ihmissuhteet

yksinkö aina?

Voihan ihme, miten 40 saa ihmissuhteita, siis tuttuja ja kavereita?
Näin 40 vuotiaana sitä alkaa tällaisia ihmettelemään.

Olen naimisissa ja lapsia on saatu joten en ihan toivoton tapaus voi olla. Silti en ole saanut vuosien saatossa tehtyä yhtään kaverisuhdetta. Työpaikoilla on vain ollut henkilökemia ongelmia ja viimeisessä paikassa jätettiin yksin porukan ulkopuolelle ja yt-neuvottelujen tuloksen voitte arvata. Työpaikalla on juhlittu muitten iloja, mutta ei koskaan omalla kohdallani. En ymmärrä mikä on vialla jos on oma itsensä ja ei tee pahaa niin miksi ihmiset hylkivät?

Elämäni on kyllä ollut perhe elämän viettämistä ja työn tekemistä jolloin ei ole aikaa ollut muulle toiminnalle ja olen hiljainen, mutta luulisin silti edes työpaikalla kelpaavan seuraksi muille, mutta ei. Ei tule positiivista arvostusta, ei huomioita, ei juttelu seuraa, ei yhtään mitään vaikka olen yrittänyt.

En kai nyt loppuelämääni joudu ilman ihmissuhteita olemaan joten mikä avuksi?

2

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja harmillista tuollainen, joskus on itselläkin sellainen ulkopuolinen olo.
      Mutta kavereita saa vaikka täältä, ainakin tälläsiä melkein kirjekavereita. Ja sitten jos löytäisit jonkun harrastuksen, sellaisen mistä oot tosissasi kiinnostunut niin tapaat ainakin sillee samanhenkisiä ihmisiä.
      Mä ainakin olen saanut sillai pari hyvää kaveria.
      Tuskin sussa mitään suurempaa vikaa on, ehkä vaan pelkkä omana itsenä oleminen ei aina riitä, pitää olla erilaisia rooleja eri mestoihin. En mäkään työmaalla ole ihan samanlaisessa roolissa kuin kotona tai kavereiden kanssa bailatessa. Ja neuvoksi antaisin että työkavereiden kanssa ei paljon kannata vapaa-aikaa viettää ellei ole muutenkin kaveri. Duuni on duuni ja duunikaverit vaan välillä välttämätön paha.
      Eli etsi joku kiva harrastus jos vaan perheeltäsi joudat, mene koiran kanssa koirapuistoon (jos ei ole koiraa niin hommaa äkkiä, siitä saa luotetttavan kaverin) mene uimahalliin, tanssimaan, kansanopistoon, lenkille, kahville uuteen baariin, kutsu joku naapuri kylään.
      Usko pois kyllä sä kelpaat! Olethan onnistunut miehenkin hommaamaan!
      Iloista ja mukavaa syksynjatkoa sulle!

• työkaveri myös

väkisin jahdata. Ei ainakaan niin, ettei enää ole oma itsensä. Liika yrittäminen voi johtaa mielistelyyn ja se ei ole aitoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      1731
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      55
      1338
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      192
      1103
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      52
      1071
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      76
      1029
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      37
      965
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      60
      891
    8. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      64
      859
    9. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      210
      855
    10. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      155
      820
    Aihe