Eli tilannen seuraava. Tilasin Veholta auton kahvan hopeiseen citroen xsara autooni hinta maalattuna oli 239e löysin kuitenkin saman kahvan muutaman päivän päästä toisesta liikkeestä 49e ja ostin sen. Ilmoitin Vehoon että en tarvitse heidän kahvaansa ja he sanoivat että minun on pakka ostaa se koska he valmistivat sen munua varten. Ehdotin että maksaisin sopimusrikkomuksesta kun en sitä enää tarvinnut 10-20 prossaa hyvitystä ja kahva jäisi veholle. Pyysin myymäläpäällikköä puhelimeen neuvottelemaan. Ei halunnut tulla puhelimeen, koska asia heidän puolestaan selvä ja sanoivat että 239e pitää maksaa. Sanoin että kieltäydyn maksamasta koko summaa ja myyjä sanoi että käräjillä tavataan. Nyt tuli haaste käräjille!
Kysymys lukijoille olenko heikoilla käräjillä? pitäisikö ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon?
Kuluttajaviraston sivuilta.
Tilauksen peruminen voi johtaa korvauksiin
Ostaja voi peruuttaa tuotteen tilauksen, jos tilattua tavaraa ei vielä ole toimitettu kuluttajalle. Oikeudellisesti kyse on silloin kuitenkin sopimusrikkomuksesta. Myyjä ei voi vaatia ostajaa pysymään sopimuksessa, mutta myyjällä voi olla oikeus korvaukseen. Korvauksen suuruus on usein määritelty tilaussopimuksessa.
Riitatilanteessa kohtuukorvauksen arviointiin vaikuttaa mm. se, kuinka yksilöllinen tilattu tuote on, kuinka pitkälle sen valmistus on edennyt, tilaussopimuksen peruuttamisen ajankohta ja myyjän todelliset kulut.
Esimerkkinä löysin että jos tilaa uuden auton joutuu maksamaan 10 prossaa kauppasummasta sopimusrikkomuksesta jos ei haluakkaan autoa ja auto on jo liikkeessä.
Apua tarvitaan haastettu käräjille
68
6761
Vastaukset
- käräjille
tulikin, ei samaa viestiä silti saa spammata jokaiselle mahdolliselle palstalle.
Itse asiasta:
Olisi pitänyt ottaa jo silloin Vehon esittäessä vaatimuksensa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Se kannattaa tehdä nytkin. http://www.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/
Laki:
Kuluttajansuojalaki 5. luku, 25§ ja 28§
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038
Vähän kyseenalainen tuo Vehon peruste vain sinua varten valmistetusta kahvasta, se ilmeisesti sopii useampaankiin hoepanväriseen Xsaraan. Ja maalaamalla uudelleen vielä useampaan.- tykvhm
Vaikka se sopisi joka ikiseen autoon maan päällä niin kuka hullu sitä ostaa tuohon hintaan?
- VT
Sanoisit, että aika heikoilla olet tuossa asiassa.
Suosittelisin tekemään asiassa pikaisesti sovintoa, ennen kuin käräjiä istutaan ja kantajan oikeudenkäyntikulutkin tulevat maksettaviksesi.- se olisi
parempi tehdä tuossa tapauksessa. Siihen että vastaaja joutuu korvaamaan kantajan oikeuskulut, vaaditaan pääsääntöisesti kanteen meneminen läpi. Tässä tapauksessa siis oikeus määräisi ostajan ostamaan tuotteen. Mikäli oikeus katsoo vahingonkorvauksen riittävän, kantaja häviää kanteensa.
Halpa vaihtoehto; ostaa kahvan pois ja sen jälkeen aloittaa kuluttajaviranomaisten avulla kaupanpurun. - jooooooooooo
se olisi kirjoitti:
parempi tehdä tuossa tapauksessa. Siihen että vastaaja joutuu korvaamaan kantajan oikeuskulut, vaaditaan pääsääntöisesti kanteen meneminen läpi. Tässä tapauksessa siis oikeus määräisi ostajan ostamaan tuotteen. Mikäli oikeus katsoo vahingonkorvauksen riittävän, kantaja häviää kanteensa.
Halpa vaihtoehto; ostaa kahvan pois ja sen jälkeen aloittaa kuluttajaviranomaisten avulla kaupanpurun.Miksi minun pitää ostaa kahva pois ja yrittää kaupanpurkua. Ei tuon vehon kanssa voinut sopia mitään kun esimies ei suostunut edes puhumaan kanssani. Itse yritin sopia mutta veholle ei käynyt muuta kuin täysi hinta. Sanoi vain että menee perinnän kautta käräjille. Aika yksipuolista toimintaa veholta. Nyt minun pitää tehdä joku perustelu kannastani käräjäoikeudelle ennen kuin asia menee eteenpäin. Miten voidaan vaatia maksamaan jotain mitä ei ole koskaan saanutkaan. Haluaisinkin jonkun oikeusoppineen mielipiteen asiasta jos joku sattuu lukemaan.
- jooooooooooooooo
jooooooooooo kirjoitti:
Miksi minun pitää ostaa kahva pois ja yrittää kaupanpurkua. Ei tuon vehon kanssa voinut sopia mitään kun esimies ei suostunut edes puhumaan kanssani. Itse yritin sopia mutta veholle ei käynyt muuta kuin täysi hinta. Sanoi vain että menee perinnän kautta käräjille. Aika yksipuolista toimintaa veholta. Nyt minun pitää tehdä joku perustelu kannastani käräjäoikeudelle ennen kuin asia menee eteenpäin. Miten voidaan vaatia maksamaan jotain mitä ei ole koskaan saanutkaan. Haluaisinkin jonkun oikeusoppineen mielipiteen asiasta jos joku sattuu lukemaan.
Eli tuo ovenkahva juttu on kaiketi vielä aika tyyppivika autossa ja näitä kahvoja menee varmaan veholla paljon. Eli tuskin olisi Vehon kokoisella yrityksellä vaikeutta myydä eteenpäin
- jooooooooooooooo
jooooooooooooooo kirjoitti:
Eli tuo ovenkahva juttu on kaiketi vielä aika tyyppivika autossa ja näitä kahvoja menee varmaan veholla paljon. Eli tuskin olisi Vehon kokoisella yrityksellä vaikeutta myydä eteenpäin
Oikeusoppineille kysymys. Eikö tämä laki pykälä ole aika selvä? Tuon 28 pykälän mukaisesta korvauksesta olisin halunnut sopia.
Kuluttajansuojalaki 20.1.1978/38
Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
25 § (5.1.1994/16)
Tilauksen peruuttaminen
Jos ostaja rikkoo sopimuksen peruuttamalla tavaran tilauksen ennen tavaran luovutusta, myyjällä ei ole oikeutta pysyä sopimuksessa ja vaatia kauppahinnan maksamista. Sen sijaan myyjällä on oikeus korvaukseen hänelle aiheutuvasta vahingosta 28 §:n mukaisesti. - niinpä niin
jooooooooooooooo kirjoitti:
Oikeusoppineille kysymys. Eikö tämä laki pykälä ole aika selvä? Tuon 28 pykälän mukaisesta korvauksesta olisin halunnut sopia.
Kuluttajansuojalaki 20.1.1978/38
Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
25 § (5.1.1994/16)
Tilauksen peruuttaminen
Jos ostaja rikkoo sopimuksen peruuttamalla tavaran tilauksen ennen tavaran luovutusta, myyjällä ei ole oikeutta pysyä sopimuksessa ja vaatia kauppahinnan maksamista. Sen sijaan myyjällä on oikeus korvaukseen hänelle aiheutuvasta vahingosta 28 §:n mukaisesti.Kun sulla on varaa tollaiseen autoon, niin eikö ole varaa ottaa yhteyttää johonkin lakimieheen ihan henkilökohtaiseti. Silloin saat oikean vastauksen.
- fffffffffffffffff
niinpä niin kirjoitti:
Kun sulla on varaa tollaiseen autoon, niin eikö ole varaa ottaa yhteyttää johonkin lakimieheen ihan henkilökohtaiseti. Silloin saat oikean vastauksen.
ei todellakaan ei ole mikään kallis. Kelaa nyt mikä romu jos jää kahvatkin käteen :)
- myyjä ilmeisesti
jooooooooooooooo kirjoitti:
Oikeusoppineille kysymys. Eikö tämä laki pykälä ole aika selvä? Tuon 28 pykälän mukaisesta korvauksesta olisin halunnut sopia.
Kuluttajansuojalaki 20.1.1978/38
Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
25 § (5.1.1994/16)
Tilauksen peruuttaminen
Jos ostaja rikkoo sopimuksen peruuttamalla tavaran tilauksen ennen tavaran luovutusta, myyjällä ei ole oikeutta pysyä sopimuksessa ja vaatia kauppahinnan maksamista. Sen sijaan myyjällä on oikeus korvaukseen hänelle aiheutuvasta vahingosta 28 §:n mukaisesti.vetoaa tuon samaisen lain 8 luvun 30 §, joka määrittelee toimeksisaajan oikeuden vahingonkorvaukseen.
Yleensä tuon koko kauppasumman korvaaminen vaatii sen, että on valmistettu joku uniikkikappale tai vastaava. Esim. asiakkaan antamien mittojen mukaan valmistettu tavara, jota on vaikea tai mahdoton myydä kenellekään toiselle. Mielestäni auton ovenkahva ei täytä millään noita vaateita. Tuossa tapauksessasi korvaussummaksi sopisi ovenkahvan (uudelleen)maalauksen kustannukset, koska sen jälkeen se sopii muihinkin kuin hopeanvärisiin Xaroihin.
Ota nyt ihmeessä heti huomenna yhteyttä sinne kuluttajariitalautakuntaan. Heiltä saat heti käytännön neuvoja. Voit myös riitauttaa asian kuluttaja-asiamiehen kautta, ja pyytää oikeuskäsittelyn lykkäystä sen perusteella. - M.P.
jooooooooooooooo kirjoitti:
Oikeusoppineille kysymys. Eikö tämä laki pykälä ole aika selvä? Tuon 28 pykälän mukaisesta korvauksesta olisin halunnut sopia.
Kuluttajansuojalaki 20.1.1978/38
Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
25 § (5.1.1994/16)
Tilauksen peruuttaminen
Jos ostaja rikkoo sopimuksen peruuttamalla tavaran tilauksen ennen tavaran luovutusta, myyjällä ei ole oikeutta pysyä sopimuksessa ja vaatia kauppahinnan maksamista. Sen sijaan myyjällä on oikeus korvaukseen hänelle aiheutuvasta vahingosta 28 §:n mukaisesti.Mitä kanteessa (saamassasi haasteessa) tarkasti ottaen oikein vaaditaan? Sen perusteella sinun täytyy kirjoittaa oikeudelle vastine. Kannattaisi ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon, koska jos et vastaa haasteeseen ajoissa ja hyvin, asia voidaan ratkaista ilman sinua (ns. yksipuolisella tuomiolla). Tosin oikeusapua ei ehkä myönnetä sinulle eri syistä, mutta kysyä toki aina voit.
Tuo "osta kahva ja pura kauppa" -neuvo on väärä, niin ei kannata tehdä. Kahva jää vetävän käteen etkä saa kauppaa puretuksi mitenkään. Eikä kantaja "häviä kannetta" sen takia, että vastaajaa "ei tuomita ostamaan kahvaa".
Paras keino on kyllä ottaa vielä yhteyttä Vehoon ja yrittää neuvotella riita vaikka puoliksi. Maksamaan joudut joka tapauksessa. - jooooooooooooo
M.P. kirjoitti:
Mitä kanteessa (saamassasi haasteessa) tarkasti ottaen oikein vaaditaan? Sen perusteella sinun täytyy kirjoittaa oikeudelle vastine. Kannattaisi ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon, koska jos et vastaa haasteeseen ajoissa ja hyvin, asia voidaan ratkaista ilman sinua (ns. yksipuolisella tuomiolla). Tosin oikeusapua ei ehkä myönnetä sinulle eri syistä, mutta kysyä toki aina voit.
Tuo "osta kahva ja pura kauppa" -neuvo on väärä, niin ei kannata tehdä. Kahva jää vetävän käteen etkä saa kauppaa puretuksi mitenkään. Eikä kantaja "häviä kannetta" sen takia, että vastaajaa "ei tuomita ostamaan kahvaa".
Paras keino on kyllä ottaa vielä yhteyttä Vehoon ja yrittää neuvotella riita vaikka puoliksi. Maksamaan joudut joka tapauksessa.että myymälävastaava ei suostunut tulemaan edes puhelimeen neuvottelemaan siitä paljonko maksaisin sopimusrikkomuksesta. Sanoi vain myyjälle että koko hinta on nyt maksettava kun tuote on tilattukin. Ilmoitin kyllä myyjälle että olisin valmis maksamaan jonkin summan korvausta. Esimerkiksi maalauksen kulut olisin ilomielin maksanut jos asia olisi ollut sillä selvä. Muutaman kerran olen sinne soittanut ja en ole päässyt myymälävastaavan kanssa edes puhumaan.
Laitan huomenna asiasta kuluttajariitalautakuntaan viestiä jos sillä vaikka saisi oikeudenkäyntiä lykättyä. - tuo asia
jooooooooooooo kirjoitti:
että myymälävastaava ei suostunut tulemaan edes puhelimeen neuvottelemaan siitä paljonko maksaisin sopimusrikkomuksesta. Sanoi vain myyjälle että koko hinta on nyt maksettava kun tuote on tilattukin. Ilmoitin kyllä myyjälle että olisin valmis maksamaan jonkin summan korvausta. Esimerkiksi maalauksen kulut olisin ilomielin maksanut jos asia olisi ollut sillä selvä. Muutaman kerran olen sinne soittanut ja en ole päässyt myymälävastaavan kanssa edes puhumaan.
Laitan huomenna asiasta kuluttajariitalautakuntaan viestiä jos sillä vaikka saisi oikeudenkäyntiä lykättyä.vaikuttaa sinun kannaltasi ihan hyvältä. Olet ollut yhteydessä myyjään ja valmis neuvottelemaan hyvtyksestä. Myyjä vain pitää jääräpäisesti kiinni omasta vaatimuksestaan, eikä halua edes neuvotella.
Pistäisitkö tänne palstalle vielä viestiä kuluttaja-asiamiehen mielipiteestä? - uteliaseetu
jooooooooooooo kirjoitti:
että myymälävastaava ei suostunut tulemaan edes puhelimeen neuvottelemaan siitä paljonko maksaisin sopimusrikkomuksesta. Sanoi vain myyjälle että koko hinta on nyt maksettava kun tuote on tilattukin. Ilmoitin kyllä myyjälle että olisin valmis maksamaan jonkin summan korvausta. Esimerkiksi maalauksen kulut olisin ilomielin maksanut jos asia olisi ollut sillä selvä. Muutaman kerran olen sinne soittanut ja en ole päässyt myymälävastaavan kanssa edes puhumaan.
Laitan huomenna asiasta kuluttajariitalautakuntaan viestiä jos sillä vaikka saisi oikeudenkäyntiä lykättyä.Onko ap. jo soittanut kuluttajaneuvontaan ja oikeusaputoimistoon? Mitä viranomaiset sanoivat?
- eki69_
jooooooooooo kirjoitti:
Miksi minun pitää ostaa kahva pois ja yrittää kaupanpurkua. Ei tuon vehon kanssa voinut sopia mitään kun esimies ei suostunut edes puhumaan kanssani. Itse yritin sopia mutta veholle ei käynyt muuta kuin täysi hinta. Sanoi vain että menee perinnän kautta käräjille. Aika yksipuolista toimintaa veholta. Nyt minun pitää tehdä joku perustelu kannastani käräjäoikeudelle ennen kuin asia menee eteenpäin. Miten voidaan vaatia maksamaan jotain mitä ei ole koskaan saanutkaan. Haluaisinkin jonkun oikeusoppineen mielipiteen asiasta jos joku sattuu lukemaan.
erotus Veholle. Ei kai yhden alle 200 satasen takia kannata tapella
- wewew
jooooooooooooo kirjoitti:
että myymälävastaava ei suostunut tulemaan edes puhelimeen neuvottelemaan siitä paljonko maksaisin sopimusrikkomuksesta. Sanoi vain myyjälle että koko hinta on nyt maksettava kun tuote on tilattukin. Ilmoitin kyllä myyjälle että olisin valmis maksamaan jonkin summan korvausta. Esimerkiksi maalauksen kulut olisin ilomielin maksanut jos asia olisi ollut sillä selvä. Muutaman kerran olen sinne soittanut ja en ole päässyt myymälävastaavan kanssa edes puhumaan.
Laitan huomenna asiasta kuluttajariitalautakuntaan viestiä jos sillä vaikka saisi oikeudenkäyntiä lykättyä.Pyydät heiltä sen kirjallisen sopimuksen johon nimesi joskus laitoit kun tuotteen tilasit. Ellei myymälävastaava tai pomo sitä sinulle anna, niin heillä ei ole mitään mahdollisuutta voittaa tässä asiassa koska he pimittävät sinulta tietoa joka sinulla täytyy olla jos he vaativat sinua maksamaan tuotteesta jota et ole edes nähnyt.
Millä tavalla tuo sinun kahvasi oli erikoinen ja perusteltiinko sinulle se miksi se piti tilata ulkomailta? Pitikö se esimerkiksi varta vasten maalata autosi väriin sopivaksi ja onko autosi väri poikkeava massatuotannossa olevista värivaihtoehdoista?
Jos se autosi on hyllytavaraa, eli suoraan tehtaan normivärivaihtoehdoista tuotettu ja kahva on myös siihen sopivaa hyllytavaraa joka on vain tilattu ulkomailta kun heillä ei ole ollut sellaista varastossa, niin VEHO voi vetää sen kahvan vaikka käteensä, koska heillä ei ole mitään mahdollisuuksia tässä asiassa.
Asia muuttuu kuitenkin ihan toisenlaiseksi jos kahva on jouduttu maalaamaan niin että se sopii sinun erikoismaalattuun autoosi koska silloin se on uniikkituote jota ei hyllystä löydy missään maassa.
Sinun täytyy nyt saada VEHOlta selvitys siitä mikä on sopimusrikkomuksen korvauksen suuruus ja maksaa se, eli sinun täytyy saada heiltä kirjalliset sopimukset mihin olet nimesi pistänyt. Sinä joudut kuitenkin tappelemaan asiasta ja pitämään puolesi. Siitä ei auta valittaminen ettei VEHO halua vastata sinun sovittelupyyntöihisi. - kkooma
jooooooooooooo kirjoitti:
että myymälävastaava ei suostunut tulemaan edes puhelimeen neuvottelemaan siitä paljonko maksaisin sopimusrikkomuksesta. Sanoi vain myyjälle että koko hinta on nyt maksettava kun tuote on tilattukin. Ilmoitin kyllä myyjälle että olisin valmis maksamaan jonkin summan korvausta. Esimerkiksi maalauksen kulut olisin ilomielin maksanut jos asia olisi ollut sillä selvä. Muutaman kerran olen sinne soittanut ja en ole päässyt myymälävastaavan kanssa edes puhumaan.
Laitan huomenna asiasta kuluttajariitalautakuntaan viestiä jos sillä vaikka saisi oikeudenkäyntiä lykättyä.mulkvisti myymäläpäälikkö ei oo yhtään mitään, silläkin on esimies. Kokemusta riitatilanteesta auton renkaiden takia, ei päästy asiassa yhteisymmärrykseen erään Delta-auton toimipisteen myyjien kanssa, otettiin s.postitse yhteyttä pääjohtajaan. Sen jälkeen alko hommat hoitumaan ja saatiin uudet turvalliset renkaat autoomme...entisten paskojen tilalle =)
- kukin maksaa
itse kulunsa.
- VT
Nyt, kun se asia on viety käräjäoikeuteen, ei sitä asiaa enää ota kuluttajariitalautakunta käsiteltäväksi. Kuluttaja-asiamies ei ole koskaan käsitellyt yksittäisen kuluttajan yksittäistä asiaa. Kunnallinen kuluttajaneuvoja on nimensä mukaisesti vain neuvoja - se ei avusta oikeudenkäynneissä, anna päätöksiä, suosituksia tms.
Pyri sopimaan se riita-asiasi nopeasti, jotta kantaja luopuu jutusta. Maksa nyt pois se, mitä kantaja vaatii!Muuten olet vielä heikommilla jutussasi. - Ratkaisuehdotus
Oikeudenjakamisen kannalta kyse on pikkusummasta. Tilauksen peruuttamiseen ei ole ollut legaalia syytä. Minun nähdäkseni voit vain hävitä tämän tapauksen. Oikeudessa korvaus tuskin jää 239 euroon. Sinuna, viimeistään nyt, tarjoutuisin lunastamaan kahvan sitä vastaan että liike vetää pois vaatimuksensa KÄO:sta. Liike todennäköisesti vaatisi vähän kipurahoja päälle, koska juristi ei vastaa korvauksetta edes puhelinsoittoon silloin kun soitto johtaa toimeksiantoon.
- xixcroen sxsara
Veho ei ainakaan sillä perusteella pysty vaatimaan korvausta, että kahva olisi jotenkin uniikki ja vain tähän kyseiseen xsaraan sopiva. Niitä kahvoja menee varmasti jatkossa xsaraan jos toiseenkin. Tärkeää on mitä tästä on opittavissa; Älä osta autoa veholta äläkä ainakaan citroen xsaraa. Toki, sillä perusteella, että tuo ongelma on itse aiheuttama (oliko pakko ostaa?) veho voisi olla vahvoilla, mutta toisaalta veho on viallisen tuotteen myyjänä vastuussa.
- Vehon ryöstämä
Kannaisiko ottaa yhteys Vehon johtoon asian tiimoilta. Joku myyjän nilkki ei varmasti ymmärrä negatiivista julkisuutta, joka asiasta seuraa, oli tuomio mikä tahansa.
Laita myös varmuuden vuoksi kirje iltapäivälehtiin, jotta saat maksimijulkisuuden. - naurattaa
Siis asiahan on täysin selvä. veholla ei ole mitään oikeutta pakoittaa sinua ostamaan kahvaa. tuskin käräjilläkään pakottamista ei kukaan puolla. summa on kummiskin aika pieni, joten tulee vaan veholle kalliiks, kun eivät suostu sopimukseen ilman käräjiä. tyhmiä siellä veholla suoraa sanottuna. jos kysymyksessä olis uniikki kappale, jota kukaan muun ei voi käyttää, niin asia oli aivan toisenlainen.
- ---------
Vehon ryöstämä kirjoitti:
Kannaisiko ottaa yhteys Vehon johtoon asian tiimoilta. Joku myyjän nilkki ei varmasti ymmärrä negatiivista julkisuutta, joka asiasta seuraa, oli tuomio mikä tahansa.
Laita myös varmuuden vuoksi kirje iltapäivälehtiin, jotta saat maksimijulkisuuden.Veho ripusti tässä sen uhkan roikkumaan, että sen oikeudenkäyntikulut tulevat vastapuolen maksettavaksi.
Yleensä tällaiset joutavat sodat vaikeimman kautta välttyvät, jos pääsee yhteyteen keskinilkkien ohi isompaan nilkkiin, niin syntyy helpommin jonkinlainen nahkapäätös.
Se todellakaan ei olisi Veholle hyvää mainosta, jos oikeuden päätöksellä pakotettaisiin maksamaan ylimääräinen kahva, mikä ei tietenkään ole uniikki, on maalattu vaikka kuinka, ja sen lisäksi useampi tonni Vehon oikeudenkäyntikuluja, ja omat lisäksi.
Tällaista juttua isommat nilkit Veholla eivät halua, sillä kukaan ei nielaise ilman meteliä moista päätöstä, mikä sekin on epätodennäköinen. Toivottavasti. - Älä osta Veholta
naurattaa kirjoitti:
Siis asiahan on täysin selvä. veholla ei ole mitään oikeutta pakoittaa sinua ostamaan kahvaa. tuskin käräjilläkään pakottamista ei kukaan puolla. summa on kummiskin aika pieni, joten tulee vaan veholle kalliiks, kun eivät suostu sopimukseen ilman käräjiä. tyhmiä siellä veholla suoraa sanottuna. jos kysymyksessä olis uniikki kappale, jota kukaan muun ei voi käyttää, niin asia oli aivan toisenlainen.
Hei,
Nyt vain yhteydenotto kunnalliseen kuluttajaneuvojaan. Ei Veho voi mitenkään vaatia koko summan maksamista tuotteesta, joka sopii mihin tahansa muuhunkin samanlaiseen autoon kuin mitä Sinulla on. Olipa hyvää mainosta Veholle. Kerrassaan uskomatonta toimintaa. Tosta voisi laittaa juttuvinkin Ilta-Sanomiin.
- ...hmm...
jos sinua varten on tilattu osa tai tuote varta vasten, olet velvollinen sen lunastamaan itsellesi.
nyt ei valitettavasti kuluttaja asiamieskään voi kuin voivotella puolestasi. suullinenkin sopimus tilauksesta on sitova/pätevä. mutta kannattaisi neuvotella sen 49€:n kahvan palauttamista tai hyvittämistä esim. lahjakortin muodossa (mikäli pakkaus on avaamaton).
THE MYYJÄ- oikeus ja kohtuus
Ei pidä paikkaansa. Varsinkin jos sopimus on tehty suullisena, myyjän näyttö on erittäin heikko, sillä silloinhan myyjän on pitää kertoa ostajalle, mikä on sopimussakon suuruus eli että tilattua tuotetta ei voi sitten perua! Jos asiasta on tehty kirjallinen sopimus, sopimuspapereissa tulee lukea, että sopimussakko on tuotteen hinta. Vain tällöin myyjä voi sitä vaatia. Lisäksi kyseessä on tuote, joka sopii muihinkin samanlaisiin autoihin, joten myyjä voi myydä tuotteen edelleen. Näin ollen myyjän näyttö siitä, että tilauksen peruuntumisesta olisi aiheutunut liikkeelle mitään vahinkoa, on olematon.
- 17+5
The myyjä on, taas kerran, väärässä..
Tässä keskustelussa on jo faktaa joten totean vain että väärin meni.
THE KULUTTAJA - afaefewwe
Kyllä Veho voi vaatia sen maalauksen hinnan takaisin mutta muuhun ei ole mielestäni oikeutta. Ketuttaa tommoset isot yritykset joilla on älyttömät tulot niin rupeaa niuhottamaan tommosista pikkujutuista joka varmasti menee 1kk päästä kuitenkin kaupaksi.
- Ja Veho tilille
afaefewwe kirjoitti:
Kyllä Veho voi vaatia sen maalauksen hinnan takaisin mutta muuhun ei ole mielestäni oikeutta. Ketuttaa tommoset isot yritykset joilla on älyttömät tulot niin rupeaa niuhottamaan tommosista pikkujutuista joka varmasti menee 1kk päästä kuitenkin kaupaksi.
Joo, toi on niin törkeää toimintaa kuluttajaa kohtaan, että ei voi todeksi uskoa! Asia julkisuuteen iltapäivälehtiin ja myymäläpäällikön naama ja nimi myös. Tuollaiset liikkeet, joille joku 239 euro on täysin mitätön summa, kehtaavatkin kiusata omia asiakkaitaan tällä tavoin.
- Anti-Veho
Jos kerran tarina on tosi niin todellakin kiinnostaa tietää mikä Vehon myymälä on kyseessä?
Näin tiedän kiertää kyseisen liikkeen mahdollisimman kaukaa. - Anti-Veho
Anti-Veho kirjoitti:
Jos kerran tarina on tosi niin todellakin kiinnostaa tietää mikä Vehon myymälä on kyseessä?
Näin tiedän kiertää kyseisen liikkeen mahdollisimman kaukaa.Kunhan myymälä selviää niin sitten vaan linkki sähköpostilla Vehon päälliköille!!!
Hyvää toimintaa, onneksi olkoon - melkein kuin Nokian Renkaat! :D
- Orjakansalainen
Luulisi sinun aikuisena ymmärtävän vastuusi.
Kuljet liikeestä toiseen ja teet tilauksia sekä aiheutat kustannuksia.
Aikuisilla on vastuu teoistaan jopa sinulla vaikka oletkin tuota sukupolvea joka on tottunut
tekemään mitä vain joutumatta siitä vastuuseen.
Veho teki aivan oiken ja suoraselkäisesti. Muuten siellä laukkaisi kaikki tuollaiset xsara hipit tilailemassa
mitä mieleen juolahtaa, hyvä että Veho on tässäskin asiassa johtotähti.- 4+9
Sen verran vehon puolustukseksi,että myyjä tekee kirjallisen sopimuksen,eli painavat jo valmiiksi sopimus kaavakkeita niin tälläisiä erimielisyyksiä ei pääse tapahtumaan,peli säännöt selviksi,itselleni on sattunut samankaltainen tapaus,tarvitsin nissaniin vesiletkua jota ei ollut koko Suomessa,ja he tilasivat sen hollannista,en kuitenkaan hakenut sitä korkean hinnan vuoksi,ei asiasta vaadittu mitään osto pakkoa,eikä korvauksia,eli hyvää asiakas palvelua..
- popophp
4+9 kirjoitti:
Sen verran vehon puolustukseksi,että myyjä tekee kirjallisen sopimuksen,eli painavat jo valmiiksi sopimus kaavakkeita niin tälläisiä erimielisyyksiä ei pääse tapahtumaan,peli säännöt selviksi,itselleni on sattunut samankaltainen tapaus,tarvitsin nissaniin vesiletkua jota ei ollut koko Suomessa,ja he tilasivat sen hollannista,en kuitenkaan hakenut sitä korkean hinnan vuoksi,ei asiasta vaadittu mitään osto pakkoa,eikä korvauksia,eli hyvää asiakas palvelua..
Sinun tapauksessa vesiletku sopii johonkin toiseen nissaniin eikä se ole mitenkään yksilöllinen tuote vaan pelkkää hyllytavaraa. Kahva on yksilöllinen tuote joka täytyy tehdä ja se ei sovi mihinkään muuhun saman merkkiseen autoon.
Kyse on siis teetetystä erikoisosasta, ei mistään hyllytavarasta jota ei ole varastossa. - TheOlli
popophp kirjoitti:
Sinun tapauksessa vesiletku sopii johonkin toiseen nissaniin eikä se ole mitenkään yksilöllinen tuote vaan pelkkää hyllytavaraa. Kahva on yksilöllinen tuote joka täytyy tehdä ja se ei sovi mihinkään muuhun saman merkkiseen autoon.
Kyse on siis teetetystä erikoisosasta, ei mistään hyllytavarasta jota ei ole varastossa.Mitäs ihmettä popophp oikeen selittää?
Väitätkö tosissasi, että kun laitetaan tuosta vaikka 2, 3 tai tuhat Xsaraa vierekkäin, niin jokaisen auton ovenkahvat ovat niin yksilöllisiä, että niitä ei saa toiseen samanmalliseen autoon laitettua.
Tulisi muuten tuo ajattelumalli jo Citroenillekin kalliiksi, kun jokaista ovenkahvaa varten pitää tehdä omat valumuotit ja sitten vielä sovittaa jokainen erikseen paikalleen.
Kyllä ne ovenkahvat ovat aivan hyllytavaraa, ainoa mikä muuttuu on väri.
Ota hyvä mies se järki käteen.
- .....
Maksamaan tuo kallin kahvan ihan kiltisti, jos et halua ostaa oikein helvetin kallista kahvaa. Jos oikeuteen päästät, niin päälle tulee pari tonnia oikeudenkäyntikuluja. Ei tuo rahasumma kait talouttasi kaada.
- *********
Erityisesti tilaajalle valmistetut tuotteet, joita ei muutoin voi hyödyntää, on maksettava. Esim. mittatilaustyönä tehdyt puvut yms. tuotteet kuuluvat näihin. Sinun tapauksessasi kuitenkin ihmettelen perustelua, koska autosi tuskin on ainut laatuaan edes värinsä puolesta. Ts. kyseistä osaa voi käyttää joku toinenkin. Ei se, että osa tilataan sinun toiveestasi, tee siitä ainutlaatuista vain sinun käyttöösi sopivaa kapinetta.
Kehotan sinua kyseenalaistamaan heidän näkemyksensä em. perusteella. Xsara ei ole käsityövalmisteinen automalli, eikä sen kahvoja valmisteta käsityönä. Sitäpaitsi hopea on niin yleinen väri Suomessa, että varmasti Veho löytää sille käyttöä myöhemmin.- !!!!
...useimmilla tuotteilla ole yleensä palautusoikeus? Ei tämä mikään erikoistuote ole, mutta ota yhteyttä Jan-Martin Börman´iin, Vehon maahantuonnin Tj´n. Miehen tuntien hän panee pisteen tälle keskustelulle. Börman tuli aikanaan uudistamaan Vehoa ja poistamaan juuri tälläistä ylimielisyyttä, mitä tuo myyjä harrastaa...
- Ottakaa selvää!
!!!! kirjoitti:
...useimmilla tuotteilla ole yleensä palautusoikeus? Ei tämä mikään erikoistuote ole, mutta ota yhteyttä Jan-Martin Börman´iin, Vehon maahantuonnin Tj´n. Miehen tuntien hän panee pisteen tälle keskustelulle. Börman tuli aikanaan uudistamaan Vehoa ja poistamaan juuri tälläistä ylimielisyyttä, mitä tuo myyjä harrastaa...
"Eikö useimmilla tuotteilla ole yleensä palautusoikeus?"
Tämä on todella yleinen käsitys, ikävä kyllä.
Jos kyse ei ole etämyynnistä, niin MILLÄÄN tuotteella ei ole mitään automaattista palautusoikeutta, jos tuote on virheetön! Se, että asiakas muuttaa mielensä, ei ole TUOTTEEN virhe!
Jos joku kauppa nyt hyvää hyvyyttään antaa palauttaa virheettömiä tuotteita, niin se on heidän valintansa. Mikään laki ei siihen velvoita. - Kissa pöydälle
Ottakaa selvää! kirjoitti:
"Eikö useimmilla tuotteilla ole yleensä palautusoikeus?"
Tämä on todella yleinen käsitys, ikävä kyllä.
Jos kyse ei ole etämyynnistä, niin MILLÄÄN tuotteella ei ole mitään automaattista palautusoikeutta, jos tuote on virheetön! Se, että asiakas muuttaa mielensä, ei ole TUOTTEEN virhe!
Jos joku kauppa nyt hyvää hyvyyttään antaa palauttaa virheettömiä tuotteita, niin se on heidän valintansa. Mikään laki ei siihen velvoita.Jos tarina on tosi, niin mistä Vehon liikkeestä on kyse?
Xsaran kahva on satavarmasti vakiotuote eikä sitä voi verrata mihinkään mittatilauspukuun! Vakiotuotteet saa myytyä eteenpäin. Ei kahvaa ole varta vasten valmistettu tiettyä asiakasta varten, todennäköisesti vain tilattu, kun on päässyt varastosta loppumaan. Asiakaspalvelun TODELLINEN laatu näkyy tällaisissa reklamaatio ja palautustilanteissa, miten asiakasystävällisesti ja -lähtöisesti tilanteet käsitellään. On järkyttävää, että Vehon myyntipäällikkö kieltäytyy keskustelemasta/neuvottelemasta asiakkaan kanssa. - Citroenlaatua??
Kissa pöydälle kirjoitti:
Jos tarina on tosi, niin mistä Vehon liikkeestä on kyse?
Xsaran kahva on satavarmasti vakiotuote eikä sitä voi verrata mihinkään mittatilauspukuun! Vakiotuotteet saa myytyä eteenpäin. Ei kahvaa ole varta vasten valmistettu tiettyä asiakasta varten, todennäköisesti vain tilattu, kun on päässyt varastosta loppumaan. Asiakaspalvelun TODELLINEN laatu näkyy tällaisissa reklamaatio ja palautustilanteissa, miten asiakasystävällisesti ja -lähtöisesti tilanteet käsitellään. On järkyttävää, että Vehon myyntipäällikkö kieltäytyy keskustelemasta/neuvottelemasta asiakkaan kanssa.Siis mikä Vehon liike on kyseessä...boikotoin ainakin itse tän jälkeen kyseistä liikettä!
- oxicpvoixvc
Kissa pöydälle kirjoitti:
Jos tarina on tosi, niin mistä Vehon liikkeestä on kyse?
Xsaran kahva on satavarmasti vakiotuote eikä sitä voi verrata mihinkään mittatilauspukuun! Vakiotuotteet saa myytyä eteenpäin. Ei kahvaa ole varta vasten valmistettu tiettyä asiakasta varten, todennäköisesti vain tilattu, kun on päässyt varastosta loppumaan. Asiakaspalvelun TODELLINEN laatu näkyy tällaisissa reklamaatio ja palautustilanteissa, miten asiakasystävällisesti ja -lähtöisesti tilanteet käsitellään. On järkyttävää, että Vehon myyntipäällikkö kieltäytyy keskustelemasta/neuvottelemasta asiakkaan kanssa.Kahva on hyllytavaraa, mutta jos se on maalattu, niin maalaus maksaa ja sen jälkeen siitä tulee erikoisosa.
- ihmejakumma
Ottakaa selvää! kirjoitti:
"Eikö useimmilla tuotteilla ole yleensä palautusoikeus?"
Tämä on todella yleinen käsitys, ikävä kyllä.
Jos kyse ei ole etämyynnistä, niin MILLÄÄN tuotteella ei ole mitään automaattista palautusoikeutta, jos tuote on virheetön! Se, että asiakas muuttaa mielensä, ei ole TUOTTEEN virhe!
Jos joku kauppa nyt hyvää hyvyyttään antaa palauttaa virheettömiä tuotteita, niin se on heidän valintansa. Mikään laki ei siihen velvoita."Jos kyse ei ole etämyynnistä, niin MILLÄÄN tuotteella ei ole mitään automaattista palautusoikeutta"
jos ostat postimyynistä mitä tahansa, sinulla on AINA 14 pv palautusoikeus vedoten siihen ettei tuotetta voi tietää millainen se on tms. siihen palauttamiseen ei tarvitse mitään syytä, kunhan laittaa vain takaisin. - Ottakaa selvää
ihmejakumma kirjoitti:
"Jos kyse ei ole etämyynnistä, niin MILLÄÄN tuotteella ei ole mitään automaattista palautusoikeutta"
jos ostat postimyynistä mitä tahansa, sinulla on AINA 14 pv palautusoikeus vedoten siihen ettei tuotetta voi tietää millainen se on tms. siihen palauttamiseen ei tarvitse mitään syytä, kunhan laittaa vain takaisin.Niin, siis mikä oli pointtisi?? Kuten sanoin, niin "jos kyse ei ole etämyynnistä, niin millään tuotteella ei ole mitään automaattista palautusoikeutta". Eli "jos kyse ON etämyynnistä, niin tuotteella ON automaattinen palautusoikeus".
Postimyynti on etämyyntiä. Joten asiakkaalla on myöskin palautusoikeus.
Mikä ihme tuossa on epäselvää? Oletko vähän (tai varmaan vähän enemmän) tyhmä????
- pihimä
Oletko nähnyt kahvaa? Eli nyt annat vastineen ja pyydät kahvaa näytille jotta voit ensinnäkin arvioida onko se tilauksen mukainen! Ja jos/kun kahva ei ole tilauksesi mukainen annat uuden vastineen jotta koska kahva ei ole se mitä tilasit, nyt täytyy perustella , eli hopean värinen ja virheetön. Ja koska kyseinen kahva ei ole olut virheetön, sinun mielestä, et voi sitä mitenkään lunastaa.
Tietenkin Veholla on oikeus yrittää käräjille menoa. Mutta sinun on ehdottomasti nyt vaadittava kirjallisesti sitä kahvaa näytille. KOska jos et tätä tee, niin olet syyllistynyt petokseen. Miksikö? Olet tilannut tavaraa aikomatta edes maksaa sitä.Kannattaa ottaa selvää hinnoista ennenkuin alkaa mitään tilailemaan ja lupailemaan.
Myyjä osapuolen mielentilaa se vaan syö tollainen toiminta.
Itselle kävi tänään vastaava tilanne:
Kaveri lupas ostaa yhden tekniikan kauppa oli sovittu jo viikko sitten ja purin valmiiksi niin, kaveri soitti tänään ja sanoi että sai halvemmalla jstn.
Sillä olis rahalla olis tullut maksettua kämpän vuokria yms... (ei tunnu opintotuet riittävän!). Vois haastaa oikeuteen tämän kaverin.
Tää on tätä pirun noppailua. =D
- Isä Aurinkoinen
kun olet sopinut kaupan jonkun kanssa. Aika nuljua meininkiä pelaat.
Käräjille vaan. - sisua 1
jo siinä vaiheessa ,kun ostit Ranskalaisen auto.
Kamraatin Topi sanoi jo 25v. sitten ,etteivät ne osaa tehdä muuta kuin hajuvettä ja kortonkeja.
Topi puhui yleensä asiaa,eikä maailma ole niistä päivistä tässä asiassa miksikään muuttunut. - hvuhvhfu
Oletko tehnyt kirjallisen sopimuksen kahvasta ja sen tilaamisesta? Ellet ole laittanut nimeäsi mihinkään papereihin, niin silloin ei ole mitään ongelmaa.
Jos he kuitenkin haastoivat sinut käräjille ja olet tehnyt tilaussopimuksen niin olet tehnyt sopimusrikkomuksen vaikka oletkin ilmoittanut heille ennen heidän ilmoitustaan että et voi vastaanottaa tuotetta joka on sinulle yksilöllisesti tehty.
Maksat siitä sopimusrikkomuskorvaukset koska se on sinulle yksilöllisesti tilattu ja tuotettu. Joka tapauksessa se tulee halvemmaksi kuin se että nyt maksaisit koko summan. Sinun on turha lähteä tuosta käräjöimään koska sitten vasta joudutkin maksamaan. TIlaussopimuksessa täytyy olla tiedot sopimusrikkomuksesta ja sen korvaamisesta. Ellei ole, niin se on sitten tuottajan voi voi. - pöntinen
Parasta on tuoda asia julkisuuteen. Nyt olet sen jo tällä kirjoituksellasikin varsin hyvin toteuttanut. VEHO kusettaa kuluttajaa sumeilematta linssiin. Kaikkihan ovat aina tienneet, että Veho vetää välistä aivan törkyistä summaa. Mutta jos parin kympin ovenkahvasta kahvataan satasia, niin kyseessä on jo laillistettu ryöstö. Itse vaihdatin Veholla pyyhkijänsulat autooni. Ajattelin että ei se montaa kymppiä tee, enkä edes kysynyt hintaa etukäteen. Veloittivat prkl melkein sata euroa kahdesta kumiläpykästä, jotka ovat "asentaneet" paikalleen.
Km-huollot teetän nykyisin AINA jossain muualla. Mitä järkeä on maksaa ilmasta? Vehon ammattitaito ei ole tippaakaan parempaa kuin muualla, palveluasenne on perseestä ja jopa työnlaadussa on ollut huomauttamista (noilla hinnoilla ei saisi olla). - Vw Fuhrer
Hieman rehellisesti sanottuna epäilyttää kerroitko nyt IHAN KAIKEN tästä asiasta.
Itse työskentelen merkkiliikkeessä ja aina silloin tällöin meillekin jää näitä valmiiksi asiakasta varten maalautettuja osia mutta ei me nyt olla koskaan ketään käräjille haastettu mokoman takia.
Ymmärrän kyllä tietenkin sen että he maalasivat osan juuri sinua varten ja tuossa laskussa on sen maalauksen osuus ainakin 150€ sillä osan maalaaminen on periaatteessa yhtä kallista maalasit kahvan tai vaikka irtolokasuojan. Samat valmistelutyöt ja lopputyöt siinä on ja niihin menevää aikaahan tuossa hinnassa mitataan.
Jos nyt kuitenkin tilasit kahvan ihan vaan varaosatiskiltä ja et antanut kuin puhelinnumerosi tms niin aika heikoilla veho tuossa on. Vaikea on heidän todistaa mitä olet pyytänyt. Voithan sanoa että halusit pelkän kahvan etkä muuta. Ei varmasti riitä oikeudessa minkäänlaiseen tuomioon että jätit lunastamatta tilaamasi varaosan.
Mutta.
Allekirjoititko kenties työtilauksen tai määräyksen jossa tilaat kahvan maalauksen ja mahdollisesti myös asennuksen?
Siinä tapauksessa olet heikoilla ja ei oikein auta kuin maksaa tilattu työ. Siinä ei oikein ostokrapula auta.- Vw fuhrer
En ihan AIKUISTEN OIKEASTI JAKSA USKOA tähän tarinaasi.
Olet postannut tätä juttuasi monelle palstalle joten en oikein usko että perimmäinen vaikuttimesi on pelkästään tämä kahva.
Todellakaan en jaksa uskoa että niinkin iso firma kuin veho tuhlaisi aikaa ja resursseja näinkin mitättömään asiaan.
Ole hyvä ja kerro mikä toimipiste on kyseessä niin tarinasi saa edes hieman uskottavuutta. - Alex1
Vw fuhrer kirjoitti:
En ihan AIKUISTEN OIKEASTI JAKSA USKOA tähän tarinaasi.
Olet postannut tätä juttuasi monelle palstalle joten en oikein usko että perimmäinen vaikuttimesi on pelkästään tämä kahva.
Todellakaan en jaksa uskoa että niinkin iso firma kuin veho tuhlaisi aikaa ja resursseja näinkin mitättömään asiaan.
Ole hyvä ja kerro mikä toimipiste on kyseessä niin tarinasi saa edes hieman uskottavuutta.Kerro nyt ihmeessä paikka joka on kyseessä, turha piilotella jos kerran olet oikeassa!!
- ceeviis on C5
Tuossa hyvin näkee että ilmasta maksamme, ainakin kahvojen ja muitten pikku osien maalauksen suhteen verrattuna omaan työhön. Oikea sävyinen korjaus maali ja lakka spraypurkit maksavat sen parikymppiä ja tuollaisen pikkuosan maalaamisen ja lakkaamisen työaika jää pariin minuuttiin jos kuivumisaikaa ei huomioida.
- Tilauksensa maksanut
Olet tilauksen tehnyt ja sinulle on ko. osa tilattu ja ehkä jopa maalattukin toivomallasi sävyllä. Ymmärrän heikosti purnaamisesi, mutta kyllä aikuisen ihmisen täytyy tilausta tehdessään ymmärtää vastuunsa.
Olisihan se mahdoton yhtälö että kiertelee kauppoja ja tilailee tavaraa ja sitten hankkii sen sieltä mistä sattuu halvimmalla saamaan ja ei koskaan aiokkaan lunastaa muita tilaamiaan tuotteita. PETOS!?!- HondaMiäs33
Itse ostin Espoon olarin vehosta 2004vm. Hondan ja vein tietyistä asioista takuuaikana korjaukseen jotka kuuluivat takuun piiriin aivan selvästi niin keksittiin vioille sellaisia vikoja mitä todellisuudessa ne eivät olleet vaan siittä sitten maksettavaa. No en jaksaut muutaman satasen takia alkaa vääntämään heidän kanssaan vaan korjasin itse viat ja lopetin vehoon päin kusemisen siihen. :D...
Yhteenvetona
Ammattitaidotonta porkkaa talossa, varmaan pyörittää jotain onnenpyörää mistä arpovat vikoja :D - minä vaan
HondaMiäs33 kirjoitti:
Itse ostin Espoon olarin vehosta 2004vm. Hondan ja vein tietyistä asioista takuuaikana korjaukseen jotka kuuluivat takuun piiriin aivan selvästi niin keksittiin vioille sellaisia vikoja mitä todellisuudessa ne eivät olleet vaan siittä sitten maksettavaa. No en jaksaut muutaman satasen takia alkaa vääntämään heidän kanssaan vaan korjasin itse viat ja lopetin vehoon päin kusemisen siihen. :D...
Yhteenvetona
Ammattitaidotonta porkkaa talossa, varmaan pyörittää jotain onnenpyörää mistä arpovat vikoja :DMinusta kysymys on yksinkertainen. Kuluttaja on tilatessaan tiennyt osan hinnan
ja silloin hyväksynyt sen. Pitäisi kyllä vanhan säännön, että se maksaa joka tilaa,
päteä edelleen.
Työelämässä ollessani tapahtui joskus, että sovitun kaupan tuotteen oma ostohinta
laski. Joku sanoi että eikö silloin pitäisi myyntihintaakin laskea. Sanoin, että sillä
hetkellä, jolloin asiakas tulee sanomaan, että paljonko hänen pitää maksaa lisää, kun
tuo toinen liike myykin sitä paljon kalliimmalla, minäkin lasken sovittua hintaa.
Toisaalta taas sovittu hinta vaikka ostohinta olisi noussutkin oli se, millä kauppa on
tehty.
Tasapuolisuutta ihmiset.
Tuo lähtökohtana ollut asia on minusta yksinkertainen, kyseessä on kauppasopimus,
jossa myyjän ilmoittamalla hinnalla on ostaja kaupan tehnyt ja silloin kun kauppa
tuotteen toimittaa on se sopimuksen pitänyt, jos taas ostaja ei tilaustaan nouda,
hän on tekemäänsä sopimusta jättänyt noudattamatta, eli Veho on oikeassa!
Mikä kaupallisesti on viisasta on taas aivan toinen kysymys!
- Riivaaja.
Tuo hinta varmaan kannattaa maksaa, kun olet kerran tilannut tuotteen ja mennyt kuitenkin ostamaan muualta. Tuo olisi heti pitänyt varmistaa kun olit hankkimassa muualta, nyt autoliike on vahvoilla kyllä, valitettavasti.
Omia kokemuksia muusta automerkistä ja nykyhuollon tasosta ja hinnasta...
Minusta 120 euroa tunti pikahuollossa Opelilla on aika suolainen hinta. Olen sen jälkeen vienyt autoni jopa Porvooseen huoltoon tämän vuoksi. Aiemmin Opel sentään kysyi, oliko tyytyväinen huoltoon. Nyt ei enää kysytty. Taisivat arvata, että ko. asiakas ei varmasti ollut tyytyväinen.- wegwwrw
Veho on jo pilannut mainettansa sen verran että on tullut paljon enemmän takkiin kuin tuo 200e.
- UUSI????
Ota ensin yhteyttä sekä kuluttaja-asiamieheen että oikeusaputoimistoon.
- Dokkari-dekkari
Tilasin pikkuosan Fordiin Automaasta, mutta kun sitä ei kuulunut pariin viikkoon peruutin tilauksen kun se oli jumittanut niiden toiseen toimipaikkaan, josta osa(t) luvattiin siirtää itseäni lähellä olevaan pisteeseen. Niinpä menin Veholle, ja arvostan heidän dokumentoitua ja särmää toimintaansa. Mitä taas Xsaran kahvaan tulee, olisin hakenut romikselta, Autovahinkokeskuksesta tai tilannut Saksan eBay:sta, varmaan parilla kympillä ja sillai. Onkohan autonkaan arvo enää tuota 250 €:a?
- asiakas on mulkku
Anna mennä oikeuteen, mutta raportoi täällä ja muualla jotta VEHO saa ansaitsemansa julkisuuden. Kannattaa muuten tehdä tutkintapyyntö ryöstöstä (kahvan hinta).
- Marko.
Jää käteen varsinkin talvella helposti. On kokemusta.
- ihan iteekin
Huomioi seuraavaa.
Kuka tilasi kahvan,
Kenen autoon sopivaksi se maalattiin.
Kenen sen tilauksen luulet nyt maksavan, jos et sinä.
Ajatteles itee - htshndn
ihan iteekin kirjoitti:
Huomioi seuraavaa.
Kuka tilasi kahvan,
Kenen autoon sopivaksi se maalattiin.
Kenen sen tilauksen luulet nyt maksavan, jos et sinä.
Ajatteles iteeHomma alkaa ehkä pikkuhiljaa selviämään kun lähetin Vehon myyntijohtajalle sähköpostia asiasta. Hän oli sitä mieltä että varaosapäällikön olisi pitänyt neuvotella asiasta kanssani ja pahoitteli asiaa.Hän kertoi myös että varaosapäällikkö ei työskentele enään vehon palveluksessa ja että uusi päällikkö ottaa yhteyttä. Sain myös haettua kaksi viikkoa lisä aikaa kun laitoin viestiä asiaa hoitaneelle käräjäsihteerille joten tässä on nyt vielä hetki aikaa neuvotella vehon kanssa. Laitan tänne vielä viestiä kuinka asia saadaan ratkaistua.
- minä vaan
htshndn kirjoitti:
Homma alkaa ehkä pikkuhiljaa selviämään kun lähetin Vehon myyntijohtajalle sähköpostia asiasta. Hän oli sitä mieltä että varaosapäällikön olisi pitänyt neuvotella asiasta kanssani ja pahoitteli asiaa.Hän kertoi myös että varaosapäällikkö ei työskentele enään vehon palveluksessa ja että uusi päällikkö ottaa yhteyttä. Sain myös haettua kaksi viikkoa lisä aikaa kun laitoin viestiä asiaa hoitaneelle käräjäsihteerille joten tässä on nyt vielä hetki aikaa neuvotella vehon kanssa. Laitan tänne vielä viestiä kuinka asia saadaan ratkaistua.
Ennen sentään ihmiset puheensa ja huutonsa vastasivat. Oli niin, että kun asia oli
sovittu ja tavara liikkeessä , asiakas tuli ja haki tilauksensa pois. Nykyään kuluttaja
itkee joka asiasta, kaikessa pitäisi toimia hänen mielensä mukaan.
Kysynkin kokeeko tämä valittaja oikein tuntonsa mukaan toimineensa.
Entäs jos sinulle olisi vastaavasti tehty, olisitko innolla ottanut takkiisi
asiassa ja ollut tyytyväinen kun toinen osapuoli sentään sai edullisen osan. - monttööri
htshndn kirjoitti:
Homma alkaa ehkä pikkuhiljaa selviämään kun lähetin Vehon myyntijohtajalle sähköpostia asiasta. Hän oli sitä mieltä että varaosapäällikön olisi pitänyt neuvotella asiasta kanssani ja pahoitteli asiaa.Hän kertoi myös että varaosapäällikkö ei työskentele enään vehon palveluksessa ja että uusi päällikkö ottaa yhteyttä. Sain myös haettua kaksi viikkoa lisä aikaa kun laitoin viestiä asiaa hoitaneelle käräjäsihteerille joten tässä on nyt vielä hetki aikaa neuvotella vehon kanssa. Laitan tänne vielä viestiä kuinka asia saadaan ratkaistua.
Rupesi kiinnostamaan, kun sulla on nyt sitten kahvaton sitikka ja halpiskahva, niin itsekö aiot sen laittaan paikalleen vai tarviitko siihen pajalta apua. Ei kai Veho ole luvannut sitä asentaa. Kerro sitten myös mitä se halpiskahva tuli yhteensä maksamaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .492988Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472851Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242649Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3421715- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193927Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101782Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26780- 44739