Jatkuva pahoinvointi..

huonoja kokemuksia..

Onkohan minulla joku syöpä,kun koko ajan on oksettava olo.Varsinkin jokaisen ruokailun jälkeen on loppupäivän huono olo.Vaikka vain joisin vettäkin,oksettaa.Lisäksi on huimausta ja välillä meinaa jalat mennä alta.Silloin varsinkin oksennus meinaa tulla.Tätä on nyt ollut jo kuukauden verran.Sydänkin hakkaa välillä hurjasti.En ole vielä mennyt lääkäriin,kun pelkään,että lääkäri vain luulee,että esitän sairasta,koska en voi asiaa hänelle todistaa mitenkään.Jos olisi käsi tai jalka poikki,olisi helpompi todistaa lääkärille vaivansa.

7

963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Scared0

Mulla on kans samanlaisia oireita. Jatkuvasti on huono olo ja mahassa on ällöttävä tunne. Sydän hakkaa välillä ja huimaa, verenpaine on matala. Sit vaikka söisin miten paljon, niin en vaan liho, välillä paino jopa laskee ilman syytä. En uskalla mennä lääkäriin. Oon päälle parikymppinen nainen.

• ........

Mä sain kanssa joskus noin kuusi vuotta sitten äkillisiä tosi pahoja kohtauksia.

Eli yhtäkkiä alkoi huomata, pyörryttää ja oksettaa samaan aikaa. Lisäksi minulla on sellaista että näkö menee hetkeksi siis että esim. 10 sekuntia saattaa olla mailmaa vaan musta ja taas yht'äkkiä näkö palasi takaisin. Siis tosi rajut kohtaukset eli kohtauksen saatuani piti mennä istuvalle tai makuulle, oksetti ja näkö meni. Niin lisäksi alkoholin jälkeen krapula aamuina loputtomiin jatkuvaa oksentelua oksentamisen perää ja huono olo ettei sängystä päässyt ylös. Kaikki tuli ylös jugurtit ja vesi varsinkin. Siis koko krapulapäivän oksetti, vielä illallakin..... paitsi hapan leipä sen kanssa vähän vettä ja 20 min oli taas hyvä olo. Toimii tuo vieläkin krapula aamuna.

Kaikilla kohtauksilla oli yhteinen tekijä minun kohdalla. Syömättömyys (tai vain hedelmien ym. syönti), suolan käytön lopettaminen kokonaan, runsas vedenjuoti ja mahdollisesti alkoholin käyttö/krapula.

Olenkin kuullut että lehdissä olevat laihdutusvinkit on tarkoitettu lähinnä n. 50 vuotiaille ylipainoisille miehille, ei nuorille naisille joiden painoindeksi on 17-19. Nuorille kuulemma riittää että syö monipuolisesti vähän kaikkea. Jos on normaalipainoinen ja yleensä nuorilla naisilla jopa verenpaine on aika alhainen niin ei kannata suolaakaan jättää kokonaan pois. Sitä paitsi me hoikat nuoret naiset yleensä syömme huomattavasti terveellisemmin mitä muut.

En osaa tämän kuvauksen perusteella sanoa mitään. Voi olla jotain mahahappo vikaa, katarria tai muuta.
      En ole hoitoalla, joten kerron vaan omia kokemuksiani.

Kirjassa Van Der Steerin lupa syödä käytiin myös läpi puutostiloja ja sitä mitä ne aiheuttaa. Ajattelin esim. sydämmen tykytystäsi.

Mene ihmeessä vaan lääkärille. Ajattelin että jos olet nuori ja terve niin välttämättä ei ole kysymys mistään vakavammasta. Tietysti on aina hyvä mennä lääkäriin niin saat tietoa siitä mitä sinulla on ja saat varmistuksen siitä että kysymys ei ole mistään vakavasta.

• Scared0

Mä ainakin syön ihan normaalisti normaalia ruokaa, en juo kun harvoin, en tupakoi. Epäilen ite jotain sappi- tai haimavikaa ja se pelottaa :( Voihan se olla ihan vaan joku ruoka-aineallergiakin. Mulla oli joskus laktoosi-intoleranssi lievänä, mutta se parani jo vuosia sitten. Pitäis varmaan järjestelmällisesti alkaa jättää tiettyjä ruokia pois ja kattoo sit. Nyt oon huomannu että kahvin jälkeen tulee tosi huono olo, tosin käytän siinäkin maitoa. Olen epäilly myös keliakiaa, ja pelottaa että jos se on monta vuotta jo ollu niin onko se ehtiny aiheuttaa jotain peruuttamatonta tuhoa suolistossa :( Just tuon takia en uskalla mennä lääkäriin, enkä siks jos joudun tähystykseen!

• juurikkainen
        Scared0 kirjoitti:

Mä ainakin syön ihan normaalisti normaalia ruokaa, en juo kun harvoin, en tupakoi. Epäilen ite jotain sappi- tai haimavikaa ja se pelottaa :( Voihan se olla ihan vaan joku ruoka-aineallergiakin. Mulla oli joskus laktoosi-intoleranssi lievänä, mutta se parani jo vuosia sitten. Pitäis varmaan järjestelmällisesti alkaa jättää tiettyjä ruokia pois ja kattoo sit. Nyt oon huomannu että kahvin jälkeen tulee tosi huono olo, tosin käytän siinäkin maitoa. Olen epäilly myös keliakiaa, ja pelottaa että jos se on monta vuotta jo ollu niin onko se ehtiny aiheuttaa jotain peruuttamatonta tuhoa suolistossa :( Just tuon takia en uskalla mennä lääkäriin, enkä siks jos joudun tähystykseen!

Itsellä ollut pahoinvointia Pienestä pitäen, nyt n. parikymppinen nainen.

Pieniin pahoinvonteihin auttoi närästyslääkkeet, joten ajateltiin että olisi refluksi. Toisinaan sain sitten isompia kohtauksia, tärisytti ja oksetti ihan tosissaan, ja näihin ei enää renniet auttaneet.

Tehtiin mahalaukun tähystys eli gastroskopia (nukutuksessa, en suostunut muuten) ja muutamia kokeita ( munuaisrasitukset kortisonin katsomiseksi, keliakia, laktoosi intoleranssi, kilpirauhanen yms.) mitään poikkeavaa ei löytynyt, eli ei ollut kyse refluksistakaan.

Olen alkanut hyväksyä asian, että pahoinvointini on psyykkistä, sillä olen aina pelännyt kovasti oksentamista, eli luutavasti ei ole muuta hoitoa kuin terapiassa käynti :)

Suosittelen kuitenkin menemään lääkärille. Ensin varmaankkin tehdään juuri tuo kilpirauhas testi, otetaan ulostenäyte salmonellan ja helico bakteerin katsomista varten, tarkistetaan laktoori intoleranssi yms. Jos pelkäät mahatähystystä ja sinut sellaiseen laitetaan, niin soita ihmeessä ko. tähystyksen tekevään sairaalaan sille lääkärille/hoitajalle joka juttuasi hoitaa, ja vaadi kevyttä nukutusta eli ns. humautusta jos et suostu tähystystä tekemään "selvinpäin" tai edes rauhoittavien kanssa.

Tsemppiä!

• .........
        juurikkainen kirjoitti:

Itsellä ollut pahoinvointia Pienestä pitäen, nyt n. parikymppinen nainen.

Pieniin pahoinvonteihin auttoi närästyslääkkeet, joten ajateltiin että olisi refluksi. Toisinaan sain sitten isompia kohtauksia, tärisytti ja oksetti ihan tosissaan, ja näihin ei enää renniet auttaneet.

Tehtiin mahalaukun tähystys eli gastroskopia (nukutuksessa, en suostunut muuten) ja muutamia kokeita ( munuaisrasitukset kortisonin katsomiseksi, keliakia, laktoosi intoleranssi, kilpirauhanen yms.) mitään poikkeavaa ei löytynyt, eli ei ollut kyse refluksistakaan.

Olen alkanut hyväksyä asian, että pahoinvointini on psyykkistä, sillä olen aina pelännyt kovasti oksentamista, eli luutavasti ei ole muuta hoitoa kuin terapiassa käynti :)

Suosittelen kuitenkin menemään lääkärille. Ensin varmaankkin tehdään juuri tuo kilpirauhas testi, otetaan ulostenäyte salmonellan ja helico bakteerin katsomista varten, tarkistetaan laktoori intoleranssi yms. Jos pelkäät mahatähystystä ja sinut sellaiseen laitetaan, niin soita ihmeessä ko. tähystyksen tekevään sairaalaan sille lääkärille/hoitajalle joka juttuasi hoitaa, ja vaadi kevyttä nukutusta eli ns. humautusta jos et suostu tähystystä tekemään "selvinpäin" tai edes rauhoittavien kanssa.

Tsemppiä!

Itse kävin mahan tähystyksessä kanssa. Ei ollut mikään paha koe. Yritä ottaa vaan rauhallisesti ja ajattele sitä että sitten selviää esim. ettei ole syöpää.

• ..........
        ......... kirjoitti:

Itse kävin mahan tähystyksessä kanssa. Ei ollut mikään paha koe. Yritä ottaa vaan rauhallisesti ja ajattele sitä että sitten selviää esim. ettei ole syöpää.

Mut sulla ei ilmeisesti ollut:
        http://www.elisanet.fi/faro/suola/suolasta.htm

• jeanne80

Minä olen myös kärsinyt pahoinvoinnista kolme kuukautta.Tutkimuksia on tehty paljon,pää on kuvatty,mahatähystys,paksusuolentähystys,kokovatsan ultraääni tehty,verikokeita on otettu paljon.Löytyi ainoastaan lievää gastriittia ja reflukisa johon syön nexiumia.Mitään muuta syytä ei ole löytyny.Lääkäri sanoi että oireeni ovat ns.psykosomaattisia oireita eli potilaalta ei löydetä mitään sairauteen viittaavaa mikä selittäisi oireet mutta silti oireita vaan on.Nyt olen syönyt Ricolod nimistä lääkettä ahdistukseen ja oireet ei ole enää niin pahat kuin alkivaiheessa.Lääkäri kehotti kuitenkin käymään vielä gynekologilla,niin tutkitaan vielä hormonipuoli.Kannaattaa käydä lääkärissä jos oireesi vaaan jatkuvat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1450
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      99
      1164
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe