Savuja vankeudesta

Minanoita

valta on valkoisilla

täytetään reservaatit
intiaaneilla
otetaan pois ihmisarvo
itsemääräämisoikeus
kaikki

illan pimeydessä
katso
kuinka vankeudesta
lähetän sinulle savumerkkejä

suurta suuremmasta rakkaudesta

Sinulle olen lempeä tuuli kasvoillasi
Kapinoivan Kuukkelin suudelma huulillasi

tiedät sen olevan
intiaaninimeni

13

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Minanoita

        odotan rakkauden voittoa

        kuuletko

        tuulen mukana se on jo tulossa

        Sydämestäni kiitän sinua

        Y Y (kuukkelin varpaiden jäljet:)


    • *laudi*

      Mie savut huomasin
      ku mökkiin astelin

      sie Kuukkeli Kapinoiva
      ainako sie ittes hankaluuksiin
      saatat
      ja monelle lähimmäiselles
      harmaita hiuksia tuotat

      • Minanoita

        heimoneuvostossa
        istuu harmaa hapsia

        malttia

        he jakavat elämänohjeita

        sydämeni on pakko kuunnella

        Kiitos Laudi=)


    • tuulelta
    • nainen tuulesta

      oi Suuri Henki
      joka kuljet ylitseni
      puhallat syvyyttä kirjoituksiini
      annat sanat
      ja rytmin
      saman jolla sydämeni lyö

      niin kauan kuin rytmimme on sama
      oi Suuri henki
      minun sydämelläni on hyvä
      vaan kun erkanemme
      eikä minun suoda enää kirjoittaa rakkaudestani
      kirjoittaa sanoja
      joiden kautta useat hengittävät
      saat viedä minut suuremmille maille
      leveämille aavoille

      siihen asti kirjoitan

      rakkaudesta
      oi Suuri Henki



      http://www.youtube.com/watch?v=kwi0vGNDwU0&feature=related

      • Minanoita

        minä odotan muutoksen tuulia
        seison hiljaa sateessa
        annan pisaroiden hyväillä kasvojani

        ja kun puhuri nousee
        pöllyttää lehtiä Äiti maan

        minä tiedän että
        sinä
        olet jo lähellä

        oi Suuri Henki

        Tänne on linkitetty kauniita intiaanijuttuja, lisäänpä itekki yhen:)

        http://www.youtube.com/watch?v=TPe99_8qlos&feature=related

        Sinulle unensieppajaan höyhenistä tehty kiitokseni=)


    • rokulimies
      • Laudi

        Koska haluan sanoa sulle
        että onpa mahtava musiikkivideo!!!!!!!!!
        kiitos siittä !


      • Minanoita

        unelma uudesta
        paremmasta

        luonnosta
        luonnon ehdoilla

        unelma rakkaudesta
        ilman unelmien sieppaajia

        sulasta jossa asuu
        kirjoittajan henki

        http://www.youtube.com/watch?v=x8SowFKX3ek&feature=related

        Kiitos sinulle=)


    • Miekko

      Tykkäsin. Tuo intiaanijuttu antoi kivan säväyksen. Kosolti huumoria asiasisällöstä huolimatta. Hyvää pohdiskelua vallasta.. ylhäältäpäin tietysti käytetään valtaa, mutta samassa jamassa olevilla ihmisilläkin on tapana vahtia toisiaan, pyrkiä kahlitsemaan.. hmm.. jos itse elää pimeässä laatikossa niin ehkä haluaa muitakin estää laukkaamasta vapaasti aavaa preeriaa...

      Intiaaniromantiikka puree.... Hyvä!

      • Minanoita

        Tämä runoni tupsahti palstalle koska alkuperäinen poistettiin,
        itseasiassa tämä oli kommentti yhteen palautteeseen mutta juuri oivallisen
        käyttökelpoinen tähän verilöylyyn. Kiinnostukseni intiaaneja kohtaan kasvoi muutenkin
        tämän runon myötä, aion jatkossakin kirjoittaa alkuperäiskansan vaiheista ja rakkaudesta
        reservaattien kätköissä=)))

        villihevosen henki
        se on minussa

        jos joku yrittää
        kesyttää

        olen jo kaukana

        mutta tarpeeksi
        lähellä
        kuullakseni vaikeroinnin

        rakkauden maan....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe