Mitä mieltä olette moisesta? Onko siittä mitään hyötyä tai haittaa? Oon nähny kahta mallia mainostettavan, vanerista ja puusta valmistettua.
Ilmalämpöpumpun suojakatos?
9
11063
Vastaukset
- kotelosta pakastin
Ulkoyksikköhän ottaa ilmaa ulkoilmasta, joten sen pitäisi päästä mahdollisimman estettömästi ulkoyksikölle, jotta se toimii mahdollisimman esteettömästi. Jos koneen päällä on katto estämässä veden ja lumen päälle satamista, niin siitä tuskin on harmia.
- ml213.
Tuo ilman mahdollisimman helppo ja vapaa liikkuvuus on erittäin tärkeä tekijä, jolla on suora vaikutuksensa laitteen hyötysuhteeseen/kin.
Laitehan ottaa joka energian/lämmön joka ilmakuutiosta ja mitä enemmän "käyttämättömitä" kuutioita saadaan laitteen läpi kulkemaan, sitä tehokkaammin se toimii.
Lie makuasia, mutta monasti nuo laitteen ympärille kyhätyt pömpelit jopa rumentavat kokonaisuutta ja haittaavat laitteen toimintaa. - toiminut
ml213. kirjoitti:
Tuo ilman mahdollisimman helppo ja vapaa liikkuvuus on erittäin tärkeä tekijä, jolla on suora vaikutuksensa laitteen hyötysuhteeseen/kin.
Laitehan ottaa joka energian/lämmön joka ilmakuutiosta ja mitä enemmän "käyttämättömitä" kuutioita saadaan laitteen läpi kulkemaan, sitä tehokkaammin se toimii.
Lie makuasia, mutta monasti nuo laitteen ympärille kyhätyt pömpelit jopa rumentavat kokonaisuutta ja haittaavat laitteen toimintaa.minulla (omavalmiste vesivaneeri/huopa, ja runko "2x2" materiaalit maksoi n. 45,-...suojaa katolta putoavan lumen & jään...
- ikiliikkuja 12+4
Ulkona olevalle lämpöpumpulle oma suojaisa lämmin koppi on ehdoton. Pumpun coppikin kasvaa siellä lämpimässä kohisten.
- teepuu
Veistelyt omaan arvoonsa. Itse värkkäsin ilmalämpöpumpulleni suojakatoksen, kun olin siitä sulatellut jäät pohjalta muutaman kerran hiustenkuivaajalla. Katoksen tulee olla sellainen, että ilma pääsee kiertämään, mutta se suojaa lumelta. Kokemuksen perusteella teemme katkosia, joihin voit tutustua osoitteessa www.teepuu.fi/tuotteet.htm
- ehkkä ok, ehkä ei
teepuu kirjoitti:
Veistelyt omaan arvoonsa. Itse värkkäsin ilmalämpöpumpulleni suojakatoksen, kun olin siitä sulatellut jäät pohjalta muutaman kerran hiustenkuivaajalla. Katoksen tulee olla sellainen, että ilma pääsee kiertämään, mutta se suojaa lumelta. Kokemuksen perusteella teemme katkosia, joihin voit tutustua osoitteessa www.teepuu.fi/tuotteet.htm
Kyllä tuollainenkin katos jo aika paljon ahdistaa ilman kulkemista verrattuna siihen että kone on täysin vapaasti ulkoilmassa. Parempi olisi tehdä vain suurempi katos ilman sivuseiniä.
- teepuu
ehkkä ok, ehkä ei kirjoitti:
Kyllä tuollainenkin katos jo aika paljon ahdistaa ilman kulkemista verrattuna siihen että kone on täysin vapaasti ulkoilmassa. Parempi olisi tehdä vain suurempi katos ilman sivuseiniä.
No en usko, että vaikuttaa toimintaan. Laitteen toiminta kun perustuu siihen, että laite pyrkii, väliaineen välityksellä, jäähdyttämään ulkoilmaa. Sisälle tuleva lämpö syntyyn ns. "lauhde" -lämmöstä. Kesällä toiminto on päinvastainen, jos kysessä on invertteri.
Toisaalta usein suojakatos hankitaan laitteen "piilottamiseksi". Se kun ei ole mikään kaunistus seinällä, niin kaikki näkyvät pinnat tulisi saada verhottua. - tietenkin
teepuu kirjoitti:
No en usko, että vaikuttaa toimintaan. Laitteen toiminta kun perustuu siihen, että laite pyrkii, väliaineen välityksellä, jäähdyttämään ulkoilmaa. Sisälle tuleva lämpö syntyyn ns. "lauhde" -lämmöstä. Kesällä toiminto on päinvastainen, jos kysessä on invertteri.
Toisaalta usein suojakatos hankitaan laitteen "piilottamiseksi". Se kun ei ole mikään kaunistus seinällä, niin kaikki näkyvät pinnat tulisi saada verhottua.suojakatoksen tai kotelon tiiviydestä. Kaikenlaisia on tullut nähtyä, joskus ihan umpiseinilläkin. Riittävän harva sen pitää olla, esim. Domotopin (Hyvärpuu) katos on hyvä esimerkki.
- ilpin suoja
ostin k-raudasta suojan ilpin päälle. pääsi käymään niin, että talvella jäätyi kenno rikki. nätti oli suoja kun maalasin sen talon väreihin, mutta niin vaan rikki meni. suoja esti näkemästä jään kertymisen ulkoyksikön sisälle. oma moka, mutta kyllä suojassakin oli syynsä kun ilma ei liikkunut tarpeeksi vapaasti ja kostea ilma keräsi jäätä ulkoyksikön sisälle. 595 euroa maksoi kennon vaihto tyhjiöintineen. tyhmyydestä laskutetaan. asentaja mainitsi, että näitä on ollut enemmänkin. olkaa tarkkana suojien kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016153
- 2123406
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183335Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2702081
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441646- 251417