Kohta saadaan hyviä käytettyjä...

½!"#¤%&/

...koneita, kun hullut tuhlaavat rahaa uusiin Win 7-koneisiin. Ai jai sentään. Nappaan 3-4 vuotta vanhoja koneita puoli-ilmaiseksi ja asentelen Ubuntua, Minttiä, Fedoraa, SUSE ym. kunnon Linux-distroja koneisiin ja myyn sekä lahjoitan (ilmaiskoneita) tutuille ja sukulaisille.

Minä nautin Windows-kärsimyksistä koska minä hyödyn siitä. ELÄKÖÖN WINDOWS-VIRUKSET JA HAITTAOHJELMAT! ELÄKÖÖN!

12

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MinäIte.

Kyllä hyvin win7 sopii myös vanhempiin koneisiin. Minä nimittäin testasin omaa koneettani eräällä Microsoft ohjelmalla ja testit meni todella hyvin. Ohjelma tarjosi jopa win7 Ultimateaa, koska mun kone on todella hyvä ja jaksaa myös suorittaa sitä ultimatea.

Mun kone on suunnilleen 3v ja vista premiumkin on niin vanha. En todellakaan aio luovuttaa sitä.

Miksi siis pitäöisi hankkia uusi kone ?

• troll detector

paskanjauhaminen on ihanaa.

• Pege81

Miks Win7 takia pitäisi uusi kone hankkia? Itellä ei ole pienintäkään aikomusta tehdä sellaista. Tai tulitko tänne ihan huviksesi trollaamaan? Ennalta, kun on testannut Win7:n toimivuuden, niin lopullinenkin versio tulee toimimaan. Koneet ovat aina päivitettävissä, uutta ei tarvitse ostaa.

• PowerPC1

Eipä tarvitse minunkaan hankkia uutta konetta. Windows 7 toimii tässä hyvin ja paljon paremmin kuin Ubuntu, jonka 8-versio ei edes asennu.

• penttilogiikkaa

Verrataan uusinta Windowsia ja kaksi vuotta vanhaa Linux-distroa, niin penttiä...

• PowerPC1
        penttilogiikkaa kirjoitti:

Verrataan uusinta Windowsia ja kaksi vuotta vanhaa Linux-distroa, niin penttiä...

No jo tuo on huono vertaus niin kyllä tähän saa asennettua Windows 2000:n ja XP:nkin jos se siitä on kiinni. Ubuntu 8 ei asennu ja 9.04:ssa on ajurikonflikti samantien. Windowsista voi tosiaan valita 2000, XP, Vista tai 7, kaikki asentuu ja toimii.

• PowerPC1
        PowerPC1 kirjoitti:

No jo tuo on huono vertaus niin kyllä tähän saa asennettua Windows 2000:n ja XP:nkin jos se siitä on kiinni. Ubuntu 8 ei asennu ja 9.04:ssa on ajurikonflikti samantien. Windowsista voi tosiaan valita 2000, XP, Vista tai 7, kaikki asentuu ja toimii.

Hups, pitää korjata, Radeon HD 3870:lle ei näytä olevan Windows 2000 ajureita, muille laitteille on. Eli XP, Vista tai 7, kaikki toimii. XP on Ubuntu 8:ia vanhempi.

• penttilogiikkaa
        PowerPC1 kirjoitti:

Hups, pitää korjata, Radeon HD 3870:lle ei näytä olevan Windows 2000 ajureita, muille laitteille on. Eli XP, Vista tai 7, kaikki toimii. XP on Ubuntu 8:ia vanhempi.

Siinä tapauksessa juohevin käyttöjärjestelmä lienee XP, ajuriongelmasta myös ubuntussa voidaan kiittää ATIn/AMDn politiikkaa. XP:n asennus vaatinee enemmän viilausta kuin seiska, tosin kai seiskastakin saa viilattua keveämmän?

• PowerPC1
        penttilogiikkaa kirjoitti:

Siinä tapauksessa juohevin käyttöjärjestelmä lienee XP, ajuriongelmasta myös ubuntussa voidaan kiittää ATIn/AMDn politiikkaa. XP:n asennus vaatinee enemmän viilausta kuin seiska, tosin kai seiskastakin saa viilattua keveämmän?

Windows 7 on kyllä toiminut kevyesti ja on ollut mukava käyttää, vaikuttas ihan yhtä nopealta tässä koneessa kuin XP.

Ubuntu 9.04:ään on vaikea verrata tässä koneessa kun softat kaatuili jatkuvasti, säätämisen jälkeen systeemin sai pysymään vakaana mutta koska netti ei toiminut niin en pystynyt hommaamaan 3D-kiihdytyksen tarjoavia ajureita eli käyttöönotto jäi kesken. En tiedä miten vaikea prosessi se olisi ollut. Windowsin hyvä puoli onkin että laitevalmistaja tukevat sitä hyvin, saa kunnolliset ajurit valmistajan omilta sivuilta.

• penttilogiikkaa
        PowerPC1 kirjoitti:

Windows 7 on kyllä toiminut kevyesti ja on ollut mukava käyttää, vaikuttas ihan yhtä nopealta tässä koneessa kuin XP.

Ubuntu 9.04:ään on vaikea verrata tässä koneessa kun softat kaatuili jatkuvasti, säätämisen jälkeen systeemin sai pysymään vakaana mutta koska netti ei toiminut niin en pystynyt hommaamaan 3D-kiihdytyksen tarjoavia ajureita eli käyttöönotto jäi kesken. En tiedä miten vaikea prosessi se olisi ollut. Windowsin hyvä puoli onkin että laitevalmistaja tukevat sitä hyvin, saa kunnolliset ajurit valmistajan omilta sivuilta.

Tuo on hyvä tietää kun noita XP-kelpoisia koneenraatoja aina pyörii nurkissa, pitäisi jossain vaiheessa testata seiskaakin johonkin niistä.

Ubuntukokemuksesi kuulostaa varsin erikoiselta, eihän se tosin ensimmäinen eikä varmaan viimeinenkään epäyhteensopiva kokoonpano ole. Yleensä asia on juuri toisin päin, eli WIndowsilla ajurirumbaa ja Ubuntulla vain kliksauttaa päälle ja käyttää, mutta eipä se paljon toki auta sinua, jeesustelu meinaan.

• Microsoft on IhQ

Siellä asennetaan muna pystyssä Linuxia...

No kai tuo Linux on joillekin elämän itseisarvo ja olemassaolon tarkoitus.

• kuuma ku flekti

Miksi viruksia thedään eniten Windows-käyttöjärjestelmälle?

-Siksi koska Linux ja OSX käyttäjät kärsivät jo tarpeeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      45
      1081
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      41
      942
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe