Onko näissä taudeissa aina tulehdusarvot koholla?
Crohnin tauti /colitis ulcerosa
8
2079
Vastaukset
- .........
ja tulehdusarvot eivät ole koholla ja muutenkin labratulokset kunnossa. Eikä tähystyksessä mitään.
- Roonilainen
Mulla löytyi Crohn 15 v sitten, vuosien ripuloinnin ja mahakipujen jälkeen. Lääkärit ei meinannu uskoo että mulla mitään vikaa on kun tulehdusarvot oli aina ok. Nytkin tammikuussa jouduttiin pahasti tulehtunutta ja tukkeutunutta suolta leikkaamaan ja silloinkaan ei verissä näkynyt mitään poikkeavaa. Siis vaikka suoli oli tulehduksen takia melkein umpeutunut yhdestä kohti. Mutta pääsääntöisesti kyllä tulehdusarvot nousee näissä molemmissa taudeissa. Olen kai joku luonnonoikku.
- colitis ulcerosa
Roonilainen kirjoitti:
Mulla löytyi Crohn 15 v sitten, vuosien ripuloinnin ja mahakipujen jälkeen. Lääkärit ei meinannu uskoo että mulla mitään vikaa on kun tulehdusarvot oli aina ok. Nytkin tammikuussa jouduttiin pahasti tulehtunutta ja tukkeutunutta suolta leikkaamaan ja silloinkaan ei verissä näkynyt mitään poikkeavaa. Siis vaikka suoli oli tulehduksen takia melkein umpeutunut yhdestä kohti. Mutta pääsääntöisesti kyllä tulehdusarvot nousee näissä molemmissa taudeissa. Olen kai joku luonnonoikku.
Mulla todettiin colitis ulcerosa muutama kuukausi sitten eikä minunkaan oireisiin kuulunut tulehdusarvojen kohoaminen. Ainoa oire oli verinen ripuli.
- nature82
Roonilainen kirjoitti:
Minulta leikattiin colitis ulcerosa muutama vuosi sitten..
Tilanne sen jälkeen ollut hyvä, mutta edelleen vaikuttaa hyvin paljon se mitä syön.
Viimeaikoina olen alkanut kiinnittää enemmän huomiota siihen mitä suuhuni pistän ja kappas, luomuruokaa muutenkin mahdollisimman lisäaineetonta ruokaa niin suolisto voi hyvin. Nyt tässä mietinkin että olisinko aikanani voinut välttyä jopa leikkaukselta jos olisin tajunnut tätä kokeilla. Jotenka suosittelen lämpimästi kokeilemaan lisäaineettomaan ruokaan siirtymistä :) - paulatäti
nature82 kirjoitti:
Minulta leikattiin colitis ulcerosa muutama vuosi sitten..
Tilanne sen jälkeen ollut hyvä, mutta edelleen vaikuttaa hyvin paljon se mitä syön.
Viimeaikoina olen alkanut kiinnittää enemmän huomiota siihen mitä suuhuni pistän ja kappas, luomuruokaa muutenkin mahdollisimman lisäaineetonta ruokaa niin suolisto voi hyvin. Nyt tässä mietinkin että olisinko aikanani voinut välttyä jopa leikkaukselta jos olisin tajunnut tätä kokeilla. Jotenka suosittelen lämpimästi kokeilemaan lisäaineettomaan ruokaan siirtymistä :)No voi hyvänen aika!!!! Johan tuo on tiedetty ainakin 10 vuotta sitten jo käytännössä eikä sillloin ollut edes muuntogeenistä lihaa meillä... Mut kannattaa siirtyä luomulihaan, jos on vähänkään vaivoja. Luomukermaa ei pidä käyttää, kun siinä on karrageenia eikä luomusokeria, kun siinä on glysiiniä ja glutamiinihappoa. Ainoastaan sylpäsolu tarvitsee glutamiinihappoa:
http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/diagnooseja.htm
Kiitos tiedosta! Tee oma blogi aiheesta, mitä syöt ja miten ne ruoat teet:-) - colitis ulcerosa
paulatäti kirjoitti:
No voi hyvänen aika!!!! Johan tuo on tiedetty ainakin 10 vuotta sitten jo käytännössä eikä sillloin ollut edes muuntogeenistä lihaa meillä... Mut kannattaa siirtyä luomulihaan, jos on vähänkään vaivoja. Luomukermaa ei pidä käyttää, kun siinä on karrageenia eikä luomusokeria, kun siinä on glysiiniä ja glutamiinihappoa. Ainoastaan sylpäsolu tarvitsee glutamiinihappoa:
http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/diagnooseja.htm
Kiitos tiedosta! Tee oma blogi aiheesta, mitä syöt ja miten ne ruoat teet:-)Perustuuko tuo sinun omiin kokemuksiin, että luomuruoka sopii paremmin colitis colitis ulcerosaa sairastavalle vai onko tästä tehty jotain tutkimuksia? Osaatko selittää miksi suolisto pysyisi silloin paremmassa kunnossa? Eikös tämä ole autoimmuuni sairaus, eli oma elimistö kääntyy itseään vastaan?
Itse en ole huomannut mitään eroa sillä, että mitä syön. Reilu kuukauden olen tämän diagnoosin kanssa nyt elänyt ja Asacol kuurin aloitettuani tauti on ollut täysin oireeton... - paulatäti
colitis ulcerosa kirjoitti:
Perustuuko tuo sinun omiin kokemuksiin, että luomuruoka sopii paremmin colitis colitis ulcerosaa sairastavalle vai onko tästä tehty jotain tutkimuksia? Osaatko selittää miksi suolisto pysyisi silloin paremmassa kunnossa? Eikös tämä ole autoimmuuni sairaus, eli oma elimistö kääntyy itseään vastaan?
Itse en ole huomannut mitään eroa sillä, että mitä syön. Reilu kuukauden olen tämän diagnoosin kanssa nyt elänyt ja Asacol kuurin aloitettuani tauti on ollut täysin oireeton...10 vuoden kokemuksella ja sairaiden juttuja kuunnelleena ja lukeneena. "Nopeita" hiilareita ei pidä syödä eikä karkeaa kuitua, mut hedelmät ja vihannekset luomuna ja kypsennettyinä, luomulihaa paljon ja luomukananmunia. Erilaisia kokeiluja on monella, yäytys tehdä tarkempi selvitys, mut kuka sellisen kustantais? Luomukermalla (sis karrageenia) saa tuleduksen ja luomusokerista tulee migreeni, koska siinä on glysiiniä ja glutamiinihappoa. Ei siis yksin luomu auta aina, eikä varsinkaan, jos käyttää muuntogeenisiä aineksia ja liikaa hiilareita:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/elaine.html - paulamummu
colitis ulcerosa kirjoitti:
Perustuuko tuo sinun omiin kokemuksiin, että luomuruoka sopii paremmin colitis colitis ulcerosaa sairastavalle vai onko tästä tehty jotain tutkimuksia? Osaatko selittää miksi suolisto pysyisi silloin paremmassa kunnossa? Eikös tämä ole autoimmuuni sairaus, eli oma elimistö kääntyy itseään vastaan?
Itse en ole huomannut mitään eroa sillä, että mitä syön. Reilu kuukauden olen tämän diagnoosin kanssa nyt elänyt ja Asacol kuurin aloitettuani tauti on ollut täysin oireeton...Katso tarkasti että et syö mitään valmistetta, missä on natriumlauryylisulfaattia, sillä se tekee aftoja suoliston limakalvoille. 325 apteekkivalmistetta sisältää sitä!
Ruokavalioita on monenmoisia, toinen käsittää "herkuilla" ihan eri asioita. Itse en esimerkiksi koskaan syö sipsejä, joita ilman joku toinen ei voi olla. Mut tuolla jotakin sulle tallessa:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/ruokavalioita.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893