Vesikiertoinen lattialämmitys - yksi huone ei lämpene

07mige

kaikki muut huoneet lämpenee hyvin, mutta kodinhoitohuone ei lämpene ollenkaan. Hankalaksi homman tekee, että siinä huoneessa ei ole erillistä huonetermostaattia (lähin huonetermostaatti on viereisessä huoneessa, keittiö). KHH:n sienän toisella puolella on kattilahuone, jossa on kaksi kpl säätöventtiiliä toimilaitteineen. Pitäisiköhän jomman kumman niiden läpi tulla lämmin vesi KHH:n lattiaan vai mistä kiikastaa? Tukosta en oikein usko olevan.

8

9053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paha sanoa

Jos sinä et tiedä mistä khh lattiakierto tulee, niin miten ihmeessä me voisimme tietää?!?!

Kai sulla joku suunnitelma löytyy?

• onnellinen lämmittäj

Ikävintä on markkinoiden pikkutunarit jotka hommaa putkea virosta ym itäblokin maista niin halvalla kun saa esimerkkinä Oulussa Firma joka ilmoittaa että värillä ei väliä kun se vaan on lattialämmitysputkea siitä voi päätellä että missä mennään. Mielestäni kannatta santsata lattialämmitykseen hiukan enemmän ja ottaa tunnettuja tuotteita joita markkinoilla on ollut pitempään esim. upo,kwh pipe,warmia.
        ei varmasti tule ongelmia onhan esim. warmialla 10 vuoden toimitatakuu ja 30 vuoden putkitakuu joka totta.

• 13+13=27

Paha lähteä noilla tiedoilla arpomaan mitään... Voihan siellä olla vaikka ilmaa.

• 2 lattialämmityksen

Olisiko mm.kodinhoitohuone tehtyerillisellä piirillä ohi muun järjestelmä että saadaan toimimaan myös kesäaikaan.Jokin sulku kiinni?

• 07mige

Ei näyttäisi mikään sulku olevan kiinni. Miten voisi tehdä ilmauksen mahdollisimman tehokkaasti? Tuli mieleen, että laittaa systeemiin maksimi-paineet (minkä paineastia antaa myöden) ja sitten alkaa ilmanpoistimista ruikkia ja pumppua voisi pitää välillä kolmosella?

• ei välttämättä vikaa
        07mige kirjoitti:

Ei näyttäisi mikään sulku olevan kiinni. Miten voisi tehdä ilmauksen mahdollisimman tehokkaasti? Tuli mieleen, että laittaa systeemiin maksimi-paineet (minkä paineastia antaa myöden) ja sitten alkaa ilmanpoistimista ruikkia ja pumppua voisi pitää välillä kolmosella?

Oletko ostanu talon ja nyt edessä ensimmäinen talvi? Onko sinulla tietoa että miten khh on lämminny aikaisemmin? Lämpeneekö pesuhuoneen ja saunan lattia? Usein kosteat tilat on erillisenä piirinä, mahdollisesti omalla säätäjällä.

Onko järjestelmä ollu kylmänä kesällä? Onko pumput olleet seis? Onko se päässyt ehkä alipaineelle?

Itse olen säätänyt khh kierron tarkoituksella hyvin pienelle, koska sinne tulee muutenkin ylimääräistä lämpöä pyykkikoneesta ja kuivausrummusta.

Kannattaisi ehkä vähän paremmin kertoa taustoja, kun kyselee näitä asioita.

• 07mige
        ei välttämättä vikaa kirjoitti:

Oletko ostanu talon ja nyt edessä ensimmäinen talvi? Onko sinulla tietoa että miten khh on lämminny aikaisemmin? Lämpeneekö pesuhuoneen ja saunan lattia? Usein kosteat tilat on erillisenä piirinä, mahdollisesti omalla säätäjällä.

Onko järjestelmä ollu kylmänä kesällä? Onko pumput olleet seis? Onko se päässyt ehkä alipaineelle?

Itse olen säätänyt khh kierron tarkoituksella hyvin pienelle, koska sinne tulee muutenkin ylimääräistä lämpöä pyykkikoneesta ja kuivausrummusta.

Kannattaisi ehkä vähän paremmin kertoa taustoja, kun kyselee näitä asioita.

On tässä vuosi jo asuttu. Muihin kosteisiin tiloihin tulee normaalisti lämpöä. Pesutiloihin ja tuulikaapin kivilattialle on omat käsin säädettävät venttiilinsä aulan jakotukissa, mutta ei KHH:lle mitään ventsua.

Ei ole ollut "kylmänä" kesälläkään eli kiertovesipumppu on ollut silloinki ykkösellä. Luonnollisesti kesällä minimi-asetuksella koko lämmityssysteemi.

Muistelen, että ihan alkuaikoina olisi KHH:n lattia ollut hieman "lämmön puolella". Voihan se olla, että sen tilan oletussäätö on asetettu pienelle juuri mainitsemistasi syistä ja pitää jostain saada vaan lisää jenkaa sinne. Säätyy ehkä suoraan säätöautomatiikan perusteella.

• Talo lämpimänä
        07mige kirjoitti:

On tässä vuosi jo asuttu. Muihin kosteisiin tiloihin tulee normaalisti lämpöä. Pesutiloihin ja tuulikaapin kivilattialle on omat käsin säädettävät venttiilinsä aulan jakotukissa, mutta ei KHH:lle mitään ventsua.

Ei ole ollut "kylmänä" kesälläkään eli kiertovesipumppu on ollut silloinki ykkösellä. Luonnollisesti kesällä minimi-asetuksella koko lämmityssysteemi.

Muistelen, että ihan alkuaikoina olisi KHH:n lattia ollut hieman "lämmön puolella". Voihan se olla, että sen tilan oletussäätö on asetettu pienelle juuri mainitsemistasi syistä ja pitää jostain saada vaan lisää jenkaa sinne. Säätyy ehkä suoraan säätöautomatiikan perusteella.

Kelaappa nyt mitä kirjoitat.

Pitäisikö nyt lukijoiden jotenkin tietää kuinka sinun talosi toimii, jos et itsekään sitä tiedä.

Ehkäpä kannttaisi vaikka näin alkuun katsoa talon piirustuksista jotain apua.
        Toisekseen voisi tutkia mitä säätölaitteita löytyy mistäkin.
        Kolmanneksi sitten pähkäilet näiden piirustusten ja säätölaitteiden välillä.

Jos et tajua, niin kysy edelliseltä omistajalta.
        Jos hän on kyllästynyt jo kysymyksiisi, niin soita johonkin LVI- liikkeeseen ja kaiva kaikki kuvat sitä ennen esille. Sano puhelimessa "Yksi huoneeni ei lämpene. Lähettäkää äijä paikalle."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe