Osaakos joku valaista mikä idea on keikoilla ja videoissa esiintyvillä sikapossuilla?
Pink Floydin siat?
4
523
Vastaukset
- Sex Pistols
siis Pink Floydin albumilla Animals on kappale nineltä Biggs -muistaakseni.
- Atom + Money
David Gilmour on joskus kertonut haastattelussaan sikojen taustan. En vain nyt muista juuri tähän hätään mikä se oli, palaan asiaan kun aivosolut vörkkii. Jotenkin se liittyi kait live-tilanteen visuaalisuuteen, tilan käyttöön etc. Pitkäänhän ne ovat mukana roikkuneet. Psykedelia, poliisit (60-luvulla yleistynyt sikänimitys), suuntia, joista voisi johdatella.
Sex Pistols ja Biggs yhteyteen sen verran, että: Lontoossa tehtiin 60-luvulla suuri junaryöstö, jossa saaliiksi saatiin ennätysmäinen summa rahaa. Kopla jäi vähitellen kiinni, mutta pomo nimeltä Ronnie Biggs ehti paeta Brasiliaan. Jakoi lausuntoja hiekkarannalla ja juhli nuoret beibet kainalossa, koska brassit eivät luovuttaneet ukkoa. Sex Pistols jostain syystä diggasi ukkoa, tapasi tämän 70-luvulla Riossa, josta yhteiskuva aikoinaan lehdissä. Biggs palasi sairaana vanhuksena Englantiin joitakin vuosia sitten. - Atom+Pink
Siat ilmestyivät Pinkin perinteeseen ilmeisesti eka kerran 70-luvulla Animals levyn kannessa. Siinä pumpattu possu leijailee Battersean voimalaitoksen yllä. Animals sisälsi voimakkaan hyökkäyksen TV-siistiksi kampanjoinnistaan tunnettua Mary Whitehousea kohtaan. Levy sisälsi myös sellaiset uudistetut versiot vanhoista kappaleista kuin: Sheep ja Dogs. Hipgnosis studio -ryhmän suunnittelemien kansien upean sarjan aloitti Atom Heart Mother, enpä muista onko Animalsin kansi samalta porukalta. Eli silloin idea olisi voinut alunperin tulla heiltä.
Animalsin myötä julkisuuteen tulivat myös ensi kertaa bändin vahvat sisäiset jännitteet. Punkit julistivat tuolloin Pink Floydin pannaan syyttäen mahtipontisuudesta, liian hyvästä soittotaidosta, vauraudesta, vieraantumisesta, munattomuudesta ja ties mistä. Sikäli ristiriitaista, että esim. Nick Mason tuotti The Damnedin Music For Pleasure albumin. - M1
Sex Pistols ja Ronnie Biggs levyttivät ainakin yhden biisin joskus 70-luvun loppupuolella. Junaryöstöstä on julkaistu kirja ja sen pohjlata ilmeisesti leffakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579