meniköhän naapurilla överiksi ?

harmaantuu

Mitä mieltä olette nuoren koiran koulutuksesta ja siitä että sille ammutaan vain seisonta haukkuun? Itse olen yrittänyt pysyä sillä linjalla oman harmaani kanssa mutta nyt kun olen saanut puolitoistavuotiaan koiran pelittämään niin joka aamu on kymmenhenkinen passiporukka työntymässä matkaan että pannaan alue mottiin ja koira keskelle. Eilen kun onnistuin livahtamaan kahden kaverin kanssa metsään niin koira pelitti koko päivän tosi upeasti. Ammuin ensiksi aamulla vasan seisontahaukkuun mutta sittenpä yllättikin naapuriseura yrittämällä kaksi kertaa luvatta mennä koirani haukkuun joka siis jatkoi sitä emän haukkua. Eli haukku käväisi pari kertaa naapurin puolella mutta kuiteskin aika jäi alle puolen tunnin. Eli tietääkö kukaan saako vieraan koiran haukusta ampua ilman omistajan lupaa hirven jos omaa sille alueelle metsästys oikeuden ja tuo puolen tunnin raja on jo ylitetty?? No loppu hyvin sillä päivän päätteeksi kuuden tunnin haukun jälkeen pääsin ampumaan emänkin pois ennenkuin naapurit sitä ehtivät tehdä. Olisihan se harmittanut jos naapurit oisivat juoksevaa hirveä ampuneet ja pilanneet nuoren koiran..

2

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haverisen Jokke

      pilalle mene ampuuko juoksuun vai haukkuun. Me ammutaan harmaalle molempiin ja pääosin siirtyvään haukkuun. Niin kateellinen ja omapäinen ei saa porukassa olla että vain sinulla on oikeus hiipiä ja ampua koiraltas. Osta sitten lupa valtion mailta ja ammu siellä miten haluat jos porukka henki ei kiinnosta. Koirat ei rajoja tunne eikä aikoja ja meillä on naapureiden kanssa sovittu että ajaa sitten omat miehet tai koirat naapuriin hirven saa sen vapaasti ampua. Ja tietenkin omilla lupa alueilla. Kenelläkään ole viitseliäisyyttä sekunti kellon kanssa mitata aikaa onko menny puolituntia vai ei. Niin ja nollaantuuko aika kun koira astuu jalalla omalle maalle ja palaa taas puoleksi lain sallimaksi tunniksi naapuriin. Naurettavaa touhua että tällaisia pitää murehtia.

      • ei ole ajavaa nyt

        Jos ammut nuorelle koiralle haukkuun, koirasta voi tulla ajava. Näin kävi minun kahdelle harmaalle.
        Molemmat on kuopattu 4 ja 5 vuotiaana. Ajoivat hirveä äänen kanssa kuten ajokoira jänistä.
        Ajavan hirvikoiran käyttö laissa kielletty. Ajavalla karkotat hirvet, mutta jos porukkasi sen hyväksyy, niin
        siitä vain.
        Minusta ainakin nolo kuulla kyliltä, että koirani on ajava.
        Et ole tainnut nähdä toimivaa hirven haukkujaa.
        Metsästys koiran käyttäminen hirven ajana passiin , ei ole harkittua ja valikoitua pyyntiä, siinä ammutaan aina hyvin hätäisesti jopa vasalta emä. Ja valtiohan ottaa omansa pois, itse et pääsekkään syömään palvattua lihaa.
        Sakot vain muistosi ajavan koiran omistajana.
        Sinne haukkuun voi mennä kuka tahansa joka vain osaa, kun kysyy koiran omistajalta luvan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3434
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2002
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1921
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1405
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe