Miten perustaa maahantuonti firma?

maahantuojatar

Elikkä mitä vaaditaan maahantuonti firman perustamiseen?Miten ja mistä sais tietoa enemmän?Vai voiko toimia niin että tilaa yritykseltä tuotteita ja toimittaa suomessa myyntiin sitten liikkeisiin?Miten tullin kanssa toimia?

26

15876

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klkkök

      siinäpä hyvä kysymys, miten ajattelit lopusta selvitä?

      • maahantuojatar

        Eli mitä tarkoitat lopusta selvitä?Olen tuonut ulkomailta tavaraa mutta tuon maahantuontiyrityksen perustaminen.Nyt ei ole mitään yritystä ja yksityishenkilönä myyn.Mutta se ei käy enää suomlaisille yrityksille jostain syystä.


      • prprothopo
        maahantuojatar kirjoitti:

        Eli mitä tarkoitat lopusta selvitä?Olen tuonut ulkomailta tavaraa mutta tuon maahantuontiyrityksen perustaminen.Nyt ei ole mitään yritystä ja yksityishenkilönä myyn.Mutta se ei käy enää suomlaisille yrityksille jostain syystä.

        Tökkii vissiin siitä että sulla ei ole LY-tunnusta etkä ole ennakkoperintärekisterissä. Perusta T:mi ja täytä rekisteröintipaperit


    • maahantuoja 1991

      Joistakin asioista olen 100% varma.
      Tässätapuksessa en sinuna perustaisi yhtään mitään yritystä, en varsinkaan maahantuontiyritystä.

      Kysymyksesi paljastaa niinpaljon osaamuutta ettei hommasta tule yhtään mitään. (100%)

      Perustiedot on oltava hallussa, käy kurssi ja palaa asiaan.

      Tämä ei ollut vittuilua vaan neuvo

      • miksmiksmiks

        Ei kai sitä täällä neuvoa kysyttäisi jos kaiken tietäisi?! Jokaisessa viestissä, jossa kysymys yks tämmönen vastaus!


    • ogugh

      Ihan normitapaan sekin firma toimii kuin mikä muu tahansa. Eli perusta firma (mieluiten oy) ja sitten ostat tavaraa ja myyt ne eteenpäin. Riippuen tuotteesta ja valmistajasta, kaikki eivät saa ostaa suoraan tukusta. Se selviää kysymällä. Jos ostat EU:n sisältä kamaa niin ei ole vaikeata tullinkaan kanssa. Jos alueen ulkopuolelta niin selvitä asia Tullista.

    • ota selvää itse

      Ja hyvä ihminen, kaikki tiedot ovat saatavana netistä, verottajan ja tullin julkaisuista jne. Jos ajattelit täältä kysellä, niin se ei ole kovin järkevää. Lusikka vaan kauniiseen käteen ihan itse... kukaan ei ainakaan puolestasi sitä voi tehdä.

    • Really?

      Hei haloo!

      Henkilö yrittää kysyä vaan neuvoa, jotta saisi kuvan alasta, jota vaisi alkaa opiskelemaan/myöhemmin ehkä yrittämään. Jos noin ammatilaisia ollaan, niin näyttäkääpä sitä ammattimaisuutta vaikkapa antamalla muutama neuvo hyvää henkeä utelijaille tai ettikää joku kivempi keskustelu... jotkut vaan elää valittaakseen...

      • htuyrkil

        Ylempänä ketjussa joku sanoikin että verottajan sivuilta löytyy alv asioista tietoa ja tullin sivuilta muuta tietoa.
        Joku kehoitti myös hakeutumaan yrittäjäkurssille. Nämä on ihan oikeasti hyviä ja asiallisia neuvoja. Se että aloittaja kysyy tällä palstalla tuollaista asiaa kertoo aika paljon kysyjän tietotasosta. Siksi kannattaa hakeutua koulutukseen että olisi edes ihan perusasiat kunnossa.


      • Anonyymi

        hyvin sanottu


    • superhuman

      maahantuoja 1991 on katkera kussipää!!

      voisi jättää tuollaiset kommentit väliin, jos eivät kannusta mihinkään.

    • 2.neuvonantaja

      Perusta osakeyhtiö.

      Käy joku kurssi, se herättää ehkä uusia kysymyksiä.

    • Maahantuontia 6v

      Mitä vittua te vittuilette aina täällä katkerat ja kateelliset suomalaiset.

      Minäpä kerron miten perustat sen, ensimmäisenä menet ja perustat Osakeyhtiön, selviät siittä 2500 eurolla, samalla saat uskottavuuden eikä ole toiminimi pelkästään. Sitten haet starttirahaa ja kun olet naisyrittäjä saat hyvät tuet yritykselle ja lainan saat varmasti Finnveralta jos sitä tarvit esimerkiksi kunnon varaston ostoon.

      Yritys on yritys, myi se sitten mitä tahansa, ei ole erikseen maahantuontiyritystä vaan sinä Brändäät sen asiakkaille sellaiseksi, ja muista, kaikki asiat ei kuulu kavereillesi ja jälleenmyyjillesi, et ole velvollinen vastaamaan mihinkään typerään, blokkaat pois ja saat melkoiset respectit pelikentällä.

      Sinun ei tarvi mihinkään kurssille mennä se on toivottomille ihmisille jotka täällä haukkuu muiden ideoita ja kysymyksiä= köyhiä pitkäaikaistyöttömiä tai juoppoja.

      Satuin vaan katsomaan tämän sun ilmon koska minulla itsellä on maahantuontia harjoittava yritys, kaikista suurin kynnys on se että joudut potkimaan kateelliset ihmiset pois edestäsi kun menestyt.

      • yrittäjä itsekin

        Uskomatonta miten ihmisille voidaan vastata kun kysyy. Ehkä kysyjällä on jo tietoa ja taitoa, mutta usein samassa tilanteessa olevilta saa ne parhaat neuvot kokonaisuudesta. Ihmiset virastoissa tietävät vain usein sen oman asian, jos sitäkään. Yrittäjälle jää selvitettäväksi monta asiaa.

        Onnea yritykseen!


    • aanttis

      1.Oletko perehtynyt tuotealaan mitä aiot tuoda?
      2. Jonkinverran peruspääomaa
      3. Mieti saatko tuotteesi myytyä alan vähittäisliikkeille?
      4. Vastassa on ketjuuntunut kauppa, vaikea myydä.
      5. Varustaudu siihen, ettei kukaan myy sinulle luotolla
      6. Varustaudu siihen, ettet saa myytyä kuin luotolla
      7. Varo luottotappioita
      8. Ostopaikkoja löydät parhaiten alan messuilta Euroopassa.
      9. Hanki kirjanpitäjä, häneltä saat paljon tietoa
      10. Verottajalta saat myös tietoa.
      11. Käytä huollintaliikettä, saat tietoa tullista ym asioista
      12. Eu alue on tullivapaa, varmista erilaiset valmisteverot
      13. Elykeskuksista saat tietoa starttirahoista ym
      14. Englantia olis hyvä osata jonkinverran
      15. Mieti onko muita jakelukanavia kuin vähittäiskauppa

    • Elikkä elikkä

      Elikkä elikkä. Maahantuotifirman perustamiseen tarvitaan tavaraa, jota tuodaan a) joko eu:n alueelta, jolloin kyse on eu- alueen sisäisestä kaupasta pikkuisen erilaisin alv- säännöksin kuin jos ostat tavaran Suomessa ja myyt sen Suomessa tai b) maahantuonti tapahtuu eu:n ulkopuolelta, jolloin homma mutkistuu, mutta ei mene mahdottomaksi ja en jaksa selittää tässä sitä.

      Mutta jospa lähdet ensin liikkeelle vaikka siitä, että mitä tarkoittaa WAT- tunnus. Kun otat selvää mitä tuo WAT- tunnus tarkoittaa huomaat, että joudut ottamaan selvää myös alv- säännöksistä ja sitä myöten mitä tapahtuu, jos et tunne alv- systeemin toimintaa eu:n alueella.

      Seuraavan oppitunnin voin pitää kun kerrot, että tiedät mikä on WAT ja alv.

      • JeiPii

        Kuules Elikkä, elikkä. Ehkä ei kannata oppituntien pitäjäksi tässä aiheessa tarjoutua ! Miksikö, no jos et itse tunne edes ALVin englanninkielistä lyhennettä VAT (Value added tax), ei siis WAT, niin kannattaisiko itse hiukan opiskella.
        Wikipedia muuten kertoo että: Wat (thaiksi วัด) on muurein ympäröity rakennuskokonaisuus, jonka pääasiallinen käyttötarkoitus on hengellinen ;-)) Mainitsit tuon WATin 3 kertaa viestissäsi, joten kirjoitusvirheestäkään ei voi olla kysymys.


      • Aarasu
        JeiPii kirjoitti:

        Kuules Elikkä, elikkä. Ehkä ei kannata oppituntien pitäjäksi tässä aiheessa tarjoutua ! Miksikö, no jos et itse tunne edes ALVin englanninkielistä lyhennettä VAT (Value added tax), ei siis WAT, niin kannattaisiko itse hiukan opiskella.
        Wikipedia muuten kertoo että: Wat (thaiksi วัด) on muurein ympäröity rakennuskokonaisuus, jonka pääasiallinen käyttötarkoitus on hengellinen ;-)) Mainitsit tuon WATin 3 kertaa viestissäsi, joten kirjoitusvirheestäkään ei voi olla kysymys.

        HYVÄ HUOMIO JeiPii!!!


      • Bisnes Diilit
        Aarasu kirjoitti:

        HYVÄ HUOMIO JeiPii!!!

        Kokeneena yrittäjänä totean että se kolmas henk koht konkurssi on kaikkein tuottavin, jää itsellekin jotakin !


    • kauan yrittäjänä

      Mene yrittäjäkurssille ja totea, että siellä saadut tiedot ovat niin kevyttä tavaraa, ettei niillä saa muuta-aikaan kuin konkurssin ja jo tienatun varallisuuden menettämisen pankille.

      Yrittäjäkurssit ovat pahinta pa.kaa mitä aloittelevalle yrittäjälle tarjotaa. Kyseessä on lähinnä uskon luominen tulevalle yrityksen perustajalle.

      Yrityksen perustamiskurseilla ei koskaanneuvota sitä, kuinka yritys lopetetaan.
      Keski-ikä yrityksillä on 7 vuotta. Siinä ajassa olet velkaantunut ja todennäköisesti menettänyt terveytesi tai ainakin omaisuutesi ja mahdollisesti perheesi.

      Näihin varaumiin ei puututa edes pitkällä tikulla. Taitaa olla niin, että se on ihan tarkoituksella jätetty lakimiehien bisness-alueeksi ikään kuin hiljaisella sopimuksella.

      Hakeudu jonkun konkurssin tehneen yrittäjän juttusille ja maksa vaikka hänelle, että kertoo kuinka "saattohoito" kohtelee yrittäjää, sekä minkänlaista on elää epäonnistuneen bisneksen jälkeen.

      Niinhän se on, että lapsettomat ovat "parhaita" lasten kavattajia. Sama pätee yrityskurssin vetäjiin( virkamiehiin). Muista, heihinkin pätee sanonta, kenen leipää syöt sen lauluja laulat.

      • Itse olen par'aikaa yrittäjävalmennuksessa ja voin suositella lämpimästi!
        Toki näitä kursseja vetää kirjava joukko erilaisia instansseja, joten laatu voi vaihdella.
        Meidän kurssia vetävät korkeakouluopettajat ja yrittäjät. Jokaisella luentokerralla on joku yrittäjä esittelemässä omaa yrityshistoriaansa, ja voin kertoa että eivät ole kehuskelemassa vaan kertomassa reilusti mitä se yrittäminen heidän kohdallaan on ollut. Ei ole ruusuisia kuvia siellä maalailtu.
        On opittu perustamisvaiheen ongelmaratkaisuja, budjetointia, kustannuslaskentaa jne. Rohkeesti vaan kurssille ja yrittämään jos liikeidea on kannattava.


    • bisnesguruilmanoppia

      Jos aikoo perustaa yrityksen joka tuottaa paljon rahaa ja tavoite on rikastua, lopeta jollet itse keksi ratkaisuja, muitten neuvot tuottavat heille rahaa, älä lähde niihin.

      Jos päässä on sitä kapasiteettia mitä tuottava yritys vaatii (useimpien päässä ei ole ja yritykset pyörii ja hyörii veitsen terällä, luototetaan yrityksen kautta itselle ja perheelle autot jne.. sit rysähtää jossain vaiheessa, useimmilla 10v sisällä, joillakin 20v. ).

      Ihmiset lähtee liian hepposesti yrittään, ohan kyseessä ansa valtion taholta, syrjäyttää teidät kuluista ja laittaa tuottavan tahon puolelle. Yrityskurssit ovat lähinnä manipulointia uusien pumpattavien saamiseksi, tästä pumppauksesta selviävät harvat voittajina. Yritysmaailma on ns pientä pillerikauppaa, kaveria petetään ja raha määrää. Luotot maksetaan vikana!!! Jos maksetaan, suuri osa maahantuonvien yritysten asiakkaista jättävät maksamatta, ja perustavat uuden yrityksen maahantuodulla kalustolla jne..

      Tämä on 2014 Henki!

      Jos haluat menestyä, perehdy vientiin mm roska/romu on aikas arvokasta, muualla kuin suomessa.. Ja kun vienti on näin tyrehtynyt suomessa, on merikontteja saatavilla puol ilmatheeks!

      Sit kun rupeat olemaan rahoissa kiinni niin tutki mihin veroparatiisiin rahasi siirrät, voit myös itse muuttaa ulkomaailmalle asumaan ja hoitaa bisneksiä suomessa netin välityksellä, kuhan olet ensin saanut ns luotto TJ:N ja pari lammasta, joiden päät on pesty sulle. Näitä kyllä suomesta löytää viekas, viekkaampi tuo ulkomaailta.

    • maahantuojallaTöissä

      Selvittelet tullaukseen, tuoteturvallisuuteen, varastointiin, logistiikkaan, verotukseen, jakeluun ja jälleenmyyntiin liittyvät asiat niin olet hieman perillä mitä se on.

    • Vielä joskus:)

      Minäkin olen ajatellut muutaman vuoden/ kun aika on oikea ja alaltani riittävä kokemus, tekemään omiin nimiin... Sen puolesta tuo yrittäjä kurssi voisi olla ihan asiallinen että sen myötä startti rahan saanti helpottuu... Mikäli olen oikein lukenut ja ymmärtänytkin vielä... Koska kokemusta (jota aloittaessa ainakaan minulla ei ole) tai riittävää koulutusta se vaatii... Ja jos kyseessä on pieni kurssi jonka kanssa saisi max18 kk ajan sen 700-600e kk periaatteessa ilmaista rahaa niin en minä hanttiin laita... Mutta ennen kuin joku repii peliboxerit (ja jokuhan repii, onhan tämä suomi24;) minulla ei oikeasti ole kokemusta. Joten saa korjata aivan vapaasti.

      Ja se vielä että esim. Turussa Potkuri (Turun seudun yrityspalvelupiste) mutta oman paikkakunnan vastaavat saattaa kurkata lävitse... Saa vähän esittää kysymyksiä mitä mieleen juolahtaa. Eipä mulla sitten muuta:)

    • rxkl :+

      Käy yrittäjäkurssi. Lainaa kirjastosta joku tuore julkaisu yrityksen perustamisesta. Liikevaihdon määrästä riippuu se, että mikä yhtiömuoto olisi sinulle paras. On vaikea antaa neuvoja, kun ei tiedä, että mitä kaikkea jo osaat. Et myöskään kerro, että onko tarkoituksesi tehdä yrittäjyyttä täyspäiväisesti eikä esim. palkkatyön ohessa.

      Pitää miettiä mm. seuraavaa:
      - sopiva yhtiömuoto
      - pitääkö rekisteröityä ALV-velvolliseksi
      - esittääkö asiakkaat jotain vaatimuksia esim. pakkauksen suhteen? Isot ketjut vaativat, että tuotteesta pitää löytyä esim. suomenkieliset pakkaustekstit sekä EAN-koodin
      - miten lähetät tuotteet asiakkaille? Myyntipakkaukset, kuljetuspakkaukset, sopimushinnat kuljetusyhtiön kanssa (posti, Kiitolinja tms)?
      - millaiset sopimukset sinulla on ostoyrityksen/yritysten kanssa? Saatko neuvoteltua pitkät maksuehdot? Onko laatu ja toimitusaika luotettavat?
      - millaiset ehdot voit sopia asiakkaiden kanssa? Maksuehdot, hinnat, toimitusajat?
      - mitä vakuutuksia tarvitset?
      - millaiset toimitilat?
      - millainen kirjanpitäjä?
      - kuinka paljon pystyt itse hoitamaan paperitöitä esim. laskutuksen ja alustavan kirjanpidon osalta?
      - miten hoidat markkinoinnin? Osaatko itse tehdä esim. nettisivut? Niihin virusturva riittävän hyvä? Millä muulla tavalla saat hankittua asiakkaita?

      Näitä kysymyksiä on paljon. Tärkeintä olisi päästä alkuun yrittäjyydessä. Sen vuoksi kannattaisi käydä yrittäjäkurssi, koska saatat olla oikeutettu myös starttirahaan, kun käyt sen.

    • Perustaja

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe