kuvanmuokkausohjelmat

tulevavalokuvaaja

Olen vasta aloitteleva kuvanmuokkaaja/valokuvaaja (ja varmaa siihen se jääkin) ja haluaisin jonkun hyvän (ja helpon?) kuvanmuokkausohjelman tietokoneelle. Siinä pitäs olla enemmän kuin pelkkiä perusmuokkausjuttuja, esim haluaisin yhdestä kuvasta tyyliin sellaisen jossa on erikseen tausta (maisema) ja siihen päälle laittaisin edesmenneen koirani kuvan silleen että se on läpikuultava. Toivottavasti ymmärsitte mitä hain takaa :)

Tässä on vaan se ongelma ettei mulla ole hajuakaan mistä sellaisen ohjelman saisin, kui paljon se tulisi maksamaan ym. En halua mitää huonoa imutettua paskaa koneelle, jossa ei puoletkaan toiminnoista toimi. Sellanen kunnon ohjelma jos joku. En usko että niitä hyviä ohjemia on helppokäyttöisinä mut olis se kiva. mut ei pakollinen!

Toivottavasti joku tietää ja voisi kertoa mistä voin sellaisen hankkia ja plajon joudun maksamaan :)

9

864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa melkein mistä vaan hyvinvarustetusta alan liikkeestä, se sisältää kaiken tarvittavan (itse asiassa paljon enemmänkin) ja maksaa esim. verkkokauppa.comissa 85 €.

      Kansalaisopistot kurssittaa yleensä juuri tähän ohjelmaan, jos oppia haluat.

    • Picasaan ihastunut

      Photoshop elements on sopiva ja edullinen ohjelma tuollaiseen kuvanmanipulointiin. Sumopaint saattaisi myöskin olla sopiva ja on netistä imuroitavissa. "Pojat" kehuivat sitä miltei Photoshopin täysversion veroiseksi kun ohjelma ilmestyi. En ole itse kokeillut. Kannattanee käydä sivustolla ja kokeilla. Ohjelmaa ei tarvitse edes ladata koneelleen.

    • ehdoton-

      kuningas on PhotoShop (nykyinen versio CS4 eli Versio 11.0)
      Ohjelmaan on saatavissa mm. lukematon määrä erilaisia kuvsnkäsittelyä helpottavia filttereitä, plugeja, actioneja jne.

      Ohjelma kannattaa ladata Adobe USA:n sivuilta, varsinkin nyt kun eurolla saa n. 1,5 dollaria.

    • mika2

      ... kun nuo iänikuiset photoshopit on sulle ehdoteltu, niin tuon esille iänikuisen Gimpin (on ilmainen). Jos olet valmis maksamaan kohtuudella ohjelmasta, niin huomattavasti Gimpiä monipuolisempi ja lähes photarin täysversion veroinen on Photoline (maksaa alle satasen). Pakko suositella myös Pikselmatoria, joka on ehkä paras macille saatava ohjelma (ei kylläkään yhtä monipuolinen kuin Photoline tai Photoshop, mutta moneen riittävä).

      • kotifotoilija

        Jos siis kyseessä on vähäinen kuvankäsittely, ilmaisohjelmilla pärjää hyvin. Gimp on monipuolinen, tosin ei ihan yksinkertaisimmasta päästä, Paint.NET, sumopaint jne jne... eikä ole huonoa imutettua paskaa kotikäyttäjälle. mm. Sumopaint toimii webselaimella, joten ei tarvitse imuttaa koneelle mitään. Googlettamaan vaan tietoa!


      • mika2
        kotifotoilija kirjoitti:

        Jos siis kyseessä on vähäinen kuvankäsittely, ilmaisohjelmilla pärjää hyvin. Gimp on monipuolinen, tosin ei ihan yksinkertaisimmasta päästä, Paint.NET, sumopaint jne jne... eikä ole huonoa imutettua paskaa kotikäyttäjälle. mm. Sumopaint toimii webselaimella, joten ei tarvitse imuttaa koneelle mitään. Googlettamaan vaan tietoa!

        "...Gimp on monipuolinen, tosin ei ihan yksinkertaisimmasta päästä..."

        Ei mikään monipuolinen ohjelma voi olla yksinkertainen. Gimp on melkein yhtä vaikea kuin photoshop, mutta se on miltei yhtä monipuolinenkin. Itse olen tosin innostunut Photolinesta, mutta kokeilemallahan se selviää mikä kullekin on hyvä.

        Tuo Sumopaint on kiistatta kokeilemisen arvoinen juttu.


      • mika2 kirjoitti:

        "...Gimp on monipuolinen, tosin ei ihan yksinkertaisimmasta päästä..."

        Ei mikään monipuolinen ohjelma voi olla yksinkertainen. Gimp on melkein yhtä vaikea kuin photoshop, mutta se on miltei yhtä monipuolinenkin. Itse olen tosin innostunut Photolinesta, mutta kokeilemallahan se selviää mikä kullekin on hyvä.

        Tuo Sumopaint on kiistatta kokeilemisen arvoinen juttu.

        Ja loppuen lopuksi kuvankäsittely ohjelmat kyllä oppii kun opettelee. Kaikkea ei tarvitse heti osata. Illustratorin oppiminen on vaikeampi kuin photoshopin. Mutta kumpikaan ei ole ylitsepääsemätön. Kun mennään Dreamweaver,flash osastolle voikin jo osaaminen loppua monelta kun tulee hallittavaksi kieliä sun muita.


      • mika2
        sfinski80 kirjoitti:

        Ja loppuen lopuksi kuvankäsittely ohjelmat kyllä oppii kun opettelee. Kaikkea ei tarvitse heti osata. Illustratorin oppiminen on vaikeampi kuin photoshopin. Mutta kumpikaan ei ole ylitsepääsemätön. Kun mennään Dreamweaver,flash osastolle voikin jo osaaminen loppua monelta kun tulee hallittavaksi kieliä sun muita.

        .... olen samaa mieltä. Kuvankäsittelyn vaikeus ei ole ohjelmassa vaan siinä käsittelyssä. Varmasti tekstinkäsittelyohjelmakin tuntuu vaikealta henkilöstä, joka ei osaa kirjoittaa. Niin ja sitten se ideoiminenkin (mitä sille kuvalle pitäisi tehdä) on vaikeaa, koska velhojen ja valmiiden suotimien kanssa saa tavallisesti niitä samoja "powerpointteja", joita joka paikka muutenkin pursuaa.


    • Kairafotari

      Suomen kielisen GIMP:n kun haet netistä niin sillä saat tehtyä kaiken mitä tarvitset, (löytyy muillakin kielillä). Siihen saa myös netistä hyvät käyttöohjeet. Ja ilmaiseksi.
      Sen käyttö on melko yksinkertainen, toki opetella sekin täytyy.
      Rinnalle voi imuroida vielä "arkityökaluksi" Picasa:n. Siinä ne ovat.
      Rahoilla jotka laitetaan kalliisiin ohjelmiin löytyy käyttöä. Esim. Photarin täysohjelman hinnalla saa hyvän objektiivin!
      Itselläni on Photareita ja muitakin, mutta nykyään olen siirtynyt päasiassa GIMP:iin, ja olen tyytyväinen. Yhtenä esimerkkinä sen ns. "käyrät toiminta" joka on todella kätevä ja nopea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe