Hei,
Olen aloitteleva taksikuski Oulun seutuvilta (lupa pitäisi tulla ensi viikolla). Kysymys koskee vaihtokassaa. Kuskihan usein hommaa vaihtokassan omista rahoistaan. Miten hommat hoidetaan, kun kassa on kuihtunut työvuoron päätteeksi lähes tyhjiin? Isäntä ilmeisesti taas täyttää kuskin kassan? Eihän kuski omia rahojaan voi menettää?
Tämä saattoi olla ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta toivottavasti joku viitsisi vastata asiallisesti. Kiitos
Vaihtokassa
15
2853
Vastaukset
- tgwrhey
Voithan sinä menettää omat rahasi jos käytät niitä vuoron aikana. Homma menee niin että sinulla on oma pohjakassa vaikkapa 100,00e ja vuoron aikana tulee ajotuloja 200,00e niin vuoron jälkeen tilität isännälle tuon 200e jolloin sinulle jää tietenkin se mitä kassassasi oli lähtiessä. Jos käyt vuoron aikana baarissa ja tuhlaat 10,00 niin pohjakassasi vuoron loputtua on 90,00e. Joskus kassa saattaa kasvaakin vuoron aikana tippien osalta, nehän on tietenkin sinun omaa rahaa jota et tilitä kenellekään.
Pohjakassaa ei ole mitenkään määritelty vaan se on sinun oma asiasi kuinka suurella pohjalla lähdet töihin. Monet lähtee niin että on sen verran rahaa taskussa että pystyy antamaan ainakin 50e takaisin jos joku sitä sattuu ensimmäisenä tarjoamaan. Joillain taas on vain raharengissä perus setti kolikoita mutta vaihtavat setelit ennen kuin aloittavat työt.
Kun toimitaan omalla pohjakassalla niin ei tarvitse joka vuoron jälkeen laskea vielä sitäkin, kaikki mitä jää käteisajojen jälkeen yli, on sinun.
Yksinkertainen on kaunista.
Eli isännälle tilität vain sen mitä raportissa lukee käteiskassan kohdalla.- peeeeaaaaa
Se että on omat rahat on hyvä asia. Ainoa mikä itsellä välillä mättää on se kun olen aina niin peeaa että sen hankkiminen voi olla vaikeaa. Ei näillä taksin palkoilla ole varaa pitää hirveästi rahaa sivussa:(
- Isäntäpera
peeeeaaaaa kirjoitti:
Se että on omat rahat on hyvä asia. Ainoa mikä itsellä välillä mättää on se kun olen aina niin peeaa että sen hankkiminen voi olla vaikeaa. Ei näillä taksin palkoilla ole varaa pitää hirveästi rahaa sivussa:(
Tipit menee kaikki isännälle niitä ei sinulle makseta.vaan auton omistajalle. sinä saat vain palkan.
- isäntä itekkin
Isäntäpera kirjoitti:
Tipit menee kaikki isännälle niitä ei sinulle makseta.vaan auton omistajalle. sinä saat vain palkan.
ja vitut. Tippi kuuluu kuljettajalle! Vai meinaatko, että poke ravintolassakin tilittää tipit ravintoloitsijalle?
- Kaikista fiksuin
Isäntäpera kirjoitti:
Tipit kuuluu kuljettajalle ja verottajalle.
- Rehellisyyttä
Älä ryhdy rikolliseksi, joka ottaa ne pimeänä. Jos olet sopinut, että saat pitää ne. Tietenkään tipit eivät muuten kuulu kuskille vaan omistajalle.
- Anonyymi
Isäntäpera kirjoitti:
Kyllä aiemmassa paikassa tipit jäi kaikki kuskille, ja ihan oma alotteisesti sen isäntä minulle sanoi. Jos omistaan pitää laittaa pohjakassa aivan varmasti otan ainakin käteisasiakkaalta tipit itelle.
- S.Uhari
Uskoisin oulussakin olevan useita autoilijoita, jollei autoilia homma vaihtokassaa.Vaihda autoo
kuski pula sielläkin päin varmaan on.- De Soto.
Onks taksirengit tyhmiä.Ei voi olla noin tyhmää porukkaa vuonna 2009 suomessa.Aja E kortti ja tuu rekan rattiin.Jos sää olet hyvä kuski,ei isäntä uskalla rähjätä.
- vaihtokassalle
Kannattaa pitää omaa kukkaroa vaihtokassalle. Muuten voi käydä niin, että omat ja isännän rahat menevät sekaisin. Jos isäntä huomaa, niin ikävyyksiä tulee.
- OULUN NISTI
KIITOS TIEDOISTA.HETI KUN MULLA ON AKUUTTI PULA SEURAAVASTA KONIANNOKSESTA NIIN KOLLAAN TEITÄ. KIITOS TIEDOISTA YLEISELLÄ PALSTALLA....
- ärjylän isäntä
OULUN NISTI kirjoitti:
KIITOS TIEDOISTA.HETI KUN MULLA ON AKUUTTI PULA SEURAAVASTA KONIANNOKSESTA NIIN KOLLAAN TEITÄ. KIITOS TIEDOISTA YLEISELLÄ PALSTALLA....
Olet ihan aiheesta kysymässä. Yleensä isännältä otetaan vaihtokassa. Jos ei suostu, älä aja. Jos itse tuot rahaa töihin, menetät kaiken vuoron lopuksi, koska kaikki raha joka on henkilöösi tai autoon ilmestynyt vuoron aikana kuuluu luonnollisesti isännälle. Se lukee taksiluvassa.
Älä usko muita! - hgrtrfg
ärjylän isäntä kirjoitti:
Olet ihan aiheesta kysymässä. Yleensä isännältä otetaan vaihtokassa. Jos ei suostu, älä aja. Jos itse tuot rahaa töihin, menetät kaiken vuoron lopuksi, koska kaikki raha joka on henkilöösi tai autoon ilmestynyt vuoron aikana kuuluu luonnollisesti isännälle. Se lukee taksiluvassa.
Älä usko muita!Mitä sä horiset?!
Ei taksiluvassa mitään tuommoista lue.
- Anonyymi
50 € euron setelistä pitää pystyä antamaan takaisin mutta sitä kuinka monta kertaa vuoron aikana ei ole määritelty. Tipit laitetaan järjestelmään ja kirjautuvat raporttiin muu lisänä. 🙂
- Anonyymi
Tippiä ei saa jos kirjataan korttimaksulla eikä käteiskassassa ole rahaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197