Koira saastuttaa enemmän kuin katumaasturi

piipero-pissis

"Hiljattain julkaistu kirja, joka tarkastelee lemmikkieläinten ympäristövaikutuksia, tulee siihen tulokseen, että lemmikkieläimet ovat varsin paha riesa ympäristölle - jopa paljon pahempi kuin parjatut katumaasturit."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009102310478810_uu.shtml



Niinpä niin. Tämä ei lienee yllätys omilla aivoillaan ajatteleville. Mutta kun kyseessä on pappa-betalar ylihemmoteltu luonnosuojelu-vegekoiranomistaja-aktivisti, niin kaikki muut pilaavat luontoa paitsi he itse.

Sitten kun näitä samoja pappa-betalar pissiksiä on päättävissä elimissä määräämässä meille vähemmän saastuttaville pakkomaksuja oman elitistielämänsä ylläpitoon, jotka aivopesussaan luulevat säästävänsä luontoa, niin lamassa ollaan....

219

7716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinno..

      Tämänkin voisi välttää sitten syöttämällä kotiruokaa. Lisäksi puhuttiin keskikokoisesta koirasta. Pienimmät rodut syövät paljon vähemmän kuin isommat.

      • 3+3

        syövat vähemmän kuin esimerkissä ollut sittari.


      • sitki
        3+3 kirjoitti:

        syövat vähemmän kuin esimerkissä ollut sittari.

        Missä sinä sittarin näit, lehtikuvassa oli vanha kia tai joku korealainen ja vertaus tehtiin toyotaan.


      • sitki
        sitki kirjoitti:

        Missä sinä sittarin näit, lehtikuvassa oli vanha kia tai joku korealainen ja vertaus tehtiin toyotaan.

        Tarkemmin kun katselee niin sieltä paljastuukin possu eli porche, joku saksalainen melkein korealainen.


      • pönt
        sitki kirjoitti:

        Missä sinä sittarin näit, lehtikuvassa oli vanha kia tai joku korealainen ja vertaus tehtiin toyotaan.

        se kyllä on Subaru


      • "aisan" tuntija
        sitki kirjoitti:

        Tarkemmin kun katselee niin sieltä paljastuukin possu eli porche, joku saksalainen melkein korealainen.

        Kuvassa on 2009 mallin Subaru Foresteri
        diesel-koneella ja kuluttaa vain 1/3 siitä.
        mitä tuo esimerkin auto.


      • sitki
        pönt kirjoitti:

        se kyllä on Subaru

        Pysykää nyt pöntöt hiljaa kun ette merkkejä tunne, iltalehti kyllä näyttää uudempaa subarua mutta ketjun kuva kylläkin edelleen porsasta. Se siitä pässit.


      • klklk
        sitki kirjoitti:

        Missä sinä sittarin näit, lehtikuvassa oli vanha kia tai joku korealainen ja vertaus tehtiin toyotaan.

        sittari eli city maasturi...


      • Er
        "aisan" tuntija kirjoitti:

        Kuvassa on 2009 mallin Subaru Foresteri
        diesel-koneella ja kuluttaa vain 1/3 siitä.
        mitä tuo esimerkin auto.

        Er


      • vuoden turhake
        3+3 kirjoitti:

        syövat vähemmän kuin esimerkissä ollut sittari.

        Paljon näkee vielä että on iso koira, tai kaksi sekä iso farmariauto tai iso
        maasturi millä niitä raahataan eri paikkoihin. Tulee siis tuplapäästöt.

        Koira on vielä kaikenlisäksi niin turhake ettei mitään rajaa


      • champs
        vuoden turhake kirjoitti:

        Paljon näkee vielä että on iso koira, tai kaksi sekä iso farmariauto tai iso
        maasturi millä niitä raahataan eri paikkoihin. Tulee siis tuplapäästöt.

        Koira on vielä kaikenlisäksi niin turhake ettei mitään rajaa

        Hah vai koira turhake.Koira antaa rakkautta aina vilpittömästi ja on maailman parasta seuraa ja paras ystävä.Luulen,että sinä turhake olet aika turha ihminen sanomisiesi kanssa.


      • Anonyymi
        champs kirjoitti:

        Hah vai koira turhake.Koira antaa rakkautta aina vilpittömästi ja on maailman parasta seuraa ja paras ystävä.Luulen,että sinä turhake olet aika turha ihminen sanomisiesi kanssa.

        Ihmetyttää koiran suukottelut, kun tuo suukotettava on kenties juuri haistellut toisen koiran peffaa.


      • Anonyymi

        No tokihan pienet koirat sit saastuttaa enemmän kuin PIENET katumaasturit!?


      • Anonyymi
        sitki kirjoitti:

        Missä sinä sittarin näit, lehtikuvassa oli vanha kia tai joku korealainen ja vertaus tehtiin toyotaan.

        Iltalehti ei voinut laittaa artikkeliin Toyotan kuvaa koska Toytota mainostaa Iltalehdessä?


    • oh bama

      jos koira söisi isäntiensä tähteitä tai saisi metsästää itse sapuskansa.

      • olli43

        minun keskikokoinen vetää 40kg nappulaa kotiruokaa vuodessa joten mistä tuo 164kg lihaa saadaan??Eli edes sakemanni tai rotikka syö niin paljon vaikka väitettiin,jotta vielä enemmän.Taitaa olla tuolla hyvät olot koirilla jos pelkkää lihaa vetelee:=)Naurettava vertaus.Varsinkin,kun moni syö tähteet kotona jotka menisi roskikseen eli päästöjä tulisi niistäkin.


      • oidsnmcoinsdc
        olli43 kirjoitti:

        minun keskikokoinen vetää 40kg nappulaa kotiruokaa vuodessa joten mistä tuo 164kg lihaa saadaan??Eli edes sakemanni tai rotikka syö niin paljon vaikka väitettiin,jotta vielä enemmän.Taitaa olla tuolla hyvät olot koirilla jos pelkkää lihaa vetelee:=)Naurettava vertaus.Varsinkin,kun moni syö tähteet kotona jotka menisi roskikseen eli päästöjä tulisi niistäkin.

        on kuivattua lihaa.. niin muutappa se turepainoks, niin oot jo lähellä tota 164kg


      • tusi on..
        oidsnmcoinsdc kirjoitti:

        on kuivattua lihaa.. niin muutappa se turepainoks, niin oot jo lähellä tota 164kg

        Ei takuulla laita, jos jotain teurastusjätteitä ei muuta.. koran omistajia huijataan ostamaan Lihaista koranruokaa nappuloita, neon täyttä sontaa 2 % lihajätettä. ei kora niitä syö ellei ole pakko.. täällä maassa missä nyt kirjoitan. kukkahattu naiset jakaa koiranruoka- nappuloita kulkukoirille, mutta nämä kulkukoirat syö mieluummin roskiksista esm kalojen rapujen jämiä kuin tätä tehdas huijaus paskaa...


      • koira on riesa

        olis hyvä jos koira söis omat paskansa niin ei tarviisi joka hölkkä reissu niitä väistellä.omistajat kun ei piittaa mitä se piski tekee. odotan jo kauhulla tulevaa kevättä kun teidän ns kunnollisten koiran omistajien talvella piilottamat paskakasat alkavat sulaa ja levitä jalka käytäville. koira vero pitäisi ottaa joka paikassa käyttöön, ja niillä varoilla rakennettaisi koiran omistajille koira puistoja.näin ulkoilu alueet pysyisi siisteinä. ja ennenkaikkea koiran omistajat todella huomaisivat siellä omassa koira puistossa touhutessaan miten välinpitämättömiä monet koiran omistajat on.


      • kuivamuonaa
        oidsnmcoinsdc kirjoitti:

        on kuivattua lihaa.. niin muutappa se turepainoks, niin oot jo lähellä tota 164kg

        Koiranruoka on kaikkea muuta kuin lihaa!!


      • Kajam
        kuivamuonaa kirjoitti:

        Koiranruoka on kaikkea muuta kuin lihaa!!

        eiköhän kaikkein suurin jäljen jättäjä ole kuitenkin se IHMINEN, mutta eihän meissä ikinä muka mitään vikaa ole, hyvä syyttää aina muita!


      • A
        koira on riesa kirjoitti:

        olis hyvä jos koira söis omat paskansa niin ei tarviisi joka hölkkä reissu niitä väistellä.omistajat kun ei piittaa mitä se piski tekee. odotan jo kauhulla tulevaa kevättä kun teidän ns kunnollisten koiran omistajien talvella piilottamat paskakasat alkavat sulaa ja levitä jalka käytäville. koira vero pitäisi ottaa joka paikassa käyttöön, ja niillä varoilla rakennettaisi koiran omistajille koira puistoja.näin ulkoilu alueet pysyisi siisteinä. ja ennenkaikkea koiran omistajat todella huomaisivat siellä omassa koira puistossa touhutessaan miten välinpitämättömiä monet koiran omistajat on.

        Oletko ulkomaalainen vai koulu on jäännyt pahasti kesken?


      • Asijat puhuu+?
        A kirjoitti:

        Oletko ulkomaalainen vai koulu on jäännyt pahasti kesken?

        Hyvin minä ainakin sain selvää. Olisko paremppi ollla hiljaa jos ajatus on vain jonkun kirjoitusvirheissä ja pää muuten tyhjä. Menee vessaan vetämään orkut kas tässä lissää.Minu ola oikeen kovna ja ola visas mut ei ola visa saada siitä ylempi olo minä visa toist tymä.


      • Just joo
        koira on riesa kirjoitti:

        olis hyvä jos koira söis omat paskansa niin ei tarviisi joka hölkkä reissu niitä väistellä.omistajat kun ei piittaa mitä se piski tekee. odotan jo kauhulla tulevaa kevättä kun teidän ns kunnollisten koiran omistajien talvella piilottamat paskakasat alkavat sulaa ja levitä jalka käytäville. koira vero pitäisi ottaa joka paikassa käyttöön, ja niillä varoilla rakennettaisi koiran omistajille koira puistoja.näin ulkoilu alueet pysyisi siisteinä. ja ennenkaikkea koiran omistajat todella huomaisivat siellä omassa koira puistossa touhutessaan miten välinpitämättömiä monet koiran omistajat on.

        Mulla on koira. Kerään jätökset. Tässä maassa, jossa nyt kirjoitan, on koirankakkaroskiksia metrin välein ja ilmaisia kakkapusseja niissä tarjolla. Siltikin jätöksiä on aivan roskiksen vieressä! Minkä sille voi, jos ihmisellä viiraa niin pahasti, ettei kerää jätöksiä.
        Ei pidä viljellä stereotypioita ja koirarasismia, jos vain osa koiranomistajista on idiootteja. Jätösten keräämättä jättämiseen ei ole oikeasti olemassa mitään syytä eikä perusteita! Ne pitää kerätä. Tässä maassa voisi toimia sakkoukaasi. Koiraverolla ei jätökset vähene, olen maksellut koiraveroa ja jätöksiä ei valtio/kaupunki sillä rahalla ala kerätä. Koirapuistot ovat pieniä, ei niissä koira lenkkiään saa tehtyä eikä niissä ole tarkoitus sontia vaan juosta ja tavata koirakavereita.


      • koirien puolesta
        Kajam kirjoitti:

        eiköhän kaikkein suurin jäljen jättäjä ole kuitenkin se IHMINEN, mutta eihän meissä ikinä muka mitään vikaa ole, hyvä syyttää aina muita!

        Kyllä se ihminen tosiaan on kuka pahimman jäljen jättää ei koirat :) mitä olisikaan elämä ilman noita rakkaita karvakorvia joiden positiivinen vaikutus ihmisten psyykkeellekkin on todettu. voin vaan kuvitella kuinka paljon ilmastoa kuormittaisin keinotekoisesti silläkin aikaa kun ulkoilen koirani kanssa kävellen ja fyysistä kuntoani ylläpitäen :)


      • koirien omistaja
        koira on riesa kirjoitti:

        olis hyvä jos koira söis omat paskansa niin ei tarviisi joka hölkkä reissu niitä väistellä.omistajat kun ei piittaa mitä se piski tekee. odotan jo kauhulla tulevaa kevättä kun teidän ns kunnollisten koiran omistajien talvella piilottamat paskakasat alkavat sulaa ja levitä jalka käytäville. koira vero pitäisi ottaa joka paikassa käyttöön, ja niillä varoilla rakennettaisi koiran omistajille koira puistoja.näin ulkoilu alueet pysyisi siisteinä. ja ennenkaikkea koiran omistajat todella huomaisivat siellä omassa koira puistossa touhutessaan miten välinpitämättömiä monet koiran omistajat on.

        taas yks koiran paska friikki. on se kumma et niinkin luonnollinen asia kuin paska saa toiset ihmiset sijoiltaan. se on maatuva luonnon tuote joka ei pitäis olla mikään maailman katastrofi vaikka joutuisi joskus tennarin pohjaankin. vaikka koirapuistoja olisi enemmän käyttäisin minä silti koiraani lenkillä lenkkipoluilla, ei pelkkä puistossa juokseminen riitä koiralle eikä minun ja koirani yhteiselle juoksuharrastukselle. Se vero ei vaikuttaisi mun paskan keräämiseeni mitenkään! en silti keräis niitä ihan teiän koiran inhoojien takia- toivoisin itseasiassa että astuisitte joskus ihmisen paskaan oikeen huolella xD se olis teille ihan oikein!


      • paskakoira
        Just joo kirjoitti:

        Mulla on koira. Kerään jätökset. Tässä maassa, jossa nyt kirjoitan, on koirankakkaroskiksia metrin välein ja ilmaisia kakkapusseja niissä tarjolla. Siltikin jätöksiä on aivan roskiksen vieressä! Minkä sille voi, jos ihmisellä viiraa niin pahasti, ettei kerää jätöksiä.
        Ei pidä viljellä stereotypioita ja koirarasismia, jos vain osa koiranomistajista on idiootteja. Jätösten keräämättä jättämiseen ei ole oikeasti olemassa mitään syytä eikä perusteita! Ne pitää kerätä. Tässä maassa voisi toimia sakkoukaasi. Koiraverolla ei jätökset vähene, olen maksellut koiraveroa ja jätöksiä ei valtio/kaupunki sillä rahalla ala kerätä. Koirapuistot ovat pieniä, ei niissä koira lenkkiään saa tehtyä eikä niissä ole tarkoitus sontia vaan juosta ja tavata koirakavereita.

        asut varmaan hesas.ei muualla roskiksia olleenkaan välttämättä.vaikka vero kerätäänkin


      • maatuvaa
        koira on riesa kirjoitti:

        olis hyvä jos koira söis omat paskansa niin ei tarviisi joka hölkkä reissu niitä väistellä.omistajat kun ei piittaa mitä se piski tekee. odotan jo kauhulla tulevaa kevättä kun teidän ns kunnollisten koiran omistajien talvella piilottamat paskakasat alkavat sulaa ja levitä jalka käytäville. koira vero pitäisi ottaa joka paikassa käyttöön, ja niillä varoilla rakennettaisi koiran omistajille koira puistoja.näin ulkoilu alueet pysyisi siisteinä. ja ennenkaikkea koiran omistajat todella huomaisivat siellä omassa koira puistossa touhutessaan miten välinpitämättömiä monet koiran omistajat on.

        Hmmm.... Ne koirien jätökset kyllä maatuu ja lannoittaa, mutta mihinkähän puistoon pitäisi sijoittaa huumeruiskujen viljelijät ja kaljapullojen hajoittajat... tai kaiken muun huonosti maatuvan heittelijät...


      • kaikki aitaukseen!
        koira on riesa kirjoitti:

        olis hyvä jos koira söis omat paskansa niin ei tarviisi joka hölkkä reissu niitä väistellä.omistajat kun ei piittaa mitä se piski tekee. odotan jo kauhulla tulevaa kevättä kun teidän ns kunnollisten koiran omistajien talvella piilottamat paskakasat alkavat sulaa ja levitä jalka käytäville. koira vero pitäisi ottaa joka paikassa käyttöön, ja niillä varoilla rakennettaisi koiran omistajille koira puistoja.näin ulkoilu alueet pysyisi siisteinä. ja ennenkaikkea koiran omistajat todella huomaisivat siellä omassa koira puistossa touhutessaan miten välinpitämättömiä monet koiran omistajat on.

        SIEG HEIL!!!!


      • minä 12121212
        koira on riesa kirjoitti:

        olis hyvä jos koira söis omat paskansa niin ei tarviisi joka hölkkä reissu niitä väistellä.omistajat kun ei piittaa mitä se piski tekee. odotan jo kauhulla tulevaa kevättä kun teidän ns kunnollisten koiran omistajien talvella piilottamat paskakasat alkavat sulaa ja levitä jalka käytäville. koira vero pitäisi ottaa joka paikassa käyttöön, ja niillä varoilla rakennettaisi koiran omistajille koira puistoja.näin ulkoilu alueet pysyisi siisteinä. ja ennenkaikkea koiran omistajat todella huomaisivat siellä omassa koira puistossa touhutessaan miten välinpitämättömiä monet koiran omistajat on.

        SAMAA MIELTÄ!


      • wefwefew
        koira on riesa kirjoitti:

        olis hyvä jos koira söis omat paskansa niin ei tarviisi joka hölkkä reissu niitä väistellä.omistajat kun ei piittaa mitä se piski tekee. odotan jo kauhulla tulevaa kevättä kun teidän ns kunnollisten koiran omistajien talvella piilottamat paskakasat alkavat sulaa ja levitä jalka käytäville. koira vero pitäisi ottaa joka paikassa käyttöön, ja niillä varoilla rakennettaisi koiran omistajille koira puistoja.näin ulkoilu alueet pysyisi siisteinä. ja ennenkaikkea koiran omistajat todella huomaisivat siellä omassa koira puistossa touhutessaan miten välinpitämättömiä monet koiran omistajat on.

        itteki tulee nuita katuja hölköteltyä satoja kilsoja vuodessa ja suhtautuminen koiriin ja koiran omistajiin muuttus paljon positiivisemmaks jos niitä paskaläjöjä ei tarttis väistellä. siks inhoon koiria ja niitten omistajia kun niitä paskoja löytyy tuolta, muuten ei olisi mitään heitä vastaan!


      • kjksd
        paskakoira kirjoitti:

        asut varmaan hesas.ei muualla roskiksia olleenkaan välttämättä.vaikka vero kerätäänkin

        ihan tien viereen tai jopa tielle. Viskaa se jollai kepillä tai jollaan muulla konstilla vähä edemmäks vaikka ojaan, siellä se tuskin ketään haitta ja maatuu sinne ympäristöystävällisesti.


      • eweffew
        koirien omistaja kirjoitti:

        taas yks koiran paska friikki. on se kumma et niinkin luonnollinen asia kuin paska saa toiset ihmiset sijoiltaan. se on maatuva luonnon tuote joka ei pitäis olla mikään maailman katastrofi vaikka joutuisi joskus tennarin pohjaankin. vaikka koirapuistoja olisi enemmän käyttäisin minä silti koiraani lenkillä lenkkipoluilla, ei pelkkä puistossa juokseminen riitä koiralle eikä minun ja koirani yhteiselle juoksuharrastukselle. Se vero ei vaikuttaisi mun paskan keräämiseeni mitenkään! en silti keräis niitä ihan teiän koiran inhoojien takia- toivoisin itseasiassa että astuisitte joskus ihmisen paskaan oikeen huolella xD se olis teille ihan oikein!

        muuten ei mulla mitään teitä vastaan, mutta tuo paskajuttu! Vain sen takia vihaan teitä! Tökkää se paska ees sivuun kauemmaks tiestä!!


      • antirakkimies
        koira on riesa kirjoitti:

        olis hyvä jos koira söis omat paskansa niin ei tarviisi joka hölkkä reissu niitä väistellä.omistajat kun ei piittaa mitä se piski tekee. odotan jo kauhulla tulevaa kevättä kun teidän ns kunnollisten koiran omistajien talvella piilottamat paskakasat alkavat sulaa ja levitä jalka käytäville. koira vero pitäisi ottaa joka paikassa käyttöön, ja niillä varoilla rakennettaisi koiran omistajille koira puistoja.näin ulkoilu alueet pysyisi siisteinä. ja ennenkaikkea koiran omistajat todella huomaisivat siellä omassa koira puistossa touhutessaan miten välinpitämättömiä monet koiran omistajat on.

        Rakki on jonninjoutava ihmisen jalostama elikko, räskyttävä, kadulle paskantava kuolaava yökötys. Kaikki rakit pakkoteuraaksi ja minkin rehuksi, siinä paras ilmastonmuutos- ja melurauha-asia!


      • haukotus
        A kirjoitti:

        Oletko ulkomaalainen vai koulu on jäännyt pahasti kesken?

        on muotia, ne on pakko kestää. Voihan se kora ol myös tyttöystävä.


      • Saksarin omistaja
        antirakkimies kirjoitti:

        Rakki on jonninjoutava ihmisen jalostama elikko, räskyttävä, kadulle paskantava kuolaava yökötys. Kaikki rakit pakkoteuraaksi ja minkin rehuksi, siinä paras ilmastonmuutos- ja melurauha-asia!

        Mees kuule itte sinne teuraaks ja maailma on parempi ilman sun kanltasia idiootteja jotke ei osaa kouluttaa koiria ees. Koiran tehtävä on vahtia ja puolustaa reviiriä mutta teellä ei ole muuta ku nuita syli koiria ja puudeleita joilla ei tee yhtää mitää

        Ite olen koira ihminen ja voin sanoa et koira ei hauku ilman syytä jos se on koulutettu oikein...
        Saksarin omistajana voin sanoa et ei tartte tulla pihaan ilman syytä ja lupaa tulee lähtö ja hyvin pian ellei omistaja anna lupaa niin ei koirakaan sillo ketään sinne laske, puolustaminen kun niillä on verissä.


      • jdfhsgdbfjh
        tusi on.. kirjoitti:

        Ei takuulla laita, jos jotain teurastusjätteitä ei muuta.. koran omistajia huijataan ostamaan Lihaista koranruokaa nappuloita, neon täyttä sontaa 2 % lihajätettä. ei kora niitä syö ellei ole pakko.. täällä maassa missä nyt kirjoitan. kukkahattu naiset jakaa koiranruoka- nappuloita kulkukoirille, mutta nämä kulkukoirat syö mieluummin roskiksista esm kalojen rapujen jämiä kuin tätä tehdas huijaus paskaa...

        Mikä on kora?


      • mä vaaaaaaaaan
        koirien puolesta kirjoitti:

        Kyllä se ihminen tosiaan on kuka pahimman jäljen jättää ei koirat :) mitä olisikaan elämä ilman noita rakkaita karvakorvia joiden positiivinen vaikutus ihmisten psyykkeellekkin on todettu. voin vaan kuvitella kuinka paljon ilmastoa kuormittaisin keinotekoisesti silläkin aikaa kun ulkoilen koirani kanssa kävellen ja fyysistä kuntoani ylläpitäen :)

        niimpä.... sä oot ihan oikeessa...... ilman koiria ois aivan pa¨¨¨a


      • mo8
        koirien omistaja kirjoitti:

        taas yks koiran paska friikki. on se kumma et niinkin luonnollinen asia kuin paska saa toiset ihmiset sijoiltaan. se on maatuva luonnon tuote joka ei pitäis olla mikään maailman katastrofi vaikka joutuisi joskus tennarin pohjaankin. vaikka koirapuistoja olisi enemmän käyttäisin minä silti koiraani lenkillä lenkkipoluilla, ei pelkkä puistossa juokseminen riitä koiralle eikä minun ja koirani yhteiselle juoksuharrastukselle. Se vero ei vaikuttaisi mun paskan keräämiseeni mitenkään! en silti keräis niitä ihan teiän koiran inhoojien takia- toivoisin itseasiassa että astuisitte joskus ihmisen paskaan oikeen huolella xD se olis teille ihan oikein!

        sä oot niiiiiin oikeessa:)


      • pööö
        antirakkimies kirjoitti:

        Rakki on jonninjoutava ihmisen jalostama elikko, räskyttävä, kadulle paskantava kuolaava yökötys. Kaikki rakit pakkoteuraaksi ja minkin rehuksi, siinä paras ilmastonmuutos- ja melurauha-asia!

        nyt tuli kyllä haukuttua vähän liikaa! on teillä ihmisillä otsaa itekkihän te paskannatte roskillanne ympäri luontoa ym.... kattoisitte kusipäät ite kuule peiliin! noin sanoo ne jotka ei ymmärrä koirista mitään!


      • erimieltä
        koira on riesa kirjoitti:

        olis hyvä jos koira söis omat paskansa niin ei tarviisi joka hölkkä reissu niitä väistellä.omistajat kun ei piittaa mitä se piski tekee. odotan jo kauhulla tulevaa kevättä kun teidän ns kunnollisten koiran omistajien talvella piilottamat paskakasat alkavat sulaa ja levitä jalka käytäville. koira vero pitäisi ottaa joka paikassa käyttöön, ja niillä varoilla rakennettaisi koiran omistajille koira puistoja.näin ulkoilu alueet pysyisi siisteinä. ja ennenkaikkea koiran omistajat todella huomaisivat siellä omassa koira puistossa touhutessaan miten välinpitämättömiä monet koiran omistajat on.

        aika jännä, kun koiraa verrataan katumaasturiin. koiran jätöksethän maatuu.
        mut autojen mukana tulee ties mitä..... on nuo kyl nii huvittavia. sit taas jos kakkaan astuu nii taita olla ihan oma vika.. kattoisitte ympärillenne. huono vertaus on kyllä! autosta lähtee saasteita ja vaikka mitä! ja aika harvat kakoissa kävelee aika sokeeta väkeä.


      • mä mo8
        mo8 kirjoitti:

        sä oot niiiiiin oikeessa:)

        niin sä koirien omistaja ei eweffew


      • tynkäinen
        wefwefew kirjoitti:

        itteki tulee nuita katuja hölköteltyä satoja kilsoja vuodessa ja suhtautuminen koiriin ja koiran omistajiin muuttus paljon positiivisemmaks jos niitä paskaläjöjä ei tarttis väistellä. siks inhoon koiria ja niitten omistajia kun niitä paskoja löytyy tuolta, muuten ei olisi mitään heitä vastaan!

        voi kuule... ihmisethän ne kusee lyhtypylväihin ym. ilmastonmuutos on muuten ihmisten aiheuttama eikä koirien. minneppä muualle niiten koirien pitäs kakata? väitättekö että meijän koiranomistajien pitäs ostaa koirille potat? itekkihän me paskannetaa.,...... kyllähän se paska maatuu. tosin ku kaikki roskat paljo hitaammin. ihan älytöntä koiraa verrataan menopeliin! elävää koiraa johonki autoon! joistakin koirista on tosi paljon hyötyä ja useammille on paras kaveri. mutta ne joilla ei oo koiraa ei ymmärrä sitä. miks muuten tääl ruvetaan heti haukkuu koirat lyttyy ja auotaan päätä? vammasta sakkia.. voisitte kuulkaa miettiä vähä ennenku rupeette naamaanne repiin. jos aikuset tääl puhuu näin nii mä ihmettelen. kumma ku neki kehtaa.


      • Anonyymi
        kjksd kirjoitti:

        ihan tien viereen tai jopa tielle. Viskaa se jollai kepillä tai jollaan muulla konstilla vähä edemmäks vaikka ojaan, siellä se tuskin ketään haitta ja maatuu sinne ympäristöystävällisesti.

        Nuo välinpitämättömät ja vain omaan napaansa tuijottavat koiran omistajat, jotka eivät välitä muista, vaan ulostuttavat koiraansa keskelle kävelytietä eikä se ole kivan näköistä katsella lukuisia koirankakkaläjiä teiden varsilla.

        Jotenkin tuntuu, että tietyt koiranomistajat ovat itsekkyyden lisäksi sokeita, eivät näe, kuinka rumentavat lemmikkiensä kakkasotkuillaan ympäristöä. Taitaa olla heidän kämppänsäkin sikalättejä, ovat sokeita kaikelle näkemälleen eivätkä ymmärrä siisteydestä ja kauneudesta höykäsen pölähtävää.


      • Anonyymi
        koira on riesa kirjoitti:

        olis hyvä jos koira söis omat paskansa niin ei tarviisi joka hölkkä reissu niitä väistellä.omistajat kun ei piittaa mitä se piski tekee. odotan jo kauhulla tulevaa kevättä kun teidän ns kunnollisten koiran omistajien talvella piilottamat paskakasat alkavat sulaa ja levitä jalka käytäville. koira vero pitäisi ottaa joka paikassa käyttöön, ja niillä varoilla rakennettaisi koiran omistajille koira puistoja.näin ulkoilu alueet pysyisi siisteinä. ja ennenkaikkea koiran omistajat todella huomaisivat siellä omassa koira puistossa touhutessaan miten välinpitämättömiä monet koiran omistajat on.

        Kyllä koira syökin mielellään koiran ulostetta, jos saa siihen tilaisuuden.


    • koirat verolle

      En tiedä, kuinka suuri koiravero on nykyään, enkä tiedä, kumpi on suurempi saastuttaja, koira vai TV. Pötyputkesta suolletaan henkistä likaa, koira on vain eläin, jonka täytyy käydä tarpeillaan kuten ihmisenkin. Mutta kyllä koiraveron tulisi olla vuodessa vähintään TV-luvan suuruinen, koska kaupungissa joka puolella on koiranpaskoja, varsinkin keväällä näiden siivoukseen kuluu taatusti paljon veromarkkoja. Katujen siivous koiranpaskasta pitäisikin laittaa koiranomistajien velvollisuudeksi. Koiranomistajat keräämään koiranpaskat katukiveyksistä ja luontopolkujen varsilta ja kunnon vero päälle.

      • u_lose2

        Mm. siksi että katujen ja muiden julkisten alueiden ja tilojen siivous voidaan tehdä yhteiskunnan toimesta. Me nimittäin elämme yhteiskunnassa emmekä missään luontoistaloudessa, jossa jokainen huolehtii vain omista asioistaan siinä missä viitsii.


      • koiranomistaja maalt

        kumpi saastuttaa ja likaa luontoa enemmän... ihminen vai koira...
        kumpi heittää maatumattomat roskat luontoon tienvarsille... ihminen vai koira. Kumpi heittää tv:t sun muut monotorit pitkin ojanpenkkoja.. ihminen vai koira. Koiranps:at maatuu luontoon aika pienessä ajassa, vaikka niitä ei sieltä korjattaisi edes pois. Samaa sontaa se on mitä maajussit kylvää pelloille muutaman kerran vuodessa tonnikaupalla.... ja vieressä omakotiasuja joutuu omat mömmönsä suodattamaan ja puhdistamaan... jotta maa ei saastuisi... ja itämeri rehevöittyisi... vaikka asuu satojen kilometrien päässä ko. merestä. Että silleen suomessa.....


      • marianneK

        No joo, mutta entäs kaikki muut ympäristöä valtavasti kuormittavat harrastukset? Koira ja muut lemmikit ovat omistajilleen korvaamaton harrastus. Ei koiraa voi verrata autoon, koska auto on useimmiten käyttöväline.


      • kyllä se sade koiran jätökset huuhtelee..toista on juoppojen ja muiden ajattelamattomien pullojen särkemiset ja muu roskaaminen..en oo yhtään paska kasaa nähny vuodesta toiseen samassa paikassa..minun koira onnex käy pöpelikössä asialla,kun niin on opetettu..voi miten pieniä on näiden koiranpaska /koiran vihaajien murheet..ei muuta kun kaikille niille kuspäille joku tosi kova ja kivulias sairaus niin ois oikein aihetta valittaa!!!!


      • M1es_

        Tuo on ihan idioottimainen vertaus. Koira on hyötyeläin, ja kaiken lisäksi vielä älykäs sellainen. Mitä hyötyä katumaasturista muka on?? Miksi kadulla pitäisi ajaa maasturilla? Korkeintaan pönkittää huonoa egoa tai toimii jatkeena. Vai onko ego niin iso ettei pienempään autoon mahdu??

        Nykyään ihmiset keräävät koiriensa jätökset ja laittavat ne niille tarkoitettuihin roskalaatikkoihin. Ei ainakaan omaan silmääni ole juurikaan koirien jätöksiä osunut. Koiraveron sijaan voitaisiin alkaa verottamaan katumaastureista vielä erikseen. Siinä olisi jo jotain järkeä!!


      • Talkoolainen
        M1es_ kirjoitti:

        Tuo on ihan idioottimainen vertaus. Koira on hyötyeläin, ja kaiken lisäksi vielä älykäs sellainen. Mitä hyötyä katumaasturista muka on?? Miksi kadulla pitäisi ajaa maasturilla? Korkeintaan pönkittää huonoa egoa tai toimii jatkeena. Vai onko ego niin iso ettei pienempään autoon mahdu??

        Nykyään ihmiset keräävät koiriensa jätökset ja laittavat ne niille tarkoitettuihin roskalaatikkoihin. Ei ainakaan omaan silmääni ole juurikaan koirien jätöksiä osunut. Koiraveron sijaan voitaisiin alkaa verottamaan katumaastureista vielä erikseen. Siinä olisi jo jotain järkeä!!

        Eikös ollut porukkaa jotka puhkoivat tuolla "ilmastonmuutoksen" verukkeella noita renkaitta!!
        Taidan pistää pari koiraa kylmäksi kun jossain kaupan nurkilla on kiinni!


      • Koirat On
        M1es_ kirjoitti:

        Tuo on ihan idioottimainen vertaus. Koira on hyötyeläin, ja kaiken lisäksi vielä älykäs sellainen. Mitä hyötyä katumaasturista muka on?? Miksi kadulla pitäisi ajaa maasturilla? Korkeintaan pönkittää huonoa egoa tai toimii jatkeena. Vai onko ego niin iso ettei pienempään autoon mahdu??

        Nykyään ihmiset keräävät koiriensa jätökset ja laittavat ne niille tarkoitettuihin roskalaatikkoihin. Ei ainakaan omaan silmääni ole juurikaan koirien jätöksiä osunut. Koiraveron sijaan voitaisiin alkaa verottamaan katumaastureista vielä erikseen. Siinä olisi jo jotain järkeä!!

        Mitä hyötä koirasta on? Ei mitään. Ei ainakaan sinun koirastasi. Katumaasturilla voin kuljettaa tavaraa vaikkapa.


      • venmi
        M1es_ kirjoitti:

        Tuo on ihan idioottimainen vertaus. Koira on hyötyeläin, ja kaiken lisäksi vielä älykäs sellainen. Mitä hyötyä katumaasturista muka on?? Miksi kadulla pitäisi ajaa maasturilla? Korkeintaan pönkittää huonoa egoa tai toimii jatkeena. Vai onko ego niin iso ettei pienempään autoon mahdu??

        Nykyään ihmiset keräävät koiriensa jätökset ja laittavat ne niille tarkoitettuihin roskalaatikkoihin. Ei ainakaan omaan silmääni ole juurikaan koirien jätöksiä osunut. Koiraveron sijaan voitaisiin alkaa verottamaan katumaastureista vielä erikseen. Siinä olisi jo jotain järkeä!!

        Pitää muistaa, että vain JOTKUT "ihmiset keräävät koiriensa jätökset ja laittavat ne niille tarkoitettuihin roskalaatikkoihin". Minun silmiini on osunut paljonkin jätöksiä. En ehkä huomaisi niitä muuten, mutta minulla on alle kouluikäisiä lapsia, jotka kulkevat silloin tällöin samoja reittejä kuin koirat. Erona heidän kulkemiseensa on vain se, että he astuvat välillä koirien paskoihin, joita koirien omistajat eivät ole vaivautuneet siivoamaan, mutta koirat eivät varmasti ole koskaan joutuneet astumaan lasteni paskoihin. On vittumaista pestä kengistä koiranpaskoja, kun ei niitä tienpientareita kuitenkaan ole mitenkään erikseen merkitty koirien vessoiksi. Minulle on yhdentekevää, säilyykö se sonta siellä 'vain' päivän vai kuukauden, yhtä inhottavaa se kuitenkin on. Jos minä joskus kissojeni lisäksi hankin koiran, aion ajatella sen verran muita ihmisiä, että siivoan itse koirani jätökset. Näinkin jotkut valveutuneet ihmiset tekevät, kiitos heille!


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Koirat On kirjoitti:

        Mitä hyötä koirasta on? Ei mitään. Ei ainakaan sinun koirastasi. Katumaasturilla voin kuljettaa tavaraa vaikkapa.

        ...Ettei tuollaaset nilkit mee mun kämpästä kuljettelemaan tavaraa.


      • koiranomistaja-66

        Eikö veroja makseta jos on tuloja? Mun koirien tulot on 12kg koiranruokaa tänä vuonna koska ovat käyneet verenluovutuksessa.
        Varmaan ollaan yhtä mieltä asiasta, että ongelma koiranpaskakasoihin löytyy hihnan toisesta päästä eli taluttaja joka ei viitti korjata koissunsa jätöksiä, eli vaaka kallistuu tässäkin asiassa väärin ja tyhmästi toimivan ihmisen puolelle.
        Kaupungeilta toivois roskareita, jotta vois pistää kakkapussit pois taskusta haisemasta. Ketuttaa kulkee pitkiäkin matkoja löyhkäävä pussi taskussa. Ai miks taskussa? 2 saksanpaimenkoiraa vaatii molemmat kädet...


      • dog eat dog
        koiranomistaja-66 kirjoitti:

        Eikö veroja makseta jos on tuloja? Mun koirien tulot on 12kg koiranruokaa tänä vuonna koska ovat käyneet verenluovutuksessa.
        Varmaan ollaan yhtä mieltä asiasta, että ongelma koiranpaskakasoihin löytyy hihnan toisesta päästä eli taluttaja joka ei viitti korjata koissunsa jätöksiä, eli vaaka kallistuu tässäkin asiassa väärin ja tyhmästi toimivan ihmisen puolelle.
        Kaupungeilta toivois roskareita, jotta vois pistää kakkapussit pois taskusta haisemasta. Ketuttaa kulkee pitkiäkin matkoja löyhkäävä pussi taskussa. Ai miks taskussa? 2 saksanpaimenkoiraa vaatii molemmat kädet...

        2 saksanpaimenkoiraa vastannee viittä katumaasturia.......aikas ympäristöystävällistä?


      • että semmosta
        koiranomistaja maalt kirjoitti:

        kumpi saastuttaa ja likaa luontoa enemmän... ihminen vai koira...
        kumpi heittää maatumattomat roskat luontoon tienvarsille... ihminen vai koira. Kumpi heittää tv:t sun muut monotorit pitkin ojanpenkkoja.. ihminen vai koira. Koiranps:at maatuu luontoon aika pienessä ajassa, vaikka niitä ei sieltä korjattaisi edes pois. Samaa sontaa se on mitä maajussit kylvää pelloille muutaman kerran vuodessa tonnikaupalla.... ja vieressä omakotiasuja joutuu omat mömmönsä suodattamaan ja puhdistamaan... jotta maa ei saastuisi... ja itämeri rehevöittyisi... vaikka asuu satojen kilometrien päässä ko. merestä. Että silleen suomessa.....

        yhtään maanviljelijää joka pelloilleen koiranpaskaa kylväisi.


      • idiootit
        marianneK kirjoitti:

        No joo, mutta entäs kaikki muut ympäristöä valtavasti kuormittavat harrastukset? Koira ja muut lemmikit ovat omistajilleen korvaamaton harrastus. Ei koiraa voi verrata autoon, koska auto on useimmiten käyttöväline.

        korvaamaton harrastus ja jopa työväline, ohhoh kas kummaa.


      • .,,,.,,,.
        marjoo.s kirjoitti:

        kyllä se sade koiran jätökset huuhtelee..toista on juoppojen ja muiden ajattelamattomien pullojen särkemiset ja muu roskaaminen..en oo yhtään paska kasaa nähny vuodesta toiseen samassa paikassa..minun koira onnex käy pöpelikössä asialla,kun niin on opetettu..voi miten pieniä on näiden koiranpaska /koiran vihaajien murheet..ei muuta kun kaikille niille kuspäille joku tosi kova ja kivulias sairaus niin ois oikein aihetta valittaa!!!!

        eipä nuo lasin sirpaleet ole kadulla haitanneet kun ei tule paljasjaloin kuljettua, koska on niin paljon koiranpaskaa ja teinien räkää yms. eritteitä.


      • oxxy
        marjoo.s kirjoitti:

        kyllä se sade koiran jätökset huuhtelee..toista on juoppojen ja muiden ajattelamattomien pullojen särkemiset ja muu roskaaminen..en oo yhtään paska kasaa nähny vuodesta toiseen samassa paikassa..minun koira onnex käy pöpelikössä asialla,kun niin on opetettu..voi miten pieniä on näiden koiranpaska /koiran vihaajien murheet..ei muuta kun kaikille niille kuspäille joku tosi kova ja kivulias sairaus niin ois oikein aihetta valittaa!!!!

        toivottavasti saat koiraltasi herppeksen perseeseesi


      • jääkaapin valo
        !!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        ...Ettei tuollaaset nilkit mee mun kämpästä kuljettelemaan tavaraa.

        ei sinulla ole mitään omaisuudeksi luettavaa tavaraa


      • Juupajuu...

        älyttömät roskamäärät, mitkä esim. lapset heittelevät kaduille?!

        Jokaisesta lapsesta vanhemmille kunnon haittavero!!!

        Erityisesti vaippaikäisistä täytyisi laittaa kunnon vero, tiedätkö millaiset jätekasat vaippaikäiset aiheuttavat?!
        Ja heidän vanhempansa maksavat paljon vähemmän veroja, kuin koiranomistajat!

        Lähes jokaisen koulun läheisyydessä on hirveät määrät roskaa: karkkipapereita, juomatölkkejä, tupakan tumppeja jne. Kouluikäisten vanhemmille pitäisi mätkäistä kunnon verot!

        Koiran jätökset sentään maatuu metsään, mutta karkkipaperit eivät.

        Ja minkämoisen jätekasan esim. koulut tuottavat, kun siellä syödään ja kakitaan. Kyllä lasten hankkiminen täytyisi lailla kieltää.....


      • Martti123
        että semmosta kirjoitti:

        yhtään maanviljelijää joka pelloilleen koiranpaskaa kylväisi.

        kompostiin koirankakit. On muuten hyvää kompostiainesta!

        Paitsi ne mitkä tulee metsään, jätän sinne puita kasvattamaan.

        Ruusupuskat muuten tykkää koiranpissistä, se ruusu, johon koirani pissii kukkii aina parhaiten verrattuna pihan muihin ruusuihin.

        Koiran kakki sopii pellolle lannoitteeksi ihan yhtä hyvin, kuin lehmienkin jätökset. koiralta sitä vaan tulee niin paljon vähemmän, ettei sillä kovin isoa peltoa lannoiteta.

        Ihmisen vuosittaisella jätösmäärällä kyllä pystyttäisiin lannoittamaan isokin pelto.....


      • hgkhgfk
        Talkoolainen kirjoitti:

        Eikös ollut porukkaa jotka puhkoivat tuolla "ilmastonmuutoksen" verukkeella noita renkaitta!!
        Taidan pistää pari koiraa kylmäksi kun jossain kaupan nurkilla on kiinni!

        paan vittu sut kylmäks ääliö


      • ekoterrorist
        venmi kirjoitti:

        Pitää muistaa, että vain JOTKUT "ihmiset keräävät koiriensa jätökset ja laittavat ne niille tarkoitettuihin roskalaatikkoihin". Minun silmiini on osunut paljonkin jätöksiä. En ehkä huomaisi niitä muuten, mutta minulla on alle kouluikäisiä lapsia, jotka kulkevat silloin tällöin samoja reittejä kuin koirat. Erona heidän kulkemiseensa on vain se, että he astuvat välillä koirien paskoihin, joita koirien omistajat eivät ole vaivautuneet siivoamaan, mutta koirat eivät varmasti ole koskaan joutuneet astumaan lasteni paskoihin. On vittumaista pestä kengistä koiranpaskoja, kun ei niitä tienpientareita kuitenkaan ole mitenkään erikseen merkitty koirien vessoiksi. Minulle on yhdentekevää, säilyykö se sonta siellä 'vain' päivän vai kuukauden, yhtä inhottavaa se kuitenkin on. Jos minä joskus kissojeni lisäksi hankin koiran, aion ajatella sen verran muita ihmisiä, että siivoan itse koirani jätökset. Näinkin jotkut valveutuneet ihmiset tekevät, kiitos heille!

        Kissa onkin niin fiksu eläin, että kaivaa sen paskansa lasten hiekkalaatikkoon. Ei tartu paska enää kengänpohjiin, niin ei tartte pestä paskaa pois. Kivasti vain pienten lasten suut maistuu kissanpaskalle.
        Mulla ei ole mitään kissoja vastaan, ihania otuksia. Mutta mä en tajua miksi niiden omistajat antaa niiden luuhata pitkin maita ja mantuja kuseksimassa ja paskomassa kirjaimellisesti naapureiden pihoihin / hiekkalaatikoihin. Ja kas kummaa kun ei verrattu kissaa maasturiin. Samallalailla se mirrikin syö teollistaruokaa kuin koira. Felinetkin oikein pakataan yksittäispakkauksiin, että on niin helppo ja siisti antaa misulle ruokaa...

        No niin... siinä taas tuhottiin sademetsiä että saatiin tuohonkin turhaan kirjaan paperia... Sai se sentään mehukkaan keskustelun aikaiseksi ;-)


      • Osma74
        Martti123 kirjoitti:

        kompostiin koirankakit. On muuten hyvää kompostiainesta!

        Paitsi ne mitkä tulee metsään, jätän sinne puita kasvattamaan.

        Ruusupuskat muuten tykkää koiranpissistä, se ruusu, johon koirani pissii kukkii aina parhaiten verrattuna pihan muihin ruusuihin.

        Koiran kakki sopii pellolle lannoitteeksi ihan yhtä hyvin, kuin lehmienkin jätökset. koiralta sitä vaan tulee niin paljon vähemmän, ettei sillä kovin isoa peltoa lannoiteta.

        Ihmisen vuosittaisella jätösmäärällä kyllä pystyttäisiin lannoittamaan isokin pelto.....

        Voi virtsaa käyttää lannokkeena, mutta se pitää laimentaa. Käytiin itse aikanaan talvi pissillä talon nurkan takana (mitä sitä ulkohuussiin pikkuasialle) ja ruoho tuhoutui alueelta pois, eikä heti takaisin kasvanut. Eli ei virtsaa suoraan, vaan laimennettuna. Koiran virtsan vuoksi kaupunkipuutkin kasvavat vihreää moskaa. Jatkuva typpilannotus on niille liikaa. Katsokaa lähellä kävelyväyliä ja siitä kauempana pöpelikössä olevia puita. Lähimmät ovat vihreimpiä. Koiran, kuten ihmisenkin jätöksissä on ties mitä mikrobeja, ilman kunnollista kompostointia ne eivät lannoitteeksi kelpaa. Ulostekontaminaation vuoksi salaatit ja ulkolaiset pakastemarjat aiheuttavat vatsatautiepidemioita.


      • Nainen_
        M1es_ kirjoitti:

        Tuo on ihan idioottimainen vertaus. Koira on hyötyeläin, ja kaiken lisäksi vielä älykäs sellainen. Mitä hyötyä katumaasturista muka on?? Miksi kadulla pitäisi ajaa maasturilla? Korkeintaan pönkittää huonoa egoa tai toimii jatkeena. Vai onko ego niin iso ettei pienempään autoon mahdu??

        Nykyään ihmiset keräävät koiriensa jätökset ja laittavat ne niille tarkoitettuihin roskalaatikkoihin. Ei ainakaan omaan silmääni ole juurikaan koirien jätöksiä osunut. Koiraveron sijaan voitaisiin alkaa verottamaan katumaastureista vielä erikseen. Siinä olisi jo jotain järkeä!!

        Samaa mieltä! Tässä keskustelussa erottuu idiootit helposti...


      • rakki rakin löytää
        jääkaapin valo kirjoitti:

        ei sinulla ole mitään omaisuudeksi luettavaa tavaraa

        Luetaanko varastettu tavara omaisuudeksi jota jotkut tappajarakit vartioi, sinut pitäisi päästää jonkun hyeenan saaliiksi, et ole sen arvokkaampi kenellekkään, paitsi rikostovereillesi jotka saisi saman tuomion.


      • Just joo

        Lue Jätökset-kommentti niin jotain tajuat sinäkin. Luuletko, että se vero auttaa, mieti nyt hyvä ihminen pikkusen... Ei sillä rahalla siivouspalvelua kaduilla päivystämään kuule saa..


      • rakastan koiria<3
        oxxy kirjoitti:

        toivottavasti saat koiraltasi herppeksen perseeseesi

        tiedätkös itse mitä alapäässäsi kuhisee? käynti sukupuolitauti testeissä voisi tehdä terää! vai satiasetko ne sielä vilistelee xD ei koiralta mitään herpeksiä perseeseensä saa, toiselta ihmiseltä niitä kyllä saattaa saada, että mietippäs sitä!


      • rakastan koiria <3
        Talkoolainen kirjoitti:

        Eikös ollut porukkaa jotka puhkoivat tuolla "ilmastonmuutoksen" verukkeella noita renkaitta!!
        Taidan pistää pari koiraa kylmäksi kun jossain kaupan nurkilla on kiinni!

        jos sattuisin sinut jossain tapaamaan niin en pysty sanoin kuvailemaan sitä tapaa millä nuo sanasi pistäisin sinut syömään, maailmassa on paljon agressiivisia koiran omistajia joten suosittelen sinua miettimään vielä suhtautumistasi, rukoilet äitiäsi jos satut minun koiriini koskemaan ;) ja näin ajattelee moni muukin, jos et idiootti tajua niin eläimet ovat yhtä arvokkaita toisille ihmisille kuin omat lapsetkin!! kelaappas sitä kylmäkalle ;)


      • .,,,.,,,. kirjoitti:

        eipä nuo lasin sirpaleet ole kadulla haitanneet kun ei tule paljasjaloin kuljettua, koska on niin paljon koiranpaskaa ja teinien räkää yms. eritteitä.

        Ja ne teinien räät ja koiranpaskatko on niitä haitallisempia?? Minä kyllä mielummin kävelisin koiranpaskassa ku lasin siruissa!!! Ja eipä ne Räät ja paskat puhko renkaita..


      • roskakuski2

        montako roskaa heität ite maahan entäs vero.


      • mirjuliina2
        venmi kirjoitti:

        Pitää muistaa, että vain JOTKUT "ihmiset keräävät koiriensa jätökset ja laittavat ne niille tarkoitettuihin roskalaatikkoihin". Minun silmiini on osunut paljonkin jätöksiä. En ehkä huomaisi niitä muuten, mutta minulla on alle kouluikäisiä lapsia, jotka kulkevat silloin tällöin samoja reittejä kuin koirat. Erona heidän kulkemiseensa on vain se, että he astuvat välillä koirien paskoihin, joita koirien omistajat eivät ole vaivautuneet siivoamaan, mutta koirat eivät varmasti ole koskaan joutuneet astumaan lasteni paskoihin. On vittumaista pestä kengistä koiranpaskoja, kun ei niitä tienpientareita kuitenkaan ole mitenkään erikseen merkitty koirien vessoiksi. Minulle on yhdentekevää, säilyykö se sonta siellä 'vain' päivän vai kuukauden, yhtä inhottavaa se kuitenkin on. Jos minä joskus kissojeni lisäksi hankin koiran, aion ajatella sen verran muita ihmisiä, että siivoan itse koirani jätökset. Näinkin jotkut valveutuneet ihmiset tekevät, kiitos heille!

        väärässä, lenkkipolkujen lähistöllä voit helpostikin astua ihan ihmisen paskaan.

        Ei se ole koiran läjä, jos Embolla on pyyhitty...;)


      • ---mirkku---
        ekoterrorist kirjoitti:

        Kissa onkin niin fiksu eläin, että kaivaa sen paskansa lasten hiekkalaatikkoon. Ei tartu paska enää kengänpohjiin, niin ei tartte pestä paskaa pois. Kivasti vain pienten lasten suut maistuu kissanpaskalle.
        Mulla ei ole mitään kissoja vastaan, ihania otuksia. Mutta mä en tajua miksi niiden omistajat antaa niiden luuhata pitkin maita ja mantuja kuseksimassa ja paskomassa kirjaimellisesti naapureiden pihoihin / hiekkalaatikoihin. Ja kas kummaa kun ei verrattu kissaa maasturiin. Samallalailla se mirrikin syö teollistaruokaa kuin koira. Felinetkin oikein pakataan yksittäispakkauksiin, että on niin helppo ja siisti antaa misulle ruokaa...

        No niin... siinä taas tuhottiin sademetsiä että saatiin tuohonkin turhaan kirjaan paperia... Sai se sentään mehukkaan keskustelun aikaiseksi ;-)

        Kun luet markettieläinruokein tuoteselosteita, voit monen purnukan kohdalla huomata, että esmes "kissan kana-ateriassa" onkin kanaa sellanen 4 %. Se on vähimmäisvaatimus, että saa laittaa nimen purkkiin. Loppu onkin esmes tuhkaa( luusta) ym, vehnää jne.


      • homo pulidus
        roskakuski2 kirjoitti:

        montako roskaa heität ite maahan entäs vero.

        viistoista. minuutissa


      • tv

        Telkkari on saastaa joten viijään ne pois niin maailma pelastuu :-D


      • ssldkfjsldkfj
        rakastan koiria <3 kirjoitti:

        jos sattuisin sinut jossain tapaamaan niin en pysty sanoin kuvailemaan sitä tapaa millä nuo sanasi pistäisin sinut syömään, maailmassa on paljon agressiivisia koiran omistajia joten suosittelen sinua miettimään vielä suhtautumistasi, rukoilet äitiäsi jos satut minun koiriini koskemaan ;) ja näin ajattelee moni muukin, jos et idiootti tajua niin eläimet ovat yhtä arvokkaita toisille ihmisille kuin omat lapsetkin!! kelaappas sitä kylmäkalle ;)

        Hyvä esimerkki koiranomistajasta. Hulluja kaikki.


      • ad
        Marikaskas kirjoitti:

        Ja ne teinien räät ja koiranpaskatko on niitä haitallisempia?? Minä kyllä mielummin kävelisin koiranpaskassa ku lasin siruissa!!! Ja eipä ne Räät ja paskat puhko renkaita..

        taitaa teinien räät olla aika pieni osa sotkua.


      • plääääääääh!
        Koirat On kirjoitti:

        Mitä hyötä koirasta on? Ei mitään. Ei ainakaan sinun koirastasi. Katumaasturilla voin kuljettaa tavaraa vaikkapa.

        miten sä voit väittää että tuon koirasta ei oo mitään hyötyä? mistä sä sen voit penis tietää? katumaasturit on ihan perseestä on kokemusta mielummin oon koirienkans ku ajan jonnekki hemmettiin bensapelillä!


      • jausa6564

        espanjassa ei ole koiraveroja eikä tv lupa mediamaksuja
        se on vaan junttisuomen paska byrokratiaa
        junntisuomalaisilta rahat pois
        sama kun työteko ja yrittäjyys ei kannata suomessa
        parempi ottaa sossulta vaan ilmasta rahaa


      • pedro635

        vain suomessa on koiraverot koska
        suomijuntit maksaa ja verottaja kusettaa suomijuntteja
        samioin tv lupa on koska idiootti suomalaiset maksaa

        espanjassa ei ole koiraveroa eikä tv lupia
        koiralle pitää saada sosiaalituke kuten myös lapsille koska monet naiset eivät voi saada lapsia joten koira on heille lapsi !

        jos koiria heitetäänn jätteille tai syödään ja kidutetaan
        niin myös ihmisvauvoille pitää tehgdä sama

        itse kiduttaisn milelläni vauvoja ja söisin teidän idioottien lihaa :!!!


      • Anonyymi
        u_lose2 kirjoitti:

        Mm. siksi että katujen ja muiden julkisten alueiden ja tilojen siivous voidaan tehdä yhteiskunnan toimesta. Me nimittäin elämme yhteiskunnassa emmekä missään luontoistaloudessa, jossa jokainen huolehtii vain omista asioistaan siinä missä viitsii.

        Jokainen kantaa vastuuta omista tekemisistään, yhteiskunta ei ole mikään äiti, joka korjaa ja siivoaa jälkesi. Muistakaa, että ne maskit on myös laitettava roskikseen eikä NIITÄ SAA VISKOA LUONTOON!


      • Anonyymi
        marjoo.s kirjoitti:

        kyllä se sade koiran jätökset huuhtelee..toista on juoppojen ja muiden ajattelamattomien pullojen särkemiset ja muu roskaaminen..en oo yhtään paska kasaa nähny vuodesta toiseen samassa paikassa..minun koira onnex käy pöpelikössä asialla,kun niin on opetettu..voi miten pieniä on näiden koiranpaska /koiran vihaajien murheet..ei muuta kun kaikille niille kuspäille joku tosi kova ja kivulias sairaus niin ois oikein aihetta valittaa!!!!

        Turha vähätellä koirien ulosteiden haittatekijöitä! Ne pilaavat maiseman ja aiheuttavat yök-oksetustunteita myös hajuillaan.

        Koiran omistajat ovat itsekkäitä ja naiiveja!


      • Anonyymi
        M1es_ kirjoitti:

        Tuo on ihan idioottimainen vertaus. Koira on hyötyeläin, ja kaiken lisäksi vielä älykäs sellainen. Mitä hyötyä katumaasturista muka on?? Miksi kadulla pitäisi ajaa maasturilla? Korkeintaan pönkittää huonoa egoa tai toimii jatkeena. Vai onko ego niin iso ettei pienempään autoon mahdu??

        Nykyään ihmiset keräävät koiriensa jätökset ja laittavat ne niille tarkoitettuihin roskalaatikkoihin. Ei ainakaan omaan silmääni ole juurikaan koirien jätöksiä osunut. Koiraveron sijaan voitaisiin alkaa verottamaan katumaastureista vielä erikseen. Siinä olisi jo jotain järkeä!!

        Meillä päin ovat teiden varret täynnä koirien ulosteläjiä ja osin niitä on myös teillä, yleensä sottaajat ovat vuokrataloista. Ei minkäänlaista vastuuntuntoa mistään!


    • On aika kumma tommonen, muta epäilen että onko tossa otettu maahantuonnin haittoja mukaan laskuun?? voisin epäillä aika vahvasti. Sillä koirille voi hyvin syöttää kotimaista koiranruokaa jolloin kuljetuksissa syntyneet haitat on aika pienet verrattuna siihen mitä syntyy kun haetaan autojen osia, nehän suurin osa loppujen lopuksi tulee ulkomailla jolloin haittavaikutukset kasvaa. Mutta jos nyt tohon mennään että koirat on ympäristö haitta niin voisiko myös joku muistaa KETKÄ on oikeasti se riski. Ihmisten ruuat, vaatteet jne. jne on PALJON isompi ympärisö haitta sillä niitä ihmiset ostaa elämänsä aikana hyvin paljon ja se että suurin osa tarpeistamme tuodaan ulkomailta, miettii nyt vaikka jotain Ikean kalusteita jotka tuodaan ruotsista tai jotain mattoja joita tuodaan jostain arabia maista tai sitten ei pidä unohtaa vaikkapa sitä pikku krääsää jota löytyy mm. suklaa munista jotka on tehty kiinassa.

    • Koira söi isäntänsä

      Niin sunhan jättämä ekologinen jalanjälki on varmasti todella pieni. Taidat itse olla semmonen pappa-betalar pissis maastureines, ökyasuntoines ja hanhenmaksapalleroines ja kuvittelet vielä olevas jokin viherpiipertäjä. Tiedätkö edes että suomalaisen jättämä ekologinen jalanjälki on maailman kolmanneksi suurin. Kaikesta sitä pitää kitistä että voi sitten itse tuntea olevansa oikeutettu älyttömään kulutusjuhlaan. Jos voit osoittaa että kulutat vuositasolla vähemmän kuin jokin eläin, niin sen kyllä haluaisin nähdä.

      • Nainen-49'

        Minulla on koira.Hoidan sen jätökset pois ,ellei se nyt johonkin ojaan tee,sieltä en kaiva niitä. Jokaisen koiran omistajan kuuluu kerätä kakat pois, mutta onko siinä järkeä,että ne kerätään muovipussiin,joka taas laitetaan muovisäkkiin?? Se on kuitenkin eloperäinen jäte. Ja lisää niitä roskiksia lähiöihin.
        Varmaan kannattaisi kehittää edullinen biopussi,esim.paperista,tai kerätä ne kököt talouspariin.
        Tää on taas näitä turhia tutkimuskia, jotka maksaa ja joilla tuetaan tiettyä kulutushyödykettä.tässä tapauksessa tuota maasturia.. Ihan turha kapistus,,kai kaduilla voi liikkua normaalilla autolla. Ehkä se on se ego,joka ei mahdu pienepään kärryyn. Auto on kulutushyödyke, joka on tarpeellinen työmatkoihin ym.


      • 16+2
        Nainen-49' kirjoitti:

        Minulla on koira.Hoidan sen jätökset pois ,ellei se nyt johonkin ojaan tee,sieltä en kaiva niitä. Jokaisen koiran omistajan kuuluu kerätä kakat pois, mutta onko siinä järkeä,että ne kerätään muovipussiin,joka taas laitetaan muovisäkkiin?? Se on kuitenkin eloperäinen jäte. Ja lisää niitä roskiksia lähiöihin.
        Varmaan kannattaisi kehittää edullinen biopussi,esim.paperista,tai kerätä ne kököt talouspariin.
        Tää on taas näitä turhia tutkimuskia, jotka maksaa ja joilla tuetaan tiettyä kulutushyödykettä.tässä tapauksessa tuota maasturia.. Ihan turha kapistus,,kai kaduilla voi liikkua normaalilla autolla. Ehkä se on se ego,joka ei mahdu pienepään kärryyn. Auto on kulutushyödyke, joka on tarpeellinen työmatkoihin ym.

        Taas sitä kirjoitellaan täysin tunnepohjalla. Nämä asiat täytyy ratkaista tieteellisen faktan pohjalta eikä millään "Ehkä se on se ego,joka ei mahdu pienepään kärryyn" tunnepurkauksilla. Sinusta kirjoitus on täysin roskaa koska se koskee sinun elämäntapaasi ja rikkaampi maasturi naapuri saakin osan synneistään anteeksi. Naapurista koira voi olla täysin turha kapistus sinusta maasturi.

        Jokainen meistä tuottaa CO2 päästöjä ja se suomalainen kateuteen perustuva ajattelutapa että varakkaammat ovat ilman muuta syyllisiä ei tässä hommassa välttämättä toimi. Todennäköisesti päästöjen kohdalla tilanne tulee etenemään niin että ensimmäisen varakkaat ihmiset ottavat käyttöön ne tekniikat jotka vähentävät päästöjä ja kun niille saadaan markkinoita niin hinnat halpenevat ja ne tulevat meille 'taviksillekkin' mahdolliseksi.


      • biopussi
        Nainen-49' kirjoitti:

        Minulla on koira.Hoidan sen jätökset pois ,ellei se nyt johonkin ojaan tee,sieltä en kaiva niitä. Jokaisen koiran omistajan kuuluu kerätä kakat pois, mutta onko siinä järkeä,että ne kerätään muovipussiin,joka taas laitetaan muovisäkkiin?? Se on kuitenkin eloperäinen jäte. Ja lisää niitä roskiksia lähiöihin.
        Varmaan kannattaisi kehittää edullinen biopussi,esim.paperista,tai kerätä ne kököt talouspariin.
        Tää on taas näitä turhia tutkimuskia, jotka maksaa ja joilla tuetaan tiettyä kulutushyödykettä.tässä tapauksessa tuota maasturia.. Ihan turha kapistus,,kai kaduilla voi liikkua normaalilla autolla. Ehkä se on se ego,joka ei mahdu pienepään kärryyn. Auto on kulutushyödyke, joka on tarpeellinen työmatkoihin ym.

        Käytin niitä silloin, kun minulla oli koira.


      • kaikkea sitä
        Nainen-49' kirjoitti:

        Minulla on koira.Hoidan sen jätökset pois ,ellei se nyt johonkin ojaan tee,sieltä en kaiva niitä. Jokaisen koiran omistajan kuuluu kerätä kakat pois, mutta onko siinä järkeä,että ne kerätään muovipussiin,joka taas laitetaan muovisäkkiin?? Se on kuitenkin eloperäinen jäte. Ja lisää niitä roskiksia lähiöihin.
        Varmaan kannattaisi kehittää edullinen biopussi,esim.paperista,tai kerätä ne kököt talouspariin.
        Tää on taas näitä turhia tutkimuskia, jotka maksaa ja joilla tuetaan tiettyä kulutushyödykettä.tässä tapauksessa tuota maasturia.. Ihan turha kapistus,,kai kaduilla voi liikkua normaalilla autolla. Ehkä se on se ego,joka ei mahdu pienepään kärryyn. Auto on kulutushyödyke, joka on tarpeellinen työmatkoihin ym.

        ne vaan taskuusi ja anna kuivahtaa siellä. Jopa on taas ensi lenkillä kiva napostella niitä.


      • Nainen49
        biopussi kirjoitti:

        Käytin niitä silloin, kun minulla oli koira.

        Tiedän kyllä,että biopusseja on mutta ne on aika kalliita,muten muutkin biopussit,siis talousbiojätteille tarkoitetut.Muoviset taas halvempia,,siinä olis kehittämistä.Eikä se ole koiran vika jos omistajan selkä ei taivu keräämään kakkoja. Onhan meitä koiranomistajiakin joka junaan..
        Onhan se hyvä,kun asioista keskustellaan.


      • ---mirkku---

        Tuokaan asia ei ole niin mustavalkoinen. Suomessa kuluu tuhottomasti energiaa mm. lämmitykseen.
        Todella harvassa maassa esim. kierrätys toimii yhtä hyvin kuin suomessa. Luontokin on suhteellisen puhdasta. Jotenkaan en nyt usko, että 5 miljoonaa suomalaista ostamalla kuluttaa maapalloa kolmanneksi eniten.


    • mynstykki

      Jospa siltä pitäs rueta perimään enempi päästöveroa niin maailma pelastus?? Nyt Jykke asialle.

    • Monimutakaista

      Tämä kirjoitus on oikein hyvä esimerkki siitä miten monimutkainen juttu nuo CO2 päästöt oikein ovat. Tässä maassa erityisesti on muodostunut tietyssä piirissä se kuva että kun kielletään katumaasturit niin päästään koko ongelmasta. Eli toimitaan täysin tunnepohjalla, totuus monen kukkahattutädin kohdalla voi olla se että perheessä on käytössä bensa farmari joka kuluttaa enemmän kuin se naapurin uusi katumaasturi. Tähän kun lisätään vielä pari koiraa niin lopputulos on se että tuo omasta mielestä ekologisempaa elämää elävä henkilö tuotaa C02 päästöjä tuplasti sen mitä naapuri katumaastureineen. En nyt mitenkään tahdo puoltaa katumaastureita mutta tasapuolisuuden nimissä täytyy sanoa että ne ovat saaneet syyt täysin turhaan niskoilleen. Loppujen lopuksi liikentteen CO2 päästöt ovat kokonaisuudessakin melko pienet. Kokonaan oma lukunsa sitten ovat nämä maastureiden rengaita puhkovat tyhjäpäät.

      Osasta tämänkin ketjun vastauksista näkee millainen tunnereaktio syntyy kun joku esittää moitteita omaa elämäntapaa kohtaan. Sotketaan mukaan juopot ja lasinsirut ja ties mitä.

    • Ihminen, joka ajaa autolla vain 16 000 km / vuodessa ei todellakaan osta katumaasturia, joten tutkimus on vääristelty.

      • äly hoi..

        No nyt on vertaukset ihan kohdallaan: koira ja katumaasturi! Olisi kiva nähdä koko tutkimus; onko siinä otettu huomioon auton testaukseen ja valmistukseen, myyntiin jnejne. liittyvät päästöt. Tutkimuksessa oli vertauksena ajomäärä 10 000 km/vuosi, keskimäärin tuo luku on varmasti kaksinkertainen. En tarkoita, että kaikista päästöistä päästään luopumalla katumaastureista ja tottahan se on, että uusina ne kuluttavat vähemmän kuin vanhat bensakoneet, mutta mihin esimerkiksi Helsingissä niitä tarvitaan?
        Toki koiratkin aiheuttavat päästöjä, mutta ne tuovat myös rutkasti hyvää mieltä tähän maailmaan: terapiakoirat, kaverikoirat ja ihan ne tavalliset kotikoiratkin.
        2kg koiran kuivamuonapakkaus sisältää: lihaa ja eläinperäisiä tuotteita min. 4% kanaa ruskeassa nappulassa, min 4% lihaista lientä. Nappuloita on viittä erilaista, joten lihapitoisuus on kyllä huikea.
        Huomattavasti parempi vertaus olisi esim. katumaasturit / ikean huonekalut tai h&m vaatteet. Ihmisethän tarvitsevat myös ylipakattuja valmisruokia, pikaruokia jne, lista on loputon. Taitaa tuo koiravero, kakan kerääminen, denojen pullojen heittely ja ihmisten roskaaminen liittyä vähän eri aihepiiriin..


      • vähän liikkuva

        Ajan omalla katumaasturillani vain 12.000km/vuosi.


    • järkikädessä

      Järki käteen hei. Ei taida se maasturi kuitenkaan opastaa sokeaa, etsiä kadonneita, noutaa/etsiä saalista, olla avustajakoirana, paljastaa huumekätköjä, ottaa rikollisia kiinni, suojella isäntää/emäntää, olla seuralaisena yksinäiselle, olla liikunnallisena harrastekaverina, jne. jne.
      Eiköhän noi tollaset kirjat ja tutkimukset pitäisi järjenkin mukaan jättää omaan arvoonsa.

      • meikäläinen tässä

        viedä sokeita/vanhuksia hoitoo tai apteekkiin, ei taida ottaa rikollisia kiinni ja viedä putkaan.
        Koira ei myöskään taida kuljettaa ruokaa kauppohin, viedä IHMISIÄ töihin, kouluun tai tarhaan.

        Kumman tarpeet ensin, koiran vai ihmisen?
        Lemmikkieläin on turhuutta ja tuhlausta


      • jäbyli
        meikäläinen tässä kirjoitti:

        viedä sokeita/vanhuksia hoitoo tai apteekkiin, ei taida ottaa rikollisia kiinni ja viedä putkaan.
        Koira ei myöskään taida kuljettaa ruokaa kauppohin, viedä IHMISIÄ töihin, kouluun tai tarhaan.

        Kumman tarpeet ensin, koiran vai ihmisen?
        Lemmikkieläin on turhuutta ja tuhlausta

        tämä on taas mielipide asia..


      • loelaaaaaaaa
        meikäläinen tässä kirjoitti:

        viedä sokeita/vanhuksia hoitoo tai apteekkiin, ei taida ottaa rikollisia kiinni ja viedä putkaan.
        Koira ei myöskään taida kuljettaa ruokaa kauppohin, viedä IHMISIÄ töihin, kouluun tai tarhaan.

        Kumman tarpeet ensin, koiran vai ihmisen?
        Lemmikkieläin on turhuutta ja tuhlausta

        voi jee.e... poliisikoirat jotku ottaa rikollisia kiinni! esim. saksanpaimenkoirat ... kato nyt sä et tiiä niistä mitää! koirat ei oo turhaa tuhlausta. ei ne mitään hullun kalliita oo vaik pitäs trimmata..... ainakaan mun mielestä. tietenkin koirat on tosi hyödyllisiä,,...


    • ölkhjhg

      Eipä sitä maalla vielä muutama vuosikymmen sitten koiria pitänyt kukaan - ehkä kylän metsästelevä vanhapoika - siihen aikaan kun syötiin omaa tuottamaa ruokaa, oltiin sitä mieltä että koira syö liikaa eikä sit kannata pitää - ja haukkuukin vielä mokoma ilman asiatta.
      Nyt kun raha tulee tilille keran kuussa ja ruoka tulee kaupan hyllystä ei koira enä paljoa muka syökään.

      • 1046

        ...että naapurin lapsi saastuttaa elinkaarensa aikana ehkä sata tai tuhatkertaisesti sen, mitä toisen naapurin lapsettoman "vanhanpojan" katumaasturi, tai edes normaali henkilöauto.
        Lapsesta siteen maksetaan lapsilisää ja koulutus kouluruokineen ja mahdollisine koulukuljetuksineen
        "omistajilleen", eli vanhemmille, yhteisistä varoista, kun taas "maasturimies" maksaa itse kaiken autostaan, ja vielä raskaat verot sen ostohinnassa sekä polttoaineessa, ja vielä käyttömaksun ja ylläpidon sen päälle.
        Tulee mieleen, että kumpi hoitaa ekologisen vastuunsa paremmin? Ja saman voi kysyä myös koiran omistajilta.


      • &%¤#"

        Ennen oli maalla joka mökissä Koira !
        Ei niitä ostoruuilla elätetty, saivat mitä jäi tähteeksi murkinalta.
        Ja aina saivat,irti kun talvisin olivat ,järsiä Hevosen paskaa sitä kun teiltä löytyi.
        Vielä makin alta löytyi välipalaa. Niillä sapuskoilla pärjäsivät sen ajan Koirat.


      • ölkjhj
        &%¤#" kirjoitti:

        Ennen oli maalla joka mökissä Koira !
        Ei niitä ostoruuilla elätetty, saivat mitä jäi tähteeksi murkinalta.
        Ja aina saivat,irti kun talvisin olivat ,järsiä Hevosen paskaa sitä kun teiltä löytyi.
        Vielä makin alta löytyi välipalaa. Niillä sapuskoilla pärjäsivät sen ajan Koirat.

        tai missä lie Pohjoisessa oli joka töllissä koira. Ei meillä Viipurin/Kymen läänissä ainakaan. Kun ei ollut mitään metsästettävää, miksi olisi koiria pidettykään.


      • Hupi,,
        ölkjhj kirjoitti:

        tai missä lie Pohjoisessa oli joka töllissä koira. Ei meillä Viipurin/Kymen läänissä ainakaan. Kun ei ollut mitään metsästettävää, miksi olisi koiria pidettykään.

        Mökin koirat olivat usein Hupi nimisiä ,Tessukin löytyi ja Musti tottakait !
        Lieneekö tuo Musti nykyään Rasistinen nimi ?
        Ei läheskään kaikki koirat olleet metsästys tarkoituksseen otettuja ,jo nimestä Hupi se selviää.


      • ---mirkku---
        1046 kirjoitti:

        ...että naapurin lapsi saastuttaa elinkaarensa aikana ehkä sata tai tuhatkertaisesti sen, mitä toisen naapurin lapsettoman "vanhanpojan" katumaasturi, tai edes normaali henkilöauto.
        Lapsesta siteen maksetaan lapsilisää ja koulutus kouluruokineen ja mahdollisine koulukuljetuksineen
        "omistajilleen", eli vanhemmille, yhteisistä varoista, kun taas "maasturimies" maksaa itse kaiken autostaan, ja vielä raskaat verot sen ostohinnassa sekä polttoaineessa, ja vielä käyttömaksun ja ylläpidon sen päälle.
        Tulee mieleen, että kumpi hoitaa ekologisen vastuunsa paremmin? Ja saman voi kysyä myös koiran omistajilta.

        Tuo lapsi on joskus myös maksamassa niitä yhteisiä varoja.


    • Aatteleppaite

      n 40v (keskiarvo), ,saastuttaa vain n 20% sen kokonaissaastutuksesta jos lasketaan valmistuskin mukaan.
      Sitävastoin koiran "valmistus" ei oikein kuluta yhtään,eli tuokin tutkimus on hölynpölyä.

      • niin oikaistaa

        Mistä sinä tuon valmistuksen osuudeksi sait 80% ????? Sinulla on kyllä faktat nyt pahasti hukassa. Auton valmistuksen aiheuttama CO2 päästä on 12% auton aiheuttamista kokonaispäästöistä ja tuossa tutkimuksessa oli otettu huomioon valmistuksen aiheuttamat kokonaispäästöt.


      • Aatteleppaite
        niin oikaistaa kirjoitti:

        Mistä sinä tuon valmistuksen osuudeksi sait 80% ????? Sinulla on kyllä faktat nyt pahasti hukassa. Auton valmistuksen aiheuttama CO2 päästä on 12% auton aiheuttamista kokonaispäästöistä ja tuossa tutkimuksessa oli otettu huomioon valmistuksen aiheuttamat kokonaispäästöt.

        ja en usko että olen väärässä,huomioithan kokoelämänkaaren siitä autosta,raudan valmistuksineen kaikkineen??


    • läpäläpälässynlää

      Mättää kokolihapihviä sen edestä että joudutaan tekemään atrian lihanmakuisia lihapullia muulle kansalle! Pahempi saastuttajahan tuo citymaasturin omistaja ja kirjan kirjoittaja lienee loisija isännöitsijäpaskiainen, joka vihaa koiria ja omistaa toyota citymaastuurin.

      Citymaasturi oli taanoin vuoden turhake, koira taasen hyvä sorsastaja ym. metsästyksessä.

      • Aatteleppaite

        pienempi hiilijalanjälki kuin hybridiautuolla jotka menee kuin kuumille kiville.
        Hummer h2 vs toyota prius,hummerilla saa ajaa 20v ennen kuin tilanne muuttuu,kun ottaa autojen valmistuksenkin huomioon.


      • huolimatta.

        Pidän koiraa nyt ja tulevaisuudessa. On myös tehty tutkimuksia,joissa on todettu että koiranomistajat elävät pidempään ja voivat henkisesti paremmim kuin koirattomat. Kuten myös se,että koirallisissa perheissä lapsilla ei tavata niin paljoa allergioita,eikä myöskään mielenterveys ongelmia. Minä en esimerkiksi lennä ulkomaille lomallani,koska yksi Thaimaan lentomatka saastuttaa enemmän ilmastoa kuin se että ajelen autollani 20 vuotta.Artikkelissa ei myöskään kerrottu niistä monista hyödyistä,joita koira tuo omistajalleen,tai yhteiskunnalle.Esim,virkakoirat,opas,vammais ym koirat. Eli loppupelissä koira jättääkin hyödyllisemmän ekologisen jäljen itsestään,kuin citymaasturilla ajeleva ylipainoinen perhe etelänmatkoineen ja ympäristöä saastuttavineen jätteineen.


      • Anonyymi
        huolimatta. kirjoitti:

        Pidän koiraa nyt ja tulevaisuudessa. On myös tehty tutkimuksia,joissa on todettu että koiranomistajat elävät pidempään ja voivat henkisesti paremmim kuin koirattomat. Kuten myös se,että koirallisissa perheissä lapsilla ei tavata niin paljoa allergioita,eikä myöskään mielenterveys ongelmia. Minä en esimerkiksi lennä ulkomaille lomallani,koska yksi Thaimaan lentomatka saastuttaa enemmän ilmastoa kuin se että ajelen autollani 20 vuotta.Artikkelissa ei myöskään kerrottu niistä monista hyödyistä,joita koira tuo omistajalleen,tai yhteiskunnalle.Esim,virkakoirat,opas,vammais ym koirat. Eli loppupelissä koira jättääkin hyödyllisemmän ekologisen jäljen itsestään,kuin citymaasturilla ajeleva ylipainoinen perhe etelänmatkoineen ja ympäristöä saastuttavineen jätteineen.

        Onko Aira Samulinilla koira? En ole nähnyt. On kauan elänyt ja aktiivista elämää ja terveenä ilman lemmikkiä.

        Laiska ottaa koiran aktivoituakseen, muutenkin voi elää aktiivista ja terveellistä elämää.


    • voi koiranpaska

      Koiranomistajat lisäksi vapautettiin verosta, jota olisi pitänyt nostaa.
      Vihreitten täytyy nyt ottaa vaaliteemaksi koiravero ja sen korottaminen. Tällä tavalla voitaisiin ehkä saada ilmaa puhtaammaksi, kun koirat vähenesivät.
      Koirat valtaa ulkoilureitit ja pakolaiset ostoskeskukset, siinäkö tulevaisuuden visio.

      • ugudgwo

        Mitä!!!!!!! Mul on koira ja olen maksanu veroja. Millon koiranomistajat on veroista vapautettu? Saanko kuinka pitkälta aikaa palautuksia.


      • Anonyymi
        ugudgwo kirjoitti:

        Mitä!!!!!!! Mul on koira ja olen maksanu veroja. Millon koiranomistajat on veroista vapautettu? Saanko kuinka pitkälta aikaa palautuksia.

        Ei koiraveroa ole ollut enää pitkään aikaan, sokea ja muistamaton olet!


    • Hahhaa!

      Hommaan heti jumalattoman maasturin kun rahat piisaa. Sinne sitten peräloostari täyteen koiria ja baanalle! Ei vois vähempää napata teirän kinastelut!

      • ??

        On ihan pakko ottaa kantaa tähän keskusteluun vaikka yleensä vain lueskelen tääl sivustolla:)

        Minusta on ihan kohtuutonta verrata koiraa autoon. niin kun aikasemmin mainittiin niin koirasta on paljon hyötyä eri virkatehtävissä ym... itselläni on kaks koiraa ja tulevaisuudessa tulee lisää olemaan koiria mut ei autoo... en ole ajanut autokorttia enkä tarvii mihinkään autoa kun on lyhyt matka joka paikkaan. auto saastuttaa minusta enemmän(minun mielpide).
        koiran jätöksistä ei tuu mitään ongelmia luontoon mut auton jätöksistä(bensa ym...) on haittaa meidän maapallolle/luonolle.

        Ärsytti ihan kuin luin et koira saastuttaa enemmäin kun tuollanen ruma iso auto!


    • Ei näin!!

      Tais tämänkin tutkimuksen tulos olla selvä ennen aloitusta... Toivottavasti tälle idiootti tukija kaksikolle ei kukaan ihan oikeasti maksa mitään palkkaa. Ei niinkuin mitään tolkkua. Eiköhän elukoiden ruuan valmistuksessä käytetä pää asiassa ihmisille kelpaamaton materiaali. Niinkuin ruokaa ei muuten heitettäisi hukkaan.

      Kuinkahan suuri hiilijalanjälki on kauppojen roskiin heittämällä ruualla. Vois välis puhua oikeistakin ongelmista.

      • koiranelämää

        Vaikka koiria pidetään nykyään enimmäkseen lemmikkeinä, toimii monia koiria silti korvaamattomana apuna ja palvelijana eri tehtävissä...opaskoira,avustajakoira,poliisikoira, tullin huumekoira, surakoirat vanhusten yms. laitoksissa...minä ja moni muu on pelastunut vakavalta sairaudelta,kun homekoirat ovat paikantaneet homeen asuintaloissa,kouluissa ja päiväkodeissa.
        Koirien ruoka on pääsääntöisesti teurasjätettä teurastamoilta, ihmiset syövät paistit ja fileet.
        Ja muuten, koiravero on vielä ainakin Helsingissä vielä voimassa,juuri maksoin laskun.
        Koiria kohdellaan dramaattisen huonosti myös Suomessa. Ihminen on pahin peto maan päällä...ja osaa myös saastuttaa ihan ison ekologisen jalanjäljen verran.


      • rakit hiiteen
        koiranelämää kirjoitti:

        Vaikka koiria pidetään nykyään enimmäkseen lemmikkeinä, toimii monia koiria silti korvaamattomana apuna ja palvelijana eri tehtävissä...opaskoira,avustajakoira,poliisikoira, tullin huumekoira, surakoirat vanhusten yms. laitoksissa...minä ja moni muu on pelastunut vakavalta sairaudelta,kun homekoirat ovat paikantaneet homeen asuintaloissa,kouluissa ja päiväkodeissa.
        Koirien ruoka on pääsääntöisesti teurasjätettä teurastamoilta, ihmiset syövät paistit ja fileet.
        Ja muuten, koiravero on vielä ainakin Helsingissä vielä voimassa,juuri maksoin laskun.
        Koiria kohdellaan dramaattisen huonosti myös Suomessa. Ihminen on pahin peto maan päällä...ja osaa myös saastuttaa ihan ison ekologisen jalanjäljen verran.

        Koira ei todellakaan ole ihmisen paras ystävä, ei ainakaan meille ole näin käynyt naapurin rakin räkytyksestä johtuen, miksi kerrostaloon pitää noita räkyttäviä rakkeja tuoda, eikö saada sellaista lakia mikä sen kieltää, vaikka järjestyssäännöissä siitä mainitaan niin eikös nämä rakit yölläkin kerro olemassaolostaan.


      • minä vaan
        rakit hiiteen kirjoitti:

        Koira ei todellakaan ole ihmisen paras ystävä, ei ainakaan meille ole näin käynyt naapurin rakin räkytyksestä johtuen, miksi kerrostaloon pitää noita räkyttäviä rakkeja tuoda, eikö saada sellaista lakia mikä sen kieltää, vaikka järjestyssäännöissä siitä mainitaan niin eikös nämä rakit yölläkin kerro olemassaolostaan.

        Olen myös sitä mieltä että lisäksi lasten itku, teinien älämölö, aikuisten riitely yms. pitäisi saada kiellettyä lailla. Myös musiikinkuuntelu niin että se kuuluu huoneistooni ärsyttää suunnattomasti. Eikö nämä kakarat, teinit, juopot ja musiikinkuuntelijat voisi laittaa jonnekin muualle kuin kerrostaloon ?

        ps. perhana vielä bussissakin mölyävät, yleensä koirat sentään ovat siellä hiljaa!


      • Nainen_
        rakit hiiteen kirjoitti:

        Koira ei todellakaan ole ihmisen paras ystävä, ei ainakaan meille ole näin käynyt naapurin rakin räkytyksestä johtuen, miksi kerrostaloon pitää noita räkyttäviä rakkeja tuoda, eikö saada sellaista lakia mikä sen kieltää, vaikka järjestyssäännöissä siitä mainitaan niin eikös nämä rakit yölläkin kerro olemassaolostaan.

        Kaikki johtuu aina ihmisen toimista tai toimimattomuudesta...koira ON ihmisen PARAS YSTÄVÄ!!!!


      • rakit hiiteen
        Nainen_ kirjoitti:

        Kaikki johtuu aina ihmisen toimista tai toimimattomuudesta...koira ON ihmisen PARAS YSTÄVÄ!!!!

        Sinulle se varmaan on sitä jos ei miestä saa, kyllä sen isompi nautseri hommat hoitaa tai joku ajokoira ohi juostessaan. Kyse kylläkin oli jostain aivan muusta, jos naapuri siitä tykkää niin se ei tarkoita sitä että joku toinenkin siitä tykkää, haukkumisellaan ja räkytyksellään se ystävät karkoittaa.


      • rakastan koiria <3
        rakit hiiteen kirjoitti:

        Sinulle se varmaan on sitä jos ei miestä saa, kyllä sen isompi nautseri hommat hoitaa tai joku ajokoira ohi juostessaan. Kyse kylläkin oli jostain aivan muusta, jos naapuri siitä tykkää niin se ei tarkoita sitä että joku toinenkin siitä tykkää, haukkumisellaan ja räkytyksellään se ystävät karkoittaa.

        mitäs siihen sanot viisastelija, eikä tämän kirjoittamani listan jäsenistä yksikään pidä koiriani tai niiden haukuntaa vastenmielisenä. taidat olla ominesi noiden ajatustesi kanssa. käynti psykiatrilla ja oikea lääkitys saattaisivat tuoda sinullekkin avun ;)


      • rakit hiiteen
        rakastan koiria <3 kirjoitti:

        mitäs siihen sanot viisastelija, eikä tämän kirjoittamani listan jäsenistä yksikään pidä koiriani tai niiden haukuntaa vastenmielisenä. taidat olla ominesi noiden ajatustesi kanssa. käynti psykiatrilla ja oikea lääkitys saattaisivat tuoda sinullekkin avun ;)

        Ole ämmä rakkiesi kanssa vaan peittosi alla äläkä yritä kerätä tyhmiä ystäviä ja karvaisi kakaroita.


      • vääräs ooot
        rakit hiiteen kirjoitti:

        Koira ei todellakaan ole ihmisen paras ystävä, ei ainakaan meille ole näin käynyt naapurin rakin räkytyksestä johtuen, miksi kerrostaloon pitää noita räkyttäviä rakkeja tuoda, eikö saada sellaista lakia mikä sen kieltää, vaikka järjestyssäännöissä siitä mainitaan niin eikös nämä rakit yölläkin kerro olemassaolostaan.

        jos sun naapurissa on koira joka räksyttää, niin ei sun tarvi kuitenkaa verrata sitä kaikkiin koiriin! ooks sä sitä mieltä et jos sun naapurin koira huutaa pihalla, nii kaikki muutki koirat? meillä on ollu läpi elämän isoja ja pienenpiä koiria, ja mä ainaki piän niitä parhaiina kavereina. monet ihmiset joilla ei oo koiria tai ei mitään harrastuksia istuu ja vahtaa töllöä aamusta iltaa vetää naamaa viinaa ja levenee läskiks palloks! ajaa jollaki vitttun katumaasturilla ja haukkuu koiria jos kerran niitä haukkuu, niin ei oo kokemusta, tai pelkää kuollakseen! söispä sut joku iso seefferi naamaas.... kyl niitä haukutaan. muut jos saisit oman ihanan koiran, nii vois mieli muuttua! ei kaikki koirat hauku paljonn! jos joku niin sä!


    • :P

      Ja unohdettiin kokonaan mainita saastuttavuus. Auto tupruttaa ilmaan todella haitallisia raskasmetalleja ja muita terveydelle vaarallisia ympäristösaasteita, jotka kulkeutuvat elimistöömme hengitysilman mukana. Nämä saastuttajat pöristelevät peltojen vierestä ohi, missä meille kasvatetaan meidän ruokamme. Puhdasta ja saasteetonta maailmankolkkaa et autojen vuoksi mistään enää voi löytää! Ympäristömme on jo niin saastunut, ettemme mitenkään voi välttyä tai estää näitä saasteita päätymästä omaankin elimistöömme.
      Koiran perseestä taas tuuttaa ulos torttua, joka on lannoittavaa, ravitsevaa ja hyväätekevää maalle ja kasveille.

    • Hohhoijaa...

      ja silti ne on pienempi uhka ympäristöllle kuin ihminen itsessään. :))

    • rottweileri

      pahenpi, kuin maasturi ja koira yhteensä

      • elämä on..

        oli amerikan-maasturi ja boxseri-koira stadissa, ja ajoin sillä autolla tietty niin lähelle korapuiston ja rajasaaren porttia, jotta kaikki näki, ett tuo mies on kova ja pinnalla mukana.. sitä kestää about 45vuotiaaksi, useammat tulee järkiinsä viimeistään silloin.. myös pakotin koitani Carusellein rannassa olevaan Sea,star 8000 veneeseen pelkäämään. mutta monet huomasivat meidät, ja mun Arvostus oli ylhäällä. -kunnes heräsin- Mutta Koira siinämielessä erinomainen eläin. on pelastanut tuhansia ihmisiä esm. lääkekoukusta ja mielisairaaloista, koska toimii hullujen terapeuttina, ja vaatii lähtemään ULOS now. ei huomena ei myöhemmin. niin omistaja saa uutta ajateltavaa ja happea.... seon vaan outoa, että ihminen tuo haisevan elukan samaan tilaan, missä itse asuu. tilanpuutteen takia, -jopa sänkyynsä- Karselin Bulevardilla kun thai-lady Nauroi ääneen. kysin mikä hauskaa,.. Hän kertoi Nähneensä Miehen, jolla oli Koira narussa ja nää kulki yhdessä kadulla..... ---niinpä----


    • Moppe;)

      ja kirjassa ei ole huomioitu sitä, että koirille syötetään tuotantoeläimistä yleensä ne osat, jotka ihmisille eivät kelpaa. Esim mahalaukku, korvat (possunkorvat), possun saparot, kalkkunan kaulat, ruokatorvet jne.

      Jos koirat eivät niitä söisi, niin ne menisivät jätteisiin.

      Kyllä minun mielestäni on parempi, että koiran ravinnoksi kelpaavat osat syötetään koirille, eikä heitetä roskiin. Koiran elimistö käsittelee ne parempaan muotoon eli luontoon hajoavaksi jätteeksi. (Me käydään metsässä lenkillä, eli ravitsemme samalla myös metsää)

      Kyllähän ihmisen elinkaaren aikana ihminen saastuttaa paljon enemmän kuin koira. Ruoka, asunto, huonekalut, tavarat, sähköt, vaatteet, mopot, autot, bensa jne.

      Jos suoraan näin ajatellaan, niin kannattaisi jättää lapset hankkimatta ja ottaa koira, koira saastuttaa kuitenkin niin paljon vähemmän kuin ihminen.

      • turdus

        suksikaa kuuseen saatanan tutkijat,ja menkää kouluun uudestaan,ei se koiran vika ole jos sille syötetään teollisesti tuotettua ruokaa,kyllä se maasturi hakkaa koiran moninkertaisesti,vaikka ei ajaisi sillä metriäkään,niin sen valmistus on jo suuri ympäristötekijä.ja tästä tullaan siihen päätelmään,että ihminen on kaikista suurin ympäristöongema, se valmistaa koirille ruuan ja maasturit.ainakin tämä on minun mielipiteeni.


      • ??!!??
        turdus kirjoitti:

        suksikaa kuuseen saatanan tutkijat,ja menkää kouluun uudestaan,ei se koiran vika ole jos sille syötetään teollisesti tuotettua ruokaa,kyllä se maasturi hakkaa koiran moninkertaisesti,vaikka ei ajaisi sillä metriäkään,niin sen valmistus on jo suuri ympäristötekijä.ja tästä tullaan siihen päätelmään,että ihminen on kaikista suurin ympäristöongema, se valmistaa koirille ruuan ja maasturit.ainakin tämä on minun mielipiteeni.

        mitä virkaa ihmisellä jos ei aivojaan käytä. Ihminen suurin luonnon tuhooja suuressa viisaudessaan. Johtohenkilöt tuijottavat omaan hyvinvointiinsa,, koira on koristeena egonpönkkinä. Maailmaan mahtuu kaikki eläimet luotoon kuuluvana. Ihmisestä ei ole varmaa muuten kuin tuhonkeksijänä.
        Rakastat luontoa ja silloin itseäsikin. Miksi se on niin vaikeaa?


    • h.moilanen

      ..ottaa kissa. Paljon mukavampikin ja rauhallisempi kuin vouhottavat koirat.

      • Riivatut riiv

        Ne peijakkaat vasta epäegoloogisia onkin, syövat pikkulinnut ja ahtavat muikkuja ja silakoita painoonsa nähden aiva uskomattomia määriä


      • kissamies.
        Riivatut riiv kirjoitti:

        Ne peijakkaat vasta epäegoloogisia onkin, syövat pikkulinnut ja ahtavat muikkuja ja silakoita painoonsa nähden aiva uskomattomia määriä

        Sitä kutsutaan luonnon kiertokuluksi. Et tietenkään sitä ymmärrä, koska kuulut meihin ihmisiin, eli luonnottomimpaan ja epäekologisempaan lajiin mitä maa on koskaan päällään kantanut. Sen lisäksi olet ilmeisesti muutenkin hieman päästäsi vajaa.


      • ---mirkku---
        Riivatut riiv kirjoitti:

        Ne peijakkaat vasta epäegoloogisia onkin, syövat pikkulinnut ja ahtavat muikkuja ja silakoita painoonsa nähden aiva uskomattomia määriä

        Itse asiassa ihmiset ylläpitävät paljon suurempaa lintukantaa esmes tarjoamalla pesäpaikkoja ja ruokaa kuin mitä luonnossa selviäisi. Kissat ovat toki lintumäärää rajoittavia tekijöitä.


    • arska89

      No hei come on! Tommonen egologinen jalanjälkijuttu menee jo yli. Tuo alkaa olla jo lapsellisen tarkkaa. Naurettava hommaa... *nauratti täman aiheen avausviestin kertomaa uutista lukiessa*

    • CXZ

      Kukahan näitä älyttömiä paskatutkimuksia rahottaa, eikö olis tärkeämpiäkin tutkimisenaiheita.

      • paljon+++

        jossa 30 asukkaasta 20:lla on koiria.
        Helsinki on varmaan ainoa pääkaupunki, missä on niin suuri määrä pieniä huoneistoja ja sitten näissä huoneistoissa useilla lemmikit.
        Yläkerrassa omistajalla kolme labradooria, jotka omistaja vie ulos hyvin lyhyesti aamulla ja illalla.
        Olen työssä mutta eilen ja tänään flunssan takia olin kotona ja koirat raapivat jotakin (lattiaa?)
        vähän väliä ja haukkuivat kunnes omistaja palasi.
        Olen uusi talossa joten en haluaisi valittaa, mutta mielestäni on eläinrääkkäystä sulkea ne pieneen yksiöön 10 tunniksi.


      • Just joo
        paljon+++ kirjoitti:

        jossa 30 asukkaasta 20:lla on koiria.
        Helsinki on varmaan ainoa pääkaupunki, missä on niin suuri määrä pieniä huoneistoja ja sitten näissä huoneistoissa useilla lemmikit.
        Yläkerrassa omistajalla kolme labradooria, jotka omistaja vie ulos hyvin lyhyesti aamulla ja illalla.
        Olen työssä mutta eilen ja tänään flunssan takia olin kotona ja koirat raapivat jotakin (lattiaa?)
        vähän väliä ja haukkuivat kunnes omistaja palasi.
        Olen uusi talossa joten en haluaisi valittaa, mutta mielestäni on eläinrääkkäystä sulkea ne pieneen yksiöön 10 tunniksi.

        On todellakin totta, että ahtaassa kaupunkiasumisessa pienikin koira kärsii! 3 labbista neliössäkin on aivan liikaa saati sitten pienemmässä. Ja jos lenkitys on tuota, ei voi kuin sääliä koiria. Ja silloin ahdistuvat yksin ollessaan ja keksivät sijaistoimintoja kuten ahdistunut haukku ja kaivaminen/raapiminen. Onhan niitä tarinoita, kuinka kämpät pursuavat koiranpaskaa ja kusta ja kämpässä on kymmeniä koiria. ILMOITA NIMETTÖMÄNÄ ELÄINSUOJELUYHDISTYKSEEN, käyvät tarkistamassa tilanteen.


    • selitisti
      • apua!

        Nekin tekevät huoneistosta haisevan. Viime sunnuntaina katsoin asuntoa Kalliossa ja ihmettelin outoa hajua. Välittäjä sanoi että se johtuu kissasta.
        Pääseekö tuosta hajusta eroon jos ostan asunnon?


      • h.moilanen
        apua! kirjoitti:

        Nekin tekevät huoneistosta haisevan. Viime sunnuntaina katsoin asuntoa Kalliossa ja ihmettelin outoa hajua. Välittäjä sanoi että se johtuu kissasta.
        Pääseekö tuosta hajusta eroon jos ostan asunnon?

        ..ollenkaan toisin kuin koirat. Ovat siistejä eläimiä ja pitävät itsensä puhtaina. Jos kissa kusee sisälle muualle kuin hiekkalaatikkoon, on siinä aina jokin syy: sairaus tai muu puute, huono hoito...


      • ranskalainen

        Kuvassa minkä iltalehti julkaisi niin oli subaru, siis vielä autoksi luokiteltava, ei mikään hojota, mutta tämän viestiketjun aloituksena oli porsas eli saksalainen köyhäinmalli porchesta.


      • kisuliini
        apua! kirjoitti:

        Nekin tekevät huoneistosta haisevan. Viime sunnuntaina katsoin asuntoa Kalliossa ja ihmettelin outoa hajua. Välittäjä sanoi että se johtuu kissasta.
        Pääseekö tuosta hajusta eroon jos ostan asunnon?

        Voi ihanteellisia ihmisparkoja. Ehkä paremminkin eläinparkoja. Joutuvat sietämään haisevan puhasta järkevää ihmistä. Asunnon haju on sekin ihmisen aiheuttamaa, ei ole hoitanut kissaansa. Syy eläimen käyttäytymiseen usein on sen hoitajassa. Kissa ei osaa tyhjentää astiaansa eikä koira kerätä ulosteitaan. mahtavakko oppia ihmisten töihin...


      • Nainen_
        h.moilanen kirjoitti:

        ..ollenkaan toisin kuin koirat. Ovat siistejä eläimiä ja pitävät itsensä puhtaina. Jos kissa kusee sisälle muualle kuin hiekkalaatikkoon, on siinä aina jokin syy: sairaus tai muu puute, huono hoito...

        ...totta...mut jos koira haisee se on kyl omistajan vika!


    • uspin

      Entä ravi- ja ratsuhevoset. Niitä kuljetetaan autoilla ja lentokoneilla ympäri maailmaa. Suomalaisten ihmisten lentomatkailu myös syyniin, koska kaikki lomamatkat saastuttavat tarpeettomasti.

    • Koira on hyvää

      riisipedillä. Kiinan matkallani viime vuonna söin usein koiraa. Nam.

      • nmiauröyh

        Söin minä kissaakin,


      • matkaaja123

        muuten syödä ihmistä tai rottaakin....


      • 4+4
        nmiauröyh kirjoitti:

        Söin minä kissaakin,

        pitävät kissoista, eikä syö niitä. Sinulle luultavasti syötettiin uunissa paistettuja ihmisen kiveksiä paskakuorrutuksella. Nam nam!


      • jörgen1

        sut pitäs teurastaa
        söisin milellään sun maksas
        ja kiduttaisn ensin
        repisin elävältä sun nahkas
        ja sun lapsilta (jos on)
        ihmisen liha varsinkin vauvan liha se parasta on


    • Just joo

      Ensinnäkin kirja on aivan naurettava, mikä sen pointti on? Verrataan elävää eläintä autoon! Mitä merkitystä! Ei niitä elukoita sen vähempää tule olemaan vaikka mitkä autonrakastajat kirjojaan kirjoittelevat. Ja toiseksi, aloitustekstin ja linkin tuojallakaan ei varmaan paljon leikkaa, ihme tuskanparahduskirjoitus pissiksistä. :-D Pitääpä lukea kirja, niin voi kommentoida sen tieteellisen tutkimuksen luotettavuutta. Nää on näitä "Iltalehti tiivistää" juttuja, jotta saa lehtensä myytyä. Poimitaan pois "epäolennainen" ja kerrotaan "totuus". Just. Ja joku vois tehdä kirjan kissanpaskasta ja verrata sitä vaikka Harley Davidsoniin.

    • hölömöukko

      Ei kai sellaista kukaan osta. Sellaista ei kadulla tarvitse ja maastossa ei etene minnekkään.
      On varmaan tarkoitettu jonnekkin venäjälle ?
      Usassa ostivat niitä vielä neljä vuotta sitten kun alaskassa kulkivat kalassa.

    • Tosi on

      Täällähän ei olisi ketään elossa, jos koira olisi noin paha saastuttaja. Koiria on ollut pikkuisen pitempään maailmassa, kuin katumaastureita vai mitenkä?

      • Mie vaan

        Jos maapallo menettäisi ihmisen...se ei menettäisi mitään....


    • pummppumies

      tuhoaa koko saariston herkän luonnon ulostellaan ja saa meren täyteen sinilevää.

      sattuu olemaan EU suojelukohde, vaikka niitä on satoja tuhansia... järki jättänyt EU:n ja Suomen.

      Miksi ihmeessä yhden mummon pissat pitää puhdistaa 10 000 € puhdistamoilla, mutta samaan aikaan 10 000 linnut saastuttaa.... älyttömästi merta. Onko järki on jättänyt eduskunnan?

    • En avannut tuota linkkiä, mutta periaatteessa tuollaiset uutiset eivät enää yllätä. Olen jo ehtinyt muutenkin ihmetellä, että mikä vimma on vähentää autojen hiilidioksidipäästöjä ja samaan aikaan teollisuus saa porskuttaa saasteita mielin määrin. Kaikista hiilidioksidipäästöistä EU:n alueella liikenteen osuus on vain vaivaiset 12%. Jos teollisuus saataisiin päästöttömäksi (helpointa ottaa päästöt talteen tehtaiden piipuista kuin autojen pakoputkista), niin liikenteen päästöille ei olis tarvetta tehdä mitään.

    • koklaani

      Jos koira ei syö teollisesti tuotettua koiranruokaa vaan ihmisravinnoksi kelpaamatonta jätettä (mm.naudanmaha) niin voidaanko sanoa, että se saastuttaa enemmän kuin auto? Kaatopaikalle kaasuja tuottamaanhan tämä jäte päätyisi muutenkin eikö? Ja kaikki vain sen tähden, että ihmiset haluavat syödä sen naudan. Jos koko ihmiskunta jostain syystä rupeaisi kasvissyöjiksi koko sakki niin silloin uskoisin tähän tutkimukseen.

      • yhteen tutkimukseen

        En myöskään oikein jaksa uskoa tähän tutkimukseen. Ainahan näitä tutkimuksia putkahtelee ilmoille tasaisin väliajoin. Kaikista hulvattomin mielestäni oli amerikkalaistutkimus jonka mukaa Tsernobylin ydinonnettomuus ei vaikuttanut tuhoisasti alueen ympäristöön..


    • Jokunen_

      En sillä että vihaisin koiria mutta kyllähän paskojen väistely joka paikassa alkaa vähän ärsyttää ku ei tässä maassa ainakaan kukaan tunnu oman koiransa jätöksiä kerämään.
      Lisäksi on ymmärettävää että eläinrakkailla ihmisillä on todella kova pala myöntää että heidän koiransa saastutta/tuhoaa maapalloa 2x enemmän kun keksiverto maasturi.
      Noi puheet mitä jotkut esittää on aika naurettavia että jotain tähteitä söisivät kissat ja koirat....valtaosa koirista on niin nirsoja ja hemmoteltuja että syövät ainoastaa laadukasta matskua kaupan hyllyiltä ja jotkut eivät edes sitä samaa kovin pitkän.
      Tohon ei ole otettu humioon lisäksi myöskään sitä kuinka paljon huonekaluja,elektroniikkaa ja muuta omaisutta koirat tuhoavat vuodessa ja niiden tavaroiden valmistus yms. kustannukset aiheuttavat ekologiset jäljet koska uusihan se tavara pitää yleensä ostaa kun koira/kissa on tuhonnu enitsen.

      • nii-in

        Miten valaiseva artikkeli! Nyt voinkin vaihtaa koirani maasturiin ja samalla mieheni huvipuistolaitteeseen. Niin yksinkertaista näyttää olevan elollisen ja elottoman vertailu.


    • dbjrf

      Koirasta on sentään jotain hyötyä, se on ihmisen paras ystävä. Auto taas on monelle sanonko minkä jatke.

      • Perleke

        Mulle koirista ei ole mitään hyötyä, vaan pidän niitä rasittavina ja jopa pelottavina. Mun autoa saattaisi joku luulla jatkeeksi, mutta se on oikeasti vain toteutunut unelma lapsuudesta, jolloin en naisista mitään tiennytkään. Ei ole katumaasturi mutta tässä keskustelussa siihen verrattavissa kuitenkin.


      • eläimet yöäk

        ajatelkaa, että on ihmisiä joiden pitää hakea sisältöä elämään ostamalla KOIRA , vittu halooo.
        koiran ymmärän landella jos metsästää ja se asuu ulkona kopissa. huume ja poliisikoirat yms. ok. mutta että keskustan betonihelevettiin pitää raahata vasikan kokoinen haiseva, sotkeva, kadulle paskantava
        koira... jo siinä on sisältöä elämään joo joo. minun asuntoo ei tule yhtään haisevaa eläintä, ei edes kultakalaa. sitö paitsi koirarotujen jalostaminen on menny ihan vitulleen ( brittidokkari tv ssä kesällä katsoitko sen ? )


      • Öökönplik
        Perleke kirjoitti:

        Mulle koirista ei ole mitään hyötyä, vaan pidän niitä rasittavina ja jopa pelottavina. Mun autoa saattaisi joku luulla jatkeeksi, mutta se on oikeasti vain toteutunut unelma lapsuudesta, jolloin en naisista mitään tiennytkään. Ei ole katumaasturi mutta tässä keskustelussa siihen verrattavissa kuitenkin.

        olikin jo sen unelman syttyessä pienet vehkeet, tilanne ei näy muuttuneen miksikään. Se ettei koirista olisi hyötyä on paskapuhetta. Otetaan näkö silmistäsi pois niin alkaa koiran apu kelpaamaan. Eihän se toki sitä "verrattavissa kuitenkin" olevaa jatkettasi aja, koska laki moisen kieltää, mutta kuitenkin.


      • fgds
        eläimet yöäk kirjoitti:

        ajatelkaa, että on ihmisiä joiden pitää hakea sisältöä elämään ostamalla KOIRA , vittu halooo.
        koiran ymmärän landella jos metsästää ja se asuu ulkona kopissa. huume ja poliisikoirat yms. ok. mutta että keskustan betonihelevettiin pitää raahata vasikan kokoinen haiseva, sotkeva, kadulle paskantava
        koira... jo siinä on sisältöä elämään joo joo. minun asuntoo ei tule yhtään haisevaa eläintä, ei edes kultakalaa. sitö paitsi koirarotujen jalostaminen on menny ihan vitulleen ( brittidokkari tv ssä kesällä katsoitko sen ? )

        Jättäkää ihmiset rauhaan,pitäköön koiransa kuka haluaa ja ajakoon minkälaisilla autoilla
        haluaa.Tämähän on kohta kuin aikoinaan Neuvostoliitossa,kaikkea ihmisten tekemistä seurattiin.
        Ekoterroria ei tavitse lietsoa enään yhtään.


      • Ajattelija2009
        eläimet yöäk kirjoitti:

        ajatelkaa, että on ihmisiä joiden pitää hakea sisältöä elämään ostamalla KOIRA , vittu halooo.
        koiran ymmärän landella jos metsästää ja se asuu ulkona kopissa. huume ja poliisikoirat yms. ok. mutta että keskustan betonihelevettiin pitää raahata vasikan kokoinen haiseva, sotkeva, kadulle paskantava
        koira... jo siinä on sisältöä elämään joo joo. minun asuntoo ei tule yhtään haisevaa eläintä, ei edes kultakalaa. sitö paitsi koirarotujen jalostaminen on menny ihan vitulleen ( brittidokkari tv ssä kesällä katsoitko sen ? )

        Hiilidioksidipäästöistä sen verran, että todellakin ollaan täysin hakoteillä. Suurimmalla osalla ei ole mitään käsitystä siitä, mikä oikeasti päästöja tuottaa, keskutelua käydään täysin tunnepohjalta. Aina vouhotetaan liikenteen päästöistä. Liikenteen päästöt ovat suhteellisen pienet, kun verrataan kaikkiin muihin CO2 päästöihin. Aika harva täällä ihan huvikseen autoilee, joten liikenteen päästöt ovat aika pitkälti ns. pakollinen paha. En minäkään katumaastureita täysin ymmärrä, suurin osa niillä ajelee huvikseen ja mielestäni ne jotka eivät niitä tarvitse, voisivat kyllä ostaa hieman pienemmänkin auton. Täytyy kuitenkin muistaa, että yli 10-vuotta vanha mikä tahansa pikkuauto, tuottaa enemmän CO2 päästöja kuin moderni katumaasturi.

        Itse ihmettelen sitä, että kukaan ei ikinä puhu noista ökyveneiden päästöistä. Nykyään satamat pullistelevat noita yli kymmenmetrisiä moottoriveneitä. Tajuavatko viherpiipertäjät sitä, kuinka paljon tuollaiset veneet saastuttavat. Yhden kesän veneily (joka on pääosin täysin turhaa) tuottaa enemmän saasteita kuin mikä tahansa iso katumaasturi vuodessa. Veneily on toki hieno harrastus, mutta purjeveneily on täysin puhdasta ja mikäli moottoriveneellä pitää mennä, niin alle kymmenmetrinen riittää itämeressä mainiosti. Toki kokonaisuutena päästöt ovat varmasti pienet, mutta se että yksi henkilö saattaa tuottaa huviajelulla aivan tolkuttomat päästöt, on mielestäni kohtuutonta.

        Ja jälleen huomaa miten vääristynyttä tämä koko keskutelu päästöistä on. Koiraa puolustetaan kynsin hampain, vaikka tutkimus sanoisi mitä. Muiden harrastusta tai mielenkiinnon kohteita saa arvostella mielin määrin, varsinkin jos ne vaativat rahaa, mutta tietyistä asioista ei saisi ollenkaan keskustella, kuten usean lapsen teosta tai koirien hankinnasta. Koiran ruoka valmistetaan teollisesti, käytetään lihaa, kuskataan lentokoneella ympäri maailmaa, mutta koirasta ei saa pahaa sanaa sanoa. Vedotaan siihen että koirasta on hyötyä...kyllä minä väitän että enemmän autosta on hyötyä useimmille meistä. Kuinkanhan monta prosenttia, tai promillea koirista on oikeasti hyötykäytössä, sokealla, poliisilla nje. Itse lähinnä näen koiria jotka päivisin ovat lukittuina kerrostalokämppään ja joita sitten ehkä illalla kerran käydään ulkoiluttamassa, ne ovat lähinnä omistajiensa vankeja. Koira voi olla ihmisen paras ystävä...mutta oikeasti koiran omistajat ovat useimmiten aika itsekkäitä koiran kiduttajia, vaikka eivät itse sitä tajuakaan. Jossain landella tilanne ehkä onkin vähän toinen, tai edes omakotitalossa.

        Mikä hiton syy se on ottaa koira, että itsellään on mielenterveysongelmia. Ei se koira mikään lääke saa olla!!

        Terveisin,
        tämän palstan yksi harva oikeasti eläimistä välittävä henkilö.


      • Purjein ja pyörällä
        Ajattelija2009 kirjoitti:

        Hiilidioksidipäästöistä sen verran, että todellakin ollaan täysin hakoteillä. Suurimmalla osalla ei ole mitään käsitystä siitä, mikä oikeasti päästöja tuottaa, keskutelua käydään täysin tunnepohjalta. Aina vouhotetaan liikenteen päästöistä. Liikenteen päästöt ovat suhteellisen pienet, kun verrataan kaikkiin muihin CO2 päästöihin. Aika harva täällä ihan huvikseen autoilee, joten liikenteen päästöt ovat aika pitkälti ns. pakollinen paha. En minäkään katumaastureita täysin ymmärrä, suurin osa niillä ajelee huvikseen ja mielestäni ne jotka eivät niitä tarvitse, voisivat kyllä ostaa hieman pienemmänkin auton. Täytyy kuitenkin muistaa, että yli 10-vuotta vanha mikä tahansa pikkuauto, tuottaa enemmän CO2 päästöja kuin moderni katumaasturi.

        Itse ihmettelen sitä, että kukaan ei ikinä puhu noista ökyveneiden päästöistä. Nykyään satamat pullistelevat noita yli kymmenmetrisiä moottoriveneitä. Tajuavatko viherpiipertäjät sitä, kuinka paljon tuollaiset veneet saastuttavat. Yhden kesän veneily (joka on pääosin täysin turhaa) tuottaa enemmän saasteita kuin mikä tahansa iso katumaasturi vuodessa. Veneily on toki hieno harrastus, mutta purjeveneily on täysin puhdasta ja mikäli moottoriveneellä pitää mennä, niin alle kymmenmetrinen riittää itämeressä mainiosti. Toki kokonaisuutena päästöt ovat varmasti pienet, mutta se että yksi henkilö saattaa tuottaa huviajelulla aivan tolkuttomat päästöt, on mielestäni kohtuutonta.

        Ja jälleen huomaa miten vääristynyttä tämä koko keskutelu päästöistä on. Koiraa puolustetaan kynsin hampain, vaikka tutkimus sanoisi mitä. Muiden harrastusta tai mielenkiinnon kohteita saa arvostella mielin määrin, varsinkin jos ne vaativat rahaa, mutta tietyistä asioista ei saisi ollenkaan keskustella, kuten usean lapsen teosta tai koirien hankinnasta. Koiran ruoka valmistetaan teollisesti, käytetään lihaa, kuskataan lentokoneella ympäri maailmaa, mutta koirasta ei saa pahaa sanaa sanoa. Vedotaan siihen että koirasta on hyötyä...kyllä minä väitän että enemmän autosta on hyötyä useimmille meistä. Kuinkanhan monta prosenttia, tai promillea koirista on oikeasti hyötykäytössä, sokealla, poliisilla nje. Itse lähinnä näen koiria jotka päivisin ovat lukittuina kerrostalokämppään ja joita sitten ehkä illalla kerran käydään ulkoiluttamassa, ne ovat lähinnä omistajiensa vankeja. Koira voi olla ihmisen paras ystävä...mutta oikeasti koiran omistajat ovat useimmiten aika itsekkäitä koiran kiduttajia, vaikka eivät itse sitä tajuakaan. Jossain landella tilanne ehkä onkin vähän toinen, tai edes omakotitalossa.

        Mikä hiton syy se on ottaa koira, että itsellään on mielenterveysongelmia. Ei se koira mikään lääke saa olla!!

        Terveisin,
        tämän palstan yksi harva oikeasti eläimistä välittävä henkilö.

        Eräskin veneilijä Saimaan kanavalla kanavalla kertoi kuluttaneensa Hanko - Kotka välillä 800 litraa dieseliä.
        Miksi ei kukaan puhu syntyvyyden säännöstelystä. Taitaa olla sekä henkiökohtaisesti, että poliittisesti liian arka aihe. Se keino kuitenkin vähentäisi tehokkaasti niin ökyristeilijöiden koirien -he- kuin muidenkin saastelähteiden määrää tulevaisuudessa.


      • Perleke
        Öökönplik kirjoitti:

        olikin jo sen unelman syttyessä pienet vehkeet, tilanne ei näy muuttuneen miksikään. Se ettei koirista olisi hyötyä on paskapuhetta. Otetaan näkö silmistäsi pois niin alkaa koiran apu kelpaamaan. Eihän se toki sitä "verrattavissa kuitenkin" olevaa jatkettasi aja, koska laki moisen kieltää, mutta kuitenkin.

        Kyllä mulla keskimääräistä pienemmät vehkeet on, mutta ihan samalla autolla ajaisin silti vaikka olisi isommat. Teikäläisellä taitaa sitten vastaavasti olla muuten vaan ärsyttävä luonne, kun pitää koiran seuraan turvautua.


    • Koirakulkija

      Ystäväni kertoi tästä viestiketjusta minulle. Pyysin häntä kijroittamaan puolestani että en vaihtaisi opaskoiraani minkäänlaiseen maasturiin, vaikka kuski tulisi ilmaiseksi mukana. MInulle koirani on korvaamaton.

      • koirien ystävä

        Jos vielä luette tätä viestiketjua, älä välitä noista koiranlopetus jutuista. Ihminen joka "lopettaa" kaikki koirat on surkeessa jamassa. Sellaisen elämässä ei ole muuta kuin pahoittaa toisten ihmisten mielet.


    • .

      koirat pitäs lopettaa!

      • Nainen_

        SELLASET IHMISET PITÄS LOPETTAA JOTKA AJATTELEE NOIN!!!


      • järkyttynyt
        Nainen_ kirjoitti:

        SELLASET IHMISET PITÄS LOPETTAA JOTKA AJATTELEE NOIN!!!

        on vaikeaa käydä kylässä kun haisee koiralle ja lisäksi käytetään koiraa seksuaalisesti


    • ihminentaantuupois

      Huvittava vertailu. Autolla ajetaan se max pari tuntia päivässä. Se on eloton, koira ei.

      Tarkoitatko, että teehän mielummin se 1000 kertaa koiraa enemmän ympäristöä rasittava ihmislapsi.
      Koira ei siis käytä turhia kulutushyödykkeitä, kulkee omilla jaloin, syö vähän jalostettua ruokaa, ei tuhlaa paperia, ei vettä, ei sähköä.....jne. Ei kuluta sitä mitä turha ihminen kuluttaa.

      Annan mielummin kodin vain koiralle, en perheautolle ja kahdelle "täytyy tehdä" -lapselle. Se on oma ympäristötekoni. Ja monet tuntemani koiraihmiset ovat kyllä huomasti vähemmän kiinni materiassa kuin muut, jotka taas yrittää paikata tyhjiötä tavaralla.

    • kuka pettäää

      entäs sitten kun tulee seuraava10 tonni saman vuoden aikana ja 50 tonnii täyteen niin loppasuu syö huoltoosia öljyä , kun koiran kulutus pysyy vakoiona ....

    • aliopiston pellet

      "Kirjassa käydään ...........seikkaperäisesti!!!!! läpi lemmikkieläinten vaikutuksia ympäristöön ja todetaan, että etenkin koirien kuluttaman ravinnon tuottaminen on paha ekologinen rasite, New Scientist -lehti kertoi verkkosivuillaan."

      Koiran ruan tuottaminen???? Mikä tuottaminen. Meillä ainakin koirat saa ihan raakaa lihaa ilman mitään erityisiä tuotantoketjuja ja kasviksia ihan home made sekä riisiä, mitä ei kylläkään ole itse poimittu.
      Tutkimuksessa ei ollut otettu huomioon myös sitä, miten maasturin hävittäminen rasittaa ympäristöä.

      Ja koira on silti ekologisempi vaihtoehto kuin ihmislapsi---moninkertaisesti. Joten valinta kai selvä.

    • No jaa. Yhtälössä on vain se ongelma, että maasturin käyttämä polttoaine on ns. "ilmaista" eli sitä ei tarvitse tuottaa, vaan se pumpataan maasta öljyn muodossa. Jos polttoaine korvattaisiin biopolttoaineella, niin silloin vertailu olisi mielekäs. Lasketaanpa hiukan. Land cruiseri kuluttaa vaikkapa 10l/100km eli 10000km matkalla se kuluttaa 1000l polttoainetta. Rypsistä saadaan biodieseliä noin 300l/ha (Tähän pitäisi vielä ottaa huomioon metanolin valmistus, mutta yksinkertaistetaan nyt hieman). Eli Land Cruiserin ekologinen jalanjälki polttoaineen osalta olisi n. 3-4ha auton valmistuksen ekologinen jalanjälki.

    • ättä-tättä

      Jaa, että ihan omilla aivoilla ajattelit ja luit jutun iltalehdestä...Hahhaaaaaaaa, anna mun vaan nauraa. Käsittämätöntä saissea "ajattelevalta" ihmiseltä lainata Tabloid-lehteä, jossa uutisoitu SEIKKAPERÄISESTÄ tutkimuksesta....hmmm

      • Kärvinen

        Minä kyllä lopetan katin heti huomenna ,ei jää enää mitään jälkiä ja maailma pelastuu.Ja paskan haju häviää pesuhuoneesta.


      • nuori19

        Kylläpä nyt tuli monelle isku arkaan paikkaan! hauskaa seurata keskustelua, joka parhaimmillaan menee "äitis on" -tyyliin :D Asioistahan voi tietenkin keskustella myös hiukan aikuismaisemminkin, mutta tämä tyyli on kieltämättä hauska. Itse pyöräilen ja olen huomannut rikotut pullot PALJON vaarallisemmaksi kuin koiran jätökset. Eihän ne tietenkään silmiä hivelevä näky ole jne, mutta suhteessa kuitenkin harmittomampia.

        On totta että citymaasturit ovat suuressa kaupungissa monille turhia kuten myös pienissä asunnoissa pyörivät koirat, jotka eivät saa tarpeeksi liikkua. haittaa ja hyötyä molemmista. Todellisuudessa ihminen on kuitenkin suurin saastuttaja. Ihminenhän se ostaa ja ajaa maastureita tai ottaa lemmikkejä, ostaa massatuotanto vaatteita/kalusteita/loputtomasti muoviin pakattua ruokaa ja tavaroita. Monet eivät ajattele kuika paljon ulkomaanmatkat kuluttavat. Kun nelihenkinen perhe lentää viikoksi esim. Thaimaan maisemiin, sen lennon kulutus on sama kun perhe ajaisi normaalipäästöisellä/kuluttavalla autolla vuoden.(ei siis mitään päivittäistä pitkänmatkan ajoa) hurjaa eikö?? Jokainen voisi miettiä, kuinka usein shoppailee? kuinka monesti olet ostanut kännykän, telkkarin tai "pakko oli saada jotain päälle" -vaatekerraston työpaikanpikkujouluihin? liian usein luultavasti (itsekin). Ikinä ei löydy vikaa itsestä, vain muista.


      • pohtivainen nuori :)
        nuori19 kirjoitti:

        Kylläpä nyt tuli monelle isku arkaan paikkaan! hauskaa seurata keskustelua, joka parhaimmillaan menee "äitis on" -tyyliin :D Asioistahan voi tietenkin keskustella myös hiukan aikuismaisemminkin, mutta tämä tyyli on kieltämättä hauska. Itse pyöräilen ja olen huomannut rikotut pullot PALJON vaarallisemmaksi kuin koiran jätökset. Eihän ne tietenkään silmiä hivelevä näky ole jne, mutta suhteessa kuitenkin harmittomampia.

        On totta että citymaasturit ovat suuressa kaupungissa monille turhia kuten myös pienissä asunnoissa pyörivät koirat, jotka eivät saa tarpeeksi liikkua. haittaa ja hyötyä molemmista. Todellisuudessa ihminen on kuitenkin suurin saastuttaja. Ihminenhän se ostaa ja ajaa maastureita tai ottaa lemmikkejä, ostaa massatuotanto vaatteita/kalusteita/loputtomasti muoviin pakattua ruokaa ja tavaroita. Monet eivät ajattele kuika paljon ulkomaanmatkat kuluttavat. Kun nelihenkinen perhe lentää viikoksi esim. Thaimaan maisemiin, sen lennon kulutus on sama kun perhe ajaisi normaalipäästöisellä/kuluttavalla autolla vuoden.(ei siis mitään päivittäistä pitkänmatkan ajoa) hurjaa eikö?? Jokainen voisi miettiä, kuinka usein shoppailee? kuinka monesti olet ostanut kännykän, telkkarin tai "pakko oli saada jotain päälle" -vaatekerraston työpaikanpikkujouluihin? liian usein luultavasti (itsekin). Ikinä ei löydy vikaa itsestä, vain muista.

        Vau, toivottavasti tuollaisia nuoria on enemmänkin. Itse olen ajatellut tuota samaa. Ikävä kyllä esim nykyinen pinnallinen elämäntyyli vaatii että esim ihmisillä on kaapit täynnä vaatteita joita ei sitten edes kaikkia pidetä. Onneksi nykyisin kirpputoreista on tullut suosittuja silloin kun itse olin nuori pidettiin kirpputoreilla käyntiä häpeällisenä. Autojen kohdalla ärsyttää eniten autojen turha tyhjäkäynnillä pitäminen, jos mennään kioskille kesälläkin jätetään auto minuttitolkuiksi pörräämään tyhjäkäynnillä. Mutta niin tai näin jotenkin olen tullut näiden eri tutkimusten suhteen hieman skeptiseksi ja olen alkanut miettiä teettävätkö joskus eri teollisuusalat näitä "tutkimuksia". Nythän on monessa maassa mennyt juuri autoteollisuudella huonosti ja maiden pitäisi sitoutua päästöjen vähentämiseen.


    • kissa!

      kissa on

    • Minkä kokoinen on keskiverto ihmisen jättämä ekologinen jalanjälki? Mahtaako länsimaisella ihmisellä riittää edes 10 neliökilometriä kattamaan pikkuvarpaan ekologista hipaisua tähän maankamaraan? Joten turha on puhua mistään koirista. Koiran jälki saadaan puristettua melko pieneksi syöttämällä sille vaikkapa citikaneja.

    • Miten koiran omistaminen tekee kenestäkään elitistiä..?! X)

      • Maalaisjärkinen

        Meillä oli koira,, kuoli viime syksynä.. Huomattiin sen jälkeen kummallinen juttu kun piti viedä hirveästi jäteruokaa kompostiin.. Nyt on uus koira, erotus on varmasti vähemmin kuin citymaasturi


    • ylös

      ylös

    • MieMiu

      Tottakai koiran egologinen tassunjälki on suurempi kuin katumaasturin koska koira on elävä olento! Tyhmä vertaus kohde! Kai nyt ihmisenkin egolokinen jalanjälki on suurempi kuin vaikka polkupyörän, halloota!

      • taas kerran

        Kultaseni polkupyörä ei aiheuta hiilidioksidi päästöjä. Ei tarvii pyörässä öljyjä tai bensaa. Ei mene pyörän pienhiukkas päästöt ihmisen keuhkoihin. Sullako on auto johon ei tarvii polttoainetta ollenkaan.


    • taxi

      Mä ajelen ainakin mun uudella katumaasturilla mun lapset ja koirat kyydissä ja voi helvetti et meillä on hauskaa kun kateelliset urpot tuijottavat naama norsun vitulla.Sit mennään kaivariin ulkoilottaa koiria jotka saattaa paskantaa sinne puiden juurille.Teillä ääliöillä menee hermot kun olette niin sairaita tiukkapipoja kaikki.Meillä on tosi hauskaa lasten ja koirien kanssa.

      • nuori19

        tuskin tuohon viestiin kannattaa mitään kommentoida, viesti kertoo varmasti kaikille jo tarpeeksi kirjoittajastaan! :D Mutta olen samaa mieltä MieMiun kanssa.


    • Maanasukas

      Me maalla asuvat rasitamme muutoinkin ympäristöä paljon enemmän kuin kaupungissa asuvat , näin vihertävät väittävät.
      Autokin on, ja useinkaan se ei ole maasturi vaan parhaiten pitkillä matkoilla sopiva, yleensä joku pikku -diisseli, koirakin on valittu seura-vahti-metsästyseläin , ihmisen paras ystävä.
      Eko-jäljestä puhuttaessa jätämme jäljen , jolla on merkitystä, se liittyy toimeentuloon ja usein muidenkin
      kansalaisten elämään !
      Joutavampaa jutun juurta kuin tämä, on vaikea keksiä, miksei voishan kerran vielä miettiä kannattiko Suomen sittenkään liittyä EU-valtarakennelmiin, hyödyttämään suurten ja uusien EU-maiden talouden pönkittämiseen.
      Oma äänestyskäyttäytymiseni olisi nyt toinen, olemme yhä huonommassa asemassa muihin EU-maihin verrattuna, vaikka sen piti tuoda onnea ja autuutta!

    • us-kon

      tykkään tästä kirjoituksesta vaikken koiria vihaakaan mutta
      inhoan sitä keväistä lemua kun koiranpaskat haisee, hyi!

    • nörppä

      En ymmärrä miksi ihmiset ottavat riesakseen jonkin lemmikkieläimen. Jos vaikkapa matkustaa jonnekin, niin aina on ihmeteltävä mihin sen elukan pistää. Sitä pitää ruokkia ja viedä eläinlääkärille. Se vasta kalliiksi tuleekin.

      Lemmikkieläimestä on siis jatkuva stressi. Sitten voivotellaan kuinka raskasta elämä on. Aina on kiire ja rahaa menee. Kun ei ole mitään eläintä harmina, voi tehdä mitä haluaa. Välit naapureihinkin pysyvät parempina, kun ei kuulu koiranhaukuntaa, eikä kissanpissa haise.

      • 6+8 on ((

        koiratouhuja läheltä seuranneena voin vain vain todeta, että säälittä ihmiset jotka hakee sisältöä elämään ostamalla koiran tai muun lemmikin ! viddu että on ääliö porukkaa ( missähän se räikkösen susikoirakin on nykyään ? tais jäädä muiden ristiksi ) koira on riesa numero uuno. sotkee, maksaa, haisee, paskoo, haukkuu yms jne. huumekoiran hyväksyn myös metsästykoiran jos asuu landella. koirasta seuraa hah hah haaa sallikaan mun nauraaa.


      • repikää siitä huum..
        6+8 on (( kirjoitti:

        koiratouhuja läheltä seuranneena voin vain vain todeta, että säälittä ihmiset jotka hakee sisältöä elämään ostamalla koiran tai muun lemmikin ! viddu että on ääliö porukkaa ( missähän se räikkösen susikoirakin on nykyään ? tais jäädä muiden ristiksi ) koira on riesa numero uuno. sotkee, maksaa, haisee, paskoo, haukkuu yms jne. huumekoiran hyväksyn myös metsästykoiran jos asuu landella. koirasta seuraa hah hah haaa sallikaan mun nauraaa.

        paisti kiinassa ja koreassa missä syödään koiraa nam ! koira tapetaan kepillä hakkaamalla jotta lihasta tulee mureaa ja maukasta... riisipedillä hyvää on ! koiran ulvonta kuuluu monesti salin puolelle. vältän kyläpaikkoja jossa on eläimiä, sukat täynnä karvoja yms. onksennus meinaa lentää kun pitää mennä wesaan ja siellä on haiseva kissan paskalaatikoo, hyi vittu.... mitä ihmisten päässä liikkuu. eläinrääkkäystä pitää niitä pienissä asunnoissa.


      • 76hn43
        repikää siitä huum.. kirjoitti:

        paisti kiinassa ja koreassa missä syödään koiraa nam ! koira tapetaan kepillä hakkaamalla jotta lihasta tulee mureaa ja maukasta... riisipedillä hyvää on ! koiran ulvonta kuuluu monesti salin puolelle. vältän kyläpaikkoja jossa on eläimiä, sukat täynnä karvoja yms. onksennus meinaa lentää kun pitää mennä wesaan ja siellä on haiseva kissan paskalaatikoo, hyi vittu.... mitä ihmisten päässä liikkuu. eläinrääkkäystä pitää niitä pienissä asunnoissa.

        koirat pataan vaan


      • kekekeke666
        repikää siitä huum.. kirjoitti:

        paisti kiinassa ja koreassa missä syödään koiraa nam ! koira tapetaan kepillä hakkaamalla jotta lihasta tulee mureaa ja maukasta... riisipedillä hyvää on ! koiran ulvonta kuuluu monesti salin puolelle. vältän kyläpaikkoja jossa on eläimiä, sukat täynnä karvoja yms. onksennus meinaa lentää kun pitää mennä wesaan ja siellä on haiseva kissan paskalaatikoo, hyi vittu.... mitä ihmisten päässä liikkuu. eläinrääkkäystä pitää niitä pienissä asunnoissa.

        tapan sut saatanan sika
        vedän kurkkus auki
        ja syötän sun omat pallis sulle


    • Kissa on kissa!

      Kissa on kissa on kissa!

    • Ekomielinen

      Ja varsinkin kuinka paljon enemmän se saastuttaa kuin jos muurahaiset valkaisivat niiden luut Afrikassa.

    • koirankusettajat

      Pitäisi olla isommat vastikkeet ja vuokrat koiranomistajille, kun hissillä painelevat jatkuvasti kusireissuillaan!

      • Anonyymi

        Hah haa ihan persujen logiikkaa, voi pientä raukkaa, otan osaa vihaasi, voimia.


    • Forester........

      Kyseinen tutkimus koski Uudesa-Seelannissa asuvia koiria. Se on ihan eri juttu kuin täällä pohjan perukoilla asustavat karvaturrit. :)

      Kaiken lisäksi oma koirani on vegaani ja ei syö lihatuotteita. Se paskantaa reilusti viheralueille ja pusikoihin, ei siis jalkakäytäville tai hiekkapoluille ja isäntä EI kerää ulosteita, sillä kun paska pannaan pussiin, tulee siitä ongelmajäte. Puskassa se lahoaa ja mätänee ja palaa luonnon kiertokulkuun lannoitteena.

      Joten OMA citymaasturini valitettavasti saastuttaa enemmän kuin koirani.

      • 34535

        Koira vegaani!? Toivottavasti viestisi oli vitsi tai provo koska on aika kidutusta jos koiran pakottaa syömään vain kasviksia, hyi saatana kun ei niitä siedä edes kaikki ihmiset. Saatika eläin joka luonnossa metsästää lihaa.

        Sääliksi käy koiraa kun jostain haistaa raa'an tai käristetyn lihan tuoksun..

        Toivottavasti et anna sen paskoa puistoihin joissa ihmiset liikkuvat. Metsässä asia on aivan luonnollista, ei missään ihmisen ylläpitämässä puistikossa. Ne ovat koristealueita, ei mitään käymälöitä.

        Mulle on ihan sama mitä mikäkin auto saastuttaa, sen takia en aio autostani luopua. Luovun vain jos sen pitäminen käy liian kalliiksi - eli polttoaine tai verot nostetaan pilviin.

        Citymaasturit ovat rumia, itse ajelen mieluummin urheilullisella coupella tai avoautolla.

        Ihminen on itse syypää saastuttamiseen, joten ainoa keino on lopettaa mahdollisimman monta ihmistä jos halutaan mukamas jotenkin auttaa itseämme. Ei siinä autojen tai koirien käyttökiellot auta.


    • 569655

      Saastuttavat eniten päästämällä metaanikaasua, että kaikki pitäisi hävittää.

    • Haukuttu naapuri

      Koira verot takaisin loppuis useamman koiran pito tai se pitäis lailla kieltää useamman koiran pito.
      Säälittää et kerrostaloissakin pidetään useampia isoja koiria samassa perheessä.Neljä vuotta kuunnellut
      naapurin ainaista koiran räksytystä.

      • Anonyymi

        Muuta Espooseen taloon missä asuu matuja, ihanan rauhallista...


    • Anonyymi

      Olen kirjoittajan kanssa 100% samaa mieltä.

      Tässä pari "jutskaa" koiran paskasta "paskaa puhujille" mietintämyssyyn.

      ---tölkit
      ---lasi
      ---maski
      ---muovi

      MITEN NÄMÄ VAIKUTTAA LUONTOON????????

    • Anonyymi

      Vihaiset kusipää ihmiset pitäisi hävittää maailmasta.

    • Anonyymi

      Tässä on peiteltyä totuutta tosiasian kanssa, että maatilan eläimet ovat todellisia saastuttajia, mutta tästä ei puhuta koska sekin on ihan hys hys, niin osoitetaan syyttävää sormea muihin viattomiin luontokappaleisiin,

      Puhumattakaan siitä että kuinka paljon porot, ketut, sudet, hirvet, linnut yms. saastuttaa.

      Jospa tapettaisiin kaikki eläimet ensin että ympäristö puhdistuu, jooko...? Tätähän tässä halutaan, niinkö?

    • Anonyymi

      ... ja toi kirja saastuttaa enemmän kuin 100 katumaasturia, joten muistakaa edes kierrättää kyseinen opus vessapaperiksi, niin siitä olis jotain hyöytyäkin maapallolle.

      PS: Ja pusu ja papukaijamerkki seuraavalle ituhipille joka nokittaa ja panee paremmaks et kissa saastuttaa enemmän kuin valtamerilaiva! :)

    • Anonyymi

      Aloittajakin saastuttaa enemmän kuin katumaasturi(sähkö)...koska hengittää, voisi lopettaa hengittämisen kokonaan.

    • Anonyymi

      Täysin hyödyttöminä ja moninverroin haitallisina rakeille pitää tulla vähintään tuplahaittavero autoihin verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe