siilin a-kilta

harakka-75

oletteko käyneet siilin a-killalta?millainen on henkilökunta?siellä kävijät?ruoka?millaisia kokemuksia sinulla on killasta?

26

2344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen sinulle

      Mene AA-ryhmään jos sinulla on alkoholi ongelma

    • topi666

      On kokemusta, pari kertaa kävin ja ei ollut mun paikka. Pari tytöntylleröä yrittää harrastaa meikkauksen lomassa päihdehuoltoo. Aika riitainen paikka, satistinarsissit toistensa kimpussa. Kuntakin kuulemma kyllästynyt koko paikkaan.

      • rezza123

        topi666; aika rankka väite työntekijöistä. kannattaisiko tutustua toimintaa vähän syvällisemmin ennen kuin antaa tuollaisen arvion? tiedätkö mitä työntekijöiden tehtäviin kuuluu? nähdäkseni se on heidän leipätyönsä, eikä mikä tahansa harrastus. olen myös ymmärtänyt että tällaista työtä ei tehdä ilman mielenkiintoa siihen! a-kilta on työpaikka josta saa kyllä nopeasti kenkää jos homma ei ole hoidossa.

        joka paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa, tärkeintä kai kuitenkin on että paikasta olisi ihmisille (tässä tapauksessa päihdeongelmaisille) hyötyä? nähtävästi jotkut ovat sitä mieltä koska viettävät a-killalla aikaansa..

        perusteluja kaipaisin myös tuohon kommenttiisi "Kuntakin kuulemma kyllästynyt koko paikkaan."


        ps. ei päihdetyötä tehdä pelkästään "iän tuoman viisauden" avulla, koulutus ja kokemuskin merkitsee. tsempit kiltalaisille!


    • sairaaaaaaaaas

      Ei pidä paikkaansa ja ei se AA- ryhmissä ravaaminen käy kaikille. Itse kävin 15 vuotta , sain kyllä pitkiäkin raittiuksia, mutta sitten aina rysähti nokka seinään ja join...
      olen ollut killalla jo aika pitkään jäsenenä ja raittiuttakin on jo melko mukavasti tullut tietenkin päivä kerrallaan... täällä ei ole ohjelmaa, mutta periaate on sama raittiina pvä kerrallaan. No kaikkihan ei halua tulla täysi raittiiksi, vaan yrittävät opetella kohtuu käyttöä , mutta jos on alkoholisti, ei kohtuu käyttö enää onnistu ei ainakaan onnistunut minulta ja kokemusta on vaikka toisille jakaa ja olen sitä jakanutkin ...
      Työntekijätkin tekevät parhaansa auttaakseen ja mitä noista riidoista kirjoitit pahimmat riidat olen saanut käydä aa.ssa, jossa pitkät raittiit kehuvat itseään ja mollaavat ja haukkuvat selän takana , oikea anarkisten lauma myös se aa.
      Kerran kysyin miten tullaan hyväksi aa.laiseksi niin pitkä hontelo ukko sanoi olemalla aluksi kolemekymmentä vuotta raittiina ja sittenkö sitä muka oisi puhdas kuin pulmunen... hah haa sanon minä....
      siilissä ainakin toimivat ryhmät on toistensa verivihollisia vaikka ei oo ku kaksi ryhmää, eikö ole jo aika sairasta touhua...porttikieltoa annellaan ja silleen ja huorat eli naiset ei saa tulla sotkemaan koko ryhmää..
      'no onneksi killalle saa tulla kaikki vaikka olisit musta, varas , huora, narkomaani jne..... ei ongelmaisella ole varaa syrjiä toista ongelmaista siskoaan tai veljeään . Tervetuloa killalle, kaikki ongelmaiset ja pidetään paikka pystyssä talkoo voimin . Kaikki on plussaa mikä auttaa alkoholistia, toisen pelastaa usko, toisen kilta, toisen aa jne.... elä ja anna elää vai iten se oli......

      • LeberKleister

        "...jos on alkoholisti, ei kohtuu käyttö enää onnistu..." Aikanaan Kuopion A-klinikalla olin katkolla. Silloisen lääkärin Riitta Turusen kanssa otin puheeksi, että joitakin harvoja alkoholisteja on pitkän raittiin periodin jälkeen onnistunut palaamaan kohtuukäyttöön ja mainitsin esimerkkeinä Juice Leskisen ja Hannu Salaman. Turusen mukaan näin onkin - noin joka 15. alkoholisti on onnistunut siirtymään kohtuukäyttöön. Pystyykö siihen itse - se selviää vain kokeilemalla.

        Omalta kohdaltani sanoisin, että raittiuden yllä pitämisen suurin ongelma perheettömälle on liiallinen vapaa-aika iltaisin. Mitä tehdä 21 jälkeen kun kaikki paikat ovat kiinni? Viihde-elektroniikkalla, tietokoneella ja lukemisella (tai jos on tiloja niin kuntosalila) se tyhjä aika on opittava täyttämään.


      • talonmies pikkaraine
        LeberKleister kirjoitti:

        "...jos on alkoholisti, ei kohtuu käyttö enää onnistu..." Aikanaan Kuopion A-klinikalla olin katkolla. Silloisen lääkärin Riitta Turusen kanssa otin puheeksi, että joitakin harvoja alkoholisteja on pitkän raittiin periodin jälkeen onnistunut palaamaan kohtuukäyttöön ja mainitsin esimerkkeinä Juice Leskisen ja Hannu Salaman. Turusen mukaan näin onkin - noin joka 15. alkoholisti on onnistunut siirtymään kohtuukäyttöön. Pystyykö siihen itse - se selviää vain kokeilemalla.

        Omalta kohdaltani sanoisin, että raittiuden yllä pitämisen suurin ongelma perheettömälle on liiallinen vapaa-aika iltaisin. Mitä tehdä 21 jälkeen kun kaikki paikat ovat kiinni? Viihde-elektroniikkalla, tietokoneella ja lukemisella (tai jos on tiloja niin kuntosalila) se tyhjä aika on opittava täyttämään.

        Jepulis onhan se noinkin. Aika mikä meni ennen ryypiskelyyn on täytettävä jollakin mukavalla tekemisellä. Kyllä mulla menee aika liiankin nopsaan, jos on työ elämässä, on se tänä päivänä niin uuvuttavaa, etten enää jaksaisi lähteä mihinkään töiden jälkeen. Harrastuksetkin jää vk.loppuun jos edes silloin on vapaata, riippuu keleistä....
        ja minusta ei ollut kohtuudella käyttäjää alkon, joten täysi raittius on oltava jos meinaa elää......


      • Anonyymi

        Katkeraa tilitystä . Onnea kohtuukäyttöön.


    • m0iojs0j

      Henkilö kunta auttavaista ja ruoka puoli on kotitekoista ruokaa, ja ihan syötävää. Jäsenelle maksaa 3.50e ei oo paha hinta ja keitto 2.50e. Ei saa mistään tolla hinta tasolla ainakaan baareista , maccarilläkin kallimpaa....
      Ennen oli kaksi ruoan laittajaa ja nyt talkoo hengellä, kun ei saanut paljon avustuksia kilta meinaan tälle vuodelle... harmi
      mutta tule käymään ja kahvittelemaan ....syömään...
      kävijät ihan ookoo , tosin poikkeuksiakin löytyy nk. joka paikassa , mutta suh rauhallista ja nolla toleranssi viinan suhteen ja väkivallan....

      • Avustuksia??

        Olette ilmeisesti aiemmin saaneet avustusta kunnalta? Miksi avustusta pienennettiin?
        Voisiko tukea saada seurakunnalta ja Raha-Automaattiyhdistykseltä tai joiltain muilta tahoilta?
        AA tekee arvokasta työtä omalla työsarallaan, sen toiminnalle pitäisi luoda edellytyksiä.


    • SURULLISTA

      A-KILTA JA AA. OVAT KAKSI ERI ASIAA. AJAVAT KYLLÄ SAMAA ASIAA, PÄIHTEETTÖMYYTTÄ. ELI ALKOHOLI TAI HUUME RIIPPUVAINEN POIS SIELTÄ HELVETISTÄ , JOTA KUMPIKIN RIIPPUVUUS EDUSTAA.
      KUMPIKIN TEKEE ARVOKASTA TYÖTÄ PÄIHTEIDEN SARALLA. JA KUNTAHAN ANTAA MELKEIN ILMAISEKSI TOIMITILAT AA.LLE, NIMELLINEN KORVAUS VAAN.....
      KILLALLA TAAS AIKAS PALJON SUUREMMAT KULUT , JOTEN LISÄ AVUSTUKSET OLISIVAT TOSIAAN TARPEEN, VAAN KUN KAIKKIA MENOJA LEIKATAAN NIIN KÄVI NYTKIN JA YLEENSÄ SE ON PÄIHDETYÖSTÄ POIS, ALKOHOLISTIN HOIDOISTA POIS JNE....

    • käsihelpotus

      voe tokkiisa...antaa hyvvee palavelua ja aattaa kaikinpuolin

    • tapsamies

      onko mukavia naisia töissä? voisin käydä vaikka kahveella joku päivä, juuri muuttanut siilinjärvelle. onko tää paikka tossa teboilin vieressä?

    • ulpukko

      Siinähän se on.

    • takaapäinn

      Onko naisia antavaisia?

    • reidarx

      käykää katsomassa

    • holistinen

      Ainoastaan hyviä kokemuksia. Henkilökunta mukavia ja palvelu pelaa.

    • rapert

      itse pidän hieman kypsemmistä naisista joissa on mistä ottaa kiinni. käyn a-killalla viikoittain

    • rahaaLöytyy

      A-kilta on luusereitten paikka.

      • luuserix

        Tervetuloa kertomaan mielipiteesi paikan päälle. Et vaikuta ihan niin pikkupojulle kuin täällä.

        t. luuseri


      • rahaa_löytyy
        luuserix kirjoitti:

        Tervetuloa kertomaan mielipiteesi paikan päälle. Et vaikuta ihan niin pikkupojulle kuin täällä.

        t. luuseri

        Mene juoppo töihin ja pistä korkki kiinni!


    • mietinvaan

      olikohan tappajat a-killan asiakkaita

      • örkkivaan

        Ei olleet,ja a-kilta ei pidä sitä päivätoimintaa vaan viadia,ei ole pitänyt enää kolmeen vuoteen,liekö sitten olleet viadian asiakkaita ???tuskinpa vaan ja päältä päin on aika vaikea sanoa kenestäkään onko tappaja vai ei !


    • valtomies

      ainakin simonsalossa viadia henkilökunta ystävällisiä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3434
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      563
      3229
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2892
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2082
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1855
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      141
      1477
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe