LACETTI huhtikuussa

Kiinnostunut

10

3107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lunki mies

      Vähän tyly tuo englanninkielisen linkin arvio, vaikka en varsinaisesti pidäkään Lacettia Octavian kilpailijana. Eipä kotimaisetkaan arviot ole mairittelevia. Tuorein Tuulilasi kirjoittaa: "Jos Lacettia pitäisi verrata johonkin autoon, sanoisin sen olevan sillä tasolla, missä japanilaiset olivat noin kymmenen vuotta sitten".

      • vENKULA

        Jonkinsortin kopioita.
        Octaaviakin on nyt sillä tasolla kuin Volkkari 10 vuotta sitten.
        Konehan siinä on kelvollinen, melkein samanlainen kuin golffissa paitsi sanovat valmiostustoleranssien olevan aavistuksen väljempiä.
        Haitanneko mitään pelaapa varmemmin kuin venäläinen kalashinikov hehehe.


      • kiinnostunut Lacetti

        olen tuosta Tuulilasin artikkelista. Ostin lehden varta vasten Lacettin koeajon vuoksi. Artikkelissa toimittaja koko tekstin määrästä n. 80% verran kertoilee omia ajatuksiaan GM:n taustasta ja markkinoinnista sekä käyttämistä merkeistä eri puolilla maailmaa (mm. Buick Kiinassa, Chevrolet Venäjällä ja muissa entisissä satelliittimaissa jne). Itse autosta (Lacetti) oli jutussa vain muutama maininta ja nekin aika negatiiviseen tyyliin.
        Joskus noita autotestejä lukiessani olen ajatellut että onko niissä ollenkaan korreloitu jotenkin toimittajan sympatia tai vastaavasti antipatia ko. merkkiä tai valmistajaa kohtaan? On selvää että vaikeaa on kirjoittaa täysin objektiivisesti jostain asiasta, mutta niiden juttujen perusteellahan se kuva asiakkaalle luodaan. Vai onko niin että suurilla ja maassamme vankan jalansijan saaneilla merkeillä (VW, Toyota, Mitsu, Renault ym) on suuremmat PR- budjetit, joilla toimittajan mielipiteen saa 'voideltua' suosiollisemmaksi... ;o)
        Noista lehtiartikkeleista kuitenkin espanjalainen lehti totesi että Lacetti on varteenotettava vaihtoehto mm. nuoremman ikäryhmän ja varmuutta sekä mutkattomuttaa arvostavalle kuljettajalle.

        Onhan kai myös niin että jos käytetään pitkään testattuja ja hyviksi koettuja komponentteja - tai muuten vanhempaa teknologiaa autoa rakennettaessa - niin vikojen ilmenemistodennäköisyyskin on pienempi?
        Itselläni on Kalos 1.4 ollut viime kesästä lähtien eikä minkäänlaisia ongelmia ole yli 25 000 km aikana todettu. Talven pakkasillakin lämpiää tyydyttävästi, käynnistymis- tai sähkövioista puhumattakaan. Silti odotan kiinnostuneena mahdollisuutta koeajaa Lacetti kun se parin viikon kuluessa saadaan markkinoille.


      • wondering also
        kiinnostunut Lacetti kirjoitti:

        olen tuosta Tuulilasin artikkelista. Ostin lehden varta vasten Lacettin koeajon vuoksi. Artikkelissa toimittaja koko tekstin määrästä n. 80% verran kertoilee omia ajatuksiaan GM:n taustasta ja markkinoinnista sekä käyttämistä merkeistä eri puolilla maailmaa (mm. Buick Kiinassa, Chevrolet Venäjällä ja muissa entisissä satelliittimaissa jne). Itse autosta (Lacetti) oli jutussa vain muutama maininta ja nekin aika negatiiviseen tyyliin.
        Joskus noita autotestejä lukiessani olen ajatellut että onko niissä ollenkaan korreloitu jotenkin toimittajan sympatia tai vastaavasti antipatia ko. merkkiä tai valmistajaa kohtaan? On selvää että vaikeaa on kirjoittaa täysin objektiivisesti jostain asiasta, mutta niiden juttujen perusteellahan se kuva asiakkaalle luodaan. Vai onko niin että suurilla ja maassamme vankan jalansijan saaneilla merkeillä (VW, Toyota, Mitsu, Renault ym) on suuremmat PR- budjetit, joilla toimittajan mielipiteen saa 'voideltua' suosiollisemmaksi... ;o)
        Noista lehtiartikkeleista kuitenkin espanjalainen lehti totesi että Lacetti on varteenotettava vaihtoehto mm. nuoremman ikäryhmän ja varmuutta sekä mutkattomuttaa arvostavalle kuljettajalle.

        Onhan kai myös niin että jos käytetään pitkään testattuja ja hyviksi koettuja komponentteja - tai muuten vanhempaa teknologiaa autoa rakennettaessa - niin vikojen ilmenemistodennäköisyyskin on pienempi?
        Itselläni on Kalos 1.4 ollut viime kesästä lähtien eikä minkäänlaisia ongelmia ole yli 25 000 km aikana todettu. Talven pakkasillakin lämpiää tyydyttävästi, käynnistymis- tai sähkövioista puhumattakaan. Silti odotan kiinnostuneena mahdollisuutta koeajaa Lacetti kun se parin viikon kuluessa saadaan markkinoille.

        Aivan - itselläni on herännyt voimallinen epäily siitä, että suomalaisten autolehtien faktuaalinen objektiivisuus on vaarassa. Et voi ostaa mitään numeroa kummastakaan lehdestä saamatta eteesi eritoten saksalaisiin autoihin liittyvää monisanaista selittelevää kehuryöppyä. Vaikka Mercedes kaatuisi, Opel lahoaisi... niin eiköhän näpsäkkä toimittajamme kirjoittele, että "kylläpä on halpaa muovinmakua tässä korealaisauton kojelaudassa"-tyyliin. haluaisin nähdä, miltä toimittajasta tuntuu iskeytyä vuoden 1962-malliseen Kadetin kojelautaan. Vaikka kaverini Boran kojelauta nitisee ja vikisee, on varmaa, että toimittaja kynäilisi tähän tapaan :"VW:n laatuvaikutelma ei ole pettänyt nytkään". Myönnettäköön, että hieman hämmentävää lukea, että jonkinlaista ranskalaisautojen imaginääristä imagonkohotusta on luettavissa rivien välistä - puhdas sattumako? Jos olisin tietänyt, että Daewoon tuonti alkaa, olisin hyvin voinut odotella vaikka 8 kuukautta uuden auton vaihtoa.


      • Kele
        kiinnostunut Lacetti kirjoitti:

        olen tuosta Tuulilasin artikkelista. Ostin lehden varta vasten Lacettin koeajon vuoksi. Artikkelissa toimittaja koko tekstin määrästä n. 80% verran kertoilee omia ajatuksiaan GM:n taustasta ja markkinoinnista sekä käyttämistä merkeistä eri puolilla maailmaa (mm. Buick Kiinassa, Chevrolet Venäjällä ja muissa entisissä satelliittimaissa jne). Itse autosta (Lacetti) oli jutussa vain muutama maininta ja nekin aika negatiiviseen tyyliin.
        Joskus noita autotestejä lukiessani olen ajatellut että onko niissä ollenkaan korreloitu jotenkin toimittajan sympatia tai vastaavasti antipatia ko. merkkiä tai valmistajaa kohtaan? On selvää että vaikeaa on kirjoittaa täysin objektiivisesti jostain asiasta, mutta niiden juttujen perusteellahan se kuva asiakkaalle luodaan. Vai onko niin että suurilla ja maassamme vankan jalansijan saaneilla merkeillä (VW, Toyota, Mitsu, Renault ym) on suuremmat PR- budjetit, joilla toimittajan mielipiteen saa 'voideltua' suosiollisemmaksi... ;o)
        Noista lehtiartikkeleista kuitenkin espanjalainen lehti totesi että Lacetti on varteenotettava vaihtoehto mm. nuoremman ikäryhmän ja varmuutta sekä mutkattomuttaa arvostavalle kuljettajalle.

        Onhan kai myös niin että jos käytetään pitkään testattuja ja hyviksi koettuja komponentteja - tai muuten vanhempaa teknologiaa autoa rakennettaessa - niin vikojen ilmenemistodennäköisyyskin on pienempi?
        Itselläni on Kalos 1.4 ollut viime kesästä lähtien eikä minkäänlaisia ongelmia ole yli 25 000 km aikana todettu. Talven pakkasillakin lämpiää tyydyttävästi, käynnistymis- tai sähkövioista puhumattakaan. Silti odotan kiinnostuneena mahdollisuutta koeajaa Lacetti kun se parin viikon kuluessa saadaan markkinoille.

        Eiköhän se tässäkin päde se yleinen tosiasia, että maasuttamalla niitä tuloksia tehdään.
        Onhan siitä ennenkin puhuttu, että eivät ne ole puolueettomia testejä, vaikka tietenkään eivät sitä voi missään nimessä myöntää. Se kenenkä merkkitesteistä jotkut hyötyvät, tekevät tietysti parhaita tuloksia. Sen vuoksi odotankin Lacettia. Ps. Fiat on muuten myös autoarvostelujen "mustalla listalla".


      • Hyvä herra
        Kele kirjoitti:

        Eiköhän se tässäkin päde se yleinen tosiasia, että maasuttamalla niitä tuloksia tehdään.
        Onhan siitä ennenkin puhuttu, että eivät ne ole puolueettomia testejä, vaikka tietenkään eivät sitä voi missään nimessä myöntää. Se kenenkä merkkitesteistä jotkut hyötyvät, tekevät tietysti parhaita tuloksia. Sen vuoksi odotankin Lacettia. Ps. Fiat on muuten myös autoarvostelujen "mustalla listalla".

        Jos Daewoo Lacettia ei ylistetä ylitsevuotavasti autolehdessä, niin sekö on selvä merkki lahjonnasta ja objektiivisuuden puutteesta? Voisiko kuitenkin ehkä mahdollisesti olla niin, että kokeneet toimittajat kehuvat hyviä ja kritisoivat vähemmän hyviä?

        Ette kai tosissanne kuvittele, että Daewoo Lacetti tarjoaisi parhaat ominaisuudet ja edullisimman hinnan samassa paketissa? Kyseessä on varmasti ihan toimiva kulkupeli, mutta jossain sen halvan hinnan täytyy näkyä. Daewoosta kiinnostuneiden onneksi valmistajan tietoisesti valitsemat tinkipaikat ovat ymmärtääkseni helposti havaittavia ja hintaa punniten suht' helposti hyväksyttäviä. Eikö olisi ikävämpää, jos säästö olisi toteutettu tekemällä tyyliin "moni kakku päältä kaunis vaikk' on silkkoa sisältä"?


      • Kommentoija

        On se kumma kun joku kirjoitustaitoinen pääsee autolehteen töihin niin hän muuttuu käden kääntessä alan asiantuntijaksi. Tosiasiassahan nuo toimittajat pyrkivät kirjoituksillaan tukemaan lehden toimituslinjauksia (= myymään lehteä). On hyvin turvallista heittää tuollaisia arvioita uudesta merkissä sen kummemmin perustelematta. Lehden lukijakunta haluaa kuulla juuri tuollaisia juttuja (heh heh.. auto koreasta, kyllähän me sitä jo tuolla Essolla naurettiin.)
        Kyllä kai sen nyt voi itsekin käydä katsomassa ja kokeilemassa auton tason japseihin verrattuna. Jos itse ei tuota tasoeroa huomaa, niin ei kai asialla sitten ole sen suurempaa merkitystä. Mitä välia sillä on onko jonkun moottorin peruskonstruktio 90-luvulta niin kauan kuin sieltä konepellin alta se hurina kuuluu. Parin desin lisäkulutusta sadalla kilometrillä ei käytännössä huomaa. Toimivalla ilmastoinnilla esimerkiksi taas on kesällä edellistä paljon suurempi merkitys. Jos tietoisuus vanhanaikaisesta hilavitkutinkonstruktiosta jossakin auton uumenissa ei häiritse, voi alkaa vertailla mitä vastinetta rahalle oikeasti saa.


      • wondering also
        Hyvä herra kirjoitti:

        Jos Daewoo Lacettia ei ylistetä ylitsevuotavasti autolehdessä, niin sekö on selvä merkki lahjonnasta ja objektiivisuuden puutteesta? Voisiko kuitenkin ehkä mahdollisesti olla niin, että kokeneet toimittajat kehuvat hyviä ja kritisoivat vähemmän hyviä?

        Ette kai tosissanne kuvittele, että Daewoo Lacetti tarjoaisi parhaat ominaisuudet ja edullisimman hinnan samassa paketissa? Kyseessä on varmasti ihan toimiva kulkupeli, mutta jossain sen halvan hinnan täytyy näkyä. Daewoosta kiinnostuneiden onneksi valmistajan tietoisesti valitsemat tinkipaikat ovat ymmärtääkseni helposti havaittavia ja hintaa punniten suht' helposti hyväksyttäviä. Eikö olisi ikävämpää, jos säästö olisi toteutettu tekemällä tyyliin "moni kakku päältä kaunis vaikk' on silkkoa sisältä"?

        Ihmeenä pitäisin, että Lacetti äkillisesti saisi ylistyksen lehden linjan vastaisesti...mitattavissa olevat objektiiviset arvot ovat ainoita verrannollisia ja luotettavia ja siihen testipenkki riittänee. Toimittaja ei voi olla objektiivinen kirjoitustyössään, luettehan tekin oman puolueenne lehtiä - eikö totta. Pitäisin sitä jo merkittävänä seikkana, että kohtuullisen toimiva tuote on näinkin hyvä tällä pohjoiseurooppalaisella hintatasolla ja toleranssirajoilla. Se automatiikka, että kaikki ylihintainen olisi luotettavaa, ainutkertaista tai hyvää ei nykypäivänä näytä toimivan.


    • pieni koeajo!
      • Jean

        Hyvälle vaikuttaa? Sitten ne on lahjottu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe