Mitä mieltä olette nuoren koiran koulutuksesta ja siitä että sille ammutaan vain seisonta haukkuun? Itse olen yrittänyt pysyä sillä linjalla oman harmaani kanssa mutta nyt kun olen saanut puolitoistavuotiaan koiran pelittämään niin joka aamu on kymmenhenkinen passiporukka työntymässä matkaan että pannaan alue mottiin ja koira keskelle. Eilen kun onnistuin livahtamaan kahden kaverin kanssa metsään niin koira pelitti koko päivän tosi upeasti. Ammuin ensiksi aamulla vasan seisontahaukkuun mutta sittenpä yllättikin naapuriseura yrittämällä kaksi kertaa luvatta mennä koirani haukkuun joka siis jatkoi sitä emän haukkua. Eli haukku käväisi pari kertaa naapurin puolella mutta kuiteskin aika jäi alle puolen tunnin. Eli tietääkö kukaan saako vieraan koiran haukusta ampua ilman omistajan lupaa hirven jos omaa sille alueelle metsästys oikeuden ja tuo puolen tunnin raja on jo ylitetty?? No loppu hyvin sillä päivän päätteeksi kuuden tunnin haukun jälkeen pääsin ampumaan emänkin pois ennenkuin naapurit sitä ehtivät tehdä. Olisihan se harmittanut jos naapurit oisivat juoksevaa hirveä ampuneet ja pilanneet nuoren koiran..
meniköhän naapurilla överiksi ?
2
508
Vastaukset
- Haverisen Jokke
pilalle mene ampuuko juoksuun vai haukkuun. Me ammutaan harmaalle molempiin ja pääosin siirtyvään haukkuun. Niin kateellinen ja omapäinen ei saa porukassa olla että vain sinulla on oikeus hiipiä ja ampua koiraltas. Osta sitten lupa valtion mailta ja ammu siellä miten haluat jos porukka henki ei kiinnosta. Koirat ei rajoja tunne eikä aikoja ja meillä on naapureiden kanssa sovittu että ajaa sitten omat miehet tai koirat naapuriin hirven saa sen vapaasti ampua. Ja tietenkin omilla lupa alueilla. Kenelläkään ole viitseliäisyyttä sekunti kellon kanssa mitata aikaa onko menny puolituntia vai ei. Niin ja nollaantuuko aika kun koira astuu jalalla omalle maalle ja palaa taas puoleksi lain sallimaksi tunniksi naapuriin. Naurettavaa touhua että tällaisia pitää murehtia.
- ei ole ajavaa nyt
Jos ammut nuorelle koiralle haukkuun, koirasta voi tulla ajava. Näin kävi minun kahdelle harmaalle.
Molemmat on kuopattu 4 ja 5 vuotiaana. Ajoivat hirveä äänen kanssa kuten ajokoira jänistä.
Ajavan hirvikoiran käyttö laissa kielletty. Ajavalla karkotat hirvet, mutta jos porukkasi sen hyväksyy, niin
siitä vain.
Minusta ainakin nolo kuulla kyliltä, että koirani on ajava.
Et ole tainnut nähdä toimivaa hirven haukkujaa.
Metsästys koiran käyttäminen hirven ajana passiin , ei ole harkittua ja valikoitua pyyntiä, siinä ammutaan aina hyvin hätäisesti jopa vasalta emä. Ja valtiohan ottaa omansa pois, itse et pääsekkään syömään palvattua lihaa.
Sakot vain muistosi ajavan koiran omistajana.
Sinne haukkuun voi mennä kuka tahansa joka vain osaa, kun kysyy koiran omistajalta luvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621576Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281546Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701348Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251252- 1281125
Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1751096Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271047Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3111040- 781036