dokaaminen ja pilvessä oleminen

21e

kumpa kannatatte. yhtä aikaa ei molempia!

alkoholi huomattavasti pahempi eväs.

muutenkin jos olet hyväntuulinen, huumoristinen ja mukava tyyppi niin kannabis sopii paremmin. Viinasta ei tule kun pahalla päälle ja saa hirveän darran. Tietysti jos osaa kohtuudella ottaa =)

Itse en ole henkilökohtaisesti poltellut pilveä, mutta kuulemma parempi rentoutumispäihde mitä viina. paljon paljon parempi!

Kertokaapas nytten se olo mikä siitä tulee kun polttaa täyden mari sätkän ?

Oletko rento, hauska ja entistä letkeempi ;?

18

3055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näistä

      "kumpa kannatatte. yhtä aikaa ei molempia!"

      Ilman muuta kannatan mieluummin alkoholia kuin psykedeelis/ rasvaliukoista kannabista.
      Kannabis rasvaliukoisena jää elimistöön pitkiksi ajoiksi vaikuttamaan käytön jälkeen ja muuttaa runsaassa käytössä ihmisen koko persoonallisuutta. Realitettien taju heikkenee, persoonallisuus vähitellen muuttuu ja suggestioalttius lisääntyy kannabista käytettäessä.

      Alkoholi OIKEIN käytettynä ei ole niin haitallinen ja on myöskin vesiliukoinen poistuen elimistöstä melko nopeasti. Pidän alkoholia näistä kahdesta ylivoimaisesti turvallisempana vaihtoehtona.

      • Käytettynä..?

        Mitä tarkoiat "oikein" käytettynä? Eikö alkoholin ole tarkoitus saada ihminen humalaan josta se mukamas nauttii. Mitäs kaikkea sä alkoholi tekeekään elimistölle? Maksa, aivosilut ja ym..pitänee lieeenkin muistuttaa kuinka monia ihmisiä vuodessa kuolee alkoholiin. Liian monilla ei onnistu se ns. Kohtuu käyttö. Kännissä muutenkin ihmiset tekevät kaikkea tymhää, tappelut, onnettomuudet ja ym.

        Itse valitsen EHDOTTOMASTI kannabiksen, koska:
        Siitä ei tule krapulaa, se on terveellisempää kuin alkoholi, se rentouttaa oloa ja sopii itselle muutenkin paljon paremmin kuin alkoholi. Kuinka monta ihmistä on kuollut kannabikseen? -ei kukaan.
        Ainut "ongelma" kannabiksen käytössä ehkä on ns. "sosiaaliset" ongelmat ja kieltolaki. Nämä aiheuttavat suurimmat ongelmat. Mm..- kiinni jääminen -> työpaikka lähtee alta -> millä elät? (myyt persetta steisillä?)
        Et saa töitä -> ei ole rahaa elää -> sinusta tulee sossupummi (yhteiskunnan varoillaeläjä). Perhe, suhteet, ystävät ja muut henkilö kohtaiset kontaktit voivat kärsiä myös pahasti!

        Kannabiksen puolella olen! Ja kohta joku alkoharkki tai propagandan levittajä tulee puhumaan paskaa kannabiksesta..huoh..hankkikaa elämä! -kiitos ja näkemiin. Olen puhunut.


      • jasilleen

        "Realitettien taju heikkenee, persoonallisuus vähitellen muuttuu ja suggestioalttius lisääntyy kannabista käytettäessä."

        Ei noita kohtuukäytössä ilmene. Vaikutuksen alaisena toki taajuudet hieman virittyvät eri lailla, mutta se on tarkoituskin.

        "lman muuta kannatan mieluummin alkoholia kuin psykedeelis/ rasvaliukoista kannabista."

        Kukin tyylillään, onhan olutkin välillä ihan mukava juoma. Kannabiksen kutsuminen psykedeeliseksi on enimmäkseen liioittelua. Suurilla annoksilla voi joillekin tulla kyseistä efektiä. Rasvaliukoisuudella ei ole mitään vaikutusta ainakaan kohtuukäytössä, sillä kannabiksen hajoamistuotteissa on niin vähän vaikuttavaa THC:tä ettei sillä tee erkkkikään mitään.

        "Alkoholi OIKEIN käytettynä ei ole niin haitallinen ja on myöskin vesiliukoinen poistuen elimistöstä melko nopeasti. "

        Tarkoitatko oikein käytöllä niin pieniä annoksia, ettei niiden vaikutusta huomaa? Vähäinenkin määrä alkoholia suhteellisen säännöllisesti rasittaa aivoja ja elimistöä. Mutta rentouttaa toisinaan myös ja ainakin itse kun juon, otan vähintään pari olutta, jotta tietää ottaneensa.

        "Pidän alkoholia näistä kahdesta ylivoimaisesti turvallisempana vaihtoehtona. "

        Pidän itsekin pääsiäispupua todellisena olentona, mutta samoin kuin sinulla, tiede ei tue mielipidettäni.


      • aaaaaaaddddhhhhhhddd
        jasilleen kirjoitti:

        "Realitettien taju heikkenee, persoonallisuus vähitellen muuttuu ja suggestioalttius lisääntyy kannabista käytettäessä."

        Ei noita kohtuukäytössä ilmene. Vaikutuksen alaisena toki taajuudet hieman virittyvät eri lailla, mutta se on tarkoituskin.

        "lman muuta kannatan mieluummin alkoholia kuin psykedeelis/ rasvaliukoista kannabista."

        Kukin tyylillään, onhan olutkin välillä ihan mukava juoma. Kannabiksen kutsuminen psykedeeliseksi on enimmäkseen liioittelua. Suurilla annoksilla voi joillekin tulla kyseistä efektiä. Rasvaliukoisuudella ei ole mitään vaikutusta ainakaan kohtuukäytössä, sillä kannabiksen hajoamistuotteissa on niin vähän vaikuttavaa THC:tä ettei sillä tee erkkkikään mitään.

        "Alkoholi OIKEIN käytettynä ei ole niin haitallinen ja on myöskin vesiliukoinen poistuen elimistöstä melko nopeasti. "

        Tarkoitatko oikein käytöllä niin pieniä annoksia, ettei niiden vaikutusta huomaa? Vähäinenkin määrä alkoholia suhteellisen säännöllisesti rasittaa aivoja ja elimistöä. Mutta rentouttaa toisinaan myös ja ainakin itse kun juon, otan vähintään pari olutta, jotta tietää ottaneensa.

        "Pidän alkoholia näistä kahdesta ylivoimaisesti turvallisempana vaihtoehtona. "

        Pidän itsekin pääsiäispupua todellisena olentona, mutta samoin kuin sinulla, tiede ei tue mielipidettäni.

        itseasiassa on...googleta urpo kalkkis


    • paljon parempi.

      päihtymistila on miellyttävämpi eikä läheskään niin sekava kuin alkoholilla. ei aiheuta krapulaa ja se on iso
      plussa. ainoa pitkä miinus on heikko saatavuus, oikeastaan pakko alkaa kasvattamaan jos meinaa poltella.

    • THC+C2H5OH=BAD

      Jos vituttaa niin, että pitää saada pää tuhannen sekaisin seurauksista välittämättä ->alkoholi.
      Sosiaalisempaan oleiluun ja musiiki tms kanssa touhuamiseen kannabis. Sekottelu isossa mittakaavassa ei hjuva. Pari bisse voi tietysti juoda janoon.

    • tavallinenpulliainen

      Alkoholismi on Suomessa ryöstäytynyt monta kymmentä vuotta sitten käsistä ja se näkyy esim. lapsien huostaanotoissa ja väkivaltarikollisuudessa! Miksi Suomalaiset sitten käyttävät näin paljon kuningas alkoholia? koska jollain tavalla arjen huolet ja murheet on saatava pois mielestä, irtauduttava rutiineista, niin kitataan pää täyteen viinaa ja lähetään kavereiden kanssa rylläämään kaupunkiin (tanssimaan ja pitämään hauskaa, valitettavasti joillakin ei vaan jää siihen) niin asiat unohtuu! Alkoholia on helppo saada ja koska se on ainut päihdyttävä LAILLINEN tuote niin ei voida miettiä vaihtoehtopäihteitä!
      Nykyajan 40-60 vuotiaat ovat kokeneet kannabiksesta annetun kuvan, ns. propagandapaskan joka selvittää kannabiksen käytön aiheuttavan vakavan psykoosin ja johtavan kovempiin aineisiin(ANTAKAA PITÄVIÄ, EI JOSSITTELEVIA FAKTATIETOJA). Perhana vieköön, jos tuon ikäryhmän ihmisille on vanhoilliset aikuiset tulkuttanu päivästä toiseen erilaisten fiktiivisten videoraihnojen ja radioklippejen kera miten VAARALLINEN huume kannabis on niin se on kyllä juurutettu niin syvälle kallokoppaan ettei ole ihmekään jos suurin osa ikääntyvästä väestöstä on kyseistä päihdettä vastaan! Sen takia sanoin "fiktiivisen", koska nykyajan mainonta ym. media eroaa 60 vuoden takaiseen melko rajusti koska nykyään kaikkeen vaikuttaa lait ja säädökset ja kansan ääni puhuu jos asioista ei kerrota koko totuutta. NÄINHÄN NIIDEN ASIOIDEN KUULUU OLLA ETTÄ KAIKKI KANNAT TUODAAN JULKI JA FAKTATIETOA POHJALLE; KIITOS!

      Niin kokemusta siitä polttelusta sitten, jaahas... Aluksi sanon että tuttavapiirissäni esiintyy näitä satunnaispolttajia jotka polttavat mielellään viikonloppua vasten (pe-la) juhlimis- ja rentoutumismielessä. Mikäs siinä kun ne vähän siinä pössyttelee niin alkaa juttu luistaa ja vähä ylimääräistä hilpeyttä on havaittavissa ja omasta olotilasta kerrotaan taukoamatta (mikäli ei kuunnella jotain hyvää musiikkia tai pelata pelejä). Huomatkaa tämä tapahtuu neljän seinän sisäpuolella (ja ei varmasti ole kenellekään ulkopuoliselle millään tavalla haitallista), kun verrataan taas tähän alkoholiin kun ryllätään pitkin pitäjiä, heitellään pulloja ja herjaa ohikulkijoista tai sammutaan pihatielle pakkaseen naama auki kun tuli vähän riitaa ison körmyn kanssa tuossa baarin edessä.
      Mitä tulee kuulemiini "psykoosiin vaipumisista" ja koviin aineisiin siirtyneistä "tapauksista", haluan ilmaista mielipiteeni näin: ihmiset ovat erilaisia; sietokyvyt(taipumusta suvussa mielenterveysongelmiin) ja tarpeet(halu päästä mahdollisimman tajuttomaan tilaan, kun mikään ei riitä) ovat erilaisia! Se tekee meistä YKSILÖITÄ jonka vuoksi kannabiksen haittoja EI MIELESTÄNI VOI YLEISTÄÄ satunnaisten tapausten vuoksi. Kyse on kuitenkin päihteestä jonka käytössä täytyy käyttää järkeä ja liika on aina liikaa(johtaen yleensä nukkumiseen tai huonovointisuuteen mikäli on pelkästään pilvestä kyse).
      (Kysytäänpä vielä tämä kysymys miten kannabikseen voi kuolla? Syömällä itsensä ähkyyn! Kuolemantapauksia taitaa vielä tänäkin päivänä olla pyöreä nolla! korjatkaa jos löydätte faktatietoa)
      Se on kyllä ikävää jos näiltä kokkeli/amfetamiini/piri yms. kemikaalikeijoilta löytyy verestä jäämiä ganjasta se tuodaan heti ilmi jotta vihreän yrtin (kannabista käytetään yrttinä monissa pitkän kulttuurin omaamissa maissa vielä tänäkin päivänä)maine saadaan sataprosenttisesti vedettyä lokaan!

      No okei okei, viinan juonti on meidän kansalle jo eräänlainen kulturellinentapa, mutta eikö voitais siirtyä jo nykyaikaan ja antaa mahdollisuus toiselle, vaihtoehtoiselle päihteelle jonka "vaarat" ovat minimalistiset verrattuna tuohon alkoholiin? Tietenkin päihteetön elämä, paras elämä, mutta jo aikojen alusta ihmisellä on ollut tietynlainen tarve saada näitä päihteitä eikä se muuksi muutu, mutta kehittyä suuntaan jos toiseen on aina varaa, ja sehän on vaan meistä, kansasta kiinni. Vihreälle linjalle mahdollisuus, kokeiluohjelmat käyntiin!
      Laillistaminen/Dekriminalisointi vähentäisi järjestäytynyttä rikollisuutta kun ihmisten ei tarvitse ostaa tuotteita kaduilta vierailta, vaan he voivat kasvattaa kasvin kaksi omaan käyttöön (näin vältytään sotketuilta tuotteiltakin sillä jotkut diilerit voivat laittaa lasinsiruja, lakkaa tms. hasiksen sekaan saadakseen siihen lisää painoa) ja olla olematta yhteyksissä näihin "laitapuolen kulkijoihin"(joilla ikävä kyllä voi olla sidoksia kovempien luokkien rikoksiin). Poliisitkin voisivat käyttää ne resurssit joihinkin oikeasti merkitseviin rikoksiin (väkivalta, rattijuopumus,perheväkivalta, pedofilia, raiskaus, asekauppa yms yms lista on lähes loputon)kuin kasvin kaatamiseen(plus pitkä paperisota/tutkimus- ja testaustyöt, merkitsee rahanpaloa). Mietitään.

      Kiitos kun lukasit tavallisen kakskymppisen tytön mietteet.

    • Joopajoo....

      Huumeet (kannabis mukaanlukien) pitäs kieltää vittu laissa kuten kaikki muutki päihteet,tekevät ihmisistä vaa vitunmoisia idiootteja... Ja kyllä,olen päihteetön ja ylpeä siitä,en arvosta sellasia ko ei osaa elää päihteetöntä elämää....

      • Joopajoo....

        Tosin ainut muoto jossa sallin kannabiksen on sen käyttö lääkkeenä mutta pään sekottamine sillä kuin myös alkoholilla tai muilla vastaavilla mömmöillä jne on helvetin säälittävää... Kurjaa että ihmiset ovat tyhmentyneet selkeästi vuosien mittaan,mutta senhän näkee hyvin selvästi.... Hohhoijaa,oikeesti ihmiset keksikää sisältöä elämällenne ja menkää ennemmi lenkille ko pössyttelette tai dokaatte tms....


    • Anonyymi

      Aikuinen tytär on muuttunut pilvestä todella oudoksi:(

      • Anonyymi

        Yleensähän ne on ne omaiset, jotka nopeimmin sen muutoksen huomaavat.
        Ikävää, että tyttäresi tilanne on mitä on. Toivottavasti hän saisi asiansa järjestykseen.


    • Anonyymi

      Typerä aloitus.
      " Jos olet hyväntuulinen, iloinen..."
      Jos on asiat hyvin, niin miksi pitäisi käyttää yhtään mitään päihdyttävää ainetta.
      Hyvää fiilistä ja rentoa, tyytyväistä oloa ei ole tarve paeta mihinkään pöllyyn tai pilveen.
      Jokuhan siellä päänupissa ahdistaa, jos on turvauduttava omien aatosten turruttamiseen.

      • Anonyymi

        Et vaikuta iloiselta ja onnelliselta, vaan katkeralta ihmiseltä, jolla on tarve kytätä ja kontrolloida muita. Pahin vihan aiheuttaja on katkeruus, jota aiheuttaa ajatukset, että jollakin muulla on hauskaa ja jää itse osattomaksi.
        Siitähän tuo kirjoittelusi kertoo, koska et sinä ketään osaa valistaa, etkä käännyttää, enemmänkin sinulle nauretaan. Jos ihminen on onnellinen, ei sitä kiinnosta alituiseen mitä muut tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vaikuta iloiselta ja onnelliselta, vaan katkeralta ihmiseltä, jolla on tarve kytätä ja kontrolloida muita. Pahin vihan aiheuttaja on katkeruus, jota aiheuttaa ajatukset, että jollakin muulla on hauskaa ja jää itse osattomaksi.
        Siitähän tuo kirjoittelusi kertoo, koska et sinä ketään osaa valistaa, etkä käännyttää, enemmänkin sinulle nauretaan. Jos ihminen on onnellinen, ei sitä kiinnosta alituiseen mitä muut tekee.

        Oho...
        Osaan pitää hauskaa ihan selvin päin, katkeruutta en tunne, enkä osattomuutta. Ei tarvitse kytätä eikä kontrolloida.
        Lähipiirissäkin näyttää kannabis käryävän aika ahkeraan. Kukaan heistäkään ei minulle naura, kun joskus tarjoavat, ja sanon ei kiitos.
        Koska olen onnellinen, ei minua muiden pössyttelyt tai juomiset kiinnosta millään tavalla. Jokainen tehköön kuten haluaa.

        Jotenkin tuntuu kun tuolla lailla syytellään katkeruudesta ym., niin kirjoittajaa itseään taitaa vähän hävettää se oma pössyttely. Itsehän senkin tien valitsee, mutta ei tarvitse olla katkera tai kateellinen heillekään, jotka eivät itse mitään käytä.
        Jokainen valitkoon itse tiensä.

        Toivottavasti olet sentään itseesi ja omaan elämääsi tyytyväinen, minäkin olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho...
        Osaan pitää hauskaa ihan selvin päin, katkeruutta en tunne, enkä osattomuutta. Ei tarvitse kytätä eikä kontrolloida.
        Lähipiirissäkin näyttää kannabis käryävän aika ahkeraan. Kukaan heistäkään ei minulle naura, kun joskus tarjoavat, ja sanon ei kiitos.
        Koska olen onnellinen, ei minua muiden pössyttelyt tai juomiset kiinnosta millään tavalla. Jokainen tehköön kuten haluaa.

        Jotenkin tuntuu kun tuolla lailla syytellään katkeruudesta ym., niin kirjoittajaa itseään taitaa vähän hävettää se oma pössyttely. Itsehän senkin tien valitsee, mutta ei tarvitse olla katkera tai kateellinen heillekään, jotka eivät itse mitään käytä.
        Jokainen valitkoon itse tiensä.

        Toivottavasti olet sentään itseesi ja omaan elämääsi tyytyväinen, minäkin olen.

        Missä vtun narkkireservaatissa sinä asut, kun niitä "pössytelijöitä" näet kaikkialla? On niin harvinainen käyttötapakin, ainoastaan tupakoitsijat pössyttelevät ja niitä on pieni osa käyttäjistä. Voisi tehdä sinullekin hyvää, saattaisit tajuta, että elämä on sittenkin ihanaa ja maailmassa on hyvääkin, sen sijaan, että uliset katkeruuttasi jatkuvasti palstalla.

        Olet pelkkä pskanjauhaja, väität ettei sinua kiinnosta muiden juomiset ja pössyttelyt, kuitenkin käyt palstalla lykkäämässä samaa kommenttia muiden tekemisistä vuodesta toiseen.

        Miksi et kirjoittele uskovien palstoille, tai vanhuksille suunnattuihin keskusteluketjuihin? Ketään ei kiinnosta sinun mantrat, olet väärällä palstalla, sinulla ei ole mitään uutta näkökulmaa asioihin. Jos kuvittelet voivasi käännyttää ihmisiä, olet erehtynyt pahasti, tuollaiset kirjoittelut toimivat päinvastaisesti.

        Anna ihmisten kertoa kokemuksistaan, ne kiinnostaa muitakin, älä sotke jokaiseen ketjuun omaa jankkaamistasi.
        Sinulla on typerä tarve korostaa omaa onnellisuuttasi, miksi, ei siihen kukaan usko. Katkeruus ja viha paistaa läpi jokaiselta riviltä, saatat olla terapian, tai psykiatrisen hoidon tarpeessa, normaalia tuollainen ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vtun narkkireservaatissa sinä asut, kun niitä "pössytelijöitä" näet kaikkialla? On niin harvinainen käyttötapakin, ainoastaan tupakoitsijat pössyttelevät ja niitä on pieni osa käyttäjistä. Voisi tehdä sinullekin hyvää, saattaisit tajuta, että elämä on sittenkin ihanaa ja maailmassa on hyvääkin, sen sijaan, että uliset katkeruuttasi jatkuvasti palstalla.

        Olet pelkkä pskanjauhaja, väität ettei sinua kiinnosta muiden juomiset ja pössyttelyt, kuitenkin käyt palstalla lykkäämässä samaa kommenttia muiden tekemisistä vuodesta toiseen.

        Miksi et kirjoittele uskovien palstoille, tai vanhuksille suunnattuihin keskusteluketjuihin? Ketään ei kiinnosta sinun mantrat, olet väärällä palstalla, sinulla ei ole mitään uutta näkökulmaa asioihin. Jos kuvittelet voivasi käännyttää ihmisiä, olet erehtynyt pahasti, tuollaiset kirjoittelut toimivat päinvastaisesti.

        Anna ihmisten kertoa kokemuksistaan, ne kiinnostaa muitakin, älä sotke jokaiseen ketjuun omaa jankkaamistasi.
        Sinulla on typerä tarve korostaa omaa onnellisuuttasi, miksi, ei siihen kukaan usko. Katkeruus ja viha paistaa läpi jokaiselta riviltä, saatat olla terapian, tai psykiatrisen hoidon tarpeessa, normaalia tuollainen ei ole.

        Minulla on naapuri, joka käy pössyttelemässä pusikossa useita kertoja päivässä

        Riippuvainen siis

        Käytätkö sinäkii joka päivä

        Jotain

        Luulisin niin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on naapuri, joka käy pössyttelemässä pusikossa useita kertoja päivässä

        Riippuvainen siis

        Käytätkö sinäkii joka päivä

        Jotain

        Luulisin niin

        Sinä asut siis jossakin slummissa.

        En ole koskaan nähnyt ketään pössyttelmässä pusikossa, olen aina asunut omakotitaloalueella, missä on vain omistusasuntoja.

        Kun sinä et pysty osallistumaan siihen keskusteluun, mitä avauksessa haetaan, miksi sinä paasaat jonkun naapurin pössyttelystä pusikossa? Ketään ei tuon tasoinen jankkaaminen kiinnosta.


    • Anonyymi

      Kaikki huumeitten välittäjät pitäisi vetää hirteen. Syyttömät omaiset pikkuvuvoja myöten ovat perheissä kärsijöinä. Lisäksi ryöstöt ja murrot lisääntyy huumeitten ostamista varten. Kunnon tuomio, myös käyttäjille, kuten vesi leipä tuomio. Yhteiskuntamme on liian helppo huumeiluun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe