Aseita ei tarvita

Samovarius

Aseita ei nyky-Suomessa siviilit tarvitse, joten ne tuleekin hävittää. Poliisilla ja armeijalla aseet on ok.

10

437

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samovaaari

poliisit ja armeija kyllä ovat ok, mutta sinä et.

• Ressu223

Mä en olekaan sivilli vaan aktiivireserviläinen ja kalusto sen mukaan.

• kjoen pitkäpoliisi
        Ressu223 kirjoitti:

Mä en olekaan sivilli vaan aktiivireserviläinen ja kalusto sen mukaan.

Jos et ole armeijan palveluksessa niin siviilihän sinä olet, vaikka olisit radioaktiivinen.

• ...
    • minä en näe sitä

Niin no, jotkut tarvitsee aseita ja toiset ei. Ne jotka tarvitsee aseita, ilmeisesti hankkivat sellaisia. Ne jotka eivät tarvitse aseita, eivät ilmeisesti niitä hanki, koska pakko ei ole.

Eikös tuo ole ihan yksinkertaista ja selkeän ongelmatonta? Jos ase ahdistaa niin senhän voi jättää hankkimatta.

Sama juttu kuin jos alkaa huimata autoa ajaessa. Sitten ei vaan aja autoa ja elää onnellisena elämänsä lopuun asti.

• Rese Rvi

sitäpaitsi kirjoituksesi on väärällä osastolla, kannattaa katsoa minne noita mielipiteitään tyrkkii.
      Joka vähänkin tuntee historiaa, niin tietää että aseita ja AMPUMATAITOA tullaan vielä joskus tarvitsemaan. Ja sitä taitoa ei osteta kaupasta, vaan se saavutetaan JATKUVALLA harjoittelulla. Tällä harjoittelulla pidetään myös yllä reserviläistaitoja, koska suomen puolustus perustuu pitkälti reserviin, sana, jota tuollaiset sivarit tuskin ymmärtävät.

• omalla uskolla onnee

Minusta ihan hyvä yhteiskunnallinen periaate on sellainen ettei yritetä päättää toistemme puolesta mitä toinen tarvitsee ja mitä ei. Päätetään asioista vain omalta osaltamme.

• Nyky Suomessa on todellisiakin ongelmia...
      joita eivät todellakaan ole siviilien omistamat aseet... (eivät edes käsiaseet)

• kroussi

sä voit olla vaikka perse paljaana, mutta mun pyssyihin sä et eikä kukaan muukaan koske.

• antikommari

Valtio jossa vain poliisilla ja armeijalla on aseita, kutsutaan poliisivaltioksi. Vain ääripunainen kommunisti voi edes ehdottaa tuota. Muuta Venäjälle tai Pohjoiskoreaan jos haluat asua valtiossa jossa kansalaisilla ei ole aseita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1622
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      878
    3. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      842
    4. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      829
    5. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      53
      822
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      773
    7. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      189
      749
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      715
    9. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      700
    10. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      680
    Aihe