Tuomasko valehteli?

tomumaja

Täällä jotkun taitavat niinkin väittää.

Joh. 20:28
Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

137

509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän aikaisemmin antaman opetuksen samassa tarkoituksessa Jeesuksen ISÄLTÄ SAAMANA jumaluutena, kuin mitä Jeesus oli Joh.10:34,25 jakeissa opettanut;

35 "Jos hän ( Isä ) sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"

• efox

>>Tuomas ymmärsi Jeesuksen vähän aikaisemmin antaman opetuksen samassa tarkoituksessa Jeesuksen ISÄLTÄ SAAMANA jumaluutena, kuin mitä Jeesus oli Joh.10:34,25 jakeissa opettanut;

35 "Jos hän ( Isä ) sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"

• efox kirjoitti:

>>Tuomas ymmärsi Jeesuksen vähän aikaisemmin antaman opetuksen samassa tarkoituksessa Jeesuksen ISÄLTÄ SAAMANA jumaluutena, kuin mitä Jeesus oli Joh.10:34,25 jakeissa opettanut;

5. Mooseksen kirja 18
        15 "Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
        18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja MINÄ PANEN SANANI HÄNEN SUUHUNSA, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua." [Ap.t.7:30,32,,38]

Jesaja 42
        1 "Katso, MINUN PALVELIJANI, jota minä tuen, MINUN VALITTUNI, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."

• ainoastaan sinun omaa aatuksesi päättelyä, koska se sopii sinun muutenkin kieroutuneeseen Raamatun tulkintaasi. Itse mielessäs tulkitset asioita, sitten niitä yrität epätoivoisesti soveltaa Raamatulla raamatulliksi.
        * Millä ihmeen oikeudella voit tehdä Tuomaasta todella valehtelijan, aivan niikuin tomumaja jo sen ymmärsikin? Sinä valehtelet, mutta Tuomas ei, väännät kieroon kirjoituksia, tukit tien etsijöiltä, ja viet itsesi kadotukseen vääntäessäsi Kirjoituksia OMAKSI kadotukseksesi. Sanoo Jumalan sana.

• Efox
        ekivaari kirjoitti:

5. Mooseksen kirja 18
        15 "Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
        18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja MINÄ PANEN SANANI HÄNEN SUUHUNSA, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua." [Ap.t.7:30,32,,38]

Jesaja 42
        1 "Katso, MINUN PALVELIJANI, jota minä tuen, MINUN VALITTUNI, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."

Jeesuksen ihmisyyden puolella mutta ei Hänen Jumaluudessa josta Sakarja (14:5) ja Tuomas todistavat.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

ainoastaan sinun omaa aatuksesi päättelyä, koska se sopii sinun muutenkin kieroutuneeseen Raamatun tulkintaasi. Itse mielessäs tulkitset asioita, sitten niitä yrität epätoivoisesti soveltaa Raamatulla raamatulliksi.
        * Millä ihmeen oikeudella voit tehdä Tuomaasta todella valehtelijan, aivan niikuin tomumaja jo sen ymmärsikin? Sinä valehtelet, mutta Tuomas ei, väännät kieroon kirjoituksia, tukit tien etsijöiltä, ja viet itsesi kadotukseen vääntäessäsi Kirjoituksia OMAKSI kadotukseksesi. Sanoo Jumalan sana.

olisin tehnyt Tuomaasta valehtelijan? Minähän kirjoitin että TUOMAS USKOI Jeesuksen opetuksen Joh. 10:34,35
        jonka Jeesus vähän aikaisemmin oli opetuslapsilleen opettanut, ja tämä opetus näyttää menneen perille, toisin kuin Sinuun, Mohikaani, se ei näytä uppoavan!

• ml213.
        ekivaari kirjoitti:

olisin tehnyt Tuomaasta valehtelijan? Minähän kirjoitin että TUOMAS USKOI Jeesuksen opetuksen Joh. 10:34,35
        jonka Jeesus vähän aikaisemmin oli opetuslapsilleen opettanut, ja tämä opetus näyttää menneen perille, toisin kuin Sinuun, Mohikaani, se ei näytä uppoavan!

-----

Jos tuon mielikuvan ( 35 jae) ottaa lähtökohdaksi , mitä Tuomas mietti ja ajatteli Jeesuksesta sillä hetkellä, niin tuo avaa ymmärtämään Tuomaksen lausahduksen;" Minun Herrani, minun jumalani",- oikeassa valossa.. (Kirjoitin jumalani sanan tietoisesti pienellä alkuikirjaimella).

Nimittäin, Raamatun kääntäjätkään, eivät ole välttämätää ymmärtäneet Tuomaksen tilannetta ja sanontaa.Alkutekstissähän ei ole tietääkseni isoja alkukirjaimia ja ei edes jakeita ja lukuja.

Siis, jos kääntäjät olisivat ymmärtäneet Tuomaksen mielentilan, ja erikoisesti tuon 35 jakeessa olevan ilmoituksen jumalista, niin he olisivat kirjoittaneet jumala sanan pienellä alkukirjaimella;

Pojallehan tuli KAIKKI sana Isältä,- joka on taivaassa, ja tässä valossa ymmärrettynä Poikakin on jumala.Siis kaikille, joille Jumalan sana tulee.

PS.

Tuossakin on hyvä esimerkki siitä, miten pienikin käännösvirhe mahdolliostaa muuttamaan laajasti kokonaisuutta.Niin, mikä lie tarkka alkuperäinen muoto tuossa Tuomaksen lausahduksessa? Mutta, joka tapauksessa KAIKKI Raamatun ilmoitukset tulee nivoutua (ja erikoisesti ihmisen ymmärtää) ja sopia Jeesuksen opetukseen,- koska Jeesus ei muuttanut mitään Jumalan aivoitusta tai lakia tai pienintäkään Jumalan tahtoa ja aivoitusta,- suorittaessaan tehtäväänsä ja opettaessaan Jumalan Isänsä tahtoa.

• ml213. kirjoitti:

-----

Jos tuon mielikuvan ( 35 jae) ottaa lähtökohdaksi , mitä Tuomas mietti ja ajatteli Jeesuksesta sillä hetkellä, niin tuo avaa ymmärtämään Tuomaksen lausahduksen;" Minun Herrani, minun jumalani",- oikeassa valossa.. (Kirjoitin jumalani sanan tietoisesti pienellä alkuikirjaimella).

Nimittäin, Raamatun kääntäjätkään, eivät ole välttämätää ymmärtäneet Tuomaksen tilannetta ja sanontaa.Alkutekstissähän ei ole tietääkseni isoja alkukirjaimia ja ei edes jakeita ja lukuja.

Siis, jos kääntäjät olisivat ymmärtäneet Tuomaksen mielentilan, ja erikoisesti tuon 35 jakeessa olevan ilmoituksen jumalista, niin he olisivat kirjoittaneet jumala sanan pienellä alkukirjaimella;

Pojallehan tuli KAIKKI sana Isältä,- joka on taivaassa, ja tässä valossa ymmärrettynä Poikakin on jumala.Siis kaikille, joille Jumalan sana tulee.

PS.

Tuossakin on hyvä esimerkki siitä, miten pienikin käännösvirhe mahdolliostaa muuttamaan laajasti kokonaisuutta.Niin, mikä lie tarkka alkuperäinen muoto tuossa Tuomaksen lausahduksessa? Mutta, joka tapauksessa KAIKKI Raamatun ilmoitukset tulee nivoutua (ja erikoisesti ihmisen ymmärtää) ja sopia Jeesuksen opetukseen,- koska Jeesus ei muuttanut mitään Jumalan aivoitusta tai lakia tai pienintäkään Jumalan tahtoa ja aivoitusta,- suorittaessaan tehtäväänsä ja opettaessaan Jumalan Isänsä tahtoa.

Hyvin näytät sinäkin hengellisiä asioita ymmärtävän.

• Efox
        ekivaari kirjoitti:

ettet jorise kirjoitusten vastaisesti!?

>>Miten uskallat väittää että olisin tehnyt Tuomaasta valehtelijan? Minähän kirjoitin että TUOMAS USKOI Jeesuksen opetuksen Joh. 10:34,35 jonka Jeesus vähän aikaisemmin oli opetuslapsilleen opettanut, ja tämä opetus näyttää menneen perille, toisin kuin Sinuun, Mohikaani, se ei näytä uppoavan!

• Efox kirjoitti:

ettet jorise kirjoitusten vastaisesti!?

>>Miten uskallat väittää että olisin tehnyt Tuomaasta valehtelijan? Minähän kirjoitin että TUOMAS USKOI Jeesuksen opetuksen Joh. 10:34,35 jonka Jeesus vähän aikaisemmin oli opetuslapsilleen opettanut, ja tämä opetus näyttää menneen perille, toisin kuin Sinuun, Mohikaani, se ei näytä uppoavan!

hänen JUMALAN LUOTA lähteneen. Eivät kivittäjät häntä uskoneet, vaan opetuslapset;

Johannes 16
        27 "»sillä Isä itse rakastaa teitä, SEN TÄHDEN että te olette MINUA RAKASTANEET ja uskoneet minun LÄHTENEEN Jumalan TYKÖÄ.
        28 Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö.«
        29 Hänen opetuslapsensa sanoivat: »Katso, nyt sinä puhut avonaisesti etkä käytä mitään kuvausta.
        30 Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sen tähden me uskomme sinun Jumalan tyköä lähteneen.«
        31 Jeesus vastasi heille: »NYT TE USKOTTE.

Jeesus piti tämän asian saattamista opetuslastensa tietoon tärkeänä, etteivät luulisi ja opettaisi häntä Jumalaksi!

• 35
        ekivaari kirjoitti:

hänen JUMALAN LUOTA lähteneen. Eivät kivittäjät häntä uskoneet, vaan opetuslapset;

Johannes 16
        27 "»sillä Isä itse rakastaa teitä, SEN TÄHDEN että te olette MINUA RAKASTANEET ja uskoneet minun LÄHTENEEN Jumalan TYKÖÄ.
        28 Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö.«
        29 Hänen opetuslapsensa sanoivat: »Katso, nyt sinä puhut avonaisesti etkä käytä mitään kuvausta.
        30 Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sen tähden me uskomme sinun Jumalan tyköä lähteneen.«
        31 Jeesus vastasi heille: »NYT TE USKOTTE.

Jeesus piti tämän asian saattamista opetuslastensa tietoon tärkeänä, etteivät luulisi ja opettaisi häntä Jumalaksi!

Kerro mistä ilmenee että Jeesus opetti Jumaluutensa opetuslapsillee Joh.10:34,35 mukaan. Tämä on ollut sinun opin kulmakivi jo netmissionista lähtien?

• 35 kirjoitti:

Kerro mistä ilmenee että Jeesus opetti Jumaluutensa opetuslapsillee Joh.10:34,35 mukaan. Tämä on ollut sinun opin kulmakivi jo netmissionista lähtien?

Ensisijaisesti tietenkin tuossa Johannes 10:34,35 jakeissa, ja sen lisäksi hän opetti, että myös me pääsemme siitä Jumalan Kristukselle antamasta kirkkaudesta eli jumaluudesta osalliseksi; [

Johannes 17
        8 "Sillä ne sanat, JOTKA SINÄ MINULLE ANNOIT, minä OLEN ANTANUT HEILLE; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään maailmasta ole."
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä-

Jeesus opetti opetuslapsilleen jatkuvasti sitä, että "EN MINÄ OLE ITSESTÄNI TULLUT, vaan Isä lähetti minut".

Johannes 5
        30 "EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Johannes 8
        28 "Niin Jeesus sanoi heille: »Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.«"

Johannes 8
        42 "Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä MINÄ OLEN JUMALASTA LÄHTENYT ja TULLUT; EN MINÄ OLE ITSESTÄNI TULLUT, vaan hän on minut lähettänyt«.

Johannes 12
        49 "Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman."

Johannes 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

• efox
        ekivaari kirjoitti:

Ensisijaisesti tietenkin tuossa Johannes 10:34,35 jakeissa, ja sen lisäksi hän opetti, että myös me pääsemme siitä Jumalan Kristukselle antamasta kirkkaudesta eli jumaluudesta osalliseksi; [

Johannes 17
        8 "Sillä ne sanat, JOTKA SINÄ MINULLE ANNOIT, minä OLEN ANTANUT HEILLE; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään maailmasta ole."
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä-

Jeesus opetti opetuslapsilleen jatkuvasti sitä, että "EN MINÄ OLE ITSESTÄNI TULLUT, vaan Isä lähetti minut".

Johannes 5
        30 "EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Johannes 8
        28 "Niin Jeesus sanoi heille: »Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.«"

Johannes 8
        42 "Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä MINÄ OLEN JUMALASTA LÄHTENYT ja TULLUT; EN MINÄ OLE ITSESTÄNI TULLUT, vaan hän on minut lähettänyt«.

Johannes 12
        49 "Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman."

Johannes 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

Syytit Mohikaania ettei hän usko että Jeesus opetti itsestään opetuslapsilleen Aadamin suvun jälkeläiselle kuuluvan jumaluuden (tuomarien) Joh.10:34.25 jakeissa. Kerro nyt ihmeessä missä siinä sanotaan kuten väität. Minun mielestä Hän puhui niille jotka aikoivat kivittää Jeesusta?

16. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. 2. Moos. 20.

19. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset. Matt.15.

22. Survo hullua huhmaressa, petkelellä surveitten seassa: ei erkane hänestä hänen hulluutensa. Sananl.27.

• efox kirjoitti:

Syytit Mohikaania ettei hän usko että Jeesus opetti itsestään opetuslapsilleen Aadamin suvun jälkeläiselle kuuluvan jumaluuden (tuomarien) Joh.10:34.25 jakeissa. Kerro nyt ihmeessä missä siinä sanotaan kuten väität. Minun mielestä Hän puhui niille jotka aikoivat kivittää Jeesusta?

16. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. 2. Moos. 20.

19. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset. Matt.15.

22. Survo hullua huhmaressa, petkelellä surveitten seassa: ei erkane hänestä hänen hulluutensa. Sananl.27.

nirsoilua! Jeesuksen opetuslapset olivat siinä hänen ympärillään, joten opetuksen kuulivat yhtä hyvin hänen opetuslapset kuin muutkin kuulijat.

• efox
        ekivaari kirjoitti:

nirsoilua! Jeesuksen opetuslapset olivat siinä hänen ympärillään, joten opetuksen kuulivat yhtä hyvin hänen opetuslapset kuin muutkin kuulijat.

>>Jeesuksen opetuslapset olivat siinä hänen ympärillään, joten opetuksen kuulivat yhtä hyvin hänen opetuslapset kuin muutkin kuulijat.

• efox kirjoitti:

>>Jeesuksen opetuslapset olivat siinä hänen ympärillään, joten opetuksen kuulivat yhtä hyvin hänen opetuslapset kuin muutkin kuulijat.

muuta jumaluutta kuin se sana ja viisaus jonka hän oli Isältä saanut:

Johannes 17
        8 "Sillä ne SANAT, JOTKA SINÄ MINULLE ANNOIT, MINÄ OLEN ANTANUT HEILLE; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja TIETÄVÄT TOTISESTI MINUN LÄHTENEEN SINUN TYKÖÄSI ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt."

Johannes 17
        22 "Ja sen KIRKKAUDEN, JONKA SINÄ MINULLE ANNOIT, minä OLEN ANTANUT HEILLE, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä- "

• Efox
        ekivaari kirjoitti:

muuta jumaluutta kuin se sana ja viisaus jonka hän oli Isältä saanut:

Johannes 17
        8 "Sillä ne SANAT, JOTKA SINÄ MINULLE ANNOIT, MINÄ OLEN ANTANUT HEILLE; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja TIETÄVÄT TOTISESTI MINUN LÄHTENEEN SINUN TYKÖÄSI ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt."

Johannes 17
        22 "Ja sen KIRKKAUDEN, JONKA SINÄ MINULLE ANNOIT, minä OLEN ANTANUT HEILLE, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä- "

Onko tuo nyt lopullinen selitys/versio millä perusteella Tuomas tunnusti Jeesuksen Herrakseen ja Jumalakseen? Vaikea tietysti on olettaa oliko Tuomas paikalla kun Joh.10:34.35 sanottiin Jeesuksen kivittämistä suunnitteleville.

• Luulevat pärjäävänsä

Ovat niitä, jotka varastavat Jumalan valtakuntaa. Heille ei ole kelvannut ainoa tie Jumalan valtakuntaan ja nyt he ovat ängenneet sinne sivusta ja ovat niin olevinaan.

• Jeesus on Herra

Siitäkö sinun mielestäsi-- nimim.Luulevat pärjäävänsä--sinun mielestäsi tässä onkin kyse?!

Todella naurettava ja lapsellinen väite uskovista,jotka uskovat Jeesuksen jumaluuteen!

Oletko sinä palstalla siitäsyystä,koska olet niin olevinasi-?!

Et varmaankaan omastamielestäsi ole-kirjoituksesi kuitenkin osoittaa sydämesi tilan ja sen,
        että tuollatavalla ajattelee vain lihallisen mielensä johdettavissa oleva uskossaan kypsymätön ihminen.

Kyse on Jumalan Sanan totuudesta--ei jostain uskovien välisistä paremmuuskisoista!

• Miksi et pysy keskusteltavassa asiassa, joka tässä on se, "onko Jeesus Kristus Jumala" vai "onko hän Jumalan poika? Sinä taas yrität kääntää keskusteluaiheen pois keskusteltavasta asiasta keskustelijoihin!

• Riittääkö?
        ekivaari kirjoitti:

Miksi et pysy keskusteltavassa asiassa, joka tässä on se, "onko Jeesus Kristus Jumala" vai "onko hän Jumalan poika? Sinä taas yrität kääntää keskusteluaiheen pois keskusteltavasta asiasta keskustelijoihin!

mutta turha on keskustella, jos vastapuoli ei siihen kykene, vaan tuo tilalleen raamatunlausekotelostaan yksinäisiä jakeita ja yrittää niillä kumota keksustelukumppaninsa kokonaisen tiedon.

Jeesus, Jumalan Ainoa Poika on Jumala ja tämä on sinulle tuhansiin kertoihin ilmoitettu, että luulis riittävän.

Ei voi erottaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä, koska he ovat yksi Jumala.

• Riittääkö? kirjoitti:

mutta turha on keskustella, jos vastapuoli ei siihen kykene, vaan tuo tilalleen raamatunlausekotelostaan yksinäisiä jakeita ja yrittää niillä kumota keksustelukumppaninsa kokonaisen tiedon.

Jeesus, Jumalan Ainoa Poika on Jumala ja tämä on sinulle tuhansiin kertoihin ilmoitettu, että luulis riittävän.

Isän ja pojan kanssa, eikä se tee meistä kummastakaan uutta Jumalaa,:

Johannes 17
        21 "että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, ETTÄ HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        23 "minä heissä, ja sinä minussa-ETTÄ HE OLISIVAT TÄYDELLISEATI YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että SINÄ OLET minut lähettänyt ja RAKASTANUT HEITÄ, niin kuin sinä olet minua rakastanut."

Joten siis: "Minä ja Isä olemme yhtä"-lauseella ei voida perustella ja sanoa että koska he yhtä ovat, Jeesus on Jumala. Samalla perusteella kukin meistä pitäisi julistaa "tosi Jumalaksi", koska mekin "täydellisesti yhtä" olemme Isän ja pojan kanssa!

• efox
        Riittääkö? kirjoitti:

>>Ei voi erottaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä, koska he ovat yksi Jumala.

• efox kirjoitti:

>>Ei voi erottaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä, koska he ovat yksi Jumala.

vaan se on Raamattuun kirjoitettu, että kirjoitukset todistavat orjantappurapensas-kertomuksessa puhunutta ilmetystä sekä enkeliksi, Herraksi että Jumalaksi:

2. Mooseksen kirja 3
        2 "Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.
        3 Niin Mooses sanoi: »Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi«.
        4 Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: »Mooses, Mooses!« Hän vastasi: »Tässä olen«".

efox, miksi ilkut minulle totuuden esille tuomisesta? Häpäiset tietämättömyydelläsi enemmän itseäsi kuin minua!

• Ei enkeli!
        ekivaari kirjoitti:

vaan se on Raamattuun kirjoitettu, että kirjoitukset todistavat orjantappurapensas-kertomuksessa puhunutta ilmetystä sekä enkeliksi, Herraksi että Jumalaksi:

2. Mooseksen kirja 3
        2 "Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.
        3 Niin Mooses sanoi: »Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi«.
        4 Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: »Mooses, Mooses!« Hän vastasi: »Tässä olen«".

efox, miksi ilkut minulle totuuden esille tuomisesta? Häpäiset tietämättömyydelläsi enemmän itseäsi kuin minua!

2Moos.1-3:Palava pensas.
        Samoin kuin ensimmäisessä Mooseksen kirjassa nytkin Jumalan suunnitelmien toteutuminen
        alkaa teofanialla,Jumalan ilmestymisellä näkyvässä muodossa.

• Ei enkeli! kirjoitti:

2Moos.1-3:Palava pensas.
        Samoin kuin ensimmäisessä Mooseksen kirjassa nytkin Jumalan suunnitelmien toteutuminen
        alkaa teofanialla,Jumalan ilmestymisellä näkyvässä muodossa.

Raamatun kirjoitusten mukaan Herran enkelin kautta ja enkelinä. Sinun on turha väittää totuutta vastaan;

Apostolien teot 7
        30 "Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut, ilmestyi hänelle Siinain vuoren erämaassa ENKELI palavan orjantappurapensaan liekissä.
        31 Kun Mooses sen näki, ihmetteli hän tätä näkyä; ja kun hän meni tarkemmin katsomaan, kuului Herran ääni, joka sanoi:
        32 'MINÄ OLEN SINUN ISIESI JUMALA, Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala'. Niin Mooses alkoi vapista eikä tohtinut katsoa sinne." ( jae 38 ).

• Efox
        ekivaari kirjoitti:

2. Mooseksen kirja 3

>>efox, miksi ilkut minulle totuuden esille tuomisesta? Häpäiset tietämättömyydelläsi enemmän itseäsi kuin minua!

• Efox kirjoitti:

>>efox, miksi ilkut minulle totuuden esille tuomisesta? Häpäiset tietämättömyydelläsi enemmän itseäsi kuin minua!

ja Jumalan henki on pyhä, olkoon se mikä tahansa näistä hänen "seitsemästä hengestä", (Jes. 11:2;  Ilm. 3:1).
        Orjantappurapensaassa ilmestynyt enkeli oli ilmeisesti "neuvon ja voiman henki (Hepr.1:13,14), joka neuvoi ja rohkaisi Moosesta vapauttamaan kansansa Israel Egyptin orjuudesta!

Vertaa kahta seuraavaa:

2. Mooseksen kirja 23
        20 "Katso, minä lähetän   e n k e l i n     sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä ÄLÄKÄ PAHOITA HÄNEN MIELTÄNSÄ. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä."

Efesolaiskirje 4
        30 "Älkääkä saattako   m u r h e e l l i s e k s i     JUMALAN PYHÄÄ HENKEÄ, joka on teille annettu SINETIKSI
        lunastuksen päivään saakka."

Tästä huomaamme, että Jumalan Pyhä henki on Jumalan muovailtavissa enkeliksi tai sinetiksi tai miksi vain Jumala tahtoo sinettinsä muovailla, mutta ihmiset itse eivät saa Jumalan sinettiä miksikään muuttaa!

• efox
        ekivaari kirjoitti:

ja Jumalan henki on pyhä, olkoon se mikä tahansa näistä hänen "seitsemästä hengestä", (Jes. 11:2;  Ilm. 3:1).
        Orjantappurapensaassa ilmestynyt enkeli oli ilmeisesti "neuvon ja voiman henki (Hepr.1:13,14), joka neuvoi ja rohkaisi Moosesta vapauttamaan kansansa Israel Egyptin orjuudesta!

Vertaa kahta seuraavaa:

2. Mooseksen kirja 23
        20 "Katso, minä lähetän   e n k e l i n     sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä ÄLÄKÄ PAHOITA HÄNEN MIELTÄNSÄ. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä."

Efesolaiskirje 4
        30 "Älkääkä saattako   m u r h e e l l i s e k s i     JUMALAN PYHÄÄ HENKEÄ, joka on teille annettu SINETIKSI
        lunastuksen päivään saakka."

Tästä huomaamme, että Jumalan Pyhä henki on Jumalan muovailtavissa enkeliksi tai sinetiksi tai miksi vain Jumala tahtoo sinettinsä muovailla, mutta ihmiset itse eivät saa Jumalan sinettiä miksikään muuttaa!

kohdissa määritellä Pyhää Henkeä enkeliksi!? Ananiaksen tapauksessa selvästi sanotaan Pyhää Henkeä Jumalaksi. Tämäkin vääntely vain todistaa että yrität kaikessa muuttaa Sanaa toiseksi mitä se todellisuudessa on.

• tällä kertaa näin
        efox kirjoitti:

kohdissa määritellä Pyhää Henkeä enkeliksi!? Ananiaksen tapauksessa selvästi sanotaan Pyhää Henkeä Jumalaksi. Tämäkin vääntely vain todistaa että yrität kaikessa muuttaa Sanaa toiseksi mitä se todellisuudessa on.

tehden PH:n enkeliksi, luoduksi. Eräs hänen aiempia ja usein käytettyjä pilkkapuheitaan oli verrata PH:ä radion kaiuttimeksi. :((

• efox kirjoitti:

Isän Jumalan valtuuksilla lähetetyn hengen halveksimisesta:

Luukas 10
        16 "Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."

Itse kunkin meidän on syytä pysyä ja riippua kiinni totuudessa!

• tällä kertaa näin kirjoitti:

tehden PH:n enkeliksi, luoduksi. Eräs hänen aiempia ja usein käytettyjä pilkkapuheitaan oli verrata PH:ä radion kaiuttimeksi. :((

sen enempää kuin kaiutinkaan, se on ihan sopiva vertaus; äänentoistolaite, johon joku muu puhuu!

Johannes 16
        13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."

• tällä kertaa näin kirjoitti:

mitään omin päin, ei yhtään enempää kuin sinun peilikuvasi; [Vertaa Hepr. 1:3]!

Johannes 5

• Efox
        ekivaari kirjoitti:

Isän Jumalan valtuuksilla lähetetyn hengen halveksimisesta:

Luukas 10
        16 "Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."

Itse kunkin meidän on syytä pysyä ja riippua kiinni totuudessa!

Apt.15:28. Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:

Sinun opetuksella Jerusalemin veljeskokous keskusteli enkelin kanssa joka on luotu? Mieti vähän ennenkuin alat oppejasi opettamaan.

• ml213.
        ekivaari kirjoitti:

sen enempää kuin kaiutinkaan, se on ihan sopiva vertaus; äänentoistolaite, johon joku muu puhuu!

Johannes 16
        13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."

Pyhän Hengen vertaus kaiuttimeen tai Radioon tai TV:hen on hyvin istuva ja sopiva.

Johannes 16

"Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun (Jeesuksen) nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, MINKÄ MINÄ OLEN TEILLE SANONUT".

Jeesushan puhui ja muistutti sitä, mitä Jumala on aivoitellut ja tahtonut ja taas Pyhä Henki tänä aikana puhuu kuin todella kaiutin,TV, Radio Jeesuksen sanoja. Siis ohjelman tekijä on Jeesus, joka taas sai sen Isältä Jumalalta.Siis Jumala toteuttaa näin aivoituksiaan suunnitelmansa mukaan.

• Efox kirjoitti:

Apt.15:28. Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:

Sinun opetuksella Jerusalemin veljeskokous keskusteli enkelin kanssa joka on luotu? Mieti vähän ennenkuin alat oppejasi opettamaan.

leimasinpainoskuva, jossa on sen omistajan tunnusmerkkejä".

Efesolaiskirjeen 4:30 jakeessa apostoli Paavali sanoi Pyhää henkeä sinetiksi. Pyhä henki on siis Jumalan muotoilema osa itseänsä, riippuen siitä, minkä osan hän kullekin Pyhää henkeä tarvitsevalle näkee hyväksi antaa
        No niinhän se Raamattu vakuuttaa, että "kaikki on luotu Jumalan sanan kautta ...

Kolossalaiskirje 1
        12 "kiittäen ISÄÄ, JOKA ON TEHNYT TEIDÄT soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
        13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
        14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksi saaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä HÄNESSÄ LUOTIIN KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, NÄKYVÄISET ja NÄKYMÄTTÖMÄT, olkoot ne VALTAISTUIMIA tai HERRAUKSIA, HALLITUKSIA tai VALTOJA, kaikki on luotu HÄNNEN KAUTTANSA ja HÄNEEN,"

Uskon enkelienkin johonkin edellisistä ryhmistä kuuluneen!

17 "ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen."

• Iso Lapis

Tämä jae on valetta!!!

Tämä jae on totuutta
      3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Isä Jumalan käsky jonka hän sormellaan kirjoitti, Jeesu Kristus Jumalan Poika oli kuuliainen Isälle Jumalalle
      ja noudatti sitä eikä koroittanut itseään Jumalaksi . Mutta tänä päivänä näin tekevät uskosta osattomat.
      Toinen. Mooseksen kirja 20 luku
      3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

• Hyvänen aika sinua

Kirjoitat sellaisessa kiivaudessa,että väitit jopa Jumalan Sanaa valheeksi?!
        Tuo jae Joh.20:28-on Raamatussa,eikä se voi olla valhetta!!!

• kapea-alaisuudessa. Kun uskomme että Tuomas ymmärsi Joh.10:34,35 jakeissa annetun opetuksen, asiassa ei ole minkäänlaista ristiriitaa.

• Iso Lapis

Evankeliumi pitäisi kirjoittaa tuon jakeen mukaan uudestaan, koska silloinhan Isä Jumala lähetti Jumalan eikä omaa Poikaansa.

Rukoilkaa anoen uskossa ,Herralta Jeesukselta Kristukselta Jumalan Pojalta kysyen.
        Kumpi sinä olet Poika Vai Jumala. Kyllä hän teille vastaa jos olette vanhurskaita, Vanhurskaan Rukous on
        Voimallinen kun se on Harras. Ja kun saatte Rukous vastauksen ,niin kertokaa se muillekin!
        Älkää olko yhtä epäuskoisia kuin Tuomas!

Rukoilkaa Hengessä Ja totuudessa !!!!

• Sana on Jumala
        ekivaari kirjoitti:

kapea-alaisuudessa. Kun uskomme että Tuomas ymmärsi Joh.10:34,35 jakeissa annetun opetuksen, asiassa ei ole minkäänlaista ristiriitaa.

Joh.10:22-39.
        Tämän kymmenennen Johanneksen evankeliumiin tallennetun puheensa Jeesus piti kislev-kuun
        (joulukuun)25.päivänä,jona vietettiin temppelin vihkimisen muistojuhlaa.
        Juhlaa vietettiin sen muistoksi,että Juudas Makkabilainen oli vihkinyt Jerusalemin temppelin
        uudelleen käyttöön v.165eKr.
        Tämän kahdeksanpäiväisen juhlan aikana juutalaiset vaativat Jeesusta ilmaisemaan,oliko Hän Kristus.
        Vastauksessaan(25-38)Jeesus esitti useita väitteitä:
        1.Hänen lampaansa--joihin epäuskoiset juutalaiset eivät kuuluneet--tietävät Hänen olevan Jumala ja
        Messias.(jakeet 25-27)
        2.Hänen lampaamsa ovat pelastettuja ja siksi turvassa(jakeet 28-29)
        3.Hän on yhtä Isän kanssa ja siksi Hänen jumaluutensa on kiistaton(jae 30)(vrt.Joh.14:9, 20:29-29)
        Juutalaisetkin ymmärsivät Hänen sanansa niin.
        4.Hän puolusti jumaluuttaan vetoamalla tekoihinsa ja pyhiin kirjoituksiin(jakeet 32-38)
        Jos Israelin ruhtinaita oli nimitetty `´jumaliksi´´(elohim)(34-35)koska he olivat Jumalan edustajia
        (Ps.82:6)miksi sitten nyt kompastuttiin Isän lähettämään Jumalan Poikaan?(36)

• Sana on Jumala kirjoitti:

Joh.10:22-39.
        Tämän kymmenennen Johanneksen evankeliumiin tallennetun puheensa Jeesus piti kislev-kuun
        (joulukuun)25.päivänä,jona vietettiin temppelin vihkimisen muistojuhlaa.
        Juhlaa vietettiin sen muistoksi,että Juudas Makkabilainen oli vihkinyt Jerusalemin temppelin
        uudelleen käyttöön v.165eKr.
        Tämän kahdeksanpäiväisen juhlan aikana juutalaiset vaativat Jeesusta ilmaisemaan,oliko Hän Kristus.
        Vastauksessaan(25-38)Jeesus esitti useita väitteitä:
        1.Hänen lampaansa--joihin epäuskoiset juutalaiset eivät kuuluneet--tietävät Hänen olevan Jumala ja
        Messias.(jakeet 25-27)
        2.Hänen lampaamsa ovat pelastettuja ja siksi turvassa(jakeet 28-29)
        3.Hän on yhtä Isän kanssa ja siksi Hänen jumaluutensa on kiistaton(jae 30)(vrt.Joh.14:9, 20:29-29)
        Juutalaisetkin ymmärsivät Hänen sanansa niin.
        4.Hän puolusti jumaluuttaan vetoamalla tekoihinsa ja pyhiin kirjoituksiin(jakeet 32-38)
        Jos Israelin ruhtinaita oli nimitetty `´jumaliksi´´(elohim)(34-35)koska he olivat Jumalan edustajia
        (Ps.82:6)miksi sitten nyt kompastuttiin Isän lähettämään Jumalan Poikaan?(36)

>>>4. "Hän puolusti jumaluuttaan vetoamalla tekoihinsa ja pyhiin kirjoituksiin (jakeet 32-38)"

• Jeesus on Herra
        ekivaari kirjoitti:

>>>4. "Hän puolusti jumaluuttaan vetoamalla tekoihinsa ja pyhiin kirjoituksiin (jakeet 32-38)"

Jos Minä en tee Isäni tekoja,älkää uskoko Minua
        Mutta jos Minä niitä teen,niin,vaikka ette uskoisikaan Minua
        USKOKAA MINUN TEKOJANI, ETTÄ TULISITTE TUNTEMAAN
        JA YMMÄRTÄISITTE ISÄN OLEVAN MINUSSA
        JA MINUN OLEVAN ISÄSSÄ.

• veli.vapaa
        Jeesus on Herra kirjoitti:

Jos Minä en tee Isäni tekoja,älkää uskoko Minua
        Mutta jos Minä niitä teen,niin,vaikka ette uskoisikaan Minua
        USKOKAA MINUN TEKOJANI, ETTÄ TULISITTE TUNTEMAAN
        JA YMMÄRTÄISITTE ISÄN OLEVAN MINUSSA
        JA MINUN OLEVAN ISÄSSÄ.

meissäkin, joille Hän on antanut lahjaksi Pyhän Hengen.

• veli.vapaa

jo niin loppuun kaluttu asia, ettei siitä kannata edes keskustella, jos se nyt keskustelua yleensäkään on. Mitä sanoi Jeesus Tuomakselle.

Joh. 20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

Nyt joku sanoo kuten ennenkin puolustellankseen harhaoppiaan, ettei Jeesus korjannut Tuomaan lausumaa. Jeesus totesi kuitenkin asian ytimen Tuomaassa, eli hän oli epäuskoinen. Tuomas oli epäuskoinen, ja oikeasti epäuskoinen on ateisti.

• Jeesus on Herra

Näillä sensijaan ei ole Jumalan pelkoa,
        kun uskaltavat vesittää Hänen Sanaansa
        omaa näkemystään puolustaessaan!

• veli.vapaa

todisti, ettei Tuomas uskonut, ja näinollen ei hän mikään uskovainen ollut. Tuomas oli siinä oikeassa, että hän katseli näkymättömän Jumalan kuvaa Jeesusta, ja sitä taustaa vasten voi jotenkuten ymmärtää epäuskoisen käsitystä jumalakuvasta.

• Iso Lapis

Jeesus ei ole sinun Herrasi vaikka nimimerkkisi sitä julki tuo!!!!!!!!

Tutki Evankeliumi Matteus 16 luku ja jakeet 13-17 ja käännös 33/38, AAMEN.

• Jeesus on Herra kirjoitti:

jopa yli kolmekymmentä kertaa että "Jeesus Kristus on Jumalan poika", mutta U.T;sta ei löydy yhtään lausetta jossa sanottaisiin, että 'Jeesus Kristus on Jumala'!

Jotta kuka se vesittää Jumalan sanaa?

2. Korinttolaiskirje 1
        19 "Sillä JUMALAN POIKA, Kristus Jeesus, jota me, minä ja Silvanus ja Timoteus, olemme teidän keskellänne saarnanneet, ei tullut ollakseen »on« ja »ei«, vaan hänessä tuli »on«."

Hepr. 4:14
        "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, JUMALAN POIKA, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta."

1. Johanneksen kirje 3
        8 "Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten JUMALAN POIKA ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot."

1. Johannes 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on JUMALAN POIKA, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1. Johanneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on JUMALAN POIKA?"

• Jeesus on Herra
        veli.vapaa kirjoitti:

todisti, ettei Tuomas uskonut, ja näinollen ei hän mikään uskovainen ollut. Tuomas oli siinä oikeassa, että hän katseli näkymättömän Jumalan kuvaa Jeesusta, ja sitä taustaa vasten voi jotenkuten ymmärtää epäuskoisen käsitystä jumalakuvasta.

ei ollut paikalla,kun Jeesus ilmestyi ensimmäisen kerran opetuslapsilleen
        ja siksi hän ei uskonut,muttakun Jeesus tuli uudelleen ja hän näki Hänet,
        niin hän uskoi.Tuomas oli vain ja ainoastaan rehellinen epäilijä,joka
        ylösnousemuksen todellisuudesta vakuututtaan oli valmis uskomaan.

• Lähestymistapa

ei ollut paikalla,kun Jeesus ilmestyi ensimmäisen kerran opetuslapsilleen
        ja siksi hän ei uskonut,muttakun Jeesus tuli uudelleen ja hän näki Hänet,
        niin hän uskoi.Tuomas oli vain ja ainoastaan rehellinen epäilijä,joka
        ylösnousemuksen todellisuudesta vakuututtaan oli valmis uskomaan.

on ratkaiseva, sillä ymmärrämmekö itsemme ansaitsemattomasta armosta osallisiksi. Kun Sana sanoo Jumalan sovittaneen maailman itsensä kanssa, niin kuka oli arvollisen tekemään tämän Jumalan rakkauden osoituksen langenneelle ihmissuvulle?

Miten Kaikkivaltias Jumala olisi ihmisen ymmärryksen mukaisesti voinut toimia, että sovitustyön valtavat mittasuhteet niin ihmisen pelastumiseksi ja ihmiskunnan kohtalonkulkua muovaavina voisi käsittää? Siitä ilmoittivat VT:n profeetat ja apostolit evankeliumien aluissa, kuinka se käytännössä tapahtuu ja itselleni tarkemmat yksityiskohdat olkoon suurena suloisena mysteerinä sinne asti, kunnes saan katsoa Herraa kasvoista kasvoihin.

Jeesus syntyi ihmisen muotoon, tuli lihaksi ja oli siis neitsyen synnyttämänä ja jumalallisen alkuperänsä johdosta täydellinen ja synnitön ihminen. Olkoon sitten Jumalan Poika, välimies, ihminen, hyvä Paimen, mitä tahansa. Onko merkitystä miksi Jeesusta kutsuu, jos ymmärtää laajemmin, että hän luopui jumaluudesta, astui alas maan päälle ja palasi takaisin asemaansa, jossa Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Jumalana emme olisi kestäneet Hänen läsnäoloaan. Mutta ollessaan ihmisenä Hän oli Jumalan rakas Poika, ainoasyntyinen, tiesi kaiken voidakseen opettaa ja kertoa tehtävästään sekä saattaa evankeliumin levittämistyö alkuun, koska Hän tunsi Isän ja oli yhtä Hänen kanssaan.

Mutta kuka suostuu näin heikkoon Jeesukseen, joka antoi itsensä vainoojilleen? Eivät sitä ymmärtäneet opetuslapsetkaan Getsemanessa, kun olivat nähneet niin paljon Jumalan työtä ja voimallisia tekoja. Se oli voimaa heikkoudessa ja sen ymmärsi varsinkin Paavali, joka halusi saarnata ainoastaan ristiinnaulittua Kristusta. Samoin hän halusi olla heikko, jotta Jumala voisi toimia väkevästi hänen kauttaan.

Näin on myös meidän tiemme Jumalan koulussa. Se on tietä Getsemanesta Golgatalle. ”Ottakaa minun ikeeni.” Ei ole helppoa lihan suostua heikoksi, mutta voimaa kyllä ottaisimme. Voittomme on Golgatalla ja sen ymmärtämiseen ei Tuomaalla ollut silloin vielä riittävästi perspektiiviä. Heikon uskon perikuvaksi tehty Tuomas oli kuitenkin uskossa vahva, ja näki yliluonnollisella tavalla joukkoon ilmestyneen Jeesuksen ensin puheista huolimatta jonakin muuna, ties vaikka enkelinä. Mutta nähtyään Jeesuksen haavat, tunnisti Hänet Opettajakseen, Herrakseen ja Jumalakseen.

Jos haluamme katsoa uskossa Jeesukseen, pysyä armossa, Hän vahvistaa meitä Sanassaan, sillä tiemme on loppuun asti kaita. Raamatussa oleva kertomus Tuomaasta on opettava, silla ajoittain voi tulla tunnistusvaikeuksia kolmiyhteisen Jumalamme salaisuudesta. Tärkeintä on Jumalan pelko ja kunnioitus ja luottaminen Pyhän Hengen opetukseen. Kun syntisen nöyryydellä ja kuuliaisuudella kiinnittää itsensä uskomme antajaan, Häneen jolla oli valta antaa henkensä ja ottaa se takaisin, saamme riittävän selvyyden millainen Jumala meillä on.

Ps. Palstan harhaoppisista totean sen verran, että teidän luonnollista ihmistänne tietenkin loukkaa puhuminen Jeesuksesta Jumalana sekä Jeesuksen sovitustyön korostaminen koko Raamatun keskeisenä ilmoituksena. Tällöin teidän on pakko vääntää Jeesuksesta kertovista jakeista kaikki maininnat ihmisestä, välimiehestä ym luoduksi, heikoksi apujumalaksi, kuolevaiseksi jumalaksi jne jehovan todistajien tapaan vahvistellen omaa epäuskoanne. Tuskinpa puhutte tuttavistanne tai naapureistakaan niin halventavaan ja helppohintaiseen tapaan, kuin täällä Jeesuksesta. Ylimielinen kaikkitietävyys ja ylpeys paistaa lähes kaikista viesteistä.

>> ”En kaipaa teidän omia selityksiänne...” (ekivaari)
        ”Eiköhän tuo ole jo niin loppuun kaluttu asia, ettei siitä kannata edes keskustella, jos se nyt keskustelua yleensäkään on.” (velivapaa)

• nöyrä...
        Lähestymistapa kirjoitti:

on ratkaiseva, sillä ymmärrämmekö itsemme ansaitsemattomasta armosta osallisiksi. Kun Sana sanoo Jumalan sovittaneen maailman itsensä kanssa, niin kuka oli arvollisen tekemään tämän Jumalan rakkauden osoituksen langenneelle ihmissuvulle?

Miten Kaikkivaltias Jumala olisi ihmisen ymmärryksen mukaisesti voinut toimia, että sovitustyön valtavat mittasuhteet niin ihmisen pelastumiseksi ja ihmiskunnan kohtalonkulkua muovaavina voisi käsittää? Siitä ilmoittivat VT:n profeetat ja apostolit evankeliumien aluissa, kuinka se käytännössä tapahtuu ja itselleni tarkemmat yksityiskohdat olkoon suurena suloisena mysteerinä sinne asti, kunnes saan katsoa Herraa kasvoista kasvoihin.

Jeesus syntyi ihmisen muotoon, tuli lihaksi ja oli siis neitsyen synnyttämänä ja jumalallisen alkuperänsä johdosta täydellinen ja synnitön ihminen. Olkoon sitten Jumalan Poika, välimies, ihminen, hyvä Paimen, mitä tahansa. Onko merkitystä miksi Jeesusta kutsuu, jos ymmärtää laajemmin, että hän luopui jumaluudesta, astui alas maan päälle ja palasi takaisin asemaansa, jossa Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Jumalana emme olisi kestäneet Hänen läsnäoloaan. Mutta ollessaan ihmisenä Hän oli Jumalan rakas Poika, ainoasyntyinen, tiesi kaiken voidakseen opettaa ja kertoa tehtävästään sekä saattaa evankeliumin levittämistyö alkuun, koska Hän tunsi Isän ja oli yhtä Hänen kanssaan.

Mutta kuka suostuu näin heikkoon Jeesukseen, joka antoi itsensä vainoojilleen? Eivät sitä ymmärtäneet opetuslapsetkaan Getsemanessa, kun olivat nähneet niin paljon Jumalan työtä ja voimallisia tekoja. Se oli voimaa heikkoudessa ja sen ymmärsi varsinkin Paavali, joka halusi saarnata ainoastaan ristiinnaulittua Kristusta. Samoin hän halusi olla heikko, jotta Jumala voisi toimia väkevästi hänen kauttaan.

Näin on myös meidän tiemme Jumalan koulussa. Se on tietä Getsemanesta Golgatalle. ”Ottakaa minun ikeeni.” Ei ole helppoa lihan suostua heikoksi, mutta voimaa kyllä ottaisimme. Voittomme on Golgatalla ja sen ymmärtämiseen ei Tuomaalla ollut silloin vielä riittävästi perspektiiviä. Heikon uskon perikuvaksi tehty Tuomas oli kuitenkin uskossa vahva, ja näki yliluonnollisella tavalla joukkoon ilmestyneen Jeesuksen ensin puheista huolimatta jonakin muuna, ties vaikka enkelinä. Mutta nähtyään Jeesuksen haavat, tunnisti Hänet Opettajakseen, Herrakseen ja Jumalakseen.

Jos haluamme katsoa uskossa Jeesukseen, pysyä armossa, Hän vahvistaa meitä Sanassaan, sillä tiemme on loppuun asti kaita. Raamatussa oleva kertomus Tuomaasta on opettava, silla ajoittain voi tulla tunnistusvaikeuksia kolmiyhteisen Jumalamme salaisuudesta. Tärkeintä on Jumalan pelko ja kunnioitus ja luottaminen Pyhän Hengen opetukseen. Kun syntisen nöyryydellä ja kuuliaisuudella kiinnittää itsensä uskomme antajaan, Häneen jolla oli valta antaa henkensä ja ottaa se takaisin, saamme riittävän selvyyden millainen Jumala meillä on.

Ps. Palstan harhaoppisista totean sen verran, että teidän luonnollista ihmistänne tietenkin loukkaa puhuminen Jeesuksesta Jumalana sekä Jeesuksen sovitustyön korostaminen koko Raamatun keskeisenä ilmoituksena. Tällöin teidän on pakko vääntää Jeesuksesta kertovista jakeista kaikki maininnat ihmisestä, välimiehestä ym luoduksi, heikoksi apujumalaksi, kuolevaiseksi jumalaksi jne jehovan todistajien tapaan vahvistellen omaa epäuskoanne. Tuskinpa puhutte tuttavistanne tai naapureistakaan niin halventavaan ja helppohintaiseen tapaan, kuin täällä Jeesuksesta. Ylimielinen kaikkitietävyys ja ylpeys paistaa lähes kaikista viesteistä.

”Eiköhän tuo ole jo niin loppuun kaluttu asia, ettei siitä kannata edes keskustella, jos se nyt keskustelua yleensäkään on.” (velivapaa)

Kiitos hyvästä kirjoituksesta ja opetuksesta.

• efox

jossa tuodaan esille Jeesuksen persoonasta monia puolia johon ei sovi putkinäköllä ajattelu. Raamattu sanookin että Hän olisi kaikessa ensimmäinen. Kol.1:18.

• hyvästä

kirjoituksesta!
        Jeesus on Herra!

• Jeesus on Herra
        hyvästä kirjoitti:

kirjoituksesta!
        Jeesus on Herra!

Kiitos kirjoituksestasi ja Siunausta sinulle!

• ml213.

---------

Tuohon Tuomaksen lausahdukseen liittynee, jolkin salattu viisaus Jumalalta.Onhan Raamatussa paljonkin opetusta kielteisen mielikvan kautta.

Mutta, joka tapauksessa Tuomas ymmärsi Pojan aseman aivan toisin, mitä Jeesus sen itse opetti. Tätä ei kukaan kai kieltäne, jos YMMÄRTÄÄ, mitä Jeesus opetti.

Siis Tuomas ei valehdellut, mutta Jeesuksen opetuksen väärin ymmärtämiseen lausahdus liittyy.

• meidän herra ja jumala, mutta sellainen herra ja jumala, jolla on Herrana, Päänä ja Jumalana "herrojen Herra, ja jumalien Jumala;

2. Korinttolaiskirje 1
        3 "Kiitetty olkoon meidän HERRAMME JEEUKSEN KRISTUKSEN JUMALA ja ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"

Efesolaiskirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEEUKSEN KRISTUKSEN JUMALA ja ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

Efesolaiskirje 1
        17 "anoen, että meidän HERRAMME JEEUKSEN KRISTUKSEN JUMALA, KIRKKAUDEN ISÄ, , antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Pietarin kirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEEUKSEN KRISTUKSEN JUMALA ja ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"

• meinaat?

Tuo on kyllä puhtaasti sinun oma päätelmäsi, eikä Raamatun ilmoitus.
        Kukaan ei salli sanoa itseään Jumalaksi ellei sitä sitten ole. Raamatussa on kyllin sevästi tuo asia sanottu ja esiin tuotu. Kukaan enkeli, tai ihminen ei koskaan sallinut sitä, että häntä palvottaisiin Jumalana. Jos Jeesus ei olisi ollut Jumala, niin hän olisi tehnyt syntiä hyväksyessään sen, että joku kutsuu Häntä Jumalaksi. Hänen olisi ehdottomasti tullut korjata tuo väärinkäsitys. Etkö sinä muuten huomaa Raamatusta sitä, että Fariseusten mielestä Jeesus korotti itsensä Jumalaksi. Tämä on täysin selvä asia ja tämä oli myös se syy, miksi Jeesusta alettiin vainota. Se nyt vaan oli Fariseksille liikaa, että joku korottaa itsensä Jumalaksi. Ei kukaan ihminen, vaikka olisi kuinka suuri profeetta tahansa, koskaan esiintynyt ja puhunut niin kuin Jeesus. He pitivät tarkasti sen eron, ettei heitä palvota, tai luulla yhtään miksikään. Jeesus ei kuitenkaan koskaan korjannut sitä "väärikäsitystä", että ihmiset pitivät Häntä Jumalana, eikä sitä, "väärinkäsitystä", että Hänen omista puheitaan sai sellaisen käsityksen, että Hän korottaa itsensä Jumalaksi. Koskaan Hän ei sanonut, että en ole Jumala.

Monesti tällä palstalla kysytään, että sanoiko Jeesus suoraan olevansa Jumala, mutta miksei sitten kysytä, että kielsikö Jeesus koskaan suoraan, että Hän ei ole Jumala. Minun mielestäni Jeesuksen ei tarvinut, eikä kuulunut sanoa suoraan, että Hän on Jumala, vaikka Hän sen kyllin selvästi ilmaisikin. Kuitenkin olen sitä mieltä, että Hänen olisi kuulunut sanoa suoraan se, ettei Hän ole Jumala, jos Hän ei sitä olisi ollut. Hänen olisi kuulunut sanoa se todella selvästi, eikä Hän olisi koskaan saanut antaa kenekään kumartaa, polvistua, palvoa ja rukoilla itseään, tai nimittää itseään Jumalaksi, koska silloin Hän olisi tehnyt synnin ja ottanut sellaisen kunnian joka kuuluu vain Jumalalle. Mietippä tätä.

• ml213.
        Psalmi50.15 kirjoitti:

meinaat?

Tuo on kyllä puhtaasti sinun oma päätelmäsi, eikä Raamatun ilmoitus.
        Kukaan ei salli sanoa itseään Jumalaksi ellei sitä sitten ole. Raamatussa on kyllin sevästi tuo asia sanottu ja esiin tuotu. Kukaan enkeli, tai ihminen ei koskaan sallinut sitä, että häntä palvottaisiin Jumalana. Jos Jeesus ei olisi ollut Jumala, niin hän olisi tehnyt syntiä hyväksyessään sen, että joku kutsuu Häntä Jumalaksi. Hänen olisi ehdottomasti tullut korjata tuo väärinkäsitys. Etkö sinä muuten huomaa Raamatusta sitä, että Fariseusten mielestä Jeesus korotti itsensä Jumalaksi. Tämä on täysin selvä asia ja tämä oli myös se syy, miksi Jeesusta alettiin vainota. Se nyt vaan oli Fariseksille liikaa, että joku korottaa itsensä Jumalaksi. Ei kukaan ihminen, vaikka olisi kuinka suuri profeetta tahansa, koskaan esiintynyt ja puhunut niin kuin Jeesus. He pitivät tarkasti sen eron, ettei heitä palvota, tai luulla yhtään miksikään. Jeesus ei kuitenkaan koskaan korjannut sitä "väärikäsitystä", että ihmiset pitivät Häntä Jumalana, eikä sitä, "väärinkäsitystä", että Hänen omista puheitaan sai sellaisen käsityksen, että Hän korottaa itsensä Jumalaksi. Koskaan Hän ei sanonut, että en ole Jumala.

Monesti tällä palstalla kysytään, että sanoiko Jeesus suoraan olevansa Jumala, mutta miksei sitten kysytä, että kielsikö Jeesus koskaan suoraan, että Hän ei ole Jumala. Minun mielestäni Jeesuksen ei tarvinut, eikä kuulunut sanoa suoraan, että Hän on Jumala, vaikka Hän sen kyllin selvästi ilmaisikin. Kuitenkin olen sitä mieltä, että Hänen olisi kuulunut sanoa suoraan se, ettei Hän ole Jumala, jos Hän ei sitä olisi ollut. Hänen olisi kuulunut sanoa se todella selvästi, eikä Hän olisi koskaan saanut antaa kenekään kumartaa, polvistua, palvoa ja rukoilla itseään, tai nimittää itseään Jumalaksi, koska silloin Hän olisi tehnyt synnin ja ottanut sellaisen kunnian joka kuuluu vain Jumalalle. Mietippä tätä.

Mutta, joka tapauksessa KAIKKI Raamatun ilmoitukset tulee olla sopusoinnusssa JEESUKSEN OPETUKSEN KANSSA. Siis JEESUS OPETTI MITEN JUMALA AIVOITTELEE ASIOITA ja tähän opetukseen tulee nivoutua/jäsentyä KAIKKI ilmoitukset. Siis tuo Tuomaankin ilmoitus.

Niin, kuten toisaalla jo Ekivaari toikin esille, niin Tuomaan tilanne tulee nähdä Jeesuksen opetuksen kautta eli Joh 10:34...35

Siis Jeesus opetti:

" Jeesus vastasi heille, Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu. Minä sanoin: Te olette jumalia ? (Siis pienellä alkukirjaimella). Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan (Isolla) sana tuli- ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- , niin kuinka te sanotte sille,jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan (siis Pojalle) ,Sinä pilkaat Jumnalaa, sen tähden että minä sanoin: Minä olen Jumalan Poika."

Siis kuinka sinä sanot Jeesukselle, jonka Isä on lähettänyt ja pyhittänyt. Eikö hänelle/Jeesuksellekkin voi tämän opetuksen johdosta sanoa ; jumala. Siis pienellä alkukirjaimella,-koska ei tarkoiteta Isää Jujmalaa fyysisesti.

• ml213. kirjoitti:

Mutta, joka tapauksessa KAIKKI Raamatun ilmoitukset tulee olla sopusoinnusssa JEESUKSEN OPETUKSEN KANSSA. Siis JEESUS OPETTI MITEN JUMALA AIVOITTELEE ASIOITA ja tähän opetukseen tulee nivoutua/jäsentyä KAIKKI ilmoitukset. Siis tuo Tuomaankin ilmoitus.

Niin, kuten toisaalla jo Ekivaari toikin esille, niin Tuomaan tilanne tulee nähdä Jeesuksen opetuksen kautta eli Joh 10:34...35

Siis Jeesus opetti:

" Jeesus vastasi heille, Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu. Minä sanoin: Te olette jumalia ? (Siis pienellä alkukirjaimella). Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan (Isolla) sana tuli- ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- , niin kuinka te sanotte sille,jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan (siis Pojalle) ,Sinä pilkaat Jumnalaa, sen tähden että minä sanoin: Minä olen Jumalan Poika."

Siis kuinka sinä sanot Jeesukselle, jonka Isä on lähettänyt ja pyhittänyt. Eikö hänelle/Jeesuksellekkin voi tämän opetuksen johdosta sanoa ; jumala. Siis pienellä alkukirjaimella,-koska ei tarkoiteta Isää Jujmalaa fyysisesti.

jumaluus ei oikeuta siihen, että tälläistä jumalaa palvottaisiin, rukoiltaisiin, ylistettäisiin, koroitettaisiin, palvottaisiin, tai että kukaan heittäytyisi tälläisen jumalan eteen. Tälläinen jumala ei voi antaa syntejä anteeksi, eikä tuomita. Kuitenkin Jeesus teki tätä kaikea edellä mainittua. Mieti tätä.

• ml213.
        Psalmi50.15 kirjoitti:

jumaluus ei oikeuta siihen, että tälläistä jumalaa palvottaisiin, rukoiltaisiin, ylistettäisiin, koroitettaisiin, palvottaisiin, tai että kukaan heittäytyisi tälläisen jumalan eteen. Tälläinen jumala ei voi antaa syntejä anteeksi, eikä tuomita. Kuitenkin Jeesus teki tätä kaikea edellä mainittua. Mieti tätä.

Niin, ymmärtänet mitä eroa on ihmisellä ja Junmalan Pojalla. Juuri vain Poika sai täydellisen vallan Isältään Jumalalta,- ei ihmine.

Niin, juuri tuollainen Jumalan Poika ,- jolla on valta Isältää, voi antaa syntejä anteeksi. Ymmärätkö, miten juuri Påojan tehtävään kuuluu tämä syntien anteeksi antaminen ja sovittaminen. Vai epäiletkö, ettei Pojalla ole valtaa antaa syntejä anteeksi.Jeesushan juuri opetti, miten hänellä on tämä ISÄLTÄ SAATU VALTA.

Muuten ihmettelen, miksi ihmeessä et voi uskoa Jeesuksen täydelliseen ja puhtaaseen opetukseen siitä, että hän on Jumalan Poika ja Isä on taivaassa ja hän tekee TAIVAALLISEN ISÄNSÄ TAHDON.

YMMÄRRÄTKÖ, MITEN JUMALA ON KORKEALLE KOROTTANUT POIKANSA JA ANTANUT HÄNELLE YLELLISEN NIMEN;

"Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman". Fil. 2:9

Ihmettelen suuresti, jos et usko, miten Jeesuksella Kristuksella ei olisi niin suurta valtaa, ettei hän mahdoloistuisi toteuttamaan Isänsä tahtoa.Usko,- älä ole epäuskoinen Jeesuksen opetusta kohtaan!!!

• ml213. kirjoitti:

Niin, ymmärtänet mitä eroa on ihmisellä ja Junmalan Pojalla. Juuri vain Poika sai täydellisen vallan Isältään Jumalalta,- ei ihmine.

Niin, juuri tuollainen Jumalan Poika ,- jolla on valta Isältää, voi antaa syntejä anteeksi. Ymmärätkö, miten juuri Påojan tehtävään kuuluu tämä syntien anteeksi antaminen ja sovittaminen. Vai epäiletkö, ettei Pojalla ole valtaa antaa syntejä anteeksi.Jeesushan juuri opetti, miten hänellä on tämä ISÄLTÄ SAATU VALTA.

Muuten ihmettelen, miksi ihmeessä et voi uskoa Jeesuksen täydelliseen ja puhtaaseen opetukseen siitä, että hän on Jumalan Poika ja Isä on taivaassa ja hän tekee TAIVAALLISEN ISÄNSÄ TAHDON.

YMMÄRRÄTKÖ, MITEN JUMALA ON KORKEALLE KOROTTANUT POIKANSA JA ANTANUT HÄNELLE YLELLISEN NIMEN;

"Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman". Fil. 2:9

Ihmettelen suuresti, jos et usko, miten Jeesuksella Kristuksella ei olisi niin suurta valtaa, ettei hän mahdoloistuisi toteuttamaan Isänsä tahtoa.Usko,- älä ole epäuskoinen Jeesuksen opetusta kohtaan!!!

Raamattu sanoo selvästi, että vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi ja vain Jumalaa meidän tulee rukoilla, kumartaa, palvoa, ylistää, tms.... Etkö tiedä, että synti on rikos Jumalaa vataan. Tämä on ihan selvä synnin määrite. Jos olet rikkonut Jumalaa vastaan on sinun selvitettävä tämä asia Jumalan kanssa ja vain Jumala voi antaa synnit anteeksi. Me voimme myös julistaa syntejä anteeksi ja tavallaan "päästää" ihmisiä synneistä, mutta vain siinä tapauksessa, että ihmien katuu syntejään Jumalan edessä ja on valmis hylkäämään syntinsä. Jeesus kuitenkin antoi syntejä anteeksi, eikä Hän tehnyt sitä pelkästään Isän valtuuksilla, vaan niin kuin Raamattu sanoo, jonka Poika tekee vapaaksi hän on todella vapaa. Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?" Raamattu sanoo, että Jumala tuomitsee ja edelleen siellä sanotaan, että Jeesus on se, joka tuomitsee. Kuka siis tuomitsee ja kuka antaa syntejä anteeksi? Jumala ja kuka on tämä Jumala? Jeesus!

Jumala ei ole antanut Pojalleen jotain ylellistä nimeä, niin kuin esität, vaan Hän Isä Jumala sanoo itse omasta Pojastaan, että Hän on Jumala. Ei tässä ole kysymys mistään arvonimestä tai asemasta, vaan siitä mitä Jeesus Kristus on, tai on olematta. Hän kuitenkin on ja Hän itse sen sanoo, niin monta kertaa, että Hän on se joka Hän on. Minä Olen. Se on Jumalan nimi ja tätä nimeä Jeesus itse myös käytti itsestään ja Isä sanoo, sen täysin suoraan, että Hänen oma Poikansa on Jumala. Lue Raamattua, niin huomaat. Ei se, että Jumala koroittaa johonkin asemaan muuta kenekään olemusta miksikään. Me olemme ihmisiä, vaikka saisimme kuinka korkean aseman ja samoin Jumala on Jumala, vaikka asemallisia eroja ja tehtäviä olisikin.

• Psalmi50.15 kirjoitti:

niitä tee, vaan Isä, joka minussa asuu, tekee teot, JOTKA OVAT HÄNEN", [Joh. 14:10].

Johannes 5
        19 "Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee."

• ml213. Tohmajärveltä
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Raamattu sanoo selvästi, että vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi ja vain Jumalaa meidän tulee rukoilla, kumartaa, palvoa, ylistää, tms.... Etkö tiedä, että synti on rikos Jumalaa vataan. Tämä on ihan selvä synnin määrite. Jos olet rikkonut Jumalaa vastaan on sinun selvitettävä tämä asia Jumalan kanssa ja vain Jumala voi antaa synnit anteeksi. Me voimme myös julistaa syntejä anteeksi ja tavallaan "päästää" ihmisiä synneistä, mutta vain siinä tapauksessa, että ihmien katuu syntejään Jumalan edessä ja on valmis hylkäämään syntinsä. Jeesus kuitenkin antoi syntejä anteeksi, eikä Hän tehnyt sitä pelkästään Isän valtuuksilla, vaan niin kuin Raamattu sanoo, jonka Poika tekee vapaaksi hän on todella vapaa. Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?" Raamattu sanoo, että Jumala tuomitsee ja edelleen siellä sanotaan, että Jeesus on se, joka tuomitsee. Kuka siis tuomitsee ja kuka antaa syntejä anteeksi? Jumala ja kuka on tämä Jumala? Jeesus!

Jumala ei ole antanut Pojalleen jotain ylellistä nimeä, niin kuin esität, vaan Hän Isä Jumala sanoo itse omasta Pojastaan, että Hän on Jumala. Ei tässä ole kysymys mistään arvonimestä tai asemasta, vaan siitä mitä Jeesus Kristus on, tai on olematta. Hän kuitenkin on ja Hän itse sen sanoo, niin monta kertaa, että Hän on se joka Hän on. Minä Olen. Se on Jumalan nimi ja tätä nimeä Jeesus itse myös käytti itsestään ja Isä sanoo, sen täysin suoraan, että Hänen oma Poikansa on Jumala. Lue Raamattua, niin huomaat. Ei se, että Jumala koroittaa johonkin asemaan muuta kenekään olemusta miksikään. Me olemme ihmisiä, vaikka saisimme kuinka korkean aseman ja samoin Jumala on Jumala, vaikka asemallisia eroja ja tehtäviä olisikin.

No, vaikeaa on pohtia kanssasi Jeesuksen opetusta kun et usko siihen. Jos uskoisit KIRJAIMELLISESTI seuraavan ilmoituksen, niin ymmärtäisit laajemmin mitä Jeesus opetti;

Evank. Matt. 16
        13. Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
        14. Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista".
        15. Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
        16. Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
        17. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

No, valehteleeko Jeesus tuosa/kin, vai mitä hän opettaa.Niin, ei Raamatun lukemisesta ole mitään hyötyä ihmiselle, jos hän ei ymmärrä luettua tekstiä tai ei usko siihen mitä ymmärtää.Esim. yhtä tyhjän kanssa on pohtioa asioita sellaisen ihmisen kanssa, joka EI USKO JEESUKSEEN JA HÄNE OPETUKSEEN. Aivan sama tilanne, jos ihminen uskoo evoluutio teoriaan sydämessään, niin hänelle on yks hailee tuoko esille Raamatun ilmoituksia Jumalan luomistyöstä tai ei.Hänhän ei usko kirjoitettua sanaa ja erikoisesti mitä Jeesus opetti.

Edelleen painotan, että pyri ymmärtämään KAIKKI RAAMATUN ILMOITUKSET SITEN, MITEN JEESUS OPETTI ASIASTA.

PS.

Ei kaiketi Jeesus valehtele.No, usko sinä vapaasti Helluntaipuolueen oppeihin, mutta anna sama vapaus minulle uskoa Herrani Jeesuksen opetuksiin ja pyrkikäämme näin rauhaan keskenämme ja kaikkien ihmisten kanssa.

• ml213. Tohmajärveltä kirjoitti:

No, vaikeaa on pohtia kanssasi Jeesuksen opetusta kun et usko siihen. Jos uskoisit KIRJAIMELLISESTI seuraavan ilmoituksen, niin ymmärtäisit laajemmin mitä Jeesus opetti;

Evank. Matt. 16
        13. Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
        14. Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista".
        15. Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
        16. Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
        17. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

No, valehteleeko Jeesus tuosa/kin, vai mitä hän opettaa.Niin, ei Raamatun lukemisesta ole mitään hyötyä ihmiselle, jos hän ei ymmärrä luettua tekstiä tai ei usko siihen mitä ymmärtää.Esim. yhtä tyhjän kanssa on pohtioa asioita sellaisen ihmisen kanssa, joka EI USKO JEESUKSEEN JA HÄNE OPETUKSEEN. Aivan sama tilanne, jos ihminen uskoo evoluutio teoriaan sydämessään, niin hänelle on yks hailee tuoko esille Raamatun ilmoituksia Jumalan luomistyöstä tai ei.Hänhän ei usko kirjoitettua sanaa ja erikoisesti mitä Jeesus opetti.

Edelleen painotan, että pyri ymmärtämään KAIKKI RAAMATUN ILMOITUKSET SITEN, MITEN JEESUS OPETTI ASIASTA.

PS.

Ei kaiketi Jeesus valehtele.No, usko sinä vapaasti Helluntaipuolueen oppeihin, mutta anna sama vapaus minulle uskoa Herrani Jeesuksen opetuksiin ja pyrkikäämme näin rauhaan keskenämme ja kaikkien ihmisten kanssa.

pohtisit vähemmän ja pyrkisit tosiaan keskustelemaan. Otin kantaa sinun kirjoitukseesi, niin kuin aina pyrin tekemään, mutta sinulla ja ekillä on sellainen tyyli, että jatkatte omaa juttuanne vain päälle, ettekä välitä yhtään mitään siitä mitä joku muu kirjoittaa. Ainakaan siinä tapauksessa, jos sen toisen kirjoitus on jotenkin vaikea kumota Raamatun avulla.

Mitä ihmettä sinä oikein luulet tuolla Raamatun kohdalla, voittavasi omaan oppiisi nähden, kun tuo sen tähän keskusteluun. Eihän tuo Pietarin Isältä saatu ilmoitus mitenkään kumoa Jeesuksen Jumaluutta. Päin vastoin se tukee sitä ja pitäisi kertoa sinullekkin, että jokin on vialla, kun et ymmärrä kuka Jeesus on.

Eikö tuossa nyt tullut selväksi, ettei Jeesus ole profeetta(pelkästään), eikä Elia, tai Johannes Kastaja, vaan elävän Jumalan Poika. Jeesus on siis Jumala, niin kuin Isänsä. Emme me ole Jumalan Poikia, vaan meidät on liitetty Kristukseen. Me olemme syntyneet Sanan voimasta hengellisiksi lapsiksi. Jeesuksesta taas sanotaan, että Hän on Jumalan ainut Poika. Kysymys on siis samasta lajista. Jumalan Poika ei voi olla mikään muu kuin Jumala. Miksi sinä et voi ymmärtää tätä, minä vaan kysyn?

Voithan sinä uskoa ihan vapaasti Jehovapuolueesi oppeihin. Miksi et mene ja liity samantien tuohon liikkeeseen, kun kerran sen oppeja julistat. Olet jehovantodistaja, vaikka et liikkeeseen kuuluisikkaan.

• Psalmi50.15 kirjoitti:

pohtisit vähemmän ja pyrkisit tosiaan keskustelemaan. Otin kantaa sinun kirjoitukseesi, niin kuin aina pyrin tekemään, mutta sinulla ja ekillä on sellainen tyyli, että jatkatte omaa juttuanne vain päälle, ettekä välitä yhtään mitään siitä mitä joku muu kirjoittaa. Ainakaan siinä tapauksessa, jos sen toisen kirjoitus on jotenkin vaikea kumota Raamatun avulla.

Mitä ihmettä sinä oikein luulet tuolla Raamatun kohdalla, voittavasi omaan oppiisi nähden, kun tuo sen tähän keskusteluun. Eihän tuo Pietarin Isältä saatu ilmoitus mitenkään kumoa Jeesuksen Jumaluutta. Päin vastoin se tukee sitä ja pitäisi kertoa sinullekkin, että jokin on vialla, kun et ymmärrä kuka Jeesus on.

Eikö tuossa nyt tullut selväksi, ettei Jeesus ole profeetta(pelkästään), eikä Elia, tai Johannes Kastaja, vaan elävän Jumalan Poika. Jeesus on siis Jumala, niin kuin Isänsä. Emme me ole Jumalan Poikia, vaan meidät on liitetty Kristukseen. Me olemme syntyneet Sanan voimasta hengellisiksi lapsiksi. Jeesuksesta taas sanotaan, että Hän on Jumalan ainut Poika. Kysymys on siis samasta lajista. Jumalan Poika ei voi olla mikään muu kuin Jumala. Miksi sinä et voi ymmärtää tätä, minä vaan kysyn?

Voithan sinä uskoa ihan vapaasti Jehovapuolueesi oppeihin. Miksi et mene ja liity samantien tuohon liikkeeseen, kun kerran sen oppeja julistat. Olet jehovantodistaja, vaikka et liikkeeseen kuuluisikkaan.

esikoispoika, mutta ei ainoa Jumalan hengestä syntynyt poika, koska Raamattu sanoo kaikkia vedestä ja hengestä syntyneitä Jumalan pojiksi;

2. Korinttolaiskirje 6
        18 "ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Tavallaan me tulemme yhdeksi Jumalan rakkaudessa, Jeesuksessa Kristuksessa, sillä;

Johannes 14
        23 "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: »Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.«"

Johannes 16
        27 "sillä Isä itse rakastaa teitä, sen tähden että te olette minua (Jumalan sanaa) rakastaneet ja uskoneet minun lähteneen Jumalan tyköä."

Jumala ei tunne meitä ketään lihan mukaan, vaan ainoastaan hengen rakkauden mukaan, Kristuksen yhden hengellisen ruumiin hengellisenä jäsenenä;

Efesolaiskirje 3
        6 "että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja YHTÄ RUUMISTA ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta,"

Tämä "yksi ruumis" on se Jumalan ainoa poika!

• ekivaari kirjoitti:

esikoispoika, mutta ei ainoa Jumalan hengestä syntynyt poika, koska Raamattu sanoo kaikkia vedestä ja hengestä syntyneitä Jumalan pojiksi;

2. Korinttolaiskirje 6
        18 "ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Tavallaan me tulemme yhdeksi Jumalan rakkaudessa, Jeesuksessa Kristuksessa, sillä;

Johannes 14
        23 "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: »Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.«"

Johannes 16
        27 "sillä Isä itse rakastaa teitä, sen tähden että te olette minua (Jumalan sanaa) rakastaneet ja uskoneet minun lähteneen Jumalan tyköä."

Jumala ei tunne meitä ketään lihan mukaan, vaan ainoastaan hengen rakkauden mukaan, Kristuksen yhden hengellisen ruumiin hengellisenä jäsenenä;

Efesolaiskirje 3
        6 "että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja YHTÄ RUUMISTA ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta,"

Tämä "yksi ruumis" on se Jumalan ainoa poika!

Raamattu sanoo, että Jeesus on ainut Jumalan Poika ja sillä selvä. Jumalalla ei ole kuin yksi ainokainen Poika. Se, että me olemme Jumalan lapsia ei tarkoita sitä, että me olisimme samaa olemusta Hänen kanssaan. Paavali käytti sanaa adoptoida. Meidät on tietyssä mielessä adoptoitu Jumalan Lapsiksi. Tässä täytyy kuitenkin olla tarkkana, koska me olemme kuitenkin Sanan synnyttämiä ja tätä kautta Jumalan oikeita lapsia. Adoptio tarkoittaa siis tässä tapauksessa sitä, että me emme ole Jumalia, siis samaa olemusta Jumalan kanssa ja tätä kautta olemme adoptoituja. Jeesuksesta ei koskaan käytetty sanaa adoptoida. Hän on Jumala, niin kuin on Isänsäkkin. Seurakunta ruumis ei ole tämä Jumalan ainoa Poika, eikä se ole edes Jumalan lapsi. Raamatun mukaan seurakunta ruumis on Kristuksen morsian.

Sinä eki et tunnusta Raamatun arvovaltaa, vaan sovitat ja sävellät sitä mieleiselläsi tavalla. Jumalan lapsen ominaisuuksiin kuuluu se, että uskoo Raamatun ilmoitukseen, eikä vääntele sitä mieleisekseen. Vai onko eki tässä sittenkin kysymys siitä, että olet vielä pikkulapsi. Vaikka olemmekin Jumalan lapsia on meidän silti kasvettava hengellisesti aikuisiksi.

Jokainen, jota vielä ruokitaan maidolla, on pikkulapsi, eikä sellainen kykene ottamaan vastaan syvällistä opetusta. Vahva ruoka on tarkoitettu aikuisille. He ovat totuttaneet aistinsa siihen ja harjaannuttaneet ne erottamaan hyvän ja pahan.

Niin eki. Miksi sinä askartelet vieläkin perusasioiden parissa. Sinulle täytyisi opettaa uudelleen alkeet, kuten oppi seurakunnasta, kasteesta, Pyhästä Hengestä, jne.. Siltä ainakin tuntuu, kun olet pihalla kaikista Raamatun perusopetuksista.

• Kenen Kanssa hän puhui!!

Ja Jumala ilmoittaa tän jokaiselle joka tahtoo !!

Tiesittekö muuten että me olemme bannattu ekivaari harhaoppisena opettajana ? Kartta harhaoppiset !

• veli.vapaa

kahdesta eri persoonasta, minun Herrani (Jeesus) ja minun Jumalani (JHWH). Mutta Jeesus totesi hänet siitä huolimatta epäuskoiseksi, mitä hän olikin, kun ei näkemättä uskonut.

Eli päivän selvä asia, eikä muutu kolminaisuuden selittelijöiden selityksillä mihinkään suuntaan. Jeesus on Herra, jossa asuu jumaluus, Hän ei ksokaan ole Isä eikä Jumala, vaan Jumalan Poika. Aamen.

• veli.vapaa kirjoitti:

kahdesta eri persoonasta, minun Herrani (Jeesus) ja minun Jumalani (JHWH). Mutta Jeesus totesi hänet siitä huolimatta epäuskoiseksi, mitä hän olikin, kun ei näkemättä uskonut.

Eli päivän selvä asia, eikä muutu kolminaisuuden selittelijöiden selityksillä mihinkään suuntaan. Jeesus on Herra, jossa asuu jumaluus, Hän ei ksokaan ole Isä eikä Jumala, vaan Jumalan Poika. Aamen.

"...kahdesta eri persoonasta, minun Herrani (Jeesus) ja minun Jumalani (JHWH). Mutta Jeesus totesi hänet siitä huolimatta epäuskoiseksi, mitä hän olikin, kun ei näkemättä uskonut."

Tuomas kohdisti sanansa Jeesukselle, joka oli paikalla. Joten Tuomas tunnusti Jeesuksen Jumalaksi. Jeesus hyväksyi tämän, ei korjannut. Jakeessa 29 Jeesus vielä vahvistaam että Tuomas uskoo oikein:"Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        Selvä todiste Jeesuksen Jumaluudesta, jonka hyväksyminen tekee ihmisestä kristityn ja Jeesukseen uskovan.

• Mooseksen kaltaiselle jumalalle, jonka Jumala oli määrännyt jumalaksi veljelleen Aaronille;

Apostolien teot 7
        37 "Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'PROFEETAN, MINUN KALTAISENI, Jumala on teille herättävä teidän VELJIENNE JOUKOSTA'"

Ja tällaisena "välimiesjumalana" Jeesus otti tunnustuksen vastaan.

2. Mooseksen kirja 4
        16 "Ja hän (Aaron) on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja SINÄ OLET OLEVA HÄNELLÄ jumalana."

• juhani1965 kirjoitti:

"...kahdesta eri persoonasta, minun Herrani (Jeesus) ja minun Jumalani (JHWH). Mutta Jeesus totesi hänet siitä huolimatta epäuskoiseksi, mitä hän olikin, kun ei näkemättä uskonut."

Tuomas kohdisti sanansa Jeesukselle, joka oli paikalla. Joten Tuomas tunnusti Jeesuksen Jumalaksi. Jeesus hyväksyi tämän, ei korjannut. Jakeessa 29 Jeesus vielä vahvistaam että Tuomas uskoo oikein:"Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        Selvä todiste Jeesuksen Jumaluudesta, jonka hyväksyminen tekee ihmisestä kristityn ja Jeesukseen uskovan.

Isä olisi ollut paikalla?

Johannes 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja ISÄ, JOKA MINUSSA ASUU, TEKEE TEOT, JOTKA OVAT HÄNEN.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden."

Veli.vapaa tarkoitti tätä, eikä siinä ole sinulla, juhani 1965, mitään korjattavaa!

• Minun Jumalani
        juhani1965 kirjoitti:

vasta voimme sanoa amenen!

• Efox
        ekivaari kirjoitti:

Mooseksen kaltaiselle jumalalle, jonka Jumala oli määrännyt jumalaksi veljelleen Aaronille;

Apostolien teot 7
        37 "Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'PROFEETAN, MINUN KALTAISENI, Jumala on teille herättävä teidän VELJIENNE JOUKOSTA'"

Ja tällaisena "välimiesjumalana" Jeesus otti tunnustuksen vastaan.

2. Mooseksen kirja 4
        16 "Ja hän (Aaron) on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja SINÄ OLET OLEVA HÄNELLÄ jumalana."

Joh.10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli.

14. Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
        15. Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
        16. Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä Jumalana.

Jumala puhui Aaronin ja tuomareiden kautta. Tämän takia hetä sanotaan jumaliksi. Näillä asiolla ei ole mitään tekemistä Tuomaksen tunnustuksen kanssa.

Todella härskiä on sinun tulkinta. Et anna mitään arvoa sille että VT:ssä Jeesuksesta kirjoitetaan samoin mitä Tuomas sanoi. Raamatusta ei löydy mistään kohtaa Tuomakasen lisäksi jossa ihminen sanoo toisesta ihmisestä minun Herrani ja minun Jumalani.

• ml213.
        Efox kirjoitti:

14. Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
        15. Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
        16. Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä Jumalana.

Jumala puhui Aaronin ja tuomareiden kautta. Tämän takia hetä sanotaan jumaliksi. Näillä asiolla ei ole mitään tekemistä Tuomaksen tunnustuksen kanssa.

Todella härskiä on sinun tulkinta. Et anna mitään arvoa sille että VT:ssä Jeesuksesta kirjoitetaan samoin mitä Tuomas sanoi. Raamatusta ei löydy mistään kohtaa Tuomakasen lisäksi jossa ihminen sanoo toisesta ihmisestä minun Herrani ja minun Jumalani.

Raamatusta ei löydy mistään kohtaa Tuomakasen lisäksi jossa ihminen sanoo toisesta ihmisestä minun Herrani ja minun Jumalani.
        ------

Ei todella löydy ja hyvä niin.Ei ihminen voikkaan olla Herra toiselle ihmiselle, niin kuin Jeesus Kristus on Herra.

No, laajassa alistus suhteessa toinen ihinen voi olla kielteisesti herra toiselle ihmiselle, mutta tämä on kauikana siitä kun Jeesus Kristus on Herra. Ihminen ei edes mahdollistu sanomaan; Jeesus Kristus on Herra,- muutoin kuin Pyhässä Hengesä.

• Efox kirjoitti:

että "Nyt he (opetuslapset) Joh. 17:7 tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, ON SINULTA".

Jeesus halusi opetuslasten perusteellisesti tietävän, että hänen jumaluudessaan ja kirkkaudessaan on kysymys ISÄLTÄ SAADUSTA JUMALUUDESTA;

Esimerkiksi saadulla jumaluudella ei ole valtaa jakaa etusijoja, kuten Sebedeuksen poikien (Matt. 20 —> ) tapaus osoitti. Eikä saadulla jumaluudella tiedä Kristus tulemuksensa päivää.

1. Korinttolaiskirje 4
        7 "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikään kuin se ei olisi saatua?"

• Onko kirjoitettu
        ekivaari kirjoitti:

että "Nyt he (opetuslapset) Joh. 17:7 tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, ON SINULTA".

Jeesus halusi opetuslasten perusteellisesti tietävän, että hänen jumaluudessaan ja kirkkaudessaan on kysymys ISÄLTÄ SAADUSTA JUMALUUDESTA;

Esimerkiksi saadulla jumaluudella ei ole valtaa jakaa etusijoja, kuten Sebedeuksen poikien (Matt. 20 —> ) tapaus osoitti. Eikä saadulla jumaluudella tiedä Kristus tulemuksensa päivää.

1. Korinttolaiskirje 4
        7 "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikään kuin se ei olisi saatua?"

jotakin erikoista? Onko vaari opetuslapsineen kilpalaulannassa keskenään, ja koettavat pistää epäuskoaan paremmaksi toistensa kanssa? Vai yrittävätkö he selittää muille jotakin?

Miksi he hälisevät ja tekevät Jeesuksesta ihmisjumalaa kuin Mooses oli aikanaan faaraolle (2 Moos 7:1) ennen vitsauksia. Onko ekivaarilaisten mielestä VT:n profeetat, joiden kautta Herra puhui kansalle, myös jumalia? Miksi jaksavat jatkuvasti tästä samasta sekoilla ja väännellä?

Ekivaarilaisten usko näyttää olevan paljon vähempi kuin riivaajien, jotka tiesivät Jeesuksen erityistehtävän ja ne kumartuivat sekä palvoivat Jeesusta, mutta Raamattu kieltää ihmisen palvonnan.
        Miten on mahdollista, että Jeesusta kunnioitetaan täsmälleen samoin kuin Isää, vieläpä käyttäen palvonnan korkeinta muotoa, pyhää palvelusta Ilm 22:3? Ilmestyskirjassa kaikki olennot, vanhimmat ja enkelit ylistävät Jeesusta.
        Mistä suuri yhtäläisyys Jeesukseen ja Jumalaan, kun Raamattu puhuu kirkkaudesta, kunniasta ja vallasta iankaikkisesti? Juud. 1:4 ilmoittaa Jeesuksen olevan meidän ainoa valtiaamme.

Velivapaa voisi tarkistaa, pysyykö koko Vartiotorniseura hänen väittämänsä takana, kun hän esittää Tuomaan nähneen kaksi eri persoonaa. Millaisena teksti mahtaa Raamatusta tulla velivapaan silmiin, vai tapahtuuko joku suuri ”käännös” vasta aivoissa? :)))

• veli.vapaa
        Onko kirjoitettu kirjoitti:

jotakin erikoista? Onko vaari opetuslapsineen kilpalaulannassa keskenään, ja koettavat pistää epäuskoaan paremmaksi toistensa kanssa? Vai yrittävätkö he selittää muille jotakin?

Miksi he hälisevät ja tekevät Jeesuksesta ihmisjumalaa kuin Mooses oli aikanaan faaraolle (2 Moos 7:1) ennen vitsauksia. Onko ekivaarilaisten mielestä VT:n profeetat, joiden kautta Herra puhui kansalle, myös jumalia? Miksi jaksavat jatkuvasti tästä samasta sekoilla ja väännellä?

Ekivaarilaisten usko näyttää olevan paljon vähempi kuin riivaajien, jotka tiesivät Jeesuksen erityistehtävän ja ne kumartuivat sekä palvoivat Jeesusta, mutta Raamattu kieltää ihmisen palvonnan.
        Miten on mahdollista, että Jeesusta kunnioitetaan täsmälleen samoin kuin Isää, vieläpä käyttäen palvonnan korkeinta muotoa, pyhää palvelusta Ilm 22:3? Ilmestyskirjassa kaikki olennot, vanhimmat ja enkelit ylistävät Jeesusta.
        Mistä suuri yhtäläisyys Jeesukseen ja Jumalaan, kun Raamattu puhuu kirkkaudesta, kunniasta ja vallasta iankaikkisesti? Juud. 1:4 ilmoittaa Jeesuksen olevan meidän ainoa valtiaamme.

Velivapaa voisi tarkistaa, pysyykö koko Vartiotorniseura hänen väittämänsä takana, kun hän esittää Tuomaan nähneen kaksi eri persoonaa. Millaisena teksti mahtaa Raamatusta tulla velivapaan silmiin, vai tapahtuuko joku suuri ”käännös” vasta aivoissa? :)))

tekstini ja sen päälle vääristelet. Minulla ei ole mitään tekemistä yhdekään poliittisuskonnollisen maallisen yhdistyksen kanssa.

Kuten Jeesus sanoi, Tuomas oli epäuskoinen ja puhui kuka hyvänsä ilman Pyhää Henkeä oleva lihallinen ihminen. Mikäli Tuomaalla olisi ollut Pyhä Henki, Jeesus ei olisi sanonut hänen olevan epäuskoinen, koska silloin hän olisi ollut Jeesukseen uskova.
        Mutta mikäli helluntailaisten usko on samanlainen kuin Tuomaallakin, niin ei tarvitse ihmetellä heidän käsittämättömiä sekaoppejaan.

• Onko kirjoitettu kirjoitti:

Roomalaiskirje 8
        7 "sen tähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

1. Korinttolaiskirje 2
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti."

2. Korinttolaiskirje 4
        10 "Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
        11 Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin.
        12 Niinpä siis kuolema tekee työtään meissä, mutta elämä teissä.
        13 Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niin kuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sen tähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sen tähden me myös puhumme,
        14 tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.
        15 Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi.
        16 Sen tähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
        17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,"
        18 "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia."

• eikä roikkua netissä
        veli.vapaa kirjoitti:

tekstini ja sen päälle vääristelet. Minulla ei ole mitään tekemistä yhdekään poliittisuskonnollisen maallisen yhdistyksen kanssa.

Kuten Jeesus sanoi, Tuomas oli epäuskoinen ja puhui kuka hyvänsä ilman Pyhää Henkeä oleva lihallinen ihminen. Mikäli Tuomaalla olisi ollut Pyhä Henki, Jeesus ei olisi sanonut hänen olevan epäuskoinen, koska silloin hän olisi ollut Jeesukseen uskova.
        Mutta mikäli helluntailaisten usko on samanlainen kuin Tuomaallakin, niin ei tarvitse ihmetellä heidän käsittämättömiä sekaoppejaan.

Ihminen jouduttuaan ylikierroksille, tässä tapauksessa uskonnollisuudesta, alkaa käyttäytyä oudosti. Taipumus turhaan alinomaiseen kiistelyyn ja omien puheittensa kieltämiseen saattaa kasvaa.

• veli.vapaa
        eikä roikkua netissä kirjoitti:

Ihminen jouduttuaan ylikierroksille, tässä tapauksessa uskonnollisuudesta, alkaa käyttäytyä oudosti. Taipumus turhaan alinomaiseen kiistelyyn ja omien puheittensa kieltämiseen saattaa kasvaa.

jatkuvasti roiku, mutta silloin tällöin on hupaisaa lukea monista jumalista, Immanuelista, kielillä puhumisesta, jehovista ja areolaisuudesta, toisiaan kehuvista hengettömistä selittäjistä, kuolleesta jumalasta jonka Jumal herätti ja kaikkea muuta helluntailaisuuteen kuuluvaa oppia. Mutta tämä on keskustelupalsta, ja jokainen määrittelee itse, onko täällä vai eikö ole. Minä teen kuten parhaaksi näen, tasakierroksilla!

• omalla uskollaan
        veli.vapaa kirjoitti:

Hän on uskonsankari,joka ei epäile mitään,
        ei koskaan,eikä missäänvaiheessa-eli:
        HÄN ON OMASTAMIELESTÄÄN TÄYDELLINEN!

Mitenkäs Raamatussa sanotaan:
        Joka luulee seisovansa,katsokoon,ettei lankea.

Jokainen uskova uskoo Jeesukseen,mutta ei se
        ole tae sille,ettemme koskaan mitään epäilisi--ja
        jos sinä,Veli,vapaa olisit ollut Tuomaksen paikalla-
        miten lie olisi ollut sinun uskosi laita..?!

Varmaan itsekin olisit tahtonut saada näkyviä
        todisteita-aivan niinkuin olet jo useanviikon ajan
        ja useita kertoja tahtonut saada todisteita siitä,
        että Jeesus on Jumala-jonka Tuomas uskoi heti,
        kun näki,mutta sinä et usko vieläkään,vaikka siitä
        on sinulle todistettu kauanaikaa-ja se osoittaa,
        että sinä olet epäuskoisempi,kuin Tuomas.

Sentähden,että sinä Minut näit,sinä uskot.
        Autuaat ovat ne,jotka eivät näe,mutta
        kuitenkin uskovat.

• Efox
        ml213. kirjoitti:

Raamatusta ei löydy mistään kohtaa Tuomakasen lisäksi jossa ihminen sanoo toisesta ihmisestä minun Herrani ja minun Jumalani.
        ------

Ei todella löydy ja hyvä niin.Ei ihminen voikkaan olla Herra toiselle ihmiselle, niin kuin Jeesus Kristus on Herra.

No, laajassa alistus suhteessa toinen ihinen voi olla kielteisesti herra toiselle ihmiselle, mutta tämä on kauikana siitä kun Jeesus Kristus on Herra. Ihminen ei edes mahdollistu sanomaan; Jeesus Kristus on Herra,- muutoin kuin Pyhässä Hengesä.

>>Raamatusta ei löydy mistään kohtaa Tuomakasen lisäksi jossa ihminen sanoo toisesta ihmisestä minun Herrani ja minun Jumalani.
        ------

• Efox kirjoitti:

>>Raamatusta ei löydy mistään kohtaa Tuomakasen lisäksi jossa ihminen sanoo toisesta ihmisestä minun Herrani ja minun Jumalani.
        ------

4. Mooseksen kirja 23
        19 "EI JUMALA OLE IHMINEN, niin että hän valehtelisi, EIKÄ IHMISLAPSI, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?"

Raamattu ei sano missään että Jumala olisi tullut IHMISEKSI, vaan Raamattu sanoo että Jumalan POIKA, joka on tullut "IHMISEN KALTAISEKSI" ja on tullut lihasta ja verestä osalliseksi SAMALLA TAVALLA (NOVUM) kuin ihmislapset tulevat;

Heprealaiskirje 2
        14 "Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,"

Jumala ON HENKI, joka tuli Kristuksessa, lihaan, kärsi lihassa ja kuoli lihassa, (mutta ei lihana)!
        [1.Joh.4:2; 2.Joh.1:7; 1.Piet. 4:1]

• efox
        ekivaari kirjoitti:

4. Mooseksen kirja 23
        19 "EI JUMALA OLE IHMINEN, niin että hän valehtelisi, EIKÄ IHMISLAPSI, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?"

Raamattu ei sano missään että Jumala olisi tullut IHMISEKSI, vaan Raamattu sanoo että Jumalan POIKA, joka on tullut "IHMISEN KALTAISEKSI" ja on tullut lihasta ja verestä osalliseksi SAMALLA TAVALLA (NOVUM) kuin ihmislapset tulevat;

Heprealaiskirje 2
        14 "Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,"

Jumala ON HENKI, joka tuli Kristuksessa, lihaan, kärsi lihassa ja kuoli lihassa, (mutta ei lihana)!
        [1.Joh.4:2; 2.Joh.1:7; 1.Piet. 4:1]

""Raamattu ei sano missään että Jumala olisi tullut IHMISEKSI, vaan Raamattu sanoo että Jumalan POIKA, joka on tullut "IHMISEN KALTAISEKSI" ja on tullut lihasta ja verestä osalliseksi SAMALLA TAVALLA (NOVUM) kuin ihmislapset tulevat;""

En sinun kanssa ala tuosta kiistelemään kun oikea tieto on sinun spesial tiedon mukaan vatikaanin arkistoissa.

• efox kirjoitti:

""Raamattu ei sano missään että Jumala olisi tullut IHMISEKSI, vaan Raamattu sanoo että Jumalan POIKA, joka on tullut "IHMISEN KALTAISEKSI" ja on tullut lihasta ja verestä osalliseksi SAMALLA TAVALLA (NOVUM) kuin ihmislapset tulevat;""

En sinun kanssa ala tuosta kiistelemään kun oikea tieto on sinun spesial tiedon mukaan vatikaanin arkistoissa.

joitakin alkuperäisiä apostolien muistiinpanoja. Välillä on ollut sellaisiakin aikoja, että Raamattujen lukeminen on ollut tavalliselta kansalta kiellettyä, jolloin vain papit ovat saaneet sitä lukea ja selittää!

• vaan ymmärsi Jeesuksen (Joh.10:34,35) antaman opetuksen Isältä saatuna jumaluutena;

Johannes 17
      22 "Ja sen KIRKKAUDEN, JONKA SINÄ MINULLE ANNOIT, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä-"

Tomumaja valehtelee, sillä tomumajat ovat maasta maallisia valheen lapsia ja puhuvat sitä, mikä maasta on, [Joh. 3:31]

• efox

>>Tomumaja valehtelee, sillä tomumajat ovat maasta maallisia valheen lapsia ja puhuvat sitä, mikä maasta on, [Joh. 3:31]

• Mutta kun luemme läpi koko Uuden Testamentin, sieltä ei löydy yhtään sellaista lausetta, jossa suoraan sanottaisiin että 'Jeesus on Jumala' ei sellaistakaan, jossa sanottaisiin 'Kristus on Jumala'.

Sen sijan Uusi Testamentti mainitsee yli 30 kertaa, että "Jeesus Kristus on Jumalan poika"!

• efox
        ekivaari kirjoitti:

Mutta kun luemme läpi koko Uuden Testamentin, sieltä ei löydy yhtään sellaista lausetta, jossa suoraan sanottaisiin että 'Jeesus on Jumala' ei sellaistakaan, jossa sanottaisiin 'Kristus on Jumala'.

Sen sijan Uusi Testamentti mainitsee yli 30 kertaa, että "Jeesus Kristus on Jumalan poika"!

kertaa sanota hän on Aadamin (tuomarien) jälkeläisiin verrattava ihmijumala?

• Onpa suuri tuska
        efox kirjoitti:

>>Tomumaja valehtelee, sillä tomumajat ovat maasta maallisia valheen lapsia ja puhuvat sitä, mikä maasta on, [Joh. 3:31]

palstan areiolaisilla, ettei vaan kukaan uskoisi Jeesukseen Kristukseen raamatullisesti. Tätä samaa jt:t hokevat ja se on täälläkin ekivaarilaisten vakioväitteitä.

Onko merkitystä millä tavoin Jeesus ihmisenä ollessaan väisti kysymyksen, ettei tulemuksen ajankohtaa tarvinnut juurta jaksain uteliaille selvittää? Tarkoitus on kuitenkin, että uskovat elävät kuten Hän opetti, eikä aleta elämään vain jotakin tiettyä hetkeä varten.
        Kuitenkin Jeesus kertoi hyvinkin tarkkaan millaiseksi maailma muuttuu kaikkine sotineen, mullistuksineen ja antikristuksineen, ennenkuin Hän tulee. Tämän Jeesus tarkoitti, että osaamme ojentua uskossa taivastietä kulkiessa, ymmärrämme kasvavan eksytyksen ympärillämme ja osaamme koetella väärät opit, sekä kestämme tulevan uskoviin kohdistuvan vainon.
        Kristityn elämä on useinkin kärsimystä ja tappioita, mutta erityisesti lopun päivillä, joiden varalle Jeesus antoi rohkaisevat ohjeet.

- Muistakaa, mitä teille sanoin, ei palvelija ole herraansa suurempi.
        - Pitäkää huoli siitä, ettei yksikään hukkaa Jumalan armoa
        - Jumalan lupaus, että pääsemme hänen lepopaikkaansa, on vielä täyttymättä, eikä yksikään teistä saa jäädä taipaleelle”
        - Älä yhtään pelkää sitä, mitä joudut kärsimään ....Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle voitonseppeleeksi elämän.”

Jos on epäselvää Jeesuksen toiseen tulemukseen liittyvistä asioista, kannattaa lukea Raamattua eikä hokea jumalankieltäjien fraaseja. Samalla ehkä selviää millä valtuudella Jeesus puhui maanpäällä ollessaan ja millainen on Hänen valtansa Jumalana taivaassa ja maanpäällä.
        Voi samalla vapautua mielikuvituksensa rajoituksista, tietääkö meidän Herramme ja Jumalamme tulemuksensa päivän tai millainen on "saatu jumaluus."

• efox kirjoitti:

kertaa sanota hän on Aadamin (tuomarien) jälkeläisiin verrattava ihmijumala?

Psalmit 82

Psalmit 83
        Aasafin virsi. Jumala seisoo JUMALIEN KOKOUKSESSA, hän on tuomari jumalien keskellä:
        2 "Kuinka kauan te tuomitsette väärin ja pidätte jumalattomain puolta?" Sela.
        3 "Auttakaa oikeuteensa vaivainen ja orpo, antakaa kurjalle ja puutteenalaiselle oikeus.
        4 Vapauttakaa vaivainen ja köyhä, pelastakaa hänet jumalattomain käsistä.
        5 Ei ole heillä älyä, ei ymmärrystä, he vaeltavat pimeydessä: kaikki maan perustukset horjuvat.
        6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        7 KUITENKIN TE KUOLETTE, NIIN KUIN IHMISET KUOLEVAT, ja kaadutte niin kuin kuka ruhtinas tahansa."
        8 Nouse, Jumala, tuomitse maa, sillä sinä perit kaikki pakanakansat."

• filadelfialainen
        Onpa suuri tuska kirjoitti:

palstan areiolaisilla, ettei vaan kukaan uskoisi Jeesukseen Kristukseen raamatullisesti. Tätä samaa jt:t hokevat ja se on täälläkin ekivaarilaisten vakioväitteitä.

Onko merkitystä millä tavoin Jeesus ihmisenä ollessaan väisti kysymyksen, ettei tulemuksen ajankohtaa tarvinnut juurta jaksain uteliaille selvittää? Tarkoitus on kuitenkin, että uskovat elävät kuten Hän opetti, eikä aleta elämään vain jotakin tiettyä hetkeä varten.
        Kuitenkin Jeesus kertoi hyvinkin tarkkaan millaiseksi maailma muuttuu kaikkine sotineen, mullistuksineen ja antikristuksineen, ennenkuin Hän tulee. Tämän Jeesus tarkoitti, että osaamme ojentua uskossa taivastietä kulkiessa, ymmärrämme kasvavan eksytyksen ympärillämme ja osaamme koetella väärät opit, sekä kestämme tulevan uskoviin kohdistuvan vainon.
        Kristityn elämä on useinkin kärsimystä ja tappioita, mutta erityisesti lopun päivillä, joiden varalle Jeesus antoi rohkaisevat ohjeet.

- Muistakaa, mitä teille sanoin, ei palvelija ole herraansa suurempi.
        - Pitäkää huoli siitä, ettei yksikään hukkaa Jumalan armoa
        - Jumalan lupaus, että pääsemme hänen lepopaikkaansa, on vielä täyttymättä, eikä yksikään teistä saa jäädä taipaleelle”
        - Älä yhtään pelkää sitä, mitä joudut kärsimään ....Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle voitonseppeleeksi elämän.”

Jos on epäselvää Jeesuksen toiseen tulemukseen liittyvistä asioista, kannattaa lukea Raamattua eikä hokea jumalankieltäjien fraaseja. Samalla ehkä selviää millä valtuudella Jeesus puhui maanpäällä ollessaan ja millainen on Hänen valtansa Jumalana taivaassa ja maanpäällä.
        Voi samalla vapautua mielikuvituksensa rajoituksista, tietääkö meidän Herramme ja Jumalamme tulemuksensa päivän tai millainen on "saatu jumaluus."

Kiitos!

• efox
        ekivaari kirjoitti:

Psalmit 82

Psalmit 83
        Aasafin virsi. Jumala seisoo JUMALIEN KOKOUKSESSA, hän on tuomari jumalien keskellä:
        3 "Auttakaa oikeuteensa vaivainen ja orpo, antakaa kurjalle ja puutteenalaiselle oikeus.
        5 Ei ole heillä älyä, ei ymmärrystä, he vaeltavat pimeydessä: kaikki maan perustukset horjuvat.
        7 KUITENKIN TE KUOLETTE, NIIN KUIN IHMISET KUOLEVAT, ja kaadutte niin kuin kuka ruhtinas tahansa."

""Aika läheltä se kuitenkin liippaa""

Ja kun läheltäliippauksiin suhtaudutaan sinun ohjeen mukaan niin keitos on valmis!

Ekivaari kirjoitti:""Sirpa Rajala, olet ilmeisesti samaa mieltä Mohikaanin kanssa siitä että Raamatussa on kaikki ristiriidatonta ja hyvää, mutta minä olen teille osoittanut, että Raamatussa on enemmän pahaa kuin hyvää, niin kuin hyvässä viljassakin on paljon enemmän olkia ja akanoita kuin varsinaista viljaa, niin on Jumalan sanassakin, ja pitää olla tarkkana sieltä valitessaan, mikä hyvää on.""

• että "HEKIN YHTÄ OLISIVAT MEIDÄN KANSSAMME", samalla tavalla yhtä kuin sinä olet minussa ja minä sinussa",
        [ Joh.17:21-23 ] joten "yhtä olemisella" ei voida väittää, että olen Jumala, koska olen yhtä hänen kanssa!

• efox kirjoitti:

""Aika läheltä se kuitenkin liippaa""

Ja kun läheltäliippauksiin suhtaudutaan sinun ohjeen mukaan niin keitos on valmis!

Ekivaari kirjoitti:""Sirpa Rajala, olet ilmeisesti samaa mieltä Mohikaanin kanssa siitä että Raamatussa on kaikki ristiriidatonta ja hyvää, mutta minä olen teille osoittanut, että Raamatussa on enemmän pahaa kuin hyvää, niin kuin hyvässä viljassakin on paljon enemmän olkia ja akanoita kuin varsinaista viljaa, niin on Jumalan sanassakin, ja pitää olla tarkkana sieltä valitessaan, mikä hyvää on.""

25 "Niinpä MINÄKIN ANNOIN HEILLE KÄSKYJÄ, JOTKA EIVÄT OLLEET HYVIÄ, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää,"

Hoosea 6
        5 "Sen tähden minä olen antanut heille iskuja profeettain kautta, OLEN KUOLETTANUT HEITÄ SUUNI SANOILLA. Ja sinun tuomiosi nousevat kuin aamun valo."

(Pelkät "suun sanat" kuolettavat, mutta YMMÄRRYKSEN SANAT tekevät kuulijan tai lukijan eläviksi).

• samaa pehettä olemme

sinua ja antakoon sinulle paljon uskoa ja iloa.

• efox
        ekivaari kirjoitti:

Psalmit 82

Psalmit 83

kun otetaan mahdollismman arvovaltainen todistus Hepr. 1:8 jossa Isä sanoo poikaansa Jumalaksi!

• efox kirjoitti:

kun otetaan mahdollismman arvovaltainen todistus Hepr. 1:8 jossa Isä sanoo poikaansa Jumalaksi!

siihen, kun Heprealaiskirjeen 1:8 jakeessa mainittua väitettä ei löydy sen alkuperäisestä lähdetiedoista, eli profeetta Naatanin Jumalalta saamista sanoista, 2. Samuelin kirjan 7:8-17 jakeista!

• efox
        ekivaari kirjoitti:

siihen, kun Heprealaiskirjeen 1:8 jakeessa mainittua väitettä ei löydy sen alkuperäisestä lähdetiedoista, eli profeetta Naatanin Jumalalta saamista sanoista, 2. Samuelin kirjan 7:8-17 jakeista!

>>kun Heprealaiskirjeen 1:8 jakeessa mainittua väitettä ei löydy sen alkuperäisestä lähdetiedoista, eli profeetta Naatanin Jumalalta saamista sanoista, 2. Samuelin kirjan 7:8-17 jakeista!

• kerrotaan,

miten Jeesus avasi syntymästä saakka sokeana olleen silmät. Siitä syntyi nurinaa fariseusten kesken, koska Hän teki sen sapattina, ja he sanoivat; "Se mies ei ole Jumalasta, koska hän ei pidä sapattia".

Sitten he kysyivät sokealta: "Mitä sinä sanot hänestä, koskapa hän avasi sinun silmäsi"?

Mutta heeivät edes uskoneet, että mies oli sokea ollutkaan, vaan rupesivat kuulustelemaan hänen vanhempiaan. Vanhemmat todistivat pojan sokeana syntyneen, mutta sanoivat, etteivät tienneet, kuinka hän nyt näkee ja kuka avasi hänen silmänsä. Juutalaisten pelosta lähinnä kieltäytyivät tunnustamasta, etteivät joutuisi erotetuksi synagogasta, koska juutalaisilla oli sopimus keskenään, että kuka Jeesuksen tunnustaisi Kristukseksi, olisi erotettava synagogasta.
      Sitten he käskivät miestä antamaan kunnian Jumalalle, ja väittivät Jeesuksen olevan syntinen.
      Fariseukset edelleen kyselivät, että mitä hän teki ja mitenkä avasi hänen silmänsä?
      He sanoivat Jumalan puhuneen Moosekselle, "mutta mistä tämä on, sitä me emme tiedä".
      Viimein he ajoivat tämän parannetun ulos ja Jeesus sai sen kuulla ja kysyi tältä parannetulta: "Uskotko sinä Jumalan Poikaan?"
      Ja hän vastasi ja sanoi: "Herra, kuka hän on , että minä häneen uskoisin?"
      Jeesus sanoi hänelle: "Sinä olet nähnyt hänet, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu".
      Niin hän sanoi: "HERRA, MINÄ USKON", ja hän KUMARTAEN RUKOILI HÄNTÄ.

Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
      Kuulessan tämän, fariseukset kysyivät: "Olemmeko mekin sokeat?"
      Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä;
      mutta nyt te sanotte:`Me näemme´; sentähden teidän syntinne pysyy".

"Mä kuuro, sokea, sain ihmeen kokea,
      Nyt kuulla nähdä voin."

Jokainen voi kertomuksen lukea, sillä kirjoitin vain mukaellen.

• Valikoiva ymmärrys?

Valikoiva Raamatun lukeminen ja valikoiva tietämättömyys, kokeillen ovatko muut hämättävissä valheellisella väittämällä asiaa, joka on kaikille uskoville itsestään selvä, ei saavuta mitään. Päinvastoin. Jokainen elävässä uskossa oleva tietää sekä Sanasta että sydämestään, että Jeesus on Jumala. Sinun tyylisi etoo monia aivan syystä ja tahallinen tietämättömyys ihmiseltä, joka veivaa Raamattua ristiin rastiin aamusta iltaan hakuohjelmillaan vain lisää vastenmielisyyttä.

>> ekivaari: .... mutta U.T;sta ei löydy yhtään lausetta jossa sanottaisiin, että 'Jeesus Kristus on Jumala'!

• olitko tarkoittanut
        Valikoiva ymmärrys? kirjoitti:

Valikoiva Raamatun lukeminen ja valikoiva tietämättömyys, kokeillen ovatko muut hämättävissä valheellisella väittämällä asiaa, joka on kaikille uskoville itsestään selvä, ei saavuta mitään. Päinvastoin. Jokainen elävässä uskossa oleva tietää sekä Sanasta että sydämestään, että Jeesus on Jumala. Sinun tyylisi etoo monia aivan syystä ja tahallinen tietämättömyys ihmiseltä, joka veivaa Raamattua ristiin rastiin aamusta iltaan hakuohjelmillaan vain lisää vastenmielisyyttä.

>> ekivaari: .... mutta U.T;sta ei löydy yhtään lausetta jossa sanottaisiin, että 'Jeesus Kristus on Jumala'!

vastauksesi nm:lle kerrotaan, vai Ekivaarille?
        En itse tunnistanut, että olisin tuolla tavalla esille tuonut Jumalan Sanaa, kuin nm:iin kerrotaan, vastasit.
        Itse uskon, että Jeesus on Herra=Jumala.

• Valikoiva ymmärrys?
        olitko tarkoittanut kirjoitti:

vastauksesi nm:lle kerrotaan, vai Ekivaarille?
        En itse tunnistanut, että olisin tuolla tavalla esille tuonut Jumalan Sanaa, kuin nm:iin kerrotaan, vastasit.
        Itse uskon, että Jeesus on Herra=Jumala.

Jotenkin jäi ekivaarista kertovien lainausten varaan. Eikä palstalta toista noin törkeätä tyyppiä löydykään, jota tekstissä tarkoitan

• Valikoiva ymmärrys? kirjoitti:

Heprealaiskirje 1:8 jakeen väärennöksen, ettei sen lähdetiedossa 2.Sam.8-17 ei ole Heprealaiskirjeen mainitsemaa asiaa, Jossa Isä puhuttelisi poikaansa Jumalaksi. Myös 1.Joh.5:19,20 jakeiden kontekstiyhteyttä selitin tuolla jossakin äskettäin.

Roomalaiskirje 9
        5 "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"

King James;
        5 "Whose are the fathers, and of whom as concerning the flesh Christ came , who is over all, God blessed for ever. Amen."

Myös tässä Roomalaiskirje 9:5 jakeen kääntämisessä on tehty sanalle väkivaltaa. NOVUMin mukaan siinä Kristus on "yli kaiken olevan JUMALAN SIUNATTU", ( blessed ) sillä halvempi ei siunaa parempaansa, vaan parempi siunaa alempiarvoisen, [ Hepr. 7:7 ]!

• Kysy heiltä
        Valikoiva ymmärrys? kirjoitti:

Kysy Jehovan todistajilta, mitä he ajattelevat Jumalan Pojasta,äläkä panettelijoilta.

• benedi=siunattu

hehän sanoivat, että Jumala on puhunut Moosekselle!

Ja Jeesus puolestaan sanoi: " Minusta Mooses on kirjoittanut"
        Mitä? " Mooses peitti kasvonsa sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa! 2 Moos 3: 6

Kenestä Mooses näin kirjoitti? Helppoa! Jeesuksestapa TIETENKIN!

• TaonTie

Tuomas oli ainut evankeliumin kirjoittaja joka tapasi Jeesuksen.

• Yhtä uskottavaa

kuin todeta ettei UT:sta löydy yhtään todistusta Jeesuksen jumaluudesta. Ekivaari etsii ja etsi, muttei soisi löytävänsä.

Hebr 1:8
        Sitä et muuksi saa vängättyä kuin sanomalla, että Raamattuun on päässyt virhe.
        Raamattu ei opeta useasta Jumalasta.
        ”Ennen minua ei ole yhtään luotu yhtään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.”
        ”ei ole toista, ei yhtään muuta jumalaa.”

1 Joh 5:20
        Sen selitysyrityksesi näin jossakin ketjussa ja se oli huvittavaa mielikuvituksen tuotetta

Room 9:5
        Et ole ainoa joka sitä jaetta on yrittänyt kumota. Sitä on moni jakanut kahteen persoonaan kohdistuvaksi. Alkuperäisen kreikan mukaan siinä ei ole välimerkkejä eikä voida mitenkään ymmärtää kahtena:
        ” joiden isät ja joista Kristus mukaan lihan yli kaiken Jumala siunattu iäisyyksiksi.”

Lauseesta ei löydy kahta kokonaisuutta eikä UT sisällytä samaan lauseeseen kahta erillista asiaa ilman ja-sanaa. Suomennos ja KJV ilmaisevat asian jakeesta aivan oikein
        Mistähän sinä oli taas ”löytänyt” kreikankielisen lauseesi? Vaikuttaa samantyyliseltä kuin jehovalaiset ovat ”löysivät” muutoksia kreikankielestä omaan Uuden Maailman käännökseensä.

Vaikka näitä asioita sinulle selvittää, niin veikkaanpa, että kuukauden päästä höyryät taas entiseen tyyliin, kuin mitään ei olisi koskaan sinulle valaistu :-D

• Yhtä uskottavaa kirjoitti:

kuin todeta ettei UT:sta löydy yhtään todistusta Jeesuksen jumaluudesta. Ekivaari etsii ja etsi, muttei soisi löytävänsä.

”Ennen minua ei ole yhtään luotu yhtään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.”

Sen selitysyrityksesi näin jossakin ketjussa ja se oli huvittavaa mielikuvituksen tuotetta

Et ole ainoa joka sitä jaetta on yrittänyt kumota. Sitä on moni jakanut kahteen persoonaan kohdistuvaksi. Alkuperäisen kreikan mukaan siinä ei ole välimerkkejä eikä voida mitenkään ymmärtää kahtena:
        ” joiden isät ja joista Kristus mukaan lihan yli kaiken Jumala siunattu iäisyyksiksi.”

Lauseesta ei löydy kahta kokonaisuutta eikä UT sisällytä samaan lauseeseen kahta erillista asiaa ilman ja-sanaa. Suomennos ja KJV ilmaisevat asian jakeesta aivan oikein
        Mistähän sinä oli taas ”löytänyt” kreikankielisen lauseesi? Vaikuttaa samantyyliseltä kuin jehovalaiset ovat ”löysivät” muutoksia kreikankielestä omaan Uuden Maailman käännökseensä.

Vaikka näitä asioita sinulle selvittää, niin veikkaanpa, että kuukauden päästä höyryät taas entiseen tyyliin, kuin mitään ei olisi koskaan sinulle valaistu :-D

kuin ekivaari, joten älä kerro "yhä uskottavaa", totena sellaisia asioita joita et tiedä!

Roomalaiskirjeen 9:5 jakeen sisältö on räikeässä ristiriidassa koko Raamatun ja Jeesuksen muun opetuksen kanssa, että Jeesus teki tunnetuksi ISÄN NIMEÄ, "joka on yli kaiken, eikä omaa Jeesuksen nimeä:

Johannes 17
        26 "Ja minä olen tehnyt SINUN NIMESI HEILLE TUNNETUKSI ja teen VASTAKIN, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Kun aikaisemmin kirjoitin, että "väärin käännetyillä raamatunkohdilla kääntäjät ovat tehneet Uuden Testamentin naurettavan ristiriitaiseksi ITSENSÄ KANSSA, niin tarkoitin juuri tätä, että muutamalla lapsuksella kääntäjät ovat tyrineet koko U.T,n. Kaikkialla muualla Uudessa Testamentissa apostolit, niin Paavali kuin Pietarikin, pitivät YLI KAIKEN KIITETTYNÄ ja YLISTETTYNÄ, ISÄÄ EIKÄ POIKAA:

2. Korinttliskirje 1
        3 "Kiitetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"

Efesolaiskirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        17 anoen, että meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA, KIRKKAUDEN ISÄ, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudesti synnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen kautta,"

Tunnustuksesi todistaa, että olen päässyt osalliseksi tästä kirkkaudesta:

Johannes 17
        22 "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä-"

Pyri Sinäkin, "Yhtä uskottavaa" tähän samaan kirkkauteen!

• Yhtä uskottavaa
        ekivaari kirjoitti:

Tunnustuksesi todistaa, että olen päässyt osalliseksi tästä kirkkaudesta:

Johannes 17
        22 "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä-"

Pyri Sinäkin, "Yhtä uskottavaa" tähän samaan kirkkauteen!

Kyllä pyrin kirkkauteen, kirkkauden valtakuntaan. Nyt vielä elän armon ajassa, ristin tiellä, en täyttymyksessä.

Sinä olet ollut jo kauan kirkkaudessa. Sen näkee puheista täällä jokainen.

• Yhtä uskottavaa
        Yhtä uskottavaa kirjoitti:

Kyllä pyrin kirkkauteen, kirkkauden valtakuntaan. Nyt vielä elän armon ajassa, ristin tiellä, en täyttymyksessä.

eri lailla kuin me tavalliset kuolevaiset, koska hän on noussut jumalaksi, se aiheuttaa joskus sekaannusta.
        Siispä ekivaari. Olet itse kertonut, että ymmärrät kaiken paremmin, koska saat ohjausta hengeltäsi.
        Kutsut tätä Pyhäksi Hengeksi ja toimintasi on pääasiassa, kuten myös tässä ketjussa Jeesuksen alentaminen kieltämällä Hänen jumaluutensa.

Sinulle jumalana ja meitä korkeammalla tasolla toimivana oliona tulee joskus tarvetta tarkentaa, jos on vaara sekoittua muihin kirjoittajiin, vaikka Taon tiehen. Näin ei ollut tilanne, vaan vastasin ketjun viimeiseksi. Vieläpä tarkoituksella, koska se on helppo löytää ja näin tulen tekemään hyvin usein vastakin. :)

• Yhtä uskottavaa

eri lailla kuin me tavalliset kuolevaiset, koska hän on noussut jumalaksi, se aiheuttaa joskus sekaannusta.
        Siispä ekivaari. Olet itse kertonut, että ymmärrät kaiken paremmin, koska saat ohjausta hengeltäsi.
        Kutsut tätä Pyhäksi Hengeksi ja toimintasi on pääasiassa, kuten myös tässä ketjussa Jeesuksen alentaminen kieltämällä Hänen jumaluutensa.

Sinulle jumalana ja meitä korkeammalla tasolla toimivana oliona tulee joskus tarvetta tarkentaa, jos on vaara sekoittua muihin kirjoittajiin, vaikka Taon tiehen. Näin ei ollut tilanne, vaan vastasin ketjun viimeiseksi. Vieläpä tarkoituksella, koska se on helppo löytää ja näin tulen tekemään hyvin usein vastakin. :)

Pitihän se arvata, kun ekivaari on kuvioissa mukana. Vaari puhuu liippaamisesta ja rappaa ylempänä ketjussa suurella kauhalla laastia kaikkien Jeesuksen jumaluutta todistavien jakeiden päälle.

Jos sopii niin jään katselemaan ekivaarin ahkerointia. Niitä jakeita on listattu 11 kpl, ja vasta kolmen päälle on vaari tuhrinut laastiaan. Neljäntenä on Tuomaan todistus, jonka hän on selittänyt lukijoiden ymmärryksen kapea-alaisuudesta johtuen olevan väärinkäsitetty.

Nyt kun sekoitat lisää laastia, sallinet ekivaari, että nauran sinulle makeasti ja otan paremman asennon nojatuolissa. Siirrän kiireitäni tuonnemmaksi ja mietin tilannetta sinun kannaltasi.

Raamatun silputtaminen on sinulle mieluista ja varmaan haluat poistaa sieltä paljon jakeita, jotka puhuvat sinua vastaan. Keskenään ristiriitaisia paikkoja olet todennut siellä olevan myös ja poistoilla niistäkin saat varmaan sopusoinnun palaamaan. Johanneksen evankeliumia ja sen aitoutta olet esittänyt vakavan keskustelun alaiseksi, joka selkokielellä tarkoittaa, että haluat poistaa sen kokonaan.

Ja sitten. So what? Mitä aiot tehdä asialle, kun maailmassa on valtava määrä Raamattuja sekä paljon Jeesukseen ja Sanaan uskovia pelastuneita ym Raamatun lukijoita? Kaikki Raamatun kumoaminen ja Jumalaa vastaan hyökkääminen on ja onnistuu vain sinun pienessä, vanhuudenhöperössä mielessä, jossa tämä yksi jähmeä ajatus vie eteenpäin. Nuppisi ulkopuolella noille eksytyshöpinöillesi vain nauretaan. LOL

Auttaako kun, oikein kovasti vetoat, ettei se ole yksin sinun lähetystyötäsi? Vaan uskollisesti toistat päässäsi kuulemia ääniä, jotka tulevat sinua ohjaavalta henkioppaalta

30 "mutta jotka hän on edeltä määrännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, NE HÄN ON MYÖS KIRKASTANUT."

Pilkkaat Jumalan töitä, sillä "me olemme hänen tekonsa". [Ef. 2:10]

on tilaisuus ymmärtää entistä paremmin, kun teet parannuksen katkeruudestasi:

"Turhaa, aivan turhaa, on katkeruutta kantaa sisällään! Kuuran kukkasia kasvaneen sun ikkunaasi nään. Kuuran kukkasia kannat sisällään. Lämpö auringonkaan ei voi niitä pois nyt sulattaa; ne kukkii siellä mihin varjot lankeaa." Tule valkeuteen; tule poika pois sieltä varjoisalta kujalta"!

Johannes 3
        20 "Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi."

• Yhtä uskottavaa.
        ekivaari kirjoitti:

30 "mutta jotka hän on edeltä määrännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, NE HÄN ON MYÖS KIRKASTANUT."

Pilkkaat Jumalan töitä, sillä "me olemme hänen tekonsa". [Ef. 2:10]

Mitä vastauksia nämä ovat mihinkään avoimeen asiaan tässä ketjussa, puhumattakaan teemasta?

Etkös edes ymmärrä, minkä tekeminen sulla on kesken? Tässä vaiheessa et ala söheltämään yhtään mitään muuta, vaan jatkat Jeesuksen jumaluuden kieltämistä jae jakeelta. Tulokset tullaan kyllä arvioimaan, sitä sinun ei tarvitse epäillä hetkeäkään.

Nyt on kysymys siitä, että tämä asia ratkaistaan kerralla selväksi. Ja se tarkoittaa myös sitä, että pysyt tarkasti aiheessa eikä mitään liirumlaarumeita sen ympärillä. Jos et siihen pysty, niin silloin myös lopetat täysin venkoilusi tästä aiheesta ja se tarkoittaa todella sitä, että ET VEIVAA viikottaista valhemyllyäsi Jeesuksen jumaluudesta.

TULIKO SELVÄKSI!

• Yhtä uskottavaa. kirjoitti:

Mitä vastauksia nämä ovat mihinkään avoimeen asiaan tässä ketjussa, puhumattakaan teemasta?

Etkös edes ymmärrä, minkä tekeminen sulla on kesken? Tässä vaiheessa et ala söheltämään yhtään mitään muuta, vaan jatkat Jeesuksen jumaluuden kieltämistä jae jakeelta. Tulokset tullaan kyllä arvioimaan, sitä sinun ei tarvitse epäillä hetkeäkään.

Nyt on kysymys siitä, että tämä asia ratkaistaan kerralla selväksi. Ja se tarkoittaa myös sitä, että pysyt tarkasti aiheessa eikä mitään liirumlaarumeita sen ympärillä. Jos et siihen pysty, niin silloin myös lopetat täysin venkoilusi tästä aiheesta ja se tarkoittaa todella sitä, että ET VEIVAA viikottaista valhemyllyäsi Jeesuksen jumaluudesta.

TULIKO SELVÄKSI!

oikeus ja velvollisuus oikaista väärinkäsitykset niiden venkoilusta, jotka sanovat Jeesusta Jumalaksi!

Tämä on yleinen journalistitapa Suomessa, että väärille väittämille on annettava vähintään yhtä paljon palstatilaa kuin oikaistavassa asiassa on ollu!

• Yhtä uskottavaa
        ekivaari kirjoitti:

oikeus ja velvollisuus oikaista väärinkäsitykset niiden venkoilusta, jotka sanovat Jeesusta Jumalaksi!

Tämä on yleinen journalistitapa Suomessa, että väärille väittämille on annettava vähintään yhtä paljon palstatilaa kuin oikaistavassa asiassa on ollu!

Viis minä journalistitavoista nyt. Etkö ymmärrä millään sitä, että ellet pysty kumoamaan Jeesuksen jumaluutta, niin lopetat sen siksi kunnes pystyt. Sinun epätoivoiseen horinaasi ovat kaikki palstalaiset täysin kyllästyneitä, koska kirjoitat sellaista mitä et ymmärrä. Ei kukaan millään foorumeilla paasaa täydellä vauhdilla sellaista mitä ei nimeksikään käsitä!!

• benedi=siunattu
        ekivaari kirjoitti:

kuin ekivaari, joten älä kerro "yhä uskottavaa", totena sellaisia asioita joita et tiedä!

Roomalaiskirjeen 9:5 jakeen sisältö on räikeässä ristiriidassa koko Raamatun ja Jeesuksen muun opetuksen kanssa, että Jeesus teki tunnetuksi ISÄN NIMEÄ, "joka on yli kaiken, eikä omaa Jeesuksen nimeä:

Johannes 17
        26 "Ja minä olen tehnyt SINUN NIMESI HEILLE TUNNETUKSI ja teen VASTAKIN, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Kun aikaisemmin kirjoitin, että "väärin käännetyillä raamatunkohdilla kääntäjät ovat tehneet Uuden Testamentin naurettavan ristiriitaiseksi ITSENSÄ KANSSA, niin tarkoitin juuri tätä, että muutamalla lapsuksella kääntäjät ovat tyrineet koko U.T,n. Kaikkialla muualla Uudessa Testamentissa apostolit, niin Paavali kuin Pietarikin, pitivät YLI KAIKEN KIITETTYNÄ ja YLISTETTYNÄ, ISÄÄ EIKÄ POIKAA:

2. Korinttliskirje 1
        3 "Kiitetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"

Efesolaiskirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        17 anoen, että meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA, KIRKKAUDEN ISÄ, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudesti synnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen kautta,"

Ja teille EI OLE ANNETTU MUUTA JUMALAA, kuin Jeesus Kristus!

Te sotkette asioita!" Jeesuksen Isä on tietenkin Jumala, sillä hän on Henki, jolla ei ole lihaa eikä luita
        olemassa!

Teidän Jumalanne on puolestaan lihaan tullut Kristus, ja muuta Jumalaa teille ei ole annettu
        jossa teidän olisi pelastuttava!

" Me tiedämme Jumalan puhuneen Moosekselle"
        Ja me puolestaan tiedämme , että " Mooses on Jeesuksesta kirjoittanut, koko 1-5 kirjaan

• benedi=siunattu
        ekivaari kirjoitti:

on tilaisuus ymmärtää entistä paremmin, kun teet parannuksen katkeruudestasi:

"Turhaa, aivan turhaa, on katkeruutta kantaa sisällään! Kuuran kukkasia kasvaneen sun ikkunaasi nään. Kuuran kukkasia kannat sisällään. Lämpö auringonkaan ei voi niitä pois nyt sulattaa; ne kukkii siellä mihin varjot lankeaa." Tule valkeuteen; tule poika pois sieltä varjoisalta kujalta"!

Johannes 3
        20 "Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi."

vihaa Valkeutta, sikäli jos hän kieltää että Jeesus on Jumala?

Jeesus kertoi: " Mooses omn minusta kirjoittanut!"
        Mitä? Tämän: " Alussa Jumala loi taivaan ja maan"
        Ekivaari kyllämyöntää että Jeesus on se Jumala , josta Mooses kirjoitti ,että tämä Jumala loi taivaan ja maan!!

Ja koska Kristuksella Jeesuksella on Jumala ja Isä, niin tämä sanoi: " Tulkoon Valkeus ja valkeus tuli"
        Jeesuis sanoi: " Minä olen elämän Valkeus"!! Ja tämä Valkeus loi " taivaan ja maan"..eikä pimeys sitä
        käsittänyt.

Jos Ekivaari kieltää Jeesuksen Jumaluuden ,ja sen että Mooses hänestä kirjoitti, " Mooses on minusta kirjoittanut" Jeesus
        Niin, se johtaa siihen, että Ekivaari vihaa valkeutta, eli Luojaa, eli Jeesusta.

" Ei hän (johannes) ollut se valkeus, vaan hän tuli valkeudesta todistamaan""
        " Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen oli tulossa maailmaan" Joh 1: 8, 9

Kun " Jumala loi taivaan ja maan" Hän oli Henki!

" Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa!

Mutta Totinen Valkeus ,oli tulossa MAAILMAAN LIHAKSI,..joka syntyi neitsyt Mariasta Juudean Beetlehemissä!
        Poika on meille syntynyt! Jos et kunnioita Poikaa, että Hän on Jumala, et kunnioita Isää, joka on Pojan tänne lähettänyt.
        Isä on kuitenkin antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa!

Kumman äänen kuolleet kuulevat kerran? Isän vai Pojan? Aivan oikein: " Kuolleet kuulevat
        Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää!

Eikös se ole niin, että Jumala ottaa ja antaa elämän?
        Jeesus luodessaan maan ja kaiken mitä siinä on, hän oli se joka antoi kaikille elämän!
        Luodessaan maan, meren ja vetten lähteet , Jeesus oli Henki tuolloin!

" Henki on se, joka eläväksi tekee , ei liha mitään hyödytä"

Teistä kivisydämisistä Jeesus voi herättää lapsia itselleen, ilman että Hän olisi ruumiillisesti läsnä!
        Sillä " Ne, sanat jotka minä olen puhunut ovat HENKI JA ELÄMÄ"!!

Uskokaa siis Jumalan so.Jeesuksen sanoja!

Hän on teidän Jumalanne,..ja Jumalaa on uskottava:
        - pese jalat ehtoollisella
        - pidä käskyt, muista myös sapatti
        - älä tee jeesuksesta tms. kuvia

Opettele Jeesuksen oppi, joka ei ole Jeesukselta, vaan Isältä, joka hänet lähetti!

• sääliksi käy

Viis minä journalistitavoista nyt. Etkö ymmärrä millään sitä, että ellet pysty kumoamaan Jeesuksen jumaluutta, niin lopetat sen siksi kunnes pystyt. Sinun epätoivoiseen horinaasi ovat kaikki palstalaiset täysin kyllästyneitä, koska kirjoitat sellaista mitä et ymmärrä. Ei kukaan millään foorumeilla paasaa täydellä vauhdilla sellaista mitä ei nimeksikään käsitä!!

että kirjoituksensa kohdistuu Jumalaan,
        eikä toisiin uskoviin.

• Työ on kesken
        sääliksi käy kirjoitti:

että kirjoituksensa kohdistuu Jumalaan,
        eikä toisiin uskoviin.

Taasko meni pupu pöksyihin? Ei ole ensimmäinen kerta, kun et osaa vastailla joten vaan häippäset ja alat muina miehinä keksimään avauksia.

Alkoiko mielikuvitus pätkimään vanhalla dementikko-pellellä?

Vai johtuuko henkioppaastasi? Onko se lähtenyt matkoille? Ilman sitä sinä et löydä Raamatusta mitään, et varsinkaan niitä valheita joilla yrität kumota pyhän Jumalan todellisuutta!

• Työ on kesken kirjoitti:

Taasko meni pupu pöksyihin? Ei ole ensimmäinen kerta, kun et osaa vastailla joten vaan häippäset ja alat muina miehinä keksimään avauksia.

Vai johtuuko henkioppaastasi? Onko se lähtenyt matkoille? Ilman sitä sinä et löydä Raamatusta mitään, et varsinkaan niitä valheita joilla yrität kumota pyhän Jumalan todellisuutta!

Jumalan ilmoitusta:

Johannes 10
        33 "Juutalaiset vastasivat: »Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen.« [3. Moos. 24:16; Mark. 14:64; Joh. 5:18]
        34 Jeesus vastasi: »Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]
        35 Niitä, JOTKA SAIVAT JUMALAN ILMOITUKSEN, SANOTAAN SIIS JUMALIKSI, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.«"

koskapa et käsitä, vaan kanssapalvelijoitasi soimaat!

Jaakobin kirje 1
        5 "Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön sitä Jumalalta. Hän on saava pyytämänsä, sillä Jumala antaa auliisti kaikille, ketään soimaamatta." [1. Kun. 3:9; Sananl. 2:2,3]

• Yritystä oli.
        ekivaari kirjoitti:

koskapa et käsitä, vaan kanssapalvelijoitasi soimaat!

Jaakobin kirje 1
        5 "Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön sitä Jumalalta. Hän on saava pyytämänsä, sillä Jumala antaa auliisti kaikille, ketään soimaamatta." [1. Kun. 3:9; Sananl. 2:2,3]

Ne tuhersivat kaikkensa tehden alttariensa kanssa ja loitsusivat.

Miksi surkimus vastaa nyt näin:
        - Älä yritä tehdä tyhjäksi yhtään
        ekivaari Käyttäjän viestit 27.10.2009 14:53
        Jumalan ilmoitusta:

Muutama päivä sitten uhosit näin:
        - Tuli selväksi, että minulla on
        ekivaari Käyttäjän viestit23.10.2009 20:38

Siellä 11 Raamatun kohtaa odottaa ja niistä 4:ää on valhepelle yrittänyt kumota.
        ALA TÖIHIN !

• Yritystä oli. kirjoitti:

Ne tuhersivat kaikkensa tehden alttariensa kanssa ja loitsusivat.

Miksi surkimus vastaa nyt näin:
        - Älä yritä tehdä tyhjäksi yhtään
        ekivaari Käyttäjän viestit 27.10.2009 14:53
        Jumalan ilmoitusta:

Muutama päivä sitten uhosit näin:
        - Tuli selväksi, että minulla on
        ekivaari Käyttäjän viestit23.10.2009 20:38

Siellä 11 Raamatun kohtaa odottaa ja niistä 4:ää on valhepelle yrittänyt kumota.
        ALA TÖIHIN !

Raamattu todistaa meille tarjolla olevan kaksi Jeesusta;

YKSI on Jumalan p o i k a n a tullut, "Isäni nimessä tullut, Jumalan Isäkseen, Jumalakseen ja auktoriteetikseen tunnustava ja Isän nimeä korostava, Isälle kaikessa kuuliainen ja alamainen oleva Jeesus,
        [Joh. 5:43; 10:25; Matt. 6:10; Luuk.11:2 ]

Johannes 5
        43 "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."

Sitten on TOINEN JEESUS, joka on J u m a l a n a esiintyvä, ITSENSÄ Jumalaksi tunnustusta vaativa ja JUMALOITAVAKSI vaativa Jeesus:

2. Tessalonikalaiskirje 2
        4 "tuo vastustaja, JOKA KOROTTAA ITSENSÄ YLI KAIKEN, MITÄ JUMALAKSI TAI JUMALOITAVAKSI KUTSUTAAN, NIIN ETTÄ HÄN ASETTUU JUMAAN TEMPPELIIN JA JULISTAA OLEVANSA JUMALA ja."

Tämä julistushan tapahtui Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325, jaa,!

Aionkin tästä alkaen kysyä Jeesuksen nimestä kerskaajilta että KUMMASTAKO JEESUKSESTA hän kerskaa ja uskooko hän omassa nimessään tulleeseen Jeesus-Jumalaan, vai uskooko hän Isän nimessä tulleeseen Jumalan poikaan, Jeesukseen Kristukseen!

• minne hävisivät?
        Työ on kesken kirjoitti:

Monia asioita on vastausta vailla. Vaarilla on ollut tapana jotain vastata. Jos ei muuta niin ainakin venkoilee asian vierestä.

• Onko vaikeuksia?
        ekivaari kirjoitti:

Raamattu todistaa meille tarjolla olevan kaksi Jeesusta;

YKSI on Jumalan p o i k a n a tullut, "Isäni nimessä tullut, Jumalan Isäkseen, Jumalakseen ja auktoriteetikseen tunnustava ja Isän nimeä korostava, Isälle kaikessa kuuliainen ja alamainen oleva Jeesus,
        [Joh. 5:43; 10:25; Matt. 6:10; Luuk.11:2 ]

Johannes 5
        43 "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."

Sitten on TOINEN JEESUS, joka on J u m a l a n a esiintyvä, ITSENSÄ Jumalaksi tunnustusta vaativa ja JUMALOITAVAKSI vaativa Jeesus:

2. Tessalonikalaiskirje 2
        4 "tuo vastustaja, JOKA KOROTTAA ITSENSÄ YLI KAIKEN, MITÄ JUMALAKSI TAI JUMALOITAVAKSI KUTSUTAAN, NIIN ETTÄ HÄN ASETTUU JUMAAN TEMPPELIIN JA JULISTAA OLEVANSA JUMALA ja."

Tämä julistushan tapahtui Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325, jaa,!

Aionkin tästä alkaen kysyä Jeesuksen nimestä kerskaajilta että KUMMASTAKO JEESUKSESTA hän kerskaa ja uskooko hän omassa nimessään tulleeseen Jeesus-Jumalaan, vai uskooko hän Isän nimessä tulleeseen Jumalan poikaan, Jeesukseen Kristukseen!

Lue edellinen viestini ja ala töihin. Vai onko henkioppaallasi kiireitä? Pyydä silloin hra Lappalaista avuksesi, jos hän keksisi jotain. Jospa hän tilaisi jostakin sopivan profetian!

Myös "löyhäpää" näyttää sisäistäneen teologiasi.
        >> eikös
        löyhäpää 24.10.2009 20:17
        ...raamatun suurin kumoaja ole raamattu?

• Oletko luikkinut
        Onko vaikeuksia? kirjoitti:

Lue edellinen viestini ja ala töihin. Vai onko henkioppaallasi kiireitä? Pyydä silloin hra Lappalaista avuksesi, jos hän keksisi jotain. Jospa hän tilaisi jostakin sopivan profetian!

Myös "löyhäpää" näyttää sisäistäneen teologiasi.
        >> eikös
        löyhäpää 24.10.2009 20:17
        ...raamatun suurin kumoaja ole raamattu?

taas jonnekin piiloon ja väistelet hommiasi?

Kun sanon, että Jeesus on Jumala, on sinun ilmoituksesi mukaan velvollisuus oikaista minua, tällaista venkulaa. Ja muutenkin uhoat täällä, mutta ei ole miehestä vastaamaan puheistaan.
        VAI EIKÖ YMMÄRRYKSESI RIITÄ SIIHEN?

Joh 1:8 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

Jumalan kieltäjä ei luonnollisesti ymmärrä Raamatun sanomaa eikä haluakaan. Jeesusta halventaessasi voit käyttää jakeita valheittesi peittona ja lyömäaseena, mutta luuletko ettei se käänny itseäsi vastaan. Et voi valheittesi määrää kasvattaa loputtomiin.

Alahan toimia! Äläkä yritä mitään turhaa sanahelinää.

Tai myönnä ettet pysty kumoamaan Jumalan Sanaa!

• veli.vapaa
        Oletko luikkinut kirjoitti:

taas jonnekin piiloon ja väistelet hommiasi?

Kun sanon, että Jeesus on Jumala, on sinun ilmoituksesi mukaan velvollisuus oikaista minua, tällaista venkulaa. Ja muutenkin uhoat täällä, mutta ei ole miehestä vastaamaan puheistaan.
        VAI EIKÖ YMMÄRRYKSESI RIITÄ SIIHEN?

Joh 1:8 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

Jumalan kieltäjä ei luonnollisesti ymmärrä Raamatun sanomaa eikä haluakaan. Jeesusta halventaessasi voit käyttää jakeita valheittesi peittona ja lyömäaseena, mutta luuletko ettei se käänny itseäsi vastaan. Et voi valheittesi määrää kasvattaa loputtomiin.

Alahan toimia! Äläkä yritä mitään turhaa sanahelinää.

Tai myönnä ettet pysty kumoamaan Jumalan Sanaa!

Jumala, koska Hän sen itse todisti. Minä uskon Häntä enkä SANAA vääristeleviä epäuskoisia.

Mark. 12:29
        Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

Ja tuossa Hän ei puhunut itsestään. Siis montako jumalaa Jeesus ilmoitti olevan?

• toimii vastoin kuin
        veli.vapaa kirjoitti:

Jumala, koska Hän sen itse todisti. Minä uskon Häntä enkä SANAA vääristeleviä epäuskoisia.

Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

Ja tuossa Hän ei puhunut itsestään. Siis montako jumalaa Jeesus ilmoitti olevan?

Raamattu opettaa. Siellä varoitetaan teikäläisistä ja opetetaan miksi oudoksutte uskovia:
        1.Pietarin kirje:
        4:4 Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat.

Sananlaskut myös varoittavat Jumalan rienaajista, joten vast'edes sinulle pitää vastata ekivaarin oppia käsittelevillä tunnustuksilla
        26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

------------------

Käyttämäsi jae Mark 12:29 on yksi todiste lisää Jeesuksen jumaluudesta

---------------------

Jos haluat tietää, kuinka monta jumalaa Jeesus ilmoitti, käänny ekivaarin puoleen. Lähesty omaa "Mestariasi" palvoen ja ylistäen. Sitten tee kysymyksesi.

Ekivaari on kertonut, että hänellä on sama jumaluus kuin Jeesuksella, joten hän tietää. Lisäksi hän ilmoittanut, että Jumalalla on monta poikaa. Kysy niistä tarkemmin

Kirjoittanut: ekivaari 23.12.2004 klo 10.53
        "sinulle, Minna, viisaan vastauksen hyvään kysymykseesi. Lisään kuitenkin, että on Jumalalla muitakin poikia kuin Jeesus"

• toimii vastoin kuin kirjoitti:

Raamattu opettaa. Siellä varoitetaan teikäläisistä ja opetetaan miksi oudoksutte uskovia:
        1.Pietarin kirje:
        4:4 Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat.

Sananlaskut myös varoittavat Jumalan rienaajista, joten vast'edes sinulle pitää vastata ekivaarin oppia käsittelevillä tunnustuksilla
        26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

------------------

---------------------

Jos haluat tietää, kuinka monta jumalaa Jeesus ilmoitti, käänny ekivaarin puoleen. Lähesty omaa "Mestariasi" palvoen ja ylistäen. Sitten tee kysymyksesi.

Ekivaari on kertonut, että hänellä on sama jumaluus kuin Jeesuksella, joten hän tietää. Lisäksi hän ilmoittanut, että Jumalalla on monta poikaa. Kysy niistä tarkemmin

"sinulle, Minna, viisaan vastauksen hyvään kysymykseesi. Lisään kuitenkin, että on Jumalalla muitakin poikia kuin Jeesus"

olevan muitakin poikia kuin Jeesus, kun kutsui meitä VELJIKSEEN!

Psalmit 22
        22 (22:23) "Minä julistan sinun nimeäsi   v e l j i l l e n i,   ylistän sinua seurakunnan keskellä."

Vielä kuolleista noustuansakin Jeesus kutsui opetuslapsia veljikseen;

Matteus 28
        10 "Silloin Jeesus sanoi heille: »Älkää peljätkö; menkää ja viekää sana minun   v e l j i l l e n i,   että he menisivät Galileaan: siellä he saavat minut nähdä«".

Heprealaiskirje 2
        12 kun hän sanoo: »Minä julistan sinun nimeäsi   v e l j i l l e n i,   ylistän sinua seurakunnan keskellä« niin asiakokonaisuuden tekee ristiriitaiseksi vain kaksi kohtaa Johanneksen evankeliumissa ja yksi Johanneksen 1. kirjeessä, joissa Jeesusta sanotaan "ainokaiseksi pojaksi", joten tuo sanonta "ainokainen" saattaa olla kolminaisuusopin tekemiä lisäyksiä, niin kuin raamatuntutkijat sanovat!

• Ei yhtään mitään
        ekivaari kirjoitti:

olevan muitakin poikia kuin Jeesus, kun kutsui meitä VELJIKSEEN!

Psalmit 22
        22 (22:23) "Minä julistan sinun nimeäsi   v e l j i l l e n i,   ylistän sinua seurakunnan keskellä."

Vielä kuolleista noustuansakin Jeesus kutsui opetuslapsia veljikseen;

Matteus 28
        10 "Silloin Jeesus sanoi heille: »Älkää peljätkö; menkää ja viekää sana minun   v e l j i l l e n i,   että he menisivät Galileaan: siellä he saavat minut nähdä«".

Heprealaiskirje 2
        12 kun hän sanoo: »Minä julistan sinun nimeäsi   v e l j i l l e n i,   ylistän sinua seurakunnan keskellä« niin asiakokonaisuuden tekee ristiriitaiseksi vain kaksi kohtaa Johanneksen evankeliumissa ja yksi Johanneksen 1. kirjeessä, joissa Jeesusta sanotaan "ainokaiseksi pojaksi", joten tuo sanonta "ainokainen" saattaa olla kolminaisuusopin tekemiä lisäyksiä, niin kuin raamatuntutkijat sanovat!

Vakava ja järjellinen keskustelu on liikaa ekivaarille. Jokainen tietää, että Jeesus varttui Joosefin ja Marian lasten kanssa eikä heitä väheksynyt. On uskon veljiä tai aateveljiä, mitä tahansa. Mutta miksi taas alat sekoilemaan? Velivapaa halusi puhua jumalien määristä ja arvelin sinun olevan ekspertti tässä ja yleensä kaikessa Raamatun vastaisten selitysten kyhäilemisessä. Niiden taitojen kanssa olet itsekin jumalaksi noussut
        En ole Jumala
        Kirjoittanut: ekivaari 26.1.2006 klo 18.46
        isolla J;llä kirjoitettuna. Olen vain pikku-jumala, semmoinen jota Jeesus tarkoitti;

Tämä onkin niitä viimeisiä harvoja ajatuksia, joita olet pystynyt selkeästi ilmaisemaan. Nykyisin ajatuksesi vain harhailevat eri uskontoja yhdistelemässä
        Varsinaiseen asiaan

Tulit siis ketjuun, mutta et pystynyt mitään sanomaan aiheesta. Täällä on vain 11 kohtaa UT:sta, jotka todistavat Jeesuksen jumaluutta. Et vain ole alkanut niitä kumoamaan.
        Millainen luuseri? Uhoat ja korottelet itseäsi! Toista yhtä narsistista harhakuvitelmien vallassa elävää ei miltään foorumilta löydy. Tiedätkö miksi? Koska niillä on toimiva valvonta ja turhat häiriköt heitetään mäkeen. Niin pitäisi täälläkin tapahtua.
        Joko luit 2 Piet 2 luvun? Eikös vain kuvaakin hyvin sinua?
        Sinulla ei ole ymmärrystä, kun pitäisi keskustella Raamatusta. Alat vain näperrella asian viereen huomiota kääntäen. Sananlaskut kuvaavat tällaista
        18:2 Tyhmän halu ei ole ymmärrykseen, vaan tuomaan julki oma mielensä.

Et kestä Jumalan sanan edessä. Sen suurempaa mahtia ei maailmankaikkeudesta löydy ja tuntee pahinkin eksyttäjä sisimmässään. Vaikka he eivät voi Jumalan Sanalle mitään, kuten et sinäkään, silti se näyttää haastavan yrittämään joka päivä
        Hebrealaiskirje:
        4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
        Ilmestyskirja
        19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.

• Ei yhtään mitään kirjoitti:

Vakava ja järjellinen keskustelu on liikaa ekivaarille. Jokainen tietää, että Jeesus varttui Joosefin ja Marian lasten kanssa eikä heitä väheksynyt. On uskon veljiä tai aateveljiä, mitä tahansa. Mutta miksi taas alat sekoilemaan? Velivapaa halusi puhua jumalien määristä ja arvelin sinun olevan ekspertti tässä ja yleensä kaikessa Raamatun vastaisten selitysten kyhäilemisessä. Niiden taitojen kanssa olet itsekin jumalaksi noussut
        En ole Jumala
        Kirjoittanut: ekivaari 26.1.2006 klo 18.46
        isolla J;llä kirjoitettuna. Olen vain pikku-jumala, semmoinen jota Jeesus tarkoitti;

Tämä onkin niitä viimeisiä harvoja ajatuksia, joita olet pystynyt selkeästi ilmaisemaan. Nykyisin ajatuksesi vain harhailevat eri uskontoja yhdistelemässä
        Varsinaiseen asiaan

Tulit siis ketjuun, mutta et pystynyt mitään sanomaan aiheesta. Täällä on vain 11 kohtaa UT:sta, jotka todistavat Jeesuksen jumaluutta. Et vain ole alkanut niitä kumoamaan.
        Millainen luuseri? Uhoat ja korottelet itseäsi! Toista yhtä narsistista harhakuvitelmien vallassa elävää ei miltään foorumilta löydy. Tiedätkö miksi? Koska niillä on toimiva valvonta ja turhat häiriköt heitetään mäkeen. Niin pitäisi täälläkin tapahtua.
        Joko luit 2 Piet 2 luvun? Eikös vain kuvaakin hyvin sinua?
        Sinulla ei ole ymmärrystä, kun pitäisi keskustella Raamatusta. Alat vain näperrella asian viereen huomiota kääntäen. Sananlaskut kuvaavat tällaista
        18:2 Tyhmän halu ei ole ymmärrykseen, vaan tuomaan julki oma mielensä.

Et kestä Jumalan sanan edessä. Sen suurempaa mahtia ei maailmankaikkeudesta löydy ja tuntee pahinkin eksyttäjä sisimmässään. Vaikka he eivät voi Jumalan Sanalle mitään, kuten et sinäkään, silti se näyttää haastavan yrittämään joka päivä
        Hebrealaiskirje:
        4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
        Ilmestyskirja
        19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.

Huomaatko, että sinä todistat ekivaarista paljon enemmän kuin Jeesuksesta, joka on Jumalan poika!

• Ei jatku enää.
        ekivaari kirjoitti:

Huomaatko, että sinä todistat ekivaarista paljon enemmän kuin Jeesuksesta, joka on Jumalan poika!

Olen todistanut sillä mikä nousee Jumalan Sanasta sekä suorilla raamatunjakeilla millainen olet. Mutta toistan ed. otsikkoni, koska sinulla on heikko ymmärrys: Ei näytä tulevan mitään.

Ei kannata odottaa vastauksia omassa lihassaan pöyhkeilevältä surkimukselta, että hän pystyisi kumoamaan Jumalan Sanaa. Siksi en enää suoraan keskustele kanssasi yhtään. Nyt jään vähäsen seuraamaan, yritätkö muutenkaan jatkaa uskonnollista pelleilyäsi ja rienaamista?
        Varoitan muitakin sinulle millään tavoin vastaamasta keskustelutyyliin. Jokainen voi tietenkin antaa arvionsa miten surkea eksyttäjä olet ja näin tulen itsekin ajoittain tekemään. Siis mikäli yleensä yrität vielä roikkua täällä, huolimatta siitä, että kaikki ovat saaneet tarpeekseen vastenmielisestä ”keskustelutyylistäsi”.

Minua ei valehtelijoiden seura kiinnosta. Sellaisten jotka kieltävät Isän ja Pojan röyhkeällä sanatulvallaan, jonka todellinen tarkoitus ei jää yhtään epäselväksi kristityiltä.
        2.Korinttolaiskirje: 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        1 Joh 2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        2.Korinttolaiskirje: 11:13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        Ilmestyskirja 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

• veli.vapaa
        toimii vastoin kuin kirjoitti:

1.Pietarin kirje:

------------------

---------------------

Kirjoitit näin.
        "Jos haluat tietää, kuinka monta jumalaa Jeesus ilmoitti, käänny ekivaarin puoleen. Lähesty omaa "Mestariasi" palvoen ja ylistäen. Sitten tee kysymyksesi.

Minä käännyn sen ainoan mestarini puoleen, kuten aina, ja Hän todisti sanoen:

Jeesuksen todistus on totuus, jota ei kaada maallisen uskonnollispoliittisten höpöopit.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      82
      4404
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2978
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      26
      2825
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2575
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2499
    6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      112
      2238
    7. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      101
      2190
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      638
      2068
    9. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      34
      2038
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1995
    Aihe