Voisiko joku selventää "suomeksi"

aatu I mb

mitä eri malleja ja mitkä ovat niiden erot? Minulle W123 tai TD tahi E ja C kirjaimet ovat Hebreaa.

Olen ostamassa (ehkä) 1988 mallin MB230TE mallisen ajokin bensamoottorilla. Olenko järkeä vailla? Tarvitsen tilavan halvahkon ja kestävän farkun.

12

1800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kupla 68

antiikki autoosastolla tai soittamalla romuttamolle. Romuttamolla saattaa olla viellä joitain yksilöitä jäljellä, jos eivät ole jo ruostuneet läpeensä, ne kun yleensä näkyvät olevan sään armoila talvet ja kesät. Tuoreimmat mallit niillä kun sisällä.

• Peltsi_W124

Tuo mitä olet ostamassa on korimallia W124 jota on valmistettu 1985-1995.

Ensimmäinen kirjain tarkoittaa korimallia. T-kirjain tarkoittaa farmaria(touring), C-kirjain on coupe ja sedanissa ei ole mitään.

Toinen kirjain on polttoaine eli D on diesel ja E on bensa. Tarkemmin määriteltynä tuo E on ruiskumallia, esim. aikaisemmassa W123 korimallissa oli malleina 200 ja 200E. Ne erosivat siten että ensimmäinen oli kaasarimalli ja jälkimmäinen ruiskulla.

Näiden kahden merkin jälkeen voi tulla muitakin merkintöjä kuten 4-matic, turbo tms.
      Esimerkkejä malleista on 230CE, 230TE, 250TD, 300TD turbo, 300E jne.

korimallit ja tekniset tiedot löydät täältä
      http://www.mercefreaken.com/modellene.htm

omia kokemuksia on vain dieselmalleista, mutta kyllä tuo 230 bensakonekin kuulemma on kestävä peli.

• noin,

Paitsi että C on C-sarjan tunnus. Eli W201:n ts. 190:n seuraajan tunnus. CE Taas W124 mallin Coupea. Farkun tunnus on T, siten että bensa farkku on esim. 230TE, diesel esim. 300TD ja turbodiesel 300TDT.

• Smeichel
        noin, kirjoitti:

Paitsi että C on C-sarjan tunnus. Eli W201:n ts. 190:n seuraajan tunnus. CE Taas W124 mallin Coupea. Farkun tunnus on T, siten että bensa farkku on esim. 230TE, diesel esim. 300TD ja turbodiesel 300TDT.

190:n seuraaja oli kyllä W202.

• Peltsi_W124
        noin, kirjoitti:

Minä kerroinkin W124 korimallista ja siinä C-kirjain tarkoittaa coupea.
        1993 vuonna mallimerkintä muuttui E-malliksi niin mallimerkintä muuttui niin että E-kirjain tuli ensimmäiseksi. Esim 300TD -> E300TD.
        Sellaista merkintää kuin 300TDT ei ole W124-korimallissa vaan oikea merkintä on 300TD Turbo.

• korjaus.

• 230_CE
        Peltsi_W124 kirjoitti:

Minä kerroinkin W124 korimallista ja siinä C-kirjain tarkoittaa coupea.
        1993 vuonna mallimerkintä muuttui E-malliksi niin mallimerkintä muuttui niin että E-kirjain tuli ensimmäiseksi. Esim 300TD -> E300TD.
        Sellaista merkintää kuin 300TDT ei ole W124-korimallissa vaan oikea merkintä on 300TD Turbo.

C Tarkoitta W202 sarjaa, eli C Mersua, ei Coupea. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/

W124 Coupe on CE, ei siis pelkkä C. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/

Tuossa on hakusanana Mercedes Benz TDT -> http://www.google.fi/search?hl=fi&source=hp&q=mercedes benz tdt&btnG=Google-haku&meta=&cts=1256195659802&aq=f&oq=
        Ainakin jotkut näyttävät käyttävän TDT:tä mallimerkintänä diesel farmarista.

• 230_CE

• Peltsi_W124
        230_CE kirjoitti:

TDT Tietysti siis turbo diesel farmarista.

Nythän oli kyse vain W124-mallista. Unohda jo tuo C-malli.

230 CE tarkoittaa coupea bensakoneella. Eli jos mersu olisi tehnyt coupen dieselkoneella niin merkintä olisi ollu CD, ymmärrätkö?

W124 korimallin 3litraisen turbodieselfarmarin alkuperäinen merkintä on 300TD Turbo. Tuo TDT merkintä on tullut uudemmassa c-mersussa ja väyrysmallissa. Vaikka tuota TDT merkintää käytetään nettiauton ilmoituksissa niin ei se tarkoita että se on oikein.

• 230_CE
        Peltsi_W124 kirjoitti:

Nythän oli kyse vain W124-mallista. Unohda jo tuo C-malli.

230 CE tarkoittaa coupea bensakoneella. Eli jos mersu olisi tehnyt coupen dieselkoneella niin merkintä olisi ollu CD, ymmärrätkö?

W124 korimallin 3litraisen turbodieselfarmarin alkuperäinen merkintä on 300TD Turbo. Tuo TDT merkintä on tullut uudemmassa c-mersussa ja väyrysmallissa. Vaikka tuota TDT merkintää käytetään nettiauton ilmoituksissa niin ei se tarkoita että se on oikein.

Minulla sattuu olemaan 230 CE Mersu, eikä sitä ole millään muuulla tyyppimerkinnällä eikä dieselinä koskaan myyty. Joten kun puhutaan C-mersusta, kaikki muut paitsi sinä, puhuvat W202 mallista.
        Ja Mersun turbo diesel touring on aina ollut TDT

• wikipedia mb
      • Asiantuntija

On vaikeeta, tosi vaikeeta!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe