Huoltohinnat?

Ho Nda 15hp.

Millaisissa rahamäärissä liikutaan perämoottorin talvihuollon osalla?
Ja olisi ihan mukava jos laitatte tänne tietoa merkistä,konetehosta ja hinnasta.
Pidetään tätä vaikka markkinatutkimuksena, kun joku tässä kohta kertoo viisaana et mikset kysy liikkeestä niin saat tietää, ja kyllähän minä kysynkin ja laitan sen tiedon sitten tänne.

25

8875

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seppo 69

Pyysin tarjouksen salosta meriniityn mercury huollosta. öljynvaihto suodatin, peräöljyt, vesipumpun siipipyörä tiivisteet ja jakohihna. Olisi maksanut tarvikkeineen 650€????????????????????'????????????????.
      Nyt tilasin oem osat boats.comista eli jakohihna 31$, vesipumpun korjaussarja 50$, 4*tulpat 14$ ja öljynsuodatin 8$. postikulut ovat 32$ yht 135$. Vielä täytyy käydä hakemassa suomen merkkiliikkeestä 3l moottoriöljyä ja peräöljyt. Vaikuttaisi silti että n. 3h homalle jää lähes 500€ palkka.

• aina itse

Ei perämoottorin huolto vaadi paljon muuta kuin aikaa .
        Osat ja tarvikkeet saa autotarvikeliikkeestä (huom vesipumpun pyörän saa halvalla KORIKUMI TRE9 ja sieltä löytyy jokaiseen moottoriin.
        Autotarvikeliikkeestä saa jakohihnan jos sitä nyt tarvii vaihtaa, kestää ainakin 3000 tuntia.
        Tulpat ja suodattimet sekä öljyn.
        Pöllö on joka maksaa 650 eur
        Tee vain itse se on järkevää.

• ScandiNaval

B-Seaboatissa Vantaalla talvihuolto maksaa n. 200eur. Öljyjen vaihto, kone ajetaan pienkonebensalla ja jäähdytysjärjestelmä huuhtoutuu samalla glykolilla, vikakoodien ja käyttötuntien luku, potkuriakselin rasvaus. Öjyt on myös katsottu tikusta, eikä ylitäytetty laittamalla 3litraa ohjekirjan mukaan. Vain hyviä kokemuksia liikeestä. Koneena Mercury 60EFi -07.

• pksSeudunHalvin?

ompas kova hinta !
        Tommosen talvihuollon tekee kuitenkin itse alle tunnissa.
        300 eurolla tai oisko ollu karvan alle niin vaihtoivat jakohihnan synkkasivat kaasarit uudet tiivesteet 30hp hondaan timo suomi vai mikäs sen nimi oli joka on siinä vantaan tuupakassa.
        Lisäksi joutuivat taistelemaan useamman tunnin saadakseen toimivaan hyvin koska kiireiden vuoksi en ollut ehtinyt tehdä talvihuoltoa lainkaan.

• ssksskss

En halua kertoa missä ja kuka mutta saan 200 egellä saa 90 heppasen 4-tahtikoneen huollon, veneen noston ja laskun, pohjan pesun ja myrkkymaalauksen sekä talvisäilytyksen kylmässä hallissa katon alla, niin en pidä hintaa pahana. Vai mitä? tarina on tosi. :)

• OotSäälittävä

Olipas sulla hauskaa.

• ssksskss
        OotSäälittävä kirjoitti:

Olipas sulla hauskaa.

Hauskaa on kun saan koko "talvipaketin" samalla hinnalla mitä muut maksavat pelkästä öljynvaihdosta!

• hei yksi vinkki
        ssksskss kirjoitti:

Hauskaa on kun saan koko "talvipaketin" samalla hinnalla mitä muut maksavat pelkästä öljynvaihdosta!

kannattaa opetella tulkitsemaan viestiketjua. Ne ei aina ole päällekkäin ja peräkanaa jonossa, vaan viestiin vastaus voi olla kauempaakin ylempää esitettyyn asiaan.

• ouuuukkkei
        hei yksi vinkki kirjoitti:

kannattaa opetella tulkitsemaan viestiketjua. Ne ei aina ole päällekkäin ja peräkanaa jonossa, vaan viestiin vastaus voi olla kauempaakin ylempää esitettyyn asiaan.

Katos joo,
        Pyydän anteeksi :)
        Mitähän varten tää suomi24 uudistui huonompaan suuntaan :(
        Vanhassa pystyi seuraamaan keskusteluja selkeästi kuka kirjoittaa kenelle.

• Puppe.
        ssksskss kirjoitti:

Hauskaa on minulla, kun tiedän, että tämä Tammisaarelainen rantahurri pistää kaikenmaailman jäteöljyjä näihin 'mukamas' huoltamiin koneisiin. Ja tietysti jos joku pitää öljynvaihtoa ja 30€:n arvoista talvisäilytystä 200€:n arvoisena niin propsit tälle kaverille.

• kjallis

maksoi Järvenpäässä 120 euroa. Mielestäni kyllä todella kallista puuhaa, johan auton huoltaa halvemmalla. Kone on uusi ja ilmeisesti takuun vuoksi on pakko huollattaa merkkihuollossa. Tässäkin on keksitty hieno ryöstämismuoto. Tietääkö joku missä huoltaisi pk-seudulla merkkiliikkeessä edullisemmin?

• rahaaonpaljon

tuntuu kalliilta jos on pers'auki

• seppo 69
        rahaaonpaljon kirjoitti:

tuntuu kalliilta jos on pers'auki

Muutama vuosi sitten talvella lapissa piti mennä vaimon siskon miehen kanssa pilkille yhtenä päivänä kun muut menivät laskettelemaan. Muut vehkeet mukana, mutta kaira puuttui. Ajoimme kylän kauppaan jossa on kaikenlaista tavaraa myynnissä ja olihan siellä kairakin. Hintaa vain oli 149€ ja me siinä taivastelimme että etelän hongkongista saa niitä samalla rahalla 4 kpl että onpa törkeän kallis. Kauppias siihen että se vain tuntuu kalliilta jos ei ole rahamies. Mitä me muuta kun löimme rahat tiskiin ja lähdimme pilkille.

• Oliver1979

Noniin eka kertaa vein moottorin merkkihuoltoon, 3 vuoden takuu mielessä. Taisi olla viimeinen kerta. 360 makso hulto. että sillä lailla.

• kaseva72

No johan tuo on melkein 5% koneen hankintahinnasta!
        Aattelitko että venekauppa on hyväntekeväisyyttä kun ostit uuden koneen?

Sinullekin pullaa ja Espressoa?

• Helppoa :))))

Ei noihin kustannuksiin ole muuta oikotietä kun opetella itse tekemään perushuollot. Tarvikkeet maksaa jotakin 70-80 € ja yli menevä on sitten bisnestä.
        En ole mikään ammattimies mutta tuntiin teen oman koneeseeni koko syys huollon. Miksi viedä takuuaikana perushuoltoon kone merkkiliikkeeseen ? Valmistajan takuu on voimassa vaikka öljyt sekä suodattimen vaihtelet itse. Siitäpä se johtuukin nuo pitkät viiden vuoden takuut että bisnes kannattaa, minun kohdallani ovat vetäneet vesiperän. Opettele perus asiat omasta koneestasi sehän on sinun kone eikä merkkiliikkeen:)

• Oliver1979
        Helppoa :)))) kirjoitti:

Ei noihin kustannuksiin ole muuta oikotietä kun opetella itse tekemään perushuollot. Tarvikkeet maksaa jotakin 70-80 € ja yli menevä on sitten bisnestä.
        En ole mikään ammattimies mutta tuntiin teen oman koneeseeni koko syys huollon. Miksi viedä takuuaikana perushuoltoon kone merkkiliikkeeseen ? Valmistajan takuu on voimassa vaikka öljyt sekä suodattimen vaihtelet itse. Siitäpä se johtuukin nuo pitkät viiden vuoden takuut että bisnes kannattaa, minun kohdallani ovat vetäneet vesiperän. Opettele perus asiat omasta koneestasi sehän on sinun kone eikä merkkiliikkeen:)

Ajjaha, veikkaan vähän että jos kone leikkaa kiinni ja sulla ei oo stemppeli hulloista niin maksat ihan omasta taskusta korjaukset. Kyllä minä olen aina huoltanut omat koneeni, edellinen nelitahtinen 115hp yammu. Vaihdoin veneen syksyllä ja Ihan mielenkiinnosta vein sen hultoon että saan myös käyttötunnit ym tiedot. Kuvittelin että liikku jossain 200 euron nurkilla korkeintaan, mutta tämähän on jo naurettava. No pari hunttia sinne ja tänne aivan sama, nyt ainakin teidän mistä kana kusee.

• M.O.T.
        Oliver1979 kirjoitti:

Ajjaha, veikkaan vähän että jos kone leikkaa kiinni ja sulla ei oo stemppeli hulloista niin maksat ihan omasta taskusta korjaukset. Kyllä minä olen aina huoltanut omat koneeni, edellinen nelitahtinen 115hp yammu. Vaihdoin veneen syksyllä ja Ihan mielenkiinnosta vein sen hultoon että saan myös käyttötunnit ym tiedot. Kuvittelin että liikku jossain 200 euron nurkilla korkeintaan, mutta tämähän on jo naurettava. No pari hunttia sinne ja tänne aivan sama, nyt ainakin teidän mistä kana kusee.

Kuulkaa, huoltopäällikköt!
        Tämä jantteri on valmis maksamaan 200e ( /- 200 euroa) koneen syys- ja takuunalaisesta määräaikaishuollosta. Teidän hinnoittelunne on kohdallaan M.O.T.

ps. takuun kiistakysymyksissä koneen leikattua kiinni on moottorin valmistajan voitava todistaa että vika johtui (vääränlaisesta) voiteluaineesta itsestään eikä voitelujärjestelmän viasta jos koneessa oli öljyä tarvittava määrä kun rikko tapahtui.
        Muuten on voitava osoittaa että ilman NMMA FC-W tai vast. sertifikaattia ei öljy kulje putkissa, rikkoo laakerit, syö koneen. Tämä taas on ihan dadaismia kuten ko. sertifikaatin vaatimuksenmukaisuuskin...

• Tykkää,,,,,
        Oliver1979 kirjoitti:

Aivan jos on kysymys uudesta koneesta ja ensihuoltoon kuuluu venttiilien tarkistus tai muu vastaava tärkeämpi juttu, totta kait ne pitää teettää merkki huollossa takuun takia. Myös jakohihnan vaihto. Mutta jos meinaat että öljyn vaihto merkkiliikkeestä ostetulla öljyllä/ suotimella itsetehtynä poistaa takuun niin olet pihalla. Ei todellakaan poista. Kerroit että jos kone leikkaa kiinni ja hajoaa. Vaikka koneessa on asiallinen määrä öljyä sisällä.Silloin vaurion syy on kyllä ihan muu kun "allun" joka vaihtoi öljyn itse. Kuten kerroin pitkät takuu ajat on vain sitä varten laadittu että usko huoltojen pakollisuuteen merkkiliikkeessä vaikuttaisi pakolliselta. Normaalit huolto työt voi tehdä itsekin JOS osaa, sielun elämän saa hoitaa huoltofirma.

• Pelikaani.

200 eur on käypä hinta huollosta öljyineen ja suodattimineen(Lahden alue)

• Mummunen

Ja minkä kokoisesta Yammusta oli kyse ?
        Ja vielä 2- vai 4-tahtia ?

• ereerer
        Mummunen kirjoitti:

Ja minkä kokoisesta Yammusta oli kyse ?
        Ja vielä 2- vai 4-tahtia ?

95 euroa maksoin talvihuollosta täällä Etelä-Karjalassa. Kone 40 hp 4-tahti jammu.

• ii/net
        ereerer kirjoitti:

95 euroa maksoin talvihuollosta täällä Etelä-Karjalassa. Kone 40 hp 4-tahti jammu.

Olitko katsomassa mitä koneelle tehtiin minusta siihen hintaan ei kyllä 40hp 4t koneelle ole tehty mitään muuta kuin pölyjen pyyhkiminen

• dfffgfgfg
        ii/net kirjoitti:

Olitko katsomassa mitä koneelle tehtiin minusta siihen hintaan ei kyllä 40hp 4t koneelle ole tehty mitään muuta kuin pölyjen pyyhkiminen

Moottori peräöljyt vaihdettiin, uudet suodattimet ja tiivisteet ja ajettiin pienkonebensat sisään.
        Tulpat vaihdettu 40 tuntia sitten, joten niitä ei vaihdettu. Venttiilit myös silloin säädetty.
        Mitä muka olisi vielä pitänyt tehdä? Toiset ei veloita työstä 2-3 tuntia, työn osuudeksi laitettu 1 tunti.

• Anonyymi

Mercury 20 hv. Vanha ketju on juu tiedostan sen koska jonkun homma olisi muuten se minulle kertoa. Näet asia tuli nyt minulle ajankohtaiseksi.

Iso remontti, oikeastaan entisöiminen meneillään missä yhteydessä tulee iso huolto tehdyksi. Kaikki kuluva ja havaittu puute tai vika vaihdetaan, huolletaan ja korjataan. Narustartin lisäksi laitoin sähköstartin, mosa löytyi Ruotsista, kun oli jollekin juntille vissiin taas KALLIS lisävaruste, johtosarja tekeillä. Itse teen minkä kerkiän mutta perä on irti ja huollossa. Pakko vähän ulkoistaa muitakin projekteja kun on jonossa.

Naurattaa lukea kuinka joku itkee huollon olevan 5% koneen hinnasta ja että auton huoltokin tulee halvemmaksi ym. Näille itkijöille voin todeta että jättää vaan huoltamatta niin säästää. Laiminlyö vaan kaikki moottorit, lelut, mökin ja kämpän, vaimon ja lapset ja säästää. Tällaisesta on yllin kyllin havaintoja. Kallista on kaikki mihin ei ole varaa. Ja mihin ei ole varaa niin....? Hommatkaa lentokone tai laiva ja vasta sitten alkakaa itkemään kun on kallista. Siis ei hyvää päivää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2472
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1792
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      259
      1446
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1272
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      390
      1245
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      358
      1197
    10. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe