Hirveä väsymys!

väsynyt!

Kahdeksannella viikolla raskaana ja väsyttää niin paljon että vois vaan nukkua koko ajan. Syön terveellisesti, hedelmiä, vihanneksia ja tietysti myös raskausvitamiineja (2 tablettia päivässä) ja niissähän on rautaakin. Ulkoilen suht paljon, mutta ulkoilun jälkeen oikeastaan väsyttää entistä enemmän. Haittaa hieman työntekoakin kun silmät lupsahtelee ja on ihan veltto olo. Onkohan tähän mitään apukeinoa? Kahvia en ole pystynyt juomaan melkein alusta asti tuskin ollenkaan, alkaa oksettaa... Eikä kofeiinikaan sitä paitsi auta kuin hetkellisesti... Onko muita, joilla sama vaiva?

10

1468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ll

raskaana olevista on sama "vaiva"...Kuuluu ihan tuohon raskauteen, etenkin siihen alkuraskauteen.

• itsekki

olen nukkunut alkuraskauden ajan 12tunnin yöunia sekä parin-kolmen tunnin päiväunet siihen päälle. Kyllä se siitä :)

• väsynyt&onnellinen:)
        itsekki kirjoitti:

olen nukkunut alkuraskauden ajan 12tunnin yöunia sekä parin-kolmen tunnin päiväunet siihen päälle. Kyllä se siitä :)

Nukkuminen varmaan on sitten se paras lääke. ;) Ei vaan oikein työssäkäyvänä voi nukkua vuorokauden ympäri. :D Ja kun kotonakin ois kaikenlaista puuhaa, mitä pitäs jaksaa tehdä. Nukuin itsekin eilen yli tunnin päikkärit, mutta väsymys jatkui ihan yhtä kovana sinne iltaan asti kun aloin yöunille. Ei kai sille sitten mitään mahda, toivotaan ettei jatku ihan koko raskauden ajan tämä hillitön väsymys.

Mutta: etten anna nyt väärää kuvaa itsestäni... En ole ikinä ollut näin onnellinen! Mitä tahansa oireita ja vaivoja tässä vielä tuleekin eteen, pääasia että vauva on terve. Ihanaa olla raskaana, mutta onhan se aika rankkaa ja rankimmat ajathan on vielä edessä. Joten.. jaksamista sullekkin! :)

• yllätysvauva23

minäkin olen raskaana kahdeksannella viikolla ja minuakin väsyttää ihan mahoton ja on pahoinvointia. eilenkin nukuin 4 tunnin päikkärit. itse ulkoilen myös, ja hedelmiä kans syön:) eli on muitakin jotka samassa tilanteessa:)

• rv15

Hei, mua vaivas ihan tajuton väsymys viikoilla 8-9, mutta sitten se meni onneksi ohi! Ehkä nykyäänkin olen hieman tavallista väsyneempi, mutta ei mitään sellaista, mitä nuo pari vkoa olin. Pirteämpää odotuksen jatkoa sinullekin :D

• rv 20

Mulla oli kans ihan kauhee väsymys alkuraskauden aikana. Olin töissä ulkona päivät ja piti aina päiväunet sen jälkeen nukkua. Se on ihan normaalia, mutta menee kyllä ohi pian. Mulla loppu siinä 10 viikon tietämillä toi hillitön väsymys :)

• rreåyoe

On iso asia kropalle olla raskaana, Paras apu väsymykseen on nukkuminen ja lepo.. älä lähde lenkille jos olet väsynyt. Kroppasi selvästi viestittää että se tarvii lepoa ja se on myös sikiön kehityksen kannalta hyvä levata mahdollisimman paljon,,

• juupsjuups...

mulla oli noilla samaisilla viikoilla täysin sama ongelma. Ohi menevää, odota vain. Nyt on rv 27 2 menossa ja ei väsytä enää läheskään yhtä kovin kuin alussa. Onhan sinun rauta-arvosi mitattu? Tietysti, ei se aina tuosta johdu, ei se mullakaan johtunut. Nyt vasta tippui arvot sen verran alas että pitäs rautatabletteja syödä.

Lepäilet vaan, ei siihen muu auta. Tietysti ulkoileminen voi ehkäistä liika väsymystä, mutta ei se välttämättä auta sekään.

Onnea odotukseen!

• väsynyt!

Eiköhän tää mullakin sit jossai vaihees mee ohi. :) Ei oo mitattu rauta-arvoja, muutaman päivän päästä on neuvola niin siellähän varmaan otetaan verikokeita. Tosiaan, harrastan liikuntaakin mutta ei kyllä nyt oo jaksanut samanlai ku ennen. Enkä mä väkisin ala rehkimäänkään. :)

• Henni78

Vkoja jo 15 ja vieläkin maistuisi uni 24/7...vain ei saa nukkua, kun esikoinen vie senkin ajan.
      Alkuraskaudessa vielä vkolle 10 asti, oli hemoglobiini vain 112, kun se minulla normaalisti on 130. Nyt hemppa noussut itsekseen 124, mutta tämä kamala väsymys ja voimattomuus vaan jatkuu.

Ekan kanssa väsymys kesti ehkä nelisen vkoa, mutta tämä alkaa jo olla naurettavaa. Vaikkei oikeasti nauratakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2245
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1958
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1489
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1337
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      967
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe