Moi,
Harkitsen vakavasti Octavia 1.8 TSI mallin hankkimista. Mieltä kuitenkin askarruttaa karkaako käytännön kulutus käsistä maltillisellakin ajolla? Olisi kiva kuulla minkälaisiin keskikulutuksiin ihmiset ovat ko. moottorilla/Octavialla päässeet. Itse koeajoin auton (28 km) sisältäen 80 kmh, 100 kmh osuuksia ja kaupunkiajoa. Nollasin kulutuksen ennen koeajoa ja koeajon päätteeksi keskikulutus näytti lopulta 6,6 litraa mikä oli mielestäni aika hyvin, varsinkin koska autolla oli ajettu vasta 1300 km. Itse tulisin ajamaan pääasiassa maantie- ja moottoritieosuuksia... Järki sanoo, että osta 1.6 CR TDI, mutta VAU sitä fiilistä kun polkasin tallan pohjaan 1.8lla moottoritielle kiihdytettäsessä... - KYLLÄ LÄHTEE!
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI
75
13400
Vastaukset
- JK
Itsekin samoilla mietteillä...
Varmaan asiapitoisempaa tekstiä näet www.ultimatevw.com
Hieman Skoda lasien läpi porukka katselee autojaan, mutta ihan kriittisiäkin arvioita autosta löytyy- 1.8 TSI
Ko palstaa olen jo selannutkin, mutta en oikein löytänyt kuin muutamia kommentteja kulutuksesta...
- Ex-Opelisti
1.8 TSI kirjoitti:
Ko palstaa olen jo selannutkin, mutta en oikein löytänyt kuin muutamia kommentteja kulutuksesta...
Mä tein vertailua monen auton kesken ja tää tuntuu olevan se paras tähän hintaan.
Mulla kesti pari kuukautta sellaista intensiivistä etsimistä ja Skodaan päädyin silti. Hinta oli kohdallaan.
Kukaan ei muuten ole kriittisempi kuin auton omistaja, joten http://www.ultimatevw.com on
oikea paikka, jos haluat tietää auton todellisen luonteen. Mulla ei ole vielä isoja ongelmia ollut,
tosin kilsoja vasta alle 5000 ja aikaa 2 kk.
Mieti tarkkaan sen dieselin ja bensan välillä. Toi bensa saattaa olla liian helposti suuri kulutuksinen.
55 tankki riittää noin 650 km:n ajoon kaupungissa, kun haluu välillä näyttää kulkua muille nysvääjille.
---
Tyytyväinen Skoda Octavia Elegance 1.8 TSi DSG Combi:n omistaja. - wrqr
Ex-Opelisti kirjoitti:
Mä tein vertailua monen auton kesken ja tää tuntuu olevan se paras tähän hintaan.
Mulla kesti pari kuukautta sellaista intensiivistä etsimistä ja Skodaan päädyin silti. Hinta oli kohdallaan.
Kukaan ei muuten ole kriittisempi kuin auton omistaja, joten http://www.ultimatevw.com on
oikea paikka, jos haluat tietää auton todellisen luonteen. Mulla ei ole vielä isoja ongelmia ollut,
tosin kilsoja vasta alle 5000 ja aikaa 2 kk.
Mieti tarkkaan sen dieselin ja bensan välillä. Toi bensa saattaa olla liian helposti suuri kulutuksinen.
55 tankki riittää noin 650 km:n ajoon kaupungissa, kun haluu välillä näyttää kulkua muille nysvääjille.
---
Tyytyväinen Skoda Octavia Elegance 1.8 TSi DSG Combi:n omistaja.linkki sulkenut ovensa eli ihmneteläln nyt mitä kritiikkiä ocu sai
- wqewewqe
http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=2915.45
uus ocu on kuin 90 luvun alun vectra uus jossa sai halvalla paljon hyvää varusteita, tilaa, taloudellisuutta jne.. mutta paljon vikoja. siinä oikeastaan vain sähkövikoja ocussa vakavampiakin.
- rajoitusten mukaan
Juuri tänään mittasin normaalin työmatkani Turusta Tapiolaan. Motarin rajoitus 100. Laitoin cruiserin Turun päässä heti ja kehä II rampin jälkeen pois. Sama juttu takaisin tullessa. Mittarin näyttö 104. Keskikulutus mennessä 6,0 ja paluu 5,9. Siinä pihalta pihalle kaikenlainen ajo. Paluumatkalla poikkesin kaffel.
Jos hötsäilee tai ajaa 120 tai yli, nousee kulutus noin 1,5 l.- Octavia_123C
Nopeus näkyy todellakin kulutuksessa. Itse olen ajellut paljon vakionopeudella 80 km/h:n valtatietä. Mittarin mukaan n. 85 km/h ja bensaa kuluu 5.3-5.5 l /100km. Satasen tiellä tulee todellakin noin puoli litraa lisää ja jos kokoajan mennään 120-130 km/h, niin päälle seiskan on kulutus. Ja auto Octavia Combi 1.8 TSI DSG.
Nyt ajettuna kaikkiaan 6500 km ja koko matkalta keskikulutus 6.5 l/100 km. - 1.8 TSI
Octavia_123C kirjoitti:
Nopeus näkyy todellakin kulutuksessa. Itse olen ajellut paljon vakionopeudella 80 km/h:n valtatietä. Mittarin mukaan n. 85 km/h ja bensaa kuluu 5.3-5.5 l /100km. Satasen tiellä tulee todellakin noin puoli litraa lisää ja jos kokoajan mennään 120-130 km/h, niin päälle seiskan on kulutus. Ja auto Octavia Combi 1.8 TSI DSG.
Nyt ajettuna kaikkiaan 6500 km ja koko matkalta keskikulutus 6.5 l/100 km.Kiitos vastauksista. Eli näyttää siltä, että normaaliajossa 1.8 TSI kuluttaa suunnilleen saman verran kuin nykyinen vuoden -99 1.4 Rellu Meganeni jossa tällä hetkellä (säiden kylmettyä) keskikulutus 6.4 - 6.6 luokkaa. Kehitys on siis kehittynyt!
Oletteko muuten olleet tyytyväisiä 1.8 TSI:hin? Potkua siitä tosiaan tarvittaessa tuntuu löytyvän....
Vaikea päätös 1.6 CR dieselin ja tän 1.8 TSI välillä.... Käyttökustannuksissa taitaa syntyä nyky polttoainehinnoilla ja vakuutukset huomioiden ainakin noin 700-800 euron vuotuinen ero jos ajokilomerit ovat 20000 km luokkaa...
- muu merkki nyt
Itse kävin koeajamassa vastaavan pelin ja siinä oli ennen koeajoa ajotietokoneen mukaan keskikulutus 10.8 l/100km. Nollasin mittarin. Ajoin koeajossa 54 km matkan välillä kiihdytellen ja välillä muun liikenteen mukana. Yllätys oli se että keskikulutus oli jopa suurempi eli 11.2 l/100km. Eli tuntuisi normaaliajossa olevan tosi janoinen, mutta erittäin kevyellä kaasulla maantiellä voi päästä ehkä alle 7.0 l/100km.
- ocu1,4tsi
Muutaman kuukauden ajeltuani niin ajotietokone näyttää jatkuvasti sekalaisessa ajossa 7,6 l/100km. tankkaamalla saatu mittaus tankillisella antoi litran vähemmän 6,5l/100km.
- DIT
ocu1,4tsi kirjoitti:
Muutaman kuukauden ajeltuani niin ajotietokone näyttää jatkuvasti sekalaisessa ajossa 7,6 l/100km. tankkaamalla saatu mittaus tankillisella antoi litran vähemmän 6,5l/100km.
aja raskaalla kuormalla tai jopa perä/asuntovaunuilla niin saattaa bensa kannattaa alle 20tkm .
- Combi_123
Missä liikkeessä tuollainen kärry on koeajettavana? Aika uskomaton juttu. Itse sanoisin, että 1.8 TSI:lläkin on kohtalainen työ saada keskikulutus päälle 7 litran, jos maantiellä ajetaan yhtään 80:n ja 100:n rajoitusten mukaisesti. Pitää olla sporttiasento DSG:ssä valittuna ja sitten varsin kiihdyttelevää ja jarruttelevaa ajoa. Ei kyllä ole kyse siitä, että mentäisiin "muun liikenteen mukana"!
Olen ajellut useammalla liikkeen koeajoautolla, 1.4 ja 1.8 TSI. Ei kyllä ensimmäisessäkään ole se pitempiaikaisessa muistissa oleva kulutusarvo ollut päälle seitsemän litran. Vaikka siis testaajia on moneen lähtöön. Hiukan siis epäilyttää tuo 10.8:kin pitkäaikaisena keskiarvona. Ettei vaan siinäkin olis vaan edellinen koeajaja nollannut kulutusmuistin ennen sopivaa "loppurypistystä". Tämmöistäkin sattuu. Olihan omassa autossanikin auton luovutustilaisuudessa mittarissa 18km ja keskikulutus 25.6 l/100 km. Se ei kylläkään edustanut millään tavalla normaalin ajon kulutusta. On kyllä tullut todetuksi! ;)
Kevyellä kaasulla menee oma 1.8 TSI DSG maantieajossa tankkauksista mitattuna 5.2-5.6 l/100 km. Ja tämä on tosi. Ei mikään "järjestely". - Älä uneksi
Combi_123 kirjoitti:
Missä liikkeessä tuollainen kärry on koeajettavana? Aika uskomaton juttu. Itse sanoisin, että 1.8 TSI:lläkin on kohtalainen työ saada keskikulutus päälle 7 litran, jos maantiellä ajetaan yhtään 80:n ja 100:n rajoitusten mukaisesti. Pitää olla sporttiasento DSG:ssä valittuna ja sitten varsin kiihdyttelevää ja jarruttelevaa ajoa. Ei kyllä ole kyse siitä, että mentäisiin "muun liikenteen mukana"!
Olen ajellut useammalla liikkeen koeajoautolla, 1.4 ja 1.8 TSI. Ei kyllä ensimmäisessäkään ole se pitempiaikaisessa muistissa oleva kulutusarvo ollut päälle seitsemän litran. Vaikka siis testaajia on moneen lähtöön. Hiukan siis epäilyttää tuo 10.8:kin pitkäaikaisena keskiarvona. Ettei vaan siinäkin olis vaan edellinen koeajaja nollannut kulutusmuistin ennen sopivaa "loppurypistystä". Tämmöistäkin sattuu. Olihan omassa autossanikin auton luovutustilaisuudessa mittarissa 18km ja keskikulutus 25.6 l/100 km. Se ei kylläkään edustanut millään tavalla normaalin ajon kulutusta. On kyllä tullut todetuksi! ;)
Kevyellä kaasulla menee oma 1.8 TSI DSG maantieajossa tankkauksista mitattuna 5.2-5.6 l/100 km. Ja tämä on tosi. Ei mikään "järjestely".No ei varmasti riitä 1.8TSI DSG maantieajossa 5.2-5.6l/100km.
Minulla on 1.4 TSI DSG ja pienin kulutus kesäkelillä tasainen 80km/h n.100 kilometriä ja sen jälkeen matkanopeus 100km/h 80 kilometrinmatkan vakionopeussäädin hoiti vauhdin tarkkailut, keskikulutus 5.58l/100km. Tarkistettu tankkauksesta ja auton ajotietokoneelta se näytti 5.6l/100km tiedätkin varmaan ettei se näytä kuin desin tarkkuudella.
Ei mikään järjestely nimimerkille tarkoitettu kommentti. Noi sun kulutuslukemat on kuin Skodan sivuston teknisettiedot osiosta. Kuule ne kulutuslukemat mitä niissä ilmoitetaan on käytännössä ihan "mahdottomia" saavutettavia. Vaikka juttusi onkin vuoden vanha on se hyvä tuoda emävaleena esiin ettei kukaan kuvittele 1.8 TSI DSG:n kulkevan lähes polttoaineetta tienpäällä. - mieti vähän
Combi_123 kirjoitti:
Kevyellä kaasulla menee oma 1.8 TSI DSG maantieajossa tankkauksista mitattuna 5.2-5.6 l/100 km. Ja tämä on tosi. Ei mikään "järjestely".Kummasta päästä "unohdat"polttoaineenkulutusta??Normaalinopeuksilla 5,6 puhu pukille joulu tulossa!Aja hieman kaupungissakin km.
- Automaaatti
Meinaatko ettei auto kuin auto vie poltto-ainetta jos kaasunpainelee pohjaan leikisti?Itse ajelen maltilla en hötkyile koska itsemaksan kaikki käyttökulut omasta autostani.1.8 bensakone aivan riittävä ja tehokin löytyy tarvittaessa.Vaikkakin nuo mopoautot kaahailevat.Itse olen ajellut oculla 50000km hyvin toiminut.Manuaalivaihteinen.Syystä silloin jos entiedä mikävaihde autossa on korttini luovutan pois.Automaattia en tarvi kuin pankissa ja huoltoasemilla.
- TLPH
Moi!
Tänään tein tilauksen Octavia 1.8 TSI Elegancesta.
Entinen auto on 3.0 M/T Maxima. Vuosikeskikulutus on n.10.14l.
Octavian kiihtyvyys on samaa luokka,joten olen tehnyt ecoteon, kun olen vähentänyt keskikulutusta
n.2.5 litraa.Metro-autossa sanoivat 1.8:n olevan turhan tehokas Octaviaan.- TSI TSI
Ajettu 13 tkm, ei mitään vikoja, upea auto. Keskikulutus alle 7 l. Ja kyllä lähtee... siinä moni hämmästyy.
- tsii
TSI TSI kirjoitti:
Ajettu 13 tkm, ei mitään vikoja, upea auto. Keskikulutus alle 7 l. Ja kyllä lähtee... siinä moni hämmästyy.
Mä nyt niin kauheasti hehkuttais tota lähtemistä tolla 1.8 Tsi:llä. Mulla Superb 1.8 TSI DSG vm-10-11, ehkä hieman "laiskempi" johtuen auton massasta, kuin Octavia 8.5 sek 0-100 km/h, ohituskiihtyvyys samaa luokkaa. Ainakaan superbissa ei tuo kiihtyvyys tunnu oikein miltään, toivoisi välillä kiihdyttäessä, että mene nyt vähän reippaammin, sen takiahan mä pitkälti sut ostinkin. Saattaa nää helteetkin viedä 0.5-1 sek kiihtyvyydestä pois, mene ja tiedä.
- 2.0TFSI RS
tsii kirjoitti:
Mä nyt niin kauheasti hehkuttais tota lähtemistä tolla 1.8 Tsi:llä. Mulla Superb 1.8 TSI DSG vm-10-11, ehkä hieman "laiskempi" johtuen auton massasta, kuin Octavia 8.5 sek 0-100 km/h, ohituskiihtyvyys samaa luokkaa. Ainakaan superbissa ei tuo kiihtyvyys tunnu oikein miltään, toivoisi välillä kiihdyttäessä, että mene nyt vähän reippaammin, sen takiahan mä pitkälti sut ostinkin. Saattaa nää helteetkin viedä 0.5-1 sek kiihtyvyydestä pois, mene ja tiedä.
Superb on paljon isompi auto ja yleensä isommissa autoissa kiihtyvyys ei ole repivää, ellei alla ole M5 tms. Katso vaan mittaria ja taustapeilejä. Sinne taakse ne kiihdyttelijät jää. ;)
1.8TSI fiksu valinta! Turbo pitää kulutuksen aisoissa ja pieni koneen tilavuus=pienemmät vakuutusmaksut yms. Kokeilkaapa joskus RS Ocua. 200heppaa potkii mukavasti. :) - TSI TSI
tsii kirjoitti:
Ilmeisesti 1.8 TSI on alimittainen Superbin painoiseen autoon tai sitten DSG syö kiihtyvyyden. Manuaali Ocu liikahtaa alle 8 sek 0-100 km/h. Valoista lähtiessä renkaiden pito kuivalla asfaltilla asettaa rajan kiihtyvyydelle...
- ??????
2.0TFSI RS kirjoitti:
Superb on paljon isompi auto ja yleensä isommissa autoissa kiihtyvyys ei ole repivää, ellei alla ole M5 tms. Katso vaan mittaria ja taustapeilejä. Sinne taakse ne kiihdyttelijät jää. ;)
1.8TSI fiksu valinta! Turbo pitää kulutuksen aisoissa ja pieni koneen tilavuus=pienemmät vakuutusmaksut yms. Kokeilkaapa joskus RS Ocua. 200heppaa potkii mukavasti. :)Varmaan on. Muutenkin äänieristys on varmaan eri luokkaa kuin Ocussa? Mutta toi kumminkin vähän mietityttää toi lämpötila, näillä helteillä olen joskus joutunut lähtemään ennen klo 5 liikenteeseen (ilma happirikkaampi) niin auto on kyllä pirteämpi, jos näin on, niin varmaan syksyllä ja talvella/keväällä moottorin todellinen luonne tulee esiin. Sen vielä olen huomannut, että DSG:n kun lykkää manuaalille, eli voin lähteä "oikeilla kierroksilla", niin meno on reipasta, mutta luulisi automaatin osata valita aina kulloinkin sopiva vaihde, mutta tuntuu, että ei oikein osaa. Rauhallisessa ajossa D asennossa, on toki normi ajoon todella riittävä ja voimakas pata. 1.8 TSI DSG vm. -10 - -11. km 3500.
- näin on
TSI TSI kirjoitti:
Ilmeisesti 1.8 TSI on alimittainen Superbin painoiseen autoon tai sitten DSG syö kiihtyvyyden. Manuaali Ocu liikahtaa alle 8 sek 0-100 km/h. Valoista lähtiessä renkaiden pito kuivalla asfaltilla asettaa rajan kiihtyvyydelle...
Ihmeelliseltä tuntuu, kun moni sanoo että 1.4 TSI:kin vie Superbia ihan kiitettävästi ja DSG:n kiihtyvyys manuaalin on mitattu olevan 0.1 sek. nopeampi, eli siis sama. Ei Superb nyt sentään niin raskas auto ole, etteikö 160 hv ja 250 nm vääntö sitä veisi enemmän kuin pirteästi.
- melkein sama
TSI TSI kirjoitti:
Superb painaa 158 kg enemmän.
Kiihtyvyys putoaa Octavia 7.8 --> 8.5. Ero on pieni ja ajon aikana vielä pienempi.
DSG ei leikkaa kiihtyvyyttä - päinvastoin. Sillä kuka tahansa vetää maksimisuorituksen, kun taas itse kepittämällä tuskin kukaan pääsee luvattuihin arvoihin.
Ei tällaisilla eroilla ole käytännössä mitään merkitystä. Paljon enemmän meinaa vaikkapa ennakointi ja liikennesilmä ja että muistaa käyttää sporttiohjelmaa aina, kun tehoja todella kaivataan. DSG on hyvä, mutta kyllä sekin voi erehtyä vaihteesta, koska joutuu koko ajan arvaamaan seuraavan. Liikkeellelähdöissä voi antaa auton ensin ryömiä hetken, jotta vaihde varmasti valmiina. - ----
melkein sama kirjoitti:
Superb painaa 158 kg enemmän.
Kiihtyvyys putoaa Octavia 7.8 --> 8.5. Ero on pieni ja ajon aikana vielä pienempi.
DSG ei leikkaa kiihtyvyyttä - päinvastoin. Sillä kuka tahansa vetää maksimisuorituksen, kun taas itse kepittämällä tuskin kukaan pääsee luvattuihin arvoihin.
Ei tällaisilla eroilla ole käytännössä mitään merkitystä. Paljon enemmän meinaa vaikkapa ennakointi ja liikennesilmä ja että muistaa käyttää sporttiohjelmaa aina, kun tehoja todella kaivataan. DSG on hyvä, mutta kyllä sekin voi erehtyä vaihteesta, koska joutuu koko ajan arvaamaan seuraavan. Liikkeellelähdöissä voi antaa auton ensin ryömiä hetken, jotta vaihde varmasti valmiina.Ja tuolla aiemmin taidettiin myös mainita, että superbissa se kiihtyvyys ei tunnu samalta johtuen juuri massasta ja hiljaisuudesta jne, todellisuudessa se kuitenkin kiihtyy rapsakkaasti ja taustapeileistä sen tosiaan huomaa. Tosin tuolla Superbilla on ihan kiva ajella rauhallisestikin, hyvin pienellä pintakaasulla ajelee todella jouhevan ripakasti ainakin tuolla 1.8 tsi:llä.
- Tosi Ukkomies
TSI TSI kirjoitti:
Tilasin tänään Octavia 1,8 TSI DSG Elegancen. On kyllä aika älytön tykki, en voi kuvitella tarvetta räväkämmästä autosta normaalikäyttöön. Kun laittaa DSG:n Sport-asentoon, meno on huimaa...
- saabisti1
Tosi Ukkomies kirjoitti:
Tilasin tänään Octavia 1,8 TSI DSG Elegancen. On kyllä aika älytön tykki, en voi kuvitella tarvetta räväkämmästä autosta normaalikäyttöön. Kun laittaa DSG:n Sport-asentoon, meno on huimaa...
sinne tai tänne, jos kilsat noin 20tonnia, niin ero ehkä 400euroa, mitä sitten, toisen auton muut kustannukset , jo tuon verran kalliimmat, tai halvemmat, sii soo, kaikki maksaa!
- en usko
TSI TSI kirjoitti:
Noilla tehoilla ei vielä renkaiden pito aseta kiihtyvyysrajaa, vai miten selität sen, että vaikka Focus R voi kiihtyä 6s 0-100km/h, samoin kuin viritetyt type r:t?
Onko suomalaista tai saksalaista testiä, jossa 1.8TSI ocu olisi kiihtynyt alle 8s 0-100km/h? Ainakaan TM:n testissä alle ei ole päästy. Viimeisimpänä parhautena 1.4 TSI:llä jäätiin sekuntti luvatusta.(A1:sen korissa) - asia
en usko kirjoitti:
Noilla tehoilla ei vielä renkaiden pito aseta kiihtyvyysrajaa, vai miten selität sen, että vaikka Focus R voi kiihtyä 6s 0-100km/h, samoin kuin viritetyt type r:t?
Onko suomalaista tai saksalaista testiä, jossa 1.8TSI ocu olisi kiihtynyt alle 8s 0-100km/h? Ainakaan TM:n testissä alle ei ole päästy. Viimeisimpänä parhautena 1.4 TSI:llä jäätiin sekuntti luvatusta.(A1:sen korissa)Normaaliprofiilin renkailla pitoraja alkaa tulla vastaan.
Tarvitaan leveämmät läskit alle... - Sumiaisten Sokota
en usko kirjoitti:
Onko suomalaista tai saksalaista testiä, jossa 1.8TSI ocu olisi kiihtynyt alle 8s 0-100km/h? Ainakaan TM:n testissä alle ei ole päästy. Viimeisimpänä parhautena 1.4 TSI:llä jäätiin sekuntti luvatusta.(A1:sen korissa)Kaverin kanssa testattiin GPS:n avulla 1.8 TSI DSG:llä 0-100 km/h 7.5 sekkaa. Ihan laillisesti radalla, ei häiriötä kanssa-autoilijoille. Pitäiskö nyt sitten noita testejä vielä kaivaa esiin, kun joillekin tuo kiihtyvyyslukema on NIIN TÄRKEÄ! Käypä ajamassa, niin huomaat ettei kovempaa kiihtyvyyttä tässä liikenteessä tarvita! Kyllä lähtee.
- niimpä niin
Sumiaisten Sokota kirjoitti:
Kaverin kanssa testattiin GPS:n avulla 1.8 TSI DSG:llä 0-100 km/h 7.5 sekkaa. Ihan laillisesti radalla, ei häiriötä kanssa-autoilijoille. Pitäiskö nyt sitten noita testejä vielä kaivaa esiin, kun joillekin tuo kiihtyvyyslukema on NIIN TÄRKEÄ! Käypä ajamassa, niin huomaat ettei kovempaa kiihtyvyyttä tässä liikenteessä tarvita! Kyllä lähtee.
On tullut ajettua paljon tehokkaampikin, ja en kyllä mitään kiksejä saa tuosta 1.8TSI mallista. Se on totta että normaaliliikenteessä ehtii vaikka 50 heppasella, aina siellä joku töpeksii edessä, että eiköhän sillä 1.2 TSIlläkin työmatka taitu ihan samaan aikaan. En nyt ihan hirveästi silti hehkuttaisi tuota 1.8tsi myllyä. Esim. "citikan" 156hv mylly on selvästi paremman tuntuinen ajossa, ja myös testeissä pitää paremmin suorituskykylupauksensa. Ja myös taloudellisempi.
- minun nauraa
niimpä niin kirjoitti:
On tullut ajettua paljon tehokkaampikin, ja en kyllä mitään kiksejä saa tuosta 1.8TSI mallista. Se on totta että normaaliliikenteessä ehtii vaikka 50 heppasella, aina siellä joku töpeksii edessä, että eiköhän sillä 1.2 TSIlläkin työmatka taitu ihan samaan aikaan. En nyt ihan hirveästi silti hehkuttaisi tuota 1.8tsi myllyä. Esim. "citikan" 156hv mylly on selvästi paremman tuntuinen ajossa, ja myös testeissä pitää paremmin suorituskykylupauksensa. Ja myös taloudellisempi.
Vai citikka, voi h....tti mikä mopo...
- autonasentaja
minun nauraa kirjoitti:
Vai citikka, voi h....tti mikä mopo...
Älkää unohtako loistavia Toyotan Corollaa ja Aurista tehokkat moottorit
ja upea dynaaminen olemus jossa silmä lepää. - Pellelle
autonasentaja kirjoitti:
Älkää unohtako loistavia Toyotan Corollaa ja Aurista tehokkat moottorit
ja upea dynaaminen olemus jossa silmä lepää.Sinut halutaan unohtaa tältä palstalta,eipä sinusta ollut miestä vastaamaan kysymyksiini kun niitä sulta aiemmin kyselin,pelle olet ja pellenä pysyt.
Sirkus on pellen työmaa ei autohuoltamo/korjaamo. - ninja.
tsii kirjoitti:
ei vie helteet mitään. sen sijaan kannattaa 2013 malli vaihtaa on kiihtyvyys .5sek parempi ocussa
- brilliant brains
Pellelle kirjoitti:
Sinut halutaan unohtaa tältä palstalta,eipä sinusta ollut miestä vastaamaan kysymyksiini kun niitä sulta aiemmin kyselin,pelle olet ja pellenä pysyt.
Sirkus on pellen työmaa ei autohuoltamo/korjaamo.Onko helle sulattanut skodahemmojen päät, vai mistä johtuu jatkuvat surkeat aivoulosteet.
- Neljäpyörää.
TSI TSI kirjoitti:
Ocussa vain ongelmia.1.8 l tsi.Se siitä.Paljoa ei naurata auto uusi.
- pientä on kulutus
Ajoin Superb:llä (1.8 TSI) lähes tuhat kilometriä yhteen menoon. Lastina neljä tosi isoa aikuista, kukaan ei paina alle 90 kg. Matkatavaroita peräkopillinen. Nopeus nopeusrajoitusten mukaan, eli suurin osa matkasta nopeus 100 km/h ja paikoin 80 km/h. Tietokone osoitti 6,4 l kulutusta. Olen tarkistanut tietokoneen kulutuksen perinteisellä tankkausmenetelmällä ja tulos oli liki sama.
- ocu paras
Hyvä kone ja suorituskyky!
- kylä lähtee
skoda lähtee hyvin - ja 1.8tsi erittäin hyvin - muut jää taakse
- Tellus
Jos ostat,varaudu suureen öljyn kulutukseen.Saat vahtia jatkuvasti öljyn määrää. Ainakin mulla kävi näin.Auto oli Octavia 1,8 tsi. vm 2010.Vaihdoin Volvo S-80 2,5 t automaatti- 07.Ei syö öljyä,bensaa kylläkin.Enkä kadu vaihtoa.
- skoda on paras paali
Kumma kun te kaikki skoda-pellet puhutte kyykyttämisestä, tehoista, huippunopeuksista, kiihdytyksissä ja kuiten teidän kulkineet menee melkein jalkahiellä?
Ottakaa ne skodalasit pois päästä ja katsokaa totuutta silmiin. Seuraava teidän skodistanne kulkee varmaan vedellä. - itälaatua
No sehän se Skodan ongelma on kun se ei kulje - TSI moottori on varsinainen pommi.
- ei possaha
Eipä oo pommi vielä possahtanut. Lataa paremmin toiveesi iltarukouksissasi pommin puolesta.
- niinpä niin....
ei possaha kirjoitti:
Eipä oo pommi vielä possahtanut. Lataa paremmin toiveesi iltarukouksissasi pommin puolesta.
Ei posahda tai posahtaa - riski on paljon suurempi kuin muilla automerkeillä.
- ruskea skoda söpö
Perusjunteille sitä mitä ne kaipaa, arkista skeidaa.
- tilava ocu on
tasaista, mukavaa matkaa -hieno auto ja edukas
- hienoa kaalia
Kaalia kyllä meluisan Skeidan kyytiin mahtuu.
- hiljainen laadukas
skoda hiljainen, hyvä tehokas, pehmeää kyytiä
- Skeida on paska
Taidat olla kuuro - AutoBild Suomi totesi uudesta Skeidataavista: Meluisa kansanauto idästä.
Katsastustilastot kertovat:SKODA OCTAVIA hylkäyksen syyt: Pakokaasupäästöt Renkaat
Painava ja huonosti toimiva jäykkä taka-akseli kuluttaa takarenkaita.
- alle kasin
ei kuluta paljon vaikka revittelee
- Ocu10
Eipä muuten vaa menee 4l öljyä 1000km ja nätillä ajolla maantie vauhtissa11/100 bensaa autona oli 1.8 tsi dsg ocu 160hp. Että sillai ja kaveri ketä ajo autoa ajoi erittäin säästeliästi 200km per suuntaa
- 2010
Kumma ettei puhuta 1,8 TSI öljynkulutuksesta? Huollon mukaan vielä sallitun rajoissa 1l / 2000km !!! ihan älytön määrä..itsellä mennyt 1l / 8000 km. Autolla ajettu 70000 km normiajoa keskikulutuksen ollessa 6,4. Autolla ehtii kyllä muiden alta pois mutta ei mikään erikoinen kuitenkaan..mutta jos ei ole muita yli 150 hv autoja ajellut niin sitten tuntuu ripeältä..ei mikään hiljainen sisälle mutta hintaansa nähden riittävän tasokas.
- 13 + 13
Ihan eri auto Ocu 1.8 TSI on perusmalleihin verrattuna. Kävin kokeilemassa ja omalla rahalla ehkä sen olisin ostanutkin, mutta kun työnantaja maksoi niin otin A4:sen. Luokkaa isompi auto, tehokkaampi moottori ja Multitronic on ihan mukava vaihteisto.
- Tellus
Jep jep.Siksi vaihdoinkin Skodan Volvoon.Ei tarvii öljyn kanssa läträtä...
- mikä luokka nopeus?
13 + 13 kirjoitti:
Ihan eri auto Ocu 1.8 TSI on perusmalleihin verrattuna. Kävin kokeilemassa ja omalla rahalla ehkä sen olisin ostanutkin, mutta kun työnantaja maksoi niin otin A4:sen. Luokkaa isompi auto, tehokkaampi moottori ja Multitronic on ihan mukava vaihteisto.
aha missä a4 on isompaa luokkaa kuin ocu? ei ainakaan tiloissa
- voi reppanat
Puhukaa nyt resuperseetedes totta eihän teillä mitään autoa ole höpö,höpö.
- 13 + 15
Todennäköisimmin on, auto on melkein joka perheessä: http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/suomen_autokanta
Fiksu on ilman autoa pärjäävä.
- hyvin tehoja
vakiona riittää ei tarvi lastuttaa
- laudutin
kaikki ok kunnes tulee 3k rempat dsg sta tai turbosta
- ihahahaa
Jatkossa priimiumit ovat naurettavinta mitä liikenteestä löytyy!
- tsi tsi tsi
tsi tsi, paras ja tehokkain
- autokorjaamolta
TSi, TSi, TSI, korjaamojen onni
- mitäs läksit
kyllä lähtee, palstan trolleilla vaan viikset väpäjää
- mitsu evo
Kyllä Skoda lähtee..Lähti edestä painamaan ja meinas sen kuski oikeesti painua selkänojaan.. Oli pikkusen lähellä etten ajanut perään kun oli niinkuin vastaan tulija
- hävisit
Kestotesti: http://www.skoda-octavia.fi/
- toyota
Murheenryynejä molemmat tsi moottori dsg vaihteisto ,kalliksi tulee vielä skodan on meluinen auto ,yliarvostettu suomessa
- ei-tohjo
toyota kirjoitti:
Murheenryynejä molemmat tsi moottori dsg vaihteisto ,kalliksi tulee vielä skodan on meluinen auto ,yliarvostettu suomessa
Yliarvostettu? Hä? Tarkennas juippi vähän
- Skodalla vittu joo
ei-tohjo kirjoitti:
Yliarvostettu? Hä? Tarkennas juippi vähän
Jos käyttäjät ovat tyytyväisiä, tarvitaan aina joku trollipeelo kertomaan, miten asioiden PITÄISI olla. Varsinaista "sosialistista realismia" länsiautomiehiltä...
Näitä yliarvostettuja merkkejä on ollut aina, mutta silloin "länsiautomies" on ollut visusti hiljaa. Eihän sitä omaa merkkiä haukuta. Opel on tästä veikeä esimerkki. 90-luvulla kauppa kävi ja käyttäjät kertoivat jatkossakin hankkivansa saman merkin. Viimein uskoivat. Ja ovat edelleen hiljaa. Ruosteiset ysäri-Astrat ovat tämän sankaritarinan muistoina kuitenkin keskuudessamme. Eihän täällä uutta autoa ole varaa ostaa. Ainakaan väärän merkkistä.
- ocuparas aina
osta vaan se, saat parhaan
- ocujyrää
Erinomainen auto, nautittava ajaa.
- 18 + 7
No jos vanhaan 130 LS:ään vertaan mutta nykyautoista ihan perus Focuskin on paljon parempi.
Ja moni muu.
- VAG
Kyllä lähtee!Sähköviat jos saatais kuntoon.Taitaa itsellä olla viimeinen vag-konsernin auto!
- Skodasti
Niin minullakin. Autossa outo sähkövika. Välillä käynnistyy välillä ei lainkaan. Tietokone kuulemma ei " huilaa" välillä, sen takia ei käynnisty.
- SKODAJÄÄSKODAJÄÄ
HAHEHHEHEHEH HAHAH EHEHHEHEHEH
JA SE SUN SKOOTAS JÄÄ - gummidbalaa
1.8 etuvedolla ei ainakaan paikaltaan lähtiessä pahemmin kyykytellä, sen verran pahasti pomppii ja sutii etupää. Edessä olevista Dunlopeista mennyt muutaman tuhannen km jälkeen yli puoli milliä pintaa vaikka en edes sporttimoodia käytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743