Kääk...

Huokauksia

Voipi olla, että tämä jo ollut monesti keskuteluissa, mutta tässä minun ongelmani.

Olen elellyt lasteni kanssa reilun neljä vuotta omin voimin. Minulla ollut myös suhteita muutama, mutta ne eivät ole saaneet minua syttymään sen kummemmin. Nyt olen suhteessa mukavaan mieheen ja kaikki menikin ok siihen asti kun hän oli täällä yötä ja enemmän läsnä. Nyt en voisi kuvitella, että hän muuttaisi tänne asumaan. En halua, että kukaan tulee "sotkemaan" elämääni ja minun omia juttujani. Pidän tästä vapaudestani olla ja tehdä niin kuin ne minulle sopii.
Elän hyvinkin paljon kädestä suuhun (ok-talo ym. vie veronsa) ja tietysti toinen helpottaisi elämää aika paljonkin, mutta en voi olla miehen kanssa sillä ajatuksella. Rehellinen täytyy olla toiselle ja myös itselleen. Olen varmasti kamala ihminen, mutta en voi sille mitään.
Onko ketään samanmoista, joka kokee asioita näin? Miten sitä kannattaisi oikein olla...voisin olla suhteessa, mutta miksi ihmeessä se alkaa ahdistamaan niin vietävästi kun pitäisi suunnitella jotain vakavampaa... Vai onko niin, että hän ei ole oikea ihminen minulle...

3

534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eronnut --..

No mitään kamalan vakavaa ei ole nyt tapetilla, mutta jotakin on. Mutta samaa aloin itsekkin ajatella, että
      jos suhde vakiintuisi pitäis tehdä kompromisseja.
      Onhan siinä toki se hyväkin puoli ois seuraa ym. Mutta miettii ja on hyväkin miettiä
      mitä saa mitä menettää ?? Onko tyyppi oikea edes.
      Huonon suhteen jälkeen en halua uutta huonoa suhdetta vaikka nyt se hyvältä tuntuiskin.
      Mutta yksinkään en haluaisi loppuelämää olla...

• Tahtois miehen

itsellenikin. Sitoutuminen siinä kai pelottaa.. mieti ihan rauhassa.. Voi olla, että mies ei ole sinulle oikea, mutta vain sinä itse tiedät sen. Saadakseen jotain uutta, pitää luopua vanhasta. Saadakseen miehen pitää luopua siitä omasta vapaudesta, näin se kai menee. Parisuhteessa on aina tehtävä kompromisseja, asioista ei vain enää voi päättää yksin. Toisen mielipidettä on kunnioitettava ja ellei siihen pysty, ei kannata olla parisuhteessa.

• Aloittaja
        Tahtois miehen kirjoitti:

itsellenikin. Sitoutuminen siinä kai pelottaa.. mieti ihan rauhassa.. Voi olla, että mies ei ole sinulle oikea, mutta vain sinä itse tiedät sen. Saadakseen jotain uutta, pitää luopua vanhasta. Saadakseen miehen pitää luopua siitä omasta vapaudesta, näin se kai menee. Parisuhteessa on aina tehtävä kompromisseja, asioista ei vain enää voi päättää yksin. Toisen mielipidettä on kunnioitettava ja ellei siihen pysty, ei kannata olla parisuhteessa.

Kyse ei varmastikaan ole siitä, että en voisi kuunnella toisen mielipidettä.
        En vaan jaksa jos toinen on koko ajan "liian" lähellä. Minä tarvitsen tilaa.
        Taitaa vaan olla väärä mies.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      154
      13525
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      74
      9804
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      99
      9172
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      21
      8149
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      40
      6783
    6. 150
      6195
    7. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      68
      4297
    8. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      3415
    9. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      39
      2877
    10. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      398
      1285
    Aihe