Sain juuri kuulla, että minulla on keliakialle altistava geeni/geenit. Isälläni on keliakia ja minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, joten autoimmuunisairaus taustaa on.
Olen kärsinyt vatsavaivoista tosi kauan. Viimeisin tähystys tehtiin 1,5 vuotta sitten, se oli ok. Laktoosivaivaa minulla ei ole, siitä olen täysin varma.
Olin toissa kesänä muutaman kuukauden vähähiilarisella dietillä laihtumisen toivossa. Laihduinkin helposti sillä, mutta suurin vaikutus oli vatsan hyvinvoinnissa. Käytännössä korvasin leivät ja erityisesti vaaleat jauhot muilla aineilla kuten kasviksilla ja marjoilla. Vatsa toimi normaalisti, vyötärönympärys kapeni paitsi laihtumisen vuoksi, niin myös turvotuksen kadottua.
Pikkuhiljaa ruokavalio on palaillut entiseen ja ajoittain (ei siis aina) tulen erityisesti vehnästä tosi kipeäksi. Gluteiinitonta en ole kokeillut, sillä sitähän ei suositella jos ei ole diagnoosia.
Onko täällä muita jolla olisi samanlainen tilanne? Huomenna otetaan keliakia vasta-aineet, ensi vkolla lienen siis viisaampi....
Geenitesti positiivinen, miten eteenpäin?
Keliaakikon tytär
0
729
Luetuimmat keskustelut
- 791110
- 1111110
- 77571
- 47493
- 16460
Taiteiden yö
Kuhmon taiteiden yössä tapahtui. Tsat satss saaatts... Ja Sammon takoja... Tsat satss saaatts...8456Nainen, onko se nalle hehkuttelija poistunut keskuudestamme?
Ei ole näkynyt, joten onkohan. R.I.P :/112441- 43428
- 41412
- 15406