Epävarmuutta kihloista

opiskelija_tyttö18v

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa 3 vuotta. Näemme viikonloppuisin ja kaikki lomat vietämme yhdessä. Välissä välimatkaa reilu 100km, mutta tiiviisti olemme yhdessä olleet koko sen 3 vuotta kuitenkin.
Olemme nuoria, minä 18v ja poikaystäväni 19v, yhteinen asunto tällä hetkellä hakusessa. Rakastan häntä ja hän minua ja pystymme puhumaan kaikesta maan ja taivaan välillä.
Poikaystäväni on jo aikasemminkin puhunut kihloista,mutta minä olen jarrutellut ja hyvä niin. Nyt yhteen muuton yhteydessä asia on tullut uudestaan puheenaiheeksi.. Enkä oikein tiedä mitä ajatella. Otan kihlautumisen erittäin vakavasti, sehän on lupaus avioliitosta. Tiedän kyllä, että haluan poikaystäväni kanssa naimisiin ja kihloihin, mutta minua häiritsee kihlautumisessa muiden mielipiteet. Koska olen nuori, saan helposti ikäisiltäni nuorilta katseita ja seläntakana puheita siitä, onko kyseessä "teinikihlat" tms. En voi sietää sitä, että joku ajattelisi edes näin, sillä olen ihminen joka ei todellakaan mene kihloihin huvinvuoksi.
Toisaalta, mitä väliä mitä muut sanovat. Itselläni vain epävarmatunne muiden mieleipiteistä, vaikken niitä muissa asioissa ajattelekaan; Itse vain olen aina katsonut vieroksuen 14-16v ihmisiä, jotka menevät kihloihin alle vuoden seurustelun jälkeen. 3 vuotta on ollut itselleni aina se vähimmäismäärä, siinä ajassa jo oppii tuntemaan toisen ja tietää mitä haluaa.
Tuntuu hassultakin, että nainen on se joka jarruttelee -yleensähän miehillä ne sitoutumiskammot on. Vaikka en kyllä sanoisi että minua vaivaisi sitoutumiskammo, sillä olen alusta asti ollut suhteessamme 100% mukana.
Mitä mieltä olette, onko tämä vain sitä etten ole valmis vielä kihloihin vai onko toisten mielipiteiden miettiminen vain ajanhukkaa?
Kiitos jos joku jaksoi lukea, vähän purkasin.

6

1113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että...

      odotelkaa ihan rauhassa vielä muutama vuosi. Se "kriittisin" aikuistuminen on vielä molemmilla edessäpäin. Tällä tarkoitan sitä, että te kasvatte, muututte, ja on hyvin mahdollista, että vielä haluatte eri asioita tulevaisuudessa. Ja kun todella asutte yhdessä muutaman vuoden niin silloin vasta opitte toisenne tuntemaan, edes vähän. Päättäkää sitten lupaudutteko toisillenne.
      Tämän sanon kokemuksesta.

    • 8+16

      hei!
      mie oon 24 vuotias naikkonen ja menin mieheni kanssa aika nopealla tahilla kihloihin ensi tapaamisesta.. ja arvaappa mikä on ollu monelta vastaus ku ollaan kerrottu siitä... suurin osa on sanonu just klassisimman lauseen "kyllä mäki tossa sun iässä kuvittelin olevani rakastunu siihen ja tähän, ja kyllähän sun pitäs aikuisena tietää ettei tommoset teinikihlat mitää ikuisia ole"
      voin sanoo et sen kihlauksen myötä katkes mulla välit moniin sukulaisiini, mut eipä se mua haittaa koska en niitten kans muutenkaa just koskaa o ollu tekemisissä..

      mut eipä se sun ikäs siihen vaikuta et joku epäilee "teinikihloja", koska mene minkä ikäisenä tahansa kihloihin ni aina löytyy niitä epäilijöitä jotka on kaikkea vastaan.. mut ei siitä kannata välittää, koska eniten asioissa painaa teidän yhteiset tunteenne.. tehkää niinkuin itestänne tuntuu hyvältä, ei sitä mikä on muiden mielestä oikein!!!

      tsemppiä!!!! :)

    • tunteella eläen

      Ei noi teinikihlat ole. Te olette molemmat aikuisiän saavuttaneet ja olleet pitkään yhdessä. Mun mielestä voitte alkaa hääsuunnittelut ja perhesuunnittelut saman tien. Naisen paras lapsensaanti-ikä on 20-25 vuotta.

      Jos puheita pelkäät, niin et tee ikinä mitään. Aina se on jonkun mielestä väärin.

      • opiskelija_tyttö18v

        Kiitos vastanneille. Herättänyt paljon ajatuksia omassa mielessä.. Tiedä vielä mitä tekisi, ei nyt ihan heti kyllä olla menossa kihloihin :)
        Katso mitä aika tuo tullessaan...


    • Kuinkakohan

      moni 14 vuotias menee kihloihin vuoden seurustelun jälkeen?

      • ..

        Oli kuule ihan yleistä ainakin pari vuotta sitten, eikä aina edes oltu juuri seurusteltu mut silti mentiin "kihloihin". Siis ei ne mitään avioliittoa ajatellutkaan, se oli vaan tosi muodikasta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe