Jokin aika sitten ajelin lauantaina hirvenmetsästyksen alettua 40 kilometrin matkan pitkin kahta suhteellisen vilkkaasti liikennöityä pikitietä. Tällä matkalla kahdessa eri paikassa (toinen tie kaksinumeroinen, jolla autoja tulee vastaan vähintäänkin 5 - 10 sekunnin välein, toinen nelinumeroinen, jolla useita vastaantulijoita minuutissa)) hirviporukoiden ampumaketjut oli levitetty suoran varteen. Ukot istuivat ojanpenkan puskissa jakkaroillaan selät tielle päin, matkaa tielle n. 5m. Eli oletettavasti ajoketju työnsi hirviä päin ketjua ja tietä. Maasto ketjujen kohdalla kumpuilevaa ja tiessä loivia mutkia, joten näkyväisyys ei mitenkään hyvä, jos ei nyt aivan huonokaan. Rajoitukset 80 km/h. Kumpikaan ei ollut liikennemerkkien mukaan hirvivaroitusaluetta.
Osa hirvistä menee tai päästetään ketjun läpi ja ne tulevat vauhdilla tielle. Jos tässä tilanteessa tulee hirvikolari, niin onko hirviseurueella mitään vastuuta?
Vai onko syyllinen vain autoilija, joka ajaa hirven päälle?
Onko tuollainen käytäntö, että hirvet ajetaan tielle, sallittua? Ainakaan se ei ole mielestäni ole ainakaan hyvien metsästystapojen mukainen.
Onko sallittua ajaa hirvet tielle?
Kuka vastaa?
2
366
Vastaukset
- passi on
kantatien varressa. Aika piittaamaton porukka, joka metsästää noin.
Kylätien (sinun "nelinumeroinen" tie) passiketjun saanee virittää päätellen autoon ampumistapauksen herättämistä keskusteluista.
Osaako kukaan hirviporukan metsästyksen johtaja vastata kysymyksiin?
Itse kysyisin poliislta jos näkisin vastaavaa. - urpo urputtaja
Hirvet määrää kulkusuuntansa, ei metsästäjät!
Passi täytyy olla myös epätodenäköisemmillä paikoilla siis ympäri mottia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 194689
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831702Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871566Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741524Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2451395Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121150Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341130Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651033