Eli akvaarioni on aika uusi ja 45 litraa. Lamppu on 13 wattia.
Kasveissa näkyy sellaisia rusehtavia alueita. Vesirutossa sitä ei oikeastaan ole ja vesirutto on kasvanut kaikista parhaiten. Muista kasveista en muista nimiä, jokin vehka ainakin on ja pari pikkukasvia edustalla..niissä eniten ruskeaa. Akvaariossa on 10 neontetraa ja 12 kääpiömonnista. kääpiömonniset eivät taida putsata levää jos tämä sitä on...mikä olisi lisäksi(jos vielä mahtuu) hyvä levänsyöjä akvaani(ei ehkä kuulu enää tähän aiheeseen mutta silti).
Toinen kysymys: voiko akvaarioon laittaa erivärisiä pieniä lasikiviä?
kasveissa ruskeita läiskiä!
2
2319
Vastaukset
- fish KING
Kaloja ei missään nimessä lisää, 45l alkaa jo nyt olla ylikansoituksen oireita ;( levää.
Lasikivet edesauttavat levän lisääntymistä, jotka tarttuvat mielellään ko. pinnoille.
Nyt se levä ongelma pitäisi ratkaista ja saada pois akvaariostasi;
- paistaako akvaarioon aurinko
- onko akvaario patterin edessä
- valon laatu uusiksi, kunnollinen akvaario valo, 6000-10000 kelviniä loisteputki
- vaihda akvaarion vettä tästä eteenpäin kahdesti viikossa n. kolmannes kerralla !!!
- pese veden vaihdon yhteydessä ilmestyvää levää pois pinnoilta ja poista leväiset kasvien lehdet kokonaan
- lannoita kasveja niukasti laadukkailla lannoitteilla, JBL7ball tai Satekin savikuulat
- hanki nitraatti NO3 tippatesteri, mittaa pitoisuutta aina ennen veden vaihtoa, ei saa olla yli 40mg/l
- hanki pH tippatesteri, tarkkaile veden happamuutta
- hanki KH/GH tippatesterit, ----------- ¨ -----------------
- karsi liikakasvillisuutta säännöllisesti muttei liikaa, kasveja pitää akvaariossa olla ;)
- ruoki kaloja niukemmin !!
- hanki sata litraa suurempi akvaario kaloillesi ;)- Nuppu82
Jostain olen kuullut että tuo ruskea levä kasveissa ei ole kovin vaarallista ja akvaariossa on kai aina levää. Tätä levää ei ole mielestäni missään muualla kuin kasveissa. minulla on liuskatesti missä on nuo tärkeimmät vesiarvot. Nitraatti on ollut kun viimeksi n. kolme päivää sitten mittasin 10mg, nitriittiä ei ollenkaan. Muutkin arvot ihan kohdillaan. Ph n. 7,2. Lamppu on n. 13 wattia..kelvineistä en oikein ymmärrä.
Onko se kuinka hyväksi vaihtaa vettä noinkin usein, olen aatellut että kerran viikossa vain 10 litraa vaihdan. Luulisi että bakteerikanta vähenee paljon kun vaihdan vettä enemmän.
Monet ainakin ovat aquawebissä sanoneet tuon kalamäärän olevan sopiva. Nämä kalat kuitenkin jäävät tosi pieneksi.
Tuo lamppu muuten lämmittää akvaariota vähän liikaa(lämmittimen otin pois käytöstä). Päivisin jopa keikkuu siinä 27 kieppeillä, öisin 25. lamppu on kiinni katossa ja on aika umpinainen katto...Huono homma kyllä nuolle tetroille, mutta minkäs teet....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään14213275Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen873714Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,1303021Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2721445Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?441418Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1561373Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151294Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141244- 811091
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin205999