sentään mainostaa alle 5l lukemia).

        Toivottavasti lukemat pienenevät sisäänajon jälkeen (näin ainakin perustelivat Hyundailla korkeaa kulutusta)

        Kaikkea paskaa ne ihmisille viittivät syöttääkin ja kaikkea ihmiset uskoo!!!!!


      • Auris 1.6
        Auris 1.6 kirjoitti:

        Toivottavasti lukemat pienenevät sisäänajon jälkeen (näin ainakin perustelivat Hyundailla korkeaa kulutusta)

        Kaikkea paskaa ne ihmisille viittivät syöttääkin ja kaikkea ihmiset uskoo!!!!!

        Ihan samalla tavalla VW myyjät kusetta sanomalla ,että kyllä öljyn kulutus tippuu sitten ,kun moottori on sisään ajettu ja paskanmarjat jos kone syö uutena öljyä se syö sitä varmasti jatkossakin ja eikä se ainakaan pienene auton vanhetessa!


    • k..

      Pitemmän aikavälin tankkauksista laskettu lukema 5,49 litraa / 100km. 2012 mallinen 1,2 bensa. Ajotyyli sellainen tavallisen rauhallinen ja ennakoiva, mutta ei mitenkään erityisesti pihistelyä tavoitteleva. Alkuperäisen kaltaiset Kumho-renkaat.

      • Kirveen silemä

        Ensimmäinen 5tuhatta 1,2sella bensalla nautiskellen ja nuukailen 5,2litraa/100lle kämmälle,


      • tyytyväinenmies
        Kirveen silemä kirjoitti:

        Ensimmäinen 5tuhatta 1,2sella bensalla nautiskellen ja nuukailen 5,2litraa/100lle kämmälle,

        I40 1.6 bensa. 80kmh nopeudella 5.6-5.8l, 100kmh nopeudella 5.9-6.2l. Nämä lukemat on auton tietokoneen ilmoittamia ja mitattu moneen kertaan noin 100km lenkin ajalta vakionopeussäädin päällä. 120kmh kulutus onkin jo 6.6-6.9l.


      • Auris 1.6
        tyytyväinenmies kirjoitti:

        I40 1.6 bensa. 80kmh nopeudella 5.6-5.8l, 100kmh nopeudella 5.9-6.2l. Nämä lukemat on auton tietokoneen ilmoittamia ja mitattu moneen kertaan noin 100km lenkin ajalta vakionopeussäädin päällä. 120kmh kulutus onkin jo 6.6-6.9l.

        Ajotietokoneen lukemiin voi huoletta lisätä 0,2-0,4L /100km tuskin ne oikein näyttää!
        Tarkimmat kulutukset saa kun pitää kunnolla kirjaa eikä tuijota ajotietokoneen näyttöä ne on aina turhan optimistisia lukemia!


      • giglaavakatti
        Auris 1.6 kirjoitti:

        Ajotietokoneen lukemiin voi huoletta lisätä 0,2-0,4L /100km tuskin ne oikein näyttää!
        Tarkimmat kulutukset saa kun pitää kunnolla kirjaa eikä tuijota ajotietokoneen näyttöä ne on aina turhan optimistisia lukemia!

        Mitä helvetinkään merkitystä on jos mittari näyttäisi pari desiä väärin??? Valittu ajotapa säästää tai hukkaa litroja joten sieltä se säästö halutessa löytyy.


    • Kevytkenkäinen

      Viime viikolla kävin koeajamassa i20:n (1.2l kone, 84 heppaa), tunnin lenkki. Sen havaitsin, että erittäin herkästi hetkellinen kulutus kyllä nousee reippaasti yli 10:n kun vähänkin kiihdyttää tai tulee ylämäkeä. Mun lenkki sisälsi sekä moottoritietä että mutkittelevampaa kylätietä (ei kaupunkiajoa). Vauhti enimmillään tuollaista 110 km/h, keskikulutukseksi jäi jotain vähän päälle 6 (laskeva trendi koko ajan). Lenkille lähtiessä oli muistaakseni näytössä 6.5 tai 6.7, mistä siis lukema pikkuhiljaa putosi. Koska kyseessä liikkeen esittelyauto, niin en lopulta tiedä miltä matkalta/ajalta tuo keskikulutus lasketaan. Ennakoiva ja hötkyilemätön ajotyyli lienee todella tarpeen ja satasen vauhdissa sai kyllä ajaa todella tasaisesti, että hetkellinen näyttö pysyi jossakin 5 tienoille - näyttö on muuten minusta turhan karkea.

      No ei se mitään - mukava pelihän tuo oli, joten laitettiin tilaukseen! Kulutuksia pääsee mittailemaan joskus joulukuussa ... Joku 5.5 l/100km olisi mulla tavoite pitkillä reissuilla kun ajelee nopeusrajoituksien mukaan 10 km/h.

      • 654321

        Jatketaan vielä kulutuksesta (pari viestiä ylempää). Kyseessä siis uusi 1,2 I20. Kulutukset oli 5.8, 6.3, 6.9 ja 9.3l/100km (laskettu tankatusta bensasta). Kulutus siis nousi koko ajan ja viimeinen 9,3l oli jo aika iso lukema (ajo pääasiassa 30km työmatka-ajoa). Sitten tehtiin vapaaehtoinen öljynvaihtohuolto (ajettu vajaa 2000km) ja kulutukset tippui taas 5,8l/100km. Olikohan tehtaan öljy aivan kuraa (oli kyllä myös laitettu aika paljon kun kylmänäkin oli reilusti yli max-viivan - toivottavasti ei hajottanut mitään, kun ohjekirjassa varoitetaan täyttämästä liikaa öljyä).
        Seurataan josko pysyisi alle kuuden litran jatkossakin.


      • Kevytkenkäinen
        654321 kirjoitti:

        Jatketaan vielä kulutuksesta (pari viestiä ylempää). Kyseessä siis uusi 1,2 I20. Kulutukset oli 5.8, 6.3, 6.9 ja 9.3l/100km (laskettu tankatusta bensasta). Kulutus siis nousi koko ajan ja viimeinen 9,3l oli jo aika iso lukema (ajo pääasiassa 30km työmatka-ajoa). Sitten tehtiin vapaaehtoinen öljynvaihtohuolto (ajettu vajaa 2000km) ja kulutukset tippui taas 5,8l/100km. Olikohan tehtaan öljy aivan kuraa (oli kyllä myös laitettu aika paljon kun kylmänäkin oli reilusti yli max-viivan - toivottavasti ei hajottanut mitään, kun ohjekirjassa varoitetaan täyttämästä liikaa öljyä).
        Seurataan josko pysyisi alle kuuden litran jatkossakin.

        Vajaat tuhat kilsaa nyt ajettu uudella i20:llä ja tankattu kahdesti.
        Ekalla täydellä tankilla pääsin 627km ja tankkasin miltei heti kun keltainen bensatankin varoitusvalo syttyi. 39 litraa meni tankkiin, keskikulutus oli siis 6.2 l/100km ja tankissa (tilavuus 45 litraa) oli vielä noin kuusi litraa jäljellä. Melkein sata kilsaa olisi tankkaamatta auto vielä kulkenut.

        Keskikulutusmittari väitti kulutuksen olleen 5.1 l/100km, joten ihan huuhaata ajotietokone näyttää. Nyttemmin näyttämä on ollut jopa 4.9 l/100km ...
        Pääasiassa pääkaupunkiseudulla työmatkoja ajelen, vähäisempi osuus maanteillä 80...90 kilsan tuntivauhtia. Ja ajotapa mulla on rauhallinen ja ennakoiva.
        Ihan kohtuulinenhan tuo oikea kulutus vielä lienee 1.2-litraiselle koneelle mutta tuskin tuo ajotietokone alkaa oikeita lukemia näyttämään jatkossakaan.


    • köyhä ja kurja

      Ensimmäinen puolivuotta 1,2sella 6500km keskikulutus 5,5 l/100km

      • roussou

        EU direktiivin mukaan auton ilmoittama kulutuslukema ei saa heittää yli 5%, joten jos mittari näyttää lukemana 5.0l niin oikea lukema pitää olla välillä 4.75 - 5.25 l. Jos tämä ei toteudu niin yhteyttä maahantuojaan ja vaatimaan mittarin kalibrointia! Näin tein itsekin kun aikoinaan Golfini näytti liikaa. Ohjelmoivat pajalla näytön kuntoon ilmaiseksi.


      • Uuushundaisti

        Tankatun bensan määrän ja matkamittarin mukaan laskettunako?


      • osssss
        roussou kirjoitti:

        EU direktiivin mukaan auton ilmoittama kulutuslukema ei saa heittää yli 5%, joten jos mittari näyttää lukemana 5.0l niin oikea lukema pitää olla välillä 4.75 - 5.25 l. Jos tämä ei toteudu niin yhteyttä maahantuojaan ja vaatimaan mittarin kalibrointia! Näin tein itsekin kun aikoinaan Golfini näytti liikaa. Ohjelmoivat pajalla näytön kuntoon ilmaiseksi.

        VW laatua.hih


      • roussou
        Uuushundaisti kirjoitti:

        Tankatun bensan määrän ja matkamittarin mukaan laskettunako?

        Tankattu määrä ihan tyhjään tankkiin ja ajomatka (kolmisen sataa kilometriä) gps:llä mitattuna.


    • ryyyyyssssss

      1,12 crdi diesel 4,6L/100km tankatut litrat ja kilometrit. 3 tankauksen arvo ja aina sama.Juoppo mikä juoppo. 180 nm vääntö sentään toimii hyvin.

    • aaaass

      Ajotietokoneeseen ei ole luottaminen i 20

    • Anonyymi

      1.2 84hv i20 v.2018
      keskikuluts 5.3L/100km, olisi vähemmänkin jos viitsi ajella maantiella alle 110-130km/h nopeuksia

    • Anonyymi

      Kulutusta voi pienentää rengaspaineille. 2,7 -2.8 sen oveen kirjatun n. 2.2 sijasta. Sillä on iso merkitys. Vaihteella jarrutus aina, kun mahdollista ja välttää siten myös pysähtymistä kaupungissa. Ilmastoinnin toki saa päältä. Ei se taida talvella kylmällä käynnistyäkkään. Ajonopeus tietty, mutta eiköhän kannata ajaa rajoitusten mukaan ja tarkistaa mittarivirheen puhelimen gps:stä.
      Onko kukaan ajatellut matkamittarivirhettä? Usein nopeusmittari näyttää 5 % liikaa ja eikös matkamittariin päde sama juttu? Silloin kulutusvirhe tankkauskirjanpidossa on tuo 5 %. Oletteko tarkistaneet mitenkään matkamittaria?

    • Anonyymi

      2018 1.2 i20 keskikuluts 40tkm / 3 v 5.3L/100km.
      1.2 moottori on vääntävä joten normaaliajossa ei tarivtse kierrättää yli 2000 rpm.
      Jarrutus hoituu moottorijarrulla, jarruja käytän vain liikennevaloihin ja parkkipaikoilla.
      Maantieajossa säädän vakkarin 2700-2900 rpm alueelle, kulutus ja moottorin ääni pysyvät pienenä.

      Ne ketkä saavat tämän 1.2 moottorin kuluttamaan yli 6l/100km eivät tiedä sujuvasta liikennöinnistä ja ajostamitään, kierrätetään reilusti yli 3000rpm ja poljetaan jarrua pohjaan ja samat uudelleen ja uudelleen...

    • Anonyymi

      Vakionopeussäätimen käyttö lisää kulutusta, mäkisessä maastossa kun nopeutta tiputtaa 10 km ja nostaa taas alamäessä matkanopeuteen. Jos on jonoa takana, ei kannata sooloilla, ne ei tykkää kun joutuu väkisin säästämään bensaa... toisaalta jos ne perässähiihtäjät ymmärtäisivät jättää kunnon turvavälin, ei sitä nopeuden vaihtelua kukaan edes huomaisi. Renkaat kannatta valita pienellä vierintävastuksella, 200 e kalliimpi hinta tulee moninkertaisesti takaisin renkaiden iän aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe