Kun sitä tarkemmin ajattelee,niin ihan hyvinkin Jeesus niminen henkilö on voinut olla olemassa,joka on kierrellyt maassa ,joka oli siihen aikaa täynnä jos jonkin sortin julistajaa,ja maailmanlopun ennustajaa,
kertoilemas,
et eiks olis ihan kiva ,et oltais kivoja toisillemme,ja eikö toi ylenmääränen tappaminen rupee jo pikkuhiljaa kismittään.
Sitte sillä on ollu kavereita,jokka on ollu,et hei tässähän on jotain,kun me hengaillaan Jessen kaa, hoidetaan sen juoksevat asiat,niin meidän ei enää tarvi tehä duunii,
ja organisoidaan tätä hommaa vähän paremmin,että saatais se vähän vielä kasvaan.
Ihmiset oli Jessen puheista et,jukupliut noissahan on järkee,mitähän sillä olis viel sanottavaa,
ja kerronpa täst naapurillekkin.
Kaverista tulee mielettömän suosittu,hieman erillaisen tyylinsä vuoksi,ja juttu leviää.
Jessen kaverit päättää maustaa ,juttua viel parilla tarkkaan valitulla huhulla,ja suosio on taattu.
Tottakai juttu kulkeutuu valtauskovaisten korviin,jokka on saanu loikoilla ihan rauhas siihen saakka,
mutta yht'äkkiä kaikki ei enää uskokkaan niitten juttuja,vaan kyseenalaistaa ne.
Valtauskon piirissä mietitään päät puhki,et mitä ny tehään,meiltähän lähtee kannattajat ja tulot saman tein.
Ja eiku sotapäällikköjen puheille,et voisitteko te kaverit vähä jeesaa,kun tuolla on sellainen Jeesus niminen tyyppi,joka nakertaa meidän arvovaltaa pahasti,
et mitäs tehää,voitasko se jotenkin eliminoida,ja tehdääkö se salaa,vai näyttävästi,
vähän niiku varotukseks muille julistajille.
No valittiin näyttävä vaihtoehto.Teurastuksen jälkeen Jeesuksen kaverit,jokka oli keksiny itselleen nimen opetuslapset,
mietti et ruvetaanko kalastajiks taas ,vai otetaanko,tästä kaikki irti.
No kaverit mietti pari päivää ja sai kuningas ajatuksen,
et hajetaan Jeesuksen ruumis salaa haudasta poikkeen,ja väitetään että hää nousi taivaaseen.
Juttu kuullostaa hyvältä,ja vahvistaa jo valmiiksi luotua imagoo.Sovittiin et kaikki pysyy sitten tarinas vaik mikä olis.
Ja siitä se sitten lähti.
TARKOITUKSENI EI OLE LOUKATA KETÄÄN TÄLLÄ TARINALLA,MUTTA NOINKIN OLIS VOINU KÄYDÄ,JA JOSTAINHAN KAIKKI USKONNOT SAA ALKUNSA:-)
Kristinuskon alku
54
544
Vastaukset
- M@k3
Jeesusta ei ole koskaan ollut olemassa, vaan hän on Paavalin keksimä Jumalolento, jollaisia oli siihen aikaan monia.
Jossain vaiheessa rooman keisari mietti mikä uskonto laitetaan valtionuskonnoksi ja ilmeisesti kristinusko oli kaikken paras kuppaamaan uhriensa rahat, kuten voimme apostolien teoista lukea.
No seuraavaksi kristinusko parenneltiin muutaman muun uskonnon parhailla kohdilla, esim Mithra ja Voittava Aurinko.
Sitten palkattiin fantasiakirjailija 'Markus' kirjoittamaan Jeesukselle elämäntarina.
Siitä se sitten lähti, kristityt valtaan päästyään tuhosivat rooman valtakunnan.- M@k3
Versiolleni tietenkin on enkä ole vetäissyt sitä mistään hanuristani.
Paavalin kirjeissä jotka ovat vanhimpia Jeesuksesta kertovia tekstejä, Jeesus on vielä niinsanottu prototyyppi, tyypillinen kuolleistanousevan aurinkojumalan ja juutaisen messias odotuksen risteytys, eikä Paavali mainitse sanallakaan Jeesuksen tekemiä ihmeitä tai opetuksia. M@k3 kirjoitti:
Paavalin kirjeissä jotka ovat vanhimpia Jeesuksesta kertovia tekstejä, Jeesus on vielä niinsanottu prototyyppi, tyypillinen kuolleistanousevan aurinkojumalan ja juutaisen messias odotuksen risteytys, eikä Paavali mainitse sanallakaan Jeesuksen tekemiä ihmeitä tai opetuksia.""Paavalin kirjeissä jotka ovat vanhimpia Jeesuksesta kertovia tekstejä, Jeesus on vielä niinsanottu prototyyppi, tyypillinen kuolleistanousevan aurinkojumalan ja juutaisen messias odotuksen risteytys, eikä Paavali mainitse sanallakaan Jeesuksen tekemiä ihmeitä tai opetuksia.""
Room 15:
17. Minulla on siis kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa palvellessani Jumalaa;
18. sillä minä en rohkene puhua mistään muusta kuin siitä, mitä Kristus, saattaakseen pakanat kuuliaisiksi, on minun kauttani vaikuttanut sanalla ja teolla,
19. tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen,
-Jeesus lähettämänsä Pyhän Hengen kautta tekee ihmeitä. Ihminen on Jeesuksen Kristuksen ihmetekojen "välittäjä" Pyhässä Hengessä, jos sitä sanaa käyttäisimme. Pyhä Henki on airut.
Isä, joka asui Jeesuksessa, teki Jeesuksen kautta ilmenneet ihmetyöt ja Jeesus, joka asuu uskovissa Pyhän Hengen kautta, tekee ihmetöitä edelleenkin. :)- M@k3
Jumalanhullu kirjoitti:
""Paavalin kirjeissä jotka ovat vanhimpia Jeesuksesta kertovia tekstejä, Jeesus on vielä niinsanottu prototyyppi, tyypillinen kuolleistanousevan aurinkojumalan ja juutaisen messias odotuksen risteytys, eikä Paavali mainitse sanallakaan Jeesuksen tekemiä ihmeitä tai opetuksia.""
Room 15:
17. Minulla on siis kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa palvellessani Jumalaa;
18. sillä minä en rohkene puhua mistään muusta kuin siitä, mitä Kristus, saattaakseen pakanat kuuliaisiksi, on minun kauttani vaikuttanut sanalla ja teolla,
19. tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen,
-Jeesus lähettämänsä Pyhän Hengen kautta tekee ihmeitä. Ihminen on Jeesuksen Kristuksen ihmetekojen "välittäjä" Pyhässä Hengessä, jos sitä sanaa käyttäisimme. Pyhä Henki on airut.
Isä, joka asui Jeesuksessa, teki Jeesuksen kautta ilmenneet ihmetyöt ja Jeesus, joka asuu uskovissa Pyhän Hengen kautta, tekee ihmetöitä edelleenkin. :)Minkä kohdan väitteestäni nyt sitten kumosit, kun en millään meinaa huomata, siis ihan aikuisten oikeasti.
M@k3 kirjoitti:
Paavalin kirjeissä jotka ovat vanhimpia Jeesuksesta kertovia tekstejä, Jeesus on vielä niinsanottu prototyyppi, tyypillinen kuolleistanousevan aurinkojumalan ja juutaisen messias odotuksen risteytys, eikä Paavali mainitse sanallakaan Jeesuksen tekemiä ihmeitä tai opetuksia.Mulla tolle tarinalle ei ollu mitään perusteita,juttu oli tyyliin,entäs jos.
Kiinnostaa vaan mitä uskonveljet sanoo.:-)M@k3 kirjoitti:
Minkä kohdan väitteestäni nyt sitten kumosit, kun en millään meinaa huomata, siis ihan aikuisten oikeasti.
>>eikä Paavali mainitse sanallakaan Jeesuksen tekemiä ihmeitä tai opetuksia.
- M@k3
Jumalanhullu kirjoitti:
>>eikä Paavali mainitse sanallakaan Jeesuksen tekemiä ihmeitä tai opetuksia.
Osiriksen papitkin tekivät ihmeitä, mutta vain koska Osiris antoi heille siihen voimaa.
Tarvitseeko jatkaa? Jumalanhullu kirjoitti:
""Paavalin kirjeissä jotka ovat vanhimpia Jeesuksesta kertovia tekstejä, Jeesus on vielä niinsanottu prototyyppi, tyypillinen kuolleistanousevan aurinkojumalan ja juutaisen messias odotuksen risteytys, eikä Paavali mainitse sanallakaan Jeesuksen tekemiä ihmeitä tai opetuksia.""
Room 15:
Isä, joka asui Jeesuksessa, teki Jeesuksen kautta ilmenneet ihmetyöt ja Jeesus, joka asuu uskovissa Pyhän Hengen kautta, tekee ihmetöitä edelleenkin. :)historiallisen Jeesuksen kohderyhmää.
- mites sulla
Roomalaiset halusivat valloittaa koko Gallian, mutta eivät saaneet yhtä pienen pientä kylää, ja siitä tuli heille häpeä. Tämä on asia josta ei Julius Caesar kirjoituttanut. Siellä oli kovia jätkiä siellä pikkuisessa kylässä.
- pinei maa
Israel on pieni maa, mutta Jumalan avulla se on tänäänkin, ja tulee olemaankin.
- ei hymyilytä
M@k3 kirjoitti:
Osiriksen papitkin tekivät ihmeitä, mutta vain koska Osiris antoi heille siihen voimaa.
Tarvitseeko jatkaa?Eihän mitään osiriksia ole sinulle olemassakaan, ja jos on, niin suosittelisin sinullekkin, että juokset pakoon henkesi edestä!
- M@k3
ei hymyilytä kirjoitti:
Eihän mitään osiriksia ole sinulle olemassakaan, ja jos on, niin suosittelisin sinullekkin, että juokset pakoon henkesi edestä!
Ollut Jeesustakaan, joten kumpikaan ei ole voinut antaa seuraajilleen maagisia kykyjä, vaan kyseessä ovat olleet ihan normi silmänkääntötemput.
- Kuk regus susej
pinei maa kirjoitti:
Israel on pieni maa, mutta Jumalan avulla se on tänäänkin, ja tulee olemaankin.
"Israel on pieni maa, mutta Jumalan avulla se on tänäänkin, ja tulee olemaankin."
Kysäisin tätä aikaisemminkin, mutta en saanut vastausta, kokeillaan uudestaan. Onko USA jumala?
näkemys historiallisesta Jeesuksesta on alunperin naulattu Albert Schweitzerin teoksessa The Quest of the historical Jesus (en muista alup. saksankielistä nimeä, sorry) vuodelta 1906.
http://www.earlychristianwritings.com/schweitzer/
Schweitzer ja monet muut hänen jälkeensä ovat tulleet siihen tulokseen, että Jeesus oli juutalainen apokalyptikko. Tämä linja tukeutuu pitkälti varhaisimpiin evankeliumeihin eli Markukseen ja Matteukseen ja vähemmän revisionistiseen Luukakseen sekä Johanneksen evankeliumiin, joka poikkeaa valtavasti ns synoptisista evankeliumeista.
Raamatun ulkopuoliset "todisteet" Jeesuksesta eivät näyttele suurta roolia näissä historiallisissa (vrt apologeettiset) tutkimuksissa.- niin että joo
Onhan niitä luuloja, kun uskosta osattomat yrittävät selitellä sitä jotenkin muuten, pirukin osaa Raamatun ja yrittää käyttää sitä sinunlaisiasi pilkkaavia ja vähemmän atajuavia henkilöitä vastaan ettet saisi uskoa, koska uskoon päässeet ovat matkalla kohti taivasta, mihin hän ei itse enää pääse.
niin että joo kirjoitti:
Onhan niitä luuloja, kun uskosta osattomat yrittävät selitellä sitä jotenkin muuten, pirukin osaa Raamatun ja yrittää käyttää sitä sinunlaisiasi pilkkaavia ja vähemmän atajuavia henkilöitä vastaan ettet saisi uskoa, koska uskoon päässeet ovat matkalla kohti taivasta, mihin hän ei itse enää pääse.
onneksi sinä pääset taivaaseen. Sori, kun ei ole osunut kohdalle mitään (jumalaa) mihin uskoa. Olen varmaan jotenkin henkisesti vajaa.
- Davintsi
http://seppoheinola.net/?page_id=19
Tarina voisi mennä näin:
Essealaiset ovat jo vuosikymmeniä odottaneet Messiasta tulevaksi. Sitten taivaalla nähdään Jupiterin (kuninkaan) ja Saturnuksen (kuningattaren) kohtaaminen 7-6 eaa. Tätä pidetään merkkinä uuden kuninkaan tulosta. Essealaiset päättävät ottaa profetiat omiin käsiinsä. He uskovat että niiden on täytyttävä ennen Tuomiopäivää ja siis näkevät itsensä niiden toimeenpanijoina fariseusten ja saddukeusten ollessa 'harhaoppisia'.
Maria valitaan tulevan Messiaan äidiksi, sillä hän on leeviläistä sukua. Sitten hänet mahdollisesti huumataan ja kaksi essealaista makaa hänet. Näin ei voida sanoa kuka on isä ja lapsi on siis "Pyhän Hengen" siittämä. Myös Johannes kastajan äiti valitaan synnyttämään tuleva Elia.
Jeesuksen syntymän jälkeen Herodes saa vihiä tästä (mahdollisesti tarkoituksella). Essealaisilla on hyvät suhteet Idän maageihin, jotka myös odottavat tulevaa pelastajaa ja vahvistavat planeettojen kohtaamisen. Jeesus vanhempineen pakenee "Egyptiin" mahdollisesti therapeuttien luo.
Tämän jälkeen Jeesus menee Qumraniin, jossa essealaiset alkavat valmistaa tätä tulevaan osaansa. Jeesus on oleva uusi Mooses ja hänen veljensä Jaakob uusi Aaron. Johannes on siis Elia, joka ilmoittaa Messiaan tulevan. Johanneksen kastepaikka on n. 10 km päässä Qumranista.
Johannes valmistaa tien ja sitten Jeesus tulee kuvaan mukaan. Huomatkaa, että Jeesus liikkui nimenomaan syntisten parissa, veronkantajien, rikollisten ja seloottien (terroristeja). Tarkoitus on selvä: publikaanit sponsoroivat ja selootit ovat iskuryhmä.
Jeesuksen tarkoituksena on siis johtaa 'oikeaoppiset' uskonsoturit pyhään sotaan liitonrikkojia siis fariseuksia ja saddukeuksia vastaan. Tiedetään, etteivät essealaiset olleet mikään pieni tekijä, vaan heillä oli 5-6 legioonaa miekkamiehiä ja lisäksi hevosmiehiä.
Yritys menee kumminkin pieleen ja Jeesus päätyy ristille. Jottei liike kuivuisi kokoon seuraajat alkavat levittää huhua ylösnousemuksesta.
Jeesus-liikkeen loppu näyttää olevan lähellä, mutta sitten astuu kuvaan Paavali, joka alkaa kiivaan lähetystyön uuden Kristus-liikkeen puolesta.tuon essealaisuuden kannalle. Yksi syy on tuo syntisten kanssa liikkuminen. Essealaiset olivat pääasiassa eristäytynyt ryhmä (kuten Qumran). Jeesuksen olosta Qumranissa ei ole todisteita. Evankeliumeissa sanotaan vain, että Jeesus tuli Nasaretista (Beetlehem-tarina on myytti VT:sta).
Mutta huomattavasti uskottavampi tuo hypoteesi on kuin monet muut. Johanneksen kastelupaikkahan oli lähellä Qumrania, joten jotain siteitä essealaisuuteen on saattanut olla. Tosin apokalyptisia juutalaisryhmittymiä on saattanut tuohon aikaan mennä ja tulla tuon tuosta.- keitäs ne on taas?
Zelig kirjoitti:
tuon essealaisuuden kannalle. Yksi syy on tuo syntisten kanssa liikkuminen. Essealaiset olivat pääasiassa eristäytynyt ryhmä (kuten Qumran). Jeesuksen olosta Qumranissa ei ole todisteita. Evankeliumeissa sanotaan vain, että Jeesus tuli Nasaretista (Beetlehem-tarina on myytti VT:sta).
Mutta huomattavasti uskottavampi tuo hypoteesi on kuin monet muut. Johanneksen kastelupaikkahan oli lähellä Qumrania, joten jotain siteitä essealaisuuteen on saattanut olla. Tosin apokalyptisia juutalaisryhmittymiä on saattanut tuohon aikaan mennä ja tulla tuon tuosta.Oletko sinä sellainen "nykytutkija", jolla yrität höynäyttää? No paljonkos sinä sitten olet sitä Raamattua tutkinut ja hyväksynyt ja jättänyt hyväksymätä? VAi onko niillä nykytutkijoilla oikein nimetkin?
keitäs ne on taas? kirjoitti:
Oletko sinä sellainen "nykytutkija", jolla yrität höynäyttää? No paljonkos sinä sitten olet sitä Raamattua tutkinut ja hyväksynyt ja jättänyt hyväksymätä? VAi onko niillä nykytutkijoilla oikein nimetkin?
sattuu?
- Cathy in Doubts
Ihan mielenkiintoista. Minä taas en usko ihmisten kykyyn ja pitkäjänteisyyteen näissä "keksimis-ja salaliittoteorioissa". Epäilen olemassa olleen joskus karismaattisen ja salamyhkäisen saarnaajan, joka on vetänyt puoleensa väkeä. On luultavasti ollut ennemmin kansanmies eikä välttämättä ole virallisiin historiankirjoihin itseään saanut. Kaverin kuoltua on remmiin astuneet käytännön kaverit, jotka on ovat kehittäneet hienot teologiat ja selitykset ja organisoineet koko kirkon ja seurakunnan. Sama syntyrakennehan on näkyvissä muissakin uskonnoissa ja uskonnollisissa liikkeissä, ajatellaan vaikkapa mormonismia. Ja karismaattisia saarnamiehiä löytyy vielä tänäkin päivänä.
Ehkei se ollut Jumala, mutta tuskin mikään suuri salaliittokaan. Se tosiasia on vaan pakko myöntää, että kyllä sillä (siis kristinuskolla) on maailmaa muokattu enemmän kuin ehkä tajuammekaan. Kaikkein riippuvaisin uskonnoista taitaa olla ateisti, joka joutuu määrittelemään itsensä sen kautta, mitä ei usko olevan edes olemassa, minkä muut ovat keksineet, mikä on "suurta kusetusta".- jokainen persoonalli
taidat olla sinä itse? Vai osaatko heittää teoriaasi tukevia linkeejä vai eikö niitä ole olemassakaan?
Ei paha. Jeesuksen seurana oli 12 pitkä tukkaista, työtöntä, eripuraista miestä.
Hän oli jatkuvasti ongelmissa esivallan kanssa (tämän tähden jotkut yhdistävät USA;n Latinot, Mustat vertailuksi).
Silti kyseessä oli Jumalan poika, Jumalan karitsa joka pois ottaa maailman synnit.
Tämä kaikki oli profetoitu aiemmin. Otan vain yhden esimerkin sillä 5000 merkkiä ei riitä. Jes. 53.- M@k3
Kirjailijalla on aika suuret vapaudet laittaa kirjansa hahmo tekemään haluamiaan asioita. Olikos se Matteus joka laittoi Jeesuksen toteuttamaan vanhantestamentin ennustuksia enemmän kuin loput kolme yhteensä?
A.Mikkonen kirjoitti:
Kiitos pidän kommenttias kehuna:-)
ehkä hokasin ton :-) stydeemin. Oisko jollai joku saitti missä noita selvennetää?
Joo ja hyvä lyriikkahan siitä löytyi, itse en anna kyllä Raamatun Sanasta periksi tuumaakaan.
Mut sointu kulku ja rytmi?M@k3 kirjoitti:
Kirjailijalla on aika suuret vapaudet laittaa kirjansa hahmo tekemään haluamiaan asioita. Olikos se Matteus joka laittoi Jeesuksen toteuttamaan vanhantestamentin ennustuksia enemmän kuin loput kolme yhteensä?
koko UT perustuu VT;ilmoitukseen.
hobo7 kirjoitti:
ehkä hokasin ton :-) stydeemin. Oisko jollai joku saitti missä noita selvennetää?
Joo ja hyvä lyriikkahan siitä löytyi, itse en anna kyllä Raamatun Sanasta periksi tuumaakaan.
Mut sointu kulku ja rytmi?Pidän yllättäin SLAYERistä:-)
- M@k3
hobo7 kirjoitti:
koko UT perustuu VT;ilmoitukseen.
Harry Potter seiska, perustuu viitos osassa ennustettuihin juttuihin?
Koita ymmärtää että mitään uudentestamentin tapahtumista ei ole oikeasti tapahtunnut. Kukaan koko maailmassa ei ole nähnyt Matteuksen alun lapsijoukkomurhia eikä lopun maanjäristystä, auringonpimennystä ja joukkokuolleista nousemista, nyt vain muutamia esimerkkejä mainitakseni. A.Mikkonen kirjoitti:
Pidän yllättäin SLAYERistä:-)
pumppu? no J.C on ny hienoo, aikoinaa oli kaiken maailman hevi plus CCR ja Lynnärit tietty.
Mut nyt vaa jota rauhallista vanhoille luille.M@k3 kirjoitti:
Koita ymmärtää että mitään uudentestamentin tapahtumista ei ole oikeasti tapahtunnut. Kukaan koko maailmassa ei ole nähnyt Matteuksen alun lapsijoukkomurhia eikä lopun maanjäristystä, auringonpimennystä ja joukkokuolleista nousemista, nyt vain muutamia esimerkkejä mainitakseni.Herodes järjesti nämä kyllä (ja silloin Raakel itkee lapsiaan . guuleta tämä.). Loput on tuloillaan.
hobo7 kirjoitti:
pumppu? no J.C on ny hienoo, aikoinaa oli kaiken maailman hevi plus CCR ja Lynnärit tietty.
Mut nyt vaa jota rauhallista vanhoille luille.Amerikkalainen 40-50 vuotiaiden yli 20 vuotta vanha keskisuosioinen yhtye,Kappaleinaan mm Jesus Saves ym. löytyy netistä.EN SUOSITTELE:-)
A.Mikkonen kirjoitti:
Amerikkalainen 40-50 vuotiaiden yli 20 vuotta vanha keskisuosioinen yhtye,Kappaleinaan mm Jesus Saves ym. löytyy netistä.EN SUOSITTELE:-)
Siis uskovaisille.Minun ykkös suosikki ollut jo yli tuon 20 vuotta.
- M@k3
hobo7 kirjoitti:
Herodes järjesti nämä kyllä (ja silloin Raakel itkee lapsiaan . guuleta tämä.). Loput on tuloillaan.
Olisihan se pitänyt arvata että Matteus se taas yrittää väkisin toteuttaa jotain vanhantestamentin juttua. Ei ole todellista. (niinkuin ei muuten olekkaan)
A.Mikkonen kirjoitti:
Siis uskovaisille.Minun ykkös suosikki ollut jo yli tuon 20 vuotta.
Etin ton netistä.
Tuli hetkeks arki huolia, noi teinit, eli rakkaat lapseni koettelee muo ja vissii hyvä niin.
No kelläpä ei huolia olisi, eli kaikki saa osansa, mutta jos musa lohduttaa ni Jep.
Kunhan ei palvo musiikkia eikä muusikkoja, vaan luojaa.
Oli miten oli, nyt mietin, että pistinkö kahdesti ilta kynän, no mitäs näistä sano jätkä häistä.
By to way, Jeesus oli raksa man.
Ps; Ei tarvitse huomauttaa Kanadan kieli opista, tunnustan en osaa.
Tahtoisin kyllä oppia, no ei voi tietää, sinähän se old timer olet D))).hobo7 kirjoitti:
Etin ton netistä.
Tuli hetkeks arki huolia, noi teinit, eli rakkaat lapseni koettelee muo ja vissii hyvä niin.
No kelläpä ei huolia olisi, eli kaikki saa osansa, mutta jos musa lohduttaa ni Jep.
Kunhan ei palvo musiikkia eikä muusikkoja, vaan luojaa.
Oli miten oli, nyt mietin, että pistinkö kahdesti ilta kynän, no mitäs näistä sano jätkä häistä.
By to way, Jeesus oli raksa man.
Ps; Ei tarvitse huomauttaa Kanadan kieli opista, tunnustan en osaa.
Tahtoisin kyllä oppia, no ei voi tietää, sinähän se old timer olet D))).Niinhän mie olenkii..
mutta Väittelemisiin:-)M@k3 kirjoitti:
Olisihan se pitänyt arvata että Matteus se taas yrittää väkisin toteuttaa jotain vanhantestamentin juttua. Ei ole todellista. (niinkuin ei muuten olekkaan)
Niinhän siinä kävi.
Ja ollenkaa tulee käymään.
Anteeksi jotta kirjoitin "Make" . Jotai johto päätöksiä ja semmosta.
Onko ketään julistanut sinulle Evankeliumia siis siviilissä, eli ei saiteilla?
Kuhan kyselen.- M@k3
hobo7 kirjoitti:
Niinhän siinä kävi.
Ja ollenkaa tulee käymään.
Anteeksi jotta kirjoitin "Make" . Jotai johto päätöksiä ja semmosta.
Onko ketään julistanut sinulle Evankeliumia siis siviilissä, eli ei saiteilla?
Kuhan kyselen.Matteuksen evankeliumissa Herodesta syytetään Betlehemin lastenmurhasta. Evankeliumin mukaan Herodes tapatti Betlehemistä kaikki kaksivuotiaat ja sitä nuoremmat lapset. Tätä tapahtumaa ei mainita Luukkaan evankeliumissa eikä siitä ole historiallista näyttöä. Syy tähän saattaa olla siinä, että Betlehem oli Jeesuksen aikana hyvin pieni kaupunki, eikä siellä tapahtunutta pieneen lapsiryhmään kohdistunutta murhaa välttämättä pidetty Herodeksen muihin julmuuksiin verrattavana hirmutekona. Osa tutkijoista pitää Betlehemin lastenmurhaa legendana.
Tuossa on lainaus wikipediasta ja minä pidän sitä myös legendana, koska kukaan muu evankelista ei siitä kirjoita, eikä siitä sen puoleen ole mitään muitakaan todisteita.
Matteuksella ei selvästikkään ollut mitään estoja lisätä omaa fantasiaansa Markukselta kopioimaansa teokseen, yrittäessään laittaa Jeesus toteuttamaan vanhantestamentin ennustuksia.
Joo, olen Make ja evenkeliumit tunnen jo ihan tarpeeksi hyvin kiitos vain. - lex...
M@k3 kirjoitti:
Matteuksen evankeliumissa Herodesta syytetään Betlehemin lastenmurhasta. Evankeliumin mukaan Herodes tapatti Betlehemistä kaikki kaksivuotiaat ja sitä nuoremmat lapset. Tätä tapahtumaa ei mainita Luukkaan evankeliumissa eikä siitä ole historiallista näyttöä. Syy tähän saattaa olla siinä, että Betlehem oli Jeesuksen aikana hyvin pieni kaupunki, eikä siellä tapahtunutta pieneen lapsiryhmään kohdistunutta murhaa välttämättä pidetty Herodeksen muihin julmuuksiin verrattavana hirmutekona. Osa tutkijoista pitää Betlehemin lastenmurhaa legendana.
Tuossa on lainaus wikipediasta ja minä pidän sitä myös legendana, koska kukaan muu evankelista ei siitä kirjoita, eikä siitä sen puoleen ole mitään muitakaan todisteita.
Matteuksella ei selvästikkään ollut mitään estoja lisätä omaa fantasiaansa Markukselta kopioimaansa teokseen, yrittäessään laittaa Jeesus toteuttamaan vanhantestamentin ennustuksia.
Joo, olen Make ja evenkeliumit tunnen jo ihan tarpeeksi hyvin kiitos vain.koska Herodes oli vihattu ja sekä juutalaiset että roomalaiset seurasivat hänen toimiaan tarkasti, ei tuollainen tapaus olisi voinut jäädä huomiotta. Toisekseen VT:ssä ei ole ennustuksia messiaan syntymisestä missään tietyssä paikassa,ja sekä Herodes että oppineet olisivat sen tienneet ja koko tarina liittyy pakanamaagikkoihin joita ihmetarinan mukaan johdatti tähti.Toiseksi, ennustus joka muka toteutui lastenmurhassa on tarina juutalaisten paluusta Babelista, jossa sanotaan että pojat eivät kuolleet vaan elävät ja palaavat kotiin maanpaosta "Näin sanoo Herra: -- Kuulkaa! Ramasta kuuluu huuto, katkera itku ja valitus. Raakel itkee lapsiaan eikä lohdutuksesta huoli, sillä heitä ei enää ole.
16 Näin sanoo Herra: -- Lakkaa itkemästä, kuivaa kyyneleet silmistäsi! Saat palkan vaivannäöstäsi: lapsesi palaavat kotiin vihollismaasta, sanoo Herra. "
Muuten Jeesuksen perheen pako Egyptiin (taas keksitään ennustus sellainen joka aikanaan kertoi Israelin kansan orjuudesta Egyptissä: -- Kun Israel oli nuori, minä rakastin sitä, Egyptistä minä kutsuin poikani" seuraava jae jota kristityt eivät enää jostain syystä käytä: "Sitten Israel kuuli muita kutsuja ja kääntyi pois. Se uhrasi baaleille, poltti uhreja kivipatsaille" ) tapahtui samaan aikaan jona toinen evankeliumi panee Jeesus-vauvan olemaan perheineen Jerusalemissa, eli Herodeksen silmien edessä, ilman huolen häivää, suorittamassa rituaaleja joita Mooseksen laki ei edes tunne. lex... kirjoitti:
koska Herodes oli vihattu ja sekä juutalaiset että roomalaiset seurasivat hänen toimiaan tarkasti, ei tuollainen tapaus olisi voinut jäädä huomiotta. Toisekseen VT:ssä ei ole ennustuksia messiaan syntymisestä missään tietyssä paikassa,ja sekä Herodes että oppineet olisivat sen tienneet ja koko tarina liittyy pakanamaagikkoihin joita ihmetarinan mukaan johdatti tähti.Toiseksi, ennustus joka muka toteutui lastenmurhassa on tarina juutalaisten paluusta Babelista, jossa sanotaan että pojat eivät kuolleet vaan elävät ja palaavat kotiin maanpaosta "Näin sanoo Herra: -- Kuulkaa! Ramasta kuuluu huuto, katkera itku ja valitus. Raakel itkee lapsiaan eikä lohdutuksesta huoli, sillä heitä ei enää ole.
16 Näin sanoo Herra: -- Lakkaa itkemästä, kuivaa kyyneleet silmistäsi! Saat palkan vaivannäöstäsi: lapsesi palaavat kotiin vihollismaasta, sanoo Herra. "
Muuten Jeesuksen perheen pako Egyptiin (taas keksitään ennustus sellainen joka aikanaan kertoi Israelin kansan orjuudesta Egyptissä: -- Kun Israel oli nuori, minä rakastin sitä, Egyptistä minä kutsuin poikani" seuraava jae jota kristityt eivät enää jostain syystä käytä: "Sitten Israel kuuli muita kutsuja ja kääntyi pois. Se uhrasi baaleille, poltti uhreja kivipatsaille" ) tapahtui samaan aikaan jona toinen evankeliumi panee Jeesus-vauvan olemaan perheineen Jerusalemissa, eli Herodeksen silmien edessä, ilman huolen häivää, suorittamassa rituaaleja joita Mooseksen laki ei edes tunne.Jes. 7:14
Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.- lex...
hobo7 kirjoitti:
Jes. 7:14
Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.nuoresta naisesta, sekaannus johtui septuagintasta johon oli käännetty parthenos.
Asia itsessään liittyi tapahtumaan 8.vuosisadalla, kyse oli Juudan kuninkaasta Ahaasta joka sai neuvoja sen aikaiseen ongelmaan, kuninkaalle kerrottiin että joku tunnettu nainen, ehkä joku kuninkaan omista vaimoista saisi pojan joka ei ehtisi oppia erottamaan väärää oikeasta kun jo se valtioliitto jota kuningas pelkäsi, tuhoutuisi. Käytetty heprean sana alma' tarkoittaa nuorta naista, mutta ei anna mitään informaatiota naisen seksuaalisesta kokeneisuudesta, sanan edessä on määrätty artikkeli joten nainen oli kirjoitusaikaan tunnettu.
Tässä:
10 Herra puhui jälleen Ahasille ja sanoi hänelle: 11 "Pyydä Herralta, Jumalaltasi, todisteeksi merkki, pyydä vaikka tuonelan syvyydestä tai taivaan korkeudesta."
12 Mutta Ahas vastasi: "En pyydä. En pane Herraa koetukselle."
13 Niin Jesaja sanoi: "Kuule siis, sinä Daavidin kuningassuku! Eikö riitä, että te loputtomiin koettelette ihmisten kärsivällisyyttä, kun haluatte koetella vielä Jumalan, minun Jumalani, kärsivällisyyttä? 14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt* tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*. [Käännös "neitsyt" perustuu Septuagintaan. Hepreankielisen alkutekstin alma merkitsee 'nuori nainen'. Nimi Immanuel merkitsee 'meidän kanssamme on Jumala'.] [15 Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän.
16 Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi. "
Tiedät hyvin vähän ja olet siksi höynäytettävissä. - M@k3
lex... kirjoitti:
nuoresta naisesta, sekaannus johtui septuagintasta johon oli käännetty parthenos.
Asia itsessään liittyi tapahtumaan 8.vuosisadalla, kyse oli Juudan kuninkaasta Ahaasta joka sai neuvoja sen aikaiseen ongelmaan, kuninkaalle kerrottiin että joku tunnettu nainen, ehkä joku kuninkaan omista vaimoista saisi pojan joka ei ehtisi oppia erottamaan väärää oikeasta kun jo se valtioliitto jota kuningas pelkäsi, tuhoutuisi. Käytetty heprean sana alma' tarkoittaa nuorta naista, mutta ei anna mitään informaatiota naisen seksuaalisesta kokeneisuudesta, sanan edessä on määrätty artikkeli joten nainen oli kirjoitusaikaan tunnettu.
Tässä:
10 Herra puhui jälleen Ahasille ja sanoi hänelle: 11 "Pyydä Herralta, Jumalaltasi, todisteeksi merkki, pyydä vaikka tuonelan syvyydestä tai taivaan korkeudesta."
13 Niin Jesaja sanoi: "Kuule siis, sinä Daavidin kuningassuku! Eikö riitä, että te loputtomiin koettelette ihmisten kärsivällisyyttä, kun haluatte koetella vielä Jumalan, minun Jumalani, kärsivällisyyttä? 14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt* tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*. [Käännös "neitsyt" perustuu Septuagintaan. Hepreankielisen alkutekstin alma merkitsee 'nuori nainen'. Nimi Immanuel merkitsee 'meidän kanssamme on Jumala'.] [15 Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän.
16 Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi. "
Tiedät hyvin vähän ja olet siksi höynäytettävissä.Kannata yrittää selittää mitään, jumituksen huomaa noista mantrojen jatkuvasta käyttämisestä.
- tai leffaa
M@k3 kirjoitti:
Koita ymmärtää että mitään uudentestamentin tapahtumista ei ole oikeasti tapahtunnut. Kukaan koko maailmassa ei ole nähnyt Matteuksen alun lapsijoukkomurhia eikä lopun maanjäristystä, auringonpimennystä ja joukkokuolleista nousemista, nyt vain muutamia esimerkkejä mainitakseni.Potterit ovat lapsille tarkoitettuja kirjoja joista tehtiin elokuvia, ne ovat yksinkertaisia ja helppotajuisia, eikä sillä teoksella ole yhtään mitään tekemistä viisaan Raamatun kanssa, josta jo useat sukupolvet ovat ammentaneet itselleen viisautta ja elämäntaitoa.
- moneen venhoon
M@k3 kirjoitti:
Matteuksen evankeliumissa Herodesta syytetään Betlehemin lastenmurhasta. Evankeliumin mukaan Herodes tapatti Betlehemistä kaikki kaksivuotiaat ja sitä nuoremmat lapset. Tätä tapahtumaa ei mainita Luukkaan evankeliumissa eikä siitä ole historiallista näyttöä. Syy tähän saattaa olla siinä, että Betlehem oli Jeesuksen aikana hyvin pieni kaupunki, eikä siellä tapahtunutta pieneen lapsiryhmään kohdistunutta murhaa välttämättä pidetty Herodeksen muihin julmuuksiin verrattavana hirmutekona. Osa tutkijoista pitää Betlehemin lastenmurhaa legendana.
Joo, olen Make ja evenkeliumit tunnen jo ihan tarpeeksi hyvin kiitos vain.on sitä monenlaista tutkijaa, jotka eivät osaa kertoa lopullista totuutta, mutta arvailevat siihen sitten jotain tilalle.
lex... kirjoitti:
nuoresta naisesta, sekaannus johtui septuagintasta johon oli käännetty parthenos.
Tässä:
Tiedät hyvin vähän ja olet siksi höynäytettävissä.Ennustaa Messiaan.
Jae15 käsittelee jo Israelia kansana.
Luet -92 käänöstä mikä on epäselvä käännös.
Jae16. Vanha käännös ilmoittaa selkeästi "poika" mikä on Israel.
Totaalisesti vailla minkään näköistä merkitystä.
- fakta homma
lää
- takaluukku
kiitos että nostit hyvän ketjun esille.
- arjuuna
takaluukku kirjoitti:
kiitos että nostit hyvän ketjun esille.
Aloittajan fiktio kristinskon synnystä saattaa olla oikean suuntaiasta, puuttuu vain tieto noista todellisista tapahtumista
Todellisista tapahtumista on ollut olemassa toisenlaistakin tietoa, mutta kirkko pyrkinyt tuhoamaan tuon tiedon järjestelmällisesti, jopa polttamalla aleksantrian kirjaston, jonka mukana meni myös paljon arvokasta tietoa.
Jeesuksen nuoruudesta raamattu vaikenee se ei kerro mitään, sillä hän oli intiassa oppimassa budhalaisuutta.
Eikä kristinusko perustu jeesuksen todelliseen opetukseen, vaan hänen kansansuosioonsa, jota uskon perustajat käyttivät hyväkseen.
Kristinusko perustuu vain pahan vastustamiseen hyvän idean avulla, ja se on aivan päinvastainen kuin jeesuksen opetus, joka perustui, pahan vastustamattomuudelle, että jos et ole omaa sisäistä pahuuttasi vastaan vaan myönnät sen olemassaolon, sillä paha kuolee pois, koska se saa ruokansa, tuosta vastustamisesta.
Joten uskontojen jaatteiden pahuuden vastustamisen opit hyvän idean nimissä, mutta idea ei ole mitään,se on vain käsite,mutta pahuus on todellista maailmassa.
Ateismikin on vain idea, mutta käytännössä he tukevat tuota oppia aatteiden ja psykologisen perimänsä
kautta.
Ateismilla saattaisi olla tulevaisuutta maailmanhistoriassa, jos jumalan lisäksi kieltäisi myös uskon
- voi miettiä
Usko on hullutus sellaisesta, jolla ei uskoa ole. Minulla kuitenkin on, ja tiedän, että Jeesus on aiona tie pelastukseen, eikä muita ihmisille ole olemassakaan. Raamattua lukeva ihminen ei ehkä ilman uskoa tajua mitään siitä kirjasta, ja syynä on se, että se viisauden kirja avautuu vasta kun Jumala on ensin antanut lukijalle uskoa, ja avaa ymmärryksen tajuta ja ymmärtää mitä siellä oikeasti lukee. Eihän ihmisen aivojen älykkyysosamäärältään suunnattomasti paljon viisaampi Jumala välttämättä tahdo, että jokaikinen lukija ymmärtää kaiken heti mitä siellä lukee. Ehtona on usko, ja koska Hänen Poikansa maksoi ristillä uskovaisista omalla verellään, ehto pitää.
- ja se toimii
Se oikea kertomus Jeesuksesta, hänen persoonallisuudestaan ja elämästään täällä ihmisenä löytyy kuitenkin yhä sieltä Raamatusta. Hänellä oli suuri tehtävä, ja sen takia hän tuli taivaasta ja syntyi tänne ihmiseksi, että hän voisi sen suorittaa, ja pelastaa ne, jotka Häneen uskovat. Tehtävä oli kertoa Jumalasta, parantaa sairaita, ja varoittaa että muuta tietä Jumalan luokse ei ole. Hän suostui kuolemaan syntisten ihmisten edetä, niiden jotka Häneen uskoisivat, ja ryövärikin myönsi viereisellä ristillä, että tämä ihminen oli viaton, eikä ansainnut tällaista kuolemaa.
Raamatusta tulee selväksi, että Jeesus antoi luvan viedä itsensä tuomittavaksi, ja suostui häväistäväksi ja pilkkaan ja pahoinpitelyyn, että voisi maksaa niiden synnit, jotka Häneen uskoisivat. Syytön maksoi syntisten edestä Golgatan keskimmäisellä ristillä.
Jeesus sanoi: Onko olemassakaan suurempaa rakkautta, kuin että antaa henkensä ystäviensä edestä?- arjuuna
Rakkaudella ei ole syytä eikä aiheuttajaa, sillä se on ainut ikuisesti oleva, josta kaikki on syntynyt, ja siiheen palaa, eikä rakkaudella ole mitään syytä antaa henkeään kenenkään puolesta.
Jos joku haluaa antaa henkensä toisen puolesta niin hänellä on siihen syy , esim. kiintymys, on kiintynyt toiseen niin,että ei voi elää ilman häntä, ja antaa henkensä, niin silloin se ei ole rakkautta.
Kristinuskossa, jeesuksen rakkauden syyksi on pantu ihmisten syntisyys, joka ei ole rakkautta, vaikka jeesus olikin rakkaus.
Rakkaus ei anna käyttää itseään väärin
, ja kristinusko on käyttänyt sitä jeesuksen nimissä, ja sen takia maailmassa on niin vähän rakkautta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834443Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243138Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162645Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432387- 132284
Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132265MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142025Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717